Ohjeet ja Säännöt (lue tämä ennen ilmoituksen jättämistä)

Aloittaja Ironic32, 29.11.09 - klo:12:54

« edellinen - seuraava »

Ironic32

Tori-alue on tarkoitettu tavaroiden ja esineiden myyntiin yksityishenkilöille, eikä esim. palveluiden kauppaamiseen.

Myynti-ilmoitusta jättäessäsi mieti kuvaava otsikko. Näin tavoitat potentiaalisen ostajan paremmin myös hakujen kautta.

Ilmoituksesta pitää löytyä seuraavat tiedot:

1) Tuotteen hinta

2) Tuotteen sijainti

3) Myyjän yhteystiedot (sähköposti/puhelin)


Suotavaa on myös kertoa kuvaavasti tuotteesta ja sen kunnosta, pelkkä linkki nettiautoon ei ole riittävä kuvaus.

Kuvien / muiden sivujen linkityksessä kannattaa käyttää lyhyitä linkkejä, kuten esim. www.nettiauto.com/1234567.

Myynti-ilmoituksen "uppaaminen" on sallittua vain viikon välein. Hakua käytettäessä hyvin tehdyt ilmoitukset kyllä löytyvät ilman uppaamistakin.

Myyjä itse vastaa ilmoituksensa laillisuudesta (sisältö, myytävä tuote, tekijänoikeudet). Asiattomista ilmoituksista kannattaa viipymättä ilmoittaa ylläpidolle / valvojille.

Ylläpidolla/valvojilla on oikeus poistaa sääntöjen vastaiset ilmoitukset, jollei niitä ole korjattu sääntöjen mukaisiksi vuorokauden kuluessa valvojan huomautuksesta.

Mikäli tuote on myyty, laittakaa otsikkoon "MYYTY, SAA POISTAA" niin ylläpito poistaa ilmoituksen.

Ylläpito siivoaa yli 3kk vanhat ilmoitukset (ei uusia viestejä tai päivityksiä viimeisen 3kk aikana) automaattisesti ilman erillistä ilmoitusta.

tsiih

Pisti silmään että ykköskohta on ilmoituksissa yhä useammin "tarjousten perusteella" eli sama kuin ei hintaa ollenkaan?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Golfauto

Ilmoituksesta pitää löytyä seuraavat tiedot:

1) Tuotteen hinta

2) Tuotteen sijainti

3) Myyjän yhteystiedot (sähköposti/puhelin)


Mä haluaisin kommentoida näitä, koska oma ilmoitukseni meni vähän puihin.

1) Laitoin tarjouksen perusteella, koska jollekin alkuperäisradiolle on vähän vaikea määritellä sopivaa hintaa. Merkkiliikkeessä se varmasti maksaa satasia, mutta moisen laitteen kysyntä voi olla pieni, joten laittaako 10e vai 200e. Omalta kohdaltani ehkä kömpelö ratkaisu täyttää väkisin säännöt olisi laittaa "hinta 500e / tarjoa rohkeasti". Eli hinta täysin hyödytön.

2) Samaa mieltä

3) En halua laittaa foorumeille mailia tai puhelinta kaikkien Erkkien spämmi tms häiriköinti intoa tyydyttämään. Mielestäni on paljon järkevämpää kysellä yksityisviestillä, jos on kiinnostusta tuotteesta ja vaihtaa siellä yhteystietoja. Toki jos joku haluaa laittaa ilmoitukseen mailin tai numeron, niin se on ihan ok.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 29.11.09 - klo:12:54
Mikäli tuote on myyty, laittakaa otsikkoon "MYYTY, SAA POISTAA" niin ylläpito poistaa ilmoituksen.

Tyhmä kysymys: miksi ylläpitoa pitää vaivata ilmoituksen poistamisella, kun sen voi poistaa ihan itsekin..?

Golfauto

Voinko laittaa tuotteen hintaan vaikka miljona ja keksityn puhelin numeron ja kirjottaa perään, että eivät pidä paikkansa, mutta ylläpidon vaatimuksesta laitettu? Veikkaan että mun DSG laukeaa ennenkun mä laitan puhelinnumeroani millekään foorumille julkisesti ::)

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Karkki - 19.11.12 - klo:18:47
Tyhmä kysymys: miksi ylläpitoa pitää vaivata ilmoituksen poistamisella, kun sen voi poistaa ihan itsekin..?
Hyvä kysymys  ::)

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 06.01.14 - klo:00:35
Voinko laittaa tuotteen hintaan vaikka miljona ja keksityn puhelin numeron ja kirjottaa perään, että eivät pidä paikkansa, mutta ylläpidon vaatimuksesta laitettu? Veikkaan että mun DSG laukeaa ennenkun mä laitan puhelinnumeroani millekään foorumille julkisesti ::)
Hinta pitää kyllä olla, mutta tuon puhelinnumeron tarpeesta en ole ihan yhtä vakuuttunut, mielestäni email/YV pitäisi riittää, onko jollain hyvin perusteltuja eriäviä mielipiteitä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy