Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

heller

Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Pihistelijä

Luovutin tänään Leonin autokauppaan. Möin sen AutoVexin kautta kuukausi sitten. Sain siitä 32 550 â,¬ eli hieman enemmän mitä maksoin uutena. Mittarissa oli 15 kk ja 31 tkm. Täytyy sanoa, että autolla tuli edullisimmat kilsat kuin millään muulla autollani. Pääomakulut olivat minimaaliset. Jos lasketaan 32 500 â,¬ hankintahinnalle 2% vuotuinen korko, jäi km-kulut alle 12 c/km. Mukana kaikki: pääoma, bensa, sähkö, verot, vakuutukset, huollot ja renkaat.

Leonista jäi ihan positiiviset fiilikset. Sillä oli ilo ajaa. Oli asetetta suuremman tuntuinen kuin vanha 1.0 TSI. Toisaalta en tullut sinuksi DSG-vaihteistona kanssa reilun vuoden aikana vaikka annoin sille kaikki mahdollisuudet. En ymmärä miksi autotoimittajat aina hehkuttavat automaattivaihteistoja.

Nyt olen sitten kaksi-kolme viikkoa ilman autoa kunnes Born saapuu. Täytyy sanoa, että vaihto osui nappin. Aluksi oli hieman huono omatunto, kun olin vaihtamassa Leonin näin nopeasti. Jäi esim. yhden talven ajetut talvirenkaat vähälle käytölle. Mutta kun hyvityshinta oli noinkin hyvä, ei se enää harmita. Samoin saan Bornin vanhaan hintaan. Sen hinnat ovat nouseet neljällä tonnilla tilauksestani. Väliraha Borniin jää alle 9000 â,¬. Taitaa silläkin tulla minimaalinen arvonlasku.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

heller

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 06.06.22 - klo:20:26
Toisaalta en tullut sinuksi DSG-vaihteistona kanssa reilun vuoden aikana vaikka annoin sille kaikki mahdollisuudet. En ymmärä miksi autotoimittajat aina hehkuttavat automaattivaihteistoja.
Omasta mielestä DSG on parasta automaattia, mutta tuo DQ400e (märkä 6 lovinen plugarilaatikko) on mielestäni vähän epämukavampi verrattuna 6 vuoden kokemukseen 7 vaihteisesta kuivasta.

Hienoa että meni kaupat hyvin. Vaihteettomuus on kyllä jees sähkäreissä.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

tet

Lainaus käyttäjältä: heller - 06.06.22 - klo:22:24
Vaihteettomuus on kyllä jees sähkäreissä.

Sitä se on myös "oikeissa" hybrideissä. ;)

Oli pakko, sorry. Itsekin olin tyytyväinen kolmen VAG-autoni DSG-laatikoihin aikanaan, ensimmäinen kuivakytkiminen oli vähän kulmikas mutta kaksi 6-vaihteista oikein mukavia. Mutta on se ihan eri maailmasta tuo portaaton veto, jota vain riittää ja riittää, ilman mitään nykimisiä. :)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tsihman

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 06.06.22 - klo:20:26
Mittarissa oli 15 kk ja 31 tkm. Täytyy sanoa, että autolla tuli edullisimmat kilsat kuin millään muulla autollani. Pääomakulut olivat minimaaliset. Jos lasketaan 32 500 â,¬ hankintahinnalle 2% vuotuinen korko, jäi km-kulut alle 12 c/km. Mukana kaikki: pääoma, bensa, sähkö, verot, vakuutukset, huollot ja renkaat.

Leonista jäi ihan positiiviset fiilikset. Sillä oli ilo ajaa. Oli asetetta suuremman tuntuinen kuin vanha 1.0 TSI. Toisaalta en tullut sinuksi DSG-vaihteistona kanssa reilun vuoden aikana vaikka annoin sille kaikki mahdollisuudet. En ymmärä miksi autotoimittajat aina hehkuttavat automaattivaihteistoja.

Samoin saan Bornin vanhaan hintaan. Sen hinnat ovat nouseet neljällä tonnilla tilauksestani. Väliraha Borniin jää alle 9000 â,¬. Taitaa silläkin tulla minimaalinen arvonlasku.

Onhan tämä nykyinen tilanne aivan poikkeuksellinen, että käyttöauton arvo nousee. Olet tehnyt oikeat peliliikkeet oikeaan aikaan. Onnittelut siitä!

heller

Lainaus käyttäjältä: tet - 07.06.22 - klo:11:14
Sitä se on myös "oikeissa" hybrideissä. ;)

Oli pakko, sorry. Itsekin olin tyytyväinen kolmen VAG-autoni DSG-laatikoihin aikanaan, ensimmäinen kuivakytkiminen oli vähän kulmikas mutta kaksi 6-vaihteista oikein mukavia. Mutta on se ihan eri maailmasta tuo portaaton veto, jota vain riittää ja riittää, ilman mitään nykimisiä. :)
Mikäs sitten on oikea hybridi, missä se sähkö on vaihteiston jälkeen? :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

tet

#1746
Lainaus käyttäjältä: heller - 07.06.22 - klo:12:36
Mikäs sitten on oikea hybridi, missä se sähkö on vaihteiston jälkeen? :)

Tuosta allekirjoituksesta löytyy yksi, samanlaisia löytyy myös Toyotalta. Sähköveto on kiinteällä välityksellä, polttiksen veto portaattomasti säätyvällä. Sitten löytyy myös sellaisia, joissa pelkkä sähköveto, polttis tekee sähköä. Mitsu ja Honda noita ainakin tekee, vetää ne myös suoravedolla joskus maantiellä mutta vaihteistoa ei niissä ole.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: tet - 07.06.22 - klo:15:19
Tuosta allekirjoituksesta löytyy yksi, samanlaisia löytyy myös Toyotalta. Sähköveto on kiinteällä välityksellä, polttiksen veto portaattomasti säätyvällä. Sitten löytyy myös sellaisia, joissa pelkkä sähköveto, polttis tekee sähköä. Mitsu ja Honda noita ainakin tekee, vetää ne myös suoravedolla joskus maantiellä mutta vaihteistoa ei niissä ole.

No nyt kun tähän lähdettiin, niin itse taas en arvosta noita CVT-laatikkoja ollenkaan. Olen aikanani sellaisella ajanut ja se epämääräinen, kuminauhamainen veto oli aivan kamalaa (Nissan). Ikään kuin vääntöä ei olisi ollenkaan. Oikean sähköauton vaihteetonta vetoa ei voi verrata tuohon Ford CVT:n vaihteettomuuteen (vaikka sähkis puoli olisikin kiinteä), jos kokemus on muuten CVT:n puolesta huono.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

heller

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 07.06.22 - klo:15:34
No nyt kun tähän lähdettiin, niin itse taas en arvosta noita CVT-laatikkoja ollenkaan. Olen aikanani sellaisella ajanut ja se epämääräinen, kuminauhamainen veto oli aivan kamalaa (Nissan). Ikään kuin vääntöä ei olisi ollenkaan. Oikean sähköauton vaihteetonta vetoa ei voi verrata tuohon Ford CVT:n vaihteettomuuteen (vaikka sähkis puoli olisikin kiinteä), jos kokemus on muuten CVT:n puolesta huono.
Tuossa oon kyllä samaa mieltä, että en noista CVT-laatikoista juuri perusta kun ei oiken saa sitä ajotuntumaa. Laiska tekemään mitään.
Teknisesti ne on kyllä ihan hienoja keksintöjä, esim rellun PHEV voimalinja missä on 4+2 vaihteet, 4 bensalle ja 2 sähkölle.

Vaggineissä en oikein ymmärrä miten tuo laatikko toimii jos laittaa käsin rekuperaation päälle. Ei tunnu vaihtavan vaihdetta vaikka löisi vaihteen käsin ykköselle.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

mkurtti

Millä teholla tämä seat pitäisi ladata tuolla mukana tulevalla schuko laturilla? Vaihdoin pistokkeen caravan tyyppiseen, mutta 2400w tuo ottaa verkosta virtaa.


Wiiseli

Eiks schuko ole 8A tai 10A( meillä Ruotsin tuontiauto.)
PASSAT GTE VM. 2020

miz

Suomessa alkuperäinen matkalaturi 8A eli 1,8kW.
mkurtilla taitaa olla 10A versio latauslaitteesta.

mkurtti

Kyllä. Nyt kun katsoin niin 10A laite. Löysin vain netistä kyseisen laitteen ohjeen, niin siellä luki 16A ja näköjään suluissa mallin mukaan. Olishan tuo 10A mennyt tuon suko pistokkeen läpikin vaivatta. Nyt joutui vähän jumppaamaan kun piti lisätä lämpötila-anturi tohon uuteen pistokkeeseen.

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 06.06.22 - klo:20:26
Luovutin tänään Leonin autokauppaan. Möin sen AutoVexin kautta kuukausi sitten. Sain siitä 32 550 â,¬ eli hieman enemmän mitä maksoin uutena. Mittarissa oli 15 kk ja 31 tkm. Täytyy sanoa, että autolla tuli edullisimmat kilsat kuin millään muulla autollani. Pääomakulut olivat minimaaliset. Jos lasketaan 32 500 â,¬ hankintahinnalle 2% vuotuinen korko, jäi km-kulut alle 12 c/km. Mukana kaikki: pääoma, bensa, sähkö, verot, vakuutukset, huollot ja renkaat.

Leonista jäi ihan positiiviset fiilikset. Sillä oli ilo ajaa. Oli asetetta suuremman tuntuinen kuin vanha 1.0 TSI. Toisaalta en tullut sinuksi DSG-vaihteistona kanssa reilun vuoden aikana vaikka annoin sille kaikki mahdollisuudet. En ymmärä miksi autotoimittajat aina hehkuttavat automaattivaihteistoja.

Nyt olen sitten kaksi-kolme viikkoa ilman autoa kunnes Born saapuu. Täytyy sanoa, että vaihto osui nappin. Aluksi oli hieman huono omatunto, kun olin vaihtamassa Leonin näin nopeasti. Jäi esim. yhden talven ajetut talvirenkaat vähälle käytölle. Mutta kun hyvityshinta oli noinkin hyvä, ei se enää harmita. Samoin saan Bornin vanhaan hintaan. Sen hinnat ovat nouseet neljällä tonnilla tilauksestani. Väliraha Borniin jää alle 9000 â,¬. Taitaa silläkin tulla minimaalinen arvonlasku.

Plugarit on kyllä hyvä "porttihuume" sähköautoiluun :D Itselläkin lähti eilen Leon vaihdossa Model 3:een. Vielä löytyy OBDEleven ultimate-subscriptionilla marraskuuhun asti, jos joku haluaa Oulun tienoilla esim. takavalot palamaan aina ajaessa.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

JP84

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 08.06.22 - klo:10:32
Plugarit on kyllä hyvä "porttihuume" sähköautoiluun :D

Tää on kyllä niin totta :D Maaliskuussa, vajaan kolmen kuukauden Formentorilla ajon jälkeen, lähti Volvo XC40 P8 Twin tilaukseen. Toimitus on tosin (näillä näkymin) vasta ensi vuoden helmikuussa, joten Formentorilla saa vielä jonkun aikaa ajaa, jos nyt ei oikein hyvää ostotarjousta tule sitä ennen. Hieman nyt tietty harmittaa, ettei suoraan tullut siirryttyä täyssähköön, mutta ainakin tällä hetkellähän PHEV:n markkintatilanne näyttää siltä, että ei tuota nyt ainakaan kovin suurella tappiolla tarvitse myydä.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 08.06.22 - klo:10:32
Plugarit on kyllä hyvä "porttihuume" sähköautoiluun :D Itselläkin lähti eilen Leon vaihdossa Model 3:een. Vielä löytyy OBDEleven ultimate-subscriptionilla marraskuuhun asti, jos joku haluaa Oulun tienoilla esim. takavalot palamaan aina ajaessa.

Jaa... mä en ole ainakaan jäänyt mitenkään koukkuun vielä, varsinkaan moottoritiellä ajettaessa. Kaupungissa kurvaillessa ja valoista kiihdyttäessä (jos pitää flexata), sähköauto on ihan kiva.

Vielä ei vaan löydy farmarikorista, etu-/nelivetoista, vetokykyistä normiautoa 600/800 kilometrin toimintasäteellä (talvi/kesä) tuossa 35-40 tonnin hintaluokassa. Ehkä 5 vuoden päästä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

tet

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 07.06.22 - klo:15:34
No nyt kun tähän lähdettiin, niin itse taas en arvosta noita CVT-laatikkoja ollenkaan. Olen aikanani sellaisella ajanut ja se epämääräinen, kuminauhamainen veto oli aivan kamalaa (Nissan). Ikään kuin vääntöä ei olisi ollenkaan. Oikean sähköauton vaihteetonta vetoa ei voi verrata tuohon Ford CVT:n vaihteettomuuteen (vaikka sähkis puoli olisikin kiinteä), jos kokemus on muuten CVT:n puolesta huono.

No ensinnäkään sähköveto ei tosiaan Fordissa (eikä Toyotassa) mene sen eCVT-laatikon läpi, vaan ajomoottori on laatikon jälkeen. Sähkömoottori pyörittää suoraan vetopyörästöä, aivan kuten täyssähköautoissa. Sen välitys ei siis muutu ikinä mihinkään. Sähköajolla tuntuma on siis täysin sähköautoa vastaava.

Toinen asiaa on sitten polttomoottorin veto, joka menee eCVT-laatikon läpi. Tuolla taas ei ole mitään tekemistä jonkun Nissanin metalliremmin avulla vetävän mekaanisen CVT-vaihteiston kanssa. Tässä on vain yksi planeettapyörästö, jonka jakosuhdetta säädetään portaattomasti generaattorin jarrumomentin avulla, invertteriä ohjaamalla. Auton voimansiirrosta ei löydy yhtään irrotettavaa tai liikutettavaa mekaanista osaa - ei vaihteensiirtäjiä, ei kytkimiä eikä mekaanisia jarruja tai muutakaan "raudan liikuttelua". Siellä on vain pyöriviä rattaita, jotka ovat aina samalla lailla yhdeydessä toisiinsa - mekaanisesti täysin kiinteä konstruktio. Kaikki voimalinjan toiminnot suoritetaan polttomoottorin ja kahden sähkökoneen vääntömomentteja ohjelmallisesti säätämällä.

Toki se polttomoottori jossain kohdassa kuulostaa "kumilankavetoiselle", koska kierrosluku pysyttelee vakiona vaikka auton nopeus muuttuu. Vetoon se ei kuitenkaan vaikuta, eli jos laittaa kuulosuojaimet päähän niin menee täyssähköautosta kuin väärä raha. :) Eikä sitä moottorin ääntä kyllä kuule kuin tyhjällä akulla kiihdytyksissä ja isommissa ylämäissä. Lootassa on myös ohjelmalliset "virtuaalivaihteet", sopivan rauhallisissa kiihdytyksissä se muuttaa välitystä portaittain, jolloin se kuulostaa lähinnä isolle automaattivaihteiselle jenkkiautolle. Ja nuokaan virtuaalivaihteet eivät tunnu vedossa, joka on kierrosluvun muutoksista huolimatta tasaisen jatkuvaa ilman nykimistä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mipefin

Lainaus käyttäjältä: tet - 08.06.22 - klo:14:37
Sähkömoottori pyörittää suoraan vetopyörästöä, aivan kuten täyssähköautoissa. Sen välitys ei siis muutu ikinä mihinkään. Sähköajolla tuntuma on siis täysin sähköautoa vastaava.

Ei taida olla mitään yksittäistä "sähköautoa vastaavaa". Jos käyt peräkkäin ajamassa vaikka Cupra Bornin, Polestar 2:n, ja Tesla Model 3:n, kaikki käyttäytyvät ja tuntuvat hieman eriltä kiihdyttäessä ja muutenkin, riippuen ihan siitä miten valmistaja on moottorinohjauksen säätänyt. Polestarissa on liikkeellelähtö esimerkiksi selvästi pehmeämpi tai tarkoituksella pehmennetty kovaa kiihdyttäessä vaikka Model 3:een verrattuna. Toyotan sähköillä en ole ajanut, mutta jos pitäisi muiden Toyotan autojen perusteella veikata niin siitäkin on saatu tehtyä kuminauhamainen.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Lionman

Oma pihistelyajo tuli tehtyä. 60km pääsin itäsuomalaisessa topografiassa 60-80kmh teitä. Puolet hiekkatietä toipumassa olevalla kelirikolla ja puolet hyvää asfalttia. Mäkiä ja mutkia. Keskikulutus 14,6 kWh/100km ja keskinopeus 63km/h.
Kyllä tällä sen 62km taitaa päästä tavallinenkin kuski. Ulkolämpö +18, sisätilaan pyynti +19. Ajomoodi eko.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Hazz

Onkos kellään ollut ongelmaa ettei auto ala latamaan vaikka periaatteessa latauksen pitäisi alkaa. Huomasin, ettei pistoke lukitu ja mietiskelenkin onko latausportti rikki vai onko tää taas joku uusi softabugi.

DBMan

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 10.06.22 - klo:22:46
Oma pihistelyajo tuli tehtyä. 60km pääsin itäsuomalaisessa topografiassa 60-80kmh teitä. Puolet hiekkatietä toipumassa olevalla kelirikolla ja puolet hyvää asfalttia. Mäkiä ja mutkia. Keskikulutus 14,6 kWh/100km ja keskinopeus 63km/h.
Kyllä tällä sen 62km taitaa päästä tavallinenkin kuski. Ulkolämpö +18, sisätilaan pyynti +19. Ajomoodi eko.

Avaatko vähän tuota "ajomoodi eko"-juttua? Mistä sellainen valitaan?
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 14.06.22 - klo:11:28
Avaatko vähän tuota "ajomoodi eko"-juttua? Mistä sellainen valitaan?

Siis se ajotilan valinnat kosketusnäytössä: Normal, Eco, Sport, Comfort, Individual. Siellä on esisäädöt ohjaukselle, moottorille, ACC:lle, Ilmastoinnille ja jousitukselle (jos on DCC). Individualissa (jota itse pääosin käytän), voi laittaa jokaiseen haluamansa. Esim. itsellä siinä: ohjaus Sport, moottori ECO, ACC ECO, Ilmastointi Normal ja jousitus/alusta lähellä löysintä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

DBMan

Ei ole kyllä Xcellencen perusvarustuksessa tuommoisia asetuksia. Lienee lisävarustelistan juttuja. Siksi ihmettelin, kun nimimerkillä Lionman on sigunsa mukaan myös Xcellence, ja nuo kuulosti ihan vierailta jutuilta. Minun autossani ei tuommoisia ajotila-asetuksia siis ole.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Pihistelijä

^Ei ollut minullakaan Xcellence farkussa.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Lionman

Se ajomoodi on "Seat Drive Profile" ja on mielestäni oudossa paikassa Smart Assistants- kuvakkeen alla ja edelleen ACC:n eli adapt.vakkarin alla. Smart Assistants kuvakkeen minä löydän omastani painamalla oik. alareunan autonkeulakuvaketta. En ole näitä näkymiä mitenkään muokannut, ne on niin kuin ovat päivitysten jälkeen.

Ja ei minulla mitään Individual-asetusta ole, on vain ylhäältä lukien: Eco, Comfort, Normal ja Sport.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Niin, se vielä että ei minulla ole mitään erityisiä lisävarusteita. Vain metalliväri ja koukun johtosarjan esiasennus (lyhensi toimitusaikaa, ja Koukkupajan koukku on itselle ok, ja edullinen).
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

DBMan

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 14.06.22 - klo:12:10
Siis se ajotilan valinnat kosketusnäytössä: Normal, Eco, Sport, Comfort, Individual. Siellä on esisäädöt ohjaukselle, moottorille, ACC:lle, Ilmastoinnille ja jousitukselle (jos on DCC). Individualissa (jota itse pääosin käytän), voi laittaa jokaiseen haluamansa. Esim. itsellä siinä: ohjaus Sport, moottori ECO, ACC ECO, Ilmastointi Normal ja jousitus/alusta lähellä löysintä.

Ok, ymmärrys lisääntyy. Nämä ovat FR-mallin ominaisuuksia, Xcellencessä ei ole.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

DBMan

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 15.06.22 - klo:20:20
Se ajomoodi on "Seat Drive Profile" ja on mielestäni oudossa paikassa Smart Assistants- kuvakkeen alla ja edelleen ACC:n eli adapt.vakkarin alla. Smart Assistants kuvakkeen minä löydän omastani painamalla oik. alareunan autonkeulakuvaketta. En ole näitä näkymiä mitenkään muokannut, ne on niin kuin ovat päivitysten jälkeen.

Ja ei minulla mitään Individual-asetusta ole, on vain ylhäältä lukien: Eco, Comfort, Normal ja Sport.

Nämä löysin, kiitos kun kerroit. Xcellence-mallissa näköjään voi säätää tuon ACC:n käyttäytymistä, joka on vähän hölmösti nimetty Seat Drive Profileksi.
FR-mallissa voi säätää ohjausta ja jousitustakin noista, jos on se säätyvä alusta.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Lionman

Minulla Eco-moodiin vaihto Comfortista vaikutti selvästi rangen pidentymiseen. Johtuneeko sitten siitä, että käytän vakkaria lähes aina. Se kun pitää etäisyyden edellä ajavaan järkevänä.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

miz

Eco moodi myös käyttää tehoa kevyemmin vakkarilla ajettaessa. Sallii isommat nopeuden muutokset jne. Siis normaalin tehon -ja vaihteiston ekoilun lisäksi.
Ilmastointi myös menee samalla eco -moodiin, eli pyrkii siinäkin käyttämään vähemmän energiaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy