Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

miz

Joo nuo kulutukset riippuu hirveästi omasta ajoprofiilista ja latauksista.
Omat maantiereissut on yleensä sen 300 - 500 ilman välilatauksia.

Kesälläkään en ole päässyt lähellekkään noita pihistelijän haamukulutuksia, mutta hellekeleilläkin pääsee ihan normaaliajossa ilmastointi päällä helposti 15 kWh/100 kulutuksiin.
Viime ajot taisi olla 60 km range, ja ilmastointi vei päälle 8km energiat +26 lämmössä. Eli tällainen normikuskikin pääsee helposti lämpöisellä kelillä 60km pk seudun liikenteessä.

Talvella toki lämmitys ja pakkanen saattaa tiputtaa sähköranget 30-40 km haarukkaan.

Jos on latausmahdollisuus ja hybridille sopivat matkat niin hyvin pelaa taloudellisuudenkin puolesta.

0db

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 13.06.21 - klo:11:28
Tuntuu kyllä melkoisen hullulta taaksepäinmenolta tuo öljynvaihtoväli.

Sen verran juoksevaa öljyä, että voitelee kylmää konettakin. Tulisko siitä myös tarve lyhyemmälle vaihtovälille? Samoja kulutustietoja itselleni...pakko sanoa et olen todella tyytyväinen autoon.

Ranssi

,,kkiseltään en löytänyt topicissa kenenkään käyttäjän kertomeen selvittävänsä huoltohintoja PHEV:lle. Mietityttää, että nostaako tiheä öljynvaihtoväli kustannuksia huomattavasti... Oletettavasti 60 tkm huolto on kallis laatikon öljynvaihtoineen. Entä tulpat, onko ne 90 tkm huollossa...

miz

Vertasin ennen ostoa Leon 1.8 tsi DSG:n ja Passat GTE:n huoltohintoja, niin silloin ainakin perushuollot oli halvempia Passattiin. En keksi syytä miksi Seatissa olisi kalliimpia.
Mulla siis oli aikaisemminkin vuoden välein huollot 2016 mallisessa.

Laatikon huolto 60 tkm tietty kalliimpi kertaerä jota vanhassa autossa ei ollut. Oliskohan nuo tulpat 4v tai 90 tkm kuten muihinkin (ainakin 1.8) tsi koneisiin?

[kassu]

Onkos joku täällä kysellyt huoltosopparille hintaa? Kun täällä tilattiin, ei ollut vielä myyjällä tietoa hinnastosta.
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

0db

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 13.06.21 - klo:21:46
,,kkiseltään en löytänyt topicissa kenenkään käyttäjän kertomeen selvittävänsä huoltohintoja PHEV:lle. Mietityttää, että nostaako tiheä öljynvaihtoväli kustannuksia huomattavasti... Oletettavasti 60 tkm huolto on kallis laatikon öljynvaihtoineen. Entä tulpat, onko ne 90 tkm huollossa...

huolto.seat.fi ajanvarauksen kautta saatuja hintoja:
15000 km Öljynvaihtohuolto
217,07 ,
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto
Jarrujen kunnon tarkastus
Huoltovälinäytön nollaus

30000 km sama

60000 km sama +raitisilmasuodatin 69,

Sama jatkuu, eli tulppien jne vaihtoa ei ole lisätty onlinevaraukseen. Manuaalissa mainitaan että huolto-ohjelman mukaan tulpat, jarrunesteet. Tuskin hinnat mitenkään poikkeavan kallista. Atecan kanssa oli isommat huollot 400-500,.

miz

Lainaus käyttäjältä: [kassu] - 13.06.21 - klo:22:17
Onkos joku täällä kysellyt huoltosopparille hintaa? Kun täällä tilattiin, ei ollut vielä myyjällä tietoa hinnastosta.

Tarkoitatko siis huolenpitosopimusta vai onko tuo eri?

Mulle tarjottiin 50 eur / kk, kesto 48kk ja 15000/v kilsoilla huolenpitosopimusta.

En nähnyt tarvetta kun soppari todennäköisesti loppuu ennen laatikon huoltoa ja maksaisi hallinnointikuluina 290 eur joka ei tulisi palautukseen.
Autossa kuitenkin 5v takuu.

DBMan

Lainaus käyttäjältä: [kassu] - 13.06.21 - klo:22:17
Onkos joku täällä kysellyt huoltosopparille hintaa? Kun täällä tilattiin, ei ollut vielä myyjällä tietoa hinnastosta.

K Auton huoltosoppari 4 vuotta/15t km/v mulla 56 euroa/kk. Pitäisi kattaa vaidelaatikon öljyjen vaihdon.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

miz

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 13.06.21 - klo:22:28
K Auton huoltosoppari 4 vuotta/15t km/v mulla 56 euroa/kk. Pitäisi kattaa vaidelaatikon öljyjen vaihdon.

Kattaa varmasti. Itsellä vaan tuo soppari olisi loppunut aika varmasti 4v ja 50000 km kohdille jos ja kun ajomäärä pysyy samoissa kuin jo vuosia on pysynyt.

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 13.06.21 - klo:22:28
K Auton huoltosoppari 4 vuotta/15t km/v mulla 56 euroa/kk. Pitäisi kattaa vaidelaatikon öljyjen vaihdon.

Olen aina ihmetellyt mitä järkeä ottaa uuteen autoon huolenpitosoppari. Tuosta tulee lyhyen matematiikan mukaan 4v aikana maksettavaa 2688,.

4 vuotta/60 000km mittarilukeman aikaiset huollot niistä ei millään tule lähellekään tuota summaa. Perushuollot noin 200-250,/krt. Siihen vielä isompi 60 000km huolto joka ilmeisesti noin 600-700, tietämillä. Yhteensä siis 4v huollot reippaasti alle 1400,. Toki jos laskee pissapojan täytöille ja pyyhkijänsulille arvoksi tuon reilu 1300, kovemman hinnan niin ei siinä mitään. :D Joissain huolenpitosoppareissa ilmeisesti saa sopimuskauden päätteeksi palutuksia jos veloitettu "liikaa", mutta tuo on hyvä varmistaa.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Monimerkkimies

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 13.06.21 - klo:22:55
Olen aina ihmetellyt mitä järkeä ottaa uuteen autoon huolenpitosoppari. Tuosta tulee lyhyen matematiikan mukaan 4v aikana maksettavaa 2688,

Tähän pätee sama kaava kun pankkien tarjoamiin ”lisäpalveluihin” lainaneuvottteluissa. Tehdään lisää fygyä pokan kustannuksella.

Nämähän on puhtaasti vain ja ainoastaan bisnestä jossa asiakas on harvoin hyötyjä, mutta miksipä tätäkään palvelua ei ottaisi jos talous ei heilahda näistä suuntaan tai toiseen. Onhan se kiva tunne kun tiedät että sulla on full service paketti.

Tombax

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 13.06.21 - klo:22:55
Olen aina ihmetellyt mitä järkeä ottaa uuteen autoon huolenpitosoppari. Tuosta tulee lyhyen matematiikan mukaan 4v aikana maksettavaa 2688,.

Pienillä kilsoilla (10-15 t/v.) ei mitään järkeä. Mulla vm-18 Octaviassa ollut kohta neljän vuoden aikana kaksi huoltoa. Ne kustansi yhteensä n. 500,. Kolmatta huoltoa tuskin ehtii tulemaan, kun uusi auto jo tilattu kuukausi sitten ja vaikka tulisi, niin silti huoltokustannukset olisi n. 700, neljän vuoden aikana.
Ajossa: BMW 330e xDrive Touring -22

Entinen: Skoda Octavia Style LB 1.0 TSI DSG -18

Pihistelijä

Tämä 15 tkm öljynvaihto ei ole niin paha seikka. Se ei aiheuta juuri lisää vaivaa ja rahanmenoa verrattuna edellisen 1.0 TSI Leonin 30 tkm huoltoväliin. Siinähän oli normaalin huollon lisäksi ikävä erillinen tarkistushuolto joka eli omaa elämäänsä. Jos tuli 20 tkm vuodessa, piti auto vielä siihen tarkistushuoltoon jo vuoden eli 20 tkm päästä edellisestä öljynvaihtohuollosta. Se maksoi 85 ,. Nykyään varmaan lähempänä satasta. Kun vie omat öljyt ei hinnaksi tule paljoa enempää tämän PHEV:n kohdalla. Lisäksi on huolto aina 15 tkm välein eikä 20 tkm ja 10 tkm välein.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 14.06.21 - klo:12:02
Tämä 15 tkm öljynvaihto ei ole niin paha seikka. Se ei aiheuta juuri lisää vaivaa ja rahanmenoa verrattuna edellisen 1.0 TSI Leonin 30 tkm huoltoväliin. Siinähän oli normaalin huollon lisäksi ikävä erillinen tarkistushuolto joka eli omaa elämäänsä. Jos tuli 20 tkm vuodessa, piti auto vielä siihen tarkistushuoltoon jo vuoden eli 20 tkm päästä edellisestä öljynvaihtohuollosta. Se maksoi 85 ,. Nykyään varmaan lähempänä satasta. Kun vie omat öljyt ei hinnaksi tule paljoa enempää tämän PHEV:n kohdalla. Lisäksi on huolto aina 15 tkm välein eikä 20 tkm ja 10 tkm välein.

Omalla kohdallani tulee olemaan kyllä ikävä huononnus ja tulee aiheuttamaan selkeästi lisää vaivaa ja myös rahanmenoa jahka auton joskus saisi. Ajelen keskimäärin 35000 km vuodessa, ja 15000 kilometrin huoltovälillä näitä huoltoja sitten sattuukin 2-3 / vuosi, kun aikaisemmin selvisi yhdellä.

mipefin

#944
Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 14.06.21 - klo:12:15
Omalla kohdallani tulee olemaan kyllä ikävä huononnus ja tulee aiheuttamaan selkeästi lisää vaivaa ja myös rahanmenoa jahka auton joskus saisi. Ajelen keskimäärin 35000 km vuodessa, ja 15000 kilometrin huoltovälillä näitä huoltoja sitten sattuukin 2-3 / vuosi, kun aikaisemmin selvisi yhdellä.

Kai niitä 30tkm huoltojakin tuolla logiikalla olisi ollut 1-2/vuosi eikä yksi, jos 15tkm:llä sanot 2-3  ;)

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 13.06.21 - klo:22:55
Olen aina ihmetellyt mitä järkeä ottaa uuteen autoon huolenpitosoppari. Tuosta tulee lyhyen matematiikan mukaan 4v aikana maksettavaa 2688,.

4 vuotta/60 000km mittarilukeman aikaiset huollot niistä ei millään tule lähellekään tuota summaa. Perushuollot noin 200-250,/krt. Siihen vielä isompi 60 000km huolto joka ilmeisesti noin 600-700, tietämillä. Yhteensä siis 4v huollot reippaasti alle 1400,. Toki jos laskee pissapojan täytöille ja pyyhkijänsulille arvoksi tuon reilu 1300, kovemman hinnan niin ei siinä mitään. :D Joissain huolenpitosoppareissa ilmeisesti saa sopimuskauden päätteeksi palutuksia jos veloitettu "liikaa", mutta tuo on hyvä varmistaa.

Just tämä, mulla oli tuossa aiemmassa Polossa uudesta asti huoltosoppari, jos sitä olisikin sattunut pitämään pidempään niin onhan se ihan hyvä vakuutus vaikka kuiva-DSG:n hajoamisen varalle. Tosin en kyllä olisi ottanut jos ei olisi käyttämättömiä rahoja (miinus joku olikohan 6e/kk hallinnointimaksu) palautettu lopuksi takaisin, kuten se homma taitaa nykyään olla. Jos se oli tuon 6e/kk, en ihan tarkkaan muista, ja vastapainona kaikki kalliimmatkin hajoamiset maksetun osuuden yli olisi menneet VW:n piikkiin, niin eihän se nyt ihan hirveän huono diili ole.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

miz

Ainakin seatilla olisi vielä ollut palautuskäytäntö ”ylijäämästä”.
Tosiaan lyhyen takuun autoilla tuo on varmaan ihan ok, tosin laatikot sun muut pitää mennä sika pitkälti vielä virhevastuuseen 4 v ja 60tkm.

Seatillahan takuu kattaa nuo ilman huolenpitosoppariakin.

TarmoVeli

Sain maaliskuussa Leonin farkun käyttööni pitkällisen odottelun jälkeen. Kaikki meni hyvin toukokuun alkuun saakka ja olin autoon tosi tyytyväinen, mutta sitten alkoivat latausongelmat.

Suko-laturi ei ladannut vaan siihen syttyi virhevalo ja auton latauspistokevalo muuttui oranssiksi. Auto ei myöskään ladannut Lidlin latauslaitteesta. Vein auton Tampereen K-Kaaraan. Sanoivat, että vika on taloni sähköissä ja että Lidlin latauslaitteet ovat myös epävarmoja.
Omakotitaloni on valmistunut 2006 ja latauspaikka on autokatoksessa sähkökeskusken vieressä. En siis ihan uskonut tuota k-kaaran selitystä, mutta hankin kuitenkin CTEKin kotilatauslaitteen.

Vika toistui kesäkuun alussa ja auto ei suostunut latautumaan mistään ei edes K-latauspaikasta. Nyt k-kaarakin sai vian toistumaan korjaamolla. Eivät osanneet korjata vaan pyysivät tehtaalta apuja. Ensikäden korjausparametrit eivät toimineet ja auto ei lataa vieläkään. Lupasivat palata asiaan, kun tehdas on kertonut korjausohjeet.

Onko muilla ollut samoja ongelmia latauksen kanssa?

Yaffa0

Minulle tuo 15 tkm öljynvaihtoväli ei tule aiheuttamaan ongelmaa, koska kilometrit jäävät vuositasolla tuon alle ja vaihtaisin öljyt joka tapauksessa kerran vuodessa, kuten olen tehnyt nykyisenkin auton kanssa, jossa on sentään 30 tkm:n öljynvaihtoväli. Näihin pikkuturboihin tuo vaihtaminen kerran vuodessa vaan kannattaa. Sen verran kireitä ne ovat viritysasteeltaan, turbon pyörimisnopeudet ovat valtavat ja Suomessa on kovat lämpötilan vaihteluvälit, -30 - +35 välillä. TM kirjoitti asiasta muutama vuosi sitten ja suositteli öljyjen vaihtamista vuosittain, sanoi valmistaja mitä tahansa.

Mutta sitä toki ihmettelen, että mikä tässä hybridin bensakoneessa huutaa tuota 15 tkm:n välein vaihtamista, kun käsittääkseni sama 1.4 TSI kone (ilman ACT:tä siis) oli jo aiemmassa vuoden 2014 Leonissa (toki vain 103 kW:n tehoisena, nyt 110 kW) ja sen koneen öljynvaihtoväli oli kuitenkin 30 tkm. Johtuuko lyhyempi vaihteluväli siitä, että DSG huudattaa tuota konetta kick-downissa, eikä käytä vääntöä ja kone joutuu muutenkin koville, kun se lähtee kylmästä usein käyntiin heti koville kierroksille?

Kun vaihtaa nuo öljyt, niin kannattaa vaihtaa moottorin ilmansuodatinkin. Se maksaa VAG alkuperäisosana jotakin 20-30 EUR.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

Samaa miettinyt itsekin noissa vaihtoväleissä.
Luulisi että se auto osaa tässä seurata kylmästartteja ja öljyn vaihtotarvetta ihan samalla tavalla kuin aiemminkin. Lisäksi ainakin männät, laakerit ja liukupinnat on paremmin kylmäkäynnistyksiä kestävät.

Itsellä ei ainakaan ekana talvena tullut painettua ainoatakaan kick downia kylmänä.
Jos haluaa hyödyntää vääntöä niin sitten ei kannata painaa poljinta ohi sen loppunaksun.
Toki kierroksia silti tulee helposti mittariin enemmän kuin tuntuisi loogiselta vaikka tappiin ei heitäkään. Tämä siis kylmällä kelillä kun sähkövoima on rajoitettu ja bensa käynnistyy herkemmin.

Voimaa on kuitenkin sen verran, että kitkoilla ja jääkylmällä tiellä pito ei riitä vaan luistonestovalo vilkkuu aika herkästi niin kierrosten käyttö on sikäli turhaa.
Plussakeleillä tuo musta on loogisempi tuoltakin osin.

mipefin

Lainaus käyttäjältä: TarmoVeli - 14.06.21 - klo:14:38
Sain maaliskuussa Leonin farkun käyttööni pitkällisen odottelun jälkeen. Kaikki meni hyvin toukokuun alkuun saakka ja olin autoon tosi tyytyväinen, mutta sitten alkoivat latausongelmat.

Suko-laturi ei ladannut vaan siihen syttyi virhevalo ja auton latauspistokevalo muuttui oranssiksi. Auto ei myöskään ladannut Lidlin latauslaitteesta. Vein auton Tampereen K-Kaaraan. Sanoivat, että vika on taloni sähköissä ja että Lidlin latauslaitteet ovat myös epävarmoja.
Omakotitaloni on valmistunut 2006 ja latauspaikka on autokatoksessa sähkökeskusken vieressä. En siis ihan uskonut tuota k-kaaran selitystä, mutta hankin kuitenkin CTEKin kotilatauslaitteen.

Vika toistui kesäkuun alussa ja auto ei suostunut latautumaan mistään ei edes K-latauspaikasta. Nyt k-kaarakin sai vian toistumaan korjaamolla. Eivät osanneet korjata vaan pyysivät tehtaalta apuja. Ensikäden korjausparametrit eivät toimineet ja auto ei lataa vieläkään. Lupasivat palata asiaan, kun tehdas on kertonut korjausohjeet.

Onko muilla ollut samoja ongelmia latauksen kanssa?

Muistaakseni ei ole juuri latausongelmista täällä kauheasti raportoitu? Tuolla on vikaketju, siellä on paljon asiaa mm. valoista ja kessystä: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47613.360
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Joakimmo

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 13.06.21 - klo:11:55
Sain autoni maaliskuun alussa. Ensimmäisen 5 tkm keskikulutus oli 15,7 kWh ja 0,2 l/100 km. Sitten ajotietokone nollaantui, kun tuli 100 h täyteen. Ikävä rasite softassa näin 2020-luvulla. Koodi on varmaan vielä 8-bittistä ;) Nollauksen jälkeen on kertynyt 1000 km kesäisissä keleissä. Sen kulutus on nyt 12,6 kWh ja 0,2 l/100 km. Pelkällä sähköllä olen päässyt parhaimmillaan vakioreittini 10,9 kWh/100 km kulutuksella. Hybridimoodissa menee maantiellä pitkää matkaa alle neljän litran.

Lataan autoa omasta lämmitystoplasta 8 A virralla, mutta vien sen usein lataukseen läheiseen Virran Type-2 pisteeseen. Siellä latautuu 16 A nopeudella hintaan 15 s/kWh. Pyrin muutenkin laittamaan auton lataukseen aina, kun se seisoo mm. kauppareissuilla. Onkin tullut kerättyä paljon kokemusta eri asiointilatauspisteistä. Puhelimessa on kaikki apit ja avaimessa useimmat tägit.

Hyvää auton tekniikassa on riittävän tehoinen sähkömoottori joten sillä ajaa ihan mielellään. Pahin puute on vain 3,6 kW 1-vaihelaturi. Saisi olla 11 kW 3-vaihe.

Hyvään matkakulutukseen olet päässyt. Onko mitkä renkaat alla ja millä rengaspaineilla?

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Joakimmo - 15.06.21 - klo:15:09
Hyvään matkakulutukseen olet päässyt. Onko mitkä renkaat alla ja millä rengaspaineilla?
Bridgestone Turanza T005 225/45R17. Loistavat renkaat, vierivät todella herkästi. Minulla oli edellisessä Leonissa Michelin Energy Saver renkaat, jotka myös vierivät herkästi, mutta vain kuivalla. Märällä vastus nousi selvästi. Niihin verrattuna Turanzan vierivät paremmin myös märällä. Paineet on 3,0 bar. Ei tunnu liian kovilta, joten nostan varmaan 3,1 bar.

Tänään 110 km pelkästään sähköllä (välissä latauksia, kun auto seisoi). Hyvä peli, olen tykännyt paljon.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Pihistelijä

.. ja vielä kun olisi 11 kW 3-vaihelaturi
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Antore

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 15.06.21 - klo:20:56
.. ja vielä kun olisi 11 kW 3-vaihelaturi

Millainen sisäinen laturi Leonissa on? Minä olen ollut siinä uskossa, että 3,6 kW on maksimi.

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Antore - 15.06.21 - klo:22:47
Millainen sisäinen laturi Leonissa on? Minä olen ollut siinä uskossa, että 3,6 kW on maksimi.
3.6kW. Jos saisi vaikka edes lisävarusteena paremman kuten Mersuissa, niin ottaisin kyllä, mutta tälläkin pärjää.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 15.06.21 - klo:20:39
Bridgestone Turanza T005 225/45R17. Loistavat renkaat, vierivät todella herkästi. Minulla oli edellisessä Leonissa Michelin Energy Saver renkaat, jotka myös vierivät herkästi, mutta vain kuivalla. Märällä vastus nousi selvästi. Niihin verrattuna Turanzan vierivät paremmin myös märällä. Paineet on 3,0 bar. Ei tunnu liian kovilta, joten nostan varmaan 3,1 bar.

Tänään 110 km pelkästään sähköllä (välissä latauksia, kun auto seisoi). Hyvä peli, olen tykännyt paljon.

Hurjat on paineet. Tai enhän minä tiedä mitä hybridille suositellaan (mitä muuten hybridille suositellaan?), mutta 5F-Leonissa 2,2 on ns. mukavuussuositus ja 2,5-2,6 vaihtoehtoinen jos on kuormaa tai jos haluaa ajaa ekommin, mutta silloin jyristää jo enemmän. Voin vaan kuvitella miten tuollainen 3 tai yli jyristää Suomen teillä, varsinkin jos ajaa yksin ilman kuormaa. Varmaan menisi vielä pienemmällä kitkalla, jos vaihtaisi kumipäällysteiset puukiekot renkaiden tilalle.  ;D
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 16.06.21 - klo:00:49
Hurjat on paineet. Tai enhän minä tiedä mitä hybridille suositellaan (mitä muuten hybridille suositellaan?)
Suositukset:

Normaali
- eteen 2,6 bar
- taakse 2,6 bar

Täysi kuorma
- eteen 2,8 bar
- taakse 3,1 bar
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

DBMan

Minulla on nuo samat Turanza T005:set ja olen ajellut ihan suositusten mukaisilla normaalipaineilla, eli 2,6 bar edessä ja takana. En ole kokenut tarpeelliseksi pitää kovempia paineita, kun yksin ajelen enimmäkseen, eikä ole (Seatin sähköskuuttia lukuunottamatta) mitään ylimääräistä kuormaakaan mukana. Hyvin on renkaat rullanneet, enkä usko että nykivässä kaupunkiliikenteessä tulisi mitään kulutussäästöjä suuremmilla paineilla. Eikä tee mieli kivikaduilla ja työmaiden keskellä rytistellä yhtään kovemmilla kumeilla.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Pentium

Huomenna koeajoon FR phev. Saas nähdä miltä auto tuntuu ja minkälaista diiliä näistä myyjä pystyy tekemään. Vaihdolle ei toki mitään tarvetta tai syytä, mutta krooninen autokuume.. ;)
Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

Joakimmo

Jos kiinnostaa niin voisin olla valmis myymään valkoisen Phev FR hatchback + ledit + parkkikamera. Ajettu n. 7000km. Hintapyyntöä en osaa sanoa, mutta reilusti toki alle kaupan hintojen. Lisätietoa saat joakim(.)piiroinen@gmail.com

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy