Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

Pentium

Kiitos tiedosta! Katsotaan nyt miltä meno maistuu.
Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

Ranssi

Laittele tuntumia tännekin, mikäli kerkeät. Auto kiinnostaa minuakin, ajolle en ole vielä päässyt.

Eniten arveluttaa nimenomaan FR:n kohdalla mukavuusaspekti eli alustan kovuus ja sisämelu FR:n 18":n kesäkiekoilla. Omalla kohdalla takapakkia tulisi lisäksi tavaratilan koossa (540 l -> 470 l). Näillä olen yrittänyt jäähdytellä kuumetta toistaiseksi kohtuullisin tuloksin...

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 17.06.21 - klo:14:51
Laittele tuntumia tännekin, mikäli kerkeät. Auto kiinnostaa minuakin, ajolle en ole vielä päässyt.

Eniten arveluttaa nimenomaan FR:n kohdalla mukavuusaspekti eli alustan kovuus ja sisämelu FR:n 18":n kesäkiekoilla. Omalla kohdalla takapakkia tulisi lisäksi tavaratilan koossa (540 l -> 470 l). Näillä olen yrittänyt jäähdytellä kuumetta toistaiseksi kohtuullisin tuloksin...

Omasta koeajosta on jo puoli vuotta (jonka jälkeen olen odotellutkin tilaamaani autoa...), mutta FR:n ja Excellencen välillä ei ole Hybridi -mallissa alustassa eroa (sama jousitus). Rengastuksessa ero on 17" vs 18" (FR), mutta renkaathan voi vaihtaa. Molempiin malleihin voi lisäksi ottaa DCC:n lisävarusteena. Ajoin myös tuolloin bensa-FR:n (1.5 eTSI) ja siinä oli alusta erilainen (hivenen jäykempi/matalampi) vastaavaan Excellenceen verrattuna. En kokenut sitä mitenkään kovaksi, mutta olen ehkä jäävi puhumaan, koska kaksi edellistä autoani ovat olleet FR:iä. Olen pitänyt alustan tarkkuudesta ja ajotuntumasta. Löysä kelluminen puuttuu (onneksi) kokonaan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

^ Samoilla linjoilla ja alustan erojen suhteen juuri näin.

5 ovisen 1,5 tsi:n jälkeen ero farkku pheviin tuntui musta näin:

Raskaampi alusta ole ihan niin pintajäykkä (ei ole musta kova bensaversiossakaan) kuin 1,5. Pienet tärinät ja huono tien pinta ei niin paljoa tunnu koko autossa.

Phevin paino tuntuu comfort asetuksella verrokkia enemmän hiukan levottomana peränä heitoissa maantiellä ja kaistanvaihdoissa. Siksi ajan mieluummin dcc:n normal asetuksilla kaupungissa ja sportilla maantiellä.

Ilman dcc:tä en ole ajanut, mutta tuolla sekä alusta että ohjaus toimii hyvin, ja on tarvittaessa mulle tarpeeksi mukava. Hyvä ajettava kokonaisuutena.

Melun suhteen rengastuksella on iso merkitys, ja vaihdoin omat 18” potenzat uutena pois juuri melun ja kovuuden takia.
Itselle sopivampia renkaita ja tarvittaessa vanteita saa kaupasta, niihin alkuperäisasennettuihin ei musta uuden auton hankintaa kannata tyssätä.

Meluun voi halutessaan koittaa auton lisävaimennusta joko itse tehden tai asennettuna alan liikkeessä. Itse olen tyytyväinen että tein ja teetin.

Kontti on tosiaan matalampi ja sen myötä pienempi kuin aiemmin, mulle ja perheelle se tila on on onneksi toistaiseksi riittänyt. Muoto on hyvä mutta korkeutta saisi olla lisää.

Siellä välipohjan alla on muuten aika iso säilytystila, jos sitä haluaa käyttää enemmän niin voi poistaa sen styroksi kaukalon. Itse tein lasikuidusta subbarikotelon sinne pohjalle ja loput jäi säilytystilaksi. Edellyttää pientä askartelua, ja jos kaukalon nostaa pois niin paljaat pellit kannattanee äänieristää.
Koko peräosan ja ovien verhoilun allahan on paljasta peltiä.

Pentium

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 17.06.21 - klo:14:51
Laittele tuntumia tännekin, mikäli kerkeät. Auto kiinnostaa minuakin, ajolle en ole vielä päässyt.

Eniten arveluttaa nimenomaan FR:n kohdalla mukavuusaspekti eli alustan kovuus ja sisämelu FR:n 18":n kesäkiekoilla. Omalla kohdalla takapakkia tulisi lisäksi tavaratilan koossa (540 l -> 470 l). Näillä olen yrittänyt jäähdytellä kuumetta toistaiseksi kohtuullisin tuloksin...

Laitan kyllä. Ajan motari painotteisesti, koska työmatka on sitä 60km sivu. Ei tule tosin kovin usein ajettua etätöiden johdosta. Itselle tulisi joustoa ainakin penkin osalta, koska nykyisessä ergo-istuin ja sitä/vastaavaa ei Leoniin ilmeisesti saa.
Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

Pushead

Lainaus käyttäjältä: miz - 17.06.21 - klo:16:04

Melun suhteen rengastuksella on iso merkitys, ja vaihdoin omat 18” potenzat uutena pois juuri melun ja kovuuden takia.
Itselle sopivampia renkaita ja tarvittaessa vanteita saa kaupasta, niihin alkuperäisasennettuihin ei musta uuden auton hankintaa kannata tyssätä.

Mitkä renkaat tuli tilalle ja onko ero miten merkittävä?
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

miz

Lainaus käyttäjältä: Pushead - 17.06.21 - klo:17:02
Mitkä renkaat tuli tilalle ja onko ero miten merkittävä?

GY Efficient Grip 225/45 18.

Oli merkittävä ero. Jollotus häipyi lähes kokonaan, ja terävät saumat sun muut ei tule läpi läheskään yhtä paljon. Motarivauhdissa humina ei tietysti kokonaan häipynyt, mutta se jollotus / rummutus pääosin häipyi. Ei luonnollisestikaan yhtä hiljaiset kuin 17" kitkat, niillä auto on kyllä ihan hiljainen jo.

ToAkPa

Nyt ajettu pidempi matka pohjoiseen. En päässyt Pihistelijän lukemiin, mutta mielestäni ihan kohtuullisiin lukemiin nopeusrajoitusten mukaisella matkavauhdilla.

Oheinen data appistä:
Koko matka 820 km, 1,1 kWh ja 5,4 l/100 km, keskinopeus 86 km/h
Lähdöstä tankkaukseen 551 km, 1,7 kWh ja 5,3 l/100 km, keskinopeus 88 km/h
Tankkauksesta perille mentiin pelkällä bensalla 5,5 l/100 km.

Ajettu 5-tietä rajoitusten mukaisesti eli alkumatka motarilla 120 km/h ja jne. Käytin koko ajan vakionopeussäädintä ja Eco moodissa pl. ohitukset. Autossa kaksi henkeä ja koko auto täynnä mökille menevää tavaraa. Goodyear Eagle F1 renkaissa ohjeen mukaiset suuren kuorman paineet.

Sellainen huomio että kun ensimmäisen kerran ohituksessa käytin sport moodia niin sen jälkeen auto latasi akun 1%:sta 6%:iin ja piti akun latauksen loppumatkan 5-8% välillä.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Pentium

Koeajo ajettu ja tosiaan pääasiassa motaria tuli mentyä.

Hyvää:
- Ajettavuus ja ohjaustuntuma. Autossa oli dcc, jonka säätömahdollisuudet olivat melkoisen laajat. Kori ei myöskään paljoa kallistellut mutkissa. Suuntavakaus oli myöskin varsin hyvä kovahkossa tuulessa, eikä uraherkkyys häirinnyt.
- Ergonomia ja laatuvaikutelma. Sain hyvän ajoasennon todella helposti. Viimeistely sekä materiaalien laatu yllätti positiivisesti.
- Voimalinja. Sähkö ja bensa pelasivat saumattomasti yhteen. Jotenkin vaivatonta etenemistä. Kulutus mielestäni myös varsin maltillinen. Oma keskari oli 5l/100km, lähdössä akussa 70% ja motaria 110km ja perään 30km taajamassa. Akku loppui motarilla noin 30km jälkeen.

Huonoa:
- Järkyttävä rengasmelu moottoritiellä. Tuolla rengastuksella auto jää ostamatta. ,,änen määrä vaihteli myös voimakkaasti tienpinnan karkeuden mukaan. Sileällä tiellä olisi hyvinkin siedettävä/hiljainen.
- Ratin muovisomiste heijasti auringon suoraan silmiin. Ei osu varmasti kaikkien kohdalle, mutta omilla mitoilla todella hakaloitti ajamista.

Kokonaisuutena positiivinen yllätys. Pyysin tarjouksen, jossa Golf menisi vaihdossa Exellance varusteiseen viistoperään. Koukku ja sähköpenkki tuli myös ruksittua mukaan. Toivottavasti tulee huono tarjous, niin voin unohtaa helpommin koko asian  8)
Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

Pushead

Lainaus käyttäjältä: Pentium - 18.06.21 - klo:17:57
Koeajo ajettu ja tosiaan pääasiassa motaria tuli mentyä.

Hyvää:
- Ajettavuus ja ohjaustuntuma. Autossa oli dcc, jonka säätömahdollisuudet olivat melkoisen laajat. Kori ei myöskään paljoa kallistellut mutkissa. Suuntavakaus oli myöskin varsin hyvä kovahkossa tuulessa, eikä uraherkkyys häirinnyt.
- Ergonomia ja laatuvaikutelma. Sain hyvän ajoasennon todella helposti. Viimeistely sekä materiaalien laatu yllätti positiivisesti.
- Voimalinja. Sähkö ja bensa pelasivat saumattomasti yhteen. Jotenkin vaivatonta etenemistä. Kulutus mielestäni myös varsin maltillinen. Oma keskari oli 5l/100km, lähdössä akussa 70% ja motaria 110km ja perään 30km taajamassa. Akku loppui motarilla noin 30km jälkeen.

Huonoa:
- Järkyttävä rengasmelu moottoritiellä. Tuolla rengastuksella auto jää ostamatta. ,,änen määrä vaihteli myös voimakkaasti tienpinnan karkeuden mukaan. Sileällä tiellä olisi hyvinkin siedettävä/hiljainen.
- Ratin muovisomiste heijasti auringon suoraan silmiin. Ei osu varmasti kaikkien kohdalle, mutta omilla mitoilla todella hakaloitti ajamista.

Kokonaisuutena positiivinen yllätys. Pyysin tarjouksen, jossa Golf menisi vaihdossa Exellance varusteiseen viistoperään. Koukku ja sähköpenkki tuli myös ruksittua mukaan. Toivottavasti tulee huono tarjous, niin voin unohtaa helpommin koko asian  8)

Aikalailla samat fiilikset oli Leon koeajon jälkeen. Itse tein sen virheen että kävin vielä ajamassa Skodan vastaavan. En suosittele jos haluat päästä halvalla
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

veski

Itsellä tuli tonni täyteen, mitään suurempia ongelmia ei ole ollut pl. ajoittaiset häiriöilmoitukset sumuvaloissa tai keskinäytön hitaus/mustaksi meneminen.

Auto on todella hyvä ja pelkällä sähköllä tullut ajeltua. Webaston kotilaturi helpottaa lataamista.

Ainoa mikä oikeastaan ärsyttää on Xcellence varustetason penkkien keinonahkan ruskea väri, mitä Seatilla on oikein mietitty  :o ja samaten takapenkin isofix kiinnikkeet, ne ovat todella suuri huonnonnus edelliseen malliin nähden. Muutenkin turvaistuimien kanssa ärsyttävää pelata, niin toivoisi kiinnityksen olevan helposti näkyvissä. Penkin välissä oleva kiinnike ja ahdas ”nahkapenkissä” oleva rako eivät ole hyvä yhdistelmä. Joskus jos turvaistuimet ottaa pois, kiinnityskohta tulee kyllä näyttämään norsun rönttöseltä, mutta se on sitten seuraavan ongelma  ;D

Makiaa

17.6 tilattu Seat Leon Sportstourer eHybrid, FR varustelutasolla.
Toimitusajaksi myyjä lupaili 3-4kk ja tänään ilmestyi jo tuonne K-auton palveluun alustava tuotantoviikko 30. Jännityksellä odotellaan siis.  :)

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: veski - 18.06.21 - klo:19:10
Ainoa mikä oikeastaan ärsyttää on Xcellence varustetason penkkien keinonahkan ruskea väri, mitä Seatilla on oikein mietitty
Minun silmää taas ne ruskeat penkit miellyttävät. Muutenkin koko Xcellencen sisustus.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

DBMan

Joo, samaa mieltä kuin pihistelijä. Excellecen sisustuksen yleisilme ihan normipenkeillä on mielestäni ihan onnistunut, selkeä ja rauhallinen. Mitä ajamiseen tulee, menemisen tietynlainen vaivattomuus oli se, mikä myös minut koeajolla vakuutti. Voimalinja on erittäin onnistunut, pelkällä sähkölläkin ajaessa on riittävästi tehoja eikä auto ole missään vaiheessa vaikuttanut nuhaiselta tai laiskalta. Ainoa miinus on rengasmelu kylmillä ilmoilla ja karkeilla pinnoilla, mutta ei mikään edellisistäkään kieseistäni ole ollut hiljaisimmasta päästä, eli siinäkään suhteessa mitään dramaattista huononemista ei ole tapahtunut. Kolmen ja puolen tuhannen kilsan jälkeen olen hyvin tyytyväinen.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Pentium

Huh, saamani tarjous ei johda kaupan hieromiseen.
Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

miz

Lainaus käyttäjältä: Pentium - 22.06.21 - klo:16:27
Huh, saamani tarjous ei johda kaupan hieromiseen.

Laita sähköpostilla tarjouspyyntöjä eri jälleenmyyjille.
Menee 5 minuuttia aikaa.

Sain Porin käyttöautosta vaihdettua 2016 st leonin uuteen Leon pheviin yli 3000 euroa halvemmalla kuin Vantaalla.
Ja toivat auton kotiin Helsinkiin ja ajoivat vanhan pois.

tgotj

Lainaus käyttäjältä: veski - 18.06.21 - klo:19:10Muutenkin turvaistuimien kanssa ärsyttävää pelata, niin toivoisi kiinnityksen olevan helposti näkyvissä. Penkin välissä oleva kiinnike ja ahdas ”nahkapenkissä” oleva rako eivät ole hyvä yhdistelmä. Joskus jos turvaistuimet ottaa pois, kiinnityskohta tulee kyllä näyttämään norsun rönttöseltä, mutta se on sitten seuraavan ongelma  ;D
Sama tuon isofixin kiinnityksen suhteen, mutta toisaalta: moni kolmevuotias jo sen kokoinen, että isofixia ei voi käyttää joko painorajojen tai sen takia, että lapsi ei mahdu isofix-kiinnitteiseen jakkaraan enää. Eli älä huoli, et sä sitä kauaa käytä...

Moose

Lainaus käyttäjältä: miz - 22.06.21 - klo:18:18
Laita sähköpostilla tarjouspyyntöjä eri jälleenmyyjille.
Menee 5 minuuttia aikaa.

Sain Porin käyttöautosta vaihdettua 2016 st leonin uuteen Leon pheviin yli 3000 euroa halvemmalla kuin Vantaalla.
Ja toivat auton kotiin Helsinkiin ja ajoivat vanhan pois.

Tiedätkö suostuuko Seat-Centerit antamaan tarjouksia ja kilpailemaan toisiaan vastaan? Vai onko ne oikeasti kaikki samaa puljua ja tietokone sanoo, että tämä asiakas on jo myyjän x siimassa kiinni, pysy kaukana.

PHEVistä tulee varmaan pyydettyä tarjousta tännekin. Varmaan Cuprasta myös ja siinä on vielä vähemmän liikkeitä myymässä.
Cupra Formentor VZ PHEV

Henkk-a

Lainaus käyttäjältä: Moose - 23.06.21 - klo:22:46
Tiedätkö suostuuko Seat-Centerit antamaan tarjouksia ja kilpailemaan toisiaan vastaan? Vai onko ne oikeasti kaikki samaa puljua ja tietokone sanoo, että tämä asiakas on jo myyjän x siimassa kiinni, pysy kaukana.

PHEVistä tulee varmaan pyydettyä tarjousta tännekin. Varmaan Cuprasta myös ja siinä on vielä vähemmän liikkeitä myymässä.

Ainakin itse sain kilpailevan tarjouksen toisesta K-caarasta, mutta muilta liikkeiltä tarjoukset oli loppuunsa selkeästi parempia.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -22

Seat Leon 1,0 TSI Style -17

miz

Itse sain parhaat tarjoukset Lohjan autotalosta ja Käyttöautosta.
Erot tuli vaihtoauton hyvityksestä ja rahoituksesta. Uuden auton hinta oli melkein listahinta.
Pelkästään vaihtoauton hyvityshinnassa oli eroa 2200 euroa huonoimman ja parhaan tarjouksen välillä.

koistve

Tässä harkinnassa uuden auton osto ja Seat plugari on aika vahva vaihtoehto.
Hinta ja varusteet näyttäisi olevan kohillaan. Selvästi halvempi mitä sokota.

Täältä foorumilta löytyy hyvää käytännön tietoa asiasta.
Jonkin verran tuntuu olevan softa-ongelmia ainakin vielä.
Ne varmaan korjaantuu ajan kanssa. Olen aika varma, että niitä on kaikilla merkeillä.
Kaikki halutaan tehdä softalla (eroon nappuloista) ja data on viety pilveen, joka ei aina satu olemaan pään yläpuolella kun sitä tarvitsee :)

Eilen kävin katsomassa autoa ja jos tänään ehtisin ajamaan.
Sen jälkeen (täältä saadun vinkin perusteella) täytyy kysellä muutamista paikoista vaihtotarjouksia.

t. Vesa


ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: miz - 24.06.21 - klo:08:36
Itse sain parhaat tarjoukset Lohjan autotalosta ja Käyttöautosta.
Erot tuli vaihtoauton hyvityksestä ja rahoituksesta. Uuden auton hinta oli melkein listahinta.
Pelkästään vaihtoauton hyvityshinnassa oli eroa 2200 euroa huonoimman ja parhaan tarjouksen välillä.

Itse sain myös parhaan tarjouksen Lohjan autotalosta. Oli noin 2500 euroa parempi kuin pääkaupunkiseudun muut tarjoukset.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: miz - 24.06.21 - klo:08:36
Itse sain parhaat tarjoukset Lohjan autotalosta ja Käyttöautosta.
Erot tuli vaihtoauton hyvityksestä ja rahoituksesta. Uuden auton hinta oli melkein listahinta.
Pelkästään vaihtoauton hyvityshinnassa oli eroa 2200 euroa huonoimman ja parhaan tarjouksen välillä.

Kyllä. Itsellä sama kokomus ja ihan vielä Kehä kolmosen sisäpuolella. Tosin minulla ero tuli siitä, että Skoda myyjä tarjosi vaihtoautostani 3000 EUR vähemmän (vaihdossa Octavia IV PHEV:iin) kuin K-Caara, jolta sain ihan asiallisen tarjouksen heti alusta alkaen. Sitten jos jaksaa kalastella pidemmällä verkolla PKS-alueen ulkopuolella voi saada vielä lisää säästöjä saman merkin sisällä lähinnä juuri vaihtoautohyvityksessä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Pihistelijä

Itselläni oli vaihdossa Seat Leon ST 1.0 TSI Ecomotive Style manuaali vm. -17
- mittarissa 75 tkm ja 4 v
- Lisävarusteet: LED valot, automaattinen ilmastointi ja metalliväri
- maksoi uutena lisävarusteineen ja toimituskuluineen 22 300 ,

Hyvistystarjoukset:
- K-Caara Lahti 12 100 ,
- K-Caara Kouvola 13 100 ,
- Jyväskylän Autotarvike 15 200 ,
- K-Caara Kouvola 15 300 ,
- Jyväskylän Autotarvike 15 350 ,
- K-Caara Kouvola 15 400 ,

Aikaa meni sähköposteihin ja puheluihin noin 30 min.

PS. Kouvolan K-Caaralla oli 1.0 TSI:n pyyntihintana 12 300 ,. Meni kaupaksi samana päivänä.

Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 24.06.21 - klo:11:00
PS. Kouvolan K-Caaralla oli 1.0 TSI:n pyyntihintana 12 300 ,.
Meni numerot väärin päin. Pyyntihinta oli 13 200 ,,
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Tombba

En oikein ymmärrä mikä pointti on vertailla vaihtoauton hyvityshintaa? Lopullista välirahaahan tuossa pitäisi vertailla. Liikkeethän hyvittelevät noista ihan miten sattuu, ja saattavat hyvittää paljonkin, jotta ostajalle tulee sellainen fiilis, että kylläpä hyvittävät paljon vanhasta, mutta sitten uuden auton hinnasta ei tingitä niin paljon. Näin ollen nuo eivät ole ollenkaan vertailukelpoisia.

Kaikki saavat toki ostaa autonsa millä matematiikalla haluavat. Itse olen jo kahden auton kanssa tehnyt niin, että otan nettotarjoukset useammasta liikkeestä, ja vertailen sitten niitä. Tämän lisäksi pyydän vaihdokista vielä nettohyvityksen, että paljonko siitä maksavat JOS tulen sitten vaihdokin kanssa hakemaan uutta. Tämä siksi, että on jotain paperilla siltä varalta, että vanha auto jäisikin käteen. Tuossa nettohyvityksessä on sitten laskettu pois nuo kaikki puljaukset. Pari viimeistä autoa olen saanut myytyä hieman nettohyvitysarvoa suuremmalla hinnalla itse suoraan, ennen auton luovutusta. Viimeisimmän osti yksi toinen liike yli 2000e suuremmalla hinnalla, mikä oli nettohyvitys siinä liikkeessä josta ostin Leonin.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Tombba - 24.06.21 - klo:12:31
En oikein ymmärrä mikä pointti on vertailla vaihtoauton hyvityshintaa? Lopullista välirahaahan tuossa pitäisi vertailla.
Välirahahan pienenee samassa suhteessa kuin hyvityshinta nousee. Pointti oli kuitenkin, että kannattaa pyytää kilpaileva tarjous muualta ja mennä sen kanssa kysymään pystyykö parempaan.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Moose

Kiitos kilpailutusvinkeistä. Tiedänpä pyytää tarjouksen myös Lohjan suunnasta.
Cupra Formentor VZ PHEV

miz

#988
Lainaus käyttäjältä: Tombba - 24.06.21 - klo:12:31
En oikein ymmärrä mikä pointti on vertailla vaihtoauton hyvityshintaa? Lopullista välirahaahan tuossa pitäisi vertailla. Liikkeethän hyvittelevät noista ihan miten sattuu, ja saattavat hyvittää paljonkin, jotta ostajalle tulee sellainen fiilis, että kylläpä hyvittävät paljon vanhasta, mutta sitten uuden auton hinnasta ei tingitä niin paljon. Näin ollen nuo eivät ole ollenkaan vertailukelpoisia.

Kaikki saavat toki ostaa autonsa millä matematiikalla haluavat. Itse olen jo kahden auton kanssa tehnyt niin, että otan nettotarjoukset useammasta liikkeestä, ja vertailen sitten niitä. Tämän lisäksi pyydän vaihdokista vielä nettohyvityksen, että paljonko siitä maksavat JOS tulen sitten vaihdokin kanssa hakemaan uutta. Tämä siksi, että on jotain paperilla siltä varalta, että vanha auto jäisikin käteen. Tuossa nettohyvityksessä on sitten laskettu pois nuo kaikki puljaukset. Pari viimeistä autoa olen saanut myytyä hieman nettohyvitysarvoa suuremmalla hinnalla itse suoraan, ennen auton luovutusta. Viimeisimmän osti yksi toinen liike yli 2000e suuremmalla hinnalla, mikä oli nettohyvitys siinä liikkeessä josta ostin Leonin.

Kuten kirjoitin, tuli joka ikisestä paikasta tarjous jossa oli listahinnalla uusi auto, ja tarjousten erona oli ainoastaan hyvitys vaihtoautosta ja rahoituksesta.
Tällä matematiikalla puhutaan juurikin puhumasta netosta.
En jaksanut alkaa pulaamaan vaihtoautoa itse eteenpäin kun toimitusaika oli se reilu puoli vuotta ja hyvitys ei riippunut uuden auton toimitusajasta.

Edit: kysyin myös tarjouksia autosta suoraan liikkeisiin myymällä, näin kokonais väliraha oli vielä huonompi.

Pentium

Lainaus käyttäjältä: miz - 22.06.21 - klo:18:18
Laita sähköpostilla tarjouspyyntöjä eri jälleenmyyjille.
Menee 5 minuuttia aikaa.

Sain Porin käyttöautosta vaihdettua 2016 st leonin uuteen Leon pheviin yli 3000 euroa halvemmalla kuin Vantaalla.
Ja toivat auton kotiin Helsinkiin ja ajoivat vanhan pois.

Meni koko autokuume samassa rytäkässä.  :D
Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy