Skodan moottori hajalla

Aloittaja Rommirusina, 22.02.22 - klo:08:06

« edellinen - seuraava »

Rommirusina

Heippa!

Olen aikamoisen hukassa nyt asiani kanssa ja aihealue on sellainen, josta en tiedä juuri mitään, niin kaipaisin hieman apuja.

Minulla on siis 2017 vuoden Octavia Rs diesel farkku. Ostettu 4 kuukautta sitten autoliikkeestä. Kilometrejä takana noin 167 000km.
Tuossa viime viikolla moottori sammui kesken ajon, eikä siitä enää käynnistynyt. Hinattiin korjaamolle ja perjantain kunniaksi sain kivat terveiset. Moottori hajalla, ei kannata korjata. Autoon on tehty juuri tammikuussa perushuolto.
Autoliikkeen työselostus kuulostaa tältä: startatessa moottori pyörii, eikä lähde käyntiin. Otettu jakopään koteloa auki niin huomattu, että kampiakseli pyörii ja jakohihna on paikoillaan. Otettu jakohihna pois paikoiltaan ja huomattu että jakohihnasta puuttuu hammasurat n. 1/4 matkalta. Moottorissa mittavat vauriot eikä ole järkevää korjata vanhaa moottoria vaan vaihtaa toinen moottori paikoilleen. 

Mitähän tässä pitäisi seuraavana tehdä.. nämä terveiset on myyjäliikkeelle toimitettu myös, he miettivät tahollaan myös mitä tehdä. Onko niin, että paska homma, ja kaivan taskua vähän syvemmälle hiton monen tonnin edestä vai onko jotain, mitä minun kannattaisi vielä varmistella? Tai onko ihan ok, että hihna menee tuohon kuntoon ennenkuin vaihtoväli tulee vastaan? Hihnaa ei ole koskaan vaihdettu, mutta ei virallisesti kaiketi pitäisikään olla siihen olla vielä tarvetta.

M_M

Myyjäliikkeeltä pitäisi kyllä saada mittava vastaantulo.

Jotain varmaan joudut maksamaan itsekin, koska olet ostanut auton 167tkm ajetulla moottorilla ja remontin jälkeen saatkin siihen uuden moottorin.

Toivottavasti myyjä oli joku iso ja tunnettu ketju, eikä mikään yksittäinen häkkijobbari?

Muista myös se, että saadaksesi myyjän osallistumaan kustannuksiin, pitää heillä olla oikeus korjata auto tai ainakin päättää missä se tehdään. Jos korjaat tai korjautat auton omin päin ilman sopimista myyjän kanssa, on turha enää kysellä korvauksia.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Rommirusina

Ketju ei myyjäliike ole, mutta iso liike kuitenkin pääkaupunkiseudulla.

Hyvä tietää. Autoa ei ole korjattu, on vaan tutkittu vian syy. Odottelee nyt seuraavaa siirtoa korjaamolla. Itsellä kun ei ole mitään käsitystä, mitä vaatia edes, niin helposti tässä jää kakkoseksi. Kiitos viestistä! Herättää edes vähän toivoa.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Rommirusina - 22.02.22 - klo:08:20
Ketju ei myyjäliike ole, mutta iso liike kuitenkin pääkaupunkiseudulla.

Hyvä tietää. Autoa ei ole korjattu, on vaan tutkittu vian syy. Odottelee nyt seuraavaa siirtoa korjaamolla. Itsellä kun ei ole mitään käsitystä, mitä vaatia edes, niin helposti tässä jää kakkoseksi. Kiitos viestistä! Herättää edes vähän toivoa.
Mulle sanoivat taannoin jobbariliikkeessä että moottorin elinikä olisi 300tkm. Sullahan tuossa on selkeästi jakohihna pettänyt ja sen tulisi kestää se 6V/210km.
Uuden koneen siihen joutuvat laittamaan ja se maksanee jotakin 6-8 tonnin luokkaa. Mutta hyvä vastaantulo tuossa pitää tulla sekä myyjäliikeeltä että maahantuojalta/valmistajalta. Se tietysti edellyttää että auto on huollettu säännöllisesti huolto-ohjelman mukaan. Jos huoltoja puuttuu tai ne on tehty jossakin välissä myöhässä niin vääntöä varmaan syntyy.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

M_M

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 22.02.22 - klo:08:35
maahantuojalta/valmistajalta.

Tässäpä hyvin yleinen harhaluulo, joka ei pidä paikkaansa. Myyjäliike on ainoa taho joka vastaa käytettynä ostetun auton hajoamisesta. Maahantuojalla tai valmistajalla ei ole mitään velvollisuutta korvata yhtään mitään. Siihen suuntaan on aivan turha esittää vaatimuksia, juridista velvoitetta kustannuksiin osallistumiselle ei ole.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ukormi

Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.02.22 - klo:08:48
Tässäpä hyvin yleinen harhaluulo, joka ei pidä paikkaansa. Myyjäliike on ainoa taho joka vastaa käytettynä ostetun auton hajoamisesta. Maahantuojalla tai valmistajalla ei ole mitään velvollisuutta korvata yhtään mitään. Siihen suuntaan on aivan turha esittää vaatimuksia, juridista velvoitetta kustannuksiin osallistumiselle ei ole.
Eikös näissä öljynsyöntiongelmissa maahantuoja tullut vastaan?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

9987

160 000km on iso km määrä lämpötilojen vaihteluineen, kumi/muovi hihnojen kestolle ei ole mitään takeita, Itse en ajeleisi autolla jossa on useita vuosia vanha hihna + 100 000km pyörinyt + tuntematon määrä joutokäyntiä. Uusisin.

Tyhjäkäyntiä voi olla paljon ja km ei lisäänny. Hihnat huononee ja kuluu

Mitä sieltä moottorista on sitten mennyt kun mittavat vauriot ja ei kannata korjata, kenen ei kannata korjata? 

M_M

Lainaus käyttäjältä: Mo1 - 22.02.22 - klo:09:31
160 000km on iso km määrä lämpötilojen vaihteluineen, kumi/muovi hihnojen kestolle ei ole mitään takeita, Itse en ajeleisi autolla jossa on useita vuosia vanha hihna + 100 000km pyörinyt + tuntematon määrä joutokäyntiä. Uusisin.

Aika turhaa viisastelua tässä kohtaa, kun hihna on jo pettänyt. Valmistajan mielestä sen pitäisi kestää 6 vuotta / 210tkm ja kumpikaan noista ei ole täyttynyt. Vaikea tuosta on käyttäjää syyttää.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Mikey

Tuskin tuohon uutta konetta lähdetään asentamaan vaan käytetty moottori siihen varmaan naaritaan.

Ostajan kannattaa selvitellä vaihtomoottorien ja työn hintoja. Nimittäin myyjäliikkeellä on kiusaus hoitaa homma kuntoon kolmella tonnilla ja väittää kustannuksiksi kuusi tonnia, ja jalomielisesti pistää kulut puoliksi ostajan kanssa.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.02.22 - klo:09:38
Aika turhaa viisastelua tässä kohtaa, kun hihna on jo pettänyt. Valmistajan mielestä sen pitäisi kestää 6 vuotta / 210tkm ja kumpikaan noista ei ole täyttynyt. Vaikea tuosta on käyttäjää syyttää.

Ja naapurimaahantuojalla (VW) annetaan suositukseksi suomen olosuhteissa 6v / 180tkm joka ei myöskään ole täyttynyt.




Itse epäilisin ensimmäisenä EA288 moottoreiden tyyppivikaa eli kampiakselin stefa tihkuu öljyä jakopäähän joka pilaa jakohihnan. En tiedä onko enää 2017 mallissa tuota vikaa mutta 2015 mallisissa on ainakin kohtalaisen yleinen. Itsellä ollut 2kpl 2015 mallisia autoja EA288 moottorilla ja molemmissa sama vika.

Onko Rommirusina huomannut että moottorista kuuluisi kylmänä käynnistyksen jälkeen pientä kumista hihnan vikinää?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Rommirusina

Tämä kuski ei ole kyllä tajunnut ajatella mitään, vaan luottanut, että huollossa ammattilaiset kertoo mitä tehdään ja koska.

Mitään erityistä en ole autossa tuntenut tai kuullut, ei vikinöitä tai muita :)

Sitä en tiedä, mitä sieltä moottorista on hihnan lisäksi hajonnut. Tuo aloituksessa oleva teksti on ainut, mitä asiasta tiedän.

ram1

Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.02.22 - klo:09:38
Aika turhaa viisastelua tässä kohtaa, kun hihna on jo pettänyt. Valmistajan mielestä sen pitäisi kestää 6 vuotta / 210tkm ja kumpikaan noista ei ole täyttynyt. Vaikea tuosta on käyttäjää syyttää.
Muistaakseni valmistajan suositus on vain km-määrä jos ei pölyinen maa. Tuo 6v tulee maahantuojalta. Muuten kyllä täysin samaa mieltä, että kyllä sen pitäisi kestää. Ja luultavasti kyseessä juurikin stefavuoto joka pilannut hihnan. Suomessakaan ei taida missään + 2013 vagissa enää olla tuon tiheämpää hihnanvaihtoa ja eipä juuri muissakaan. 6v/180, 6v/210 ja 6v/240tkm ne välit on täällä maahantuojan suosituksilla riippuen moottorista. Kilsat valmistajalta ja vuodet maahantuojalta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

vag4life

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 22.02.22 - klo:11:53
Muistaakseni valmistajan suositus on vain km-määrä jos ei pölyinen maa. Tuo 6v tulee maahantuojalta.

Näin oli ainakin hihnallisessa A3:ssa. Tuo vuosiraja on tosiaan täysin maahantuojan ohjeistus.
A4 B9 TFSI Q s-line

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 22.02.22 - klo:11:53
Suomessakaan ei taida missään + 2013 vagissa enää olla tuon tiheämpää hihnanvaihtoa ja eipä juuri muissakaan. 6v/180, 6v/210 ja 6v/240tkm ne välit on täällä maahantuojan suosituksilla riippuen moottorista. Kilsat valmistajalta ja vuodet maahantuojalta.

Tiettyjä poikkeuksiakin löytyy esim. EA288 2.0 dieselin BiTurbo versio jota ainakin on Passatissa, Tiguanissa ja Kodiaqissa 240hv teholla ja ilmeisesti Transporterissa pienemmällä virityksellä. Näissä hihnan vaihtoväli 6v/120tkm.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

harakka

Kyllä näistä aina kannaattaa neuotella. Juuri viime syksynä minun tutulla -16 Tiguaaista hajosi jakoremmi samalla tavalla. Autolla oli ajettu 180 tkm ja autoss oli 100% merkkiliikkeen huoltokirja. Hänelle korvattiin suuri osa uudesta moottorista, jotenkin se oli jakaantunut liikkeen, huollon ja K- Auton kesken.

rawpower

Jakoremmi ei ole kestänyt vaadittua 210tkm/6v vaihtoväliä. Tammikuussa tehty perushuolto. Jos kaikki huollot tehty ajallaan niin tällöin maahantuoja/valmistaja on vastuussa suurelta osin ja loput sitten myyjäliikkeen piikkiin. Sinulle ei pitäisi tulla tästä lainkaan kuluja. Jos sitten huoltoja laiminlyöty niin maahantuoja pesee sillä kätensä. Silloin myyjäliikkeelle suurin lasku. Jos myyjä ei ala tulla asiassa vastaan asiallisesti niin kannattaa kysyä kuluttajaneuvonnasta ohjeita.

multsi

Mun mielestä on typerää, että hihnoille luvataan nykyään moisia lukemia. Markkinoinnin takiahan se kai tehdään, että saadaan ylläpitokustannukset näennäisesti alas. En tiedä, mutta en usko, että hihnoissa itsessään mitään mullistavaa on tapahtunut ja ennen jokainen valmistaja suositteli sen vaihtamistamista noin 5v/100tkm.

Tässä tapauksessa merkitystä on tosiaan varmaan huoltohistorialla, eikö ainakin joissain määräaikaishuolloissa "tarkisteta" hihnan kunto, mitä se sitten ikinä oikeasti tarkoittaakaan.

Mikey

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 22.02.22 - klo:15:40
Jakoremmi ei ole kestänyt vaadittua 210tkm/6v vaihtoväliä. Tammikuussa tehty perushuolto. Jos kaikki huollot tehty ajallaan niin tällöin maahantuoja/valmistaja on vastuussa suurelta osin ja loput sitten myyjäliikkeen piikkiin. Sinulle ei pitäisi tulla tästä lainkaan kuluja. Jos sitten huoltoja laiminlyöty niin maahantuoja pesee sillä kätensä. Silloin myyjäliikkeelle suurin lasku. Jos myyjä ei ala tulla asiassa vastaan asiallisesti niin kannattaa kysyä kuluttajaneuvonnasta ohjeita.

Tässä kommentissa taitaa olla kaikki väittämät väärin?

Honkki

Koska kyseessä käytetty auto, takuunjälkeisestä vauriosta on vastuu auton myyneellä yrityksellä. Nämä ohjeet olen ainakin itse saanut aikanaan. Eli maahantuojaa/valmistajaa on turha lähteä häiritsemään.

Taikasanana tämän selvityksessä toimii virhevastuu. Onneksesi vika on tullut näin nopeasti kaupasta, joten uskon että saat vähillä tappioilla asian kuntoon. Virheen korjauksen on myös tapahduttava kohtuuden rajoissa ajallisesti/rahallisesti. Jos olet ostanut vaikka 15 000e auton, jota joudut jo nyt korjaamaan esimerkiksi 4000e:llä, ei se ainakaan omaan korvaan kuulosta kohtuulliselta. Et olettanut ostavasi 19 000e autoa. Jos auto sovitun korjauksen jälkeen tulee parempaan kuntoon kuin alunperin (esim. uusi moottori), silloin on toki myös kohtuullista että osallistut kustannuksiin.

Keskustelut myyjäliikkeen kanssa kannattaa hoitaa kirjallisesti, tai vaikkapa puhelun jälkeen pyydät lähettämään sovituista asioista sähköpostin jonka sitten kuittaat.

Jos joku juttu myyjän toiminnassa epäilyttää, niin kilpailu - ja kuluttajavirasto auttaa.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/autot-ja-pysakointi/kaytetyt-autot/kaytetyn-auton-virhe/

Internetin Keskustelupalstalta luetut neuvot kannattaa aina tarkastaa itse, jotta ei tule pettymyksiä. Tarkastaisin myös nämä minun tekstit kun ulkomuistista kirjoittelin.

rawpower

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 22.02.22 - klo:17:15
Tässä kommentissa taitaa olla kaikki väittämät väärin?

Mikäs siinä on väärin? Pari kommenttia yläpuolella harakka kertoi 16vm tiguanista, jossa jakoremmi hajonnut samalla tavalla ja kilometreja enemmän 180tkm. 100% huoltokirja eli ei laiminlyötyjä huoltoja. Kulut jakautuneet maahantuojan, liikkeen ja huollon kesken. Ei mitään erikoista.

Näissä on paljon ollut myös vesipumppu vikoja ennen aikojaan ja vesipumppu vaihdetaan jakopään remmin vaihdon yhteydessä. Tällöin vesipumpun pitäisi kestää 210tkm/6v. Ellei kestä niin kyllä sieltä maahantuojalta/merkkiliikkeeltä saa hyvän vastaantulon ellei ole sitten huoltoja laiminlyöty.

Sitten jos huoltokirja ei ole kunnossa niin joutunee myyjäliikkeen kanssa sopimaan. Tästä tulee sitten itselle jonkin verran kuluja. Kuluttajaneuvonnasta saanee parhaimman vastauksen mikä olisi ketjun aloittajan osuus kuluista.

M_M

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 23.02.22 - klo:14:22
Mikäs siinä on väärin?

No se, että maahantuoja tai valmistaja olisi jotenkin vastuussa.

Voi niiltä hyvänä päivänä jotain vastaantuloa saada, mutta se on sitten sitä kuuluisaa goodwilliä eli hyvää hyvyyttään osallistuvat.

Mitään VASTUUTA joka velvoittaisi korvauksiin, heillä ei ole. Myyjäliike on ainoa taho jolla tämä vastuu on.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ram1

Vaikka ei olisi juridisesti vastuussa yms, niin ei mikään estä asiasta sieltä kysymästä, ja olisi jopa typerää olla ottamatta asiaa esille maahantuojan kanssa. Näillähän voi olla myös merkitystä tulevaisuudessa hihnanvaihtoväleihin jos alkaa useamminkin porsimaan. Kysyin 1.4 Tsi Actista aikoinaan maahantuojalta sitä virallista hihnanvaihtoväliä, niin sanoivat silloin, että mennään tällä 6v:llä, mutta asiaa seurataan kokoajan, että olisiko sitä mahdollista jopa pidentää kun siinä ei valmistajalla ole mitään muita suosituksia kuin ne pölyiset maat. Ei kiva keissi taaskaan myyjäliikkeelle joka ei pysty mitenkään ennustamaan tuollaisia vikoja, mutta vastuussa aina on. Siksi myös olisi kiva saada sitä vastuuta myös valmistajan suuntaan, vaikka mitään velvoitetta niillä ei olisikaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Mikey

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 22.02.22 - klo:15:40
Jakoremmi ei ole kestänyt vaadittua 210tkm/6v vaihtoväliä. Tammikuussa tehty perushuolto. Jos kaikki huollot tehty ajallaan niin tällöin maahantuoja/valmistaja on vastuussa suurelta osin ja loput sitten myyjäliikkeen piikkiin. Sinulle ei pitäisi tulla tästä lainkaan kuluja. Jos sitten huoltoja laiminlyöty niin maahantuoja pesee sillä kätensä. Silloin myyjäliikkeelle suurin lasku. Jos myyjä ei ala tulla asiassa vastaan asiallisesti niin kannattaa kysyä kuluttajaneuvonnasta ohjeita.

Katotaas mitä kaikkea tuossa on väärin...

Lain mukaan vain ja ainoastaan auton ensiostajalla on oikeus vedota maahantuojan/valmistajan suuntaan ja vaatia näiltä kustannuksiin osallistumista. Nyt ostaja ei ole ensiostaja. Kuluttajariitalautakunnan yleinen linja on sellainen, että auton oletettu 'riittävä' kestoikä on n. 200.000 km. Myyjän virhevastuu yltää tuohon kilometrimäärään saakka noin pääsääntöisesti, ja myyjän osuus pienenee mitä enemmän autolla on ajettu. Tämän tapauksen autolla on ajettu 160.000 km, joten kaavamaisesti laskien myyjän osuus kuluista olisi 40.000/200.000 = 20%.

Kuten tuossa aiemmin on mainittu, niin maahantuojalta voi saada goodwill -tyyppistä vastaantuloa. Mutta sellaiseen ei pelkkä hyvä huoltohistoria mitenkään oikeuta.

Lainauksen viimeinen virke on ihan oikein - tietysti sillä oletuksella, että ostaja ymmärtää mitä 'asiallinen' vastaantulo tässä tapauksessa tarkoittaa.

ram1

Moottorin kestoiäksi on laskettu 10v/300tkm. Jakoketju mitä tässä nyt ei toki ole, niin 250tkm.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Rommirusina

Kiitos oikein paljon teille vastauksista ja ajatuksista. Koitan nyt selvitellä näitä juttuja, ennenkuin tuomio myyjän päästä tulee. Osaisi ehkä valmistautuakin jollain tavalla :) Huollot on tehty ajallaan aina myös edellisellä omistajalla.
10 000km tässä ehdittiinkin ajaa, ennenkuin auto sanoi sopimuksen irti.

Rommirusina

Moikka!

Homma saatu päätökseen, niin tulen vähän päivittämään vielä keskustelua.
Koko moottori meni tosiaan vaihtoon ja uusi moottori vaihdettiin tilalle. Maahantuoja nikottelematta tuli todella reilusti vastaan kustannuksissa ja autoliikekin vielä lisää. Todelliset kustannukset alun perin olivat viisinumeroiset, mutta maksettavaa jäi itselle alta 2000â,¬. Kaikki toimi kyllä todella sujuvasti ja auto on vihdoin itsellä  :)

o.b.

Kyllä jakohihnavaurioissa yleensä on riittänyt kannen remontointi tai vaihto uuteen ??? Keinuvivut ja venttiilit on suunniteltu siten, että ne antavat periksi ja männät ja kiertokanget eivät vaurioidu.

Ehkä korjaamolla haluavat pelata varman päälle ja lisäksi maksimoida tulot…

Daatta

^Ei taida (merkki)korjaamoilla nykyään olla aikaa/halua/osaamista varsinaisiin koneremontteihin vaan vaihtavat mieluummin uutta yksikköä tilalle.

Hyvä että tuli kuntoon järjellisillä kustannuksilla ja onhan uusi moottori aina uusi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jultsu

Valitettava tosiasia, ihmisten tekemän työn hinta on niin suuri että tulee halvemmaksi heittää vanha roskiin ja ostaa uusi tilalle. Pätee niin elektroniikassa kuin autoissakin. Youtubestakin kun etsii ohjeita vetoakselien suojakumien vaihtamiseen niin lähestulkoon kaikilla videoilla mainitaan heti aluksi "osta kokonaan uusi akseli, tulee halvemmaksi kuin vaihdattaa pelkkä kumi korjaamolla"
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

denso

Hyvä että sait auton kuntoon , eikä omaa rahaa mennyt tuon enempää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy