Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 25.02.21 - klo:15:05
Luin TM:n testin. Omaani pidän hiljaisena, ja vertailukohta on ex Volvo XC60 T8, kitkarenkailla sekin kuten Leonini. Voisiko testiauton 18" renkailla olla osuutensa asiassa, minulla on 17".

Ja peräkontin litrakoosta on Seatin nettisivuilla ollut nyt jo kolmea eri tietoa. En muista mikä se oli alunperin, joulukuun lopulla 2020 siellä oli 470L ehybridille, nyt näkyy olevan tuo sama 380L kuin TM:ssa. Jää vähän kusetuksen maku, itselle koko oli yksi tärkeä valintakriteeri. Totta kai testasin asiaa livenä, mutta testattavana oli 1.5 kevythybrid. Tätä PHEV:tä kun sai koeajoon odotella, ja kun tuli niin oli töpöperä. No kyllä tuokin minulle riittää, 2 golfbägiä mahtuu ja 4h viikonloppukamat mökkireissulle kylmälaukkuineen.

^ Epäilen, ettei Leonin tavaratila ole 470 l. Tuo 380 l on lähempänä totuutta. Tiguan eHybrin tavaratilan koko 476 l. Enpä usko Leonin tavatilan olevan samaa kokoluokkaa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Jontigga

#631
Latasin Fuelio sovelluksesta tankkaustiedot reilu 2kk ajalta Cupra Leon ehybridistä. Ei selkein excel taulukko mutta näkee tankkauksien välisen keskikulutuksen.

Auto hankittu Seinäjoen Käyttöautosta. Autoliike toi auton Tampereelle, jossa oli sovittu luovutus ja siitä ajoin kotiin Vantaalle. Sinänsä hauska tilanne kun istuin autoon ensimmäisen kerran Tampereella auto oli tietenkin cupra modessa. Nuori noin 20v kundi ilmeisesti vähän kengittänyt cupraa välillä Seinäjoki-Tampere  ;D Siitä lähti sitten minun ex kaasu octavialla takasin Seinäjoelle ::) Eli ensimmäiset vajaa 600km pitkää matkaa tyhjällä akulla ja keskikulutus ajotietokoneen mukaan muistaakseni noin 6,5l.

Muuten ladattu ahkerasti kotona schuko pistokkeesta ja yleisillä latausasemilla lukuunottamatta auton ensimmäisiä ajopäiviä. Työmatka 18km suuntaansa ja työpaikalla mahdollisuus ladata schukolla. Hienosti meni emodella vielä vajaan -20 pakkasilla työmatkat, mutta siitä kun oli kylmempää niin käynnisti bensamoottorin ja sillä sitten ajoin koko matkan että lämpeää kunnolla. Muutama vähän pidempi 100-150km reissu on myös ajettu mutta muuten päivän ajomatkat 40-80km. Keskikulutus kokonaisuudessaan noin 2,4l/100km, joka mielestäni erittäin hyvä näille koville talvikeleille jota tänä vuonna myös etelä-suomessa on ollut.




Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 25.02.21 - klo:15:05
Ja peräkontin litrakoosta on Seatin nettisivuilla ollut nyt jo kolmea eri tietoa. En muista mikä se oli alunperin, joulukuun lopulla 2020 siellä oli 470L ehybridille, nyt näkyy olevan tuo sama 380L kuin TM:ssa.
Onhan siellä yhä 470 litraa. TM käyttää mittaukseen omia 10 litran palikoitaan. VDA mittauksissa taas käytetään litran palikoita. TM mittaukset ovat kaikilla autoilla pienemmät kuin VDA, ellei sitten jossain harvinaisessa tapauksessa tavaratilan mitat osu juuri noihin 10 litran palikoihin.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 25.02.21 - klo:16:33
Onhan siellä yhä 470 litraa. TM käyttää mittaukseen omia 10 litran palikoitaan. VDA mittauksissa taas käytetään litran palikoita. TM mittaukset ovat kaikilla autoilla pienemmät kuin VDA, ellei sitten jossain harvinaisessa tapauksessa tavaratilan mitat osu juuri noihin 10 litran palikoihin.

Jep, Suomen ja Ruotsin sivut sanoo molemmat myös 470L, Ruotsin teknisten tietojen lomake päivätty vielä 07.01.2021 eli aika tuore läpyskä kyseessä, luulisi olevan korjattu jos olisi väärä lukema. Tavalliselle ei-eHybridille sanotaan 620L.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Jaran

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 25.02.21 - klo:15:05
Luin TM:n testin. Omaani pidän hiljaisena, ja vertailukohta on ex Volvo XC60 T8, kitkarenkailla sekin kuten Leonini. Voisiko testiauton 18" renkailla olla osuutensa asiassa, minulla on 17".

Ja peräkontin litrakoosta on Seatin nettisivuilla ollut nyt jo kolmea eri tietoa. En muista mikä se oli alunperin, joulukuun lopulla 2020 siellä oli 470L ehybridille, nyt näkyy olevan tuo sama 380L kuin TM:ssa. Jää vähän kusetuksen maku, itselle koko oli yksi tärkeä valintakriteeri. Totta kai testasin asiaa livenä, mutta testattavana oli 1.5 kevythybrid. Tätä PHEV:tä kun sai koeajoon odotella, ja kun tuli niin oli töpöperä. No kyllä tuokin minulle riittää, 2 golfbägiä mahtuu ja 4h viikonloppukamat mökkireissulle kylmälaukkuineen.
Eikös testiauto ollu Xcellence jolloin rengaskoko on 17”?

Tuo 380l löytyy kyllä edelleen Seatin sivuilta, mutta se on 5-ovisen, ei ladattavan kontin tilavuus.

Ymmärtääkseni PHEVin kontti on sama kun eTSI:n kontti on pohja yläasennossa? Sillähän kontin tilavuuden olisi pystynyt simuloimaan.

Lionman

No niinpä näkyy olevankin Sportstourer ehybribin kontti Seatin sivuilla 470L. Katsoin näköjään sen töpöperä eTSI:n tietoja. Hyvä näin. Se simulaationi olikin juuri noin eli sen eTSI farkun kontti pohjalevy ylhäällä. Selvisipä tuokin että sillä tavoin on saman kokoinen.

Mutta kyllä epäilyttää tuo TM:n mittaus. Saako tosiaan niillä 10L:n palikoilla 90L liian pienen tuloksen? Ja testiautoon oli muuten laitettu n. 8000,:lla lisävarusteita, ehkä mukana myös 18" renkaat. Tai sitten sekään tieto ei testin tekstissä  pidä kutiaan.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Katoin uudestaan ko. TM:n digilehden jutun. Lisävarusteita n. 7300,:lla ja niissä mukana 18" renkaat.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 25.02.21 - klo:20:54.
Mutta kyllä epäilyttää tuo TM:n mittaus. Saako tosiaan niillä 10L:n palikoilla 90L liian pienen tuloksen?
Isoilla 10 litran mittapalikoilla ei pystytä täyttämään koko tavaratilaa. Ilmaa jää väliin. Mitä pienempiä palikoita, sen tarkemmin se voidaan täyttää. Esim. Uuden Octavian HB tavaratilan kooksi ilmoitetaan 600 litraa, mutta TM sai sen tilavuudeksi vain 490 litraa.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Antore

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 25.02.21 - klo:21:09
Isoilla 10 litran mittapalikoilla ei pystytä täyttämään koko tavaratilaa. Ilmaa jää väliin. Mitä pienempiä palikoita, sen tarkemmin se voidaan täyttää. Esim. Uuden Octavian HB tavaratilan kooksi ilmoitetaan 600 litraa, mutta TM sai sen tilavuudeksi vain 490 litraa.

Ei kai litratilavuutta pitäisi milloinkaan mitata palikoilla, ei pienillä eikä isoilla?

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 25.02.21 - klo:21:09
Katoin uudestaan ko. TM:n digilehden jutun. Lisävarusteita n. 7300,:lla ja niissä mukana 18" renkaat.

Itsellä ei ole TM:n tilausta mutta ainakin https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5a-2021/tm-koeajo-seat-leon-e-hybrid-lapa-jaahan-nimi-lehteen/ tässä kansikuvassa on 17" vanteet.



Mutta kaipa se melukin on aika subjektiivista, itse olen oikein tyytyväinen siihen kuinka hiljainen auto tuo on, ja mulla on kuitenkin nastarenkaat alla :D

Ehkä aiempi polo oli sitten ihan kauhea TM:n mittareilla.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Antore - 25.02.21 - klo:21:12
Ei kai litratilavuutta pitäisi milloinkaan mitata palikoilla, ei pienillä eikä isoilla?
Kyllä minä ymmärrän isojen mittalaatikoiden käytön. Ne kuvaavat paremmin todellisia tavaroita, joita tavaratilaan laitetaan.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

mikama83

Mulla kanssa nastarenkaat alla ja kesällä noi vakiot FR 18" vanteet/renkaat. Pidän hiljaisena autona verrattuna edelliseen 5f korimallin Leon farkku cupraan. Toinen iso plussa siihen verrattuna on se, että tuo edellinen piti vaikka minkälaista natinaa talvella mutta tässä uudessa ei ole ollu semmosia ainakaan nyt reilun 18tkm matkalla.

Lionman

Ehkäpä kansikuvaan on päässyt se toinen auto, se jonka perusledivalot mittasivat.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Antore

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 25.02.21 - klo:21:23
Kyllä minä ymmärrän isojen mittalaatikoiden käytön. Ne kuvaavat paremmin todellisia tavaroita, joita tavaratilaan laitetaan.

Kyllä minäkin sen ymmärrän, kertoo hyvin todellisen käytännön kapasiteetin. Mutta laatikoiden määrällä ja litratilavuudella ei välttämätä ole mitään tekmistä keskenään.

Lionman

Olen eri mieltä. Olen usein pakannut tavaratilan täpötäyteen, hattuhyllyn alle kuitenkin sopien. Osa tavaroista on ollut elastisia vaatekasseja ja pusseja, kenkiä ja muuta pienempää tavaraa joilla raot ja kolot on voinut täyttää. Osa sitten kantikasta kuten kylmälaukku ja ruokakori.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 25.02.21 - klo:20:54
No niinpä näkyy olevankin Sportstourer ehybribin kontti Seatin sivuilla 470L. Katsoin näköjään sen töpöperä eTSI:n tietoja. Hyvä näin. Se simulaationi olikin juuri noin eli sen eTSI farkun kontti pohjalevy ylhäällä. Selvisipä tuokin että sillä tavoin on saman kokoinen.

Mutta kyllä epäilyttää tuo TM:n mittaus. Saako tosiaan niillä 10L:n palikoilla 90L liian pienen tuloksen? Ja testiautoon oli muuten laitettu n. 8000,:lla lisävarusteita, ehkä mukana myös 18" renkaat. Tai sitten sekään tieto ei testin tekstissä  pidä kutiaan.

TM teki saman tempun edellisen Leon ST:n kanssa (TM 06/2014). Myös sen tavaratila saatiin lehden mittauksessa n. 100 litraa pienemmäksi kuin tehdas ilmoitti (TM 470 l., VDA 578 l.). Suora lainaus: ”tavaratila on hyvän kokoinen, mutta 10 litran laatikoilla mitaten jäimme silti n. 100 litran päähän valmistajan ilmoittamasta arvosta.” Näin se historia toistaa itseään.

Linkki niille, jotka tilaavat:
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/06-2014-nakoislehti/koeajo-seat-leon-st-12-tsi-dsg-style-2
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Pertsaperustyyppi

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 25.02.21 - klo:21:13
Itsellä ei ole TM:n tilausta mutta ainakin https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5a-2021/tm-koeajo-seat-leon-e-hybrid-lapa-jaahan-nimi-lehteen/ tässä kansikuvassa on 17" vanteet.



Mutta kaipa se melukin on aika subjektiivista, itse olen oikein tyytyväinen siihen kuinka hiljainen auto tuo on, ja mulla on kuitenkin nastarenkaat alla :D

Ehkä aiempi polo oli sitten ihan kauhea TM:n mittareilla.

Sähköajossa subjektiivinen rengasmelu korostuu kovemmissa vauhdissa kun moottorin ääni jää pois peittämästä. Tämän olen huomannut ja TM kin todennut Tesloja testatessaan.

Taajamissa pyörittely on kyllä upeaa sähkövedolla kun voi kuunnella vaikka hiljaista klassista taustalla. Ei ole onnistunut aiemmilla autoillani.

Jaran

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 25.02.21 - klo:21:09
Katoin uudestaan ko. TM:n digilehden jutun. Lisävarusteita n. 7300,:lla ja niissä mukana 18" renkaat.
Mittaukset tehtiin lehden mukaan 225/45R17 Contin kitkoilla. Tämä lukee tuolla Koeauto -osiossa, josta näkyy myös että koeajomatkan pituus oli 1987km.

jukkanen

Harmillista kyllä että eivät osanneet tehdä tähän suurempaa tavaratilaa. Kun aikoinaan vaihdoin -15 Toledosta MY17 ST Leoniin, jouduin pienentämään koirien häkkiä vaikka Toledo ei edes ollut farkku. Vaikuttaa siltä, että pienentäminen tai uuden teko on taas edessä. Vanhassa sai sentään pohjalevyn vaihdettua ja sen alla olevat roinat poistettua, jolloin tilaa sai kasvatettua alaspäin, mutta tässä uudessa tuo polttoainesäiliö taitaa estää senkin muokkauksen.




Jaran

Lainaus käyttäjältä: Antore - 25.02.21 - klo:21:12
Ei kai litratilavuutta pitäisi milloinkaan mitata palikoilla, ei pienillä eikä isoilla?
Tokihan kontin voisi kokeilla täyttää vedellä tai vaikka raakaöljyllä, mutta siinäkin on omat haasteensa. Muovipussien sullomisen jälkeisen pussien tuloskaan ei taida antaa ihan vertailulkelpoista tulosta.
TM on päätynyt pääosin muista medioista poiketen 10 laatikoihin ja he ovat sitä osaltaan perustelleet. Ovat myös kommentoineet aina silloin tällöin, että näiden mittalaatikoiden väleihin mahtuu sitten niitä pehmeitä muovipusseja tms. hieman autoista riippuen. Ja silloin tällöin kommentoivat myös, että esim kontin alla on tilaa pienille tavaroille, mutta mittalaatikoita sinne ei mahtunut.

10l laatikoita ennen taisivat käyttää juomakoreja. TeslaBjörn käyttää banaanilaatikoita. Onhan näitä.
10l laatikoissa korostuu mielestäni kontin korkeus. Muutama ratkaiseva sentti lisää tai liian vähän, niin mahtuu taas koko kontin alalta yksi kerros lisää näitä 10l laatikoita jolloin tulee helposti ~80-100l lisää. Tai sitten ei mahdu.

Vertailukelpoisuuttahan tuolla on haettu ja mielestäni ihan onnistunut kombo.

Jaran

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 26.02.21 - klo:08:46
Harmillista kyllä että eivät osanneet tehdä tähän suurempaa tavaratilaa. Kun aikoinaan vaihdoin -15 Toledosta MY17 ST Leoniin, jouduin pienentämään koirien häkkiä vaikka Toledo ei edes ollut farkku. Vaikuttaa siltä, että pienentäminen tai uuden teko on taas edessä. Vanhassa sai sentään pohjalevyn vaihdettua ja sen alla olevat roinat poistettua, jolloin tilaa sai kasvatettua alaspäin, mutta tässä uudessa tuo polttoainesäiliö taitaa estää senkin muokkauksen.
Edelliseen kormalliin nähden kontti on hieman suurempi kun verrataan vastaavia komboja.
Jos vanhassa verrataan maakaasuversioon, jossa myös pohja oli "kiinteästi" korkeammalla tasolla, niin uusi on hitusen suurempi.
Jos taas vertaa perusmalleja, jossa pohjan saa myös matalammalle tasolle, niin siinäkin uutuus on hitusen suurempi.
Mutta jos vertaa vanhaa mallia, jossa pohja on alhaalla tähän PHEV:iin (jossa pohjaa ei saa alas), niin onhan tämä merkittävästi matalampi ja siten pienempi.

Lionman




Perustin oman käsitykseni 18" renkaista tähän saman jutut koeajoauton lisävarustelistaukseen. Mutta totta on, että koeajoauto-kohdassa on talvirenkaiksi kerrottu 17". Ehkä nuo 18" on ko. auton kesärenkaat.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Minua häiritsee tässä tavaratilamittauksessa se, että TM on tyytynyt aika karkeaan likiarvoisuuteen, kun muutoin pyritään löytämään varsin tarkkaakin dataa niin että eri autojen keskinäinen vertailu on mahdollista. Tätä lisäksi sotkee kulloisenkin tilan soveltuvuus näille mittapalikoille kuten useampikin on kuvannut. Tässä painaa myös historia eli kun on näin alettu mittaamaan niin sillä sitten mennään että ajallinen vertailu esim. yhden automallin osalta olisi mahdollinen. Tarkempia ja ehkä jopa kätevämpiäkin mittakappaleita voisi varmaan löytää.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Erkka

Minä ainakin luotan autonvalmistajan ilmoittamiin tilavuusmittoihin. Nuo TM:än ilmoittamat mittaukset jätän toisarvoiseen asemaan. Jokainen päätelköön itse, mitä mittaustapaa käyttää, arvioidessaan oman autonsa tavaratilan kokoa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Le.ON

Oma Leon HB PHEV on nyt saapunut ja toista sataa kilsaa kertynyt mittariin hymyissä suin. Oma jälleenmyyjä välitti toiveen käyttöönottohuoltoon takavalojen kytkemiseksi myös päiväsaikaan ja näytti ainakin tänään päivällä palavan hienosti (jollei sitten joku uuden Leonin monista bugeista ;D )! Yksi mikä itseä ehkä vähän ärsyttää on tuo "Hola!"-projektiovalo, saako sitä valikosta kytkettyä pois? Näin ainakin luulin, enkä tälle siksi pyytänyt tehtävän mitään. Mikäli ei onnistu itse, niin varmaan jossain tulevaisuudessa huollossa sen saa koodattua pois..

Lionman

Siis ohjelmoivatko huollossa takavalot palamaan päiväajovalojen kanssa? Mikä liike? Olenko saanut asiasta väärää tietoa?
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

tet

^ Heh. :D Vuoden ne vierii, ja VAG-kornsernin "takavalot päivävaloilla"-saaga se jatkuu aina vaan. Yksi liike sanoo ettei saa koodata. Toinen että juu, toki koodataan jos haluat. Ja kolmas koodaa jo valmiiksi pyytämättä. Samaa epäjohdonmukaista sekoilua vuodesta toiseen, merkistä toiseen. ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lionman

Joo, on kyllä ihme touhua jos noin on. Saisivat minulla takavalot palaa aina kun auto liikkuu. On ne niin komeat! Ja muutenkin.

Aamulla lähdin täpötäyden kevytkärryn kanssa Helsinkiin, ja lähtiessä oli ilmeisesti sen verran hämärää, että auto päätti sytyttää ajovalot ja siis takavalot myös. Luulinkin, että viisas auto, tunnisti kärryn ja sytytti takavalotkin. Tämän tarkistin samalla kun tarkistin että kärrissä valot todella palaa. Tunnin ajon jälkeen päivä kirkastui ja valot siirtyi auto-asentoon, eli päiväajovaloille. En tätä olisi tajunnut, ellei takana ajava olisi vilauttanut pitkiä. Fiksu ihminen. Tie märkä ja ilmassa vesisumua, ja lisäksi luntakin ohuelti vihmoi. Sen verran just että kävi Front Assist pois päältä. Siitä tulikin ajatus, että aktivoituiko samalla sen etupaneelin lämmitys, kun aika pian tuo palasi eli varoitusvalo sammui.

Siitäpä sitten ajankulukseni aloin laskemaan vastaantulevien takavalojen päällä oloa peilistä vilkaisemalla. Päätin lopettaa, kun sata takavalot päällä olevaa on mennyt. Yllättäen tuli melkein tasapeli 100 valoin, 101 pimeenä. Vastaantulevia oli aika paljon, monella boxi katolla eli talvilomalaisia matkalla pohjoiseen. Tulipahan otantaan hyvin eteläsuomalsisia ja uudempia autoja.

Ja yksi varoitusvalo vielä syttyi; e-ääni, aja varovasti tmv. Tarkoitti varmaan sen tyhmän 0-30kmh pörinän deaktivoitumista. Sitä ei kuulemma saa poistettua. Jos jollain on joku sen kikka poistamiseksi, niin otan ilolla vastaan.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

suurlohi

Onkos teillä tullut kangasmattoja auton mukana? Minulla tuli auto kuramatoilla varustettuna ja ainakaan vielä ei näy Seat-verkkokaupassa kangasmattoja myytävänä.

Ja saako tuota hurinaa tosiaan hiljennettyä jollain softalla huollon toimesta. Alkaa näillä kevätkeleillä kuivalla asfaltilla tosiaan ärsyttää tuo meteli ;D

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: suurlohi - 28.02.21 - klo:15:04
Onkos teillä tullut kangasmattoja auton mukana? Minulla tuli auto kuramatoilla varustettuna ja ainakaan vielä ei näy Seat-verkkokaupassa kangasmattoja myytävänä.

Ei tullut kangasmattoja vaan kurakaukalot. Nettisivuilta löytyy kolmenlaisia mattoja. Ei varsinaisesta verkkokaupasta. Yhdet ilman tekstiä, toiset Leon tekstillä ja kolmannet FR logolla. Sain tingattua myyjältä tekstittömät kaupan tekijäisenä. Tulevat jälkitoimituksena.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy