A3 MMI

Aloittaja Nilkki, 15.05.13 - klo:20:58

« edellinen - seuraava »

PeteFinn

#150
Lainaus käyttäjältä: Antore - 15.10.19 - klo:20:27
Onkohan A4:ssa eri tavalla versioitu ohjelmisto kun omassa A3:ssa software vesion on 0679 joka on aika kaukana noista mainitsemistasi. Tosin malli on e-tron, josko sillä on jotain vaikutusta? Tuon radiobugin olisin huomannut, kuulostaa todella ärsyttävältä. Aina siis avautuu suosikkinäkymään.

Nuo A4-maininnat tuossa lainauksessa olivat sen takia, koska kirjoitin alunperin tuon tekstin A4-foorumille, koska A4:ssä on myös nuo samat ongelmat radion ja tähti-nappulan kanssa kuin mm. A3:ssa ja Q2:ssa. Olisi pitänyt selventää, sorry.

Kuten M_M tuossa totesikin, niin ei tosiaan voi vertailla noita versionumeroita kuin täsmälleen samanlaisen yksilön kanssa. Ja varsinkin e-tron on varmasti softansa osalta selvästi erilainen kuin bensa- ja diesel-mallit. Ja lienee täysin mahdollista, että esim. tuota tähti-nappulan ongelmaakaan ei e-tronissa ole, koska siinä lienee sen verran erilainen ohjelmisto.

Kävin tänään Audi Centerin huollon puolella turisemassa ja kysyin pojilta, että onko tuo päivityskäytäntö muuttunut mitenkään sitten viime näkemän. Ei kuulemma ole, eli niiden vikatiedotteiden eli TPI-koodien kautta haetaan edelleen autoihin päivitykset. Eivät pystyneet esim. katsomaan mistään, onko minun autoon tullut tuoreempaa firmistä, kun en keksinyt autostani mitään vikaa  ;D

Veikkaisin kuitenkin, että saattaisivat huollon puolella osata hakea e-tronia koskevat TPI:t helpommin, kun se on vähän erilainen tapaus kuin nuo perus-bensat ja dieselit. Ja tiedä vaikka muistavat suoraankin, jos siihen on tullut jotain päivityksiä. Hyvin harva asiakashan noita päivityksiä käy koskaan kyselemässä, ja on aivan typerää, että esim. määräaikaishuollossa ei tarkisteta, onko autoon saatavilla päivityksiä. Asiakkaan pitää tajuta itse sitä pyytää.

Joo, tuo radiobugi oli aivan jumalattoman ärsyttävä. Joka ikinen kerta autoa käynnistäessä piti naputella se suosikkinäkymä erikseen takaisin. Pelkästään tuon yhden bugin korjaus paransi arkikäyttöä aivan huikeasti.

M_M

Joo, tuo konsernin käytäntö päivitysten kanssa on kyllä melkoista asiakkaan päälle kusemista. Itse olin aikoinaan täältä foorumeilta lukenut, että näissä A3 8V bluetootheissa on toisilla ollut bugeja. Ehdotin sitten huoltoon, että voitaiskos takuun puitteissa päivittää ettei tarvitse moisista kärsiä. Erehdyin sitten hölmönä vastaamaan rehellisesti kun asiakaspalvelija kysyi että olenko mahdollisesti omassa autossani havainnut kyseistä vikaa. En ollut, joten ei päivitetä, piste.  :o
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Antore

Erikoista tosiaan, ettei huollon yhteydessä vaikka maksullisena palveluna tarjota mahdollisuutta päivitykselle. Tämä mennee nyt vähän ohi aiheen mutta yksi tyhmä kysymys vielä Audi Connectista. Oma tilaus päättyy tämän vuoden lopulla ja nyt mietin kannattaako tuota uusia. 320,- saisi parin vuoden lisenssin mutta oikeasti nuo säät ja uutiset jää kyllä lukematta, eli aika turhia itselleni. Mutta lopettaako myAudi-sovelluskin toimimasta ilman tuota voimassaolevaa lisenssiä? Se on minulle tärkeä kun sovelluksen kautta voi käynnistää auton sisätilojen esilämmityksen/-viilennyksen ja näkee kätevästi varauksen tilan ja ajotiedot. e-sim autossa on ja sen kautta nämä minulle tärkeät fiitsörit toimii mutta onko sen toiminta jotenkin kytköksissä connect-lisenssiin on epäselvää.

PeteFinn

Huollon kaveritkin olivat sitä mieltä, että vähintäänkin määräaikaishuoltoon pitäisi kuulua softaversioiden tarkistus ja päivitys mutta ei kuulemma kuulu. Ja eihän noita juuri kukaan asiakas osaa erikseen kysyä. Espoon Audi Centerissä naureskelivat taannoin, että minä olen ilmeisesti ainoa asiakas, joka on noista koskaan tullut kysymään niiltä ja varsinkaan asennuttanut päivityksiä.

A3:ssa ei ole e-tronia lukuunottamatta noita etäohjauksia, joten en ole sen puolen ekspertti. A4:ssä menee käsittääkseni niin, että nuo e-simin kautta toimivat etäohjaukset ovat erillinen osa Connectia, muistaakseni Connect Safety&Service. Tuohon pakettiin kuuluvat hätäpuhelut ovat voimassa 10 vuotta mutta nuo etäohjaukset vain kolme vuotta. Eli sen lisenssin joutuisit ainakin uusimaan, jos A3 e-tron toimii samalla logiikalla. Tuo kantsii kysyä huollon tiskiltä.

Ja ne uutiset ja säät sun muut vaativat kai sitten e-tronissakin erillisen sim-kortin? Ainakin näin menee perusmalleissa. Se lisenssi pitää myös uusia kolmen vuoden päästä mutta ei varmaan tosiaan sulle välttämätön, jos et käytä juurikaan. Sen siinä tosin menettää, että sitten ei voi lähetellä myAudi-sovelluksesta kohteita auton navigaattoriin tai kuunnella esim. Audin omaa nettiradiota. Eikä Googlen satelliittikartatkaan tietenkään toimi enää.

En tiedä, onko nuo kaikki pakattu A3 e-tronissa tuohon yhteen 320 euron lisenssiin vai voitko ostaa pelkästään tuon etäkäytön halvemmalla ja jättää nuo infopalvelut pois, jos ne on turhia. Se olisi kyllä fiksua, jos toimisi niin.

Antore

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 15.10.19 - klo:22:06
Huollon kaveritkin olivat sitä mieltä, että vähintäänkin määräaikaishuoltoon pitäisi kuulua softaversioiden tarkistus ja päivitys mutta ei kuulemma kuulu. Ja eihän noita juuri kukaan asiakas osaa erikseen kysyä. Espoon Audi Centerissä naureskelivat taannoin, että minä olen ilmeisesti ainoa asiakas, joka on noista koskaan tullut kysymään niiltä ja varsinkaan asennuttanut päivityksiä.

A3:ssa ei ole e-tronia lukuunottamatta noita etäohjauksia, joten en ole sen puolen ekspertti. A4:ssä menee käsittääkseni niin, että nuo e-simin kautta toimivat etäohjaukset ovat erillinen osa Connectia, muistaakseni Connect Safety&Service. Tuohon pakettiin kuuluvat hätäpuhelut ovat voimassa 10 vuotta mutta nuo etäohjaukset vain kolme vuotta. Eli sen lisenssin joutuisit ainakin uusimaan, jos A3 e-tron toimii samalla logiikalla. Tuo kantsii kysyä huollon tiskiltä.

Ja ne uutiset ja säät sun muut vaativat kai sitten e-tronissakin erillisen sim-kortin? Ainakin näin menee perusmalleissa. Se lisenssi pitää myös uusia kolmen vuoden päästä mutta ei varmaan tosiaan sulle välttämätön, jos et käytä juurikaan. Sen siinä tosin menettää, että sitten ei voi lähetellä myAudi-sovelluksesta kohteita auton navigaattoriin tai kuunnella esim. Audin omaa nettiradiota. Eikä Googlen satelliittikartatkaan tietenkään toimi enää.

En tiedä, onko nuo kaikki pakattu A3 e-tronissa tuohon yhteen 320 euron lisenssiin vai voitko ostaa pelkästään tuon etäkäytön halvemmalla ja jättää nuo infopalvelut pois, jos ne on turhia. Se olisi kyllä fiksua, jos toimisi niin.

Kiitos taas vinkeistä :D Pitää käydä tuossa Espoon Audi Centerissä kyselemässä miten tulee toimia, että itselleni tärkeät ominaisuudet jatkaa toimimistaan. Fyysisen sim-kortin paikka on tyhjänä ja tämäkin on asia mikä selvinneen tiskillä. Connect-palvelut (uutiset, sää, latauspisteet, polttoaineen hinnat jne.) toimii siis tuon e-simmin kautta. Auton ostin kesällä Frankfurtin Audi Centeristä ja ehkä Saksassa on jotenkin eri tavalla homma konffattu toimimaan.

PeteFinn

Ou jees, Audi Centereiden huollossa osaavat varmasti kertoa nuo lisenssikuviot. Kerrohan tännekin sitten, että miten tuo menee. Kiinnostaa itseäkin.

Tuo autosi ostopaikka on varmastikin vaikuttanut noiden palveluiden käyttöön. Tietääkseni nuo Connectin infopalvelut ovat aina vaatineet Suomessa erillisen sim-kortin mutta mm. Saksassa ja Iso-Britanniassa ne hoituvat myös e-simmin kautta. Tuokin olisi ihan mielenkiintoista tietää, että muuttuuko sinulla lisenssien toimintaperiaate nyt täällä Suomessa vai voisiko siihen autosi e-simmille saada jatkossa Suomessakin nuo infopalvelut, jos haluaisi.

Antore

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 15.10.19 - klo:22:36
Ou jees, Audi Centereiden huollossa osaavat varmasti kertoa nuo lisenssikuviot. Kerrohan tännekin sitten, että miten tuo menee. Kiinnostaa itseäkin.

Tuo autosi ostopaikka on varmastikin vaikuttanut noiden palveluiden käyttöön. Tietääkseni nuo Connectin infopalvelut ovat aina vaatineet Suomessa erillisen sim-kortin mutta mm. Saksassa ja Iso-Britanniassa ne hoituvat myös e-simmin kautta. Tuokin olisi ihan mielenkiintoista tietää, että muuttuuko sinulla lisenssien toimintaperiaate nyt täällä Suomessa vai voisiko siihen autosi e-simmille saada jatkossa Suomessakin nuo infopalvelut, jos haluaisi.

Kävin tänään Espoon Audi Centerissä juttelemassa tuon lisenssin loppumisesta. Auton e-sim toimii ja on voimassa jonnekin hamaan tulevaisuuteen (oliskohan ollut 2057). Vaikka siis connect-lisenssi loppuu, pitäisi edelleen toimia my.audin ja ennen kaikkea itselleni tärkeän sovelluksen kautta ajoneuvon tilaraportti, ajotiedot, ilmastoinnin, lämmityksen ja latauksen etäohjaus ja pysäköintilan status. Oikeastaan ainoa asia jonka takia tuon aika törkykalliin lisenssin voisi uusia on Googlen satelliittinäkymä navissa. Tosin ei siitäkään nyt varsinaista hyötyä ole mutta kiva silmäkarkki kuitenkin  ;D

b1mpo

Tuota googlen sateelliittinäkymää ei ainakaan uusimmissa octavioissa näy edes auton navissa. Joku lisenssiasia vissiinkin. Se on ihan mageen näköinen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Antore - 18.10.19 - klo:20:01
Kävin tänään Espoon Audi Centerissä juttelemassa tuon lisenssin loppumisesta. Auton e-sim toimii ja on voimassa jonnekin hamaan tulevaisuuteen (oliskohan ollut 2057). Vaikka siis connect-lisenssi loppuu, pitäisi edelleen toimia my.audin ja ennen kaikkea itselleni tärkeän sovelluksen kautta ajoneuvon tilaraportti, ajotiedot, ilmastoinnin, lämmityksen ja latauksen etäohjaus ja pysäköintilan status. Oikeastaan ainoa asia jonka takia tuon aika törkykalliin lisenssin voisi uusia on Googlen satelliittinäkymä navissa. Tosin ei siitäkään nyt varsinaista hyötyä ole mutta kiva silmäkarkki kuitenkin  ;D

Tuopa on mielenkiintoinen tieto. Johtuisikohan siitä, että kyseessä on nimenomaan e-tron. Kyselin asiaa nääs itsekin ihan mielenkiinnosta, ja Herttoniemen Audi Centerissä kerrottiin, että esim. A4:n osalta etäohjausten lisenssi on voimassa 3 vuotta kuten tuo infopalvelujenkin Connect-lisenssi. Etäohjausten lisenssin uusiminen maksaa 98 â,¬/2 vuotta. Hinta on paljon kohtuullisempi kuin tuo infopalvelujen lisenssin hinta. Ja hätäpuhelut on tosiaan voimassa 10 vuotta. Sanoivat muistaakseni, että Q7 e-tronin etäohjaukset ovat voimassa rajattomasti, joten ehkäpä tuo sama koskee myös A3 e-tronia. Olisi kyllä hyvä homma!

Satelliittinäkymä on tosiaan makea ja itsekin tykkään pitää sitä päällä. Sen suhteen on kuitenkin viime vuodelta tieto, että sen toiminta lakkaa vuoden 2020 lopussa kaikissa MIB2-autoissa, joihin tuo A3 e-tron kai myös kuuluu.

"Google Earth features will not be available after December 2020 for Model Year 2018 & prior vehicles."

Satuin näkemään tuon saman tiedotteen myös suomeksi maahantuojan tiedotteessa jälleenmyyjille, eli koskee myös meitä. Syynä on tietääkseni Googlen tekemät tekniset muutokset satelliittinäkymään, eikä Audi ilmeisesti enää viitsi muokata näitä vanhempia autoja. Tai sitten eivät vaan raaski enää maksaa lisenssimaksuja Googlelle vanhempien autojen osalta. Ihan uusissa MIB3-malleissa satelliittikartat jatkavat toimimistaan. Tosin tuostakin olen kyllä kuullut huollon puolelta kommentin, että eivät välttämättä poistu sittenkään näistä vanhemmistakaan. Pitäisi varmaan kysyä tuota suoraan myAudin omasta asiakaspalvelusta. Ehkä siellä tietäisivät. Jos saavat sen asiakkaalle kertoa.


Antore

Voi olla, että johtuu tuosta ladattuvuudesta. Alustanumerolla huoltoneuvoja asiaa tutki ja käänsi näytön minunkin ihmeteltäväksi. Itse asiassa tuo nykyinen lisenssi päättyy jo 9.11. joten sen jälkeen asia saa vahvistuksen ihan käyttökokemuksen muodossa. Hyvää infoa tuosta satelliittinäkymästä, eli vuotta pidempää lisenssiä ei ainakaan sen takia kannata ostaa. Toisaalta jos joskus sitä satelliittinäkymää haluaa katsella niin onnistuuhan se mmi:n näytöstä android auton avulla.

PeteFinn

Jep, minäkin luulen, että koska etäkäyttö ja etäseuranta ovat e-tronin osalta tärkeämpiä, ovat fiksusti tehneet siitä rajattoman. Kohtapa tuo tosiaan varmasti selviää  :)

Näkyykös sinulla muuten satelliittikartoissa tällaiset kuvan kaltaiset Copyright-tekstit kartan keskivaiheilla yläosassa? Nuo nimittäin tulivat uusimman MMI-päivityksen kylkiäisenä. Olisivat saaneet olla tulematta. Lisenssiasioita taas arvatenkin.





Antore

Ei näy mulla mitään copyright-tekstejä, ainoastaan tuo Google-teksti oikeassa alareunassa näkymästä riippumatta. Kuva auton hakureissulta kun odottelen laivaan pääsyä Tallinnassa.




PeteFinn

Tuo oli kyllä parempi ilman turhia tekstejä. Nuo tekstit tulivat tietääkseni kaikkiin Audin malleihin, joihin ajettiin se ratin tähti-nappulan korjaus ja sen mukana tuorein MMI-versio. Tuli siinä kuitenkin myös tuohon satelliittinäkymään 3D-rakennukset, joita näkyy vähän tuossa toisessa, keskinäytöstä otetussa kuvassa. Eli noista kahdesta jutusta voinee päätellä sen, onko autossa uusi vai vähän vanhempi versio MMI:n softasta ainakin bensa- ja diesel-mottien osalta. Veikkaan, että ovat joutuneet lisäämään nuo lisenssitekstit kaikkiin uusiin MMI:n softaversioihin.

Antore

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 18.10.19 - klo:21:57
Tuo oli kyllä parempi ilman turhia tekstejä. Nuo tekstit tulivat tietääkseni kaikkiin Audin malleihin, joihin ajettiin se ratin tähti-nappulan korjaus ja sen mukana tuorein MMI-versio. Tuli siinä kuitenkin myös tuohon satelliittinäkymään 3D-rakennukset, joita näkyy vähän tuossa toisessa, keskinäytöstä otetussa kuvassa. Eli noista kahdesta jutusta voinee päätellä sen, onko autossa uusi vai vähän vanhempi versio MMI:n softasta ainakin bensa- ja diesel-mottien osalta. Veikkaan, että ovat joutuneet lisäämään nuo lisenssitekstit kaikkiin uusiin MMI:n softaversioihin.

Omaan silmään näyttää jotenkin hölmöiltä myös nuo 3D renderöidyt rakennukset kun kyseessä on kuitenkin satelliittinäkymä? Normikartan päällä nuo on ihan ok.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Antore - 18.10.19 - klo:22:00
Omaan silmään näyttää jotenkin hölmöiltä myös nuo 3D renderöidyt rakennukset kun kyseessä on kuitenkin satelliittinäkymä? Normikartan päällä nuo on ihan ok.

Niinhän ne näyttävät. Hyppäävät silmään eri näköisinä. Peruskartassa tosiaan aivan ok. Onneksi nuo saa ruksattua asetuksista pois päältä. Harmi kun noita tekstejä ei saa pois.

Antore

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 18.10.19 - klo:20:56
Tuopa on mielenkiintoinen tieto. Johtuisikohan siitä, että kyseessä on nimenomaan e-tron. Kyselin asiaa nääs itsekin ihan mielenkiinnosta, ja Herttoniemen Audi Centerissä kerrottiin, että esim. A4:n osalta etäohjausten lisenssi on voimassa 3 vuotta kuten tuo infopalvelujenkin Connect-lisenssi. Etäohjausten lisenssin uusiminen maksaa 98 â,¬/2 vuotta. Hinta on paljon kohtuullisempi kuin tuo infopalvelujen lisenssin hinta. Ja hätäpuhelut on tosiaan voimassa 10 vuotta. Sanoivat muistaakseni, että Q7 e-tronin etäohjaukset ovat voimassa rajattomasti, joten ehkäpä tuo sama koskee myös A3 e-tronia. Olisi kyllä hyvä homma!

Nyt on lisenssi erääntynyt, satellittiininäkymä navissa ja uutiset ym. ei toimi mutta audi connect ja sen kautta etäohjaus pelaa edelleen mainiosti.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Antore - 18.11.19 - klo:22:44
Nyt on lisenssi erääntynyt, satellittiininäkymä navissa ja uutiset ym. ei toimi mutta audi connect ja sen kautta etäohjaus pelaa edelleen mainiosti.

Hieno homma! Ihan mukava säästö tuli tuosta etäohjauksen säilymisestä.

Jtl45

Moi,

Hankkisin Audi A3:n jossa on navigointi valmius. Kysyin myyjältä paljonko maksaa navigoinnin aktivointi, hinta kuulemma noin 1000e mut saisin sen heiltä tiukkaan hintaan 700e...

Eikö tuohon löydy jotain edullisempaa vaihtoehtoa jotta sen saa toimimaan?

Kiitos etukäteen vastauksista.

M_M

Voit ehkä saada tuon aktivointikoodin tilattua jostain vähän edullisemmin. Mutta on sitten syytä olla luotettava kauppias, koska aktivointi pitää käydä tekemässä merkkiliikkeessä (tai jollakin muulla pajalla jossa on tarvittavat softat, lisenssit ja yhteydet) ja se maksaa jotain joka tapauksessa vaikka koodi ei edes toimisi...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jtl45

Kiitos tiedosta.

Entä CarPlay toiminta, minulla ja vaimolla on iphone, saadaammeko ne jotenkin kytkettyä auton mmi näyttöön jonka kautta voisi käyttää navigaattoria?

T: Juha

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Jtl45 - 25.12.19 - klo:13:26
Kiitos tiedosta.

Entä CarPlay toiminta, minulla ja vaimolla on iphone, saadaammeko ne jotenkin kytkettyä auton mmi näyttöön jonka kautta voisi käyttää navigaattoria?

T: Juha

A3 faceliftiin voi autoa tilatessa ruksata lisävarustelistalta Smartphone Interfacen, joka mahdollistaa CarPlayn sekä Android Auton. Tämä on myös mahdollista jälkiasentaa virallisesti hyvin moneen Audin malliin noin 300 euron hintaan mutta valitettavasti ei juuri A3:een.

Vaivattomin ratkaisu lienee aktivoida tuo navigointi rahatukkua vastaan, jos SmartPhone Interfacea ei autosta valmiina löydy. Jos se autossa on, näkyy MMI:n päävalikossa kuvake ja teksti "Audi smartphone".

Jtl45

Kiitos jälleen infosta!!

Enköhän anna olla, mielestäni 700e on turhanpaljon navigaattorista.

T: Juha

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Jtl45 - 25.12.19 - klo:14:54
Kiitos jälleen infosta!!

Enköhän anna olla, mielestäni 700e on turhanpaljon navigaattorista.

T: Juha

Juu, ei ihan ilmaiseksi lähde. Jos kännykän näytön koko riittää navigointiin, niin yksi vaihtoehto on hommata sille teline. Erittäin fiksu ja lähes huomaamaton on tämä Clearmountsin teline. Ehkä tuota saa Suomestakin, jos vähän kaivelee nettiä.

https://www.amazon.com/CLEARMOUNTS-Audi-Phone-Holder-Low-Profile/dp/B01NGYOCOE

Tai sitten joku TomTomin navi tms.

makelja

Sellainen kuin Carlinkit. Sillä saa peilattua kännykän näytön MMI näytölle. Hintakaan ei ole kuin joitain kymppejä.

Jtl45

Moi, toimiiko kyseinen järjestelmä iphonen kanssa?

T: Juha

makelja

#175
Nyt taisin kyllä kirjoittaa läpiä päähäni.
Tuohan toimiikin vain ei alkuperäisellä soittimella. Pitää siis olla Android soitin autossa että se toimii.

-Quote-

Friendly note: This USB car play compatible with Android system head unit(4.0 above), doesn't support non-android system all original head unit, and Google maps for iOS 12 used

-Quote off-

https://www.amazon.com/Carlinkit-Dongle-Electronics-Connector-HW01-01/dp/B07HCKWDJ1

Edit2

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23859.0

Tuolla juttua asiasta

PeteFinn

Tuo on sinänsä hämmentävä kikkare, koska se ilmeisesti kuitenkin toimii myös Audin omalla MMI:llä, vaikka tuossa noin sanotaan. Olen seuraillut rapakon takaisten Audi-foorumien ihmisten kommentteja tuosta. Sitä on käytelty vaihtelevalla menestyksellä iPhonen kanssa. Navigointi tuntuu toimivan varsin ok, mutta erityisesti puhelujen kanssa on aika monella ollut ongelmia. Puheeseen tulee viivettä tai muuta ongelmaa. Yleistä tahmeutta sun muuta jumittelua on myös raportoitu. Joillain on hävinnyt puhelimen nettityhteys tuon kytkeydyttyä auton wlaniin. Osa on ollut tyytyväisiä ja osa on palauttanut.

En ole sen tarkemmin ebayta/Amazonia katsonut, mutta tuosta on ilmeisesti muutama eri versio, joten kannattaa ainakin sen verran katsoa, että onko myynnissä joku tietty versio, joka toimii tekstin mukaan MMI:n kanssa. Tosin siellä jenkkilässä olivat saaneet toimimaan Audissa just tuonkin, jossa pitäisi olla tekstin mukaan Android-headunit autossa.

Vielä vähän aikaa sitten tuolla oli aika paljon ongelmia iOS 13:n kanssa, mutta ne on ilmeisesti suureksi osin korjattu firmispäivityksellä tässä loppuvuoden aikana.

Kunhan muistaa, että se on Kiinan poikien vehje eikä odota ihan mahdottomia, niin saattaa olla ainakin ihan hauska vehje kokeiltavaksi. Eihän tuo ainakaan tolkuttoman kallis ole.

PeteFinn

#177
Piti vähän vielä penkoa varmuuden vuoksi. Ne jenkkifoorumilaiset olivat käyttäneet Carlinkitiä, joka mahdollistaa langattoman CarPlayn Audeissa. Autossa pitää kuitenkin olla jo valmiina se SmartPhone Interface eli langallinen CarPlay. Se versio on hinnaltaan reilut tuplat tuosta makeljan linkin laitteesta, jonka en minäkään usko toimivan Audin MMI:n kanssa. Vaatii varmaan Android-infotainmentin auton päähän, ja siihen pitää vielä erikseen ladata oma softansa Carlinkitiä varten.

Ja tuota langattomuuden mahdollistavaa kikkulaa myydään ainakin parilla eri nimellä, vaikka kyseessä on just sama laite. Toiseen on vaan laitettu valmiiksi uudempi firmis, joka korjaa vikoja. Toiseen se pitää osata itse hakea ja asentaa.

vag4life

Mietinkin, että on mahdotonta että yhteys MMi:n ja puhelimen välillä toimisi pelkällä USB-kikkarella puhelimessa. Vaatii ajurit ja softaa vastaanottopäähän. Andoid järjestelmässä oma appinsa.

Täytyy kyllä sanoa, että on hankalaksi tosiaan tehty vielä tänä päivänä puhelimen näytön peilaus autossa.
Kyllä tänä päivänä screen mirror pitäisi autoissa olla aina vakiona.

Rahastushan tässäkin on syynä miksei näin toimita (toistaiseksi)
A4 B9 TFSI Q s-line

PeteFinn

Näin on, ei nuo lähde ihan noin vain tulille.

Jenkit olivat tosiaan saaneet toimimaan sen langattoman CarPlay-dongelin, joka on speksin mukaan vain Android-headunitille, mutta siinä oli varmaan kyse kiinalaisten huonosta/puutteellisesta käännöksestä ja se todellinen vaatimus oli langallisen CarPlayn tuki jo valmiina Audin päässä. Ilman auton CarPlay-tukea ei sekään olisi taatusti toiminut Audin omalla MMI:llä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy