Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

petrisa

Eikä asiaa saa mitenkään tässä nyt ratkottua siten että pistetään lappua tiskiin.

Kuten jo kerroin, ohjelmoija kertoi heti ilman kysymättä, ettei penkitys onnistu johtuen nastarenkaista. Mikäänhän ei estä tekemästä sitä myöhemmin, kun kesärenkaat ovat alla. Nyt ja tässä on mentävä sillä periaatteella, että tehot ja väännöt ovat sitä mitä tälle autolle on kyseisellä ohjelmalla ilmoitetu.

765turbo

Se on pääasia et olet itse tyytyväinen saamaasi palveluun ja softattuun autoon, muulla ei näissä hommissa ole väliä.
Itse kuulun tohon dynottajiin, niin tiedän mistä maksan ja tulevalle ostajalle voi sanoo et kylä lähtee🤗🤗🚗🚗

petrisa

Sitten seuraavaan asiaan.
Kuinkahan tarkasti tuo ajotietokone näyttää kulustusta oikein?

Katsoin nyt vajaan 130 km maantie ajon kulutuksen, niin näytti 5,4 litraa. Auto on siis 4x4 diesel ja alla nastarenkaat. Täytyy nyt tällä tankillisella laskea ihan tankkauksen perusteella ja verrata.

765turbo

Veikkaan et alakanttiin on. Lähellä 6 litraa luulis maistuvan näillä keleillä. Toisaalta väännön nousu auttaa kyllä kulutuksen laskuun nyt kun siellä uus ohjelma ecussa.

VAGkilainen

Oma  kuluttaa tankkauksien mukaan laskettuna k.a 6,45 L / 100km. Tulee tosin ajeltua "ei pihistellen", eli normaalilla ajotyylillä minulle.
Laskin tuossa että jos kulutus putoaa n. 0,5L ohjelmoinnin ansiosta niin maksaa itsensä n. 100tkm ajolla ja kaupan päälle saa paremman tehon tuoman ajonautinnon. Yleensä kulutus putoaa, ainakin omissa autoissa näin.
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

-karppa-

Jos kulutuksen säästöllä perustelee lastutuksen pettää kyllä itseä  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.01.23 - klo:21:00
Jos kulutuksen säästöllä perustelee lastutuksen pettää kyllä itseä  ;D.
::) "Yleensä kulutus putoaa, ainakin omissa autoissa näin. ...k.a 6,45 L / 100km. Tulee tosin ajeltua "ei pihistellen"
Edellisessä Ocussa putosi, kuten myös vaimon Passatissa.
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

-karppa-

Kulutus voi pienentyä, mutta ei se teho ilmaiseksi tule, jos sitä käytetään. Mitä itseltä ja tutuilta olen kysynyt, niin se 0.2-0.3/dl on ehkä pudonnut kulutus, mutta ei tuolla voi perustella lastutusta vaikka pieni plussa tuo on. Nuo on mitattu täydestä tankkauksesta täyteen. Ei mittarin mukaan.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mfroberg

Ja eikös dieselissä yleensä "optimoinnin" myötä päästöt nouse, lähinnä kai NOx?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

petrisa

Sitten sellainen kysymys....
Onko missään netissä sivustoa mistä näkee alustanumeron perusteella auton alkuperäiset varaosa tiedot ja numerot?

Kokeilin 7zap-sivustoa, mutta ilmeisesti siellä loppuu vuoteen -16 kun ei tunnistanut alustanumeroa. Käsittäkseni ErWin sivuistolta tämän saisi maksamalla tunnin käyttöoikeuden, olenko oikeassa?
Tuolta latasin jo huolto-ohjeet ja kytkentäkaavat. Enpä silloin hoksannut tuota varaosaluetteloa.

petrisa

#7630
Sitten kulutuksesta.

Ei ainakaan ensimmäisen pienen otannan jälkeen vaikuta kyllä miltään talousihmeeltä tämä neliveto tdi  :(
Ajoin 270 km ja tankkauksen perusteella kulutus oli 6,6 l/100 km. Ajotietokone näytti viimeisestä tankkauksesta 6,1 l keskinopeudella 63 km/h. Joten odotettavissa olikin, että ajotietokone näyttää sen 0,5 litraa liian alhaista.

Ajoon sisältyi kaksi 127 km pätkää maantieajoa ja loput (n.15 km) kaupunkiajoa. Autossa on nastarenkaat. Kaksi käynnistystä lämpimästä autohallista seisonnan jälkeen ja kaksi ulkoa n. 30 min webaston esilämmityksen jälkeen sekä lisäksi muutama käynnistys lämpimällä koneella. Webasto on vienyt varmaan sen noin 0,5 litraa esilämmityksessä. Liekö ollut jonkin aikaa päällä myös ajoon lähtiessä vaikka taukolämmitys sammutettu. Sitä kun ei kai mistään näe onko ajon aikainen webasto päällä. Tosin nythän ei ole kyllä ollut edes kylmää.

Sitäkään en tiedä onko sattumalta jommassa kummassa maantieajossa ollut DPF poltto päällä. Se kyllä noin lyhyellä "testipätkällä" lisää kulutusta  varmasti mikäli se juuri silloin sattuu olemaan päällä. DPF polttoa ei kai käsittääkseni näe mistään. DPF:lle on toki se merkkivalo, mutta ymmärtääkseni se syttyy vasta kun DPF alkaa olla tukossa eikä kerro rutiinin omaisia DPF polttoja.
Vai miten on?
En ole pitänyt hetkellistä kulutusnäyttöä päällä mittaristossa vaan nopeusnäyttöä, joten sieltä en ole voinut DPF polttoja seurata.

Oli toki niin pikainen kulutuksen testaus, ettei tästä toki pidä vetää vielä lopullisia johtopäätöksiä. Ajo oli rauhallista, joten sikäli kulutus oli vähän yllätys. Neliveto tietenkin ei ihan ilmaiseksi tule, mutta verrattuna edelliseen kaksivetoiseen saman kokoluokan diesel automaattiin niin se meni samoissa olosuhteissa melkein litran pienemmällä. Tosin ilman Webasto/Eberiä, vaan ainoastaan tarvittaessa säteilylämmittimellä.

rawpower

Lainaus käyttäjältä: petrisa - 26.01.23 - klo:18:44
Sitten kulutuksesta.

Ei ainakaan ensimmäisen pienen otannan jälkeen vaikuta kyllä miltään talousihmeeltä tämä neliveto tdi  :(
Ajoin 270 km ja tankkauksen perusteella kulutus oli 6,6 l/100 km. Ajotietokone näytti viimeisestä tankkauksesta 6,1 l keskinopeudella 63 km/h. Joten odotettavissa olikin, että ajotietokone näyttää sen 0,5 litraa liian alhaista.

Ajoon sisältyi kaksi 127 km pätkää maantieajoa ja loput (n.15 km) kaupunkiajoa. Autossa on nastarenkaat. Kaksi käynnistystä lämpimästä autohallista seisonnan jälkeen ja kaksi ulkoa n. 30 min webaston esilämmityksen jälkeen sekä lisäksi muutama käynnistys lämpimällä koneella. Webasto on vienyt varmaan sen noin 0,5 litraa esilämmityksessä. Liekö ollut jonkin aikaa päällä myös ajoon lähtiessä vaikka taukolämmitys sammutettu. Sitä kun ei kai mistään näe onko ajon aikainen webasto päällä. Tosin nythän ei ole kyllä ollut edes kylmää.

Sitäkään en tiedä onko sattumalta jommassa kummassa maantieajossa ollut DPF poltto päällä. Se kyllä noin lyhyellä "testipätkällä" lisää kulutusta  varmasti mikäli se juuri silloin sattuu olemaan päällä. DPF polttoa ei kai käsittääkseni näe mistään. DPF:lle on toki se merkkivalo, mutta ymmärtääkseni se syttyy vasta kun DPF alkaa olla tukossa eikä kerro rutiinin omaisia DPF polttoja.
Vai miten on?
En ole pitänyt hetkellistä kulutusnäyttöä päällä mittaristossa vaan nopeusnäyttöä, joten sieltä en ole voinut DPF polttoja seurata.

Oli toki niin pikainen kulutuksen testaus, ettei tästä toki pidä vetää vielä lopullisia johtopäätöksiä. Ajo oli rauhallista, joten sikäli kulutus oli vähän yllätys. Neliveto tietenkin ei ihan ilmaiseksi tule, mutta verrattuna edelliseen kaksivetoiseen saman kokoluokan diesel automaattiin niin se meni samoissa olosuhteissa melkein litran pienemmällä. Tosin ilman Webasto/Eberiä, vaan ainoastaan tarvittaessa säteilylämmittimellä.

Itsellä on -18vm CUNA 184hv RS tdi manuaalina vajaavetoisena. Ei tuo mikään kulutusihme ole ja alle 5 litran kulutus maantieajossakin vaatii jo oikeasti taloudellista ajoa. Itsellä pyörii nyt talvella todellinen keskikulutus mitattuna 6.8-7.2l keskinopeus siellä 40km/h eli aikalailla taajamaa ja kaupunkia. Webasto on kova syömään näissä löpöä. Kesällä pääsee jopa  1-1,5l pienemmällä samat ajot.

Itse huomannut saman, että 0,5l on ajotietokoneen näyttämää isompi todellinen kulutus.

Kannattaa seurata tuota dpf polttoväliä. Itsellä se on nyt noin 300km kesällä ja 220 km talvella. 23AX kampanjan jälkeen. Aiemmin oli noin 400-470km ennen päästöpäivitystä. -> Tämähän vaikuttaa myös kulutukseen vaikka maahantuoja muuta väittää.. Dpf polton huomaa parhaiten tyhjäkäynnillä kun kierrokset on 1000rpm. Ulkona haisee palaneen kumin käry. Flekti jää huutamaan jos poltto jää kesken myös talvella.

Skoutti8

Ei ole RS mutta -18 Scout 184hv DSG vie mulla tankkausvälillä näin talvella 6,5-7 todellista kulutusta, alle 6 ei koskaan, kovin tarkasti en ole mittaillut ettei harmita liikaa. Ajotietokone valehtelee talvella enemmän Webaston takia. Omat ajot hyvin sekalaista, keskinopeus pyörii 45km/h paikkeilla, suksiboksi puolet ajasta katolla. 150 hv DSG etuveto vei noin 1,5l vähemmän.
Octavia Scout 2.0tdi DSG -18
Seat Ibiza 1.0tsi 115hv Style -19
Ex: Octavia 2.0tdi DSG -15

petrisa

Pikkaisen välillä ärsyttää jarrujen vinkuminen kylmänä juuri ennenkuin auto pysähtyy. Ei äännä muulloin kuin juuri vähän ennen pysähdystä. Hetken päästä, kun autolla ajettu vähän matkaa, vinkuminen loppuu.

Autoon oli juuri vaihdettu ympäriinsä uudet palat ja levyt, kun se tuli myyntiin. En tiedä viitsisikö tuosta valittaa, että tekevät asialle jotakin. Luultavasti eivät tee mitään, kun ei äännä jatkuvasti. Silti vain ärsyttää lähtiessä parkista liikkeelle nuo ensimmäiset pysähdykset.

Eipä ole viime aikoina autoissa tuollaista ollut sitten kuin joskus liki 30 vuotta sitten. Silloin sama ilmiö tuli muistakseni uusien jarrupalojen jälkeen. Laiton sitten palojen taakse sellaisen ohuen liimattavan kumilevyn, jolla ääni loppui kuin seinään.

Onko tämä jarrujen vinkuminen joku Ocu III:n tyyppivika, koska kaverilla 1.2TSI jarrut vinkuu koko ajan?
Se se vasta ärsyttävää on. Minä en sitä kestäsi kyllä.

Masku

Potilaana olisi 2017 (MY18) Octavia RS.

Vikakoodeja ahtopaineen ylityksestä sekä vajauksesta. Myös yksi muu koodi mitä nyt en muista mutta liittyi jonkun servon jäykkyyteen tms.

Tuomiona ahdin vaihtoon. 67tkm ajettu auto.

Maahantuoja ei vastaantuloa vaikka autoa ylihuollettu. Uusi orkkis ahdin +3000eur.

Finturbolta uusi IHI:n valmistama samanlainen p*ska ahdin 1500eur.

Turbotohtorilla ahtimen korjaus 750eur sisältäen laakerointihuollon.

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta korjauksesta, olisihan se huomattavasti halvempi vaihtoehto.

M_M

Tässä olisi vielä halvempi korjausvaihtoehto kokeiltavaksi: https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/19866/

Samanlainen EA888 moottori siis tuossakin, hukkaportin säätö jumissa ja jälleemyyjä tarjonnut koko ahdinta vaihdettavaksi.

Säätötangon tappi on tapeltu irti ja hiottu korroosiot pois -> ongelma poissa.

Voi se toki olla servo oikeastikin rikki ja sitten pitää kaivaa lompakkoa syvemmältä, mutta kyllä tuo nyt kuitenkin kannattaisi ensimmäiseksi tutkia.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Marko

Lainaus käyttäjältä: Masku - 01.02.23 - klo:21:44
Potilaana olisi 2017 (MY18) Octavia RS.

Vikakoodeja ahtopaineen ylityksestä sekä vajauksesta. Myös yksi muu koodi mitä nyt en muista mutta liittyi jonkun servon jäykkyyteen tms.

Tuomiona ahdin vaihtoon. 67tkm ajettu auto.

Maahantuoja ei vastaantuloa vaikka autoa ylihuollettu. Uusi orkkis ahdin +3000eur.

Finturbolta uusi IHI:n valmistama samanlainen p*ska ahdin 1500eur.

Turbotohtorilla ahtimen korjaus 750eur sisältäen laakerointihuollon.

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta korjauksesta, olisihan se huomattavasti halvempi vaihtoehto.
Ei voi olla turbo noilla kilometreillä vielä rikki.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

S.N-83

Lainaus käyttäjältä: petrisa - 01.02.23 - klo:20:22
Pikkaisen välillä ärsyttää jarrujen vinkuminen kylmänä juuri ennenkuin auto pysähtyy. Ei äännä muulloin kuin juuri vähän ennen pysähdystä. Hetken päästä, kun autolla ajettu vähän matkaa, vinkuminen loppuu.

Autoon oli juuri vaihdettu ympäriinsä uudet palat ja levyt, kun se tuli myyntiin. En tiedä viitsisikö tuosta valittaa, että tekevät asialle jotakin. Luultavasti eivät tee mitään, kun ei äännä jatkuvasti. Silti vain ärsyttää lähtiessä parkista liikkeelle nuo ensimmäiset pysähdykset.

Eipä ole viime aikoina autoissa tuollaista ollut sitten kuin joskus liki 30 vuotta sitten. Silloin sama ilmiö tuli muistakseni uusien jarrupalojen jälkeen. Laiton sitten palojen taakse sellaisen ohuen liimattavan kumilevyn, jolla ääni loppui kuin seinään.

Onko tämä jarrujen vinkuminen joku Ocu III:n tyyppivika, koska kaverilla 1.2TSI jarrut vinkuu koko ajan?
Se se vasta ärsyttävää on. Minä en sitä kestäsi kyllä.

Ei vingu ainakaan omassa. Voihan se olla, että sinne on vaihdettu jotkut huonot tarvikepalat.

petrisa

Lainaus käyttäjältä: S.N-83 - 02.02.23 - klo:11:45
Ei vingu ainakaan omassa. Voihan se olla, että sinne on vaihdettu jotkut huonot tarvikepalat.

Tätä minäkin epäilen, vaikka jarrut on rempattu Pörhöllä. Ei ole tosin Skoda merkkihuolto, mutta VAG autojen (VW, Audi) kyllä on, joten luulisi oikeita osia löytyvän.

No, huomenna menee liikkeen piikkiin samaan paikkaan DSG öljynvaihtoon, niin otanpa tuon jarruasian puheeksi.

jhm

Lainaus käyttäjältä: Masku - 01.02.23 - klo:21:44
Potilaana olisi 2017 (MY18) Octavia RS.

Vikakoodeja ahtopaineen ylityksestä sekä vajauksesta. Myös yksi muu koodi mitä nyt en muista mutta liittyi jonkun servon jäykkyyteen tms.

Tuomiona ahdin vaihtoon. 67tkm ajettu auto.

Maahantuoja ei vastaantuloa vaikka autoa ylihuollettu. Uusi orkkis ahdin +3000eur.

Finturbolta uusi IHI:n valmistama samanlainen p*ska ahdin 1500eur.

Turbotohtorilla ahtimen korjaus 750eur sisältäen laakerointihuollon.

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta korjauksesta, olisihan se huomattavasti halvempi vaihtoehto.

Mitä tarkoittaa tuo "ylihuollettu" ? Missä on huollettu,merkkarilla vai muualla?
VW Transporter T5  84kw 2014

Masku

Lainaus käyttäjältä: jhm - 02.02.23 - klo:21:25
Mitä tarkoittaa tuo "ylihuollettu" ? Missä on huollettu,merkkarilla vai muualla?

Sekä että, takuuajan jälkeen ei merkkiliikkeessä koska ei järkeä. LL huoltoväli otettu pois heti uutena, öljyt vaihdettu 10tkm välein. 60tkm huolto tehty etupeltoon 50tkm kohdalla. Dsg öljyt vaihdettu 30tkm ja 60tkm kohdalla.

petrisa

Eiköhän se syy etujarrujen kylmänä vinkumiseen selvinnyt.

Pörhö oli vaihtanut alkuperäiset levyt eteen ja taakse. Palat taakse alkuperäiset, mutta edessä tarvike. Siinä se syy. Taidanpa vaihtaa Brembon palat eteen, niin eiköhän lopu ääntely. Sikäli vähän harmittaa ottaa uudet palat pois. Eihän se jarrujen toimintaa haittaa eikä enää sillä tavalla ääntele lämpimänä, joten asialla ei ole siinä mielessä ole kiire. Vaihdan kuitenkin tässä jossain vaiheessa.

ram1

Niin no minkäsmerkkiset palat siellä edessä on. Brembo erittäin yleinen tarvikepalojen valmistaja. Ne kun valmistaa/ valmistuttaa ihan bulkkikamaakin huippujarrujen ohella. Edellisessä autossa vinkui brembot takana kun vaihdoin sinne levyt ja palat kyseiseltä merkiltä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

miqwe

Tuntuu että lähes poikkeuksetta Brembot on ollu pettymys jos on erehtynyt jarrurempan niillä tekemään.

Itsellä palojen ja levyjen vaihto taakse ajankohtainen tuossa keväällä.
Entiset: Octavia vRS 3.5 2kpl, 3kpl mk7.5 golffeja, e-golf mk7.5, mk7 golffeja, up!,polo6r, jetta, cupra4, F30,.....Lista on loputon .

petrisa

En muista tarkkaa palojen merkkiä, mutta joku Euro?..  se oli. Vahvasti epäilen, että sen takana ei ole mikään tunnettu merkki tai jos on, niin tehty sitten ihan eri metodilla.

Itsellä ollut useampia GM pohjaisia autoja tässä viimeiset 15 vuotta. Niissä ei ole koskaan ollut jarrujen vinkumisia vaikka Bremboa olen laittanut. Onhan tähän Ocuun saatavana myös TRW paloja, jos ne sitten olisivat vinkumatta.

Iro

TRW:tä laitoin konsernisisareen taakse(levyt ja palat) ja ei vähäisintäkään ongelmaa saati vinkumista.

Brembon tarvikelevyjen ja -palojen kanssa ei jaksa enää.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

petrisa

Motonetista hain uudet etujarrupalat. Löytyi tarvike paloja ja sitten alkuperäslaatuista Bremboa kahtakin eri mallia.
Otin ne "tavalliset" Brembon palat.

Vaihdoin ne joutessani ja palojen takapuolelle sivelin kuparitahnaa. Pörhöllä vaihdetuissa tarvikepaloissa ei ollut jälkeäkään kuparitahnasta. Nyt loppui kylmänä vinkuminen. Ainakin näillä näkymin.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: petrisa - 05.02.23 - klo:15:05
Motonetista hain uudet etujarrupalat. Löytyi tarvike paloja ja sitten alkuperäslaatuista Bremboa kahtakin eri mallia.
Otin ne "tavalliset" Brembon palat.

Vaihdoin ne joutessani ja palojen takapuolelle sivelin kuparitahnaa. Pörhöllä vaihdetuissa tarvikepaloissa ei ollut jälkeäkään kuparitahnasta. Nyt loppui kylmänä vinkuminen. Ainakin näillä näkymin.
Olen aina laittanut OEM laatuiset Brembot, sekä levyt että palat. Koskaan ei ole ollut niiden kanssa mitään ongelmia. Nyt on tuossa TDissä ollut Brembot n. 7000km ajan ja hienosti ovat nämäkin toimineet. Ei vingu eikä ravistele ja jarruteho on tosi hyvä.

A3 Audiin laitoin OEM Brembot myös ja 60tkm ne olivat olleet paikoillaan kun auton möin. Ei mitään viiteitäkään vaihtotarpesta tai mistään ongelmista.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

-karppa-

Brembot on täyttä paskaa, jota valmistaa 40 alihankkijaa. 12tkm ja kierot xtr kiekot normaalissa ajossa. Uudet alkuperäiset ja ei mitään ongelmaa.

Rahat kannattaa sijoitta johonkin muuhun.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

petrisa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 08.02.23 - klo:12:25
Brembot on täyttä paskaa, jota valmistaa 40 alihankkijaa. 12tkm ja kierot xtr kiekot normaalissa ajossa. Uudet alkuperäiset ja ei mitään ongelmaa.

Rahat kannattaa sijoitta johonkin muuhun.

Varmaan Skeidaan saa Brembokin sitten tehdä eri laatuista tavaraa :o

Ikinä ei ole ollut  edellisten autojen kanssa (ei VAG) mitään ongelmia Brembojen kanssa. Jaa...taisin muistaa väärin ....tulihan sitä Passattiin muistini mukaan jarruja rempattua ja mahtoivat olla Bremboa. Ei ongelmaa, mutta siitä onkin jo aikaa.

Nyt on Brembot omien hyvien kokemusten mukaan laitettu ja niillä mennään. Aika näyttää miten käy.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy