Golf 8 viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

GGG

"Voimansiirto.
Kun kiihdytetään nopeutta normaalisti tai nopeasti voimansiirrossa tuntuu selvä nykäisy vaihteen vaihtuessa 2à3 ja 3à4. Nykäisyä ei tule pienemmälle päin vaihdettaessa

Lisäksi olen huomannut, että liukkaalla, kun paikaltaan lähtiessä etupyörät pääsevät lyömään tyhjää, tämä nykäisy tulee voimakkaana."

Minulla pelkkä etuvetoinen, mutta talvella huomaa kyllä liukkaalla valoista lähtiessä (kone kylmänä tai lämpimänä) että jos ei ole pitoa niin auto lähtee ikäänkuin "reippaasti" liikkeelle ja vaihteiden valinta/niiden toiminta ei ole pehmeää vaan nykäisevää.

Sped

Tuohon nelivetoon sanon, että ei ole ollut kyllä samaa ongelmaa sutasun kanssa. Paikaltaan lähtiessä ei pyörät sudi tyhjää (normaalisti lähtiessä), mutta jos sutii (nopeasti lähtiessä) sutivat kaikki neljä pyörää.

Eli kyllä siinä pitäisi olla neliveto päällä aina lähtiessä ja kiihdyttäessä.

Itsellä oli ongelma nelivedon huollon jälkeen, josta voi lukea lisää autotalli-osiosta (allekirjoituksesta pääsee). Tällöin tehtiin uudestaan huollossa testerillä säädöt ja nyt toimii taas hienosti.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 21.01.23 - klo:17:07
Maailmalla keskustellaan keskinäytön buuttauksesta.
Vika on ilmennyt joulun tienoilla

Itselläni kuluvalla viikolla ilmeni muutaman kerran seuraavaa:
- lähdet liikkeelle, kaikki toimii normaalisti
- minuutin kuluttua ääni katoaa
- keskinäyttö sammuu
- mittaristo pimputtaa parkkitutkista
- keskinäyttö käynnistyy uudelleen ja lataa asetukset
- kaikki toimii kuin ennenkin


Tänään tämä tapahtui 2 kertaa samalla ajokerralla. Ensin pari min starttauksesta ja toinen pari minuuttia myöhemmin.
Jossain edellisessä viestissä väitin ettei piippaa parkkijarrusysteemistä, mutta taisin muistaa väärin. Tulee herjan ja pimputuksen kanssa, ja hela hoito menee juuri niinkuin tuossa Tos®:n listassa.

Tänään lämpötila käväisi -8:ssa, ja vasen takaovi jäässä. V--tu kun on ärsyttävää. Lauhtui -1:een ja ovi alkoi taas toimia.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

broz

Mun autossa on myös käynyt tuota samaa että info-näyttö käynnistyy uudestaan kesken ajon. Teki tota samaa aika ajoin sillä edellisellä softaversiolla 1896. Jotenkin toivoin että olisi korjaantunut tämän 1899 päivityksen myötä, mutta sama uudelleen käynnistyminen jatkuu tälläkin.

Olen myös huomannut tuota takaovien jäätymistä vasemmalla että myös oikeassa takaovessa. Oikea takaovi on vielä harvemmin käytössä joten sen lukon jäätymistä ihmettelen.
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Tos®

Luultavasti siellä oven sisällä vesi pääsee jotenkin valumaan lukkolaitteeseen?

Eilen jäätyi kuskin ovi  :-X
Monta kertaa sai renkata, että aukes.

Huolto perjantaina, pitkä marmatuslista on toimitettu.
Käyttöautolla olen varmaan siellä punasella listalla jo.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mfroberg

Onko näihin uusiinkiin saatu mukaan vanha kunnon talviovirumba? Meillä oli tuollainen auto joskus, Golf IV 1998 jossa jäätyi ovia satunnaisesti auki tai kiinni. Mutta sen jälkeen on ollut mm. A4 2002, Golf 2012, 2015, 2018, 2019 ja 2021 sekä Leon 2017 joissa ei koskaan ovissa mitään ongelmaa eli vesivuotoa tai jäätymistä. Ollaanko oltu siis onnekkaita?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Tos®

Samoin, vain ysärin volkkareissa oli lukkojen jäätymistä... lukkoihin asennettiin joku lisäjousi talven varalta.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

gunman

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 28.01.23 - klo:12:57
Onko näihin uusiinkiin saatu mukaan vanha kunnon talviovirumba? Meillä oli tuollainen auto joskus, Golf IV 1998 jossa jäätyi ovia satunnaisesti auki tai kiinni. Mutta sen jälkeen on ollut mm. A4 2002, Golf 2012, 2015, 2018, 2019 ja 2021 sekä Leon 2017 joissa ei koskaan ovissa mitään ongelmaa eli vesivuotoa tai jäätymistä. Ollaanko oltu siis onnekkaita?

allekirjoitukseni cordobassa oli jatkuvia oviongelmia pakkasista johtuen.
Parisenkymmentä vuotta selvisin ilman lukko-ongelmia, mutta tämä uusin -17 ateca on tuonut nuo ongelmat taas tullessaan.

Kostealta keliltä kun pakastuu, niin ongelmat alkavat, kuskin ovi ei pysy kiinni kun pitämällä.
Alkaa pysymään kiinni jonkun parinkymmenen ajokilsan jälkeen...
Sitten jos pakkasta on pidempään ongelmaa ei ole.
Liittyy aina tuohon, että keli menee plussalta miinukselle.
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

jhm

Tulee nostaginen olo aina kun lukee näitä talvisia lukko-ongelmia  ;D. Jotkut ovet ei pysy kiinni ja jotkut ei avaudu.
VW Transporter T5  84kw 2014

Jape80

Sama ongelma kaikissa konsernin autoissa, poislukien Bentley.

heller

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 28.01.23 - klo:13:56
Samoin, vain ysärin volkkareissa oli lukkojen jäätymistä... lukkoihin asennettiin joku lisäjousi talven varalta.
Samaa talvijäätymistä oli -99 passatissa ja -17 golfissa ;)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

AapeliK

2014 Golf teki samaa. Kerran ei saanut kuskin ovea kiinni ennen kuin piti lukkomekanismin kohdalla kuumavesipussia…  :D

Mikä vaan lisää ihmetystä siitä, että miten aiempi Seat Leon olikin aivan ihmeyksilö, kun koskaan ei ollut mitään tyypillisiä VAG-vikoja. Ei tiivisteongelmia, ei jäätymisongelmia ja ihme kyllä työn laatu ja viimeistely selvästi parempi kuin nykyisessä Golfissa.  :-X

nuukailija

Applen Carplay on toiminut tämän asti ongelmitta, mutta nyt loppui toimimasta kiva ominaisuus, että lukee ääneen puhelimeen tulleen Whatsapp-viestin.
Nyt ilmoittaa kyllä viestistä ja kun tökkään auton näyttöä, niin yrittää lukea, mutta alkaa valittamaan että ei onnistu.
Päivitin joku aika sitten puhelimen versioon 16.2, olisiko sen jälkeen loppunut toiminta.
Golf Variant 1.0TSI (2021)

nuukailija

Lainaus käyttäjältä: nuukailija - 04.02.23 - klo:22:26
Applen Carplay on toiminut tämän asti ongelmitta, mutta nyt loppui toimimasta kiva ominaisuus, että lukee ääneen puhelimeen tulleen Whatsapp-viestin.
Nyt ilmoittaa kyllä viestistä ja kun tökkään auton näyttöä, niin yrittää lukea, mutta alkaa valittamaan että ei onnistu.
Päivitin joku aika sitten puhelimen versioon 16.2, olisiko sen jälkeen loppunut toiminta.

Päivitin puhelimen uusimpaan 16.3 versioon, niin alkoi taas toimimaan. Eli puhelimen vika.
Golf Variant 1.0TSI (2021)

ITbites

1.5 eTSI ja öljyn merkkivalo palaa - en perkele uskonut, että näissä joutuu vielä öljytasoja kyttäämään!  >:(
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Tos®

Jos vaihtaa öljyt perinteisesti, max 15tkm välein, ei tarvii öljyvaloa pelätä  ;D
Omaan vaihdatin huollossa 5500km, itse 20tkm ja huollossa 30tkm.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

JGekko

Auto ollut minulla vajaa vuoden. Tänäään tuli kolmannen kerran sinä aikana kyseiset viat. Vikavalot sammuu, kun auto on hetken aikaa virrattomana lepotilassa.



Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

Tos®

Omaan on tullut tuo kerran ja vikakoodi mikä siihen voisi viitata (koska sitä ei aiemmin ollut):

P164700 - Checking coding/versions of control modules in drivetrain
            static
                Date: 2022-09-30 16:25:17
                Mileage: 23936 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 2
                Unlearning counter: 40
                Engine speed: 1374.50 1/min
                Normed load value: 8.2 %
                Vehicle speed: 0 km/h
                Coolant temperature: 61 °C
                Intake air temperature: 24 °C
                Ambient air pressure: 1000 mbar
                Voltage terminal 30: 14.440 V
                Dynamic environmental data: 20962812B0000016410116D8000016280010260000162B2100
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#588
Juuri kun pääsin sanomasta  :o


Toinen kerta

LainaaP164700 - Checking coding/versions of control modules in drivetrain
            static
                Date: 2023-02-17 16:23:18
                Mileage: 30416 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 2
                Unlearning counter: 40
                Engine speed: 1400.50 1/min
                Normed load value: 12.9 %
                Vehicle speed: 0 km/h
                Coolant temperature: 6 °C
                Intake air temperature: 3 °C
                Ambient air pressure: 990 mbar
                Voltage terminal 30: 14.460 V
                Dynamic environmental data: 20962812B0000016410116D8000016280010260000162B2100

Vika lävähtää käynnistämisen yhteydessä, näköjään molemmilla kerroilla kierrokset olleet 1400 tuntumassa.


Noin tunnin kuluttua auto ilmoitti pitkästä aikaa uusista asennetuista toiminnoista, kuten ambient valaistus.
Sitten se kyseli pääkäyttäjää, vaikka se oli aktivoituna.

Ja pikainen soittimen buuttaus
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

hge

Lainaus käyttäjältä: hge - 04.01.23 - klo:14:53
Ajossa huomaa ajoittain kevyen nykäyksen liikennevaloihin jarruttaessa.
-Kokeiltu muuttaa ajomode individual-->comfort, ei auta. TPI Numero: 2067824/1
täsmäää aika hyvin --> odotellaan tehtaalta korjausta.

Navigaattori ei toimi kunnolla.
-Navi on aivan hukassa ja yksityisyys asetus on tuntematon, kuvia lisätty.
Paljon pysyviä vikakoodeja etenkin ethernet väyliltä. Gatewayllä vikakoodit:
ei yhteyttä mittaristoon, informaatioelektroniikkaan ja hätäpuhelu moduuliin.
Akkuresetillä tuli kuntoon, navi näyttää oikein ja yhteystilakin löytyi.

Siinäpä ne. Sisässä softa 1896...

Navi lopetti taas toimimisen, vein K-Autolle jossa ollut nyt 2 viikkoa - eivät ole soittaneet tai mitään. Sain Cupra Bornin sijaisautoksi, toivottavasti unohtavat koko auton.  ;D
U jelly?

Farao

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 17.02.23 - klo:19:01
Juuri kun pääsin sanomasta  :o


Toinen kerta

Vika lävähtää käynnistämisen yhteydessä, näköjään molemmilla kerroilla kierrokset olleet 1400 tuntumassa.


Noin tunnin kuluttua auto ilmoitti pitkästä aikaa uusista asennetuista toiminnoista, kuten ambient valaistus.
Sitten se kyseli pääkäyttäjää, vaikka se oli aktivoituna.

Ja pikainen soittimen buuttaus

Ihan mielenkiinnosta, ettei ollut startatessa vahingossa jarrun ja kaasun päällä jalkaa? Cupra tekee tuota jos mun leveillä jaloilla vahingossa painan samalla kaasupoljinta, kun starttaa. Tällöin saa jouluvalot ja saksalaisen insinöörin ihan sekaisin.

Tos®

Katsoin tänään ja käynnistyksen yhteydessä painan niin kevyesti jarrua, ettei tuo ole mahdollista edes. Kaasupoljin jää kauas.
Kuten tuo vikakoodikin kertoo, auto kuvittelee jonkun voimalinjaan liittyvän koodauksen olevan pielessä ja siitä jää staattinen ilmoitus muistiin.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Varasin oma.k-auton kautta uuden korjausajan penkinlämmityksen sekoilulle.
Samaa vikaa on muillakin https://www.motor-talk.de/forum/sitzheizung-gti-cs-sitzerkennung-beifahrer-t7069632.html
Joka kaiketi korjaantuu ilmastoinnin päivityksellä, ehkä se korjaa huurtumisenkin.

Samalla mainitsin start/stop ja moottoriviasta.

Lisäpalveluissa näkyi akun vaihto, luultavasti se koskee tuota 48V akkua penkin alla.
Iäksi luvataan 5 vuotta.


No, en niin pitkään aatellut autoa pitää.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

GGG

Käynnistysakulla tarkoitetaan kyllä monessa muussa yhteydessä ihan normaalia auton akkua. 48v akku sopisi hinnan osalta kyllä, mutta erikoinen termi, sillä käynnistysakku kyllä itselle tarkoittaa ihan muuta, kuin tuota apukuskin penkin alla olevaa.

Mutta siis saman huomasin kun kävin kikkailemassa tuolla sivuilla, vaihtoon menee ehdottomasti ennen 5v ikää.

Tos®

Toki eTSI käynnistää perinteisellä 12V startilla vain ensimmäisen kerran, kaikki muut käynnistykset hoituu tuolla 48V systeemillä
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

hge

Huhheijaa, jo on akulla hintaa. Toivottavasti voi ajaa ilmankin.  :o
U jelly?

AapeliK

On muuten aika törkeän suolainen hinta yhden kilowattitunnin akusta. Ei kai tuo voi olla tuskallinen vaihtaakaan, koska on kuitenkin apukuskin penkin alla…

Tos®

Ebayssä noita akkuja tuli vastaan 700-1000â,¬
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

hge

Lainaus käyttäjältä: hge - 18.02.23 - klo:21:05
Navi lopetti taas toimimisen, vein K-Autolle jossa ollut nyt 2 viikkoa - eivät ole soittaneet tai mitään. Sain Cupra Bornin sijaisautoksi, toivottavasti unohtavat koko auton.  ;D

Tulee juuri kolme viikkoa täyteen - onkohan siellä mennyt sormi suuhun.  8) Seuraillut välillä mielenkiinnosta appin kautta, välillä on K-auton hallissa, välillä viereisen kiinteistön parkkihallissa, välillä ollut Tokmannin parkkihallissa ja toistaiseksi seisoo vaan K-Auton pihalla. Eivät ole soittaneet, niin en tiedä mitä touhuavat - enkä aio minäkään heille soittaa.
U jelly?

GGG

Lainaus käyttäjältä: broz - 28.01.23 - klo:08:46
Mun autossa on myös käynyt tuota samaa että info-näyttö käynnistyy uudestaan kesken ajon. Teki tota samaa aika ajoin sillä edellisellä softaversiolla 1896. Jotenkin toivoin että olisi korjaantunut tämän 1899 päivityksen myötä, mutta sama uudelleen käynnistyminen jatkuu tälläkin.

Tänään teki minullakin ekan kerran tuon. Yllättävän paljon ollut kaikenlaista vikaa Golfissa... Ja se 5v käynnistysakun vaihtoväli alkoi kanssa jo ärsyttämään, ihan ei maistu 2keur remontti, joten saapa nähdä lähteekö kiertoon...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy