Samanlainen kokemus, kyllä se pykälä pitää tositarkoituksella sisään laittaa.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - Esox #1
Octavia II (04-13) / Vs: Ocu II ja 6v manuaalin huonosti päälle menevä ykkösvaihde19.02.15 - klo:21:03
Samanlainen kokemus, kyllä se pykälä pitää tositarkoituksella sisään laittaa.
#2
Moottori ja voimansiirto / Vs: Octavia ei käynnisty, naksuttaa vaan27.07.14 - klo:22:13
Akku on vanha, saattaa olla jopa alkuperäinen. Viime talvena piti jo vaihtaa, mutta kun oli lämmintä ja käyttelin webastoa harvakseltaan eikä ongelmia ollut, niin pääsi unohtumaan. Nyt kyllä akkukauppaan.
#3
Moottori ja voimansiirto / Vs: Octavia ei käynnisty, naksuttaa vaan27.07.14 - klo:21:36
No akkuhan se oli, apuvirralla käyntiin ja sen jälkeen kaikki toimi normaalisti. Ei tullut virran vähyys kyllä heti mieleen, oli niin pahan kuuloinen se naksutus. Kiitos kaikille vinkeistä!
Syyllinen taisi olla auki jäänyt hansikaslokero jonka valo parissa päivässä hyydytti akun. Uuden akun hankinta näyttäisi kyllä olevan ajankohtaista. #4
Moottori ja voimansiirto / Octavia ei käynnisty, naksuttaa vaan27.07.14 - klo:20:15
No nyt tuli ongelmaa.. Octavia ei käynnisty, startatessa mittarivalot, hehku ym. toimii normaalisti, mutta kun käännän avaimen starttiin, kuuluu vain releen(?) naksutusta ja startti ei pyöritä konetta yhtään. Mittarivalot vilkkuu tuon naksutuksen aikana oudosti, jotain sähkövikaa siis.
Pari asiaa, jotka ehkä liittyvät tähän: - perjantaina oli peräkärry kiinni, vilkuttaessa epäilin jonkin polttimon palaneen kun oli niin nopea naksutus - ekan starttiyrityksen jälkeen webasto hörähti hetkeksi käyntiin, mutta sammui itsekseen. Kaukosaaädin ei enää ota yhteyttä webastoon vaan antaa fail-ilmoitusta. Saako tuon webaston jotenkin ohitettua, sulaketaulussa ei ollut sulakkeita ohjekirjan lisälämmitin -kohdassa? Käytin akunkenkääkin irti, mutta ei vaikutusta.. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen! #5
Octavia II (04-13) / Vs: Scout FL TDI polttoainemittarin skaala ja hälytysraja15.04.14 - klo:16:04
Mulla ei ole tarjota apua, komppaan vain samaa huomiota omasta Scoutista. Hälytysrajan jälkeen range tippuu aika nopealla vauhdilla.
#6
Skoda / Vs: Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 201010.04.14 - klo:21:24
Tänään sain uudet renkaat ja vanteet alle.
#7
Skoda / Vs: Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 201006.04.14 - klo:16:44
Käytin sitten vanteet Kylmäkosken Jauhemaalauksessa, hyvät tuli. Kuva huono.
#8
Vanteet ja renkaat / Vs: Vanteiden maalaus08.03.14 - klo:09:42
Tietääkö joku Hämeenlinnan seudulta paikkaa, joka osaisi fiksata Scoutin vanteet? Lakkaus on lähtenyt isolta alueelta, se pitäisi varmaan puhaltaa kokonaan pois ja ehkäpä laittaa mustaksi koko vanteet tjms...
#9
Octavia II (04-13) / Octavia Scout 2008 (ujellus keulasta kaasuttaessa).05.03.14 - klo:16:34
Mulla se oli vuotava EGR- jäähdytin. Tosin ääni oli enemmänkin sihinää, mutta riippuen mistä vuoto puhaltaa saattaa se kuulostaa ujellukseltakin. Noin 600â,¬ osa ja päivän työ jos oikein muistan.
Sent from my iPad using Tapatalk #10
Uutta maailmalla / Vs: Skodalta pukkaa uusia malleja 201425.02.14 - klo:11:42Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 20.02.14 - klo:22:27 Mihin hinnastoon? Linkkiä/kuvaa? #11
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia Scout 201419.02.14 - klo:09:31
Paitsi tällä kertaa eroa tulee moottori-neliveto yhdistelmissäkin, ilmeisesti tuota 184 hp diisseliä ei saa muihin nelivetoihin kuin Scouttiin.
#12
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia Scout 201417.02.14 - klo:20:14
Pari aitoa kuvaa:
Aika matalalta näyttää näistä kuvakulmista. Muuten kyllä hyvältä. #13
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia Scout 201411.02.14 - klo:13:41Lainaus käyttäjältä: poloboy - 11.02.14 - klo:11:32 Vakio 140mm huonontien paketti155mm Eli Scoutti olisi sitten 173mm maavaralla. http://web.skoda.fi/files/pdf/Uusi_Skoda_Octavia_Combi-tekniset.pdf?timestamp=1122014_133820 #14
Octavia III (13-19) / Vs: 4x4 ominaisuudet ja vaihtoehdot23.01.14 - klo:09:27Lainaus käyttäjältä: s-mod - 22.01.14 - klo:21:22 Tuolla Scoutti 2014 -ketjussa joku linkitti tähän: http://www.fcd.eu/module/pub/forum/13/102996-7232.pdf sivulla 4 on diisselit, siinä Scoutti on mainittu 132 kW version kohdalla. Hinta kyllä varmaan karkaa... #15
Parannusehdotukset / Vs: Mainoksista04.01.14 - klo:19:54Lainaus käyttäjältä: Jyri - 04.01.14 - klo:19:34 Mun käsittääkseni tuo mainosten sulkeminen rastista ei vaikuta noihin tuloihin. Suljettu mainos on jo tullut kerran näytille ja jatkossa kun ne ovat omalle silmälle sopivampia, niitä ei tule edes siitä rastista suljettua. Vaikuttaa siis vain siihen millaisia itse kullekin näkyy. #16
Parannusehdotukset / Vs: Vs: Moderaattorit kaikoneet, kuka luotsaa venettä?04.01.14 - klo:17:08
Mä joku aika sitten aloin naksutella nuo "häiritsevät" mainokset kiinni tuosta oikean yläkulman rastista. Viikon naksuttelun jälkeen ei ole thai-tyttöjä näkynyt vaan tilalla on elektroniikka yms. mainoksia.
Toki ylimääräistä vaivaa sekin, mutta kannattaa hyödyntää toisinkin päin noiden mainosten "älykkyyttä". #17
Moottori ja voimansiirto / Vs: TDI EGR:n jäähdyttimen vuoto yleinenkin vika?28.12.13 - klo:10:36
Minulla 2010 Scoutissa (BMM) ajettu 140 tkm tuo piti myös melkoista sihinää/vihellystä. Paikallinen merkkikorjaamo oli kuulemma yhdestä scoutista aiemmin vaihtanut vuotavan EGR jäähdyttimen. Melkein tonnin remppa tuo kaikkineen oli, koko päivä työtä kun Scoutissa kai pitää irroittaa pohjapanssarin jälkeen jakolaatikko ja DPF ennenkuin tuohon pääsee käsiksi.
#18
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia Scout 201316.12.13 - klo:20:51
Joo.. Ensi maaliskuuta veikkaili yksi mulle, mutta pieleen meni sekin. Ei taida kukaan oikeasti tietää vieläkään, ei tuolla linkitetylläkään artikkelilla mitään "virallista" lähdettä ollut.
Ja nyt voisi jo viimein olla aika turvallista vaihtaa tämän topikin otsikkoon se 2014... #19
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia Scout 201316.12.13 - klo:08:49Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 15.12.13 - klo:21:17 Uusin spekulatio taitaa olla tämä: http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/skoda-octavia-scout-launch-2014 Euroopassa ensi vuoden elokuussa, tarjolle myös etuvetoversio (miksi?) ja vain 2 cm korkeampi kuin vakioalustalla... Jotenkin vesittyy pikkuhiljaa tuo malli. #20
Skoda / Octavia 3 combi 1.6 tdi 4x4 man.14.12.13 - klo:10:08
Komee!
Kulutus kuulostaa isolta. Mitattu vai auton arvio? Oma Scoutti menee maantie- ja motariajossa noin 6,2 l satasen (mitattu keskiarvo, atk näyttää 5,6). Kakkoskoppa taisi olla painavampikin? Ja koneena kasitappinen 2.0 TDI. #21
Skoda / Vs: Skodan värikartat Suomi vs. muu maailma27.11.13 - klo:10:01
Onko joku oikeasti edes yrittänyt tilausta jollain muulla värillä kuin niillä joita on suomen konfiguraattorissa? Paljonko maksoi lisää? Paljonko lisäsi toimitusaikaa?
Jotta otanta ei jäisi liian pieneksi, kokemukset muistakin merkeistä antavat varmaan suuntaa mikä on mahdollista? #22
Subaru / Vs: Subaru22.11.13 - klo:10:27
Nyt selkis, täällähän siitä oli suomeksikin: http://www.subaru.fi/uutiset/2013/vakeva-subaru-levorg-esiteltiin-tokiossa
#23
Subaru / Vs: Subaru22.11.13 - klo:09:27
Mikä tuo Levorg on? Ei oikein tuo Japania tuolta linkistä auennut..
Auto näyttää hienolta! #24
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS17.11.13 - klo:14:35Lainaus käyttäjältä: Mikko - 17.11.13 - klo:11:55 Toimiikohan linkki suoraan, mutta tuolla siis: http://issue.teknari.fi/94285099f8916ea7a5ed711589cfb471d26daa82/#/22 Mukana muitakin mielnkiintoisia hahmotelmia, katumaasturi, coupe, RS yeti, uusi fabia, isompi Suberb jne.. Taitaa olla siitä aiemmasta autozeitungin jutusta käännetty, mutta ihan mielenkiintoista spekulointia kuitenkin. #25
Moottori ja voimansiirto / Vs: dpf tyhjennys optimoinnin yhteydessä, kannattaako?16.11.13 - klo:11:32
2.0 TDI (BKD) ja 2.0 TDI (BMM) on eri koneet vaikka lähtöarvot teholle ja väännölle on samat. BKD on 16 venttiilinen, BMM 8-venttiilinen, DPF:llä varustettu jota käytettiin ainakin Octavian nelivetomalleissa. BMM:n turbo on paljon pienempi kuin BKD:n ja koneiden käytöksellä on arkiajossakin aika huomattava ero. BKD repii korkeammillakin kierroksilla niin hyvin, että se 140 hp tuntuu aliarvioinnilta, BMM taas on pienempien kierrosten kone, joka vääntöalueella kyllä toimii kivasti, mutta ei tunnu erityisen tehokkaalta.
#26
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Mitä tapahtui laatuauton laadulle?15.11.13 - klo:08:46"VW-konserni kutsuu yli 2,6 miljoonaa autoa korjattaviksi Myös Suomessa tuhansien autojen takaisinkutsu" http://www.iltalehti.fi/autot/2013111417724245_au.shtml #27
Skoda / Vs: Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 201014.11.13 - klo:13:58
Joo mulla on noi 16-tuumaiset talvipyörät, korkeampi profiili voi vaikuttaa tuohon tuntumaan.
#28
Skoda / Vs: Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 201014.11.13 - klo:09:18
Rengaspaineiden säätöä, ei ne ollut hyvät noin alhaiset paineet, motaria kun tulee paljon ajettua, niin on kiva jos auto menee suoraan eikä nuljua.. Nostin paineet kaikilla pyörillä nyt 2,5 ja muutos oli oikeaan suuntaan. Ohjaus jäykistyi ja suuntavakavuus parani. Vieläkin on keskialueella ohjaus hiukan tunnoton, mutta osittain voi mennä talvirenkaidenkin piikkiin.
#29
Moottori ja voimansiirto / Vs: dpf tyhjennys optimoinnin yhteydessä, kannattaako?11.11.13 - klo:16:16Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 11.11.13 - klo:14:54 Ok, itsellä Scoutissa 144 tkm ja omat ajot on yleensä +100km siivuja. Ei mitään hajua täyttöasteesta, enkä tiedä millaista ajoa autolla on ollut ekat 130 tkm. Miten paljon tuonne mahtuu? #30
Moottori ja voimansiirto / Vs: dpf tyhjennys optimoinnin yhteydessä, kannattaako?11.11.13 - klo:14:15
Tuon pienen turbon tähden itsekin hylkäsin nuo softausajatukset. Pitänee säästää autoon jossa on vakiona enemmän potkua..
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |