Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

miz

Ymmärrän pointtisi.

Kuitenkin lienee edes lähellä totuutta että 97% autoilijoista ajaa paremmin ja turvallisemmin automaatilla, kun voi keskittyä siihen mitä ympärillä tapahtuu. Eikä sitä autoa tumpata vahingossa risteyksiin, tai jäädä tientukoksi kun onkin ykkösen sijaan kolmonen silmässä isolle tielle liityttäessä. Isossa kuvassa on siis varmaan parempikin että isot massat ajaa automaateilla, kunhan ei joudu manuaalin rattiin välillä!

Ne ketkä ehdottomasti haluavat sen kepin ja bensakoneen, saavat tästä hamaan tulevaisuuteen melko varmasti kaivaa syvemmältä taskun pohjalta.

Topicin aiheesta, eli Leonista:

Läpsyttimillä voi oman pienen kokemuksen mukaan ihan oikeastikin vaihtaa kutoselta neloselle kahdella pienellä sormen liikkeellä. Ei toki ole sama kuin se keppi, mutta onnistuu tarvittaessa kyllä.

Hybridissä tuo ainakin d-moodissa vaihtaa kyllä itse takaisin automaattitilaan hetken päästä, eli ei sillä manuaalimoodilla pitkälle ajella ellei vaihda välissä vaihteita. Sikäli noista lirpakkeista ei kannata kenenkään innostua että voisi ajella "puolimanuaalina" mitenkään fiksusti. Sitäpaitsi se ylöspäin vaihtaminen on ihan sikahidas, alaspäin menee ihan nätisti.

Kaistavahti ei kyllä musta ole kovin kiva lumisilla teillä, heittää aika ahkerasti päälle ja pois. Onneksi poiskytkeminen on tehty helpoksi ilman infotaimentiin koskemisen pakkoa.

Tänään oli yksi ihmettelyn aihe bensa/sähkölogiikassa: n. 7km sähköajon jälkeen auto pysäköitäessä päätti pöräyttää bensan käymään, akkua n.75%. Melko erikoinen logiikka aina välillä, tässä kun oli kyse rauhallisesta peruutuksesta katokseen, muutama metri ees-taas ja lähti bensa käymään..

Veikkaan että noita robottiautoja saadaan vielä hetki odotella, mennään siihen saakka näillä välimallin autoilla, jota varmasti varsinkin nämä lataushybridit kyllä on.

mipefin

Lainaus käyttäjältä: miz - 15.02.21 - klo:15:15
Hybridissä tuo ainakin d-moodissa vaihtaa kyllä itse takaisin automaattitilaan hetken päästä, eli ei sillä manuaalimoodilla pitkälle ajella ellei vaihda välissä vaihteita. Sikäli noista lirpakkeista ei kannata kenenkään innostua että voisi ajella "puolimanuaalina" mitenkään fiksusti. Sitäpaitsi se ylöspäin vaihtaminen on ihan sikahidas, alaspäin menee ihan nätisti.

Voisi kokeilla toimiiko joistain muista autoista tuttu logiikka: Jos S-modella käyttää manuaaliläppiä, niin sitten se myös jää manuaalitilaan eikä vaihda takaisin automaatille.

Ainakaan itse en ole myöskään mitään kehoitusta huomannut takaisin D:lle vaihtamisesta S-modella, mitä tuolla edellisellä sivulla joku mainitsi. Ajelin vahingossa itse aika pitkänkin pätkän S-modella välissä kun en huomannut vaihtaa takaisin. Ja eco-vinkit pois päältä tietty  ;)
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

miz

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 15.02.21 - klo:16:42
Voisi kokeilla toimiiko joistain muista autoista tuttu logiikka: Jos S-modella käyttää manuaaliläppiä, niin sitten se myös jää manuaalitilaan eikä vaihda takaisin automaatille.


Näinhän se toimii, kiitos oikaisusta!

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 12.02.21 - klo:22:29
Oiskoha se hiukkassuodattimen polttoa halunnut. Se selittää miks ois pitäny ajaa pitkää ja että huudattaa konetta normaalia pienemmällä vaihteella.

Ei taida bensakoneissa olla hiukkassuodattimia.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: ToAkPa - 16.02.21 - klo:10:47
Ei taida bensakoneissa olla hiukkassuodattimia.

Kyllä on, GPF, olikohan 2018 alkaen kun näitä alkoi tulemaan?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 16.02.21 - klo:10:56
Kyllä on, GPF, olikohan 2018 alkaen kun näitä alkoi tulemaan?

Aina oppii näköjään uutta. Missä sijaitsee? Onko se katalysaattorin yhteydessä?
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: miz - 15.02.21 - klo:15:15
Ymmärrän pointtisi.

Kuitenkin lienee edes lähellä totuutta että 97% autoilijoista ajaa paremmin ja turvallisemmin automaatilla, kun voi keskittyä siihen mitä ympärillä tapahtuu. Eikä sitä autoa tumpata vahingossa risteyksiin, tai jäädä tientukoksi kun onkin ykkösen sijaan kolmonen silmässä isolle tielle liityttäessä. Isossa kuvassa on siis varmaan parempikin että isot massat ajaa automaateilla, kunhan ei joudu manuaalin rattiin välillä!

Ne ketkä ehdottomasti haluavat sen kepin ja bensakoneen, saavat tästä hamaan tulevaisuuteen melko varmasti kaivaa syvemmältä taskun pohjalta.

Topicin aiheesta, eli Leonista:

Läpsyttimillä voi oman pienen kokemuksen mukaan ihan oikeastikin vaihtaa kutoselta neloselle kahdella pienellä sormen liikkeellä. Ei toki ole sama kuin se keppi, mutta onnistuu tarvittaessa kyllä.

Hybridissä tuo ainakin d-moodissa vaihtaa kyllä itse takaisin automaattitilaan hetken päästä, eli ei sillä manuaalimoodilla pitkälle ajella ellei vaihda välissä vaihteita. Sikäli noista lirpakkeista ei kannata kenenkään innostua että voisi ajella "puolimanuaalina" mitenkään fiksusti. Sitäpaitsi se ylöspäin vaihtaminen on ihan sikahidas, alaspäin menee ihan nätisti.

Kaistavahti ei kyllä musta ole kovin kiva lumisilla teillä, heittää aika ahkerasti päälle ja pois. Onneksi poiskytkeminen on tehty helpoksi ilman infotaimentiin koskemisen pakkoa.

Tänään oli yksi ihmettelyn aihe bensa/sähkölogiikassa: n. 7km sähköajon jälkeen auto pysäköitäessä päätti pöräyttää bensan käymään, akkua n.75%. Melko erikoinen logiikka aina välillä, tässä kun oli kyse rauhallisesta peruutuksesta katokseen, muutama metri ees-taas ja lähti bensa käymään..

Veikkaan että noita robottiautoja saadaan vielä hetki odotella, mennään siihen saakka näillä välimallin autoilla, jota varmasti varsinkin nämä lataushybridit kyllä on.

Jep. Paljon on uuden opettelua edessä. Tässä on ollut vanhalle koiralle paljon siedettävää koko autoistumisen muutoksessa. Nykyisestä Leonista vietiin käsijarru faceliftin yhteydessä (käsijarrukäännökset ei talvella mahdollisia) ja nyt lähtee vaihdekeppikin...  ;D

Mutta yritetään. Ehkä tuo manuaalimoodi S:llä antaa jotakin toivoa, esim. sen väännön käyttämiseen.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Erkka

Lainaus käyttäjältä: ToAkPa - 16.02.21 - klo:10:47
Ei taida bensakoneissa olla hiukkassuodattimia.

Tiguan eHybridissä on myös hiukkassuodatin.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Henkk-a

Tuli myös tilattua Leon Sportstourer PHEV FR Passatin korvaajaksi. Lisävarusteita Full LED, Dinamica, tehtaan koukku ja Wrap Around sisäledit. Väriksi valitsin mietinnän jälkeen Mystery Bluen. Kaksijakoiset fiilikset tuosta väristä kuvien perusteella, auringossa näyttävän näköinen mutta hämärässä väri menee vähän violetin suuntaan. Toimitusta myyjä lupaili heinäkuun lopulle. Talouden molemmat autot sitten samaa merkkiä :)
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -22

Seat Leon 1,0 TSI Style -17

Pertsaperustyyppi

Tosi tyytyväinen omaan mystery blue leoniin. Auringossa ja muutenkin kirkkaassa valossa tosi komea väri. Ravassa ja pimeydessä enemmän normi sininen.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 15.02.21 - klo:16:42
Voisi kokeilla toimiiko joistain muista autoista tuttu logiikka: Jos S-modella käyttää manuaaliläppiä, niin sitten se myös jää manuaalitilaan eikä vaihda takaisin automaatille.

Ainakaan itse en ole myöskään mitään kehoitusta huomannut takaisin D:lle vaihtamisesta S-modella, mitä tuolla edellisellä sivulla joku mainitsi. Ajelin vahingossa itse aika pitkänkin pätkän S-modella välissä kun en huomannut vaihtaa takaisin. Ja eco-vinkit pois päältä tietty  ;)
Kannattaa katsoa tuota eco-avustimen poistoa, ainakin ID.3 siinä samalla lähti loistavasti toimiva automaattinen regen pois. Kun avustin on päällä, auto osaa himmailla automaattisesti regeniä käyttäen risteyksiä lähestyttäessä, edelläajavan nopeuteen mukautuen jne.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Pertsaperustyyppi - 17.02.21 - klo:13:17
Tosi tyytyväinen omaan mystery blue leoniin. Auringossa ja muutenkin kirkkaassa valossa tosi komea väri. Ravassa ja pimeydessä enemmän normi sininen.

Mystery Blue on hieno väri pilvisemmälläkin kelillä:
https://drive.google.com/file/d/1N5C4KwMpXwewRZwdHxrnwCCAHtc_DU17/view?usp=sharing

Olen ollut tyytyväinen. :) Vaimo ei kuitenkaan antanut valita sitä tulevaan Seatiin. Pitää olla kuulemma vaihtelua.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 18.02.21 - klo:10:05
Kannattaa katsoa tuota eco-avustimen poistoa, ainakin ID.3 siinä samalla lähti loistavasti toimiva automaattinen regen pois. Kun avustin on päällä, auto osaa himmailla automaattisesti regeniä käyttäen risteyksiä lähestyttäessä, edelläajavan nopeuteen mukautuen jne.

Kyllä tämä vielä minusta noin tekee, Leonissa ainakin on erillisessä valikossa regenin asetukset joista voi valita. Itsellä se on "voimakas" tms. mikä käyttää eniten regeniä, ja auto kyllä ACC:lla käyttää regeniä muita autoja kohdatessa tai tyhjälläkin tiellä risteyksiä tai liikenneympyröitä lähestyessä.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

miz

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 18.02.21 - klo:11:49
Kyllä tämä vielä minusta noin tekee, Leonissa ainakin on erillisessä valikossa regenin asetukset joista voi valita. Itsellä se on "voimakas" tms. mikä käyttää eniten regeniä, ja auto kyllä ACC:lla käyttää regeniä muita autoja kohdatessa tai tyhjälläkin tiellä risteyksiä tai liikenneympyröitä lähestyessä.

Se automaattinen toimii aika hienosti. Tekee myös nuo automaattiset regenit, mutta antaa rullata vapaasti tyhjällä tiellä kun jalan nostaa kaasulta.

Lionman

Onko kenelläkään asennettuna Defan säteilylämmitintä? Toimiiko ongelmitta 8A schuko-latauspiuhan kanssa yhtä aikaa? Minulla ei. Epäilen vahvasti, että vian täytyy olla talon puolella eli ehkäpä pistorasoiden maadoituspuolella. Joku sähköstä tietävä voisi tätä valaista tarkemmin. Käsittääkseni säteilylämmittimenkin johdoissa on keltavihreä suojamaa, joka kytketään auton runkoon. Samoin kuin latausjohdossa. Tilanne on ihan sama otanko säteilylämmittimen virran erikseen asennetusta vikavirtasuojallisesta kaksoispistorasiasta (josta myös lataus), vai roikalla eri sulakkeen alla olevasta lämmönjakohuoneen sisäpistorasiasta. Säteilylämmittimen teho on huikeat 300W.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Tuohon rullaukseen; minusta loistava toiminto jolla energiaa säästyy. Silloin kun liikenne ja rajoitukset sen vain mahdollistaa. Olen myös pitänyt kokeilujen jälkeen rekuperaatiota automaattiasennossa.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 18.02.21 - klo:21:09
Onko kenelläkään asennettuna Defan säteilylämmitintä? Toimiiko ongelmitta 8A schuko-latauspiuhan kanssa yhtä aikaa? Minulla ei. Epäilen vahvasti, että vian täytyy olla talon puolella eli ehkäpä pistorasoiden maadoituspuolella. Joku sähköstä tietävä voisi tätä valaista tarkemmin. Käsittääkseni säteilylämmittimenkin johdoissa on keltavihreä suojamaa, joka kytketään auton runkoon. Samoin kuin latausjohdossa. Tilanne on ihan sama otanko säteilylämmittimen virran erikseen asennetusta vikavirtasuojallisesta kaksoispistorasiasta (josta myös lataus), vai roikalla eri sulakkeen alla olevasta lämmönjakohuoneen sisäpistorasiasta. Säteilylämmittimen teho on huikeat 300W.

Melko jännä ongelma kyllä. Toimiiko se defa kuitenkin molemmissa pistorasioissa jos 8A laturi ei ole käytössä, ettei ole vaan defan asennus pielessä? Sen verran ajattelin muille vinkata tässä aihetta sivuten, että jos käytössä on Garon tolppa missä on sekä lataus että lämmitysmahdollisuus, niin se lataus ei toimi yhtäaikaa silloin kun lämmitys on ajastuksen mukaan päällä, ja kääntäen toki lämmitys ei toimi kun lataus on käytössä. Tuommoinen siis: https://verkkokauppa.slo.fi/fi/latauselementti-garo-idl216-2f-3451000 Ja se on ihan sen tolpan ongelma, ei auton.

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 18.02.21 - klo:21:12
Tuohon rullaukseen; minusta loistava toiminto jolla energiaa säästyy. Silloin kun liikenne ja rajoitukset sen vain mahdollistaa. Olen myös pitänyt kokeilujen jälkeen rekuperaatiota automaattiasennossa.

Saahan sen rullaamaan vaikka on omaan tyyliin regen tuossa voimakas-asennossa, silloin vaan pitää painaa kaasupoljinta sopivan verran eikä nostaa kokonaan. Lie ihan makuasioita, itse tykkään tuosta kovemmasta regenistä ainakin nyt kun on paljon kaupungin ympärillä ajelua.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Lionman

Tuohan pitää selvittää että toimiiko Defa. Oletus on että toimii kun ihan merkkihuollossa asennutin. Mitenkähän tuon kätevimmin selvittää? Taitaa lämmityselementti olla niin syvällä auton syövereissä ettei sitä pääse kokeilemaan että lämpiääkö.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 18.02.21 - klo:22:25
Tuohan pitää selvittää että toimiiko Defa. Oletus on että toimii kun ihan merkkihuollossa asennutin. Mitenkähän tuon kätevimmin selvittää? Taitaa lämmityselementti olla niin syvällä auton syövereissä ettei sitä pääse kokeilemaan että lämpiääkö.

Joku sähkönkulutusmittari, esim. https://www.motonet.fi/fi/tuote/384412/Sahkonkulutusmittari varmasti toimivan pistorasian ja defan piuhan väliin. Tuolla tavalla testasin että omassa entisessä audissa toimi se, kun mittari näyttää n. 300W lukemia heti kun defan kytki seinään.

Vai miten päättelit nyt että defa ei toimi yhtäaikaa laturin kanssa? Eikö laturi toimi enää kun defan kytkee?
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Lionman

Juuri se. Kun Defan kytkee, katkeaa lataus eli piuhan mötykässä syttyy punainen valo, ja latausluukun valo muuttuu oranssiksi. Aivan sama mikä kytkemisjärjestys piuhoilla. Huomenna käyn testaamassa merkkiliikkeen laturissa että toimiiko molemmat yhtä aikaa.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 19.02.21 - klo:00:43
Juuri se. Kun Defan kytkee, katkeaa lataus eli piuhan mötykässä syttyy punainen valo, ja latausluukun valo muuttuu oranssiksi. Aivan sama mikä kytkemisjärjestys piuhoilla. Huomenna käyn testaamassa merkkiliikkeen laturissa että toimiiko molemmat yhtä aikaa.

Jos pitäisi jotain veikata, niin siellä on maavuoto joko defan kytkennöissä tai itse vastuksessa ja tällöin "piuhan mötykän" oma vikavirtasuoja & dc-vuotovirran valvonta lyövät pelin poikki kuten kuuluukin. Toki voin olla väärässä.

Lionman

Kuulostaa hyvältä veikkaukselta. Mutta eikö vuodon pitäisi laukaista seinäpistorasian vikavirtasuojan? Siinä kai rajana 30mA virta. Mutta selvittelen tänään, käyn hankkimassa mm. vinkatun kulutusmittarin, tosin Clas Ohlsonin mallin, näkyy pärjänneen josssain testissä, 17,. Tuo on muutenkin kätevä olla olemassa.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: miz - 18.02.21 - klo:12:41
Se automaattinen toimii aika hienosti. Tekee myös nuo automaattiset regenit, mutta antaa rullata vapaasti tyhjällä tiellä kun jalan nostaa kaasulta.
Juurikin tämä, eli Golf / Leon / Octavia ovat siis tältäkin osin samaa filosofiaa kuin ID.3.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 18.02.21 - klo:21:46
Melko jännä ongelma kyllä. Toimiiko se defa kuitenkin molemmissa pistorasioissa jos 8A laturi ei ole käytössä, ettei ole vaan defan asennus pielessä? Sen verran ajattelin muille vinkata tässä aihetta sivuten, että jos käytössä on Garon tolppa missä on sekä lataus että lämmitysmahdollisuus, niin se lataus ei toimi yhtäaikaa silloin kun lämmitys on ajastuksen mukaan päällä, ja kääntäen toki lämmitys ei toimi kun lataus on käytössä. Tuommoinen siis: https://verkkokauppa.slo.fi/fi/latauselementti-garo-idl216-2f-3451000 Ja se on ihan sen tolpan ongelma, ei auton.

Saahan sen rullaamaan vaikka on omaan tyyliin regen tuossa voimakas-asennossa, silloin vaan pitää painaa kaasupoljinta sopivan verran eikä nostaa kokonaan. Lie ihan makuasioita, itse tykkään tuosta kovemmasta regenistä ainakin nyt kun on paljon kaupungin ympärillä ajelua.
Pointti oli nimenomaa automatiikka, eli kaupunkiajossa ja silloin kun regeniä on mielekästä käyttää auto hoitaa regenin lisäämisen automaattisesti ja kun regen ei ole järkevä auto rullaa vapaasti. Auto siis ikäänkuin vaihtaa portaattomasti D ja B -tilan välillä automaattisesti tilanteen mukaan.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lionman

Nonniin. Testiä tehty. K-Caaran kahdesta schukopistorasiasta ei mitään ongelmaa. Vaihdoin vielä ristiin ja toimi. Kulutusmittarilla kotona defan teho 309W. Ja nyt homma toimi myös siitä vikavirtasuojallisesta kaksoispistorasiasta. Roikasta eli lämmönjakohuoneen vikavirtasuojaamattomasta sisäpistorasiasta katkaisi heti latausvirran. Roikasta defan teho 305W, mittari antaa muitakin arvoja; V, A, VA ym. En tiedä kertooko joku niistä roikan tai ko. pistorasian kunnosta. Jännite vaihteli 234...236V välillä. Latausteho taisi olla 1889W.

Defan asennus siis kunnossa. Pitää hommata sähkömies tutkimaan näitä vm. -75 talon sähköjä. Silloin ei tehty keltavihreillä suojamaajohtimilla vaan sillä sinisellä nollajohdolla, sikäli kun osaan näistä oikeilla termeillä kertoa.

Testin ohessa totesin että toisaalla täällä kertomani takaluukun jalalla avaus lopetti toimintansa. Otin vielä Westfalian koukun irti eikä toiminut ilman koukkuakaan. Putsailin koukun kohdalta vähän lunta jota siellä olikin paljon ja osin jäätä. Nyt kun sitä oikein pöllyää. Liekö se tehnyt häikkää.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

^^ Olikin ihan oma vika tuo takaluukun jalalla avaus eli easy open. Olin deletoinut ko toiminnan kun etsin ovien atom. lukituksen poistoa. Jota ei saa pois muuta kuin keskikonsolin napista. Direktiivihommia kaiketi, kuten Ocu IV ketjussa on todettu. Prkl!
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Pihistelijä

Itselleni tulee vetokoukun esiasennus. Otin sen ihan varmuuden vuoksi vaikka vedänkin peräkärryä toisella autolla. Autoa myydessä peräkoukku voi olla kynnyskysymys. Jäin vain miettimään mitä se esiasennus oikein sisältää?
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

miz

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 20.02.21 - klo:07:43
Itselleni tulee vetokoukun esiasennus. Otin sen ihan varmuuden vuoksi vaikka vedänkin peräkärryä toisella autolla. Autoa myydessä peräkoukku voi olla kynnyskysymys. Jäin vain miettimään mitä se esiasennus oikein sisältää?

Omaan kyselyyn sain tilauksen yhteydessä tällaisen vastauksen:
” Esiasennuksen myötä autossa on jo sähkösarja ja oikeanlainen ohjainlaite valmiina joka säästää töitä tuntitolkulla ja myös ohjainlaitteen koodauksen hinnan. ”

Erkka

Lainaus käyttäjältä: miz - 20.02.21 - klo:08:25
Omaan kyselyyn sain tilauksen yhteydessä tällaisen vastauksen:
” Esiasennuksen myötä autossa on jo sähkösarja ja oikeanlainen ohjainlaite valmiina joka säästää töitä tuntitolkulla ja myös ohjainlaitteen koodauksen hinnan. ”


Esiasennuksen jälkeen Suomessa.
Takapuskurin irroitus ja koukku paikalleen ja siihen kaapeloinnin kytkennät.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 20.02.21 - klo:08:46
Eli, varsinaisen vetokoukun asennus ja siihen kaapeloinnin kytkennät. Takapuskurin irroitus ja koukku paikalleen (asennus jälkikäteen Suomessa).

Ei vaan taida olla sitten tuon koukun jälkiasennushinta asennettuna kovinkaan paljon halvempi kuin ennen tätä esiasennusrahastusta oli?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy