VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Octavia III (13-19) => Aiheen aloitti: kaide - 14.10.13 - klo:21:34

Otsikko: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: kaide - 14.10.13 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 14.10.13 - klo:21:27
http://www.autozeitung.de/auto-neuheiten/skoda-neue-modelle-octavia-fabia-bonneville-superb-citifun-yeti/Skoda-Bonneville/n402994/7?panorama=1 (http://www.autozeitung.de/auto-neuheiten/skoda-neue-modelle-octavia-fabia-bonneville-superb-citifun-yeti/Skoda-Bonneville/n402994/7?panorama=1)

Siinä uusi tehoräsä, Bonneville 300hp.

Tuo 300hepoa / 420nyyttonia tulee jo ihan ABT peruslastulla  ;D Ei tulis mieleenkään laittaa moista ... .eeeiiiii !

Edit. Jaettu omaksi topikiksi tämä lastutuskeskustelu - Jyri
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: makkis - 14.10.13 - klo:21:51
LainaaTuo 300hepoa / 420nyyttonia tulee jo ihan ABT peruslastulla  ;D Ei tulis mieleenkään laittaa moista ... .eeeiiiii !

Kerro toki lisää jos faktaa...

Tuohon bonneville räsään, no joo, ei se nyt mustangin/camaron kanssa kilpaile vaikka sieraimet tuuppaisi konepeltiin.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Zaasa - 14.10.13 - klo:21:58
Lainaus käyttäjältä: kaide - 14.10.13 - klo:21:34
Tuo 300hepoa / 420nyyttonia tulee jo ihan ABT peruslastulla  ;D Ei tulis mieleenkään laittaa moista ... .eeeiiiii !
Ajo-ominaisuudet katoaa viimeistään 200hv/200km/h kohdalla :D Herran hallussa,toivottavasti ei liikenteessä ::)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: kaide - 14.10.13 - klo:22:06
Lainaus käyttäjältä: makkis - 14.10.13 - klo:21:51
Kerro toki lisää jos faktaa...



Ei mulla juuri nyt muuta faktaa ole kuin tämä :

http://www.abt-sportsline.de/typo3temp/mp_soap_client_files/ProduktDokument/2/5E0%20120%20290%20CHHB%20Combi%20AS%20E.pdf (http://www.abt-sportsline.de/typo3temp/mp_soap_client_files/ProduktDokument/2/5E0%20120%20290%20CHHB%20Combi%20AS%20E.pdf)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: makkis - 14.10.13 - klo:22:11
No tuommoinen tilaukseen kun en paremmastakaan ole kuullut....

Zaasa, varo vaan sitten makkisräsää  :D Gen kakkosesta loppui ajo-ominaisuudet, mitä saksan reissun heitin koeajokolmosella, niin ei lopu. Alustassa nimeonmaan on menty paljon parempaan suuntaan, tosin gen 2 verrattuna ei tuota enää huonommaksi voi saada kuin palkkaamalla konsultiksi Borat.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Zaasa - 14.10.13 - klo:22:17
Lainaus käyttäjältä: makkis - 14.10.13 - klo:22:11
No tuommoinen tilaukseen kun en paremmastakaan ole kuullut....

Zaasa, varo vaan sitten makkisräsää  :D
Varmasti varon jos vielä lisää paukkuja aiot hankkia ;)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Jyri - 14.10.13 - klo:22:23
Oli tosiaan ABT tehnyt jo RäSään ja DSGhen, eli murrettu on jo tuonkin koodaus, vai onko tuo ulkoisella purkilla.

En kyllä nähnyt pienintäkään syytä tehdä tuota, ainakaan suoritusarvojen nojalla, vai rohkeneeko joku muu olla eri mieltä? Siis 0-100 7,1->6,8 s ja huiput nousi 242->247 ihan oikeasti, missä tuossa on mitään järkeä? Jns olisikin tuo nollasta satkuun mennyt lähelle kutosta, mutta vaivaiset kolme kymmenystä ja muutama kilometri huippuihin, ei putoa mulle siis noin pienellä kiihtyvyyden parantumisella.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Maikko - 14.10.13 - klo:22:28
80-120km/h olis ollut mielenkiintoisempi vertailu. Nollasta sataan voi laittaa sutimisen piikkiin, mutta yllättävän pieni ero esim huippunopeuksissa. Tehoa tulee kuitenkin aika paljon lisää. Mitähän DSG tykkää tuosta väännöstä?
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: kaide - 14.10.13 - klo:22:38
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.10.13 - klo:22:23
Oli tosiaan ABT tehnyt jo RäSään ja DSGhen, eli murrettu on jo tuonkin koodaus, vai onko tuo ulkoisella purkilla.

En kyllä nähnyt pienintäkään syytä tehdä tuota, ainakaan suoritusarvojen nojalla, vai rohkeneeko joku muu olla eri mieltä? Siis 0-100 7,1->6,8 s ja huiput nousi 242->247 ihan oikeasti, missä tuossa on mitään järkeä? Jns olisikin tuo nollasta satkuun mennyt lähelle kutosta, mutta vaivaiset kolme kymmenystä ja muutama kilometri huippuihin, ei putoa mulle siis noin pienellä kiihtyvyyden parantumisella.

Pitää odotella muutama kk jos vaikka alkaisi löytymään käytännön mittauksia . Jopa DSG luistaa senverran lähdössä että ei tuota malmikasaa saa kutoseen menemään ilman rakettimoottoria  :P Tosiaan noi muut välit kiinnostais . Toisaalta Juutuubin ja netin ihmeellisen maailman mukaan jopa vakio farkku menee pikkusen yli 250 , ota tästä nyt sitten selvää. 70 lisäheppaa pitäs kuitenkin tuoda pikasesti laskettuna noin 20kmh lisää huippuja

Ei ole kuulemma ulkoinen boksi vaan kikkaseiskat tehty
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Jyri - 14.10.13 - klo:22:49
Jaettu omaksi topikikseen tämä lastutuskeskustelu.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: KAPU2 - 28.10.13 - klo:07:47
Tämmöinenkin näyttäisi löytyvän http://www.mtm-online.de/en/Skoda/Octavia-III/2-0-TSI-162-kW-220hp-Front-RS?FZID=OCT3162&KIT=moc3220300fm (http://www.mtm-online.de/en/Skoda/Octavia-III/2-0-TSI-162-kW-220hp-Front-RS?FZID=OCT3162&KIT=moc3220300fm)


Lainaus käyttäjältä: kaide - 14.10.13 - klo:22:06
Ei mulla juuri nyt muuta faktaa ole kuin tämä :

http://www.abt-sportsline.de/typo3temp/mp_soap_client_files/ProduktDokument/2/5E0%20120%20290%20CHHB%20Combi%20AS%20E.pdf (http://www.abt-sportsline.de/typo3temp/mp_soap_client_files/ProduktDokument/2/5E0%20120%20290%20CHHB%20Combi%20AS%20E.pdf)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: JiiJii - 28.10.13 - klo:08:21
Lainaus käyttäjältä: kaide - 14.10.13 - klo:22:38
70 lisäheppaa pitäs kuitenkin tuoda pikasesti laskettuna noin 20kmh lisää huippuja


Mikäs se tuollainen kaava on? Olisi välityksilläkin oma merkityksensä, ihan sama vaikka olisi 600 vetoaa jos kone kiertää rajoittimeen?
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: kaide - 28.10.13 - klo:09:33
Lainaus käyttäjältä: JiiJii - 28.10.13 - klo:08:21
Mikäs se tuollainen kaava on? Olisi välityksilläkin oma merkityksensä, ihan sama vaikka olisi 600 vetoaa jos kone kiertää rajoittimeen?

Ei ole mikään kaava vaan ihan käytännön kokemus autoista . Kaavat mä jätän avaruusfyysikoille  ;D
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: VAG! - 28.10.13 - klo:09:47
Lainaus käyttäjältä: kaide - 14.10.13 - klo:22:38
70 lisäheppaa pitäs kuitenkin tuoda pikasesti laskettuna noin 20kmh lisää huippuja

70 lisäkaakkia ei kyllä jaksa nostaa huippunopeutta 242:sta vaikka 262:teen Ocun kokoisessa ja painoisessa autossa.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Ishvan - 28.10.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 28.10.13 - klo:09:47
70 lisäkaakkia ei kyllä jaksa nostaa huippunopeutta 242:sta vaikka 262:teen Ocun kokoisessa ja painoisessa autossa.

Painohan ei vaikuta huippunopeuteen kovinkaan paljoa, ei juuri yhtään. Ilmanvastus ja teho ovat ne kaksi täkeintä suuretta. Kyllä ~300hp riittää Ocun ilmanvastuksen omaavassa autossa noille lukemille, tai ainakin hyvin lähelle.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Jyri - 28.10.13 - klo:10:23
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 28.10.13 - klo:10:17
Painohan ei vaikuta huippunopeuteen kovinkaan paljoa, ei juuri yhtään. Ilmanvastus ja teho ovat ne kaksi täkeintä suuretta. Kyllä ~300hp riittää Ocun ilmanvastuksen omaavassa autossa noille lukemille, tai ainakin hyvin lähelle.
Luuli, vaikkei Ocu ilmeisesti olekaan kaikkein virtaviivaisin uusista autoista. Toinen asia on sitten riittävätkö välitykset?
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: kaide - 28.10.13 - klo:10:32
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 28.10.13 - klo:09:47
70 lisäkaakkia ei kyllä jaksa nostaa huippunopeutta 242:sta vaikka 262:teen Ocun kokoisessa ja painoisessa autossa.

Siitä ei kannata kauheesti väitellä, kun tuo selviää viimeistään kesällä 2014  8) On totta että tuolla 250 jälkeen alkaa jo vähän vaatimaan enemmän , mutta suuruusluokka on tuo. Ihmettelin alunperin tuota ABT.n lappua jossa tulee mukamas vain 5 kmh lisää. Loppuuko DSG6.sta sitten välitykset jo ?

Ocu III 1,4 TSI  Combi DSG 140 hv , ilmoitetut huiput 212
Ocu III 1,8 TSI Combi DSG 180hv, ilmoitetut huiput 227
Ocu III 2,0 TSI RS Combi DSG 220 hv, Ilmoitetut huiput 242 ( näyttäisi menevän gps.n mukaan 251 kun Saksassa kokeilin )

Tässä "Igor" näyttää minkäverran menee II Ocu perus BSR chipilla jonka vaikutus lienee oikeasti noin +30hv
MAX SPEED SCODA OCTAVIA RS DSG BSR.wmv (http://www.youtube.com/watch?v=NI6aJj8ENhk#ws)

OcuII , noin 350 heposella menee 278 ( +150 hv / + 40 km/h vakioon )
octavia5 vrs top speed 278km/h (http://www.youtube.com/watch?v=EO2_v4mI4do#)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: s-mod - 28.10.13 - klo:10:33
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 28.10.13 - klo:09:47
70 lisäkaakkia ei kyllä jaksa nostaa huippunopeutta 242:sta vaikka 262:teen Ocun kokoisessa ja painoisessa autossa.
Varmasti jaksaa nostaa huippuja 20km/h. Ja ocuhan ei ole painava!

Oma faktani on FABIA RS COMBI 180hv:sta kasvatus -230hv:een Huiput kasvoi 232km/h:sta 251km/h.

Ja ei ole virta viivaisin auto. Ja auto kulki kuin juna vakio alustalla!
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: VAG! - 28.10.13 - klo:10:34
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 28.10.13 - klo:10:23
Luuli, vaikkei Ocu ilmeisesti olekaan kaikkein virtaviivaisin uusista autoista. Toinen asia on sitten riittävätkö välitykset?

Vakionahan 260 mittarinopeudella on kiekkoja vasta 5700, joten on tuossa vielä tehojen riittäessä kapasiteettia käyttämättä.

http://youtu.be/qzaOLUo275E (http://youtu.be/qzaOLUo275E)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: VAG! - 28.10.13 - klo:10:35
Lainaus käyttäjältä: s-mod - 28.10.13 - klo:10:33
Oma faktani on FABIA RS COMBI 180hv:sta kasvatus -230hv:een Huiput kasvoi 232km/h:sta 251km/h.

Mutta nopeuden kasvattaminen 242:sta 262:teen vaatii huommattavasti enemmän tehoa kuin tuo sinun muutoksesi.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: s-mod - 28.10.13 - klo:10:39
Mutta löytyyhän tieliikenteestä useita 300hv vakio autoja joiden huiput on yli 260km/h
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Ishvan - 28.10.13 - klo:10:57
Lainaus käyttäjältä: s-mod - 28.10.13 - klo:10:33
Varmasti jaksaa nostaa huippuja 20km/h. Ja ocuhan ei ole painava!

Oma faktani on FABIA RS COMBI 180hv:sta kasvatus -230hv:een Huiput kasvoi 232km/h:sta 251km/h.

Ja ei ole virta viivaisin auto. Ja auto kulki kuin juna vakio alustalla!

Uskokaa jo, ei sillä auton painolla ole kuin marginaalinen vaikutus huippunopeuteen! :)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: wmpt - 28.10.13 - klo:11:21
Muistakaahan, että lastutus vie nykyisin (Audi, VW. Luultavasti siis Skodakin) takuun kokonaan moottorin osalta. Ns. TD1 case, josta lisää vaikka täältä (http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=60305) tai täältä. (http://www.revbase.com/BBBMotor/TSb/DownloadPdf?id=173387)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: zagg - 28.10.13 - klo:18:45
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 28.10.13 - klo:09:47
70 lisäkaakkia ei kyllä jaksa nostaa huippunopeutta 242:sta vaikka 262:teen Ocun kokoisessa ja painoisessa autossa.

ja vaikka nostaisikin, 262km/h octavialla ei ole enää kovin nautinnollista :)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: VAG! - 28.10.13 - klo:18:57
Lainaus käyttäjältä: zagg - 28.10.13 - klo:18:45
ja vaikka nostaisikin, 262km/h octavialla ei ole enää kovin nautinnollista :)

Pakko myöntää, että Superbikin alkaa olemaan jo hiukan hutera +250 nopeuksissa. 220-230 menee vielä ihan hyvin, mutta sitten ainakin farkku alkaa hiljalleen muuttumaan vähän levottomaksi.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Jyri - 28.10.13 - klo:18:59
Lainaus käyttäjältä: zagg - 28.10.13 - klo:18:45
ja vaikka nostaisikin, 262km/h octavialla ei ole enää kovin nautinnollista :)
Tai että tuolla huippunopeudella olisi itselle mitään merkitystä. Kiihtyvyydellä saattaisi olla, mutta ei kyllä innosta tuo takuunraukeaminen ja varsinkaan jos saatava hyöty on luokkaa 2-3 kymmenystä 0-100 km/h.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: repomies - 28.10.13 - klo:19:21
Nelivedossa paranisi tuo 0-100 lukemakin ihan erilailla. Mutta etuvedossa jossa on jo 220 kaakkia menee vähän hukkaan moinen viritys. Ohituskiihtyvyyskin lienee vakiona riittävä.

Suomen oloissa mielenkiintoisempi viritys olisi istuttaa räsään nelivetotekniikka. :P
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Esox - 07.11.13 - klo:19:35
Britit on värkkäilemässä viritysboksia RS TDI -koneeseen, veikkaavat 230/470:

http://www.diesel-performance.co.uk/vehicle-skoda_octavia_iii-vrs-2.0-tdi-184-ps-cr-stage-2-%28crd-t (http://www.diesel-performance.co.uk/vehicle-skoda_octavia_iii-vrs-2.0-tdi-184-ps-cr-stage-2-%28crd-t)

Tuollaisen asennus ei ilmeisesti jättäisi jälkiä auton omaan ECUun:

https://www.dropbox.com/s/uanvo35ts7tfkso/vag_2.0_tdi_150_ldk_e.pdf (https://www.dropbox.com/s/uanvo35ts7tfkso/vag_2.0_tdi_150_ldk_e.pdf)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: apina321 - 12.11.13 - klo:17:36
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 28.10.13 - klo:18:59
Tai että tuolla huippunopeudella olisi itselle mitään merkitystä. Kiihtyvyydellä saattaisi olla, mutta ei kyllä innosta tuo takuunraukeaminen ja varsinkaan jos saatava hyöty on luokkaa 2-3 kymmenystä 0-100 km/h.
Tuo 0-100 aikahan ei kerro sitten yhtään mitään. Tai tietysti jos millään muulla ei ole mitään väliä. Jokainen voi vaikka katsoa youtubesta golf edition 30 tai leon cupra pätkiä missä ajellaan samankaltaisilla tehoilla lastulla mitä tuosta uudesta skodasta saa. Nousee mittari aika haipakkaa.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: FullBlack - 15.01.14 - klo:21:19
Onkos kenelään kokemusta racechip tuotteista
Halpa on 129,

http://www.racechip.com/chiptuning/skoda/octavia/octavia-3/2.0-tdi-rs-135kw/index.php (http://www.racechip.com/chiptuning/skoda/octavia/octavia-3/2.0-tdi-rs-135kw/index.php)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: makkis - 15.01.14 - klo:22:14
Ei ole kokemusta mutta 272/440 kuullostaa kiinnostavalta 549,00 euron uhraukselta  ;D
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: japa - 15.01.14 - klo:22:28
Lainaus käyttäjältä: makkis - 15.01.14 - klo:22:14
Ei ole kokemusta mutta 272/440 kuullostaa kiinnostavalta 549,00 euron uhraukselta  ;D
Ja sitte ku kone porsii niin tuohon summaan saa lisätä vähintään nollan. Mutta kivat teholukemat  ;)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: 123eki - 15.01.14 - klo:22:34
Lainaus käyttäjältä: Esox - 07.11.13 - klo:19:35
Britit on värkkäilemässä viritysboksia RS TDI -koneeseen, veikkaavat 230/470:

http://www.diesel-performance.co.uk/vehicle-skoda_octavia_iii-vrs-2.0-tdi-184-ps-cr-stage-2-%28crd-t (http://www.diesel-performance.co.uk/vehicle-skoda_octavia_iii-vrs-2.0-tdi-184-ps-cr-stage-2-%28crd-t)

Tuollaisen asennus ei ilmeisesti jättäisi jälkiä auton omaan ECUun:

https://www.dropbox.com/s/uanvo35ts7tfkso/vag_2.0_tdi_150_ldk_e.pdf (https://www.dropbox.com/s/uanvo35ts7tfkso/vag_2.0_tdi_150_ldk_e.pdf)

Kyllä tuosta se TD1 napsahtaa ihan samalla tavalla kuin mitä ecua menisit virittämään.

Se on aivan sama millä tavalla nostat noita tehoja.

TD1 ja auton myynti onkin sitten haasteellisempi juttu.

On se kummaa miten Räsästä on vielä pakko saada parempi kulkuinen, vaikka useimmille nuokin tehot ovat aivan liikaa.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: makkis - 15.01.14 - klo:22:40

LainaaOn se kummaa miten Räsästä on vielä pakko saada parempi kulkuinen, vaikka useimmille nuokin tehot ovat aivan liikaa.

Sillä kululla niin väliä mutta voipi esson baarissa (=vaganeeralla) kehua ihteesä.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: JakeS - 15.01.14 - klo:22:42
Lainaus käyttäjältä: makkis - 15.01.14 - klo:22:14
Ei ole kokemusta mutta 272/440 kuullostaa kiinnostavalta 549,00 euron uhraukselta  ;D

Huonoja kokemuksia kyseisen firman lastuista. Jos lupauksien sijaan asentamisen jälkeen löytyy edes alkuperäiset pollet niin saa olla tyytyväinen.
Olen noita asentanut fordiin, mersuun ja volvoon.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: splitxyz - 15.01.14 - klo:23:12
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.10.13 - klo:22:23
Oli tosiaan ABT tehnyt jo RäSään ja DSGhen, eli murrettu on jo tuonkin koodaus, vai onko tuo ulkoisella purkilla.

En kyllä nähnyt pienintäkään syytä tehdä tuota, ainakaan suoritusarvojen nojalla, vai rohkeneeko joku muu olla eri mieltä? Siis 0-100 7,1->6,8 s ja huiput nousi 242->247 ihan oikeasti, missä tuossa on mitään järkeä? Jns olisikin tuo nollasta satkuun mennyt lähelle kutosta, mutta vaivaiset kolme kymmenystä ja muutama kilometri huippuihin, ei putoa mulle siis noin pienellä kiihtyvyyden parantumisella.
Kyllä siinä potkua on eri tavalla, ei vaan näy noissa luvuissa. Sutii helposti 0-100 välillä. Esim. 60-220 kmh saattaa huitaista 10 s nopeammin 290 hv tehoilla. Pitää muistaa että manuaali RS TSI elektronisesti rajoitettu 250 kmh 5600 rpm. Jos joku poistaa rajoittimen 6 vaihde yltää 290 kmh manuaalilla ja 353 kmh DSG:llä. Tosin ei jaksa noilla tehoilla eikä ominaisuudet riitä 300 nopeuksiin.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Homer - 21.02.14 - klo:21:35
Lastutuksesta ei RS: llä ole käytännön hyötyä talvirenkailla, sutii jo nyt täyskaasukiihdutyksessä 100 kmh nopeudessa.

Odottelen mielenkiinnolla kesänakkeja alle, jolloin tilanne voi olla toinen. Tämä lastutus kiinnostaa edullisuudessaan 4x Räsää odotellessa. Ainoa jarru hankinnalle moottoritakuun päättyminen ja sen vaikutus jälleenmyyntiarvoon.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: splitxyz - 21.02.14 - klo:22:17
Lisäongelmaa lastutukseen teettää se kun muutetaan tehtaan optimiasetuksia niin ei aina mennä parempaan suuntaan teholuvuissa vaikka niin mainostetaan. Sport Auto testasi äskettäin ABT:n lastuttaman Audi RS6 ja auto kulki 0-200 km/h huonommin kuin vakiotehoilla. Dyno ei myös antanut luvattua tehoa. ABT on yleensä ollut luotettava, mutta siinä mietittävää lastutusta kaipaaville, meneekö kottero huonompaan vai parempaan...  ;D
RTL:n GRIP ohjelmassa testattiin Manhart BMW M3 missä pitäisi olla n 700 hv. Sekin floppasi vajaatehoisena, kaiken kukkuraksi moottori hajosi testatessa, vaikka maksaa aika paljon. En ole lastutusta vastaan, tuossa muutamia esimerkkejä miten voi käydä jos huono tuuri.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Ocutj - 21.02.14 - klo:22:54
Lainaus käyttäjältä: Homer - 21.02.14 - klo:21:35
Odottelen mielenkiinnolla kesänakkeja alle, jolloin tilanne voi olla toinen.

Viikon päästä loppuu talvirengaspakko.  ;D
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: dwntime - 23.02.14 - klo:08:56
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 15.01.14 - klo:22:42
Huonoja kokemuksia kyseisen firman lastuista. Jos lupauksien sijaan asentamisen jälkeen löytyy edes alkuperäiset pollet niin saa olla tyytyväinen.
Olen noita asentanut fordiin, mersuun ja volvoon.

Jep. Huonoja kokemuksia minullakin Racechipistä. Ei toimi, aivan luokaton asiakaspalvelu ja boksi ei tehnyt muuta kuin sytytti vikavalon.
Lähetin boksin heille takuuhuoltoon ja se muka hävisi matkalle. No sain sitten yllättäen muutaman kuukauden päästä heiltä paketin jossa oli.....sama lähettämäni boksi. En jaksanut enää vaivautua heidän kanssaan asiasta vääntämään.

DTUK boksit sen sijaan ovat erittäin laadukkaita ja asiakaspalvelu on heillä huippuluokkaa. Andrew on erittäin asiantunteva kaveri ja vastailee kärsivällisesti joskus vähän tyhmiinkin kysymyksiin ;)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Peeveli - 01.03.14 - klo:18:38
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.10.13 - klo:22:23
Oli tosiaan ABT tehnyt jo RäSään ja DSGhen, eli murrettu on jo tuonkin koodaus, vai onko tuo ulkoisella purkilla.

En kyllä nähnyt pienintäkään syytä tehdä tuota, ainakaan suoritusarvojen nojalla, vai rohkeneeko joku muu olla eri mieltä? Siis 0-100 7,1->6,8 s ja huiput nousi 242->247 ihan oikeasti, missä tuossa on mitään järkeä? Jns olisikin tuo nollasta satkuun mennyt lähelle kutosta, mutta vaivaiset kolme kymmenystä ja muutama kilometri huippuihin, ei putoa mulle siis noin pienellä kiihtyvyyden parantumisella.

Se on se maaginen eka luku: muuttuu 7:sta 6:lla alkavaksi.  ;) Saman toki olisi saanut itsekin vieläpä 1200 euroa samalla säästäen, eli valitsemalla jo tilausvaiheessa combi-mallin sijasta liftbackkin...
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: ram1 - 01.03.14 - klo:19:27
Lainaus käyttäjältä: Homer - 21.02.14 - klo:21:35
Lastutuksesta ei RS: llä ole käytännön hyötyä talvirenkailla, sutii jo nyt täyskaasukiihdutyksessä 100 kmh nopeudessa.

Odottelen mielenkiinnolla kesänakkeja alle, jolloin tilanne voi olla toinen. Tämä lastutus kiinnostaa edullisuudessaan 4x Räsää odotellessa. Ainoa jarru hankinnalle moottoritakuun päättyminen ja sen vaikutus jälleenmyyntiarvoon.
No tuskinpa se oikeasti sutii satasessa, ainakaan kesärenkailla.Toki jos ajaa luistonesto päällä talvinakeilla, niin järjestelmä luulee sen sutivan kun kumi antaa myöten.Jos alusta ja renkaat kunnossa, niin mitään älytöntä sutimista ei pitäisi tapahtua 0-100 repäsyssä.Olen aika monella Vagilla nyt revitellyt tuota 0-100 lähtöä, ja kun se menee nappiin, niin ero surkeeseen lähtöön voi olla yli sekunti.

Mutta totuus tosiaan on, ettei softat tollaseen koneeseen enää tuo hirveästi etua 0-100 repäsyssä vaikka teho/vääntö nousisi reilustikin, koska sitä ei vaan saa tiehen.Mutta ohituskiihtyvyydet taas ihan eri planeetalla ku vakiossa.

Mulla oli RsII:ssa noi 260/400 tehot.Kun alusta oli kunnossa, eli ei vakio lulla ja 19"235 renkaat, niin ei sutinut oikeastaan ollenkaan hyvällä asfaltilla.Ja kyllä tuossa uudessa varmastikin ihan eri planeetan alusta ku vanhassa.
Tärkeintä siinä on oikea kierrosluku lähdössä.Jos liian suuri niin sutii, ja jos liian pieni, niin tukehtuu hetkeksi.

Noiden III- koppasten tulosten perusteella kakkosvaihde ei ilmeisesti riitä sataan, niinkuin ei Gen II:aan.Jos tuosta manuaalista ottaa rajotuksen pois, niin pitäisi kyllä mennä paremmin kuin tuo vajaa seiska.

Selailin vielä tässä vanhoja tuloksia, jotka siis racechronolla mitattuja.Tuo kakkoskoppa meni vakiona 7.6s, ja softalla 7,2s.Vaikka potkua tuli softalla paljon, niin kiihdytys vaikeutui.Korkea vääntö omilla kokemuksilla jopa haittaa tuota paikaltaan lähetystä.Ehkä siinä osasyy tiettyjen vaparisporttien hyvät lukemat kiihdytyksessä.

Kun taas nykyinen I- koppa meni vakiona 8s, ja softalla olen päässyt parhaimmillaan tasan 7sekuntiin.Ja tehoeroa ei tullut softalla kuin 25hp/70nm.
Tämä menee kakkosella yli sadan, kun 5- vaihteinen.

Eli jos tässä oikein mutuilen, niin nostaa rajottajan kierrosluvun niin että menee kakkosella sataan, niin tuo uusi pitäis mennä noin 6.5s.0-100km/h

Ja jos nyt itsellä olisi tuo uusi Räsä, niin aivan varmasti siihen tulisi softa noin vuoden sisään kun alkupään lastentaudit selvitetty, tai jos jotain negatiivista kuulunut.Ja mitään bokseja en tule ikinä ottamaan autooni, koska ihan osaavaa autokohtaista palvelua olen saanut samaan hintaan.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: splitxyz - 02.03.14 - klo:18:38
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 01.03.14 - klo:19:27


Noiden III- koppasten tulosten perusteella kakkosvaihde ei ilmeisesti riitä sataan, niinkuin ei Gen II:aan.Jos tuosta manuaalista ottaa rajotuksen pois, niin pitäisi kyllä mennä paremmin kuin tuo vajaa seiska.


III koppasen räsän pitäs mennä 107.8 km/h 6500 rpm tsekkien vaihdekaavion mukaan (manuaali). 1 vaihde vajaaseen 60 km/h. DSG erilaiset välitykset, en niitä heti muista miten meni 0-100, jäikö 2 vaihteella satasesta hieman... tarkistin DSG 91 km/ /6500 2 vaihteella.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: ram1 - 02.03.14 - klo:19:00
Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 02.03.14 - klo:18:38
III koppasen räsän pitäs mennä 107.8 km/h 6500 rpm tsekkien vaihdekaavion mukaan (manuaali). 1 vaihde vajaaseen 60 km/h. DSG erilaiset välitykset, en niitä heti muista miten meni 0-100, jäikö 2 vaihteella satasesta hieman... tarkistin DSG 91 km/ /6500 2 vaihteella.
Ok.Mielestäni hiukan laimea tulos, jos menee kakkosella huntin.No ei se huono ole, mutta II-koppanen meni Tm:ssä 7.3 ja siinä joutu puskee kolmosta tupaan.Se pudottaa tulosta sen 2-3 kymmenystä suurinpiirtein.No toisaalta se nyt aika se ja sama.Voin kokemuksesta kertoa, että tuohon tehtaan lukemaan ei ihan sukkana mennä tosielämässä.

Itse topicciin vielä, että odottelen kyllä kieli pitkällä kun saadan tänne ensimmäinen rohkea softaaja.Komeat lukemat pitäis kyllä irrota.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: makkis - 02.03.14 - klo:19:15
Noista pito-ongelmista sen verran, että näin talvella nastakumien kera todelliset pito-huolet kuivalla (joskin kylmällä) asfaltilla voi havannoida kytkemällä luistoneston pois. Kyllä ne jää ykkösen ja kakkosen murheiksi, eli kakkosella vielä voimaa riittää pidon rehelliseen irtoamiseen. Luistonesto päällä toki vilkuttelee valoa vielä nelosellakin ja leikkaa vetoa, mutta ei siellä oikeasti pito karkaa mihinkään. Ihan persdyno kertoo kuinka paljon vapautuneemmin tuo menee kun kytkee suitset (luistoneston) pois.

Kesärenkailla oletan että nuo tehot ei riitä pito-ongelmiin ainakaan kakkosella, en usko että liikkeellelähtöä lukuunottamatta edes ykkösellä. Eli, softaa sisään vaan, kyllä se sen sietää.

Itselläni oli myös kakkoskopassa softalla 250/400 tehot ja ei tuolla mitään ongelmia ollut pidon kanssa. Ripeä paikaltaan lähtö toki hankalaa mutta niin paljon paremmalta kolmosen alusta tuntuu että tällä sekin on paljon helpompaa. Kesärenkain märällä asfaltilla tuon minun kakkosen voima saattoi pinnasta riippuen jaksaa kadottaa pidon kakkosellakin.

Rehellisyyden nimiin uskallan väittää että 0-100 spurtissa DGS pesee manuaalin 99 tapauksessa sadasta. Jos sitten mennään vaikka tuonne Motoparkin stripille ja muutaman testivedon saa ensin manuaalilla ajaa, voi olla että tuo yksi tapaus manuaalin eduksi saadaan ja voidaan tehtaan speksit todeksi osoittaa.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: V-O - 02.03.14 - klo:20:10
Lainaus käyttäjältä: makkis - 02.03.14 - klo:19:15
talvella nastakumien kera todelliset pito-huolet kuivalla (joskin kylmällä) asfaltilla. Luistonesto päällä toki vilkuttelee valoa vielä nelosellakin
Eikös tuo ole hiukan huono ominaisuus?
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: ram1 - 02.03.14 - klo:20:20
Lainaus käyttäjältä: V-O - 02.03.14 - klo:20:10
Eikös tuo ole hiukan huono ominaisuus?
Tuo ominaisuus nyt koskee kaikkia vajaavetoisia, jotka ajaa jääpitoon tarkoitetulla renkaalla.Tuo renkaan löysä lamelli huijaa luisonestoa.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: V-O - 02.03.14 - klo:20:31
Kitkarenkailla lienee sama ominaisuus. Auttaisikohan jos olisi iso tuumakko ja melko matala profiili noissa renkaissa?
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: makkis - 02.03.14 - klo:20:34
LainaaEikös tuo ole hiukan huono ominaisuus?

Näin migreenistä kärsivälle kyllä kun valo vilkkuu mutta asia on aika marginaalinen kun täyttä vetoa tarvitsee aniharvoin käyttää ja tarpeeseen ei koskaan.

Tämä sama "ongelma" meillä on vaivannut BOmegasta (taisi olla eka auto jossa luistonesto) tähän räsään ja välissä monen monta autoa. Ei tosin yhtään nelikkoa  ;D

Ihan oikeasti, ei tuolla ole mitään merkitystä. En rengasvalintoja vilkkuvan valon perusteella tekisi. Tiedä vaikka joku saisi voimakicksejä tuosta...
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: ram1 - 02.03.14 - klo:21:18
Lainaus käyttäjältä: V-O - 02.03.14 - klo:20:31
Kitkarenkailla lienee sama ominaisuus. Auttaisikohan jos olisi iso tuumakko ja melko matala profiili noissa renkaissa?
Kyllä kitkoillakin varmasti.Etenkin tietysti Nokian ja Conti, jotka täysin jääpitoon tehty.Jos etsii rengastestistä kärkipään renkaista sellaisen, joka parempi kuivalla ja märällä asfaltilla voi auttaa hiukan.Mutta tuskin pahempi on kuin mun E87 Bemu Nokian 7 Rft kumeilla, mikä pudotti vakkarinkin pois päältä jos ajo 90 lasissa ylämäkeen luistonesto päällä, vaikka paljas asfaltti.18" Kesärenkailla ei mitään ongelmia.Mulla itseasiassa youtubessa video tuosta Bemun luistonestosta talvirenkailla paljaalla kelillä.
No tää meni pahasti ot:ksi.Sorry
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Jyri - 28.04.14 - klo:13:21
APR on onnistunut purkamaan ECUN suojauksen ja 300+ hp tuloksena, lisää täällä (http://www.briskoda.net/forums/topic/313150-sponsor-apr-tuning-the-mk3-octavia-20t/).
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: MoFFe - 28.04.14 - klo:14:07
ARPi kyllä virittää ja kunnolla...  :P
https://www.facebook.com/APRMotorsport (https://www.facebook.com/APRMotorsport)

Mielenkiinnolla odotan myös S3/R. Liikkuu varmaan siinä 400hp paikkeella... 8)

Mutta kivat tehot tuosta Rästä ja GTIstä ottavat.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: repomies - 28.04.14 - klo:20:19
Tokko ihan 200hp litratehoa saa pelkällä chipillä. Tuollainen 150 nyt kuulostaa jotenkin järjelliseltä perushiluilla. Eri juttu jos aletaan vaihtaa suutinta ja turboa.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: kaide - 28.04.14 - klo:20:59
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 28.04.14 - klo:13:21
APR on onnistunut purkamaan ECUN suojauksen ja 300+ hp tuloksena, lisää täällä (http://www.briskoda.net/forums/topic/313150-sponsor-apr-tuning-the-mk3-octavia-20t/).

jahas , nyt mennään sektorille että itse en enää avoimella foorumilla tämän jälkeen kommentoi tätä aihetta  :P
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: MoFFe - 03.06.14 - klo:22:18
Hmm... ARP Stage 2
344hp ja 490nm  :o

https://www.facebook.com/APRMotorsport/photos/a.10151401595950356.1073741828.75900685355/10152028615875356/?type=1&theater (https://www.facebook.com/APRMotorsport/photos/a.10151401595950356.1073741828.75900685355/10152028615875356/?type=1&theater)

Ei paha...ei paha ollenkaan.  ::)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Mikaw - 25.05.15 - klo:22:26
Morjens.

Tuli tuossa kuukausi sitten tilattua uusi RS.
Nyt jo mietityttää että kuinkas siitä saa kutiteltua lisää potkua jos rupee tuntumaan tehottomalta.
Tilaus tuli tehtyä bensa namuaali farkusta.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Jyri - 25.05.15 - klo:22:57
Yhdistetty olemassa olevaan ketjuun.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Candywhite - 07.02.16 - klo:14:27
Onko käytännön kokemuksia TDI lastustamisesta kulutukseen?
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: erttuli - 07.02.16 - klo:14:44
Ocu II FL CR dieselissä tippui n. litran verran, uudesta en usko löytyvän paljoa tietoa lastujen osalta vielä. Jospa tuo jotain osviittaa antaisi. Aika nopean pelin siitä kyllä saisi varsinkin nelivetona lastulla.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: livejungle - 07.02.16 - klo:19:57
Kenelläkään kokemuksia uusimmasta racechip ultimatesta? pystyisi näppärästi puhelimella säätämään ja voisi irroittaa huollon ajaksi.
http://www.racechip.com/chiptuning/skoda/octavia/octavia-3/2.0-tdi-rs-135kw/index.php (http://www.racechip.com/chiptuning/skoda/octavia/octavia-3/2.0-tdi-rs-135kw/index.php)
http://www.racechip.com/chiptuning/skoda/octavia/octavia-3/2.0-tsi-rs-162kw/index.php (http://www.racechip.com/chiptuning/skoda/octavia/octavia-3/2.0-tsi-rs-162kw/index.php)

DTUK voisi olla kans kova.
http://www.diesel-performance.co.uk (http://www.diesel-performance.co.uk)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: erttuli - 09.02.16 - klo:10:36
Mikään asiantuntija näissä en ole, mutta enemmän luottaisin ns. "ammattilaisen" tekemään ohjelmaan, mihin kuuluu testiajelut läppärin kanssa, että saadaan viimesen päälle oikein, jotta ei tule mitään häikkää ja kaikki pelittää niinkuin pitääkin. Eli ns. autokohtainen ohjelmointi. Erittäin hyvää palvelua saanut yhdessä tällaisessa yrityksessä, mutta täällä en nimiä viitsi mainita. Bokseihin ei jotenkin minulla luotto riitä.. huijaavat vain mottoria toisin kuin oikeasti tehty ECU:n ohjelmointi.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: dwntime - 09.02.16 - klo:11:03
Lainaus käyttäjältä: erttuli - 09.02.16 - klo:10:36
Mikään asiantuntija näissä en ole, mutta enemmän luottaisin ns. "ammattilaisen" tekemään ohjelmaan, mihin kuuluu testiajelut läppärin kanssa, että saadaan viimesen päälle oikein, jotta ei tule mitään häikkää ja kaikki pelittää niinkuin pitääkin. Eli ns. autokohtainen ohjelmointi. Erittäin hyvää palvelua saanut yhdessä tällaisessa yrityksessä, mutta täällä en nimiä viitsi mainita. Bokseihin ei jotenkin minulla luotto riitä.. huijaavat vain mottoria toisin kuin oikeasti tehty ECU:n ohjelmointi.

Jos hintaluokka oli 500 , niin ei varmasti ole autokohtainen viritys vaikka läppärin kanssa ajeleekin. Tsekkaavat vaan että kaikki toimii kuten pitääkin. Uudet polttoainekartat tulevat jostain Saksasta tai Puolasta minne lähettävät sun autosta imuroidun softan johon sitten ymppäävät valmiin kartan.

Autokohtainen viritys tehdään lähtökohtaisesti dynossa ja niiden hinnat lähtevät 1000+ euroa eteenpäin.

Ja mitä bokseihin tulee niin niissäkin raha ratkaisee kuten softissakin. Halvalla saa halvan tavaran. DTUK on ammattivirittäjien paja ja heidän boksinsa ovat aivan erinomaisia. Racechipit jätän oman kokemukseni jälkeen ihan rauhaan.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Patomursu - 09.02.16 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 09.02.16 - klo:11:03
Jos hintaluokka oli 500 , niin ei varmasti ole autokohtainen viritys vaikka läppärin kanssa ajeleekin. Tsekkaavat vaan että kaikki toimii kuten pitääkin. Uudet polttoainekartat tulevat jostain Saksasta tai Puolasta minne lähettävät sun autosta imuroidun softan johon sitten ymppäävät valmiin kartan.

Autokohtainen viritys tehdään lähtökohtaisesti dynossa ja niiden hinnat lähtevät 1000+ euroa eteenpäin.

Ja mitä bokseihin tulee niin niissäkin raha ratkaisee kuten softissakin. Halvalla saa halvan tavaran. DTUK on ammattivirittäjien paja ja heidän boksinsa ovat aivan erinomaisia. Racechipit jätän oman kokemukseni jälkeen ihan rauhaan.

Ei voi taaskaan yleistää. Omaani tehtiin ohjelmointi suomessa ja hinta ei tosiaankaan ollu lähelläkään 1000 ,. Dynoa ei tarvittu kun sama ohjelmointi on kerran dynossa säädetty. Eli ns bulkkisofta, mutta jokaisessa yksilössä säädöt tehty erikseen mutta tietenkin samalla kaavalla kun on hyväksi havaittu ohjelma.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: erttuli - 09.02.16 - klo:12:08
Juu samalla tavalla minulla kun Patomursulla, tiettyjä säätöjä muokattiin sopiviksi omaan autoon. Eikä tosiaan ollut Puolasta/Saksasta, vaan Briteistä ohjelman toimittaja. Hintaa oli n. 699e. Esim. voimakäyrästä tehtiin sellainen ettei maksimi vääntöjä oteta alhasilla kierroksilla vaan niin että, paikat oikeastikin kestää. Oli auto aivan eri luokkaa tuon jälkeen. Tein samassa paikassa myös DSG-ohjelmoinnin ja sekin muutti ajettavuuden huomattavasti mukavammaksi. Laatikon "miettimiset" katosivat kummasti ja vaihdot tulivat huomattavasti nopeammiksi. Kukin tavallaan, mutta jos uudestaan aion ohjelmoida niin varmasti vien samaan paikkaan. Kaikinpuolin oli auto parempi tuolla ohjelmalla kun alkuperäisenä. Loistavaa palvelua saanut kyseisessä paikassa.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: törkeeh - 01.03.16 - klo:01:45
ocu Rs 3 nyt ollu 340hp 10tkm ja hyvin menee silloin kun ei sudi  8)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Candywhite - 01.03.16 - klo:08:53
kuulostaa hauskalta, kerro lisää.

(olisi kiva saada 2.0 tdi koneeseen 20-30 heppaa lisää, se riittäisi minulle)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: törkeeh - 02.03.16 - klo:01:31
Ei ole diesel mallista kokemusta, kun toi oma on bensa turbo.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Candywhite - 02.03.16 - klo:08:23
Lainaus käyttäjältä: törkeeh - 01.03.16 - klo:01:45
ocu Rs 3 nyt ollu 340hp 10tkm ja hyvin menee silloin kun ei sudi  8)

tuliko viritys uuteen autoon? miten kävi kulutukselle?
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Laars - 02.03.16 - klo:08:32
Tuollaiset tehonlisäykset vaatii jo Stage II ohjelman ja rautapäivityksiä samalla. Jos sellainen setti on tosiaan tehty, niin kulutus lienee jotain muuta kuin vakiossa.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Ocu3RS - 03.03.16 - klo:09:20
Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 01.03.16 - klo:08:53
kuulostaa hauskalta, kerro lisää.

(olisi kiva saada 2.0 tdi koneeseen 20-30 heppaa lisää, se riittäisi minulle)

No tuollahan: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=30429.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=30429.0) se hoituisi varsin mukavasti...vink vink!  ;) ;D
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: törkeeh - 14.03.16 - klo:22:38
1400km kulutus josta 80% on kaupunki ajoa oli muistaakseni 8.6/100km ei kovin iso vaiva ole kyllä tarkistaa huomenna niin voin laittaa ihan tarkan lukeman. Ja joku kysyi oliko uusi auto kun päivitin niin ei. 10tkm oli mittarissa nyt 20+

Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: henripit - 11.01.18 - klo:10:47
http://jw-service.fi/tehonlisays/ (http://jw-service.fi/tehonlisays/)

Tästä firmasta kokemusta? Nyt tammikuun ajan softaus 350e, sisältää dynon ennen/jälkeen.
TDI RS -14 ohjelmointi harkinnassa.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Ritzenhoff - 11.01.18 - klo:10:50
Lainaus käyttäjältä: henripit - 11.01.18 - klo:10:47
http://jw-service.fi/tehonlisays/ (http://jw-service.fi/tehonlisays/)

Tästä firmasta kokemusta? Nyt tammikuun ajan softaus 350e, sisältää dynon ennen/jälkeen.
TDI RS -14 ohjelmointi harkinnassa.

Koskeeko tuo 350, myös muita octavian moottoreita? En löytänyt tietoa sivuilta.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: henripit - 17.01.18 - klo:13:33
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 11.01.18 - klo:10:50
Koskeeko tuo 350, myös muita octavian moottoreita? En löytänyt tietoa sivuilta.

Ocut onnistuu, eli 350e on hinta ja sisältää dynon. Varmistin tämän liikkeestä. Ja menee obd:n kautta.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Mandons - 17.01.18 - klo:18:41
Houkuttaisi hieman oman ocun ohjelmointi, mutta takuut taitavat mennä samantien autosta...
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Petunet - 18.01.18 - klo:09:54
No jos vaihdelaatikon onnistuu rikkomaan liian suuren väännön seurauksena niin juu, takuu ei korvaa.
Tuskin muuten mitään ongelmaa on.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: peped - 17.07.18 - klo:13:15
Olisko vinkkejä bensa RS:n (220hp) piristykseen, mihin kannattaisi viedä mielellään Keski-Suomessa / Pirkanmaalla tai muualla lähistöllä? Ja kuuluuko noihin yleensä myös DSG:n sopeutus/säätö? Turhan herkästihän tuo DSG vakionakin laittaa isompaa pykälää sisään ainakin isommilla vaihteilla jne.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: FoamCleaner - 20.07.18 - klo:17:54
Lainaus käyttäjältä: peped - 17.07.18 - klo:13:15kuuluuko noihin yleensä myös DSG:n sopeutus/säätö? Turhan herkästihän tuo DSG vakionakin laittaa isompaa pykälää sisään ainakin isommilla vaihteilla jne.
Ei mielestäni kuulu.
Erillisen softauksen vaatii laatikko, jos ns. huonoista ominaisuuksista haluaa eroon ja se yleensä kannattaa tehdä järeämmän softauksen kanssa eikä ns. Stage 1 tai Low Tune settingin kanssa. Sen jälkeen toimii hienosti eikä vaihda liian herkästi isommalle ja toimii moottorin kanssa hyvin yhteen. Tosin nämä kai tulevat yleensä samalta valmistajalta tai kannattaa varmasti ottaa saman valmistajan softat.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: -karppa- - 20.07.18 - klo:18:31
Lainaus käyttäjältä: peped - 17.07.18 - klo:13:15
Olisko vinkkejä bensa RS:n (220hp) piristykseen, mihin kannattaisi viedä mielellään Keski-Suomessa / Pirkanmaalla tai muualla lähistöllä? Ja kuuluuko noihin yleensä myös DSG:n sopeutus/säätö? Turhan herkästihän tuo DSG vakionakin laittaa isompaa pykälää sisään ainakin isommilla vaihteilla jne.

Motest keski-suomessa.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: splitxyz - 20.07.18 - klo:22:55
DSG säätö on kaikilla suuremmilla tuunaajilla mm. APR, MTM jne. En ole samaa mieltä siitä etteikö stg1 kannnata laittaa DSG tuunausta. Se kannattaa mielestäni aina tehdä mikäli on DSG/automaatti. 
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: s-mod - 21.07.18 - klo:00:01
suuremmilla tuunaajilla  Kaikkihan sen tehnyt  on jo tehnyt 8 vuotta. Eli jos dsg ohjelmointi moottorin kera  ei onnistu,,,, ei kannata mennä (400-700<<<<<<<<<<9
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Vekkula - 21.07.18 - klo:00:16
Lainaus käyttäjältä: s-mod - 21.07.18 - klo:00:01
suuremmilla tuunaajilla  Kaikkihan sen tehnyt  on jo tehnyt 8 vuotta. Eli jos dsg ohjelmointi moottorin kera  ei onnistu,,,, ei kannata mennä (400-700<<<<<<<<<<9

Niin että mitä?
Mites pienemmät tuunaajat? 600-400>>>>>3 vai miten toi koodi menee?
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: peped - 27.07.18 - klo:08:12
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 20.07.18 - klo:18:31
Motest keski-suomessa.

Motestilta sanoivat hinnaksi 490e ja sisältäisi myös tehon mittauksen dynossa. Ainakin edulliselta kuulostaa.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: -karppa- - 27.07.18 - klo:08:54
Lainaus käyttäjältä: peped - 27.07.18 - klo:08:12
Motestilta sanoivat hinnaksi 490e ja sisältäisi myös tehon mittauksen dynossa. Ainakin edulliselta kuulostaa.

Osaavat hommansa ja saat tietää paljonko todellisuudessa autosta saa tehoa enemmän ulos. Voi jopa yllättää, että alunperinkin autossa on enemmän tehoa.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: s-mod - 27.07.18 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.07.18 - klo:08:54
Osaavat hommansa ja saat tietää paljonko todellisuudessa autosta saa tehoa enemmän ulos. Voi jopa yllättää, että alunperinkin autossa on enemmän tehoa.
Saako muutoskatsastusta varten todistuksen?
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: -karppa- - 27.07.18 - klo:20:34
Lainaus käyttäjältä: s-mod - 27.07.18 - klo:19:53
Saako muutoskatsastusta varten todistuksen?

Saa varmana, kun löytyy paalua tarpeeksi VTT:n tai vastaavien testeihin.

Jos ei paalua löydy, niin eiköhän ABT:ltä löydy paketteja.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: b1mpo - 28.07.18 - klo:09:26
Oishan tämmönen muikea peli.  ;D

https://youtu.be/c5pXcoOZ7_w
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: -karppa- - 28.07.18 - klo:10:46
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 28.07.18 - klo:09:26
Oishan tämmönen muikea peli.  ;D

https://youtu.be/c5pXcoOZ7_w

Videossa häiritsee nuo vertailut, että RS:llä on ajettu +3 asteen lämpotilassa, samalla vaihteella ja liikkuvalla lähdöllä. Sen jälkeen haetaan sopivat verrokit mitä youtubesta löytynyt. Näin saadaan itselleen mieluinen videokooste. JA ei en väitä etteikö olisi ripeä skeida.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: b1mpo - 28.07.18 - klo:11:22
Vaikka lämpötila vaikuttaakin happipitoisuuteen, vaikuttaa se myös ilmanvastukseen. Monessa nykyvehkeessä ahtolämmötkään ei enää nouse samaan tapaan kuin ennen. Tuo kahden litran moottori on varsin vakuuttava laajan vääntöalueen takia, joka tuossa eniten puhuttaa. Lisäksi octavia on melko kevyt noihin moniin verrattuna.

Ps. Kuka kaipaa autoa särkevää 0-100 kiihtyvyyttä, kun olennaisempaa on ohituskiihtyvyys. Pitoerot saa myös minimoitua, kun kiihdytys tapahtuu liikkeestä.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: -karppa- - 28.07.18 - klo:11:34
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 28.07.18 - klo:11:22
Vaikka lämpötila vaikuttaakin happipitoisuuteen, vaikuttaa se myös ilmanvastukseen. Monessa nykyvehkeessä ahtolämmötkään ei enää nouse samaan tapaan kuin ennen. Tuo kahden litran moottori on varsin vakuuttava laajan vääntöalueen takia, joka tuossa eniten puhuttaa. Lisäksi octavia on melko kevyt noihin moniin verrattuna.

Ps. Kuka kaipaa autoa särkevää 0-100 kiihtyvyyttä, kun olennaisempaa on ohituskiihtyvyys. Pitoerot saa myös minimoitua, kun kiihdytys tapahtuu liikkeestä.

Noissa autoissa minua kiinnostaa varttimaili ja video on hyvä esimerkki miten saat itsellesi mieluisan lopputuloksen.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: b1mpo - 28.07.18 - klo:11:55
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.07.18 - klo:11:34
Noissa autoissa minua kiinnostaa varttimaili ja video on hyvä esimerkki miten saat itsellesi mieluisan lopputuloksen.

Juu saa varttimailiaika kiinnostaa, mutta se ei ole relevantti normaaleissa ajotilanteissa. Octavia on melko normaali auto normaaleihin käyttötilanteisiin. Minua ei ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta kuinka nopeasti auto lähtee viivasta, vaan aivan muut asiat. Varttimaili tai 0-100 on sellaisia, joissa vetotavalla, alustalla ja renkailla on merkitystä paljon suhteessa tehoon ja aikaan. Jos rata-ajoakin ajattelee, ei niillä arvoilla ole mitään merkitystä. Etuveto on nopeampi radalla, kuin neliveto tai takaveto, vaikka se ei lähdössä pärjääkään. Liukkailla keleillä taas ihan eri juttu.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: -karppa- - 28.07.18 - klo:12:50
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 28.07.18 - klo:11:55
Juu saa varttimailiaika kiinnostaa, mutta se ei ole relevantti normaaleissa ajotilanteissa. Octavia on melko normaali auto normaaleihin käyttötilanteisiin. Minua ei ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta kuinka nopeasti auto lähtee viivasta, vaan aivan muut asiat. Varttimaili tai 0-100 on sellaisia, joissa vetotavalla, alustalla ja renkailla on merkitystä paljon suhteessa tehoon ja aikaan. Jos rata-ajoakin ajattelee, ei niillä arvoilla ole mitään merkitystä. Etuveto on nopeampi radalla, kuin neliveto tai takaveto, vaikka se ei lähdössä pärjääkään. Liukkailla keleillä taas ihan eri juttu.

Noh talvella tulee RS:llä paha mieli. Valitettavasti konserni pihtaa tuota nelivetoa. Mutta kuten todettua sulle riittää se litrainen motti ja minulle ei. MYös tehokkaissa autoissa tietyt asiat kertoo totuuden ei pelkästään itselle mieluinen videopätkä. Mitä noihin tehokkaisiin autoihin ja radasta tulee, niin epäilen että et montaa kertaa siellä ole vieraillut.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: b1mpo - 28.07.18 - klo:13:25
Keskityt aivan epäolennaiseen ja kylvät riitaa. Tuossa linkittämässäni videossa oli ideana se, miten ohjelmointi vaikuttaa tuohon moottoriin suhteutettuna muihin autoihin. En tiedä mistä totuudesta yrität höpistä. Et ilmeisesti halua nähdä totuuksia ohjelmoidusta moottorista tai litraisen auton  arkeen riittävästä suorituskyvystä.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Migo - 03.05.19 - klo:21:38
Onko kukaan laittanut APR:n tai erikoismoottorin softaa räsään? Itsellä pohdinnassa jompikumpi, toki erikoismoottorin (aka. porkkis) softa olisi edullisempi. Ilmeisesti kummallakin stage 1 softalla pääsee aika samoihin lukemiin, ainakin paperilla.
Samalla siis laitattamassa myös softan dsg:lle, joten muuttuuisi sekin parempaan suuntaan.

Mutta jos jollain kokemuksia ko. softista, niin mieleläni kuulisin kokemuksia.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Kimmmo - 04.05.19 - klo:10:00
Jos räsän lastuttaa, niin jääkö siutä ”jälki” boksiin? Ja voiko sen virityksen nollata/perua?
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: FoamCleaner - 04.05.19 - klo:10:35

Lainaus käyttäjältä: Migo - 03.05.19 - klo:21:38
Onko kukaan laittanut APR:n tai erikoismoottorin softaa räsään? Itsellä pohdinnassa jompikumpi, toki erikoismoottorin (aka. porkkis) softa olisi edullisempi. Ilmeisesti kummallakin stage 1 softalla pääsee aika samoihin lukemiin, ainakin paperilla.
Samalla siis laitattamassa myös softan dsg:lle, joten muuttuuisi sekin parempaan suuntaan.

Mutta jos jollain kokemuksia ko. softista, niin mieleläni kuulisin kokemuksia.
APR ainakin suosittelee, että käyttää heidän ECU ohjelmaa, jos heiltä ottaa myös DSG päivityksen. "APR advises against mixing non-APR ECU and TCU Upgrades. APR cannot guarantee full compatibility with non-APR ECU" Voi tietysti olla mainospuhetta mutta en nyt itse ainakaan riskeeraisi.
Sanotaanko näin, että isomman huollon ;) jälkeen skoda alkoi toimia mukavan ripeästi ja DSG varsinkin toimii hienosti. Pari ärsyttänyttä alkuperäistä ominaisuutta loistaa poissaolollaan, tilalle tullut sulavaa toimintaa ja lisää nopeutta. Mukava tietysti tietää, että kaasutellessa painetta pitäisi olla enemmän ettei luistamista tapahdu. Varsinaiset "Launch" ominaisuudet eivät kiinnosta, yhtään en ole tehnyt. Ei nämä etuvetoiset paikoiltaan mihinkään lähde vs. esim. joku mistun evo.. sellainenkin oli luistopulkkana. Kuitenkin ~12tkm menty yhtä matkaa sujuvasti (koputtaa puuta).

Lainaus käyttäjältä: Kimmmo - 04.05.19 - klo:10:00
Jos räsän lastuttaa, niin jääkö siutä ”jälki” boksiin? Ja voiko sen virityksen nollata/perua?
Pystyy palauttamaan tai nollata/perua.
Käsittääkseni jos esim. huolto resetoi/päivittää ohjelmistot, pystyy APR:n tapauksessa päivittämään takaisin myös ilman suurempia ongelmia ja kuluja.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: -karppa- - 04.05.19 - klo:11:01
Väärässä paikassa säästämisessä lastutuksen suhteen voi äkkiä tulla maksamaan kohtuu paljon.

Mites MTM:n ohjelma?
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Migo - 04.05.19 - klo:14:05
Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 04.05.19 - klo:10:35
APR ainakin suosittelee, että käyttää heidän ECU ohjelmaa, jos heiltä ottaa myös DSG päivityksen. "APR advises against mixing non-APR ECU and TCU Upgrades. APR cannot guarantee full compatibility with non-APR ECU" Voi tietysti olla mainospuhetta mutta en nyt itse ainakaan riskeeraisi.
Sanotaanko näin, että isomman huollon ;) jälkeen skoda alkoi toimia mukavan ripeästi ja DSG varsinkin toimii hienosti. Pari ärsyttänyttä alkuperäistä ominaisuutta loistaa poissaolollaan, tilalle tullut sulavaa toimintaa ja lisää nopeutta. Mukava tietysti tietää, että kaasutellessa painetta pitäisi olla enemmän ettei luistamista tapahdu. Varsinaiset "Launch" ominaisuudet eivät kiinnosta, yhtään en ole tehnyt. Ei nämä etuvetoiset paikoiltaan mihinkään lähde vs. esim. joku mistun evo.. sellainenkin oli luistopulkkana. Kuitenkin ~12tkm menty yhtä matkaa sujuvasti (koputtaa puuta).

Joo toki ecu ja tcu softat samalta valmistajalta, suotta viitsi niitä sekoittaa. Tuo APR kyllä kiinnostaa, vaikka hinnat ovatkin kovia, mutta onhan tuo myös hyvä varmastikin.

Joku mainitsi mtm softan, mutta miten sen laita, saako sitä suomesta keneltäkään?
Nythän myös joku aikaa sitten racingline julkaisi OEM+ palikan, jolla softaus onnistuu, hinnoista tosin ei mitään tietoa, mutta sekin pitäisi varsin hyvä softa olla.

Halvimman perässä tässä ei tosiaan juosta, vaan etsinnässä toimiva ja hyvä yhdistelmä jossa samalla kertaa saa tuon ecun sekä dsg softan. Sen takia tuo apr ja erikoismoottori ovat itsellä nyt mietinnässä.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: -karppa- - 04.05.19 - klo:18:20
KVG ja kolme sekunttia:
https://www.mtm-online.de/en/dealers/ (https://www.mtm-online.de/en/dealers/)
Lehtonen Motorsport OY Ltd.
https://www.lmsservice.fi/ (https://www.lmsservice.fi/)
https://www.mtm-online.de/en/configurator/#/kit/moc3245280fm/tuning/OCT3180 (https://www.mtm-online.de/en/configurator/#/kit/moc3245280fm/tuning/OCT3180)
https://www.mtm-online.de/en/configurator/#/kit/moc3245300fc/tuning/OCT3180 (https://www.mtm-online.de/en/configurator/#/kit/moc3245300fc/tuning/OCT3180)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Migo - 05.05.19 - klo:10:29
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 04.05.19 - klo:18:20
KVG ja kolme sekunttia:
https://www.mtm-online.de/en/dealers/ (https://www.mtm-online.de/en/dealers/)
Lehtonen Motorsport OY Ltd.
https://www.lmsservice.fi/ (https://www.lmsservice.fi/)
https://www.mtm-online.de/en/configurator/#/kit/moc3245280fm/tuning/OCT3180 (https://www.mtm-online.de/en/configurator/#/kit/moc3245280fm/tuning/OCT3180)
https://www.mtm-online.de/en/configurator/#/kit/moc3245300fc/tuning/OCT3180 (https://www.mtm-online.de/en/configurator/#/kit/moc3245300fc/tuning/OCT3180)

Kappas. Hyvin googletettu. Ite en päässyt aiemmin edes mtm:n omille sivuille ja tuolta lms servicen sivuilta en kyllä suoraan löytänyt, että valikoimaan kuuluu tuo mtm.
Mutta hyvä näin, jos tarjoavat ko. palvelua edelleen.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Oktaavi - 05.05.19 - klo:10:52
Tuolla jotain juttua MTM:n softista http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2000.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2000.0)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: splitxyz - 05.05.19 - klo:13:11
Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 04.05.19 - klo:10:35
APR ainakin suosittelee, että käyttää heidän ECU ohjelmaa, jos heiltä ottaa myös DSG päivityksen. "APR advises against mixing non-APR ECU and TCU Upgrades. APR cannot guarantee full compatibility with non-APR ECU" Voi tietysti olla mainospuhetta mutta en nyt itse ainakaan riskeeraisi.
Sanotaanko näin, että isomman huollon ;) jälkeen skoda alkoi toimia mukavan ripeästi ja DSG varsinkin toimii hienosti. Pari ärsyttänyttä alkuperäistä ominaisuutta loistaa poissaolollaan, tilalle tullut sulavaa toimintaa ja lisää nopeutta. Mukava tietysti tietää, että kaasutellessa painetta pitäisi olla enemmän ettei luistamista tapahdu. Varsinaiset "Launch" ominaisuudet eivät kiinnosta, yhtään en ole tehnyt. Ei nämä etuvetoiset paikoiltaan mihinkään lähde vs. esim. joku mistun evo.. sellainenkin oli luistopulkkana. Kuitenkin ~12tkm menty yhtä matkaa sujuvasti (koputtaa puuta).

Käsittääkseni jos esim. huolto resetoi/päivittää ohjelmistot, pystyy APR:n tapauksessa päivittämään takaisin myös ilman suurempia ongelmia ja kuluja.

Pystyy palauttamaan vakioksi tai jos huolto nollaa niin ohjelmointi uudestaan, jotkut siitä perii hintaa, yleensä menee 0 , palautus. Riippuu paikasta ja valmistajasta.
Itsellä APR (ABT selkeästi häviää mainostetulle teholle ainakin kiihdytyksissä testeissä vs MTM/APR), tosin manuaali ja siinä pitää varoa sitä ettei liikaa vedätä isolla vaihteella ja matalilla kierroksilla (<3000 rpm). Vakiokytkin alkaa luistaa jossain vaiheessa. Sutii hieman liiikaakin, itsellä manuaalilla vielä 2 vaihteella 80-90 km/h kesärenkailla. Vasta kolmosella löytyy pitoa. Paras 80-120 km/h aika n 2.7 sek mikä paranisi jos voisi lähteä kiihdyttämään 2 vaihteella, mutta sutii (mitattu Dragylla mikä luotettava). Varttimailiajat muutamia vetoja niin vaikeuksia lähdössä ja sutimista joten 0-100 jää huonoksi (6.9-7) silti loppunopeus siellä 175 km/h paikkeilla (n 14 sek). 

Itse ottaisin myös DSG päivityksen mikäli olisi DSG.

Vielä maininta Cupra 4 Drive 300 hv pienellä ohjelmoinnilla 80-120 km/h aika sama ehkä hitusen huonommin, 100-200 tulee eroa 4 vedon tehohävikin ja suuremman painon takia. Itsellä paras veto 100-200 n 11 sek lentokentällä.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Jabi80 - 16.05.19 - klo:17:11
Moikka kaikille :)

Kestääkö tuo DSG ja moottori jos lastutan stage 1 eli 300 heppaa ja 440nm ??
Auto on RS vm.2016 ja siis automaatilla. Sen takia kyselen kun oli alla Leon FR ja sitä ei kuulemma
voinut lastuttaa vaan DSG olisi hajonnut ylimääräisen tehon/väännön seurauksena  :o
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Nantti - 24.02.21 - klo:07:11
Moi,

Onko kokemuksia lisäätehoa.fi firman optimoinneista?

Meinas että maksimit ois 330hp/480nm ja tekee itse softat kun ei halua laittaa mitään bulkki softia. Penkitys mahdollisuuskin löytyisi.

Auto siis RS MY15 2.0tsi manuaali.

Edellisessä räsässä oli Karalan softa ja se pelas hienosti...säästäs vaan 400km ajelun jos päätys lisäätehoa palveluihin.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: ukormi - 24.02.21 - klo:07:38
Ihan mielenkiinnosta. Kuinka saa 330hv siirrettyä asfalttiin etuvetoisella Octavia RSllä?
Jo 184 heppainen Diesel RS tuntui pompottelevan ykkösellä ja hiemankaan viileämmällä pyrki sutimaan kakkosellakin.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: tsihman - 24.02.21 - klo:07:38
Lainaus käyttäjältä: Nantti - 24.02.21 - klo:07:11
Moi,

Onko kokemuksia lisäätehoa.fi firman optimoinneista?

Meinas että maksimit ois 330hp/480nm ja tekee itse softat kun ei halua laittaa mitään bulkki softia. Penkitys mahdollisuuskin löytyisi.

Auto siis RS MY15 2.0tsi manuaali.

Edellisessä räsässä oli Karalan softa ja se pelas hienosti...säästäs vaan 400km ajelun jos päätys lisäätehoa palveluihin.

Tuon firman optimoinnista ei ole tietoa, Mutta kilpailevan kyllä. Itse olen ollut tyytyväinen optimointiin!
Etuvetoautoon voimaa on ihan riittävästi. Kulkine on nyt kohtuu ripeä on 310 hp ja 440 nm lukemilla.
Nuo lukemat olisi saanut olla jo tehtaalta. En lähtisi tavoittelemaan maksimitehoa / vääntöä, vaan menisin miedommilla asetuksilla. Kytkin voi olla kovilla noilla lukemilla...
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Mikav - 24.02.21 - klo:07:49
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 24.02.21 - klo:07:38
Ihan mielenkiinnosta. Kuinka saa 330hv siirrettyä asfalttiin etuvetoisella Octavia RSllä?
Jo 184 heppainen Diesel RS tuntui pompottelevan ykkösellä ja hiemankaan viileämmällä pyrki sutimaan kakkosellakin.

Itsellä on se reilu 310hp ja edellisessä TDIssä oli 220hp. Kyllä tässä nykyisessä siirtyy se teho paremmin. Liekö tasauspyörästön lukon ansiota sitten? TDI tosiaan pompotti aika lailla. Toki tämäkin sutii, mutta käytös on paljon hallittavampaa ja sivistyneempää siltä osin. Rajumpaa toki muuten.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Nantti - 24.02.21 - klo:07:58
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 24.02.21 - klo:07:38
Ihan mielenkiinnosta. Kuinka saa 330hv siirrettyä asfalttiin etuvetoisella Octavia RSllä?
Jo 184 heppainen Diesel RS tuntui pompottelevan ykkösellä ja hiemankaan viileämmällä pyrki sutimaan kakkosellakin.

Ei mitenkään niinkuin ei edelliselläkään. Noihin 0-100kmh tai 400m kiihytyksiin on siihen rakennetut laitteet erikseen. Nyt ois tarkotus saada vääntö sekä moottorin ominaisuudet optimoitua tuosta päivittäis kulkineesta ajoalueelle 80kmh-140kmh kierroksilla N.2500rpm-5000rpm.

Edellinen RS toimi kyllä optimoinnin jälkeen tuntuvasti paremmin.

Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Nantti - 24.02.21 - klo:08:04
Lainaus käyttäjältä: tsihman - 24.02.21 - klo:07:38
Tuon firman optimoinnista ei ole tietoa, Mutta kilpailevan kyllä. Itse olen ollut tyytyväinen optimointiin!
Etuvetoautoon voimaa on ihan riittävästi. Kulkine on nyt kohtuu ripeä on 310 hp ja 440 nm lukemilla.
Nuo lukemat olisi saanut olla jo tehtaalta. En lähtisi tavoittelemaan maksimitehoa / vääntöä, vaan menisin miedommilla asetuksilla. Kytkin voi olla kovilla noilla lukemilla...


Juu kyllä noilla saa kytkimen tietty niinkun muunkin hajoamaan. Toki kaiken saa myöskin vahvempana tilalle. Sellaista repivää ajoa muutenkaan ole tommosella perhevessalla halua harrastaa. Meinasin vaan että ois mahdollisimman hyvä keskialueella. Toki tarjos että voidaan eka laittaa noi maksimit mitä ovat testanneet ko autossa ilman ongelmia ja voidaan ottaa sit poispäin jos tuntuu siltä.

Asiallisen olonen kaveri oli kyllä kyseessä. Että voishan sitä kokeilla kun lupas rahat takas ja vakioksi muuttaa jos ei mieleinen softaus ole.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: tsihman - 24.02.21 - klo:08:28
Lainaus käyttäjältä: Nantti - 24.02.21 - klo:08:04

Juu kyllä noilla saa kytkimen tietty niinkun muunkin hajoamaan. Toki kaiken saa myöskin vahvempana tilalle. Sellaista repivää ajoa muutenkaan ole tommosella perhevessalla halua harrastaa. Meinasin vaan että ois mahdollisimman hyvä keskialueella. Toki tarjos että voidaan eka laittaa noi maksimit mitä ovat testanneet ko autossa ilman ongelmia ja voidaan ottaa sit poispäin jos tuntuu siltä.

Asiallisen olonen kaveri oli kyllä kyseessä. Että voishan sitä kokeilla kun lupas rahat takas ja vakioksi muuttaa jos ei mieleinen softaus ole.

Okei, Tuohan on hyvän kuuloinen diili, Laitata softa niin sittenhän tuon näkee ja kokee. Muuttaa takaisin vakioksi jos ei softa mielytä.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Nantti - 24.02.21 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: tsihman - 24.02.21 - klo:08:28
Okei, Tuohan on hyvän kuuloinen diili, Laitata softa niin sittenhän tuon näkee ja kokee. Muuttaa takaisin vakioksi jos ei softa mielytä.


Juu ens viikolle tilasin ajan mennä softaukseen niin sithän tuon näkee mikä tulee...toivottavasti hyvä😃. Ja jos ei ni sit turbotecille kun edellinen auto niitten jälkeen toimi ainakin hienosti 100tkm kokemuksella.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Nantti - 06.03.21 - klo:08:48
Nyt on tullut softattuna ajeltua ja kyllä voin suositella! Ala ja keski alueen vääntö on kyllä merkittävästi parempi ja kaasuun vaste johdonmukaisempi...yläpään tehoa oikein ole viitsinyt kokeilla koska kohtuu hyvät nastat alla vielä.  :D
Eikä sillä kyllä omassa normaali käytössä ole mitään väliä paitsi että toimii hyvin sielläkin... ainakin toimi dynossa hyvin.

Bensan kulutuksesta oikein osaa vielä sanoa kun webastoa tulee käytettyä päivittäin...mutta ei äkkiseltään ole kyllä suuria muutoksia tuntunut.

Tuli sama mieleen kuin vanhan autokin kanssa softauksen jälkeen, miksi ei jo tehtaan jäljiltä ole tämmöinen.

Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: VAGkilainen - 06.03.21 - klo:09:13
Missä lopulta käytit softan muutoksessa?
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Nantti - 06.03.21 - klo:09:42
Lainaus käyttäjältä: VAGkilainen - 06.03.21 - klo:09:13
Missä lopulta käytit softan muutoksessa?

Lisäätehoa.fi käytin kun tossa lähellä oli...omasta kokemuksesta voin kyllä suositella.
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: A.H - 07.03.21 - klo:22:39
Helsinki optimoinnilla todella hyvä tarjous päällä. Itsellä viikon päästä moottorin plus DSG:n optimointi. 12/2016 TSI RS 220hp. Katsotaan miten muuttuu, innolla odotan  8)
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: Nantti - 30.03.21 - klo:08:08
Lainaus käyttäjältä: A.H - 07.03.21 - klo:22:39
Helsinki optimoinnilla todella hyvä tarjous päällä. Itsellä viikon päästä moottorin plus DSG:n optimointi. 12/2016 TSI RS 220hp. Katsotaan miten muuttuu, innolla odotan  8)


Mites tämä projekti päättyi? Tuliko hyvä?
Otsikko: Vs: Octavia III RS lastuttaminen
Kirjoitti: A.H - 06.04.21 - klo:01:16
Lainaus käyttäjältä: Nantti - 30.03.21 - klo:08:08

Mites tämä projekti päättyi? Tuliko hyvä?

Vääntöä tuli huomattavasti enemmän ja huomaa myös kun polkasee kaasua 80km/h "> niin lähtee ihan eri tavalla. Lähdöissä ei tunnu pitoa löytyvän kun polkasee kaasua, joten en jaksa revitellä hirveästi lähdöissä. Kulutus laski myös, täydellä tankilla pääsi n. 680km, ennen optimointia n. 600km.