Octavia IV

Aloittaja BMF, 05.09.19 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Pushead

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 20.02.22 - klo:20:11
tästä on ollut aikaisemminkin puhetta, eli ei mitään vaikutusta.

Aiemmasta keskustelusta jäi lähinnä äänestystulos ettei ainakaan iskunvaimennusta säädä. Luulisi jonkin asetusmuutoksen kuitenkin tekevän kun on valikkoon laitettu.
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

PHEV22

Onko radion suosikkiasemilla muuta merkitystä kuin että näkyvät suosikkinäytöllä? Saako asemia esim järjestettyä niin että olisi peräkkäin ja ratin rullalla pääsisi suosikista seuraavaan. Ja kyllä luin käyttöohjeen

heller

Lainaus käyttäjältä: PHEV22 - 21.02.22 - klo:00:28
Onko radion suosikkiasemilla muuta merkitystä kuin että näkyvät suosikkinäytöllä? Saako asemia esim järjestettyä niin että olisi peräkkäin ja ratin rullalla pääsisi suosikista seuraavaan. Ja kyllä luin käyttöohjeen
Ratin painikkeet voi asettaa vaihtelemaan joko suosikkien tai kaikkien väliltä. Eli jos haluat kuunnella vain suosikkeja niin määrität ratin napit vaihtamaan vain suosikkien välillä. Näin ei turhaan tartte pyöritellä kaikkia radiokanavia napeilla läpi.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 18.02.22 - klo:09:53
Näin on. Oikeanpuoleinen painike takalasinlämmitys ja sen vieressä oleva max puhallus. Pyörii sukat jalassa tuolla max asennolla. Hyvin on toiminut tuo kombo.

Jep toki sen saa täysille. Pointti vain oli, että jos on "smart defog", niin se osaa tehdä asiansa kaitsematta erikseen. Silloin menee koko pointti automatiikasta.

Ja valitetaan nyt taas välistä...Infotainment pimeänä (ei ollut päivittymässä). Vasta neljäs rebootti sai tokenemaan henkiin.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

PHEV22

MySkoda App:ssa Ilmastoinnin asetuksissa on Lämmönlähteessä valittavissa Sähkö/On-line. Mitä nuo tarkoittaa?
Auton käyttöohjeen osio on niin keponen että siitä en löytänyt vastausta

nordman

Lainaus käyttäjältä: PHEV22 - 03.03.22 - klo:10:03
MySkoda App:ssa Ilmastoinnin asetuksissa on Lämmönlähteessä valittavissa Sähkö/On-line. Mitä nuo tarkoittaa?
Auton käyttöohjeen osio on niin keponen että siitä en löytänyt vastausta
Olen kuvitellut että Online-seisontalämmitys on yhtä kuin Webasto. Ja sähkö tarkoittaa sitten lataussähköä tai akkuvirtaa (en ole sitä lämmitykseen käyttänyt).

Sitä en tiedä mitä tarkoittaa "Virtalähde - Salli akun käyttö". Olen yrittänyt vääntää tuota pois päältä, mutta palautuu takaisin.
Onkohan näin, että Webaston käyttö edellyttää, että akun käyttö on sallittu?
Skoda Octavia iV 2022

jartsa59

Pystyykö puhelimeen vastaamaan jostain ratin namiskukkeleista vai ainoastaan näytöltä? Ja miten tulevan puhelun pimputusäänen saisi kovemmalle?

prinne

Lisään samaan puhelin aihepiiriin.

Puhelin kytketty autoon. Puhelin soi, vastaat ja vaihdat samalla äänet puhelimeen, pois auton handsfreestä. Puhelu toimii ihan ok, mutta radio on autosta mykkänä. Saako autoa "vapautettua" puhelusta tässä tapauksessa?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Tos®

Lainaus käyttäjältä: jartsa59 - 04.03.22 - klo:12:28
Pystyykö puhelimeen vastaamaan jostain ratin namiskukkeleista vai ainoastaan näytöltä? Ja miten tulevan puhelun pimputusäänen saisi kovemmalle?
OK napista voi vastata golffissa, kun mittaristoon lävähtää teksti puhelusta.
Olisiko rullaa painamalla octaviassa?

Ã,,änenvoimakkuutta saa asetuksista.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: jartsa59 - 04.03.22 - klo:12:28
Pystyykö puhelimeen vastaamaan jostain ratin namiskukkeleista vai ainoastaan näytöltä? Ja miten tulevan puhelun pimputusäänen saisi kovemmalle?
Vastaaminen on jommasta kummata ratin rullasta (oliskohan ollut oikea, jos oikein muistan) painamalla kun puhelin soi.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 07.03.22 - klo:14:07
Vastaaminen on jommasta kummata ratin rullasta (oliskohan ollut oikea, jos oikein muistan) painamalla kun puhelin soi.

Minulla automaattinen vastaus. Pari kertaa soi ja sitten aukeaa puhelu koskematta mihinkään  :)
Puhelu päättyy soittajan sulkiessa puhelimen.
Tämä ei varmaankaan sovi kaikille  ::)
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Pushead

Onko kokemusta Webaston toisen kaukosäätimen parittamisesta? Perinteisesti ollut VAG-autoissa sulake 7 irti ja takaisin, OFF pohjaan 2s.
Tässä sulake 7 on etuistuinten lämmitys. Onnistuuko perinteiseen tapaan, mutta sulakkeella 43, Ilmastointilaite edessä, ilmastointilaite takana, lisälämmitys (lämmityksen perusasetus), takalasin lämmitin?
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

Ranssi

Oliko foorumilla tietoa voiko s-s:n koodata niin, että se käynnistettäessä on pois päältä?

Pushead

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 12.03.22 - klo:08:21
Oliko foorumilla tietoa voiko s-s:n koodata niin, että se käynnistettäessä on pois päältä?
Ymmärtääkseni ei voi. Koodaus on ohjelmistoon valmiiksi luotujen asetusten käyttöönottoa, eli käytännössä parametrointia. Start/Stop toiminnoille ei ole tällaista vaihtoehtoa tehty.
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Pushead - 12.03.22 - klo:08:01
Onko kokemusta Webaston toisen kaukosäätimen parittamisesta? Perinteisesti ollut VAG-autoissa sulake 7 irti ja takaisin, OFF pohjaan 2s.
Tässä sulake 7 on etuistuinten lämmitys. Onnistuuko perinteiseen tapaan, mutta sulakkeella 43, Ilmastointilaite edessä, ilmastointilaite takana, lisälämmitys (lämmityksen perusasetus), takalasin lämmitin?

2017 Tiguanissa jo vaati testerin käytön, että sai uuden kaukon paritettua.
Voihan sitä kokeilla silti, jos toimis?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Pushead

Pitää varmaan kokeilla. Golf 7.5 ainakin onnistuis sulakkeella 7.
Tai löytyykö hän OBD11 toimintoa tuolle?
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Pushead - 12.03.22 - klo:08:01
Onko kokemusta Webaston toisen kaukosäätimen parittamisesta? Perinteisesti ollut VAG-autoissa sulake 7 irti ja takaisin, OFF pohjaan 2s.
Tässä sulake 7 on etuistuinten lämmitys. Onnistuuko perinteiseen tapaan, mutta sulakkeella 43, Ilmastointilaite edessä, ilmastointilaite takana, lisälämmitys (lämmityksen perusasetus), takalasin lämmitin?
Tuommoisen itse tallentanu täältä foorumilta puhelimeeni,jos joskus tarvitsisi uutta kakea webastoon laitella.

ScodillacOctavia

#2567
Myyjä ilmoitti, että hinnat nousevat tämän viikon perjantaina keskimäärin 1500e. Eli hankintaa harkitsevan kannattanee toimia sitä ennen.

heller

Onkos octaviaan tullut joku päivitys, joka muuttaa matriisien toimintaa? Tuntuu että aikaisemmin koeajetuissa pitkät menivät automaatilla päälle paljon herkemmin jo illan hämärtyessä. Tänään testilenkillä pimeässä ei meinannut pitkät mennä päälle millään.

Aikaisemmin ne tuntui välillä menevän päälle vaikka oli katuvalaistustakin.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Delli

Kuinka usein sinä sitä Octaviaa oikein koeajat, tuntuu että käyt vähintään 2 kertaa kuussa koeajamassa saman auton minkä olet jo tilannut vai haetko syytä peruuttaa kaupan.
Mercedes-Benz C300 e A Business

heller

Lainaus käyttäjältä: Delli - 27.03.22 - klo:11:18
Kuinka usein sinä sitä Octaviaa oikein koeajat, tuntuu että käyt vähintään 2 kertaa kuussa koeajamassa saman auton minkä olet jo tilannut vai haetko syytä peruuttaa kaupan.
Varmaan 1-2kk välein. Siksi kun ei ole omaa vielä ;) Eikä niistä yksikään ole ollut sama. Harva edes RS. Joka kerralla tuntuu oppivan uutta 🤷‍♂️

Ei luulis sulta olevan pois 😁 Vaikka sulla jäi paska maku suuhun kaupoista, ei tarkota sitä että muillakin pitäisi jäädä. 
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Delli

Ok,

Eiköhän tuo matriisien erilainen toiminta johdu vaan siitä että Skodan tunnistimet, kamerat jne. ovat tässä maailmantilanteessa niin epätasalaatuisia että tuollaisia eroja tulee väkisin, toivotaan että sinulle tulevassa on taas kunnolla toimivat matriiset.
Mercedes-Benz C300 e A Business

hph

Lainaus käyttäjältä: heller - 27.03.22 - klo:12:57




Ei luulis sulta olevan pois 😁 Vaikka sulla jäi paska maku suuhun kaupoista, ei tarkota sitä että muillakin pitäisi jäädä. 

Aika monella on paskan maku jäänyt Skoda kaupoista. Pitää muistaa,että joidenkin mielestä Skoda on edelleen Itäauton maineessa ,näin ollen ei voi odottaa liikoja  8)

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Delli - 27.03.22 - klo:13:39
Ok,

Eiköhän tuo matriisien erilainen toiminta johdu vaan siitä että Skodan tunnistimet, kamerat jne. ovat tässä maailmantilanteessa niin epätasalaatuisia että tuollaisia eroja tulee väkisin, toivotaan että sinulle tulevassa on taas kunnolla toimivat matriiset.
Uskooko tähän oikeasti joku? Että ne päättää säästää antureiden (tai minkä muun tilanteen niin vaatiessa) laadussa? Samalla kusten omaan nilkkaan?
Nykyään sentään kerrotaan, että tehtaat on topissa tietyn syyn takia, ei ne tarkoituksella pilaa mainettaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

hph

Muutaman vuoden takainen kirjoitus Tuulilasissa.


Skodan tuotteet ovat jo pitkään olleet kunnossa. Käytännössä Skodat ovat VW:n palikoista rakennettuja autoja, joita myydään hitusen emomerkkiä edullisemmalla hinnalla. Tämä taktiikka on toiminut erinomaisesti, ehkäpä jopa liian hyvin. Nimittäin VW on joutunut viime vuosina jopa rajoittamaan parhaimpien osien käyttämistä Skodissa.

Tshekkiläiset ovat rakentaneet niin hyviä autoja, että ne väkisinkin ovat syöneet emomerkin myyntiä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että Octavia ja Superb eivät saa uusimpia varusteita ja teknisiä innovaatioita heti käyttöönsä. VW:n malleilla on niihin hienoinen etuoikeus, ennen kuin ne tulevat lopulta Skodan malleihin.

ylimaaria

Lainaus käyttäjältä: hph - 27.03.22 - klo:14:38
Aika monella on paskan maku jäänyt Skoda kaupoista. Pitää muistaa,että joidenkin mielestä Skoda on edelleen Itäauton maineessa ,näin ollen ei voi odottaa liikoja  8)

Aika monelle on myös jäänyt hyvä maku Skoda kaupoista. Itsellä ollut aika monta Skodaa vuosien varrella, ongelmia ei ole ollut, ei edes DSG:n kanssa. Nykyinen pitkä toimitusaikakaan ei ole minulle ongelma, mutta autoliikkeille voi olla, hyvitykset kun pysyvät siinä mihin ne sovittiin kaupantekohetkellä ja toimitusaika vain paukkuu....  ;D
Skoda superb iV L&K - 23
Skoda octavia 1.5 G-tec - 19
ex-Skoda octavia 1.4 G-tec - 17
ex-Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4 DSG L&K - 2016
ex-Skoda Octavia RS Combi DSG - 2014
ex-Ford Focus ST 250 wagon - 2013
ex - Skoda Superb Combi TDI 170 L&K - 2012
ex - Skoda Octavia RS DSG - 2011
ex - Skoda Superb LB TDI 140 Elegance - 2010
ex - Skoda Octavia 1.8 TSI Combi Elegance - 2009
ex - Skoda Octavia 2.0 TDI RS Combi - 2008
ex - Toyota Corolla 1.4 d4d wagon -2006...

Delli

Minullakin oli 3 hyvää Octaviaa peräkkäin, eka 2015 1.6 TDI DSG ja viimeisin 2020 1.5 TSI DSG (3 koppanen), missään niistä ei yhtään ylimääistä korjaamokäyntiä, niistä jäi ihan hyvä maku. Uusimman mallin tilauksen sitten peruutin eikä ole kaduttanut.
Nyt tilauksessa MB C300 e A, tulee näillä näkymin toukokuussa 2023 eli n. 15 kk on toimitusaika.

Mercedes-Benz C300 e A Business

heller

Kyllä mieki mietin 250e sedania. Ei vaa riittäny lompsa varusteluun enää :)

Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Ranssi

Olisiko arvon foorumilaisilla tuntumaa mahdollisiin eroihin etenemiskyvyssä nelos-Ocun eri voimalinjojen välillä ja lähinnä siitä, että vaikuttaako suhteellisen suuri iV-version lisäpaino tähän, eli ts. etenevätkö ei-PHEV:t paremmin?

Pihaan on muutamankymnenmetrinen nousu, johon toki paras lääke olisi neliveto, joka ei kuitenkaan tule nyt kyseeseen.

Occux

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 28.03.22 - klo:08:38
Olisiko arvon foorumilaisilla tuntumaa mahdollisiin eroihin etenemiskyvyssä nelos-Ocun eri voimalinjojen välillä ja lähinnä siitä, että vaikuttaako suhteellisen suuri iV-version lisäpaino tähän, eli ts. etenevätkö ei-PHEV:t paremmin?

Pihaan on muutamankymnenmetrinen nousu, johon toki paras lääke olisi neliveto, joka ei kuitenkaan tule nyt kyseeseen.
Olenkohan käsittänyt oikein. Muistini mukaan iV on juuri tuo plugari-PHEV. MHEV taas on se kevyemmällä akulla kevyt hybridi.

Jos ajattelee noin teoreettisesti, niin PHEVissä akun paino on taka-akselilla ja vetävät pyörät edessä, joten liukkaalla mäen nousu voisi sitä kautta olla heikompi PHEVilla kuin MHEVillä. Mutta kaikilla etuvetoisilla mäen nousukyky on peruutamalla parempi, koska silloin painopiste muuttuu etupyörille. Kun auto on tasamaalla, niin painon jakauma on esimerkiksi etu/taka-akselille suhteessa 60/40, tai jotain sitä luokkaa. Mentäessä keulaedellä ylöspäin, se voi olla esimerkiksi 50/50 tai 45/55. Vastaavasti painopisteen muutos peruuttamalla samaan mäkeen suhde muuttuu edullisemmaksi ja en mene edes arvailemaan, missä lukemissa tuolloin mennään.

Lisäksi kuvioon voi vaikuttaa myös vaihteiston välitysuhteet ja pelkällä iV-sähköajolla veto saattaa tulla tasaisempana. Aikanaan ennen turboja neuvottiin, että kakkosella mäen nousu saattaa onnistua paremmin, kuin ykkösellä, koska ykkösellä tehoja saattaa tulla vetäville pyörille turhan paljon ja silloin kun pyörä sutaisee, niin peli oli menetetty. Kakkosella oli helpompi kaasulla säädellä siinä rajamailla. Tietenkään nuo vanhan ajan opit ei tänä päivänä ole yhtä toimivat, kun autoissa on kaikenlaista älykkyyttä ja tekniikkaa ja turbojen väännöt on ihan perkelelliset jo 1000-1500 kierroksilta.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy