Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

Pihistelijä

Olen etsinyt netistä lämmityksen speksejä/kaaviota. En ole löytänyt toistaiseksi. Seuraava on arvailua. Lämmitys on todella tehokas, joten luulen että sen teho on luokkaa 5 kW. Kun lämmitys laitetaan päälle ja auto 16 A piuhassa, ei piuhan 3,6 kW teho riitä ruokkimaan sitä. Täten se haukkaa alussa puuttuvat Watit akusta, joten siihen tulee pieni vaje. Lämmityksen jatkuessa virtaa ei heti riitä lataamiseen ja sitten kun riittää on viimeisten prosenttien latautuminen kuitenkin aika hidasta.

Olen käyttänyt lämmitysta toistaiseksi vain Seat Connect appillä. Eli kun laitan lämmityksen päälle, on akussa 100%. Siitä se laskee tuonne 97%, jossa sitten näyttää pysyvän.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 26.10.21 - klo:19:27
Olen etsinyt netistä lämmityksen speksejä/kaaviota. En ole löytänyt toistaiseksi. Seuraava on arvailua. Lämmitys on todella tehokas, joten luulen että sen teho on luokkaa 5 kW. Kun lämmitys laitetaan päälle ja auto 16 A piuhassa, ei piuhan 3,6 kW teho riitä ruokkimaan sitä. Täten se haukkaa alussa puuttuvat Watit akusta, joten siihen tulee pieni vaje. Lämmityksen jatkuessa virtaa ei heti riitä lataamiseen ja sitten kun riittää on viimeisten prosenttien latautuminen kuitenkin aika hidasta.

Olen käyttänyt lämmitysta toistaiseksi vain Seat Connect appillä. Eli kun laitan lämmityksen päälle, on akussa 100%. Siitä se laskee tuonne 97%, jossa sitten näyttää pysyvän.

Olen käyttänyt lämmitystä appistä ja autosta ennalta asetetulla lähtöajalla 8A piuhalla. Tulos on sama eli kun lähtee liikkeelle niin akun lataus näyttää yleensä 97 tai 98 %. Mielenkiintoista ettei näyttäisi olevan merkitystä onko 8A vai 16A piuhan päässä.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

SIST2013

Taas oli hinnat päivittyneet. Paljon on hinnat nousseet siitä, kun auton itse kesäkuussa tilasin. eHybrid Sportstourer FR jo 37,5 kEur..

miz

No on kyllä nopeata nousua.
Oma oli viime vuonna ennakkotilauksena sillä tonnin kamppisalella 33 kEur + lisävarusteet.

Seat76

Moi,

Pari kuukautta takana autolla ja päälimmäinen tunne on iso pettymys tuohon rangeen. Ajattelin, että kunhan yli 30km menee kaupungissa, niin omiin ajoihin riittää hyvin. Nyt kuitenkin jää sinne 20-25km paikkeille ja melkein päivittäin joutuu bensalla jatkamaan. Todella turhauttavaa ja tällä kokemuksella olisi saanut jäädä kauppaan.

Ajotyyli taloudellinen, kovinkaan kylmästä ei ole vielä käynnistelty, joten tuleva talvi pelottaa jo valmiiksi.

Ajatuksia?

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Seat76 - 08.11.21 - klo:09:55
Moi,

Pari kuukautta takana autolla ja päälimmäinen tunne on iso pettymys tuohon rangeen. Ajattelin, että kunhan yli 30km menee kaupungissa, niin omiin ajoihin riittää hyvin. Nyt kuitenkin jää sinne 20-25km paikkeille ja melkein päivittäin joutuu bensalla jatkamaan. Todella turhauttavaa ja tällä kokemuksella olisi saanut jäädä kauppaan.

Ajotyyli taloudellinen, kovinkaan kylmästä ei ole vielä käynnistelty, joten tuleva talvi pelottaa jo valmiiksi.

Ajatuksia?
Ajatko pelkkää moottoritietä kun range tuohon jää?

Itsellä työmatkoista tulee noin 25km päivässä ja suurinpiirtein puoleen menee akku.

DBMan

Lainaus käyttäjältä: Seat76 - 08.11.21 - klo:09:55
Moi,

Pari kuukautta takana autolla ja päälimmäinen tunne on iso pettymys tuohon rangeen. Ajattelin, että kunhan yli 30km menee kaupungissa, niin omiin ajoihin riittää hyvin. Nyt kuitenkin jää sinne 20-25km paikkeille ja melkein päivittäin joutuu bensalla jatkamaan. Todella turhauttavaa ja tällä kokemuksella olisi saanut jäädä kauppaan.

Ajotyyli taloudellinen, kovinkaan kylmästä ei ole vielä käynnistelty, joten tuleva talvi pelottaa jo valmiiksi.

Ajatuksia?

Jos kaupungissa ajelet, niin oudolta kyllä kuulostaa. Mulla sama kuin nimimerkilla tgotj, eli menee edestakaiseen työmatkaan 22 km, ja näillä säillä akkua on jäljellä noin puolet, kun tulen kotiin. Matkat on kaupunkiajoa, josta n. puolet on 70-80 km rajoituksella olevaa valtaväylää ja loput on pikkukaduilla pyörimistä ja nykivää ruuhkassa etenemistä ja parkkipaikan etsimistä. Kesällä lämpimillä ilmoilla pääsin kuitenkin ajelemaan jopa 60 km sähköllä. Parin päivän työmatkat meni välissä lataamatta ihan helposti. Totta kai range lyhenee kylmillä ilmoilla, mutta juuri ennen lähtöä täyteen ladatulla akulla auto näyttää startissa rangeksi 45-50 km ja kyllä se toistaiseksi melko hyvin on pitänyt kutinsa.

Tuntuu aika lyhyeltä tuo sinun rangesi jos 20 km:n matkalla ajat akun tyhjäksi. Lataatko akun akun täyteen vasta ennen lähtöä?
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Seat76 - 08.11.21 - klo:09:55
Pari kuukautta takana autolla ja päälimmäinen tunne on iso pettymys tuohon rangeen. Ajattelin, että kunhan yli 30km menee kaupungissa, niin omiin ajoihin riittää hyvin. Nyt kuitenkin jää sinne 20-25km paikkeille ja melkein päivittäin joutuu bensalla jatkamaan.
Kuulostaa erikoiselta. Tässä eilinen ajoni juuri alle laitetulla talvirenkailla. Kaupunkia ja maantietä. Suurin osa 80 km/h. Range oli 68 km.

Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

miz

Lainaus käyttäjältä: Seat76 - 08.11.21 - klo:09:55
Moi,

Pari kuukautta takana autolla ja päälimmäinen tunne on iso pettymys tuohon rangeen. Ajattelin, että kunhan yli 30km menee kaupungissa, niin omiin ajoihin riittää hyvin. Nyt kuitenkin jää sinne 20-25km paikkeille ja melkein päivittäin joutuu bensalla jatkamaan. Todella turhauttavaa ja tällä kokemuksella olisi saanut jäädä kauppaan.

Ajotyyli taloudellinen, kovinkaan kylmästä ei ole vielä käynnistelty, joten tuleva talvi pelottaa jo valmiiksi.

Ajatuksia?

Onko mukana pitkiä seisonta-aikoja lämppäri päällä tai esilämmityksiä ilman piuhaa?
Jos seisoo jossain tunnin välillä jne niin sähköä kuluu kyllä kylmällä ilmalla.
Liikkeellä ollessa tuo range alkaa olemaan todellisuutta 20 asteen pakkasilla, nyt pitäisi vielä olla tuplat. Ainakin jos ajo on taloudellista kuten kirjoitit.

DBMan

Kyä näin o. Eikä tartte olla edes niin taloudellista kuin tuolla Pihistelijällä. En minä ymmärrä, millä hän pääsee tuommoisiin 14 kWh/100 km kulutuslukemiin. Omani oli esim. tänä aamuna 23 kWh/100 km.  Elon laskuopin mukaan silläkin kulutuksella pitäis päästä vähän alle 50 kilsaa jos akussa on kapasiteettia 13 kWh.

Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 08.11.21 - klo:12:19
Kyä näin o. Eikä tartte olla edes niin taloudellista kuin tuolla Pihistelijällä. En minä ymmärrä, millä hän pääsee tuommoisiin 14 kWh/100 km kulutuslukemiin.
Minä käytän aina esilämmitystä piuhan päässä. Olen asettanut esilämmityksen +22 C asteeseen. Auton perusasetus on puolestaan +18 C. Täten lämmitys ei vie ensimmäiseen 30 minuuttiin juuri yhtään virtaa. Sittenkin vain ylläpitoa. Nokian Hakkapeliitta R3:t vierivät myös todella herkästi. Kulutus on niillä noin 10% pienempi kuin kesärenkailla.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Seat76

Lainaus käyttäjältä: miz - 08.11.21 - klo:12:09
Onko mukana pitkiä seisonta-aikoja lämppäri päällä tai esilämmityksiä ilman piuhaa?
Jos seisoo jossain tunnin välillä jne niin sähköä kuluu kyllä kylmällä ilmalla.
Liikkeellä ollessa tuo range alkaa olemaan todellisuutta 20 asteen pakkasilla, nyt pitäisi vielä olla tuplat. Ainakin jos ajo on taloudellista kuten kirjoitit.
Lataan autoa töissä ja lähden kotiin täydellä, juuri ladatulla akulla. Kotimatka ~7km, siitä ehkä tunnin päästä treeneihin ~5km ja takas kotiin. Aamulla taas töihin ja siinä alkaa akku olemaan finaalissa, jos ei jo ole. Eli ei paljon turhia ajoja noiden päälle ajella, jos sähköllä meinaa päästä.. latauksen jälkeen antaa rangea ~40km, josta siis todellisuudessa pääsen noin puolet. Ei hyvä.

mipefin

#1332
Lainaus käyttäjältä: Seat76 - 08.11.21 - klo:13:36
Lataan autoa töissä ja lähden kotiin täydellä, juuri ladatulla akulla. Kotimatka ~7km, siitä ehkä tunnin päästä treeneihin ~5km ja takas kotiin. Aamulla taas töihin ja siinä alkaa akku olemaan finaalissa, jos ei jo ole. Eli ei paljon turhia ajoja noiden päälle ajella, jos sähköllä meinaa päästä.. latauksen jälkeen antaa rangea ~40km, josta siis todellisuudessa pääsen noin puolet. Ei hyvä.

Eli sulla tulee yhden matkan sijaan neljä lähtöä joissa lämmitetään auton sisätilat kylmästä lämpimäksi? Eipä se mikään ihme ole, että useita pätkäajoja pääsee lyhyemmän matkan yhteensä verrattuna yhteen pidempään. Samaa huomannut itsekin että 5-7km pätkäajoilla se oikea range on paljon lyhempi (25-35km), mutta sellaista se on. Ihan mahdotonta antaa jokin kilometrilukema rangelle joka olisi oikea aivan kaikkiin tilanteisiin. Se 60km WLTP ei todellakaan ole suomen elämää vastaavassa ympäristössä tehty.

Pitää muistaa että kun sisätiloja ei lämmitetä polttomoottorin hukkalämmöllä, niin 100% siitä lämmitykseen käytetystä energiasta on pois ajoakusta ja siten rangesta.

Testaa vielä meneekö Eco-modella ja vähemmällä kiihdyttelyllä pidemmälle, sitä kai Pihistelijäkin tekee. Itsellä kai kesälläkään tuo ei paljoa yli 45km mene akulla kun tykkää lähteä sähköllä risteyksistä ns. täysillä ja katsella muita taustapeilistä :D
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

akk

^ Lyhyellä 2 km pätkäajolla eilen kauppaan ja takaisin pelkällä sähköllä kulutus oli 36,4 kWh / 100 km, eli jos akun nettokapasiteetti on noin 10 kWh, niin eipä paljon yli 20 km range ole mahdollinen. Pitkällä matkalla, vaikka sisältäen moottoritieajoa, niin kulutus pyörii 20 kWh/100 km paikkeilla. 
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

DBMan

Lainaus käyttäjältä: akk - 08.11.21 - klo:14:56
^ Lyhyellä 2 km pätkäajolla eilen kauppaan ja takaisin pelkällä sähköllä kulutus oli 36,4 kWh / 100 km, eli jos akun nettokapasiteetti on noin 10 kWh, niin eipä paljon yli 20 km range ole mahdollinen. Pitkällä matkalla, vaikka sisältäen moottoritieajoa, niin kulutus pyörii 20 kWh/100 km paikkeilla.

Jep, mulla myös tulee aika rouheita kulutuslukemia parin kilsan pätkäajoista. Nimimerkillä Seat 76 ei ilmeisesti taida olla mahdollisuutta laittaa autoa piuhan päähän kotona, mikä ei suinkaan paranna tilannetta. Niinhän ne sanoo näistä plugareista, että kannattaa ladata aina kun voi. Ja tämän Seatin PHEV:n kanssa pitää vielä lisätä, että esilämmitä aina jos voit.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 08.11.21 - klo:15:15
Jep, mulla myös tulee aika rouheita kulutuslukemia parin kilsan pätkäajoista. Nimimerkillä Seat 76 ei ilmeisesti taida olla mahdollisuutta laittaa autoa piuhan päähän kotona, mikä ei suinkaan paranna tilannetta. Niinhän ne sanoo näistä plugareista, että kannattaa ladata aina kun voi. Ja tämän Seatin PHEV:n kanssa pitää vielä lisätä, että esilämmitä aina jos voit.
Joo, näin se kuulemma tuppaa muutaman tutun mukaan olemaan että plugari pitää kytkeä laturiin aina kun vaan mahdollista jotta siitä sähköajosta oikeasti hyötyy. Ja siitä syystä myös pari tuttavaani ovat täällä Rovaniemen alueella ovat vaihtamassa plugarin takaisin bensa-autoon...
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

miz

Niin, jostain sen energian on tultava. Ellei töpselistä niin sitten bensasta.
Jos ajaisi bensa-autolla lyhyitä pätkiä ja tohottaisi webastolla monta kertaa päivässä lämmöt niin kuuluhan sitä bensaakin. Ei mene ihan wltp lukemilla sekään malli.

Mitä pidempään phevillä lämmitystä käyttää, niin sitä vähemmän sähköä jää ajamiseen.
Kotilataaminen on aika ehdoton plugarin kanssa.

Kyllä tässä Helsingin seudulla pääsee nollakelillä 30-40 kilsaa, pakkasilla vähemmän kun ei pihistelevät lämmityksestä. Kesällä 50-60 km on ihan normimatka.

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: SIST2013 - 02.11.21 - klo:21:20
Taas oli hinnat päivittyneet. Paljon on hinnat nousseet siitä, kun auton itse kesäkuussa tilasin. eHybrid Sportstourer FR jo 37,5 kEur..

Nopeaa on hinnannousu, halvin Octavia Combi Phev on nyt yli 500 â,¬ halvempi kuin Leon. Hyvä että sain tilattua kesällä, nykyhinta on jo liikaa. Valinta olisi osunut Renault Megane farmariin hybridinä tasan 30kâ,¬ hintaan jos Leonin hinnat olisi olleet tällä tasolla silloin(onneksi eivät olleet).
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 08.11.21 - klo:18:11
Nopeaa on hinnannousu, halvin Octavia Combi Phev on nyt yli 500 â,¬ halvempi kuin Leon. Hyvä että sain tilattua kesällä, nykyhinta on jo liikaa. Valinta olisi osunut Renault Megane farmariin hybridinä tasan 30kâ,¬ hintaan jos Leonin hinnat olisi olleet tällä tasolla silloin(onneksi eivät olleet).

Noinhan sen kai piti mennäkin, eli VAG asemoi Škodan entistäkin selkeämmin konsernin edullisimmaksi merkiksi. Suomessa tosin erikoiset maahantuojakuviot ja perisuomalaiset osto- arvostustottumukset sekoittavat tätä soppaa.


miz

Kyllä tuo Pihistelijä painaa pienellä kulutuksella!

Juuri tuli ajettua 36 km lämpötila nollassa ja vähän alle, suurimmaksi osaksi
80 ja 100 aluetta muun liikenteen tahdissa. Lähtö täydellä akulla ja esilämmitettynä, puolessa välissä 1,5 tunnin tauko ja esilämmitys akusta.

Kulutus 22 kWh /100 km eikä montaa kilsaa jäänyt reserviin.

tgotj

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 08.11.21 - klo:18:18
Noinhan sen kai piti mennäkin, eli VAG asemoi Škodan entistäkin selkeämmin konsernin edullisimmaksi merkiksi. Suomessa tosin erikoiset maahantuojakuviot ja perisuomalaiset osto- arvostustottumukset sekoittavat tätä soppaa.
Saas nähdä kauanko menee ennenkuin k-auto tunkee Helkaman ulos skodasta…Voisi kuvitella, että haluavat sen pois sieltä häiriköimästä markkinoita.

Le.ON

Kesällä sai helposti lähes 70km rangen ilman turhaa pihistelyäkin, nyt nollakeleillä vähemmän. Itsellä menee 45km edestakainen työmatka yhdellä latauksella nollakeleillä. Töissä lataus ja lämmitys, kotona ei (vielä) latausmahdollisuutta mutta lämmin talli. Pelkällä bensa-ajolla kulutus on pysynyt hyvin 4,5-4,7l/100km tuntumassa, joten mielestäni pieniruokainen auto joka tapauksessa eikä varmasti häpeä eTSI mallin rinnalla vaan ehdottomasti parempaa vastinetta siinä tonnin hintaerossa. Akkua moottorilla ladaten kulutus kyllä nousee, mutta toisaalta range ei tässäkään paljoa kärsi kun se varastoitu energia saadaan myöhemmin käytettäväksi sähkörangeen melko hyvällä hyötysuhteella. Toki bensan hinta on sen verran korkealla, ettei taloudellisesti kannattavaa ole.

Farao

Paljonhan nämä on ajotottumuksesta kiinni. Itse en ikinä pitäisi autossa 18C pyyntiä, kun tulee ajettua ilman takkia ns. työvaatteissa/sisävaatteissa. Jos olisin halunnut maksimirangea sähköllä, olisin Formentorin sijaan ostanut sähköauton. Joka tapauksessa, pienet lyhyet ajot vailla esilämmitystä syö tuon 10kW akun todella nopeasti. Aamuisin mitä tulee pistettyä 4km lenkki koululle ja takaisin, oli kulutus näyttänyt 28.6kW/h kulutusta (ja tämä tie on 40km/h aluetta kaikkinensa). Kesällä  tuo meni heittämällä 60 kilsaa akullisella vailla mitään huolta huomisesta.

Oma kermaperseeni kun vaatii myös talvisin maksimilämmöt ja muut, niin maksan siitä sen lyhyemmän rangen muodossa.  Toki jos pistäisin pyynnin jonnekin 17-18 asteeseen, en käyttäisi persgrillejä, olisi "Auto" puhallus ykkösellä tai jotain muuta älytöntä, niin saisi varmasti enemmän kilsoja mittariin sähköllä. Loppupeleissähän tässä tulee tämä vakio säästäminen mukavuudessa ja maksimikilometrit vaiko maksimimukavuus ja kilometrit on mitä on.

Seat76

Kiitos hyvistä ja runsaista vastauksista! Saan onneksi pian kotiin tuon latausmahdollisuuden, niin aamulähdöt saa tehtyä sen jälkeen täydellä akulla. Vielä yksi tarkentava kysymys, onko lataus ja esilämmitys sama asia?

Farao

Lainaus käyttäjältä: Seat76 - 09.11.21 - klo:14:11
Kiitos hyvistä ja runsaista vastauksista! Saan onneksi pian kotiin tuon latausmahdollisuuden, niin aamulähdöt saa tehtyä sen jälkeen täydellä akulla. Vielä yksi tarkentava kysymys, onko lataus ja esilämmitys sama asia?

Voit infotainmentin kautta säätää lähtöajat joka viikonpäivälle erikseen, jolloin auto on lähtiessä lämmin ja akku ladattuna (vaatii sen 3.6kW laturin) tai appsista pistät päälle, samalle kun harjaat hampaat tms. Itse suosin ajastettua lähtöaikaa, koska tuolloin auton ns. valmis ajoon heti aamusta.

akk

^ Eikö tuo kuitenkin menen niin että ensin akku ladataan täyteen, ja sen jälkeen lämmitys hoidetaan korkeajänniteakun avulla, eli silloin akku tyhjenee hieman ja range vähentyy myös. Tuo yhtäaikainen lataus+lämmitys vaatii n. 10 kW:n lataustehon , ja sellaistahan näihin plugareihin ei saa.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

ToAkPa

^ Käsitykseni mukaan kun lähtöaika on valittuna lämmityksineen, niin ensin ladataan akku ja viimeinen puolituntia käytetään lämmitykseen. Käyttää lämmitykseen korkeajänniteakkua vain silloin kun on se mahdollisuus valittuna asetuksista. Lämmittää myös 8A johdolla, mutta ei niin tehokkaasti. Saattaa olla niin että lataa ja lämmittää samaan aikaa 16A johdolla. Itsellä ei ole tästä kokemuksia.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Monimerkkimies

Lainaus käyttäjältä: ToAkPa - 09.11.21 - klo:19:48
^  Saattaa olla niin että lataa ja lämmittää samaan aikaa 16A johdolla. Itsellä ei ole tästä kokemuksia.

Ei riitä potku tehdä kumpaakin samaan aikaan. Itsellä tuo voimavirran päässä oleva Seat charger ja kyllä se vajaalla akulla lähtee liikenteeseen jos lämmittää esim. täysteholla 15min 0-kelillä ja lähtee siitä ajamaan. Akku on jotain 97% tällöin, eli käyttää sitä auton omaa korkeajänniteakkua siihen. Autosta kun ajastaa lähtöajan se osaa alkaa lämmittämään jo aika hyvissä ajoin ja mielestäni kerkeää lataamaankin sitten akun täyteen kun lähtöaika koittaa.

Farao

Lainaus käyttäjältä: akk - 09.11.21 - klo:17:03
^ Eikö tuo kuitenkin menen niin että ensin akku ladataan täyteen, ja sen jälkeen lämmitys hoidetaan korkeajänniteakun avulla, eli silloin akku tyhjenee hieman ja range vähentyy myös. Tuo yhtäaikainen lataus+lämmitys vaatii n. 10 kW:n lataustehon , ja sellaistahan näihin plugareihin ei saa.

Juurikin näin. 1.8kW laturilla tosin se saattaa dipata alle 90% lähdössä, kun taas perusseinälaturilla 3.6kw se on yleensä 98% tai 99%.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Farao - 10.11.21 - klo:09:56
Juurikin näin. 1.8kW laturilla tosin se saattaa dipata alle 90% lähdössä, kun taas perusseinälaturilla 3.6kw se on yleensä 98% tai 99%.

Mulla on vaan sukovirtaa auton vieressä saatavilla, mutta vedän sillä akut täyteen ja sisätilalämppärillä sitten perään sisätilat ja moottorin kuumaksi.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy