Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

petaso

Lainaus käyttäjältä: petaso - 15.04.24 - klo:19:50Onko VW palvelut nurin kun ei pääse sovelluksella eikä nettisivun kautta palveluun kiinni? Nettisivun kautta lukee vain että Eikö sinulla ole pääsyä mobiilipalveluihin?
Päivitä sivu tai yritä myöhemmin uudelleen.
Vw sovelluksessa vaan tyhjää täynnä, sovellus päivitetty ja autossa ei vikatietoja, yksityisyys asetuksissa jaa sijainti asetus eli löysin.

Tämäkin rupesi toimimaan kun nukkui yön yli rauhassa.

ZimKork

#6601
Vilkaisin oman pre-fl ohjekirjasta (sivu 62); Avaimen avauspainikkeella lataus keskeytyy ja virtajohdon lukitus avautuu 30 sekunniksi. Jos ei johtoa irroita tässä ajassa, johto lukittuu jälleen ja lataus jatkuu.

Lainaus käyttäjältä: jugih - 14.04.24 - klo:21:45Manuaalista vapautusta ei ole pre-fl autoissa. Koko solenoidi pitää ruuvata irti luukun kautta.

Pre-faceliftin hätäirroitus toimii siten että pitää pistokkeen viereisistä napeista ylempää pohjassa (se "ohita ajastus" -nappi) ja samalla painaa avaimesta avausta. Tämäkin löytyy ohjekirjasta.

peped

Toinen takaovi alkanut reistailemaan, eli ei joka kerralla aukea muiden ovien aukana kaukkarilla / oven kahvasta (kessy). Sisäkahvasta aukeaa ainakin toistaiseksi, kop kop... Eilen huomasin ettei välillä myöskään mennyt lukkoon keskuslukituksen / muiden ovien mukana, eli ei hyvä. Toisinaan kuului myös sellainen "trööt" ääni, en kerennyt tutkia tarkemmin mistä mutta varmaankin jostain kyseisen oven seudulta liekkö lukkomekanismista tms?

Mikähän kilke siellä on sökönä? Jospa menisi sentään autoliikkeen myymän lisätakuun piiriin...
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

jugih

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 16.04.24 - klo:08:12Pre-faceliftin hätäirroitus toimii siten että pitää pistokkeen viereisistä napeista ylempää pohjassa (se "ohita ajastus" -nappi) ja samalla painaa avaimesta avausta. Tämäkin löytyy ohjekirjasta.

Juu, niinhän kirjoitinkin :)
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

jugih

Lainaus käyttäjältä: peped - 16.04.24 - klo:09:48Toinen takaovi alkanut reistailemaan, eli ei joka kerralla aukea muiden ovien aukana kaukkarilla / oven kahvasta (kessy). Sisäkahvasta aukeaa ainakin toistaiseksi, kop kop... Eilen huomasin ettei välillä myöskään mennyt lukkoon keskuslukituksen / muiden ovien mukana, eli ei hyvä. Toisinaan kuului myös sellainen "trööt" ääni, en kerennyt tutkia tarkemmin mistä mutta varmaankin jostain kyseisen oven seudulta liekkö lukkomekanismista tms?

Mikähän kilke siellä on sökönä? Jospa menisi sentään autoliikkeen myymän lisätakuun piiriin...

Mulla oli ihan sama. Lukkomoottori vaihdettiin myyjän piikkiin.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

peped

Lainaus käyttäjältä: jugih - 16.04.24 - klo:12:17Mulla oli ihan sama. Lukkomoottori vaihdettiin myyjän piikkiin.

Kiitos tiedosta. Täytyy viedä auto pajalle.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

peped

Lainaus käyttäjältä: peped - 16.04.24 - klo:09:48Toinen takaovi alkanut reistailemaan, eli ei joka kerralla aukea muiden ovien aukana kaukkarilla / oven kahvasta (kessy). Sisäkahvasta aukeaa ainakin toistaiseksi, kop kop... Eilen huomasin ettei välillä myöskään mennyt lukkoon keskuslukituksen / muiden ovien mukana, eli ei hyvä. Toisinaan kuului myös sellainen "trööt" ääni, en kerennyt tutkia tarkemmin mistä mutta varmaankin jostain kyseisen oven seudulta liekkö lukkomekanismista tms?

Mikähän kilke siellä on sökönä? Jospa menisi sentään autoliikkeen myymän lisätakuun piiriin...

Kävin testailemassa vähän lisää. Valot syttyy takapenkeille kun kyseisen oven avaa. Ovi jäi nyt jokaisella testauksella auki (=avautuu kyseisen oven kahvasta vetämällä) kun ovet laittoi keskuslukituksesta kiinni.
Lisäksi havaitsin että sivupeilit taittuvat sisäänpäin ns kahdessa vaiheessa, puolessa välissä seisahtuvat lyhyeksi hetkeksi ja kuuluu se ovien lukituksen mekaaninen(?) ääni, lopulta peilit taittuvat loppuun saakka. Mielestäni tuo on sama ääni joka kuuluu jo heti siinä vaiheessa kun ovet lukitaan - eli sama ääni kuuluisi nyt kahteen otteeseen ovia lukitessa.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: jugih - 16.04.24 - klo:12:15Juu, niinhän kirjoitinkin :)

Haha, niinpä olikin. Anteeksi möhläys, ei pitäisi ennen aamukahvia näitä kirjoitella. :)

jugih

Lainaus käyttäjältä: peped - 16.04.24 - klo:19:24Kävin testailemassa vähän lisää. Valot syttyy takapenkeille kun kyseisen oven avaa. Ovi jäi nyt jokaisella testauksella auki (=avautuu kyseisen oven kahvasta vetämällä) kun ovet laittoi keskuslukituksesta kiinni.
Lisäksi havaitsin että sivupeilit taittuvat sisäänpäin ns kahdessa vaiheessa, puolessa välissä seisahtuvat lyhyeksi hetkeksi ja kuuluu se ovien lukituksen mekaaninen(?) ääni, lopulta peilit taittuvat loppuun saakka. Mielestäni tuo on sama ääni joka kuuluu jo heti siinä vaiheessa kun ovet lukitaan - eli sama ääni kuuluisi nyt kahteen otteeseen ovia lukitessa.

Mulla oli täsmälleen sama homma. Auto yrittää käyttää keskulukkoa, mutta moottori kanittaa vastaan. Sen näki hyvin peilien hetkellisestä pysähtymisestä :)
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

abduli

Moottoritiellä vakionopeudensäätimellä, 125km/h vauhtia, vaihdoin ohituskaistalle. Vauhti alkoi pikkuhiljaa hidastumaan. Ei siis yhtä nopeasti kuin nostaisi jalan kaasulta. Otin vakkarin pois päältä ja painoin kaasun melkein pohjaan ja vauhti vain hidastui. Ohitettava auto alkoi jo tulla oikealta rinnalle niin laitoin GTE -moden päälle, jotta bensamoottori käynnistyy. Siitä saikin vedon takaisin ja matka jatkui. Seuraavalla rampilla kävin pysähtymässä ja pääsin taas jatkamaan sähköajolla ihan normaalisti.

Mietin, että sekosiko ACC ja luuli, että edessä on auto. Mutta kun sen poiskytkiessäkään ei reagoinut kaasuun.. Onko vastaavia kokemuksia?

abduli

Lainaus käyttäjältä: abduli - 18.04.24 - klo:21:29Moottoritiellä vakionopeudensäätimellä, 125km/h vauhtia, vaihdoin ohituskaistalle. Vauhti alkoi pikkuhiljaa hidastumaan. Ei siis yhtä nopeasti kuin nostaisi jalan kaasulta. Otin vakkarin pois päältä ja painoin kaasun melkein pohjaan ja vauhti vain hidastui. Ohitettava auto alkoi jo tulla oikealta rinnalle niin laitoin GTE -moden päälle, jotta bensamoottori käynnistyy. Siitä saikin vedon takaisin ja matka jatkui. Seuraavalla rampilla kävin pysähtymässä ja pääsin taas jatkamaan sähköajolla ihan normaalisti.

Mietin, että sekosiko ACC ja luuli, että edessä on auto. Mutta kun sen poiskytkiessäkään ei reagoinut kaasuun.. Onko vastaavia kokemuksia?

Teki saman jutun, samalla etapilla. Suunnilleen samassa kohdassakin. Sillä erotuksella, että nyt bensakone käynnistyi kun kaasun polkaisi pohjaan.

petaso

Gte vaihteiden manuaali vaihto, miksi manuaali päällä menee B-mode päälle, ei näy mistään mutta rekuperaatio (mikäs sen virallinen termi taas olikaan ;D ) on varsin voimakas kun kaasun nostaa pois. Mistä tämän voisi koodata pois koska jos joskus tarvin manuaali vaihtamista, en todellakaan tarvi sen kanssa B-modea päällä. Ei ole merkitystä sillä että onko manuaali rattiläpysköillä tai vaihdekepillä otettu käyttöön.

petaso

Lainaus käyttäjältä: petaso - 23.04.24 - klo:15:09Gte vaihteiden manuaali vaihto, miksi manuaali päällä menee B-mode päälle, ei näy mistään mutta rekuperaatio (mikäs sen virallinen termi taas olikaan ;D ) on varsin voimakas kun kaasun nostaa pois. Mistä tämän voisi koodata pois koska jos joskus tarvin manuaali vaihtamista, en todellakaan tarvi sen kanssa B-modea päällä. Ei ole merkitystä sillä että onko manuaali rattiläpysköillä tai vaihdekepillä otettu käyttöön.

Itseasiassa tänään huomasin että sama ominaisuus on myös GTE modella ajaessa. Mistä tuon kaasun nosto rekuperaation voisi saada pois muilla kuin varsinaisella B-modella ajaessa.

Immunity

^ Ei taida saada mitenkään. Ohjelmoimalla ei ole varmuutta,  mutta epäilen sitäkin.

petaso

^Harmi.

Entä onko kellään muistissa, millä koodin muokkauksella saa faceliftissa umpioiden päivävalot päälle päivävalo asenossa yhdessä C-lamppujen kanssa. Muistaakseni alkupään autoissa sai.

jugih

09 adaptaatiosta parkit palamaan DRLien kanssa:



Toinen on sit muokata valokanavista etuparkit päälle, mut se on toinen homma se.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

petaso

Tuo oli hyvä kun myös takavalot toimivat samalla komennolla aina. Vielä pitää tarkistaa että rupeaako perävaunun valotkin palamaan samalla. 

jugih

Lainaus käyttäjältä: petaso - 29.04.24 - klo:19:13Tuo oli hyvä kun myös takavalot toimivat samalla komennolla aina. Vielä pitää tarkistaa että rupeaako perävaunun valotkin palamaan samalla.

Varmasti rupeaa.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Jacce75

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy