Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Q.Atro

#1
Passat CC / Vs: cc:tä hankkimassa
06.11.23 - klo:09:17
Vieläkö asia on ajankohtainen?
#2
Johtosarjassa todennäköisesti vika. On yleinen ongelma CC:ssä, maailmalta löytyy paljon tarinaa aiheesta. Minulla oireilee siten, että peräkontti ei avaudu.
#3
Näyttihän noita löytyvän Autodoc:ltakin, kun varaosanumerot selvitti ja niillä haki.
Hinnat kahden ja kolmensadan väliin.

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 30.05.20 - klo:13:09
Minä maksoin etujouset, DCC iskarit eteen ja taakse sekä etupään kääntölaakerit, yhteensä alle 600â,¬ Bildelsbasenista.
Käytetty setti oletan?
#4
Joo, ei mullakaan vielä noille tarvetta ole.
Lähinnä uteliaisuuttani ja tulevan varalle lähdin kyselemään, kun pisti silmään noiden puute Autodoc:n listoilta vakaajan puslia sieltä selatessani  :)
Nettiä koitin muutenkin selailla aiheen tiimoilta, mutta tosin vähän näistä löytyy juttua - lähinnä madallukseen liittyvää löytyi ja sitäkin vähän.
#5
Aika vähän löytyy juttua DCC-iskareista. Onkohan noita tarjolla muualla, kuin "marmoritiskillä" ja mihin hintaan?
Myös alkuperäisten hinnat kiinnostaa.
#6
Lieköhän mulla CC:ssä kyseessä sama ääni, mikä on kuulunut koko ajan auton mulla ollessa, 3,5 vuotta?
Semmonen kierrosten mukaaan nopeutuva hankaava.
Sisälle kuuluu vaimeasti, kun radio ja lämppäri pois päältä -  mutta ei aina. Vaikea paikallistaa ja konepellin alta ulkopuolelta en sitä erota auton käydessä.
#7
Ostetaan / VCDS HEX-V2_*
25.02.20 - klo:08:17
Voi tarjota seuraavia:
- UNLIMITED
- 10VIN, jossa vähintään 5 vapaana
- 3VIN, jossa vähintään 2 vapaana
Ja tietenkin ehjä ja hintapyyntö realistinen uuteen nähden

Mahd. tarjoukset sähköpostiin:
postillamulle@gmail.com
#8
Passat B7 (11-14) / Vs: 2.0 TDI kysymyksie
24.01.20 - klo:09:13
Mulla tekee samaa. Ja kärystä huomaa, että DPF-poltto menossa.
#9
Kiitokset tiedoista.
Mitenhän nuo tulpat eroaa toisistaan? Hinta vaikkapa Bosch:in tapauksessa kaksinkertainen toisella mallilla (Autodoc.fi).

Berun tulppaa löytyy kolmea erilaista, käyköhän nuo kaikki: https://www.autodoc.fi/autonosat/hehkutulppa-10252/vw/cc/cc-358/56901-2-0-tdi?supplier%5B0%5D=11
(yksi on 3 mm lyhyempi)

Bosch:lta siis kaksi: https://www.autodoc.fi/autonosat/hehkutulppa-10252/vw/cc/cc-358/56901-2-0-tdi?supplier%5B0%5D=30

Densolta yksi: https://www.autodoc.fi/autonosat/hehkutulppa-10252/vw/cc/cc-358/56901-2-0-tdi?supplier%5B0%5D=66

Hella: https://www.autodoc.fi/autonosat/hehkutulppa-10252/vw/cc/cc-358/56901-2-0-tdi?supplier%5B0%5D=2

Merkkejä näyttää olevan vaikka kuinka paljon.
Löytyykö kokemusta kestosta, mikähän lienee paras?

#10
Alkoi CC pukkaamaan 4-pytyn hehkutulpan P0674-vikakoodia (P0674/001652 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13): Electrical Fault). Mittarissa 135 tkm. Ei tule joka startissa.

Jokohan noissa kilsoissa on mennyt hehkutulppia, vai lieko joku muu todennäköisempi vaihtoehto?
Akulla on jo ikää. Saattaa olla alkuperäinen v.2013, mutta hyvin on kyllä auto muuten sen puolesta toiminut.
Voisikohan johtua hetkellisestä jännitteen notkahtamisesta?

Onko hehkutulpan vaihto simppeli homma. Vaatiiko erikoistyökaluja ja tuppaako olevat tiukkaan tarttuneita?
#11
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
16.12.19 - klo:07:55
Uuden Octavian keula oli kyllä ulkonäöllisesti pettymys, mutta kylläpä tuo musta maski muuttaa tilannetta.
Hyvän näköinen tuo RS, jos tuommosena tulee.
#12
Passat B7 (11-14) / Vs: 2,0 vai 1,6?
02.12.19 - klo:07:34
Mulla vm. 2013 CC 130kW:n 2.0 TDI man, eikä pahaa sanottavaa. Pieni kulutus ja mukavasti voimaa.
85tkm:n kokemuksella voin suositella kaksilitraista.

#13
Meni CC-volkkarissa 'Lane Assist' valikossa harmaaksi, eikä voi valita päälle. Voisiko johtua siitä, että huutaa kalibrointia. Vai jostain muusta?
Miten tuo kalibrointi tehdään ja missähän onnistuisi kohtuuhintaan?
#14
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.11.19 - klo:08:00
"Toinen joissain automaateissa on tuo jurruuttaminen melkein sellaisella kierrosrajalla, että tuntuu ratissa saakka ja tekee pahaa."

Samaa mieltä. Samoin ainakin omassa manuaalissa vaihdeopastin ajattaisi minusta perstuntumalta liian matalilla kierroksilla, jyrisee ikävästi. Pykälää pienemmällä menee paljon kevyemmän tuntuisesti.
Eikä kulutusmittarin mukaan aina mene "jyrinäkierroksilla" sen vähemmälläkään.
#15
Lainaus käyttäjältä: shaman - 01.11.19 - klo:00:01
"Itselle ainakin se suurin asia on se vallan kahvassa oleminen. itse päätän mikä vaihde on milloinkin päällä ja tarpeen vaatiessa viiveettä."
"Ja se mitä manuaalilla saa aikaan esim. talviajossa vauhdissa kytkimellä ja oikealla vaihteella, suunnan vaihdokset, pidon haku, vastaheitot ym, syitä on lukemattomia."

Juuri näitä asioita itsekin arvostan manuaalissa. Oma kontrolli asioihin etenkin talviajossa.
Ajoni ovat paljolti pitkää matkaa taajamien ulkopuolella. Jos ajaisin enimmäkseen kaupunkialueilla, voisi automaattikin tulla kysymykseen.
Turha kai tästäkin aiheesta on väitellä - jokainen ajaa millä tykkää :)
#16
En ole varma milloin on alkanut, kun en tuota lane assistia ole käyttänyt aikoihin.
Olen ostanut auton käytettynä, eikä tietääkseni ole tehty muuta kuin käytetty huolloissa (merkkihuolloissa viimeisintä lukuunottamatta).
Obdelevenillä kytkettiin pois turvavyöpiippaus, ei muuta. Ja ennen sitäkin näytti jo noita vikakoodeja.
Jonkin aikaa sen jäkeen huomasin lane assistin olevan valikossa harmaana, mutta on tosiaan voinut olla jo sitäkin ennen.
Oli tarkoitus kytkeä myös takavalot palamaan aina, mutta ei löytynyt sellaista valintaa.
#17
A5:n alta löytyi U101400 (ohjainlaite väärin koodattu).
#18
On käytetty Obdelevenissä. Nakkelee koodeja 3C(Kaistanvaihtoavustin), 42(Kuljettajan oven elektroniikka) ja A5(Etuanturit kuljettajan apujärjestelmiä varten).
Eniten tuota A5:stä. Kaikki muut systeemit autossa kuitenkin toimii.
Akku on alkuperäinen v. 2014 ja näytti satunnaisesti alle 12 V jännitettä, mutta vikakoodeja tuli myös auton käydessä jännitteen ollessa reilusti yli.

Onko mahdollista, että tuolla Obdelevenillä olisi saanut tuon "katoamisen" aikaiseksi?
#19
Lane Assist on pudonnut pelistä. Näkyy valikossa harmaana, eikä sitä siis voi laittaa päälle.
Olisiko kenelläkään tietoa, mistä voisi johtua?
Potilas on CC vm. 2014.
#20
Passat CC / Vs: Passat cc ongelmat
13.04.19 - klo:12:05
Maanantaipäivän yksilö on tainnut sulle sattua. Itsellä on CC (Passat CC:n facelift) 2.0 TDI 130kW manuaali vm. 2013, jolla olen ajanut 50-120 tkm parissa vuodessa. Ainoastaan vasen etupyörän laakeri piti vaihtaa, kun vähän jumputti.
#21
Mulla CC:ssä ollut molemmat etuovet jäykkiä, ensin kuskin ovi ja n. vuoden päästä pelkääjän puoli.
Saranat voitelemalla tulee kuntoon, mutta pitää olla hyvin tunkeutuva aine. Omalla voitelulla en saanut herkistettyä, mutta merkkihuolto sai kuskin oven kuntoon ja toisen käytin eri pajalla. Siellä käyttivät jotain nano-ainetta, nimeä en muista.
#22
Mulla CC:ssä ollut molemmat etuovet jäykkiä, ensin kuskin ovi ja n. vuoden päästä pelkääjän puoli.
Saranat voitelemalla tulee kuntoon, mutta pitää olla hyvin tunkeutuva aine. Omalla voitelulla en saanut herkistettyä, mutta merkkihuolto sai kuskin oven kuntoon ja toisen käytin eri pajalla. Siellä käyttivät jotain nano-ainetta, nimeä en muista.
#23
Kohdan 1 äänen aiheuttaja oli etupyörän laakeri. Tosin vasen, vaikka ääni kuulosti tulevan enemmän oikealta.
Kohdan 2 ääni kuuluu edelleen, mutta ei ole muuttunut eikä haittaa menoa.
#24
Laitetaanpa tänne Passat-puolellekin, vaikka kysessä CC. Samasta tekniikastahan on kyse :)

Olisiko vinkkiä, mistä seuraavanlaiset äänet voisi johtua:

1. Oikeasta etunurkasta kuuluu vaimea jumputus n. 50-80 km/h nopeuksilla. Eri renkailla on nyt kokeiltu, joten niistä ei johdu. Koiranluu? Alapallo?

2. Autoon sisälle kuuluu pieni kihnutus. Muuttuu kierroksien mukaan. Välillä ääni häviää, mutta varsinkin lämpimänä kuuluu. Auton ulkopuolelta tai konepellin alta ääntä ei kuule - tai erota muiden äänien seasta.
#25
Olisiko vinkkiä, mistä seuraavanlaiset äänet voisi johtua:

1. Oikeasta etunurkasta kuuluu vaimea jumputus n. 50-80 km/h nopeuksilla. Eri renkailla on nyt kokeiltu, joten niistä ei johdu. Koiranluu? Alapallo?

2. Autoon sisälle kuuluu pieni kihnutus. Muuttuu kierroksien mukaan. Välillä ääni häviää, mutta varsinkin lämpimänä kuuluu. Auton ulkopuolelta tai konepellin alta ääntä ei kuule - tai erota muiden äänien seasta.
#26
Hommasin kirjan marmorilta, hintaa mukavat 80â,¬ pelkästä auton kirjasta. Soittopeli-navin kirja olisi maksanut vielä lisää. Halpaa hubaa :)
#27
Tere..
Tuli hommattua CC Saksan maalta ja kaikki manuskat on tietenkin väärällä kielellä.
Oliskohan jollakin suomenkielisiä 2014-mallin käyttöoppaita vaikkapa sähköisessä muodossa?
Myös RNS510/Dynaudio -opas kiinnostaa.
#28
Vähän puutteelliset on auton tiedot, mutta kertomasi rempparumban jälkeen ei minusta kannata autosta luopua. Et saa korjauksiin laittamiasi rahoja takaisin millään ja eiköhän ne ongelmatkin pikku hiljaa ala vähenemään uusittujen osien myötä :)
Ja jos olet vaihtamassa vaikkapa hieman vähemmän ajettuun, niin samoja kuluvien osien uusimisia on taas tulossa.
#29
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
18.12.15 - klo:07:31
Itse kyllä ottaisin vakiomittariston, on paremman näköinen. Mielenkiintoista nähdä, miten tuo virtuaalinen toimii kovilla pakkasilla.
#30
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
03.10.15 - klo:12:52
Vähän kiinnostaisi tämä viimeisin A6 alkupään vuosimallina. Mikähän on tilanne tämän mutterin kanssa? Onkohan lopullinen ratkaisu ongelmaan löytynyt ja kaikki jo korjattu?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy