Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

miz

^
Xcellencessä ajotilojen valinta lisävarusteena, FR:ssä vakiona.
DCC alusta molemmissa lisävarusteena. Ilman tuota voi säätää ajotilaa, DCC:n kanssa myös alustaa.

Qwertylizer

Käytettynä ostettu -21 Sportstourer Xcellence PHEV saapui kotiin.

Alla on Bridgestone Turanzaa koossa 225/45 R17 ja kantavuus 91 sekä nopeusluokka W. Ovatkohan nämä olleet uudesta asti eli tehtaalta peräisin?

Olisiko kenelläkään tietoa, onko tässä vakiona siis ollut 91W-renkaat?

Uudet kesärenkaat ovat pohdinnassa, niin sen takia kyselen. Teknisten tietojen mukaan (TRAFI) oikea olisi juurikin 225/45 R17 91W.

ram1

Jos olet nyt ostamassa uusia renkaita, niin mikä merkitys sillä onko nuo alkuperäiset vai ei. Luultavasti ovat, ja jos haluat pienemmällä nopeusluokalla, niin osta. Se ei kiinnosta katsuria eikä ketään muutakaan, jos kantavuus ok.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

DBMan

Lainaus käyttäjältä: Qwertylizer - 23.07.22 - klo:00:19
Käytettynä ostettu -21 Sportstourer Xcellence PHEV saapui kotiin.

Alla on Bridgestone Turanzaa koossa 225/45 R17 ja kantavuus 91 sekä nopeusluokka W. Ovatkohan nämä olleet uudesta asti eli tehtaalta peräisin?

Olisiko kenelläkään tietoa, onko tässä vakiona siis ollut 91W-renkaat?

Uudet kesärenkaat ovat pohdinnassa, niin sen takia kyselen. Teknisten tietojen mukaan (TRAFI) oikea olisi juurikin 225/45 R17 91W.

Minulla oli nuo Turanza T005:set samassa koossa ensiasennusrenkaina 21 maaliskuussa käyttöön otetussa Xcellence eHybridissä. Samat on alla edelleenkin. Nopeusluokkahan noissa on ihan älytön, muuten kuitenkin ihan kelpo kumit.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Qwertylizer

Kiitokset vastauksista. Ehkä lähden siis hakemaan uusia samoilla spekseillä (kenties Primacy 4) eli painoluokalla 91 eikä 94:llä.

miz

Noilla Primacyilla ei varmaan pahasti mene metsään. Itsellä hyviä kokemuksia Goodyearin kumeista Leoneissa, kun on herkkä auto rengasmelulle ja jyrinälle. Esim. 40 sarjalaiset Potenzat on kaikki ihan kamalia tässä autossa.

uma

Moi, tässäpä tyhmä kysymys:
Mikä on tuo metallinen möhkäle pelkääjän penkin alla Seat Leon ehybrid 2020:ssa?
Seat Leon FR eHybrid 2021

dwntime

Lainaus käyttäjältä: uma - 23.08.22 - klo:11:48
Moi, tässäpä tyhmä kysymys:
Mikä on tuo metallinen möhkäle pelkääjän penkin alla Seat Leon ehybrid 2020:ssa?

Onko autossa 360 kamerajärjestelmä? Sen ohjainlaite on yleensä vänkärin penkin alla.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 23.07.22 - klo:12:39
Minulla oli nuo Turanza T005:set samassa koossa ensiasennusrenkaina 21 maaliskuussa käyttöön otetussa Xcellence eHybridissä. Samat on alla edelleenkin. Nopeusluokkahan noissa on ihan älytön, muuten kuitenkin ihan kelpo kumit.

Ei ainakaan lopu nopeusluokka kesken, Octaviassa pistäneet vielä "paremmaksi" eli löytyy Y-luokan renkaat uutena.  :o

uma

Ei taida olla. Tuo näytää enemmän lämmitinelementiltä.
Seat Leon FR eHybrid 2021

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 23.08.22 - klo:13:50
Ei ainakaan lopu nopeusluokka kesken, Octaviassa pistäneet vielä "paremmaksi" eli löytyy Y-luokan renkaat uutena.  :o

Y-luokka on Leonissakin, jos on FR. Oli jo edellisessä mk3 mallissa. Se on Suomeen (ja muutenkin) ihan älytön, mutta ongelma taitaa olla siinä, että 40 profiilin renkaita ei kauheasti tehdä hitaammilla luokilla.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

#1811
Lainaus käyttäjältä: uma - 23.08.22 - klo:16:48
Ei taida olla. Tuo näytää enemmän lämmitinelementiltä.

Se on Leonin ”mankan” ”styrkkarin” jäähdytin.

https://parts.vw.com/p/volkswagen__/Booster-Radio-Amplifier-Radio-Amplifier/105706093/5H0035456A.html

Eli PA laitteiston vahvistin, joka vaatii jäähdytystä. PA laitteistolla tarkoitan kok infojärjestelmää, jonka CPU vaatinee jäähdytystä. Eli kuten prossusiili tietokoneessa. Jännä paikka sille on keksitty.

Alla vielä kuva pohjapuolelta (väärinpäin)


Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

uma

Seat Leon FR eHybrid 2021

Tos®

Säästetty, kun ei ole muovikuorta suojaamassa  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 24.08.22 - klo:09:41
Säästetty, kun ei ole muovikuorta suojaamassa  ;D
Tuo on J,,,,HDYTYSripa, ja muovi on eriste… eli olis aika hemmetinmoista järjen köyhyyttä tunkea tuohon muovia päälle…

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 24.08.22 - klo:09:41
Säästetty, kun ei ole muovikuorta suojaamassa  ;D

Ja ovat vaihtaneet paikkaa kun aiemmin se on ollut kuskin penkin alla :)

Tos®

Golffissa se on (kuten kuvista näkyy) takaloosterin kyljessä muovien kätköissä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Kojuvi

Tuntuuko muilla voimansiirrossa välystä. Minulla on pieni nykäys siirryttäessä vedolta moottorijarrutukseen ja päinvastoin. Tämä vain sähköajolla. Bensalla ajaessa sitä ei tunnu. En jaksa muistaa oliko tuo alusta saakka vai onko kehittynyt ajan myötä. Kilometrejä on n. 16 000.

hege

Missäs tilanteessa E-Modessa rajoitetaan saatavilla olevaa tehoa? Ei ole aikaisemmin tullut tämmöistä vastaan että motarilla ~110 vauhdissa "Power %" mittarin ohuempi viiva (manuaalin mukaan "käytettävissä oleva käyttövoima") tippuu johonkin viidesosaan, eikä enää pystynyt kiihdyttämään vauhtia. Eco-moodi päällä ja ~50% akkua jäljellä. Pikkuhiljaa jossain vaiheessa se alkoi taas nousemaan.

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: hege - 07.09.22 - klo:11:17
Missäs tilanteessa E-Modessa rajoitetaan saatavilla olevaa tehoa? Ei ole aikaisemmin tullut tämmöistä vastaan että motarilla ~110 vauhdissa "Power %" mittarin ohuempi viiva (manuaalin mukaan "käytettävissä oleva käyttövoima") tippuu johonkin viidesosaan, eikä enää pystynyt kiihdyttämään vauhtia. Eco-moodi päällä ja ~50% akkua jäljellä. Pikkuhiljaa jossain vaiheessa se alkoi taas nousemaan.

Käytettävään sähkötehoon vaikuttaa eniten akun varaustaso sekä akun lämpötila. Ihmeen aikaisin (50% varaustasossa) rajoittuu sähköteho. Minulla tekee tuota vaan jos akusto on oikeasti kylmä tai akun varaustasoa jäljellä noin alle 20%. Toki harvemmin tulee ajettua yli 100km/h vauhtia pelkästään e-modella, kun sähköt menee silmissä.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

miz

^^^
Olen huomannut saman e-modessa, pienillä nopeuksilla kun menee kaasulle ihan kevyesti tai nostaa kaasulta rullaukselle. Pitänee kysäistä seuraavan huollon yhteydessä.

^^
Tuollaista tehon hiipumista en ole huomannut, paitsi talvella kun akku on kylmä. Silloinkin teho on heti startissa rajoitettu.

Tuo sähkötehon mittari/indikaattori olisi kiva olla kaikissa mittarinäkymissä.

Pihistelijä

#1821
Lainaus käyttäjältä: Kojuvi - 07.09.22 - klo:10:22
Tuntuuko muilla voimansiirrossa välystä. Minulla on pieni nykäys siirryttäessä vedolta moottorijarrutukseen ja päinvastoin. Tämä vain sähköajolla. Bensalla ajaessa sitä ei tunnu. En jaksa muistaa oliko tuo alusta saakka vai onko kehittynyt ajan myötä. Kilometrejä on n. 16 000.
Minulla tuntui myös. Ilmoitin siitä 30 tkm huollossa, mutta sanoivat, että toimii normaalisti. Itseäni se vaivasi, mutta en jaksanut alkaa vääntämään asiasta, koska auto oli menossa 31 tkm kohdalla vaihtoon.

Leon pluggarin ikävin puoli mielestäni oli tuo DSG-vaihteisto. Oikeastaan ainoa ikävä puoli.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

hege

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 07.09.22 - klo:13:16
Käytettävään sähkötehoon vaikuttaa eniten akun varaustaso sekä akun lämpötila. Ihmeen aikaisin (50% varaustasossa) rajoittuu sähköteho. Minulla tekee tuota vaan jos akusto on oikeasti kylmä tai akun varaustasoa jäljellä noin alle 20%. Toki harvemmin tulee ajettua yli 100km/h vauhtia pelkästään e-modella, kun sähköt menee silmissä.

En ole koskaan huomannut mitään rajoitusta edes lähellä 10% varausta, hyvin voi kenkää antaa silloinkin. :) Onhan tuo nyt jo melkein turvallisuusriski kun ei pystynyt kiihdyttämään enää autoa kesken ajon. Luulisi että se laittaisi moottorin käyntiin tuossa tilanteessa kun annetaan kenkää mutta mitään ei tapahdu.

Täytynee kysyä huollosta onko joku bugi tai viite piilevästä viasta, 1tkm enää muutenkin huoltoon.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 07.09.22 - klo:14:03
Minulla tuntui myös. Ilmoitin siitä 30 tkm huollossa, mutta sanoivat, että toimii normaalisti. Itseäni se vaivasi, mutta en jaksanut alkaa vääntämään asiasta, koska auto oli menossa 31 tkm kohdalla vaihtoon.

Leon pluggarin ikävin puoli mielestäni oli tuo DSG-vaihteisto. Oikeastaan ainoa ikävä puoli.

Tarracossa sama ilmiö. Nimenomaan vain sähköajossa ja selvästi tuntuu pienehkö välys. Ei nyt kolahda mutta selkeästi tuntuu polkimessa.

Autolla ajettu reilu 20tkm.

miz

^
E-modessa tosiaan tarvitsee painaa poljin kick downiin saakka tai vaihtaa S-moodiin jos haluaa polttomoottorin käymään näillä keleillä.

Sikäli kuulostaa erikoiselta ettei käynnistäisi moottoria herkemmin (myös e-modessa) sähkötehon ollessa rajoitettu, niinhän se talvisinkin kylmällä kelillä toimii kun täyttä sähkötehoa ei ole käytössä vaikka akku olisi täynnä. Saa varovaisemmin painaa kaasua jos meinaa pelkällä sähköllä ajaa.

heller

Lainaus käyttäjältä: miz - 07.09.22 - klo:17:06
^
E-modessa tosiaan tarvitsee painaa poljin kick downiin saakka tai vaihtaa S-moodiin jos haluaa polttomoottorin käymään näillä keleillä.

Sikäli kuulostaa erikoiselta ettei käynnistäisi moottoria herkemmin (myös e-modessa) sähkötehon ollessa rajoitettu, niinhän se talvisinkin kylmällä kelillä toimii kun täyttä sähkötehoa ei ole käytössä vaikka akku olisi täynnä. Saa varovaisemmin painaa kaasua jos meinaa pelkällä sähköllä ajaa.
Itse tykkään todella paljon että voin hallita sitä, milloin bensa käynnistyy, juurikin tuolla kickdownilla. Mielestäni typerä autot jossa lähes arvalla käynnistyy bensa, jos painaa kaasua tarpeeksi.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

miz

^
Kyllä, juurikin näin. Siksi se palkki saisi olla kaikissa mittarinäkymissä, helpottaa elämää kun näkee heti että tulee tarvitsemaan bensaa rinnalle vaikka seuraavassa maantieliittymässä. Ja sama toisin päin, helpompi jossitella pelkällä sähköllä taajamassa pakkasilla kun tehot just riittää sujuvaan liikkumiseen.

Toinen asia, onko muilla ollut takajarrujen kanssa vielä klassista jumitusta?
Molempien takalevyjen ulkokehällä on parin sentin ruskeat alueet, huolimatta siitä, että käytän jarruja säännöllisesti kovilla jarrutuksilla (tyhjällä maantiellä/motarilla kunnon jarrutukset vauhdista 120-40). Mainitsin asiasta jo ekassa huollossa ja kaikki oli kuulemma ok.

Tuntuisi että on ihan samanlaista jumitusta palojen liikkeen kanssa kuin oli edellisessäkin Leonissa. Loppui jumit kun itse avasi, putsasi, hioi kevyesti palojen reunat ja rasvasi ne palojen jouset.

Onko joku saanut tuon herkistelyn teetettyä huollossa takuuna, eihän nuo nyt alle vuodessa voi mennä jumiin jos ei ole jumia tai liian tiukat alunperin ollut. Ja jarruja siis on käytetty, ei ole kyse pelkästä kaupunkiajosta ja rekuperaatiolla jaruttelusta.

Jontigga

On ollut. Toukokuussa normi 30 000km huollossa huomasivat, että vasen takapala oli kulunut aivan loppuun ja oli pilannut jo jarrulevyä. Meni takuuseen taka palat ja levyt, kun ikää vajaa 1,5v ja kilsoja se 30 000km.

Tänään mökiltä lähdettäessä taas vasen takapala jumitti ja piti järkyttävää ääntä. Loppui kun pysäytin auton ja muutaman kerran laitoin sähköisen käsijarrun päälle/pois. Kovempia jarrutuksia en pystynyt tekemään kun kaksi maastopyörää kattotelineellä.
Täytyy alkaa seuraamaan kuluuko taas pala ja sama takuukeissi edessä. Kuulosti aluksi siltä että olisi ollut isompi kivi palan ja levyn välissä, mutta jatkui sen verran kauan ja en ollut edes ajanut hiekkatiellä vähään aikaan.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Johla

Minkälaisia moottoriöljyä olette huolloissa saaneet tai vieneet itse mukana?

30tkm määräaikaishuolto edessä ja rohkenin tilata etukäteen Tokmannilta Mobil 1 ESP X2 0W-20 -moottoriöljyä, 5 l https://www.tokmanni.fi/mobil-1-esp-x2-0w-20-moottorioljy-5-l-5425037865104?gclid=Cj0KCQjwjvaYBhDlARIsAO8PkE36k7LcwAaGyPKYz6eK6RTykjttIP4swn2dBVaBwNpXNaLaKEZovLcaAsVlEALw_wcB

En täysin ymmärrä VW Standardeja ja jäin nyt kuitenkin pohtimaan, että onkohan tämä kuitenkaan sopivaa tavaraa -20 vm. PHEV:iin - viisaammat saattanevat tietää paremmin?
Seat Leon FR PHEV (2020)

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Johla - 12.09.22 - klo:08:20
Minkälaisia moottoriöljyä olette huolloissa saaneet tai vieneet itse mukana?

30tkm määräaikaishuolto edessä ja rohkenin tilata etukäteen Tokmannilta Mobil 1 ESP X2 0W-20 -moottoriöljyä, 5 l
Minä vein sekä 15 että 30 tkm huoltoon tuota samaa Mobilia. Ostin ne Tokmannin tarjouksesta hintaan 50 , kanisteri. Säästi 50 , huollossa.

PS. Tuo Leon PHEV:n 15 tkm huoltoväli oli rasittavan tiuha. Nyt on juhlaa Bornin kanssa, kun huoltoväli on 2 vuotta ilman kilometrirajaa. Itselläni se on noin 70 tkm.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy