Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

Antore

Lainaus käyttäjältä: veski - 03.06.21 - klo:22:56
Ettei olisi lasku kahdessa osassa  ;D tai hyvät alennukset sulla. Itsellä myös vastaava vakuutuspaketti noin 750 euroa täysillä bonareilla.

Tuollainen ero pihistelijän hintaan voi selittyä pelkästään asuinpaikalla. Ja näin kuntavaalien aikaan vähän politiikkaa peliin. Itse en Turvassa autoa vakuuttaisi vaikka hinta olisi puolet nykyisestä.

mipefin

Lainaus käyttäjältä: veski - 03.06.21 - klo:22:56
Ettei olisi lasku kahdessa osassa  ;D tai hyvät alennukset sulla. Itsellä myös vastaava vakuutuspaketti noin 750 euroa täysillä bonareilla.

Kyl tuo on ihan mahdollinen, itsellä on vielä kalliimpi kuin sinulla. Mutta vanhemman hlön henkilötunnuksella saisi tuonne alle 500â,¬ tienoille.

Itsellä sanoo IF että on 50% bonus liikennevakuutuksessa ja 80% kaskossa, maksimi olisi ilmeisesti 80% molemmissa.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

northrob

Lainaus käyttäjältä: Antore - 03.06.21 - klo:23:18
Itse en Turvassa autoa vakuuttaisi vaikka hinta olisi puolet nykyisestä.
Miksi?
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-Å KODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

PaveKoo

Mini ja Leon


Ranssi

Ovatko muut pyytäneet tarjouksia kesäkampanja-autoista?

Itselleni tarjottiin kampanjan päälle 2,5 % alennusta käteiskaupassa. Tuntuu vähän vaikealta arvioida onko prosentti kohdallaan huomioiden, että kyse on kamppishinnoittelusta. Varustebudjetti ilman talvikumeja oli noin 5kâ,¬.

Seamaster

Kaikki kaupat on autoliikkeille käteiskauppoja, jos ostaa auton rahoituksella saa autoliike rahoitusyhtiöltä ihan käteisenä kerralla rahan, sikäli tuollainen "käteiskauppa tarjous" ei merkitse mitään. Kyllä -2,5% ihan ok alennus uudesta autosta on.

miz

Kuulostaa ihan hyvältä alelta varsinkin kun kampanjahinta jo pohjalla. Tarkoitatko käteiskaupalla että ei ole vaihtoautoa mukana kuvioissa?
Itsellä oli vaihdokki, niin kaikki tarjoukset uudesta autosta oli listahinnalla, ja erot (isot) tuli vaihtoauton hyvityshinnassa ja rahoituksessa.

Ranssi

Ilman vaihdokkia on ainakin toistaiseksi tarkoitus edetä. Toki tiedän, että rahoitusta käytettäessä liike saa rahoittajalta kauppahinnan vastaavasti kuten käteisellä ostajalta. Hiukan kiinnostaa voisiko hinta rahoituksella olla jopa edullisempi, kun liike saanee kohtullisen provikan jokaisesta myydystä rahoitustuotteesta tai näin ainakin voisi kuvitella. Täytyy vielä kysellä muualta kuin Centereistä, jos liikkumavaraa hyödynnettäisiin toisaalla enemmän.

Tombba

Kaivoin esiin oman tarjouksen joulukuulta. Näköjään about 3200e sain alennusta, jos laskee, että talvirenkaat ostin ovh-hinnalla. Prosentteina tuo on 9%. Eli aika yksiin taitaa mennä kokonaisalennus tässä kesäkampanjassakin.

Pihistelijä

Mukava lähteä liikenteeseen, kun range oli yli 70 km. Aika hyvin pitää ajotietokoneen estimaatit paikkaansa. Vielä se on hieman pessimistinen, koska todellisuudessa menee 80 km hujakoille.

Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

tet

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 09.06.21 - klo:08:08
Mukava lähteä liikenteeseen, kun range oli yli 70 km. Aika hyvin pitää ajotietokoneen estimaatit paikkaansa. Vielä se on hieman pessimistinen, koska todellisuudessa menee 80 km hujakoille.

Farkku-Leonin WLTP-range näkyy olevan 60 km, ja sanot että menee 80 km hujakoille. Tuossa omassa Fordissa WLTP-range on 56 km, ja olen päässyt enimmillään 76 km yhdellä latauksella. Olen hieman yllättynyt, että sinullakin "vain" noin 20 km yli virallisen, kun kuitenkin olet pihistelyn ammattilainen. Toki nuo omat muutamat 70 km ylitykset ovat olleet valtaosin taajamanopeuksilla ajoa, sinulla saattaa olla suurempi osuus maantietä. Toisaalta VAG-hybridien tekniikka sopii paremmin maantielle, kuin Fordin, joten se taas tasoittaa puntteja jos ajoprofiili poikkeaa tähän suuntaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: tet - 09.06.21 - klo:11:24
Olen hieman yllättynyt, että sinullakin "vain" noin 20 km yli virallisen, kun kuitenkin olet pihistelyn ammattilainen.
Tuo 80 km on keskimäärin näin kesällä. Olen päässyt 90 km maantietä max 80 km/h rajoituksella. Mutta selvästi vaikeampaa on alittaa WLTP lukemat niin reilusti kuten oli TSI:llä. Jos tämä tästä vielä vertyisi.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 09.06.21 - klo:08:08
Mukava lähteä liikenteeseen, kun range oli yli 70 km. Aika hyvin pitää ajotietokoneen estimaatit paikkaansa. Vielä se on hieman pessimistinen, koska todellisuudessa menee 80 km hujakoille.


Onko kokonais-range kuitenkin sitten vaan tuo runsaat 700 km? Seathan lupaa hybridille 800 km, joka sekin on n. 100 km vähemmän mitä pääsen 1.4 TSI ACT:llä (n. 880-900 km).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Pushead

Tankki ei välttämättä ole täysi?
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

miz

Nämä yhteisranget on aina käytännössä vähän teoreettisia hybridillä jos lataillaan kotona vähän väliä. Kuten itsekin teen.
Tietty asia on eri, ja merkityksellisempi, jos on paljon ajoa jossa painetaan tonni putkeen.

Omasta edellisestä tankkauksesta on nyt reilu 400km ja rangea näyttää 610 + 63km.
Kulutus 1,1 + 15 kWh / 100km.
Tankkausväliksi on mulla muodostunut 1000-1500km. Bensaa menee tällöin  2-3 litraa satkulla ja sähköä keskimäärin tuo 15 kWh päälle riippuen paljonko tulee maantietä.

Nyt lämpöisellä tuo sähkörange riittää helposti omiin arkiajoihin, kun ilmastoinnin vaikutus/kulutus on todella paljon pienempi kuin lämmityksen.

ToAkPa

#886
Lainaus käyttäjältä: miz - 09.06.21 - klo:18:16
Nämä yhteisranget on aina käytännössä vähän teoreettisia hybridillä jos lataillaan kotona vähän väliä. Kuten itsekin teen.
Tietty asia on eri, ja merkityksellisempi, jos on paljon ajoa jossa painetaan tonni putkeen.

Omasta edellisestä tankkauksesta on nyt reilu 400km ja rangea näyttää 610 + 63km.
Kulutus 1,1 + 15 kWh / 100km.
Tankkausväliksi on mulla muodostunut 1000-1500km. Bensaa menee tällöin  2-3 litraa satkulla ja sähköä keskimäärin tuo 15 kWh päälle riippuen paljonko tulee maantietä.

Nyt lämpöisellä tuo sähkörange riittää helposti omiin arkiajoihin, kun ilmastoinnin vaikutus/kulutus on todella paljon pienempi kuin lämmityksen.

Kesän aikana nähdään kuinka lähelle noita teoreettisia matkoja päästää, kun tulee lähdettyä pohjoiseen. Tähän mennessä on pääasiassa ajettu noin 50 km päivässä pääkaupunkiseudulla.

Nyt on neljäs tankillinen kohta puolessa välissä ja takana noin 5600 km.
Ensimmäisen tankillisen ajot ajettu pääasiassa bensalla, kun latauspaikka ei ollut vielä valmiina. Sen jälkeen kaksi tankillista noin neljäsosa ajomatkasta bensalla. Ulkolämpötilan vaikutus näkyy selvästi sähkön kulutuksessa.
Tankkaukset:
1. 15.2., ajettu 516 km, kulutus 2,7 kWh ja 6,8 l/100km
2. 7.4., ajettu 2018 km, kulutus 17,0 kWh ja 1,6 l/100 km
3. 15.5., ajettu 2000 km, kulutus 13,8 kWh ja 1,8 l/100 km
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Yaffa0

Noilla tankkausväleillä ei olla paljoa sitten nautittu auton kokonaistehoista, vaan hissuteltu jalka hipoen kaasu(sähkö?)poljinta. Menee kokonaisteho 150 kW vähän ikäänkuin hukkaan, kun käytetään pääsääntöisesti vain tuota 85 kW konetta aika raskaalle autolle.

Jos ajaa Leonia niin kuin tämä kaveri videolla alla, niin auton koko potentiaali hyödynnetään. Tämähän on kuitenkin geeneiltään ikään kuin Golf/Passat GTE, eikä mikään varsinainen ekoauto(?). Mutta kukin toki tyylillään.
https://www.youtube.com/watch?v=ME867Gu7u80
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Pushead - 09.06.21 - klo:17:04
Tankki ei välttämättä ole täysi?

Totta, hyvä havainto. Jotenkin oletin sen olevan täysi, kun akkukin oli.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

Musta tämä on just sopivan ripeä ekoauto, ja geeneissä on vahvasti perheautoa.

Tossa sähkömoottorissa on tarpeeksi tehoa että saa luistoneston vilkkumaan kesärenkaillakin, ja tuonne kahdeksaan kymppiin kiihtyy arkiajoon ihan ok ripeydellä ettei ole kenenkään tientukkona. Sen jälkeen alkaa puutumaan. Jos vaikka fillarit katolla motarille liittyy, niin bensan ottaa ihan mielellään mukaan menoon.

Minä ja toakpa näköjään ajellaan molemmat pääosin pk-seudulla arkiajot niin harvemmin on tarvetta painaa renkaat kiljuen menemään täkäläisessä liikenteessä, täälläpäin on vieläpä nopeusrajoituksia. Ja ainakin itsellä perhettäkin kyydissä..
Olemassa olevaa potentiaalia ei musta ole tarvetta käyttää jatkuvasti, mutta kukin tyylillään.


Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: miz - 10.06.21 - klo:01:45
Tossa sähkömoottorissa on tarpeeksi tehoa että saa luistoneston vilkkumaan kesärenkaillakin, ja tuonne kahdeksaan kymppiin kiihtyy arkiajoon ihan ok ripeydellä ettei ole kenenkään tientukkona.
On kyllä mukavan pirteä sähköllä sinne 80 km/h saakka. Ajaa ihan mielellään sähköllä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 09.06.21 - klo:16:40
Onko kokonais-range kuitenkin sitten vaan tuo runsaat 700 km? Seathan lupaa hybridille 800 km, joka sekin on n. 100 km vähemmän mitä pääsen 1.4 TSI ACT:llä (n. 880-900 km).
Tankki oli 80% täynnä. Täytenä näytti 790 km bensa-rangea. Tuli viikonloppuna ajettua ensimmäinen pidempi reissu hybridimoodissa. Akku täynnä lähtiessä ja kulutus jäi alle 4 l/100 km. Olen ihan tyytyväinen. Mukava ohitella rekkoja 150 kW teholla.

Työmatkat ja lähiajot mennään sitten sähköllä 85 kW teholla.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

mikama83

Mistähän se johtuu että range näyttää aina väärin? Tästä hybridistä ei kokemusta kuin yhden päivän ajalta mutta jos tuon oman 1.5eTsi Leonin tankkaan täyteen näyttää aina että range olisi 830km,vaikka todellisuudessa sillä pääsee noin 1050km. Kun on ajanu reilut 200km niin sitten tuo lukema alkaa vasta laskea.

Ranssi

Asia on osin subjektiivinen, mutta minkälaisia kokemuksia on sisämelusta, jota on melkolailla moitittu erinäisissä yhteyksissä? Itseä kiinnostaa tuntumat erityisesti 18" kumeilla, jotka tulevat FR:ssä pakollisena pahana.

mipefin

Ei ole mikkään maailman hiljaisin auto kyllä 18" renkailla, mutta itse olen ihan tyytyväinen Polon jälkeen siltikin. Riippuu varmaan omista vertailukohdista.

E-Modella "hissutellessa" jää kyllä valoista kiihdyttäessä aika moni muu auto, ainakin omalla kaasujalalla ;) Pitäis olla neliveto tuolle sähkölle että ei pyörittelisi luistonestolle asti, vaikka renkaat on lämpimät ja tie on kuiva.

Jos haluaa ns. kiihdytyskisat ottaa valoista vierekkäisen auton kanssa, niin auto-hold ja E-mode on aika kova yhdistelmä. Voi pitää jalkaa kaasupolkimen kohdalla valmiiksi ja painaa heti kun valot vaihtuu. Lähtee sähköllä äkäisemmin kuin moni paljon tehokkaampi polttomoottoriauto.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Seamaster

#895
Lainaus käyttäjältä: mipefin - 10.06.21 - klo:14:20
Ei ole mikkään maailman hiljaisin auto kyllä 18" renkailla, mutta itse olen ihan tyytyväinen Polon jälkeen siltikin. Riippuu varmaan omista vertailukohdista.

E-Modella "hissutellessa" jää kyllä valoista kiihdyttäessä aika moni muu auto, ainakin omalla kaasujalalla ;) Pitäis olla neliveto tuolle sähkölle että ei pyörittelisi luistonestolle asti, vaikka renkaat on lämpimät ja tie on kuiva.

Jos haluaa ns. kiihdytyskisat ottaa valoista vierekkäisen auton kanssa, niin auto-hold ja E-mode on aika kova yhdistelmä. Voi pitää jalkaa kaasupolkimen kohdalla valmiiksi ja painaa heti kun valot vaihtuu. Lähtee sähköllä äkäisemmin kuin moni paljon tehokkaampi polttomoottoriauto.

Missä nopeudessa se kiihtyvyys alkaa hyytymään, kun ei tuossa kuitenkaan 0-100 Km/h kiihtyvyys kuitenkaan kummoinen ole, toki ei mikään huonokaan, varmasti pärjää kyllä liikenteessä :)

mipefin

#896
Lainaus käyttäjältä: Seamaster - 10.06.21 - klo:14:54
Missä nopeudessa se kiihtyvyys alkaa hyytymään, kun ei tuossa kuitenkaan 0-100 Km/h kiihtyvyys kuitenkaan kummoinen ole

0-60 on ainakin nopea, ehkä 70 astikin, en nyt ulkoa muista. 60-80 ihan ok, 80 jälkeen alkaa olemaan hidas kiihtyvyys minusta.

Omiin ajoihin on kyllä oikein hyvä tämmöinen plugari, nyt on 890km tankkauksesta 1.3l/100km kulutuksella, ja siitä on 135km ihan rehellistä matka-ajoa tyhjällä akulla kun olin palaamassa Helsingistä Ouluun ja tankkasin Kärsämäellä. Kotiin pääsyn jälkeen on taas tässä Oulun alueella tullut pyörittyä 720km verran 0.3l/100km kulutuksella :D Sähkön käyttöä en ole säälinyt yhtään, vaan lähen aika usein risteyksistä niin että muut jää kauas taakse :)
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

miz

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 10.06.21 - klo:12:59
Asia on osin subjektiivinen, mutta minkälaisia kokemuksia on sisämelusta, jota on melkolailla moitittu erinäisissä yhteyksissä? Itseä kiinnostaa tuntumat erityisesti 18" kumeilla, jotka tulevat FR:ssä pakollisena pahana.

Bridgestone Potenzat on erittäin meluisat, kiusaa varsinkin pienemmillä nopeuksilla vähänkin karkeilla pinnoilla. Motarilla hiljaisemmistakin renkaista tulee huminaa läpi.

Itse vaihdoin potenzat GY Efficient Gripiin 225/45 18 koossa, auttoi ihan hyvin varsinkin pienemmissä nopeuksissa. Ei toki yhtä hiljainen kuin 17" kitkoilla.
Lisäksi parannettiin äänieristystä kontissa, takapyörän kaarissa, takapenkin alla ja ovissa. Auttoi myös osaltaan ja äänentoistokin parani jo tuolla paljon.

Ei siitä ässämersua tullut, mutta hiljaisempi ja miellyttävämpi kyllä, investoisin uudelleenkin.

Seamaster

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 10.06.21 - klo:14:56
0-60 on ainakin nopea, ehkä 70 astikin, en nyt ulkoa muista. 60-80 ihan ok, 80 jälkeen alkaa olemaan hidas kiihtyvyys minusta.

Ok, mutta kiihtyvyys 100;seenkin saakka toki vähintäänkin riittävä

miz

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 10.06.21 - klo:14:56
0-60 on ainakin nopea, ehkä 70 astikin, en nyt ulkoa muista. 60-80 ihan ok, 80 jälkeen alkaa olemaan hidas kiihtyvyys minusta.

Ilman enempää numerotietoa samoilla fiiliksillä.

80 tuntuu olevan vedenjakaja jonka jälkeen kiihtyvyys alkaa hyytyä, siihen asti riittää sangen hyvin ilman bensan potkua. Toki pääsee liikenteen mukana motari nopeuteen saakka kunhan tiedostaa asian eikä tunge liian ahtaisiin väleihin.
Yli satasen vauhdissa akku kyllä hupenee että siinä kannattaa harkita muutenkin suosiolla hybriditilaan siirtymistä ellei ole ihan lyhyt siirtymä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy