Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Pallopää

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 16.08.21 - klo:17:29
Saako noi takapenkin kattovalot jostain pois päältä?  Ovat kokoajan päällä...

Onko edestä aurinkolasiluukun vierestä jäänyt rear-nappula väärään asentoon?

Passova

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 31.07.21 - klo:12:17
Pyyhkijän viiksi täytyy olla tihku asennossa niin silloin on automaatti päällä ja tihkun säätökytkimestä säädetään automaatin herkkyyttä.

Jos otat valikoista ruksin pois niin sitten toimii kuten perinteinen tihku asento ja säätökytkimestä säädetään tihku pyyhinnän nopeutta.
Tänään käytin autoa huollossa kun en saanu pyyhinautomaattia toimimaan. Kuntoonhan se tuli ja toimimattomuuden syyksi ilmeni huonot pyyhkijän sulat. Ne jätti rantua lasiin ja se sekotti toiminnan ja jätti jonkin vikakoodin. Uudet sulat ja nyt pelaa. Eipä tullu pieneen mieleen että vika voisi olla sulissa.

passo_s

#4112
Passat GTE-20,105 tkm
Jo 20 tkm kieppeillä pientä narinaa alustasta, keulasta. Ei tehty korjaamolla mitään, ”emme löytäneet vikaa”. Nyt 110 tkm kohdilla ei muuta kuulukaan töyssyissä kuin narinaa. Saa nähdä löytävätkö merkkiliikkeessä vian :) Takuuseen vaihdettiin kuljettajan turvavyön lukko, tuli vielä enemmän takelteleva tilalle.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 20.08.21 - klo:20:21
Passat GTE-20,105 tkm
Jo 20 tkm kieppeillä pientä narinaa alustasta, keulasta. Ei tehty korjaamolla mitään, ”emme löytäneet vikaa”. Nyt 110 tkm kohdilla ei muuta kuulukaan töyssyissä kuin narinaa. Saa nähdä löytävätkö merkkiliikkeessä vian :) Takuuseen vaihdettiin kuljettajan turvavyön lukko, tuli vielä enemmän takelteleva tilalle.
Veikkaan: etupään tukivarsien puslat. kaipaa voitelua. Omassa Passatissa välillä narisee.
käytin Mk7 golffin kanssa jotain tiettyä sprayta, mutta en muista ulkoa nyt mitä. Auttoi aina jonkin aikaa.
Narina paheni paljon kun madalsi auton, kunnes tajusin käyttää puslien pultit auki, ja sitten kiinni.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

passo_s

#4114
Passat GTE -20 105 tkm
Puslat on mallia narisevat, vuokra - autona joskus corollia ei koskaan narinaa töyssyissä. Opel aikoinaan vaihtoi työsuhde Vectraani ko puslia takuuseen mukisematta, k caaralla on erilainen käsitys asiakaspalvelusta ja vikojen korjaamisesta.  Vaimon halpa Cliokaan 150 tkm ajettuna ei narise. Laatikossa on muuten pieni lisääntynyt nykäisy, voi olla että osuu mun hommaksi myös tuosta raportointi, työsuhdeautoilua tällä kiesillä on vielä vuosi jäljellä.ei haittaa pikku nykäisi 2->3 vaihdossa mitenkään ja aski pelaa mutta varmaan jotain mekaanista kulumaa alkaa DSG systeemissä olemaan.

Mustalaa

Tuli heitettyä GTE:llä Lapin reissu, kuvassa myös 20 % kalvot (auton väri seashell gold).


Yllätti todella positiivisesti Passatin alhainen matkakulutus. Mahdollisuuksien mukaan hotelleilla tuli ladattua akkua täyteen ja muutaman kerran matkalla tauon aikana, kun sattui K-Lataus kohdalle. Ajotapa rauhallinen, GPS-nopeutta tasan rajoitus tai kilsan-kaks yli. Kaikista eteentulevista ohi tarvittaessa. We-Connect näyttää menomatkan (akku täysi lähtiessä) 763 km siirtymäksi 5,0 l/100km kulutusta 81 km/h keskinopeudella. Paluumatkan (akku täysi lähtiessä) 903 km 5,2 l ja 83 km/h, välissä latausta ruokatauolla 46 minuuttia, 2,7 kWh ja 0,54e.


2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Wiiseli

Ajoitko hybridillä vai sähköt tyhjäksi ja sitten hybridillä? Onkohan joku kokeillu kumpi on parempi hybridi vai sähköt tyhjäksi sitten gte puoli käyttöön( akkuihin potkua) ja taas sähköllä se 20 kilsaa minkä se lataa akkuihin?
PASSAT GTE VM. 2020

Turbokiisseli

Olen huomannut, että matkassa hybridillä ja matalammilla rajoituksilla sähköllä, esim. tietyöt. Akun lataus-moodi vie järkyttävästi bensaa, varmaan +3l/100km hybridiin verrattuna eli väittäisin ettei kannata. Oman ajoni optimoin aina niin, että määränpäässä akku on tyhjä. Keskikulutus matkassa näin 4.6-5.8l/100km rajoituksista, yms. riippuen.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

TWBE

Mun ajossa oon tehny niin että lähdöstä sähköllä puoli akkua sit hybridillä lähes koko matka ja lopussa viimeset kilsat sähkörange tyhjiin tulee pienimmät kulutuslukemat.
GTE mode ja latausmode kuluttaa ihan reilusti bensaa. GTE modella sitten "nautiskelee ja ohittelee turvallisesti" muuten niitä ei kannata käyttää (jos siis haluaa säästää bensaa).

duke7

Juu kaupungissa ja taajamissa yms sähköllä ja tietysti ennen latausmahdollisuutta akut tyhjiin niin näyttäisi pääsevän pienimmällä.
Mutta ei tuo gte-mode minun mielestä vie kuin 1-11,5 litraa enemmän pidemmällä matkalla. Tai no Tampere-Jyväskylä välillä tuota joskus verrannut.
Sellainen gte-mode jossa rullaisi vapaalla olisi kiva. Ajoakku vajuisi kyllä mutta eiköhän se hyvän matkaa kestäisi kun täydellä lähtisi matkaan.

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 21.08.21 - klo:20:30
Ajoitko hybridillä vai sähköt tyhjäksi ja sitten hybridillä? Onkohan joku kokeillu kumpi on parempi hybridi vai sähköt tyhjäksi sitten gte puoli käyttöön( akkuihin potkua) ja taas sähköllä se 20 kilsaa minkä se lataa akkuihin?
Hybridillä ilman muita lisävalintoja. Olen ottanut tavaksi, että ajan sähkömoodissa, jos menen ruokakaupassa käymään (6 km/suunta). Muita lyhyitä ajoja itsellä ei oikein tule. Jos lähden pidemmälle, niin nappaan suoraan kotipihassa hybriditilaan ja kotiin lähtiessä tökkään navista meneväni kotiin. Toiset autot ilmeisesti osaavat optimoida navin avulla sähkön käyttöä, kun osaavat ennakkoon arvata reittiä. En tiedä tekeekö volkkari niin, mutta ainahan sitä voi unelmoida. Ainakin auto on tuntunut käyttävän sähköä hybiriditilassa siten, että kotiin päästyä akku on tyhjä. Nyt siis lähtiessä laitoin päätepisteen osoiteet naviin ja auto hybriditilaan. En ole koskenut asetuksissa siihen valintaan paljonko varausta tarttee olla perillepäästyä tai vaihtanut ajomoodia ecosta muuksi.

Navin kanssa nyt toki sai vähän säätää. Ajoin yhden 400 km reitin palaten samaan lähtöpaikkaan. Sähkön optimoimiseksi ja riittämiseksi koko matkalle tarvitsi lähtiessä asettaa läheltä lähtöpistettä osoite naviin ja sitten reitin välipisteiksi reitin kiintopisteitä.

Pirun mukava voimalinja maantiellä, kun vakkari pitää ylä- ja alamäessa nopeuden asetetussa eikä heittele. Oma ajotapa varmaan ärsyttää toisia tielläliikkujia ihan järkyttävästi, kun ajan kaikissa rajoituksissa johdonmukaisesti saman verran ylinopeutta. Kahdeksankympin ja alle nopeuksissa kerään letkaa gps:n yksi yli rajoituksen vauhdilla, mutta satasessa tarvitsee jo ohitella henkilöautojakin. Sitten taas nopeusrajoituksen vaihtuessa letka kertyy perääni... Ohituksissa on tullut kokeiltua ohituksen ajaksi GTE-moodia muutamaan kertaan, mutta kyllähän sitä ohi pääsee ilmankin. Toki voimaa tulee omasta mielestä jotenkin loogisemmin GTE-tilassa, mikä varmaan on tarkoituskin ;D.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

tet

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 21.08.21 - klo:20:30
Ajoitko hybridillä vai sähköt tyhjäksi ja sitten hybridillä? Onkohan joku kokeillu kumpi on parempi hybridi vai sähköt tyhjäksi sitten gte puoli käyttöön( akkuihin potkua) ja taas sähköllä se 20 kilsaa minkä se lataa akkuihin?

Minä kokeilin Fordilla vähän vastaavaa. Samalla vajaan 60 km lenkillä yhdellä kertaa normaalimoodilla, eli hybridiajona, toisella kertaa latausmoodilla yli puolet matkasta ja sitten akku tyhjäksi sähköajolla. Molemmilla reissuilla akku tyhjä lähdössä ja maalissa. Latausta käyttämällä keskikululutus oli kaksi desiä suurempi (4,8 vs. 4,6 l/100km). Volkkarin hybriditekniikka on niin erilainen kuin Fordin, että tulos ei välttämättä korreloi Passatin vastaavaan millään lailla. Kannattaa kuitenkin kokeilla, ainakin kerran.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

duke7

Lainaus käyttäjältä: tet - 22.08.21 - klo:15:23
Minä kokeilin Fordilla vähän vastaavaa. Samalla vajaan 60 km lenkillä yhdellä kertaa normaalimoodilla, eli hybridiajona, toisella kertaa latausmoodilla yli puolet matkasta ja sitten akku tyhjäksi sähköajolla. Molemmilla reissuilla akku tyhjä lähdössä ja maalissa. Latausta käyttämällä keskikululutus oli kaksi desiä suurempi (4,8 vs. 4,6 l/100km). Volkkarin hybriditekniikka on niin erilainen kuin Fordin, että tulos ei välttämättä korreloi Passatin vastaavaan millään lailla. Kannattaa kuitenkin kokeilla, ainakin kerran.
Eikö sitä Kugaa saa vieläkään ladata? Naapurilla tuollainen ja muistaakseni sanoi että nyt saisi ladata mutta eihän se lataa kun vapaa autoetu 😁

passo_s

Kotilatauksestahan maksetaan vapaassa autoedussa euro päivässä. Naapuri pihistelleen sen itselleen kun jättää lataamatta mutta veloittaa kuitenkin työnantajalta kerran vuodessa 365,.

Passova

Tässä taulukko miten minulla kulutus jakautuu näissä minun normiajoissa viimeisen kuukauden osalta. Eläkeläisenä ei tarvi autoeduista ym. muista eduista välittää, vaan kaiken saa itse maksaa ;-). Se että viimeisestä tankkauksesta lähtien bensan kulutus on suurempi johtunee siitä että akku oli tyhjä tankatessa ja ajoa tuli joitain kymmeniä kilometrejä ennen latausta. Yleensä lataan aukun yön aikana täyteen, paitti jos ei ole tiedossa lähipäivinä kuin kauppareissuja (noin 12km mutkin). Parhaimmillaan olen pääsy lähtiessä täydellä akulla 56 km sähköllä jolloin akussa oli vielä pykälä jäljellä, eli meni juuri punaiselle. Tätä ketjua lukiessa alkoin kiinnostamaan tuo bensan kulutuksen optimoiti käyttämällä hybriritekniikkaa pitemmillä matkoilla. Tähän asti olen ajanu ensin akun tyhjäksi ja sitten antanu auton päättää mitä tekee.


jarmoke

Eilen Rovaniemi-Tampere, autossa aikalailla maksimikuorma kun neljä aikuista ja tavaratila kattoon asti täynnä tavaraa.
Sähkörange lähtiessä 0km, eli tyhjällä akulla lähdettiin. Reippaita ohituksia, usein GTE moodilla, nopeudet n. 10km/h yli rajoituisten. Auton ilmoittama keskikulutus 5,5l/100km.
Eniten eilen ärsytti tuon "dynamic light assistant" valosysteemin tosi, tosi myöhäinen pitkien sytytys. Keli oli sellainen että jokainen normaali ihminen olisi jo hyvän aikaa ajellut pitkillä ennenkuin tuo automatiikka osasi pitkät sytyttää.

Ja ainakin itsellä kyllä ohituksissa (GTE-moodissa), jos vetasee lutan pohjaan saa kyllä pitää ratista kiinni, aikamoista vetelyä. Ei edes näillä tehoilla enää tuo etuveto oikein toimi tuossa tilanteessa kun tiet on sen verta epätasaisia...

Loppui nyt tuo WeConnect sovelluksen käyttöoikeus. Enää ei saa sitten edes seisontalämmitystä/jäähdytystä päälle etänä, ei näe mitään kulutustietoja kuin auton näytöltä jne. Vaikka onkin tullut tuon kans mielikuva että mikään ei en'' yllätä niin tavallaan yllätys kuitenkin että kaikki ihan perustoiminnot on maksun takana...
No, en taida maksaa. Ei niinkään rahan takia vaan periaatteesta kun tuote toimii miten sattuu, asioiden korjaaminen totaalista paskaa jne. Yrittäisivät edes ihan oikeasti niin voisi jotain maksaakin...

tet

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 22.08.21 - klo:16:04
Eikö sitä Kugaa saa vieläkään ladata? Naapurilla tuollainen ja muistaakseni sanoi että nyt saisi ladata mutta eihän se lataa kun vapaa autoetu 😁

Toki saa, ja lataankin. Tässä oli kyse vain testistä, jonka innoittajana oli toisella foorumilla käyty keskustelu latauksen kulutuksesta. Väittämä oli, että bensakoneella lataaminen tuhlaa valtavasti polttoainetta. No ei tuhlannut, vain kaksi desiä satasella tuli lisää kulutusta koko matkalle, kun ladattu sähkö käytettiin pois saman matkan aikana.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

passo_s

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 21.08.21 - klo:12:01
Passat GTE -20 105 tkm
Puslat on mallia narisevat, vuokra - autona joskus corollia ei koskaan narinaa töyssyissä. Opel aikoinaan vaihtoi työsuhde Vectraani ko puslia takuuseen mukisematta, k caaralla on erilainen käsitys asiakaspalvelusta ja vikojen korjaamisesta.  Vaimon halpa Cliokaan 150 tkm ajettuna ei narise. Laatikossa on muuten pieni lisääntynyt nykäisy, voi olla että osuu mun hommaksi myös tuosta raportointi, työsuhdeautoilua tällä kiesillä on vielä vuosi jäljellä.ei haittaa pikku nykäisi 2->3 vaihdossa mitenkään ja aski pelaa mutta varmaan jotain mekaanista kulumaa alkaa DSG systeemissä olemaan.
Vika löyty, etuiskareiden pohjaanlyönti kumeihin liittyvää. Osat tilattu. Työsuhdeauto niin eivät jaksaneet tarkemmin selvittää enkä minä kysellä :)

duke7

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 23.08.21 - klo:09:36
Ja ainakin itsellä kyllä ohituksissa (GTE-moodissa), jos vetasee lutan pohjaan saa kyllä pitää ratista kiinni, aikamoista vetelyä. Ei edes näillä tehoilla enää tuo etuveto oikein toimi tuossa tilanteessa kun tiet on sen verta epätasaisia...
Joo saman huomannut kun on täysi auto. Yksin ajaessa ei niin vetele.

vekaas

Mulla kans 2016vm versio, katsastettu 6/21 ilman huomautuksia ja uudet 235/50 kumit. Vetelee kyllä kiihdyttäessä ihan hervottomasti. Mietinkin että rauhottuisko jos laittas special activet alle ja uusis jousetkin kun on mittatissa 137tkm.

Vai lienee tyyppivika
Seat Leon FR phev -21

ex:
Passat GTE -16
Volvo XC70 -13
Peugeot 308 -16
BMW 318d -07
Volvo S60 -02
Volvo S90 -97
Volvo 960 3.0 -96

duke7

^ ei se paikaltaan lähtiessä juuri vetele mutta just ohituksessa tuon huomannut. Varmaan myös kulunut tie ja tosiaan se kuorma vaikuttaa. Painavan kärryn kanssa myös huomannut samaa. Tuoreet 215/55-17 renkaat alla.

m4x1mu5

Mulla loppui vetely kun laitoin Good Yearit (Effiency grip) eteen, autossa on erillisrengastus viimekesän rengasrikon johdosta. Viime kesä ajettiin alkuperäiset Pirellit edessä ja ohitukset oli todella myrkkyä, lämä pohjaan vasta kun auto täysin toisella kaistalla ja auto täysin suorassa, siitä huolimatta veteli niin maan perkuleesti. Kokona alkuperäinen 215/55/17.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

duke7

^ Myös GY egp 2 alla.

Anita Hirvosen hiukset

2017 GTE Passatti täällä, nyt pitkälle toista vuotta ajossa. Yleensä moottoritie matkat käsken auton hybridille, jollei oo lyhyt etappi. Kaikki muut matkat (motarikin, jos pitkä matka) ajan ensin sähköt pois ja sitte hybridillä, kun auto tähän tilaan haluaa.

Olen tehnyt Helsinki-Nurmes reissuja, niin kesällä, kuin talvipakkasilla (n.1000km eestaas). Kesällä on kulutus ollut karvan yli viisi litraa bensaa satasella ja talvella litran enemmän. Ilmastointi on päällä kesät talvet ja pyynti 22-astetta. Näillä reissuilla olen vain lähtenyt kotoa akut täynnä ja ladannut yön yli määränpäässä jälleen akut täyteen.

98% ajoistani on kumminkin kaupunkiajoa. Perus nurkkapyöritystä. Työmatkani on 10km suuntaansa täällä Helsingissä ja siihen lisätyt kauppa/lapsien harrastusreissut sujuvat pääasiassa sähköllä. Täten sanottuna ensimmäisen vuoteni n.15000km ajelut, tätä kaupunkiajoa, kuluttivat bensaa n.1,6l/100km. Edellinen autoni. 1,3l bensakoneella varustettu Toyota Yarikseni kulutti säännöllisesti lähemmäs seitsemän litraa bensaa satasella.

Lataan rivarikatospaikkani perustöpselistä, kiinasta tilaamallani laturilla (ajastetut lähdöt talvisin, jolloin lämmitys on päällä) 16A - virralla. Töpselini toimii hyvin. Näin kesäisin, kun ei tartte lämmitellä kabiinia, lataan samalla laturilla 10A virralla. En ole kertaakaan ladannut, missään muualla, kuin kotona ja tuttavien kämpillä, jos on ollut töpseli tarjolla.

Turbokiisseli

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 24.08.21 - klo:18:27
Mulla loppui vetely kun laitoin Good Yearit (Effiency grip) eteen, autossa on erillisrengastus viimekesän rengasrikon johdosta. Viime kesä ajettiin alkuperäiset Pirellit edessä ja ohitukset oli todella myrkkyä, lämä pohjaan vasta kun auto täysin toisella kaistalla ja auto täysin suorassa, siitä huolimatta veteli niin maan perkuleesti. Kokona alkuperäinen 215/55/17.

Meillä sama juttu. Tänä kesänä puhkesi black round pirelli edestä ja tilalle tuli Bridgestonen Turanzat. Ero on kuin yöllä ja päivällä sekä ajettavuudessa että melutasossa. Ei enää koskaan Kintturaatoja minun autooni! Koko sama 215/55R17.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

tet

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 25.08.21 - klo:08:09
Meillä sama juttu. Tänä kesänä puhkesi black round pirelli edestä ja tilalle tuli Bridgestonen Turanzat. Ero on kuin yöllä ja päivällä sekä ajettavuudessa että melutasossa. Ei enää koskaan Kintturaatoja minun autooni! Koko sama 215/55R17.

Ne on täytyneet olla todella meluisat nuo Pirellit, jos ero Turanzaan on kuin yöllä ja päivällä. ??? Nuohan nyt eivät mitenkään hiljaisen maineessa taida olla. Omat T001:t olivat ainakin äänekkäät.

Vai olisiko tuossa nyt kuitenkin myös renkaan ikä jonkinlainen tekijä? Uudethan ovat varmaan aina hiljaisemmat kuin vanhat, laitoit alle mitä tahansa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

concorde

Meillä myös vaihtui aikanaan GTE:hen turanzat 235/45/18 Noksuun koossa 225/50/18. Loppui myös vetelyt ja mekkala putos kivasti.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

concorde

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 23.08.21 - klo:09:36Eniten eilen ärsytti tuon "dynamic light assistant" valosysteemin tosi, tosi myöhäinen pitkien sytytys.

Eikö se ole säädettävissä asetuksista?


VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

duke7

Lainaus käyttäjältä: concorde - 25.08.21 - klo:11:46
Eikö se ole säädettävissä asetuksista?


Eikös tuo ole vain se miten aikaisin ajovalot syttyy hämärällä? Siis itseltä löytyy sama asetus vaikka ei ole automaatiota sen enempää valoissa.

concorde

Joo, saattaa siis olla, mutta aiemmassa aanelkussa valikoissa oli myös assistantin herkkyyden säätö vastaavalla tavalla. Toi mun kuvatus on siis myös autosta, jossa DLA:ta ei ole, mutta onko valikoissa lisää optioita, kun DLA on?

VCDS:llä varmaan viimestään saa muutettua?
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy