Golf 8 viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

AapeliK

Meillä tekee varsinkin sumuisina aamuina tuota.

nuukailija

Tänään auto yllätti, kun olin ajamassa ulos maanalaisesta parkkihallista. Ajoin suoraa väylää parkkihallissa, ja lähestyin hidastetöyssyä, kun juuri ennen töyssyä auto rääkäisi ja veti liinat kiinni. Pelästyin vähän, että mitä h...ttiä, mutta auto pysyi käynnissä ja lähdin taas liikkeelle ja ylitin töyssyn ongelmitta ja ajelin normaalisti kotiin. Onneksi perässä tullut auto ei ajanut perään..
Golf Variant 1.0TSI (2021)

Sped

Lainaus käyttäjältä: nuukailija - 25.09.22 - klo:18:47
Tänään auto yllätti, kun olin ajamassa ulos maanalaisesta parkkihallista. Ajoin suoraa väylää parkkihallissa, ja lähestyin hidastetöyssyä, kun juuri ennen töyssyä auto rääkäisi ja veti liinat kiinni. Pelästyin vähän, että mitä h...ttiä, mutta auto pysyi käynnissä ja lähdin taas liikkeelle ja ylitin töyssyn ongelmitta ja ajelin normaalisti kotiin. Onneksi perässä tullut auto ei ajanut perään..

Kerran tapahtui samaa, kun olin liittymässä kaupan pihasta tielle, heti tiellä ajavan auton perään (oli väli mihin ehtisin). Auton parkkitutkat (paikoitusjarrutustoiminto) havaitsivat alhaisessa nopeudessa, että törmäisin ohiajavan auton takapuskuriin. Veti liinat täysin kiinni ja pelästyin myös, että mihin törmäsin tai että mitä tapahtui :D

Kiva tietää, että tuo toiminto toimii ilmeisen hyvin.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

make58

Mä ajelin yks sateinen päivä normi reilu 80km/h risteyksen ohi mistä oli ihan normaalisti tulossa ei mitenkään edes lähelle ja hetken päästä mun auto iski hätäjarrutuksen päälle kyllä pelästyin ihan helvetisti, onneksi ei tullu rekkaa tai ketään muutakaan takana eikä ollu liukasta miten olis voinu käydäkään voi helvetti. Ei hyvä homma ollenkaan.
Vw Taigo R-Line  -23

Tos®

Te joilla on näitä epämääräisiä jarrutuksia ilmennyt, mikä versio autossa on?
Niitä häiriötoimintoja on korjattu jossain kohden.


Oma on toistaiseksi jarruttanut vain aiheesta, kun takana joku käveli yllättäen auton ohi peruuttaessa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

make58

Olisko ollu H56
Ja 1896 jotain tollasia muistaisin nähneeni.
Vai onko vielä jotain muita tärkeitä lukuja. no auto on menossa muista syistä ens viikolla huoltoon ni täytyy mainita että tekevät kaikki takaisinkutsut ym. Lähivalot näyttää muuten törkeen huonosti ehkä vain johkii 25m eikä pitkätkään kovin hyvin valaise. Autolla ajettu 9000km.
Vw Taigo R-Line  -23

Tos®

^Tuo on uusin mitä näin vanhoihin on toistaseksi tarjolla.
H57 on se nopeampi rauta, mitä ruvettiin myymään tän vuoden malleihin joulun 21 jälkeen.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sped

Lainaus käyttäjältä: make58 - 27.09.22 - klo:18:33
Mä ajelin yks sateinen päivä normi reilu 80km/h risteyksen ohi mistä oli ihan normaalisti tulossa ei mitenkään edes lähelle ja hetken päästä mun auto iski hätäjarrutuksen päälle kyllä pelästyin ihan helvetisti, onneksi ei tullu rekkaa tai ketään muutakaan takana eikä ollu liukasta miten olis voinu käydäkään voi helvetti. Ei hyvä homma ollenkaan.

Itsellä ei ole yhtään AEB tilannetta tullut ajossa, sillä jos olen käsittänyt oikein, nopeammat vauhdit hoitaa etukamera ja parkkipaikka-vauhdit hoitaa parkkitutkat.

Mutta itsellä sama rauta H56, mutta edelleen tuo 1788  :o
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

make58

Saako rautaa jotenkin päivitettyä h56<h57 ? Vai tuleeko noita päivityksiä automaattisesti tietyin välein.
Vw Taigo R-Line  -23

Tos®

Netissä on keskusteluja avattu tuon uudemman H57 version jälkiasennuksesta, mutta taitaa aika toivotonta olla.

1898 versio pitäisi jossain kohden tulla OTA-päivityksenä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

make58

Mites on käyny ku näitä kaikenlaisia pieniä ja isompia vikoja on ilmenny ja korjailtu niin onko ne saatu kuntoon takuu aikana vai onko viat jatkunu niin että on joutunu kaivamaan omaa lompakkoa ei meinaan varmasti ole halpaa lystiä näitä tietsikka hommia korjailla. Eikä ole muuten yhtään kiva koko ajan viedä autoa laitettavaksi. T. Kaupan purkua miettivä.
Vw Taigo R-Line  -23

Tos®

Mitä vikoja sitten on ollut?
1896 versioon on korjattu ties miten paljon erikoisuuksia, joita oli alkupään autoissa.

Eihän alustaa ole sörkitty (madallettu amisjousilla), tuosta valojen suuntauksesta voisi niin päätellä?
Samoin tutka ei näe oikein, jos madallus on tehty ilman perussäätöä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

make58

Tarkoitin miten on muilla ongelmien kanssa käynyt. Mun auto on rek maaliskuussa 22 ja on mulla ollut vasta alle kk. Autoon on mun tietääkseni alkuperäinen ilman räpellyksiä. Tää on mun kuudes golffi voihan tästäkin saada vielä sellaisen ettei tarvi joka päivä kirota jotain hässäkkää. Yks päivä peruutuskamera pätki ja kuva hävis, yks päivä ei keskellä olevat säätimet ottanu kontaktia. Puheohjaus toimii huonosti, sit oli se turha hätäjarrutus. Jos tämmöset jatkuu takuun jälkeen niin varmasti tulee korjaukset kalliiksi. Eikö r-linessä pitäis olla valmiiksi madallettu alusta, en tiedä onko.
Vw Taigo R-Line  -23

Tos®

Lainaus käyttäjältä: make58 - 29.09.22 - klo:20:39
Tarkoitin miten on muilla ongelmien kanssa käynyt. Mun auto on rek maaliskuussa 22 ja on mulla ollut vasta alle kk. Autoon on mun tietääkseni alkuperäinen ilman räpellyksiä. Tää on mun kuudes golffi voihan tästäkin saada vielä sellaisen ettei tarvi joka päivä kirota jotain hässäkkää. Yks päivä peruutuskamera pätki ja kuva hävis, yks päivä ei keskellä olevat säätimet ottanu kontaktia. Puheohjaus toimii huonosti, sit oli se turha hätäjarrutus. Jos tämmöset jatkuu takuun jälkeen niin varmasti tulee korjaukset kalliiksi. Eikö r-linessä pitäis olla valmiiksi madallettu alusta, en tiedä onko.
R-linessa on 15milliä matalampi alusta.
Jos jouset on mustat ja niissä on värillisiä merkkejä, ne on alkuperäiset.
Jos taas on jotain muuta väriä, ne on ehditty jo vaihtaa amis-mallisiin  ;D

Tuo, että säätimet joskus jumittuu on liki normaalia, pitäs parantua päivitysten myötä.
Peruutuskameran kuva on omassakin vilkkunut välillä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

make58

On iskareissa vw tarrat ja jousissa vihreä ja harmaa täplä, ei näytä kyllä mitenkään matalalta. Ei tartteis kyllä autossa olla mitään tollasii ylimääräisiä vikoja vai onko noi ominaisuuksia, toivottavasti noista saadaan joku tolkku uusilla päivityksillä. Sitäkään en tiedä onko tohon tehty kaikki trafin takaisin kutsut. Täytyy muistaa sanoa kun vien auton ti huoltoon.
Vw Taigo R-Line  -23

Tos®

Trafi ei tiedä likikään kaikkia, syötä alustanumero tuonne hakuun ja katso mitä kertoo
https://www.volkswagen.com.au/app/locals/owners-service/service-campaigns-recalls
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

make58

Okkei. Joo ei ollu mitään kamppanijoita menossa.
Kiitos 😋
Vw Taigo R-Line  -23

Sped

Onko kukaan törmännyt resonointiin/kolinaan (korkeampitaajuuksista) vasemman takaistuimen kohdilta. Tämä narinaääni voimistuu, kun laskee penkit alas asti, ja luulen sen tulevan muovikatteen (jonka päällä turvavyö makaa) liikkumisesta. Mietin juuri, että mihin saisin työnnettyä paisuvaa teippiä. :D

Lisäksi travel assist ja front assist herja tuli taas, kun lähti mökiltä (ikkunat olivat huurussa sekä sisältä että ulkoo). Lähti pois taas n. 1-2 km kohdalla.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Sped

Lisäyksenä vielä tuohon aikasempaan, että nyt on viimeisenä parina päivänä tullut näyttöön, että "asetuksesi säädetään nyt", vaikka käyttäjä on ollut koko ajan minuna (pääkäyttäjä). Ei siinä mitään, mutta ihmettelen miksi tuo on tullut, vaikka aikaisemmin on tullut tilanteissa vain, kun on heittänyt käyttäjän pihalle.

,,sken boottasin infotainmentin, joten katsotaan jatkuuko.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Sped - 03.10.22 - klo:13:21
Lisäyksenä vielä tuohon aikasempaan, että nyt on viimeisenä parina päivänä tullut näyttöön, että "asetuksesi säädetään nyt", vaikka käyttäjä on ollut koko ajan minuna (pääkäyttäjä).
Sama minulla, pari kertaa se on tuota kysynyt.
Kartat on päivittynyt syyskuun versioon, lisäksi iso karttanäkymä (oikean reunan palkki) ei enää ehdota "lähintä hotellia" mitä on tehnyt uudesta asti.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

broz

Tänään sitten töistä paluu matkalla, olin ajellut noin 10km ja sitten ilmesty näyttöön 6 ilmoitusta perä jälkeen: SOS, Front assist, travel assist, lane assist, liikennemerkkien tunnistus ja Ennakoiva matkustajien turvajärjestelmä rajoittunut. Ilmoitukset ei hävinnyt kotimatkalla enään. Koti pihaan päästyäni laitoin auton lataukseen ja flekti alkoi huutamaan täysillä. Otin sit piuhan pois ja käyn testaamassa uudestaan myöhemmin. Tuulilasi ja etututkat oli puhtaat.

Aiemmilla kerroilla on tullut aika ajoin tota SOS, travel assist ja front assist virhettä, mutta silloin ne on myös lähtenyt 2-3min sisällä pois.

Pitänee varmaan olla taas huoltoon yhteydessä noiden takia. SOS ja travel assistin takia auto on ollut joskus viime vuonna huollossa.

Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

timpy

Nyt jouduin luopumaan vm.-20 Golfista reilun kahden vuoden yhteiselon jälkeen. Syynä se, että auton nettiyhteyttä ja navigaattoria ei saatu toimimaan lukemattomista  yrityksistä huolimatta. Navigaattorin näyttämä sijainti oli usein aivan pielessä. Maapallokuvaketta ei näkynyt ollenkaan samoin kuin ei sitä yksityisyysasetuksen merkkiäkään. Autoon vaihdettiin muutaman kerran eri ohjainlaitteita, uusia antenneja testattiin, ohjelmia päivitettiin ja johtosarjoja testailtiin. Jonkun korjauskerran jälkeen auto toimi 1-2 vkoa ja sitten palattiin taas ”normaaliin”. Yrityksiä oli paljon ja asia otettiin tosissaan, mutta pysyvästi sitä ei saatu kuntoon. Paljon matkan varrella oli ihan mekaanisiakin vikoja, mutta ne saatiin kyllä kuntoon. Auto oli kyllä ominaisuuksiltaan hyvä, mutta korjaamopäiviä kertyi enemmän kuin mitä kaikissa aiemmissa autoissa on yhteensä ollut monien vuosikymmenten aikana.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

AapeliK

Nyt kelien kylmetessä on tullut vastaan ominaisuus, jonka muistan lähinnä ekoilta päiviltä luovutuksen jälkeen, kun DSG ”opetteli” ajotyyliäni.

Kun lähtee liikkeelle pihasta, ovat liikkeellelähdöt alkuajon aikana täydestä pysähdyksestä lähtiessä vähän töksähteleviä. Vaihteisto tavallaan nykäisee 2-3 kertaa ennen kuin vaihtaa ykköseltä kakkoselle. On vähän rasittavaa, mutta katoaa parin kilometrin ajon jälkeen.

Kenelläkään muulla samaa? Ei jaksaisi pistää huoltovarausta menemään, varsinkin, jos on joku järjellinen selitys asialle…  ::)

broz

Missäs tilanteissa jengillä on auto nykässyt? Itellä nykäsi aika perhanan kovaa eilen kun olin motarilla ajelemassa kotiin päin. Autossa ei ollut sähkövarausta enään jäljellä ja vakkarilla ajelin. Yhtäkkiä auto vaan nykäsi todella kovasti ja muistelin että täällä oli jotain puhetta jostain nykäisystä. Vauhtia tuossa tilanteessa 90-100km/h
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 17.09.22 - klo:22:13
Taitaa seiskakoppasen vuoto-ongelma koskea tätäkin?
Perjantai 100km ajon jälkeen:

Tiiviste kuivattu
Lauantai aamuna, yön kovaa sadetta:


Vertailun vuoksi kuskinpuoli


Korjausta yritetty GPS antennin vaihdon yhteydessä, mutta tiputtaa edelleen kynnykselle vettä.
Jotkut tiivisteluukut tms, oli vaihdettu kaiuttimen sivuilta, näistä oli kalkkijäämiä vuodon vuoksi.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#535
Nyt ei ole sadellut, ovi korjattu uudestaan.

Pikkupakkasen ongelma ilmeni taas
https://photos.app.goo.gl/ymnWJJTcvLaNF1fg9

Lasi pyrkii huurtumaan satunnaisesti.
Automaatin puhallus keskimmäisellä asetuksella.

Neljäs vaggine automaatti-ilmastoinnilla, koskaan ei ole tarvinnut puhallusta muuttaa kesken ajon.
Toki jos on märissä vaatteissa tai muuten haluaa huurun lasista pikasesti pois.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sped

Nyt ollut muutaman päivän auton netti hukuksissa. Tämä on tarkoittanut sitä, ettei ole päässyt kirjautumaan omalla käyttäjällä sisään, eli we connect ei toimi. Onko muilla ollut samanlaista? Tai onko ratkaisua/kikkaa, jolla maapallon saisi takaisin valkoiseksi :D ?

Käytännössä tuo ei haittaa minua, koska saan webaston päälle myös avaimesta, mutta tällaista tarkkaa kaveria se kuitenkin takaraivossa hieman hiertää :D
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®

Mittariston/nettiboksin sulake pois joksikin aikaa, tämä tosin nollaa ajotiedot.
En muista sulakkeen numeroa? Olisko 19?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Erkka

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Sped

Käytin sulaketta irti muutama päivä sitten. Irroitus oli pikainen, en pitänyt sitä sen kauemmin irroitettuna. Mitään muutosta ei heti tapahtunut.

Varasin ajan huoltoon ensi viikoksi, joten totta kai yhteys päätti sitten eilen alkaa toimimaan. :D Ihan uskomatonta, tapahtui IHAN sama kuin viimeksi, eli juuri kun olin varannut huollon, alkoi se toimimaan.

Olen varma, että jollain on jokin nappula, jota painaa tunnistaessaan, että olen varannut ongelmalle huollon :D. Näillä näkymin ajattelin mennä huoltoon, jos siellä huomattaisiin jotain. Katsotaan olenko samaa mieltä ensi viikolla.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy