Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

R-N

Octavia IV: Sähkösäätöinen kuljettajan penkki muistilla:

Kun perheeni toinen kuljettaja on ajanut autoa aiemmin ja minä lähden autolla liikkeelle (molemmilla omat profiilit, avaimet ja penkin muistipaikat) niin:

- Joskus penkki säätyy minulle oikein, kun avaan keskuslukituksen esim. avaamalla kuljettajan oven
- Joskus jää väärään säätöön, mutta näyttöön tulee kuljettajan profiilin valinta -- kun valitsen itseni, niin penkki lähtee säätymään oikein
- Joskus ei säädy, tulee tuo em. profiilinvalinta eikä säädy profiilin valinnan jälkeenkään. Säätyy sitten kun pidän muistipaikkapainiketta pohjassa.
- Joskus ei tule profiilinvalintaa näkyviin, tunnistaa oikein profiilini, mutta penkki ei säädy itse, vaan vaatii tuon napin pitämisen pohjassa.

En ole saanut tuon logiikasta selvää, vaikuttaako kuun asento vai mikä?  Luulisin, että ensimmäinen vaihtoehto yllä on se miten sen kuuluisi aina toimia?



Tunumppi

Lainaus käyttäjältä: R-N - 13.10.23 - klo:16:57
Octavia IV: Sähkösäätöinen kuljettajan penkki muistilla:

Kun perheeni toinen kuljettaja on ajanut autoa aiemmin ja minä lähden autolla liikkeelle (molemmilla omat profiilit, avaimet ja penkin muistipaikat) niin:

- Joskus penkki säätyy minulle oikein, kun avaan keskuslukituksen esim. avaamalla kuljettajan oven
- Joskus jää väärään säätöön, mutta näyttöön tulee kuljettajan profiilin valinta -- kun valitsen itseni, niin penkki lähtee säätymään oikein
- Joskus ei säädy, tulee tuo em. profiilinvalinta eikä säädy profiilin valinnan jälkeenkään. Säätyy sitten kun pidän muistipaikkapainiketta pohjassa.
- Joskus ei tule profiilinvalintaa näkyviin, tunnistaa oikein profiilini, mutta penkki ei säädy itse, vaan vaatii tuon napin pitämisen pohjassa.

En ole saanut tuon logiikasta selvää, vaikuttaako kuun asento vai mikä?  Luulisin, että ensimmäinen vaihtoehto yllä on se miten sen kuuluisi aina toimia?




Minulla oli vastaava logiikka 2019 vuosimallin Volvo XC60:ssä. Kerran jouduin nollaamaan koko roskan, kun ei napistakaan lähtenyt laittamaan oikeaa asetusta. Tilasin toki muistipenkit Skodaan, katsotaan löydänkö saman vaivan  :)
Skoda Octavia IV 2023
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 2020
ex. Volvo XC60 T8 2019
ex. Skoda Superb sedan 1.8 TSI 2016
ex. Skoda Octavia sedan 2.0 TDI 2018
ex. Skoda Octavia sedan 1.8 TSI 2008
ex. Skoda Octavia 1.6 FSI 2006

1000

Lainaus käyttäjältä: 1000 - 13.10.23 - klo:10:32
Paina kaukosäätimestä "kiinni" nappia samalla kun ikkunat laskevat alas, silloin muistaakseni jää siihen kohtaa mihinkä haluaa.

... tai siis noin se toimi jossain aikaisemmassa Octaviassa. Nykyisessä omassa IV versiossa avautuvat niin kauan kuin pitää kaukosäätimen avaus nappia pohjassa. Pysähtyvät kun lopettaa painamisen.
Octavia combi 2021 1,4 phev
Kamiq 2022 1,0 tsi dsg (vaimon auto)
ex. Fabia Liftback 2019 1.0 (vaimon auto)
ex. Honda Civic 1,4 GL aut. 1988
ex. Ford Mondeo 2,5 duratech 1997
ex. Honda Civic 1,8 2007
ex. Octavia combi 2010 1,8 tsi
ex. Octavia sedan 2011 1,4 tsi (vaimon auto)
ex. Octavia combi 2014 1,4 tsi
ex. Octavia combi 2018 1,5 tsi

Timppa P

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 04.10.23 - klo:22:27
Onkohan kukaan jäsenistä onnistunut asentamaan?
Oma Kosla kolme vuotta vanha. Huollossa arvelivat päivityksen sisään ajamisen maksavan n. 300â,¬.
Kyllähän tuon mielellään asentaisi jos saisi hyvät suomenkieliset ohjeet  :)
Kyllä, päivitys onnistui helposti, kun seurasin briskoda.net:in ohjeita. Päivitys kesti noin parikymmentä minuuttia, eikä sen jälkeen ole esiintynyt lainkaan buuttauksia / uudelleenkäynnistyksiä. Ainoa kustannus oli muistitikku, joka taisi maksaa 12,99â,¬
Skoda Octavia Combi 1.5 Style eTEC DSG 2023
ex. Skoda Octavia Combi 1.5 TSI Style DSG 2018
ex. Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4x4 2011

Atsii

Onnistui täälläkin. Muistitikku 14,95 eli ei paha  ::)
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Autoseppo

Haluaisin asettaa takaluukun yläasennon korkeammalle, mutta luukkua en saa mitenkään ylöspäin. Sen ei pitäisi olla vielä maksimikohdassa. Ei onnistu sitten millään. Ohjeessa sanotaan:
Luukun yläasennon uudelleen asettaminen
› Nosta kantta käsin vasteeseen saakka.
› Pidä luukun alareunassa olevaa painiketta painettuna,
kunnes kuuluu äänimerkki.

Käsin tuo ei liiku mihinkään.
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

Neliveto

Lainaus käyttäjältä: Tartsani - 03.10.23 - klo:10:30Onkos joku saanut OTAna tätä 1941 päivitystä millä pitäs infotainmentin boottailu loppua? Vai onnistuuko pelkästään huollon kautta?
Viikolla tuli 1941 OTA- päivityksenä.
-Jani-

Octavia Combi Style 1.5 TSI eTEC DSG MY23

ex VAG:
Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG MY17
Fabia RS 1.4 TSI DSG MY11
Octavia Combi 1.6 TDI CR DPF Elegance DSG MY10
Octavia Combi 1.9 TDI 4X4 Elegance MY07

Atsii

Omassa Koslassa takaluukun säätö tapahtuu juuri ohjeen mukaisesti.
Ainoastaan äänimerkki säädön onnistumisesta puuttuu.

https://www.youtube.com/watch?v=kyHW-xeSEuY
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Neliveto - 28.10.23 - klo:17:14Viikolla tuli 1941 OTA- päivityksenä.

Taitaa OTA- päivitys tulla vain uudempiin versioihin?

Saksalaiselta foorumilta löytämieni tietojen perusteella vain ne autot, joissa on MIB 3, Hardware Version H61, Software Version 1900, saavat OTA-päivityksen v1941:een.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

tanu

Tuli hankittua -21 vuotinen PHEV Octavia, 43tkm ajettu. Tyytyväinen autoon muutoin, mutta nyt alkaa kahden viikon omistuksessa tulla vastaan sähköongelmaa..

Ensimmäinen on e-manager, ei ole kertaakaan suostunut aukeamaan. Ilmoittaa "ei juuri nyt käytettävissä", olen koittanut useissa erilaisissa tilanteissa, mutta aina sama. Skoda Connect kautta antaa ajastaa/säätää latausta, mutta autosta ei ole mahdollista. Onko kellään ollut samaa? mikä voisi auttaa?

Toinen on sulakkeen paukkuminen kun laittaa ajastetun latauksen. On nyt muutaman kerran ihan yllättäen laukaissut sulakkeen, kun on "odottamassa" latausta kaapeli kytkettynä. Tällaisesta olen täällä lukenut nyt, mutta onko selvinnyt mistä tämä voisi johtua?

Olen varannut autolle ajan merkkihuoltoon, mutta pelkään, että eivät siellä mitään saa aikaiseksi muuta kuin laskua valohoidosta..

Tartsani

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 29.10.23 - klo:10:36Taitaa OTA- päivitys tulla vain uudempiin versioihin?

Saksalaiselta foorumilta löytämieni tietojen perusteella vain ne autot, joissa on MIB 3, Hardware Version H61, Software Version 1900, saavat OTA-päivityksen v1941:een.

Eilen tuli itelle 1941 OTAna ja aiempi versio oli 1896

Janne82

Onkos täällä tullut porukalla sellaista vastaan, notta:
Välillä kun auton käynnistää ja lähtee liikkeelle niin kaikki audiot kadoksissa.
Ei toimi radio, eikä media bluetoothin kautta. Yhdistää, mutta audiota ei kuulu mistään.
Sitten kun auton sammuttaa ja myöhemmin palaa autolle ja lähtee uudelleen liikkeelle niin kaikki taas kunnossa.

Hardware:H56
Software:1941
Näyt/käyt yksikön laitteisto:H44
--//--- ohjelmisto:2088
Navitietokanta:23.10
Media-koodekki: 3.1.4

Tos®

Onko autossa canton?
Golffin H/K piti päivityttää tuon vian vuoksi.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Possu

Perjantaina tuli OTAna 1941-päivitys minunkin Octaviaan (rekisteröity 8/2022). Ei ole päivityksen jälkeen infotainment vielä buutannut kertaakaan. Toki otantakin on vielä pieni.

mr panu

Miten automaattinen kellon ajanpäivitys toimii? Olin työmatkalla n. Viikon ja kellot siirrettiin sinä aikana. Asetus on automaatilla, mutta kesäajassa ollaan edelleen. Ja on myös oikea aikavyöhyke.

Vai vaatiiko sadan euron connect lisenssin toimiakseen oikeasti automaattisesti?

1000

Lainaus käyttäjältä: mr panu - 07.11.23 - klo:08:34Miten automaattinen kellon ajanpäivitys toimii? Olin työmatkalla n. Viikon ja kellot siirrettiin sinä aikana. Asetus on automaatilla, mutta kesäajassa ollaan edelleen. Ja on myös oikea aikavyöhyke.

Vai vaatiiko sadan euron connect lisenssin toimiakseen oikeasti automaattisesti?

Ei auta tuo lisenssi edes. Samaa ongelmaa olen minäkin ihmetellyt.
Octavia combi 2021 1,4 phev
Kamiq 2022 1,0 tsi dsg (vaimon auto)
ex. Fabia Liftback 2019 1.0 (vaimon auto)
ex. Honda Civic 1,4 GL aut. 1988
ex. Ford Mondeo 2,5 duratech 1997
ex. Honda Civic 1,8 2007
ex. Octavia combi 2010 1,8 tsi
ex. Octavia sedan 2011 1,4 tsi (vaimon auto)
ex. Octavia combi 2014 1,4 tsi
ex. Octavia combi 2018 1,5 tsi

O.C.Taavi

Kello siirtyi itsekkeen, 1941 pvitys tuli, sen jälkeen joku pienempi pvitys vielä extrana.
Ei boottaillut nyt kertaakaan.
En kyllä mitään muuta muutosta ole huomannut valikoissa tms.

Pumpeli

Tänä syksynä alkanut,nyt tekemään,että saattovalot ei kytkeydy päälle kessyä käytettäessä autoon mennessä,joskus syttyvät useimmiten eivät.kaukosäätöä käytettäessä syttyy aina...

Janne82

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 05.11.23 - klo:16:45Onko autossa canton?
Golffin H/K piti päivityttää tuon vian vuoksi.

Juu on Canton.
Täytyypä ottaa seuraavassa huollossa puheeksi.

haitarimies

Lainaus käyttäjältä: Janne82 - 04.11.23 - klo:17:51Onkos täällä tullut porukalla sellaista vastaan, notta:
Välillä kun auton käynnistää ja lähtee liikkeelle niin kaikki audiot kadoksissa.
Ei toimi radio, eikä media bluetoothin kautta. Yhdistää, mutta audiota ei kuulu mistään.
Sitten kun auton sammuttaa ja myöhemmin palaa autolle ja lähtee uudelleen liikkeelle niin kaikki taas kunnossa.

Hardware:H56
Software:1941
Näyt/käyt yksikön laitteisto:H44
--//--- ohjelmisto:2088
Navitietokanta:23.10
Media-koodekki: 3.1.4

Joo, pari kertaa on minullakin tuon tehnyt. Korjaantuu, kun sammuttaa auton, menee ulos ja lukitsee ovet vähäksi aikaa ja sitten aloittaa alusta.

Onneksi hyvin harvoin enää tapahtuu viime aikaisten softapäivitysten jälkeen.

haitarimies

Lainaus käyttäjältä: tanu - 31.10.23 - klo:12:43Tuli hankittua -21 vuotinen PHEV Octavia, 43tkm ajettu. Tyytyväinen autoon muutoin, mutta nyt alkaa kahden viikon omistuksessa tulla vastaan sähköongelmaa..

Ensimmäinen on e-manager, ei ole kertaakaan suostunut aukeamaan. Ilmoittaa "ei juuri nyt käytettävissä", olen koittanut useissa erilaisissa tilanteissa, mutta aina sama. Skoda Connect kautta antaa ajastaa/säätää latausta, mutta autosta ei ole mahdollista. Onko kellään ollut samaa? mikä voisi auttaa?

Toinen on sulakkeen paukkuminen kun laittaa ajastetun latauksen. On nyt muutaman kerran ihan yllättäen laukaissut sulakkeen, kun on "odottamassa" latausta kaapeli kytkettynä. Tällaisesta olen täällä lukenut nyt, mutta onko selvinnyt mistä tämä voisi johtua?

Olen varannut autolle ajan merkkihuoltoon, mutta pelkään, että eivät siellä mitään saa aikaiseksi muuta kuin laskua valohoidosta..

Minä ostin viime kesänä -21 PHEVin ja ei aukea e-manager siinäkään. Olen toistaiseksi tyynyt säätämään puhelimella (silloin kun se suostuu toimimaan), joten kiinnostaa kyllä kuulla tuliko tuo huollossa kuntoon.

heller

Lainaus käyttäjältä: mr panu - 07.11.23 - klo:08:34Miten automaattinen kellon ajanpäivitys toimii? Olin työmatkalla n. Viikon ja kellot siirrettiin sinä aikana. Asetus on automaatilla, mutta kesäajassa ollaan edelleen. Ja on myös oikea aikavyöhyke.

Vai vaatiiko sadan euron connect lisenssin toimiakseen oikeasti automaattisesti?
Eikös se pidä erikseen täpätä kesä- ja talviaikaan?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: O.C.Taavi - 07.11.23 - klo:16:31Kello siirtyi itsekkeen, 1941 pvitys tuli, sen jälkeen joku pienempi pvitys vielä extrana.
Ei boottaillut nyt kertaakaan.
En kyllä mitään muuta muutosta ole huomannut valikoissa tms.
Mullakin tuon päivityksen jälkeen (tehtiin huollossa) info buuttaukset loppuneet. Nyt voi vajaan 3v jälkeen todeta että ei oikein mitään ongelmaa josta voisi valittaa ;D . Jatkakin liisaria vielä vuoden kun on niin edullinen soppari.

Delli

Moi pitkästä aikaa.

Naapuri on ostamassa uutta, kaupasta suoraan löytyvää, ajamatonta Style PHEV-mallia, vuosimalli 2023.
En ole lukenut ketjua läpi siitä eteenpäin kun oman IV-mallin tilauksen peruin (2021 joulukuu), jokos tästä on suurimmat viat saatu korjattua ja tämän PHEV-mallin uskaltaa ostaa.
Mercedes-Benz C300 e A Business

heller

Lainaus käyttäjältä: Delli - 19.11.23 - klo:12:05Moi pitkästä aikaa.

Naapuri on ostamassa uutta, kaupasta suoraan löytyvää, ajamatonta Style PHEV-mallia, vuosimalli 2023.
En ole lukenut ketjua läpi siitä eteenpäin kun oman IV-mallin tilauksen peruin (2021 joulukuu), jokos tästä on suurimmat viat saatu korjattua ja tämän PHEV-mallin uskaltaa ostaa.
Eikö täällä ole vain ne, joilla niiden kanssa on ongelmia. Väärä paikka kysyä ;) Omassa ei ole mitää nmiksi en ostaisi sitä uudestaan.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

tanu

Lainaus käyttäjältä: haitarimies - 08.11.23 - klo:18:13Minä ostin viime kesänä -21 PHEVin ja ei aukea e-manager siinäkään. Olen toistaiseksi tyynyt säätämään puhelimella (silloin kun se suostuu toimimaan), joten kiinnostaa kyllä kuulla tuliko tuo huollossa kuntoon.

Ongelma ratkesi maahantuojan ohjeilla. 12V akun resetointi ja MIB konfigurointi uudelleen. Rautaa ei vaihdettu.

Nyt uutena ongelmana on peruutuskameran pesun toimimattomuus. Ilmoittaa "ei juuri nyt saatavilla tms." kun koittaa pestä kameran säätöjen kautta löytyvällä toiminnolla. Takalasia pestäessä pesee perutuuskameran linssin. Onko tämä vika vai ominaisuus? Maahantuojalle on mennyt myös selvityspyyntö.

migis2

Kiva odottaa autoa 21 kk ja 1 vko ja huomata, että takasivuistuimien lämmitys puuttuu. Tilattu on ja myyjä vahvistanutkin. Pahaa pelkään, että noita ei pysty tai eivät halua jälkiasentaa. Nimenomaan halusin noi lasten takia.
Skoda Octavia Combi PHEV Style 2024 (11/2023)

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: tanu - 24.11.23 - klo:22:20Ongelma ratkesi maahantuojan ohjeilla. 12V akun resetointi ja MIB konfigurointi uudelleen. Rautaa ei vaihdettu.

Nyt uutena ongelmana on peruutuskameran pesun toimimattomuus. Ilmoittaa "ei juuri nyt saatavilla tms." kun koittaa pestä kameran säätöjen kautta löytyvällä toiminnolla. Takalasia pestäessä pesee perutuuskameran linssin. Onko tämä vika vai ominaisuus? Maahantuojalle on mennyt myös selvityspyyntö.
Eiköhän toi kameran säädöistä löytyvä pesu oo vaa niihin missä ei oo takapyyhkijää. Ku kuitenkin sama pumppu pumppaa veden taakse nii se toimii sulla pyyhkijän viiksestä.

tanu

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 25.11.23 - klo:23:07Eiköhän toi kameran säädöistä löytyvä pesu oo vaa niihin missä ei oo takapyyhkijää. Ku kuitenkin sama pumppu pumppaa veden taakse nii se toimii sulla pyyhkijän viiksestä.

Voi olla, mutta hieman on oudolta tuntuisi, että valikkoon jätetään ikoni ja toiminto, jota autossa ei ole. Kyseessä on farmari malli.

tanu

Yksi uusi ongelma on löytynyt vielä.. Mittariston valot välkkyvät toisinaan, ei paneeli, mutta polttoainemittari ja akun varauksen palkit. Ratissa toimii kaikki toiminnot.

Tästä on aiempaa keskustelua, mutta en päässyt kiinni, mikä tähän on auttanut. Vai onko mikään auttanut?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy