DSG7 suodattimen vaihto

Aloittaja Joelm, 17.09.19 - klo:12:59

« edellinen - seuraava »

Joelm

Rupesin DSG7 (dq500) laatikkoon öljyjä vaihtamaan.. Auto on mallia 2016 passat 2.0bitdi koneella elikkäs 240hv malli. Dsg öljynsuodatin on melko kinkkisessä paikassa tässä mallissa.. turbolta tulevien putkien ja muiden alla. Normaalissa 2.0tdissa suodatin on todella helpossa paikassa.

Rupesin epäilemään onko suodatinta vaihdettu 60tkm kohdalla öljyjen vaihdon yhteydessä ollenkaan. Soittelin marmorille asiasta ja eihän sitä oltu vaihdettu, pelkät öljyt siis. Väittivät että dsg öljyjen ”vaihtopakettiin” ei kuulu suodatinta tässä mallissa. Huoltoneuvoja löysi  kuitenkin suodattimen varaosakatalookista kun tinkasin että kyllä siellä semmonen on. Pyysin ohjeita sen vaihtoon mutta ei kuulemma löydy??

Onko joku onnistunut suodattimen tähän malliin vaihtamaan?

M_M

Tehtaan manuaali sanoo tosiaan niin, että öljynvaihdon yhteydessä ei suodatinta vaihdeta. Vasta jos öljyyn on selvästi päässyt jotain sinne kuulumatonta (jäähdytysnestettä tai mekaanista hilettä jonkun vaurion seurauksena), kuuluu vaihtaa suodatin.

Huoltoneuvojan kannattaisi kyllä vaihtaa työtehtävää jos ei löydä ohjetta suodattimen vaihtoon.

Mulla ei Passatin ohjetta ole, mutta vastaava Kodiaqin ohje samalla bitdi koneella näyttäisi purattavan ilmansuodatinkotelon ja jonkin verran ahtoputkistoa, jotta suodattimen kanteen pääsee käsiksi.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Joelm

Kiitokset nopeasta vastauksesta.

Mielellään minä tuon suodattimen kyllä vaihtaisin aina öljynvaihdon yhteydessä. En kehtaisi alkaa muutaman kympin osassa säästelemään.

Olisitko saanut M_M kopsattua tähän ohjeet suodattimen vaihtoon niin olisi apua muillekkin tulevaisuudessa jos pähkäilee samaa? Tai s-postiin tms jonne ei onnistu tänne.

M_M

Nämä on Kodiaqin ohjeet, joten en tiedä kuinka tarkasti soveltuvat muihin malleihin. Suodattimen kannen kiristysmomentti on 20Nm. Muistuttaisin myös jälleen, että erwinistä nämä kaikki tehtaan manuaalit ovat kenen tahansa ladattavissa, nimellistä vajaan 10, korvausta vastaan...






VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Tos®

Sama se on omassa Tiguanissa, ei ole vaihdettu huollossa.

Jos itse meinaa öljyjä lootaan vaihtaa saa olla tarkkana täytön kanssa.
Lämpötila pitää olla oikea ja moottorin pitää olla käynnissä, kunhan ensin on laatikkoon tukittu suurin osa öljystä.
Jos moottori ei käy, sinne ei mene tarpeeksi öljyä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Joelm

Lainaus käyttäjältä: M_M - 17.09.19 - klo:14:42
Nämä on Kodiaqin ohjeet, joten en tiedä kuinka tarkasti soveltuvat muihin malleihin. Suodattimen kannen kiristysmomentti on 20Nm. Muistuttaisin myös jälleen, että erwinistä nämä kaikki tehtaan manuaalit ovat kenen tahansa ladattavissa, nimellistä vajaan 10, korvausta vastaan...

Kiitokset ohjeista. Näyttää pätevän 100% passattiin. Enpä ole tuosta erwinistä kuullutkaan, pitääpä mennä heti tutkimaan asiaa. Kuulostaa hyvältä  :)

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 17.09.19 - klo:17:17
Sama se on omassa Tiguanissa, ei ole vaihdettu huollossa.

Jos itse meinaa öljyjä lootaan vaihtaa saa olla tarkkana täytön kanssa.
Lämpötila pitää olla oikea ja moottorin pitää olla käynnissä, kunhan ensin on laatikkoon tukittu suurin osa öljystä.
Jos moottori ei käy, sinne ei mene tarpeeksi öljyä.

Totta, vaatii tarkkuutta ja hieman tietoa. En lähtisi itse vaihtamaan jos ei olisi yhtään kokemusta asioista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy