Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Keijjo - 19.08.21 - klo:10:41
Seat todennäköisesti menee hankintalistalle, mutta muutama asia askarruttaa. Lueskelin topiccia sieltä täältä, mutta pahoittelut jos näihin on jo vastattu. 

1. Kannattavat lisävarusteet? Ainakin Full Led, turvallisuuspaketti L, Dinamica jakkarat muistilla, lisätakuu ja moottorinlämmitin/sisätilanpuhuri tulee raksittua.

2. Auto on ulkoisalla katoksessa kotona, jossa latausmahdollisuus perus pistorasiasta. Onko tuosta tilapäislaturin jatkuvasta käytöstä jotain haittaa (latausaika ei ole ongelma)?

3. Jossain kohtaa ketjua oli maininta, että autoa ei suositella käytettävän tms. -30 kantturoilla. Liekkö kyse kuitenkin sähköajosta? Voiko siis auton pakottaa polttomoottoriajolle?

4. Onko tässä akkujen lämmitystä?

5. Millainen on kulutus pelkällä polttomoottorilla?

6. Oletteko ostaneet talvirenkaat suoraan marmorilta vai jostain muualta, säästääkö? Jotenkin nokia+17" -> 1500e ei houkuta.

7. Onko ollut ongelmia? Hakusessa luetettava peli, mutta DSG:n alkuajan traumat meinaavat puskea pintaan.

1. Kannattaa ottaa paketeista suoraan XL. Webastoa ei Hybridiin saa, mutta lohkari sisätilapistokkeella/lämppärillä onnistuu

2. Ei ole ongelma. Naapuri on ladannut vastaavalla tekniikalla olevaa Passat GTE:tä koko sen kolmen vuoden käyttöajan varastonsa seinästä SUKO:lla. Kunhan pysyttelet siinä 8A normivirrassa.

3. Voi, hybritilassa (akunpito 100%). Pakkasella suositeltavaa

4. Ymmärrykseni mukaan on latauksen yhteydessä ja jos ohjelmoi lähtönsä/lämmityksen. Tähän voipi vastata joku jolla jo auto on.

5. Kulutus on autolehtien mukaan 5,8 - 6l./100km jos akut ovat täysin tyhjät.

6. Ajattelin itse tilata talvirenkaat erikseen, nastattomat Nokian Hakka R3:t. Seatin alkuperäisvanteet eivät ole pahanhintaiset. Nehän saa jotakin 500 EUR hintaan. Eli vaihtoehtona on ostaa pelkät vanteet ja vie ne sitten rengasliikkeeseen. Viime vuonna oli Rengascenterillä Seatiin tarjous Dezent TR (oikea ET 46) vanteista Nokialaisilla n. 1100 EUR pintaan.

7. Tähän saa vastata joku jolla auto jo on. Itsekin siirtymässä Dual Scheisse Getriebeen ensimmäistä kertaa. Paskahan se on manuaalin tottuneelle, mutta minkäs teet :D
Hyvää tässä toteutuksessa on se, että DSG on robustimpi, ns. märin kytkimin toteutettu 6 pykälän DSG, jonka pitäisi kestää isompaa vääntöä jne.

Varaudu PIIIITTKÃ,,Ã,,Ã,,Ã,,Ã,,N odotukseen. Autoa on odoteltu jo viime vuoden marraskuun lopusta. Valitsemani lisävarusteet (mukaanlukien vetokoukku) ovat toki voineet vaikuttaa vaikeaan toimitukseen.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Keijjo - 19.08.21 - klo:10:41
1. Kannattavat lisävarusteet? Ainakin Full Led, turvallisuuspaketti L, Dinamica jakkarat muistilla, lisätakuu ja moottorinlämmitin/sisätilanpuhuri tulee raksittua.
Minulla on vain Full-LED, metalliväri ja vetokoukun esiasennus. En kaipaa muuta. Auton perusvarustushan on hyvä.

Lainaus käyttäjältä: Keijjo - 19.08.21 - klo:10:41
2. Auto on ulkoisalla katoksessa kotona, jossa latausmahdollisuus perus pistorasiasta. Onko tuosta tilapäislaturin jatkuvasta käytöstä jotain haittaa (latausaika ei ole ongelma)?
Ei ole muuta haittaa kuin, että on hidas. Kestää 7 tuntia. Itse lataan toisella johdolla 16 A kolmessa ja puolessa tunnissa.

Lainaus käyttäjältä: Keijjo - 19.08.21 - klo:10:41
3. Jossain kohtaa ketjua oli maininta, että autoa ei suositella käytettävän tms. -30 kantturoilla. Liekkö kyse kuitenkin sähköajosta? Voiko siis auton pakottaa polttomoottoriajolle?
Voi pakottaa esim. että laittaa lataamaan akkua tai muuttaa minimivaraustilaa.

Lainaus käyttäjältä: Keijjo - 19.08.21 - klo:10:41
4. Onko tässä akkujen lämmitystä?
Ei ole. Akut lämpiää latauksen häviöillä.

Lainaus käyttäjältä: Keijjo - 19.08.21 - klo:10:41
5. Millainen on kulutus pelkällä polttomoottorilla?
4-5 l/100 km. Ei tosin kannatta ensin ajaa akkua tyhjiin ja sitten jatkaa pelkällä polttomoottorilla vaan jos tietää etukäteen, ettei akulla pääse laittaa heti maantiellä hybriditilan päälle.

Lainaus käyttäjältä: Keijjo - 19.08.21 - klo:10:41
6. Oletteko ostaneet talvirenkaat suoraan marmorilta vai jostain muualta, säästääkö? Jotenkin nokia+17" -> 1500e ei houkuta.
En ole vielä ostanut, mutta hommaan syksyllä muualta.

Lainaus käyttäjältä: Keijjo - 19.08.21 - klo:10:41
7. Onko ollut ongelmia? Hakusessa luetettava peli, mutta DSG:n alkuajan traumat meinaavat puskea pintaan.
Ei ole ollut ongelmia. Pieniä softabugeja. Mm. info-näyttö pimentynyt, takavalot välkkyy ladatessa, ...
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Pihistelijä

Vielä tuosta akkujen toiminnasta kylmässä. Autolla voi siis ajaa hyvin sähköllä -15 C pakkasilla. Se ei kylmällä tosin anna kummoisia tehoja, joten pakkasella kannattaa ajoittaa lataus juuri ennen lähtöä, että akku on lämmennyt latauksen voimasta.

Paras puoli Leonissa on että sähkömoottori on riittävän tehokas (85 kW). Sillä ajaa ihan mielellään ja ehtii hyvin moottoritien rampissa 120 km/h nopeuteen.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Keijjo

Kiitoksia nopeista vastauksista!

Jos on bugeja softassa niin kuinka päivitys onnistuu? Pitääkö tuo viedä korjaamolle päivitettäväksi vai saako ne päivitettyä itse lykkäämällä puhelimen jaettuun nettiin?

Entä onko jossain huoltohinnastoa, jossa näkyisi mitä tulee milläkin kilometreillä ja mihin hintaan?

DBMan

Mulle on tullut puolen vuoden aikana kolme-neljä OTA-päivitystä autoon, ei ole tarvinnut huoltoliikkeessä käyttää eikä yhdistää autoa puhelimen nettiin. Tuo maahantuojan tarjoama ilmainen Seat Connect-palvelu vuodeksi näyttää kattavan ainakin sen, että auto saa softapäivityksiä verkosta ilman erillistä nettiyhteyttä. Varmaankin loppuu verkon yli päivitykset, jos tuota palvelua ei jatkossa maksa. Takuuhan on 5 vuotta, joten jos on softabugeja, niiden fiksaus pitäisi mennä takuuseen.

Seat eHybridissä eka öljynvaihto on 15 tuhannessa kilsassa, huoltoväli muuten 30 tkm. Vaihdelootan öljyt 60 tkm. Siinä kai ne pakolliset. Itse otin huoltosopparin 4 vuodeksi, vaikka sen järkevyyttä varmaan voi miettiä. Todennäköisesti saan tuon 60 tkm ajetuksi neljässä vuodessa niin, että vaihdelaatikon öljyjen vaihto menee vielä sopparin piikkiin.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 19.08.21 - klo:12:41
Mulle on tullut puolen vuoden aikana kolme-neljä OTA-päivitystä autoon, ei ole tarvinnut huoltoliikkeessä käyttää eikä yhdistää autoa puhelimen nettiin. Tuo maahantuojan tarjoama ilmainen Seat Connect-palvelu vuodeksi näyttää kattavan ainakin sen, että auto saa softapäivityksiä verkosta ilman erillistä nettiyhteyttä. Varmaankin loppuu verkon yli päivitykset, jos tuota palvelua ei jatkossa maksa. Takuuhan on 5 vuotta, joten jos on softabugeja, niiden fiksaus pitäisi mennä takuuseen.


Minkähintainen Seat Connect -palvelu on ensimmäisen vuoden jälkeen?

Tos®

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 19.08.21 - klo:13:09
Minkähintainen Seat Connect -palvelu on ensimmäisen vuoden jälkeen?
Golffiin plus versio on 149 vuosi, 2 vuotta 249
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 19.08.21 - klo:13:09
Minkähintainen Seat Connect -palvelu on ensimmäisen vuoden jälkeen?
1 vuosi 139 â,¬ ja 2 vuotta 235 â,¬
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Pihistelijä

#1208
Lainaus käyttäjältä: Keijjo - 19.08.21 - klo:11:57
Entä onko jossain huoltohinnastoa, jossa näkyisi mitä tulee milläkin kilometreillä ja mihin hintaan?
Tuolla aiemmin sanottiinkin jo huoltovälit.

Tässä noin hintoja merkkiliikkeessä

15 tkm öljynvaihto 200 â,¬
30 tkm huolto 300 â,¬
45 tkm öljynvaihto 200 â,¬
60 tkm huolto 900 â,¬ (tulpat, jarrunesteet, DSG öljynvaihto)
75 tkm öljynvaihto 200 â,¬
90 tkm huolto 300 â,¬
105 tkm öljynvaihto 200 â,¬
...

Omat öljyt viemällä lähtee hinnoista vajaa 100 â,¬ pois.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

miz

Vielä talviajosta, ilman lämpötila ei rajoita sähköajoa tai rangea, vaan akuston lämpötila.
Jos auto on ollut tallissa/hallissa joka on lämmin, niin menee yli 20 pakkasessa kuin kesällä, lämmitys tietty alkaa haukkaamaan virtaa kun sieltä tulee ulos.

Jääkylmällä akulla tosiaan on tehoja rajoitetusti tarjolla, tai heittää suoraan bensalle, pikkupakkasilla ei niinkään väliä ajoon.

Samaa mieltä Yaffan kanssa turvallisuuspaketista, xl samantien kun siinä tulee travel assist mukana ja hintaero on pieni.

DBMan

Täältä myös suositus turvallisuuspaketti XL:lle. Sen kanssa pitää tilata Wrap-around sisäledipaketti, yhteishinta sille ja XL-paketille on vajaan tonnin, mutta kannattaa. Travel Assist on tien päällä mukava, ja niistä kojelautaa kiertävistä ledeistä on oikeasti hyötyä, ne varoittaa kuolleissa kulmista olevista muista tienkäyttäjistä ynnä muuta. Semmoiset oli siinä autossa jonka kävin koejamassa, ja ensimmäinen kysymys koeajon jälkeen oli, että maksaako nämä ekstraa :)
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Keijjo

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 19.08.21 - klo:14:16
Tuolla aiemmin sanottiinkin jo huoltovälit.

Tässä noin hintoja merkkiliikkeessä

15 tkm öljynvaihto 200 â,¬
30 tkm huolto 300 â,¬
45 tkm öljynvaihto 200 â,¬
60 tkm huolto 900 â,¬ (tulpat, jarrunesteet, DSG öljynvaihto)
75 tkm öljynvaihto 200 â,¬
90 tkm huolto 300 â,¬
105 tkm öljynvaihto 200 â,¬
...

Omat öljyt viemällä lähtee hinnoista vajaa 100 â,¬ pois.

Noniin tämähän oli selkeää. Myyjän vastaus huoltohintakyselyyn oli "ei kallista". Ja sitten todella typerä kysymys: onko tämä kone ketjulla vai hihnalla, jos hihnalla niin onko hatusta heittää hintaa vaihdolle?

JP84

Onko Dynamic & Comfort packista kunnon hyötyä? Kaikki muut varusteet tuli tilaukseen ruksittua, mutta kattoluukku, vetokoukkua ja tuo D&C pack jäi pois. Nyt jäin miettimään, että pitäisikö se sitten kuitenkin ottaa mukaan, kun vielä kuulemma varusteita pystyy tilaukseen lisäämään...

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: JP84 - 19.08.21 - klo:16:19
Onko Dynamic & Comfort packista kunnon hyötyä? Kaikki muut varusteet tuli tilaukseen ruksittua, mutta kattoluukku, vetokoukkua ja tuo D&C pack jäi pois. Nyt jäin miettimään, että pitäisikö se sitten kuitenkin ottaa mukaan, kun vielä kuulemma varusteita pystyy tilaukseen lisäämään...
Itse olen kyllä tykännyt, vaikka aika vähän tulee eri alustasäätöjä käytettyä. Individual-säädöillä on 90% tähän asti menty eli pidän ohjattavuuden sportilla ja alustan comfortilla, jolloin ohjattavuus on melko jäykkä ja tuntuma tiehen on erittäin hyvä ja urheilullinen, mutta alustan comfort pitää perstuntuman pehmeänä tai niin pehmeänä kuin tuolla voi pitää. S-vaihteella ajettaessa tietenkin kytkeytyy myös alusta sporttimoodiin ja ajamiseen tulee inan verran lisää jämäkkyyttä.

Kattoluukku on sinänsä turha varuste, kun siitä ei kuskin roolissa pääse juurikaan nauttimaan. Mukavasti se toisi kyllä luonnonvaloa kabiiniin. Itseä jäi vähän harmittamaan, etten ottanut vetokoukkua tai edes sen esiasennusta, kun en kokenut tarpeelliseksi. Jälkeenpäin olisi jo pari kertaa ollut todelline tarve. Toki siinä 7kk odotuskiimassa muutama lisäkuukausi koukun takia olisi tuntunut liian pitkältä. Ehkä koukkupajalla on kuitenkin tarvikekoukkuja tähänkin?

Tein myös muutoksia vielä tilauksen jälkeen. Otin esimerkiksi wrap aroundit ja dinamica-penkit, ja täytyy hehkuttaa vähän näiden tuomaa "premium-fiilistä". Vaikka FR-mallissa kangaspenkkien kuviointi on ihan tyylikäs, niin on ne nyt aika halvan näköiset näihin puolinahkaisiin dinamicoihin verrattuna. Ja todella mukavat on istua.

DBMan

Lainaus käyttäjältä: Keijjo - 19.08.21 - klo:15:50
Noniin tämähän oli selkeää. Myyjän vastaus huoltohintakyselyyn oli "ei kallista". Ja sitten todella typerä kysymys: onko tämä kone ketjulla vai hihnalla, jos hihnalla niin onko hatusta heittää hintaa vaihdolle?

Nykyinen 1,4 TSI on ollut remmikone vuodesta 2012 lähtien. Hihnan vaihtoväli kai jotain 200 tkm eli jos et nyt hirveitä vuosikilsoja ajele tai pidä autoa niin kauan, niin ei se ihan heti tule vastaan. Hatusta heitän, että hihnan vaihto huollon yhteydessä lienee viitisen sataa.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Keijjo - 19.08.21 - klo:15:50
Noniin tämähän oli selkeää. Myyjän vastaus huoltohintakyselyyn oli "ei kallista". Ja sitten todella typerä kysymys: onko tämä kone ketjulla vai hihnalla, jos hihnalla niin onko hatusta heittää hintaa vaihdolle?

Hihnalla. Perus-TSI koneessa se on yleensä ollut 160 tkm tai 6 vuotta. Nythän osa ajosta on sähkökoneella ja jos ajelet paljon nurkka-ajoa ja latailet ahkeraan, niin polttomoottoria ei kauheasti kiusata.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

ram1

Se on se 6v. 160tkm ei ole olemassakaan, mutta joillain on 180 tai 210tkm. Tai rajaton. Eli normikäytössä on tuo 6v Suomessa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 19.08.21 - klo:18:33
Se on se 6v. 160tkm ei ole olemassakaan, mutta joillain on 180 tai 210tkm. Tai rajaton. Eli normikäytössä on tuo 6v Suomessa.

Potato/Poteito, jne… Minun Fabialle ilmoitti kesällä Skodan huolto 6 v./160 tkm. Sillekin tuli 6 v. ennen kuin nuo kilometrit (vaihdettiin siis kesällä ja 1.2 TSI kone, samaa koneperhettä kuin 1.4 TSI, sama ilmanputsari jne). Voi olla, että huolto oli väärässä. Huoltokirjaa ei ole, kun on vain sähköinen.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

JP84

Lainaus käyttäjältä: Le.ON - 19.08.21 - klo:16:56
Itse olen kyllä tykännyt, vaikka aika vähän tulee eri alustasäätöjä käytettyä. Individual-säädöillä on 90% tähän asti menty eli pidän ohjattavuuden sportilla ja alustan comfortilla, jolloin ohjattavuus on melko jäykkä ja tuntuma tiehen on erittäin hyvä ja urheilullinen, mutta alustan comfort pitää perstuntuman pehmeänä tai niin pehmeänä kuin tuolla voi pitää. S-vaihteella ajettaessa tietenkin kytkeytyy myös alusta sporttimoodiin ja ajamiseen tulee inan verran lisää jämäkkyyttä.

Kyllä varmaan pitää ottaa tuo DCC, vaikka sitten sen kunniaksi kun sain entisen auton myytyä odotettua parempaan hintaan :D

Kattoikkunan olisi muutoin voinut ottaa, mutta hirvittää, että paljonko maksaa jos sen lasin joutuu uusimaan. Suurimmalla osalla vakuutusyhtiöistä kattolasit on rajattu lasivakuutuksien ulkopuolelle, joten omasta pussista menisi korjaus. Kuinkahan herkästi noihin tulee esim. halkeamia kiveniskemästä?

Viimeisen seitsemän vuoden aikana peräkärrylle olisi ollut tarvetta max. kerran vuoteen ja silloinkin kärry olisi pitänyt vuokrata. Montaa kymppiä kalliimmaksi per kerta ei ole tullut pakun vuokraus. En sitten tiedä olisiko vetokoukku vaikuttanut joskus tulevaisuudessa myyntiin, kun sen aika tulee.

Samaa mieltä noista FR:n vakiopenkeistä, ne olivat jotenkin halvan näköiset ja pilasivat fiilistä koeajoautossa :D

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 18.08.21 - klo:15:51
Joo, S-moodi on kyllä Seatilla ihan rivakka. Vielä kun ottaa huomioon sen, että Seat Leonissa otetaan voimalinjasta ulos aika maltillisesti tehoja. Cupra Leon ja vissiin kai joku Volkkari ja Skoda ulosmittaa samasta voimalinjasta 245 heppaa. Ja tuohan on siis järjestelmän yhteisteho, ei molempien voimanlähteiden yhteenlaskettu teho.

Toki myös Seatin saa 245hv versiona mutta kotelo pitää vaihtaa Leonista Tarracoon.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Keijjo

Huh koko ketju luettu viimein, mielenkiintoista keskustelua.

Mitenkä muuten kannattaako koittaa kilpailuttaa eri myyjät ympäri Suomea? Vaihtoautoa ei ole antaa kauppaan, mutta tulisiko silti eroja?

Dynamic & Comfort Pack? Mikä tämä on ja onko tonnin arvoinen, hirmu nihkeät selitykset tuossa auton rakennuksessa...

Moose

Ehdottomasti kannattaa kilpailuttaa. Oulussakin sanoivat, että kyllä toimittavat Espooseen. Tehtiin nämä tarjouskyselyt paikan päällä kun kerran kaupat osuivat kesämatkareitille. Otettiin siis lopulta Formentor, mutta Leonista otettiin tarjoukset myös.

Meillä ekan kyselykierroksen jälkeen lopulta vastakkain näyttivät päätyvän Seinäjoen käyttöauto ja Lohjan autotalo, mutta sitten meitä lähin VW center sittenkin lähti hommaan mukaan ja päädyimme ostamaan sieltä ja jättämään viimeisen kilpailutuskierroksen väliin. Formentorista lähti kolmisen tonnia (kun vikoissa allekirjoituspapereissa oli sitten listattu vaihtoauto käypään arvoon). Kun meillä oli vaihtoauto mukana tässä hommassa, niin huonoimman (joka oli Seat center sekin) ja lopullisen hinnan välillä oli reilu viisi tonnia. Mutta tämä Formentorille talvirenkailla ja lopussa Leon oli pudonnut laskuista pois, niin en tiedä paljonko siitä olisi lopulta saanut pois.

Niin kauan kuin tuo kesätarjous Leoneihin on voimassa, niin hinta tuskin putoaa ihan mahdottomia summia.
Cupra Formentor VZ PHEV

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Moose - 20.08.21 - klo:10:21
Ehdottomasti kannattaa kilpailuttaa. Oulussakin sanoivat, että kyllä toimittavat Espooseen. Tehtiin nämä tarjouskyselyt paikan päällä kun kerran kaupat osuivat kesämatkareitille. Otettiin siis lopulta Formentor, mutta Leonista otettiin tarjoukset myös.

Meillä ekan kyselykierroksen jälkeen lopulta vastakkain näyttivät päätyvän Seinäjoen käyttöauto ja Lohjan autotalo, mutta sitten meitä lähin VW center sittenkin lähti hommaan mukaan ja päädyimme ostamaan sieltä ja jättämään viimeisen kilpailutuskierroksen väliin. Formentorista lähti kolmisen tonnia (kun vikoissa allekirjoituspapereissa oli sitten listattu vaihtoauto käypään arvoon). Kun meillä oli vaihtoauto mukana tässä hommassa, niin huonoimman (joka oli Seat center sekin) ja lopullisen hinnan välillä oli reilu viisi tonnia. Mutta tämä Formentorille talvirenkailla ja lopussa Leon oli pudonnut laskuista pois, niin en tiedä paljonko siitä olisi lopulta saanut pois.

Niin kauan kuin tuo kesätarjous Leoneihin on voimassa, niin hinta tuskin putoaa ihan mahdottomia summia.

Tämän kesän tarjous, ensi kesän toimitus  ;D

Montakohan kymmentätuhatta Leonia on parkissa Martorellin pelloilla odottelemassa, kun Octavioitakin on jo yli 40 000 kpl puolivalmista raatoa Mlada Boleslavin takamailla odottamassa päivää parempaa (linkki bongattu Octavia forumin puolelta)...

https://www.world-today-news.com/skoda-has-40000-unfinished-cars-due-to-a-lack-of-parts-the-victim-is-mainly-octavia/
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

OldNick

Uutena jamppana foorumilla, suurkiitos kaikille kirjailleille keskustelusta. Menihän siinä kahlatessa muutama tunti :D

Oma ehybrid FR lähti tilaukseen alkuviikosta. Kuinka pitkiä toimitusaikoja täällä on porukalla ollut? Kieltämättä alkoi hirvittää… neljää kuukautta luvattiin.
Seat Leon 1,8 TSI FR 2016

pasi

Lainaus käyttäjältä: OldNick - 20.08.21 - klo:16:43
Uutena jamppana foorumilla, suurkiitos kaikille kirjailleille keskustelusta. Menihän siinä kahlatessa muutama tunti :D

Oma ehybrid FR lähti tilaukseen alkuviikosta. Kuinka pitkiä toimitusaikoja täällä on porukalla ollut? Kieltämättä alkoi hirvittää… neljää kuukautta luvattiin.

Kannattaa kahlata myös ketju "Leonin tuotantoaikataulu" läpi.

[kassu]

Lainaus käyttäjältä: OldNick - 20.08.21 - klo:16:43
Uutena jamppana foorumilla, suurkiitos kaikille kirjailleille keskustelusta. Menihän siinä kahlatessa muutama tunti :D

Oma ehybrid FR lähti tilaukseen alkuviikosta. Kuinka pitkiä toimitusaikoja täällä on porukalla ollut? Kieltämättä alkoi hirvittää… neljää kuukautta luvattiin.

Onkos sulla mitä varusteita? Niillä todella iso vaikutus ilmeisesti toimitusaikoihin.
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

OldNick

No niin, huomasinkin tuolta vasta jälkikäteen toisen ketjun jossa toimitusajoista.

Itselläni tulee sähköisesti vapautettava vetokoukku, Full LED -paketti sekä wrap around -pakaasi.
Seat Leon 1,8 TSI FR 2016

pasi

Lainaus käyttäjältä: OldNick - 20.08.21 - klo:17:35
No niin, huomasinkin tuolta vasta jälkikäteen toisen ketjun jossa toimitusajoista.

Itselläni tulee sähköisesti vapautettava vetokoukku, Full LED -paketti sekä wrap around -pakaasi.

Mulle tuli samat + väri ja safety pack xl. Syyskuussa tilasin, huhtikuussa sain.

[kassu]

Lainaus käyttäjältä: pasi - 20.08.21 - klo:19:01
Mulle tuli samat + väri ja safety pack xl. Syyskuussa tilasin, huhtikuussa sain.


Kyllä tässä rupee kohta jo pinna palamaan, tilatiin lokakuussa eikä auto ole vieläkään edes tuotannossa/:
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

OldNick

Lainaus käyttäjältä: [kassu] - 20.08.21 - klo:22:19
Kyllä tässä rupee kohta jo pinna palamaan, tilatiin lokakuussa eikä auto ole vieläkään edes tuotannossa/:

Holy hell! Myyjäliike määritteli nykyiselle autolle maksimi-kilometrimäärän, joka saa tulla uutta autoa odotellessa - ja se on pieni. Laitoinkin jo meiliä, että voidaan unohtaa mokomat, mikäli toimitus venyy luvatusta neljästä kuukaudesta. Saapa nähdä, miten tulkitaan jos toimitus pahasti viivästyy. Taitaa olla syytä laittaa joululahjaodotukset syvälle skeptiseen säkkiin...
Seat Leon 1,8 TSI FR 2016

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy