Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

Tombba

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 19.01.21 - klo:11:18
Toinen rajoitus on latausvirta. 3.6kW on maksimi mitä piuhalla saa sisään menemään, akusta ei lisävirtaa oteta eli sähkölämmityksen teho on se mitä piuhasta tulee tai sitten ilman piuhaa maksimi 6kW.

Tietääkö joku, että onko tuo mahdollista konffata niin, että vaikka yöksi kytkee auton lataukseen, niin latauksen päätyttyä auto "irrottaisi" itsensä latauksesta, ja käyttäisi akkua lämmitykseen, jotta saataisiin täysi lämmitysteho käyttöön? Vai meneekö se aina niin, että jos piuha on kiinni, niin teho on rajoitettu auton omalla latauspiuhalla 1,8kw ja voi voi?

Odottelen vasta autoa, niin ei pääse itse tutkimaan.

Hego

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 19.01.21 - klo:14:57
Olen päätellyt, että esilämmityksen virta kiertää ajoakuston kautta silloin, kun latauskaapeli on kytkettynä. Päätelmäni perustuu siihen, että ajoakkujen virtaa voi käyttää esilämmitykseen silloin, kun latauspiuha ei ole kytkettynä. Miksi ei siis järjestelmä käyttäisi tätä reititystä myös silloin, kun latauskaapeli on kytkettynä.

Lataukseen käytettävä verkkovirta muunnetaan autossa ensin korkeajänniteakkujen lataamiseen käyvään jännitteeseen ja käsittääkseni myös tasavirraksi. Apulaitteita (kuten esilämmityksen sähkövastus ja kiertovesipumppu) varten korkeajännite on muunnettava niille käyväksi -veikkaan 12V- tasavirraksi. Jos verkkovirta suoraan käyttäisi 12V apulaitteita, tarvittaisiin tähän oma muuntajansa.

Haen tunnin päästä autoni Defan asennuksesta ja testaan samalla huollon tietämyksen asiassa. Voin hyvinkin olla myös väärässä tässä päätelmässäni.

Tämä selittäisi myös sen miksi Schuko laturilla ei saada täyttä lämmitystehoa koska samalla ladataan akkua kun lämmitetään autoa. Ei riitä schuko laturissa potku molempiin.
Seat León ST PHEV Xcellence

tet

#392
Lainaus käyttäjältä: Lionman - 19.01.21 - klo:14:57
Lataukseen käytettävä verkkovirta muunnetaan autossa ensin korkeajänniteakkujen lataamiseen käyvään jännitteeseen ja käsittääkseni myös tasavirraksi. Apulaitteita (kuten esilämmityksen sähkövastus ja kiertovesipumppu) varten korkeajännite on muunnettava niille käyväksi -veikkaan 12V- tasavirraksi. Jos verkkovirta suoraan käyttäisi 12V apulaitteita, tarvittaisiin tähän oma muuntajansa.

Ainakin Fordissa sähkövastus (samoin kuin ilmastointikompura) toimii ajoakun n. 300 V jännitteellä. En usko että muillakaan valmistajilla nämä olisivat 12 voltin laitteita, eihän siinä olisi mitään järkeä. Vaatisi vain hurjan tehokkaan DC/DC-konvertterin, kaapeloinneista nyt puhumattakaan. Vastukselle menisi ranteen paksuiset johdot. ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lionman

Juuri näin. Lämmitysvastus toimii Leonissakin korkeajänniteakun jännitteellä, mikä se sitten liekään. Jos 12V;lla yrittäisi 6kW:n tehoa niin virta olisi 500A. Huollon mukaan esilämmityksessä virta kulkee vastukselle ajoakun kautta. Jos jännite on 300V, niin sähkömoottorin msx. teho 85kW vaatii 283A:n virran. Kaapelipaksuus varmaan samaa luokkaa kuin normiauton startilla, saman luokan virtoja kulkee.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Hego

Lainaus käyttäjältä: Le.ON - 18.01.21 - klo:18:07
Kovin paljoa asiaa ei ole tullut tutkittua, mutta saako tässä pakotettua moottorin pysymään päällä vaikka koko ajan pakkaskeleillä? Tai miten tämä pakottaminen käytännössä toimii? Entä voiko valita siten, että ajaa polttomoottorilla samalla ladaten akustoa? Mietin, että onko kuitenkin järkevämpi pitää moottori talviajossa enemmän päällä, kuin ainoastaan niitä satunnaisia kiihdyttelyjä..

Ja tuota Defan säteilylämmitintä myös mietin, että pitäisikö sellainen kuitenkin asennuttaa.

Moottorin pakottaminen käyntiin parkissa:

Forced starting of the engine
If the engine needs to be started while the vehicle stationary in order to carry out an emissions test, we must proceed as follows:
• Step on the brake pedal
• Press the Start-up button
• Have the gearbox in P or N
• Fully step on the accelerator for a brief period
The engine will start immediately, so it is important to stop stepping on the accelerator to protect the
Seat León ST PHEV Xcellence

miz

Lainaus käyttäjältä: Hego - 19.01.21 - klo:23:11
Moottorin pakottaminen käyntiin parkissa:

Forced starting of the engine
If the engine needs to be started while the vehicle stationary in order to carry out an emissions test, we must proceed as follows:
• Step on the brake pedal
• Press the Start-up button
• Have the gearbox in P or N
• Fully step on the accelerator for a brief period
The engine will start immediately, so it is important to stop stepping on the accelerator to protect the

Mistäs löysit tämän, ja koskeeko Leon PHEViä?
Koskeeko tuo ohje pelkästään päästötestiä varten pakkokäynnistystä, ja palaa normitoimintaan kun lähtee liikkeelle?

tet

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 19.01.21 - klo:18:42
Juuri näin. Lämmitysvastus toimii Leonissakin korkeajänniteakun jännitteellä, mikä se sitten liekään. Jos 12V;lla yrittäisi 6kW:n tehoa niin virta olisi 500A. Huollon mukaan esilämmityksessä virta kulkee vastukselle ajoakun kautta. Jos jännite on 300V, niin sähkömoottorin msx. teho 85kW vaatii 283A:n virran. Kaapelipaksuus varmaan samaa luokkaa kuin normiauton startilla, saman luokan virtoja kulkee.

Itse asiassa tuo Fordin lukema on jo aika vanhaa tietoa, vanhemman polven itselataavissa Fordeissa oli jännite virallisesti muistaakseni 298 V. Noissa oli ilmajäähdytteinen akusto, kun näissä uusissa on nestejäähdytys/lämmitys, ja tietysti plugarina moottoritehoa enemmän. Jos Kugan mittariston tehomittariin on luottaminen, niin maksimi moottoriteho sähköajossa on 122 kW (molemmat sähkökoneet tällöin moottorikäytössä). Saattaa olla, että näissä on vielä selvästi korkeampikin tuo akkujännite, en vain ole nähnyt missään virallisia lukuja.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Hego

Lainaus käyttäjältä: miz - 20.01.21 - klo:01:07
Mistäs löysit tämän, ja koskeeko Leon PHEViä?
Koskeeko tuo ohje pelkästään päästötestiä varten pakkokäynnistystä, ja palaa normitoimintaan kun lähtee liikkeelle?

Koskee Leon PHEV:tä. On kerrottuna Leon PHEV SSP (self-study program) dokakrissa. Kyseisessä dokumentissa aika hyvin purettu auki koko Leon PHEV teknologia.
Seat León ST PHEV Xcellence

pasi

Lainaus käyttäjältä: Hego - 20.01.21 - klo:07:54
Koskee Leon PHEV:tä. On kerrottuna Leon PHEV SSP (self-study program) dokakrissa. Kyseisessä dokumentissa aika hyvin purettu auki koko Leon PHEV teknologia.

Ihan järkeenkäypä ohje. Käynnistyyhän polttis ajossakin kun painaa lusikan tiskiin.

Löytyykö tuo SSP jostain ihan julkisesti, kuten esim golfin ja Passatin vastaavat?

Hego

Lainaus käyttäjältä: pasi - 20.01.21 - klo:08:45
Ihan järkeenkäypä ohje. Käynnistyyhän polttis ajossakin kun painaa lusikan tiskiin.

Löytyykö tuo SSP jostain ihan julkisesti, kuten esim golfin ja Passatin vastaavat?

En löytänyt julkisesti, kävin hakemassa erwin.seat.com osoitteesta maksua vastaan, 8, saa tunnin käyttöoikeuden niin tuli samalla haettua perheen kakkosautoon huoltomanuaalit sieltä. Tunnissa sieltä ehtii hakea kaiken tarvittavan. Uusista Leoneista ei vielä mitään huolto manuaaleja ollut tarjolla.
Seat León ST PHEV Xcellence

Jontigga

Onko muilla käynyt sellasta kun auto on lukittuna parkissa niin takavalot syttyy hetkeksi ja sammuu. Mulla tehnyt tätä ihan uudesta saakka sillon tällön. Ei merkitystä onko auto latauksessa vai ei. Hetken luulin että valot esim syttyy kun lopettaa latauksen tai saavuttaa asettaman % määrän ennen ajastettua lähtöä (lataus/lämmitys).
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Vekkula

Olikos se niin tuossa että avaimet taskussa kun menet tarpeeksi lähelle autoa niin se sytyttää coming/leaving home valot kun olettaa että olet lähdössä liikenteeseen? Sieltä varmaan saa asetuksista tuon pois?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Jontigga

Ei ole kyse tästä ja mielestäni ei toimi tervetuloa valot ennen kuin avaa ovet kaukosäätimestä tai kessylla. Ihan kodista ikkunasta olen nähnyt takavalojen palavan ja naapuritkin maininneet että sulla välillä palaa valot. Ei tämä nyt mua haittaa mutta oon vaan ihmetellyt, että miksi ne palaa.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Sam123

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 23.01.21 - klo:16:34
Ei ole kyse tästä ja mielestäni ei toimi tervetuloa valot ennen kuin avaa ovet kaukosäätimestä tai kessylla. Ihan kodista ikkunasta olen nähnyt takavalojen palavan ja naapuritkin maininneet että sulla välillä palaa valot. Ei tämä nyt mua haittaa mutta oon vaan ihmetellyt, että miksi ne palaa.

Mulla kans mennyt ainakin kerran valot itsekseen päälle. Voi olla, että tapahtuu useammin, mutta kerran vaimo lenkiltä tullessaan ihmetteli miks autossa palaa takavalot?

Pertsaperustyyppi

Nyt on uusi ST Phev ajossa ekaa päivää. Kaikki toimii toistaiseksi ja fiilikset olleet hyvät. Pari huomiota: ,,äni ei kyllä yllä Skodan ex. Cantonin laatuun, ero tulee lähinnä motarilla esiin taustamelun kanssa. Säädettävästä alustasta, kun koeajoin Hb korimallista pheviä, jäi käsitys että sen saa säädettyä aika löysäksi kiikuksi jos haluaa. Nyt farkussa tuntuu että löysimmilläänkin alusta on tiukahko, ihan lullaksi sitä ei saa. Kokemuksia tästä? Jos ajaa sähkömoodilla ja auto vaihtaa polttikselle sähkön "loputtua" riittääkö todellaki virtaa tehdä täysteho kiihdytyksiä hybridimoodissa esim. 100 > 150 kmh? Olisi kiva tietää että voiko voimalinjan tässä suhteessa luottaa että se antaa luvatut maksimitehot eikä tehot kyykähdä kesken?

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Pertsaperustyyppi - 26.01.21 - klo:01:06
Nyt on uusi ST Phev ajossa ekaa päivää. Kaikki toimii toistaiseksi ja fiilikset olleet hyvät. Pari huomiota: ,,äni ei kyllä yllä Skodan ex. Cantonin laatuun, ero tulee lähinnä motarilla esiin taustamelun kanssa. Säädettävästä alustasta, kun koeajoin Hb korimallista pheviä, jäi käsitys että sen saa säädettyä aika löysäksi kiikuksi jos haluaa. Nyt farkussa tuntuu että löysimmilläänkin alusta on tiukahko, ihan lullaksi sitä ei saa. Kokemuksia tästä? Jos ajaa sähkömoodilla ja auto vaihtaa polttikselle sähkön "loputtua" riittääkö todellaki virtaa tehdä täysteho kiihdytyksiä hybridimoodissa esim. 100 > 150 kmh? Olisi kiva tietää että voiko voimalinjan tässä suhteessa luottaa että se antaa luvatut maksimitehot eikä tehot kyykähdä kesken?

Mun auto on vielä tilauksessa (eli en ole ajanut koeajoa lukuunottamatta metriäkään), mutta manuaaleista olen lukenut, että auto ei koskaan päästä akkuja täysin tyhjäksi eli tuollaisiin hetkellisiin kiihdytyksiin pitäisi voimaa löytyä. Sehän muuttaa bensaa sähköksi hybridimoodissa kun akun varaus on lähellä nollaa, jotta akuissa olisi aina vähäsen hötyä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 23.01.21 - klo:15:07
Olikos se niin tuossa että avaimet taskussa kun menet tarpeeksi lähelle autoa niin se sytyttää coming/leaving home valot kun olettaa että olet lähdössä liikenteeseen? Sieltä varmaan saa asetuksista tuon pois?
Tällainen toiminto on tullut moneen uuteen / uudistettuun automalliin, yhtenä esimerkkinä Hyundai i30 FL. Onko sitten myös Leoniin, siitä ei itselläni ole tietoa...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Pertsaperustyyppi

Lisäyksenä että se varoitusäänen ölinä joka oli todella kova koeajoautossa, on nyt todella huomaamaton kabiiniin. Hyvä muutos.

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 23.01.21 - klo:18:19
Mulla kans mennyt ainakin kerran valot itsekseen päälle. Voi olla, että tapahtuu useammin, mutta kerran vaimo lenkiltä tullessaan ihmetteli miks autossa palaa takavalot?
Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 23.01.21 - klo:13:21
Onko muilla käynyt sellasta kun auto on lukittuna parkissa niin takavalot syttyy hetkeksi ja sammuu. Mulla tehnyt tätä ihan uudesta saakka sillon tällön. Ei merkitystä onko auto latauksessa vai ei. Hetken luulin että valot esim syttyy kun lopettaa latauksen tai saavuttaa asettaman % määrän ennen ajastettua lähtöä (lataus/lämmitys).

Itselläkin toisinaan näyttää palavan takavalot jonkun 30s verran. En ole huomannut muutoin kuin auton ollessa laturissa, tosin eipä ole ollut mahdollista nähdäkkään auton takaosaa muuten. Etuvalot ei pala silloin kun takavalot ovat itsekseen hetken päällä. Avain pöydällä ja itse sisällä talossa, enkä ole mitään nappia painanut. Ihan itsekseen ne siellä syttyy toviksi.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Pertsaperustyyppi - 26.01.21 - klo:01:06
Nyt on uusi ST Phev ajossa ekaa päivää. Kaikki toimii toistaiseksi ja fiilikset olleet hyvät. Pari huomiota: ,,äni ei kyllä yllä Skodan ex. Cantonin laatuun, ero tulee lähinnä motarilla esiin taustamelun kanssa. Säädettävästä alustasta, kun koeajoin Hb korimallista pheviä, jäi käsitys että sen saa säädettyä aika löysäksi kiikuksi jos haluaa. Nyt farkussa tuntuu että löysimmilläänkin alusta on tiukahko, ihan lullaksi sitä ei saa. Kokemuksia tästä? Jos ajaa sähkömoodilla ja auto vaihtaa polttikselle sähkön "loputtua" riittääkö todellaki virtaa tehdä täysteho kiihdytyksiä hybridimoodissa esim. 100 > 150 kmh? Olisi kiva tietää että voiko voimalinjan tässä suhteessa luottaa että se antaa luvatut maksimitehot eikä tehot kyykähdä kesken?

En ole tuollaista vielä testannut, mutta käsittääkseni tuossa on kai jonkin verran akkukapasiteettia varalla, ja auto muistaakseni itsestäänkin taitaa hieman latailla akkua ylöspäin vaikka sportilla ajaessa tyhjähköllä akulla. Jos haluaa varmistua että akkua riittää, niin äkkiähän sitä klikkaa hybridimodeen vaikka "pidä 20% varaus", siihen on sellainen liukusäädin asetuksissa. Samaten jos haluaa auton käyttävän polttomoottoria heti lähdöstä, niin klikkaa että pidä 100% varaus. Kyllä se noistakin alle sen päästää esim. kiihdytyksissä, mutta latailee sitten polttomoottorin ja regeneraation avulla takaisin asetettuun lukemaan.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Lionman

Tarkoitat @mopefin varmaan Hybrid Manual-toimintoa? Siis sitä jossa akku latautuu polttomoottorilla noiden säätöjen mukaan. Akun alla olevat symbolit nuoli vasemmalle, on-merkki ja nuoli oikealla aktivoituvat vain siinä asennossa, ja silloin voi valita prosentteja 0-100%.

Toinen asia: osaako joku selittää, mitä tarkoittaa e-managerin asetuksista löytyvä akun minimivaraustila 0-50% ja mikä sen asetuksen merkitys tai käyttötapa on?
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Sorry kirjoitusvirhe @mipefin! :D
Käsitykseni on, että akkuun jää varausta 15% vähintään sähköajon jälkeen kun kaikki luvatut "kilometrit" on käytetty.
Päättelin tätä myös kWh-kulutuksen kautta; viimeksi kun ajoin sähköllä niin laskin kWh-kulutuksen kautta, että akku tyhjeni kun n. 10kWh oli kulunut. Akun kapasiteetti on 12,8 kWh.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

pasi

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 26.01.21 - klo:16:27
Toinen asia: osaako joku selittää, mitä tarkoittaa e-managerin asetuksista löytyvä akun minimivaraustila 0-50% ja mikä sen asetuksen merkitys tai käyttötapa on?

Uskoisin että kyseessä on lataustaso johon auto lataa itsensä samantien kun latausjohdon kytkee, jos on ajastettu joku lähtöaika. Eli heti ladataan tuolle minimitasollle ja sitten loput juuri ennen lähtöä. Näin akku on lähtiessä lämmin eikä auto turhaan seiso tyhjällä eikä täydellä akulla.

Lionman

Tuo olisi tosi hyvä jos noin toimii, paitsi kun max. on 50% ja itse käytän schukoa eli 1,84kW lataustehoa niin 50% vie 3,5h. Ei ihan saa ladatuksi täyteen juuri ennen lähtöä.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Paitsi tietty jos auto osaa aloittaa lataamisen tuon 3,5h ennen lähtöaikaa. Mutta tähän käyttöön olisi hyvä olla isompiakin %-lukuja kuten 70 tai 80.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Monimerkkimies

Akuthan nauttivat eniten noista 30-50% varaustasoista kun ovat käyttämättä, eli tämä varmasti syynä ettei anna ladata pidemmälle. Tosin käteväähän se olisi. Itse ajastan auton lähdön käytännössä joka aamu ja auto on kyllä tajunnut että lähtöajan koittaessa kapasiteettiä pitää olla 100%. Tosin sitä on yleensä 97% tai 98%. Voiko tuo lämmitys vaikuttaa tähän?

Tuosta 50% latauksestahan pääsee helposti eteenpäin klikkaamalla connectista latausta kun auto saavuttanut 50% lataustason ja lopettanut siihen. Toki voisi olla joku pakotusmoodi heti täyteen, mutta tämän puuttumisen takana on ilmeisesti tuo akun kunnon ylläpitäminen ideaalivaraustasoilla ajan saatossa.

Lionman

Minulla on 50% asetettune e-managerissa. Eikä lataus siihen ole koskaan pysähtynyt vaan jatkaa täyteen asti. Connect tosin ei osaa näyttää latauksen edetessä latausta prosentteina, mutta palkin 10 oranssia täppää kyllä etenee.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Monimerkkimies

Aika erikoista jos ei tee stoppia tuossa. Siksihän se asetetaan. On minullakin aamulla akku täynnä kun se latailee sitten kun on lähtöaika asetettu niin tietää milloin alkaa latailla.

Mitäs kilsoja olette nyt sähköllä päässeet. Itse tulin tänään töistä kotiin -2c pakkasessa karvan vajaa 46km. Keskinop. 73km/h. Aikalailla 80-90km/h kokomatka. Tyytyväinen pitää olla suoritukseen. Tuntuisi että menee jopa luvattuun kun kelit lämpeää. :)

Lionman

Nyt kun muistelen, niin enpä ole kyllä kertaakaan ajastanut esilämmitystä illalla seuraavaksi aamuksi, joten voi johtua siitä. Olen tehnyt ajastukset aamulla tai muina aikoina sopivasti ennen lähtötarvetta. Eli toimiiko tämä tosiaan nyt niin, että jos laitan tyhjäakkuisen auton iltaysiltä latautumaan, ja ajastan esilämmityksen aamuksi klo 8, niin latausta tapahtuu tuohon 50%:iin ja sitten menee poikki yöllä klo 00:30? Milloin lataus jatkuu? 3,5h ennen ajastettua lähtöaikaako? ,,lyääkö auto siis ladata akut täyteen ennen lähtöaikaa?
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Viime sunnuntaina mökiltä kotiin 39km sähköllä. +1 astetta. Alkumatka 12km auraamattomia pieniä mutkaisia teitä. Keskinopeus 59km/h. Loput 14km pensalla. Toiveissa olisi päästä kesäkeleissä koko mökkimatka sähköllä.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy