Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - toniv

#1
Millä perusteella Volvolla nyt niin huonosti menee? Katoin viimeiset tulokset, niin onhan se tappiolla, USA ja Kiina kasvussa, eu oli hieman miinuksella. Mallisto käytiin juuri läpi, ensi vuonna uusi xc90 ja siitä eteenpäin uudet isot Volvot. Minusta tulevaisuus voisi olla Volvolla ihan valoisa, tuotteesta ei ainakaan jää kiinni!

Sorru OT, takaisin autonvaihtokeskusteluun...
#2
Porsche / Vs: Porsche
27.09.13 - klo:07:26
Porsche koeajokokemus: kävin tyyppäämässä v2006 Cayman S:n.

Laitteessa oli jälkiasennettu putkisto ja alusta, aluksi mörinät olivat tosi makeat, mutta lopulta alkoivat ärsyttää. Muuten ohjaamossa näkyi auton ikä ja kilometrit, vaikka ihan ehyeltä auto tuntui. Tehoa vanhassa ässässä taisi olla 295hv, ihan mukavasti liikkui, samaa tasoa TTS:n kanssa.

Ajettavuus oli kyllä kohdillaan, auto oli hienosti balanssissa ja radalla caymaniakin olisi hieno kokeilla.

Kokonaisuutena mörinäputkisto pilasi fiilistä aikalailla, moottorin äänet saa kuulua (tyyliin Ferrari), mutta ei takapöntön pörinää! Uudet possut herättävät aikalailla kyllä omistamisen halua (onneksi maksavat liikaa), ja tuleva Macan voisi olla kiinnostava järkimaasturi.

#3
Lainaus käyttäjältä: V-O - 22.09.13 - klo:22:21
Totta! Houkuttelevalta näyttää. Onkohan "istumisen perstuntuma" kovinkin erilainen edeltävään malliin verrattuna?

Penkit on parhaat missä olen istunut, pehmeät ja sivuttaistukea on riittävästi. Kokonaisuutena edelliseen xc60: seen verrattuna on tapahtunut yllättävän iso loikkaus eteenpäin, etenkin laatuvaikutelmassa. Isoin vaikutus tähän on varusteilla, perus bisnesmalli ei erityisemmin säväyttänyt.

Edelleen jaksan hehkuttaa driver supportin toimivuutta, vakkari ja täysaktiiviset ajovalot tekevät ajamisesta todella leppoista!
#4
Audi / Vs: Audi RS4 4.2 V8 B7 Sedan
22.09.13 - klo:11:54
Risa on aina Risa! Upea peli! RS6 vanteet sopivat hienosti!
#5
Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 21.09.13 - klo:22:48
Onnea uudesta autosta! (vaikke vanhassakaan mitään vikaa ainakaan ulkopuolisen silmin ollut... ::)) Sisusta näyttäisi olevan tämän auton parhain osa, tuo uusi ratti, mittaristo ja etenkin nuo muhkeat jakkarat näyttävät houkuttelevilta. :P

Ulkonäkö taas hieman tökkii, punainen ja noin vaaleat ajovaloumpiot+hopeat peilinkuoret eivät oikein imo toimi. Sama homma mustien kattokaiteiden ja hopeisten ikkunalistojen kontrastin kanssa. Perä taas vaatii led-kilpivaloja erottuakseen pre-fl-mallista. ;)

Punainen oli värivalintana melko selkeä, toinen vaihtoehto olisi ollut ruskea. Tuo on kuitenkin RD erikoisväri, joten se jossain määrin kuuluu r designeihin.

Tuossa on nyt semi black&red teema, hopeaa on joukossa ja tulee lisää uusien vanteiden myötä. On totta että kattokaiteet voisi olla hopeat...

Perästä samaa mieltä, saisi erota vanhasta enemmän.

Odottakaa vielä uusia kuvia, saatte paremman käsityksen!
#6
Hävettävän huonot kuvat, mutta laitan paremmat.

Ensi kesäksi alle 20" Vertini Stance 5
#7
juuri tulossa, hiffasin ettei nokialla pysty liittämään...
#8
Nyt tuli alle aikalailla Suomen ensimmäisiä RD -paketilla varustettu -14 Xc60.

varusteet:
business -paketti (bt+popit+muut perusjutut)
r design paketti
driver support
Winter paketti (lämmitettävä ratti + tuulilasi + weberi kello)
High Tech (navi, Volvo on call, High tech mittaristo)
sähköinen takaluukku
tutkat edessä ja takana
nahkapaketti

Driver supportin toimintaa ei voi kuin kehua! Adaptiivinen vakkari on loistava ja liikennemerkkien tunnistus, automaattiset pitkät ja blis ynnä muut toimii hienosti.

uusi mittaristo on omaan makuun sopivan moderni, ja grafiikat ovat informatiivisia. Volvo on call - kännykkäapp toimii hyvin, webaston käynnistäminen ja ajopäiväkirja ovat hyödyllisiä toimintoja.

Yleisesti ajettavuus ja laatuvaikutelma on erittäin hyvällä tasolla. Tykkään!

#9
Myyty uudelle omistajalle.

Nyt vielä pari viikkoa uuden odottelua.
#10
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
17.07.13 - klo:17:23
Mulla ei ole ollut mitään ongelmia mutterin kanssa. Huollossa tehtiin päivitys ja mutupohjalta ohjaus ehkä hieman lineaarisempi ja vaste tarkempi. 2.0t ja drive-select, käytän ohjausta comfortilla ja vaihteistoa autolla.

Voisin veikata että drive selectillä on joku merkitys ongelman esiintymiseen?
#11
A7 4G (10-) / Vs: Audi A7
01.07.13 - klo:16:40
Itse katoin ihan samaa yksilöä. Väri on vähän ankea mutta varusteet on ledivaloja myöten kohdillaan. Tuossa kun olisi S-line ja joku muu väri.... Mutta voisi jopa sanoa että on hinta kohdillaan!
#12
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 24.06.13 - klo:21:44
Miksi ihmeessä?? Tuosta A4 sedan ei parane..

Niinkin sen voi ajatella, mutta tarpeet muuttuu.. :) Ei ole kyllä valittamista autossa, hyvä peli!
#13
Nyt meni auto myyntiin!

kesäkuva:
#14
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
20.04.13 - klo:15:16
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 20.04.13 - klo:14:18
Käväsin istahtamassa CLA johonkin parempaan versioon, konttoripuoli ok ( aika sama fiilis kuin oma B7) mutta kyllä siitä ulkomuodosta ja etenkin takapäästä tulee mieleen tarina Keisarin uusita vaatteista ....... kuka uskaltaa sanoa että ........  :P  . Peräpää voi olla nuorison mieleen ?!

Samat fiilikset tuli itselle CLA:sta, keula ja sisusta oli tosi jees AMG -mallissa, mutta peräpää ei visuaalisesti toimi.
#15
Volvo / Vs: Volvo
11.04.13 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 11.04.13 - klo:20:57
Kyllä vaan häiritsee. Tuskin Volvossa on tämän surkeampaa resoluutiota, jota Audi tarjoaa "huippumalleissaan"
Kuva pitää suurentaa, että näkee tuon kuskin silmää häiritsevän tosi karkean resoluution:



Mutta muistettava on että navin kanssa tulee inan isompi ja tarkempi näyttö kaikkiin audi -malleihin. Connectivity paketin kanssa saa vielä Google maps ja muut herkut.
#16
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
03.04.13 - klo:08:27
Lainaus käyttäjältä: Mrk - 02.04.13 - klo:21:47
211 heppasen koneen tuotanto päättyy kesäkuussa, A4 / A5 / A4 Allroad. Tilalle uusi pata olikohan 225 kaakkia.

On, taitaa olla käytännössä sama moottori.

BTW, onko joku onnistuneesti koodannut video in motion -ominaisuutta MMI 3G:n? Tämä uusin HD versio ilmeisesti vaatii jonkun turvakoodin jotta kynnysarvoa pystyy muuttamaan?
#17
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
02.04.13 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: V-O - 02.04.13 - klo:21:02
22.3. oli tullu uudet A4-hinnat.

A4 halpeni ~2000 eurolla,  :D !!

Mutta mitä tarkoittaa hinnastossa 2.0t q stronic:n kohdalla "ei enää tehdastilauksia!?
Ilmeisesti tulossa uusi versio ko motista myyntiin? Eihän nyt vielä uutta mallia ennakoida?
#18
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
30.03.13 - klo:11:16
Hieno peli tuo sedan on! Jotenkin s3:sen tuplat tuplaputket sopii paremmin sedaniin kuin pystyperään.

Voisi olla harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.
#19
Ei Alcantara persuksiin kiinni jää, hiostavuuden ja kestävyyden suhteen parempi kuin pelkkä nahka. Itse otan mieluummin alcantaralla, saa nahkapenkin ja kangaspenkin hyvät puolet.
#20
Lainaus käyttäjältä: joukolainen - 09.01.13 - klo:20:17
Hieno peli on Markulla, tunnut tekevän autokauppaa melkoisella vauhdilla. Itsellä ensimmäinen audi menossa, hain syksyllä tuon nelosen kunnon varusteilla Saksasta. Saabilla kun olen ajanut vuosikausia niin eniten harmittaa lukkojen jäätyminen pakkasella, varsinkin pesun jälkeen. Noh serkkumies on wagilla töissä, meinasi että ei ne oo lukkoja osannu tänne pohjolaan koskaan valmistaa, saabeissa ei ole semmoisia ongelmia ole. Olen myös katsellut tuollaista uuskoppasta a6 Saksasta kunnon varusteilla seuraavaksi ehdokkaaksi ja näytää niitä jo 30 tuhannen pintaan saavan kunnon koneella. On vaan verot kovat tuodessa, vähintään 17 tuhannen pinnassa tullin sivuilla tuoduilla yksilöillä, joten täytyy vielä pikkasen odotella. Varusteista puheen ollen tuo mukavuusavain on kyllä paras varuste, kerrassaan nerokas, kunhan vaan kaikki lukot toimisivat.

150kw versiossa on hiilidioksidipäästöt 149 ja ainakin muutamassa verotuspäätöksessä verot oli jäänyt alle 14kâ,¬. Itselläkin houkuttelisi 150kw s-line a6 kaikille himmeleillä tuoda Saksasta, alle 20tkm ajetun saisi verotettuna 55kâ,¬ kaikkine kuluineen.

Hieno auto Markku jälleen! Kutonen on vaan jotenkin niin muhkea ja tuore muotoilultaan!
#21
Tämä on kyllä itseäkin aina ihmetyttänyt: 5-10 Tkm ajettuja autoja myydään muutaman tonnin alella, ja jos yksityinen yrittää myydä vastaavaa tapausta on hinta pudonnut aivan eri summia. Kuitenkin esim Markku J:n vähän ajetut vaihturit ottaisin paljon mieluummin kuin liikkeen essarit.

Mutta jos kyseessä on joku maahantuojan / valmistajan erikoisdiili, voi niistä silloin päästä oikeasti hyvinkin diileihin. Itse laskin että säästin 5tkm ajetussa lähes 30% listahinnasta suoralla kaupalla.
#22
Lainaus käyttäjältä: wolf6 - 29.12.12 - klo:17:55
Komea ja hyvän värinen auto :)

Minkä levyiset kesärenkaat on ja onko meluisat? Siksi kyselen kun omaan autooni on tulossa 19" renkaat.

255/35/19 Michelin pilot sportit. Eipä ole mitkään erityisen meluisat. Tuo on alkuperäiskoko, jos itse ostaisin laittaisin 245/35 koossa. Joidenkin valittamaa vetelelyä en ole kuitenkaan havainnut näilläkään leveyksillä.
#23
Lainaus käyttäjältä: AP - 19.12.12 - klo:15:40
No nyt on nätti!

ProKit yleensä tekee autosta (ainakin audeista) "matalan" keulasta, mutta perä jää korkeahkoksi. Tämä yksilö näyttäisi suht tasapainoiselta  :)

Mitkä on vanteiden speksit ja mitkä kumit tuli alle?

Ihan on tasapainoinen, urheilualusta + pro-kit on toimiva yhdistelmä!

Vanteet on 19" 8,5 Audi PQS replicat, et 47. Renkaat uudet mutta pari vuotta sitten paistetut hakkapeliitta 5 235/35/19. Vanteet on about originaali et:llä, mutta ulkonäön puolesta optimi olisi et 32-35.
#24
Kiitos. En mä ole huolissani että kiinni jään, lähinnä jäätyneet lohkareet on pahoja!
mutta nyt madallus on juuri sopiva, ei haittaa ajoa ollenkaan.

Suunnitelma on seuraavaksi hankkia pikku range, eli olishan maasturilla leppoisa mennä.

Daytona gray on jenkkifoorumeilla tosi suosittu, pilviseellä säällä on rehellisen harmaa, mutta paisteella on ihan messevä.
#25
Talviterveiset!

Koko ajan tuntui että auto on liian korkea, syynä olikin se että maahantuoja oli valinnut normi urheilualustan S-line alustan sijaan. No turhamainen tai ei, mutta se puuttuva sentin madallus oli saatava!

Laitoin lopulta alle eibach pro-kit jouset, joilla lopputulos on mielestäni aika sopiva. Madallusta on normialustasta n. 35mm ja stance on enemmän tasapainossa (tehtaan jäljiltä keula tuntuu oleva korkeammalla). Ajettavuus ei muuttunut merkittävästi, ei liian pintakova.

Ulkonäköä vielä hämää lievästi alikokoiset 235/35/19 renkaat 19" vanteilla joissa et on liian suuri. Kesävanteilla toimii paremmin.

Päädyin tähän vannevalintaan pelkästään hinnan takia, oli niin sopivan hintainen paketti että oli pakko ottaa!
#26
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
16.12.12 - klo:15:31
Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 15.12.12 - klo:23:00
Ilmeisesti tässä sitten tuo navi + on se avain juttu. Mulla on ilman navia ja ei toimi ilman tota mainitsemaani lisäpalikkaa.

Audi centeristäkin tätä kyselin ja sieltäkin tuli vastaus että a4:ssä ei ko ominaisuutta ole, erikoista.

Vai onko tähän tullut joku uus päivitys millä tuo toimii?

Eli mulla ainakin toimii seuraavasti: telephone - settings - Bluetooth - audio streaming päälle, sitten menee media puolelle ja sourcesta valitsee bluetoothin (itsellä siis valittavana kaksi sd korttia, kiintolevy, dvd, ulkoinen lähde ja Bluetooth)

Puhelin täytyy olla yhdistettynä, ja puhelimesta vaan soitto päälle ni toimii. Taisi näkyä myös kappaleen nimi ja jopa esittäjän kuva näytöllä.
#27
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
15.12.12 - klo:22:49
Lainaus käyttäjältä: batman14 - 15.12.12 - klo:21:54
Tukeeko FL malli Allroad vm 2012 bluetooth streamausta? Voiko siis esim puhelimen kautta soittaa musiikkia autossa? En ole valikoiden syövereistä löytänyt ratkaisua tähän, mutta tuntuu vähän oudolta jos tätä toimintoa ei olisi autossa ollenkaan?

Autossa on Navi + , music interface, bluetooth valmius ( vai mikä sen nimi on joka sisältyy business varusteluun) ja B&O.

Mielestäni joskus puolivahingossa pääsin sellaiseen valikkoon missä puhuttiin musiikin streamauksesta mutta se sitten hävisi :D

Sekava viesti mutta tajusitte varmaankin mitä ajan takaa ?



Toimii ainakin mulla. Autossa Navi plus. Auton telephone valikoista löytyy valinta audio streamaukselle.
#28
Lainaus käyttäjältä: urkki - 22.11.12 - klo:17:58
LMS tampere.

Kyllähän tuon saa ihan tilaamalla tehtyä, jotkut haluavat noin tehdä. Ero korkeudessa tosin on suurenhuimat 1cm.

Niinhän se kuulostaa pieneltä, mutta voisin jopa väittää että todellinen ero on suurempi.

Onko LMS enää Tampereella? Onkiniemessä liike taitaa olla SAH-asennus nykyään. Täytyy kysäistä osaisko laittaa.
#29
Onko jollain tiedossa hyvää ja edukasta paikkaa asentaa madallusjouset B8 A4:seen Tampereella?

Tajusin vasta nyt että autossa on kuitenkin normi urheilualusta, vaikka siinä on molemmat S-line paketit. Tehtaalta pystyy valitsemaan tämän konfiguraation, minkä maahantuoja oli suuressa viisaudessaan tehnyt.

Aloinkin ihmettelemään että yllättävän korkealta tuo auto vaikuttaa verrattuna edelliseen A4:seen, missä oli s-line alusta.

Ongelmaan ratkaisu on todennäköisesti eibach pro-kit, muutamia kuvia nähnyt sillä setillä, ja vaikuttaa sopivalta.

#30
Kyllä, varsinkin jos saa oikeasti rahallista hyötyä. Mielestäni kilometreillä on paljon merkitystä, 5tkm on vielä tarpeeksi vähän verratakseni autoa uuteen, kun taas yli 10tkm alkaa tuntumaan jo käytetyltä autolta.

Oma autoni oli 6tkm ajettu, ja en löydä siitä mitään sanottavaa, ei naarmuja, renkaat eivät kuluneet, missään ei mitään käytön jälkiä. Tuoksukin on kuin uudessa. :)

Myönnettäköön että usein esittelyautot ovat raa´asti ylihinnoiteltuja, varmaan yritetään myydä hätäisille ostajille.

Itselläni on siis samanlainen A4, kuin mitä Markku kävi katsomassa, laitanpa tähän laskelman mikä kertoo miten nyt myytävät autot ovat aika järkevän hintaisia:

2,0 TFSI 155 kW quattro S tronic 50 249
Helmiäisväri (daytona gray)         1300
nahkaverhoilu (S-linen yhteydessä) 1000
tavaratilapaketti                          220
MMi navigointi plus                       4700
S-line sportpaketti                       7000
19" rotorit s-linen yhteydessä        1100
säilytyslokeropaketti                     200
xenon plus                                  1400
sisävalopaketti                            350
audi music interface                     450
S-line ulkopaketti                         2500
3 puol ohjauspyörä vaiht.val.         210
Audi drive select                         370
aut. himmentyvä taustapeili          280
keskikyynärnoja                          350
vakionopeudensäädin                   500
3-alueilmastointi                         850
sound system                            480
bt hands free                             950
peruutustutka                            750
talvirenkaat                              ¨1200

Yhteensä = 74 709E

Laskemalla busineksellä ja muilla säädöillä varmaan hintaa saisi alaspäin. Kokonaisuudessaan jos arvostaa yhtään ko. varusteita, tulee ne tässä kaupassa ns. ilmaiseksi.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy