Skoda octavia rs III 2.0 tsi viritys

Aloittaja Tommi P, 28.05.22 - klo:00:52

« edellinen - seuraava »

Tommi P

Morjesta olis tarkotus vähän lähtee piristää tommosta 2019 vuoden rs octaviaa. Olisko jollain sattumoisin aiheesta kokemusta kun muutama asia vähän askarruttaa ja osien metsästykseen kaipais vähän vinkkejä.😃😅

Tommi P

Ja tosiiaan pohtinut sitä riittääkö pelkkä downpipe ja loppu putki vakiota vai lähdetäänkö vaan tilaamaan suoraan millekin CAT-back putkistoa. Kuitenkin olis mukava ettei olisi huminaa ja pärinää ns. Normi ajossa.

ak72

Kannattaa unohtaa osien vaihto ellei lompakko ole paksu. Pelkällä hyvällä softan optimoinnilla saa 300+ hp ja 450nm. Esim Turbotec:llä ohjelmoitu 2019 GTI 322hp ja 468nm.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 28.05.22 - klo:10:01
Kannattaa unohtaa osien vaihto ellei lompakko ole paksu. Pelkällä hyvällä softan optimoinnilla saa 300+ hp ja 450nm. Esim Turbotec:llä ohjelmoitu 2019 GTI 322hp ja 468nm.
Tuo on luotettava paja, ottavat huomioon myös kestävyyden ohjelmissaan. Esim ei mitään megavääntöjä alakierroksilla. Eikö nykyään ole vähän niinkuin pakko viedä muutoskatsastukseen?
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

ak72

Virallisesti pitäisi muutoskatsastaa mutta esim päästöt eivät muutu ainakaan Turbotec:in ohjelmoinnissa. Toinen asia on sitten se miten alusta ja jarrut toimivat tehon/väännön lisäyksen myötä.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Mikav

En kyllä normaalissa liikennekäytössä näe itse mitään järkeä tehdä muuta kuin perusohjelmointi + dsg-ohjelmointi. Pelkästään jo nämä aiheuttaa niin paljon pidon kanssa ongelmia vähänkin kun tarjoaa kaasua, että se hyöty oikeastaan tulee herkkyydestä matalampien kierrosten vääntölisän takia. Auto reagoi kaasuun paremmin  ja toki tuo pienen lisän ohituskiihtyvyyteen. Muuten en kyllä keksi kauheasti hyötyä, mitä tässä nyt olen pari vuotta ajellut tämmöisellä 310+ heppaa jne autolla. Siinä ja siinä, että kannattaa se raha laittaa tuohon.
Polestar 2 LRDM

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: Mikav - 29.05.22 - klo:11:51
En kyllä normaalissa liikennekäytössä näe itse mitään järkeä tehdä muuta kuin perusohjelmointi + dsg-ohjelmointi. Pelkästään jo nämä aiheuttaa niin paljon pidon kanssa ongelmia vähänkin kun tarjoaa kaasua, että se hyöty oikeastaan tulee herkkyydestä matalampien kierrosten vääntölisän takia.
Neliveto kyllä tuo vakautta ajoon ei juuri suttaa tyhjää paitsi talvella. Turbotec osoitteeksi vaan!
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Mikav

Lainaus käyttäjältä: VAGkilainen - 29.05.22 - klo:12:59
Neliveto kyllä tuo vakautta ajoon ei juuri suttaa tyhjää paitsi talvella. Turbotec osoitteeksi vaan!

Heiltä ei kai saa nelivetorakennussarjaa bensakoneelle kuitenkaan.
Polestar 2 LRDM

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: Mikav - 29.05.22 - klo:13:42
Heiltä ei kai saa nelivetorakennussarjaa bensakoneelle kuitenkaan.
Ei taida saada ;D
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

ak72

Tasauspyörästön lukko auttaa omassa GTI:ssä ihan mukavasti sutimiseen, en tiedä onko RS Octaviassa sellaista?
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

tsihman

^Edellisessä 2018 245 DSG Ocussa elektronisesti ohjattu tasauspyörästön lukko (VAQ) Rauhoittaa huomattavasti etupään vetelyä kovissa kiihdytyksissä. Kahta viivaa piirtää asfalttiin.

Mikav

Juu onhan siinä lukko ja sillä on paljonkin vaikutusta nimenomaan rauhoittavasti kun edelliseen TDI räsään vertaan, mutta kun pito ei riitä niin se ei riitä.
Polestar 2 LRDM

tsihman

^Sama havainto myös minulla. +300hp alkaa olemaan etuveto autoon maksimi. Kesärenkaat vaihdoin 235/35-19 kokoon ja merkiksi valikoitui Michelin pilot sport 4s. Pitoa tuli rutkasti lisää kun vertaan ensiasennus Pirelleihin.

splitxyz

Niin kuin tässä todettuna niin pidon kanssa ongelmia 300+ hv ja 450-480 Nm vääntö. Itsellä tuo teho / vääntö niin talvella aika hankalaa. Pitää varoa äkkikaasutuksia jos ei halua kitkoja heti vaihtoon.
Lisäksi kesärenkaillakin kuivalla asfaltilla sutii vielä 2 vaihteella sinne 100 km/h, eikä tehoa saa maahan kuin 100 + nopeuksissa.

Mitannut 330 hv 100-200 km/h paras arvo 11.1 sek (Dragy, tasainen tie, ei alamäkeä). Manuaali RS. 0-100 turha mittailla kun sutii niin älyttömästi. Varmaan paras arvo 6.3 sek kikkailemalla kaasun kanssa. Pitäisi näillä tehoilla olla 4-veto.

En myöskään laittaisi muuta kun perustehonlisäyksen, pito ei vaan riitä eikä siitä mitään hyötyä +400 hv. Jarrut toimii hiukan huonosti jos "usein" kiihdyttää nopeasti 200 km/h ja sitten siitä jarruttaa, ei tehty sellaiseen jos tekee niitä monta peräkkäin, esim. rata-ajossa, alkaa teho hiipua, kuluvat paljon.

Itsellä vaihdettu koko kytkinsarja (kytkin + vauhtipyörä) varmuuden vuoksi mikä kestää 650 Nm ja 450 hv. Ei ollut ongelmia yli 3 vuoteen sen suhteen ettei vehje kestäisi. Kaiken saa rikki jos kokoajan revittelee täysillä.   ;D
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

denso

Pitää olla samaa mieltä monen aiemman kirjoittajan kanssa. Itselläni on myös pelkästään softattu RS245:nen , eli vähän reilut 300hp. Autosta tulee melko ripeä jo tuollakin ... tasauspyörästön lukko toimii kyllä hienosti.
Renkaat vaihdoin myös Pilot Sport 4s:iin (235/35 19" koossa). Kesällä pitäisi uudet renkaat hommata ja ajattelin laittaa uudet Pilot Sport 5:set alle , jos vaan näitä saa (kysyntä taitaa ylittää tarjonnan). Ellei saa niin ostan 4s:t uudelleen.

Mikav

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 30.05.22 - klo:13:06
Niin kuin tässä todettuna niin pidon kanssa ongelmia 300+ hv ja 450-480 Nm vääntö. Itsellä tuo teho / vääntö niin talvella aika hankalaa. Pitää varoa äkkikaasutuksia jos ei halua kitkoja heti vaihtoon.
Lisäksi kesärenkaillakin kuivalla asfaltilla sutii vielä 2 vaihteella sinne 100 km/h, eikä tehoa saa maahan kuin 100 + nopeuksissa.

Tämän takia esim minulla on DSG:tä ohjelmoitu samalla D-ohjelmaa ajatellen eli se muuttaa hieman vaihteiston käytöstä myös rauhallisemmaksi ja Sportilla sitten on enemmän raju. Talvikeleillä laitan individual-ohjelman VRS-napin takaa päälle, siellä esim vaihteisto on Eco-moodissa, jolloin vaihtaa nopeammin isommalle ja kiihdytykset helpottuu.
Polestar 2 LRDM

ak72

Hieman asian vierestä… mitä öljyä käytätte/käytitte ohjelmoidussa autossa? Mulla on nyt 0w-20:set mitkä on ohjekirjan mukaiset mutta olisko järkevää vaihtaa ne esim 5w-30:siin? Autolla ei ole tarkoitus ajaa radalla eikä muutenkaan kiusata kohtuuttomasti.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Mikav

En ole keksinyt mitään hyvää syytä olla laittamatta ohjeen mukaista öljyä. Vaihdan kerran vuodessa noin 20000km välein.
Polestar 2 LRDM

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy