Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

Lionman

"Löysin" mittarinäyttöön kiekkamittarin keskelle öljynlämpötilan ja jäähdytysnesteen lämpötilan näytöt. Niihin aktivoituu lämpötilat kun polttomoottori on käynyt aikansa ja lämmennyt. Ensin j.neste alkaen jostain n. +65 ja sitten myöhemmin öljy.

Kysyin huollosta että saisiko näitä näyttämään myös kylmän moottorin tilaa. Se kiinnostaisi jos jonkun säteilylämmittimen joskus laittaa. Ja muutenkin. No ei kuulemma saa. Hölömöö.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

tgotj

Katselin eilen Car SOSia ja siellä oli vanha tuollainen öljynlämpömittari korjauksessa: ennenvanhaan mittarin toiminta ainakin perustui sen mukaan eetterin kaasuuntumiseen ja siitä seuraaviin paineenmuutoksiin, josta syystä lämpömittari lähti toimimaan vasta tietyn lämpötilan jälkeen kun eetteri kaasuuntui. Jos sama anturitekniikka edelleen, niin selittäisi miksi ei mahdollista.

b1mpo

Sitä öljyn lämpötilaa voi katsoa obd:n kautta kyllä kaikissa lämpötiloissa, mutta mittariston ja soittimen kautta sitä ei näe kylmästä päästä. Olisi kiva kun näkisi niiden lämpötilat kaikissa tilanteissa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tet

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 29.12.20 - klo:22:43
Sitä öljyn lämpötilaa voi katsoa obd:n kautta kyllä kaikissa lämpötiloissa, mutta mittariston ja soittimen kautta sitä ei näe kylmästä päästä. Olisi kiva kun näkisi niiden lämpötilat kaikissa tilanteissa.

Saattaa johtua siitä, että se ei välttämättä näytä lähellekään oikein varsinaisen mitta-alueen ulkopuolella. Vastusantureiden lämpötilavasteet eivät aina ole kovin lineaarisia, ja voi olla, ettei softassa ole kalibrointiarvoja kuin tuolle viralliselle mitta-alueelle. Sen ulkopuolella lukema näyttää sitten jotakin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

b1mpo

Kyllä se ihan kylmässä seisoneen auton öljyn ja nesteen näyttää likimain oikein, eli saman kuin ulkoilma. Joku periaatteellinen syy sille on, ettei sitä näytetä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Yaffa0

Edellisen mallin Leonissa jäähdytinnesteen lämpötilahan näkyy koko ajan mittariston alalaidassa ja asteikko alkaa 50 C asteesta:
https://drive.google.com/file/d/1W0QUHxmL7JfnCVND1LNPxsx068nC21ut/view?usp=sharing

Keskinäyttöön sai sitten jäähdytinnesteen ja öljyn erikseen vielä numeroina näkymään. Kumpikin alkoi 50 C asteesta. Öljynlämpötilanäyttö piti erikseen kerran ruksia valikoiden takaa niin, että se näytetään mittaristossa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Sam123

#336
Kyselin Bridgestonelta suoraan noista ensiasennus renkaista, mitkä itelle laitettu. Kiinnosti lähinnä mitä tuo s005 meinaa.

Potenza S001 on yleisesti myytävänä oleva urheilullinen rengasmalli ja S005 on vastaava, mutta käytössä vain ensiasennuksena tietyissä automalleissa. Käytännössä kaikki S005 renkaat ovat siis räätälöityjä sopimaan tiettyihin automalleihin.

EU-rengasmerkintä Seat Leon ensiasennus tuotteelle Potenza S005 225/40 R18 92Y XL:
Polttoainetaloudellisuus C
Märkäpito A
Ohiajomelu 72 dB
Meluluokka 2

No ei nuo varmaan parhaat mahdolliset ole ja aika meluisat. Mutta voishan ne varmasti vielä huonommat olla.

Märkäpito pitäis olla hyvä ja sitä sadetta ainakin täällä etelässä nykyään riittää.

Vähän ehkä huvittaa, että laitettu urheilulliset renkaat tällaiseen autoon  ;D

Lionman

Minulle tuli Rytköstanen (Bridgestone) Turanzat. Uusi kokemus, enpä ole aiemmin noilla ajellut. Kokemukset siirtyy keväälle, kun luovutus oli 4.12 talvirenkaille.

Kessyn avaus takkuaa edellee huoltokäyntipäivitysten jälkeenkin. Tuntuu että on hyviä ja huonoja päiviä. ,,rsyttävä juttu, alkaa tuntua, että ostamani tuote ei vastaa sitä mitä sen pitäisi. Connect ei niin paljoa ärsytä, esilämmitykset on aika hyvin menneet läpi kun jaksaa vaan seurata miten pieni valkea ja oranssi pompula vaihtaavat paikkojaan.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Sam123

#338
Leon Sportstourer e-Hybrid  FR. Autolla ajettu luovutuksen jälkeen 500km. Onhan nää aika keskeneräisiä. Taitaa olla itsellä samat perus ”ominaisuudet” kun muilla. Kessy toimii miten sattuu, Connect sysipaska ja toimii vähän miten sattuu (iPhone).
Toimii ehkä paremmin kun tekee jonku muutoksen ja sitten palaa päävalikkoon ja pyyhkäisee 2 sekunnin ajan ylhäältä alas. Voi olla sattumaa.. toiminut parina päivänä tolla tavalla paremmin. Ehkä..Mulla myös valittaa oikeasta sumuvalosta jatkuvasti. Ilmoitus häviää kun auton käyttää pois päältä.

Naksahdus ehkä paikannettu tuohon hätäpuhelu systeemiin. Ainakin sitä painamalla tulee joku naps ääni juuri kuin puhelu alkamassa ja kun lopettaa puhelun manuaalisesti napista. Tosin saattaa olla eri ääni mikä ajossa kuuluu välillä. Jollekin joka ei niin tarkka ole, ei tätä ääntä todennäköisesti ees kuule tai välitä. Tän kanssa varmaan joutuu elää, jos en pysty ääntä paikantamaan. Välillä tuntuu, että kuulen sen mukamas takaa ja välillä edestä  ;D. Voi olla täysin normaali ääni jostain auton muoviosista, väliverkosta, lastenistuimesta. Parempi vaan koittaa olla välittämättä, ennen kun tulee hulluks. Myöskin kerran tullut ilmoitus, kun auto piuhan päässä ja kun laitoin virrat päälle ”lataus ei mahdollista/tunnisteta, ota yhteys korjaamoon”.
Eilen teki tuota ja tänään taas ei. Autolle varattu jo nyt eka huolto 4.2🤣 koko päiväksi. Hyvät 3 viikkoa aikaa seurailla näitä vikoja. Huolto pyysi kirjaamaan vikoja ylös, kun niitä ilmaantuu.

Jotain positiivistakin. Sähköllä ajoin äsken 40km vaikka on pakkasta (-2) ja lunta tulee kun Esterin rööristä. 7% (4-5km) jäi jäljelle, kun auton sammutin.

Auto on yleisesti paljon laadukkaamman oloinen kuin vanha malli ja hiljaisempi. Perus kajarit tuntuu olevan paljon paremmat kun vanhat. Takakontin avaaminen jalan heilautuksella on käytännöllinen ominaisuus ja tämä sentään toimii hyvin. Autolla myöskin erittäin mukava ajaa.

Onko kenelläkään tietoa miten sais ladattua vaikka 80% asti ja loput 20% juuri ennen lähtöä? Autosta saa alimman varaustilan 50% max?




Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 07.01.21 - klo:12:24
Leon Sportstourer e-Hybrid  FR. Autolla ajettu luovutuksen jälkeen 500km. Onhan nää aika keskeneräisiä. Taitaa olla itsellä samat perus ”ominaisuudet” kun muilla. Kessy toimii miten sattuu, Connect sysipaska ja toimii vähän miten sattuu (iPhone).
Toimii ehkä paremmin kun tekee jonku muutoksen ja sitten palaa päävalikkoon ja pyyhkäisee 2 sekunnin ajan ylhäältä alas. Voi olla sattumaa.. toiminut parina päivänä tolla tavalla paremmin. Ehkä..Mulla myös valittaa oikeasta sumuvalosta jatkuvasti. Ilmoitus häviää kun auton käyttää pois päältä.

Naksahdus ehkä paikannettu tuohon hätäpuhelu systeemiin. Ainakin sitä painamalla tulee joku naps ääni juuri kuin puhelu alkamassa ja kun lopettaa puhelun manuaalisesti napista. Tosin saattaa olla eri ääni mikä ajossa kuuluu välillä. Jollekin joka ei niin tarkka ole, ei tätä ääntä todennäköisesti ees kuule tai välitä. Tän kanssa varmaan joutuu elää, jos en pysty ääntä paikantamaan. Välillä tuntuu, että kuulen sen mukamas takaa ja välillä edestä  ;D. Voi olla täysin normaali ääni jostain auton muoviosista, väliverkosta, lastenistuimesta. Parempi vaan koittaa olla välittämättä, ennen kun tulee hulluks. Myöskin kerran tullut ilmoitus, kun auto piuhan päässä ja kun laitoin virrat päälle ”lataus ei mahdollista/tunnisteta, ota yhteys korjaamoon”.
Eilen teki tuota ja tänään taas ei. Autolle varattu jo nyt eka huolto 4.2🤣 koko päiväksi. Hyvät 3 viikkoa aikaa seurailla näitä vikoja. Huolto pyysi kirjaamaan vikoja ylös, kun niitä ilmaantuu.

Jotain positiivistakin. Sähköllä ajoin äsken 40km vaikka on pakkasta (-2) ja lunta tulee kun Esterin rööristä. 7% (4-5km) jäi jäljelle, kun auton sammutin.

Auto on yleisesti paljon laadukkaamman oloinen kuin vanha malli ja hiljaisempi. Perus kajarit tuntuu olevan paljon paremmat kun vanhat. Takakontin avaaminen jalan heilautuksella on käytännöllinen ominaisuus ja tämä sentään toimii hyvin. Autolla myöskin erittäin mukava ajaa.

Onko kenelläkään tietoa miten sais ladattua vaikka 80% asti ja loput 20% juuri ennen lähtöä? Autosta saa alimman varaustilan 50% max?




Mullakin tuo naksahdus ääni on kuulunut ehkä kaksi kertaa vajaan 4 viikon aikana. Ei häiritsevää jos nyt ei ala toistumaan useimmin.

Mulla vikalista kutakuinkin:
- kessy ei toimi niin kuin edellisissä vag konsernin autoissa eli vikaa tässä varmasti on
- takaluukun avaus jalalla ei ole toiminut vielä kertaakaan (asetuksista on valittu easy open täppä)
- front assist herjailee sillon tällöin kesken kehä/moottoritie ajon. Palaakin välillä saman matkan aikana normaalitilaan
- connectin ongelmat on varmaan kaikilla kun tuntuu olevan konsernitason ongelma
- satunnaisia tallennettuja asetuksia auto ei muista, joka ei nyt iso ongelma lähinnä ärsyttävää. Muun muassa navigaattorin ääniopastus, jonka olen laittanut ainakin kaksi kertaa pois päältä ja aina välillä akka silti antaa ohjeita seuraalla ajokerralla  >:(

Kaikkien kanssa pystyy elää, mutta uusi auto niin näistä mun mielestä kuuluu ja pitääkin tehdä reklamaatio. Huoltoaika menee näillä näkymin helmikuulle (huomenna lupasi keskon tyyppi soitella). Taitaa keskolla olla jonoksi asti luovutettuja autoja tulossa tutkittavaksi.



Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Kuuki

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 07.01.21 - klo:12:24
Leon Sportstourer e-Hybrid  FR. Autolla ajettu luovutuksen jälkeen 500km. Onhan nää aika keskeneräisiä. Taitaa olla itsellä samat perus ”ominaisuudet” kun muilla. Kessy toimii miten sattuu, Connect sysipaska ja toimii vähän miten sattuu (iPhone).
Toimii ehkä paremmin kun tekee jonku muutoksen ja sitten palaa päävalikkoon ja pyyhkäisee 2 sekunnin ajan ylhäältä alas. Voi olla sattumaa.. toiminut parina päivänä tolla tavalla paremmin. Ehkä..Mulla myös valittaa oikeasta sumuvalosta jatkuvasti. Ilmoitus häviää kun auton käyttää pois päältä.

Naksahdus ehkä paikannettu tuohon hätäpuhelu systeemiin. Ainakin sitä painamalla tulee joku naps ääni juuri kuin puhelu alkamassa ja kun lopettaa puhelun manuaalisesti napista. Tosin saattaa olla eri ääni mikä ajossa kuuluu välillä. Jollekin joka ei niin tarkka ole, ei tätä ääntä todennäköisesti ees kuule tai välitä. Tän kanssa varmaan joutuu elää, jos en pysty ääntä paikantamaan. Välillä tuntuu, että kuulen sen mukamas takaa ja välillä edestä  ;D. Voi olla täysin normaali ääni jostain auton muoviosista, väliverkosta, lastenistuimesta. Parempi vaan koittaa olla välittämättä, ennen kun tulee hulluks. Myöskin kerran tullut ilmoitus, kun auto piuhan päässä ja kun laitoin virrat päälle ”lataus ei mahdollista/tunnisteta, ota yhteys korjaamoon”.
Eilen teki tuota ja tänään taas ei. Autolle varattu jo nyt eka huolto 4.2🤣 koko päiväksi. Hyvät 3 viikkoa aikaa seurailla näitä vikoja. Huolto pyysi kirjaamaan vikoja ylös, kun niitä ilmaantuu.

Jotain positiivistakin. Sähköllä ajoin äsken 40km vaikka on pakkasta (-2) ja lunta tulee kun Esterin rööristä. 7% (4-5km) jäi jäljelle, kun auton sammutin.

Auto on yleisesti paljon laadukkaamman oloinen kuin vanha malli ja hiljaisempi. Perus kajarit tuntuu olevan paljon paremmat kun vanhat. Takakontin avaaminen jalan heilautuksella on käytännöllinen ominaisuus ja tämä sentään toimii hyvin. Autolla myöskin erittäin mukava ajaa.

Onko kenelläkään tietoa miten sais ladattua vaikka 80% asti ja loput 20% juuri ennen lähtöä? Autosta saa alimman varaustilan 50% max?




Itellä sama ongelma sumuvalos. Käytin sen jo kerran huollossa ja jouduttiin tilaamaan uus sumuvalo, ens viikolla vaihdetaan. Toivon mukaan auttaa.

Kahvikuppi

Vaihdetaan kans oikea sumuvalo parin viikon päästä. Ja säädetään parkkitutkia haamupiippauksien estämiseksi.

passo_s

Saako pakkasilla Leon plugarin lasit pelkällä akuston virralla auki ?

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 09.01.21 - klo:15:08
Saako pakkasilla Leon plugarin lasit pelkällä akuston virralla auki ?

Tietääkseni kaikissa autoissa saa, mikäli on sähköikkunat.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 09.01.21 - klo:15:55
Tietääkseni kaikissa autoissa saa, mikäli on sähköikkunat.

Entä jos ei ole mm. lämmitettävää tuulilasia? Saako Seat plugarin lasit sulaksi pakkasella ajoakun voimalla?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

passo_s

#345
Mikä lie se syy että plugarissa ei ole lämmitettävää tuulilasia? Tiquan plugarin saan yön yli testiin, kuukauden päästä, tuleepa sitten testattua kuin sulattaa jäästä lasit.

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 09.01.21 - klo:16:03
Entä jos ei ole mm. lämmitettävää tuulilasia? Saako Seat plugarin lasit sulaksi pakkasella ajoakun voimalla?

Kyllä saa. Auton esilämmitys sulattaa kaikki lasit niin että harjalla pyyhkii lumet pois eli lasit ei ole jäässä. Tämä mun mielestä hyvä ja riittävä. Lisäksi auton asetuksissa ja connectissa on lasinlämmitys täppä jolloin tuulilasista ja takalasista myös lumet sulaa esilämmityksessä.

Jos sisälämppäri huutaisi tai käyttäisi webastoa niin lumet sulaa ikkunoista mutta valuu ikkunalistoihin/kylkiin ja jäätyy siihen kiinni. Auto on kuin joku jääkimppu tällöin.  ;D
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

b1mpo

Miten se vaikuttaa lumen sulamiseen ja jäätymiseen, onko sitten millä konstilla lämmitetty? Eikö webastolla ja sähköllä(akku/lataus) samat suuttimet puhalla lämmintä ilmaa ja sulata lunta?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

miz

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 13.01.21 - klo:13:53
Miten se vaikuttaa lumen sulamiseen ja jäätymiseen, onko sitten millä konstilla lämmitetty? Eikö webastolla ja sähköllä(akku/lataus) samat suuttimet puhalla lämmintä ilmaa ja sulata lunta?

Itse tulkitsin yllä olevan viestin niin, että webastolla voi tohottaa koko auton sulaksi, jolloin se vesi jäätyy kylkiin jne.
Hybridin lämppäri lopettaa lämmityksen, oliko se nyt 15-40 min jälkeen riippuen onko piuhassa vai ei, jolloin jää on sulanut laseista mutta vesi ei vielä valu pitkin kylkiä. Lähtee siis lasit puhtaaksi ilman skrabaa mutta harjahommiin joutuu.

b1mpo

Keli vaihtelee ulkona hyvin paljon, jolloin sitä optimaalista lumen paksuutta on mahdoton määritellä lämmittämisen suhteen. Laseissa oleva lumi alkaa sulamaan, jos lasin lämpötila menee plussalle ja se vesi jäätyy sellaisessa paikassa, missä lämpötila on miinuksella. Niin se menee kaikilla lämmitysmuodoilla. Webastoakin voi käyttää lyhemmän tai pidemmän aikaa. Ainahan viisasta olisi ottaa ne irtolumet ennen auton lämmitystä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: miz - 13.01.21 - klo:14:28
Itse tulkitsin yllä olevan viestin niin, että webastolla voi tohottaa koko auton sulaksi, jolloin se vesi jäätyy kylkiin jne.
Hybridin lämppäri lopettaa lämmityksen, oliko se nyt 15-40 min jälkeen riippuen onko piuhassa vai ei, jolloin jää on sulanut laseista mutta vesi ei vielä valu pitkin kylkiä. Lähtee siis lasit puhtaaksi ilman skrabaa mutta harjahommiin joutuu.

Juuri näin tarkoitin. Webasto on ollut parissa edellisessä autossa ja silloin pitikin vähän seurata enemmän ulkolämpötilaa kuinka kauan huudattaa webastoa.

Toki vähän tekee pahaa kun polttis puolella ei ole minkään sortin esilämmitystä, jos sähkö loppuu kesken ajon ja polttis hörähtää käyntiin näillä paukkupakkasilla. Hauska nähdä kun etelä-suomeenkin tulee loppuviikosta -20 pakkaset vieläkö lasit on sulat sähkö esilämmityksellä.

Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 14.01.21 - klo:00:32
Juuri näin tarkoitin. Webasto on ollut parissa edellisessä autossa ja silloin pitikin vähän seurata enemmän ulkolämpötilaa kuinka kauan huudattaa webastoa.

Toki vähän tekee pahaa kun polttis puolella ei ole minkään sortin esilämmitystä, jos sähkö loppuu kesken ajon ja polttis hörähtää käyntiin näillä paukkupakkasilla. Hauska nähdä kun etelä-suomeenkin tulee loppuviikosta -20 pakkaset vieläkö lasit on sulat sähkö esilämmityksellä.

Tästä olikin jo ketjussa aiemmin ja yhtenä ratkaisuna on lohkolämmitin bensakoneelle, jonka saa tähän malliin defalta. Aion tilata sen sisäpistokkeella. Saa sisätilankin kunnolla kuumaksi.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 14.01.21 - klo:00:52
Tästä olikin jo ketjussa aiemmin ja yhtenä ratkaisuna on lohkolämmitin bensakoneelle, jonka saa tähän malliin defalta. Aion tilata sen sisäpistokkeella. Saa sisätilankin kunnolla kuumaksi.

Saisikin sen sisätilan kuumaksi. Mutta kun näissä kerpeleen nykyaikaisissa sisälämppäreissä on sisäänrakennettu termari joka katkaisee lämmityksen jo siinä vaiheessa kun sisällä on haaleaa. Eli lämppäri pyörii vinhatusti mutta vastus on ilmeisesti kytkettynä irti. Ennen jotkin asiat oli oikeasti paremmin, wanhoilla sisälämppäreillä lähti 5-10cm lumikerroskin katolta kun sai muutaman tunnin lämppäri pöhistä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

b1mpo

1900 wattinen defa hönkii kyllä hienosti. On ratti ja penkki lämmin parin tunnin jälkeen näillä -16°C keleillä. Aikaisemmin kyllä huomasin, että 1200W oli kyllä juuri tuolla tavalla käyttäytyvä, eli ei tarpeeksi lämmittänyt.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 14.01.21 - klo:00:52
Tästä olikin jo ketjussa aiemmin ja yhtenä ratkaisuna on lohkolämmitin bensakoneelle, jonka saa tähän malliin defalta. Aion tilata sen sisäpistokkeella. Saa sisätilankin kunnolla kuumaksi.

Itselle lohko mahdottomuus kun rivitalossa ja yksi lämmitystolpan schuko pistoke lataus käytössä.

Periaatteessa tarkemmin ajateltuna tuo lohkon hyöty aika mitätön tai itseassa mikä tahansa moottorin lämmitysmuoto jos ajoprofiili sähköpainotteinen myös talvella. Mitä hyötyöä lohkolämmittimestä jos ajaa sähköllä ja polttis hörähtää kesken ajon esim 10km päästä päälle. Silloin polttis jo jäähtynyt ainakin kovemmilla pakkaskeleillä. Ajattelin vielä tänään illalla laittaa maskisuojat, kun tuntuu etelässäkin olevan talvi.

Lähtenyt nyt eilen ja tänään aina sähköllä jos lataus ajastettu lähelle lähtöaikaa. Tänään kaksi lähtöä suoraan latauksesta -22 kelissä ja sähköllä käynnistyi ja myös kaikki matkat ajettu kun ollut alle 25km matkoja.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 15.01.21 - klo:18:28
Itselle lohko mahdottomuus kun rivitalossa ja yksi lämmitystolpan schuko pistoke lataus käytössä.

Periaatteessa tarkemmin ajateltuna tuo lohkon hyöty aika mitätön tai itseassa mikä tahansa moottorin lämmitysmuoto jos ajoprofiili sähköpainotteinen myös talvella. Mitä hyötyöä lohkolämmittimestä jos ajaa sähköllä ja polttis hörähtää kesken ajon esim 10km päästä päälle. Silloin polttis jo jäähtynyt ainakin kovemmilla pakkaskeleillä. Ajattelin vielä tänään illalla laittaa maskisuojat, kun tuntuu etelässäkin olevan talvi.

Lähtenyt nyt eilen ja tänään aina sähköllä jos lataus ajastettu lähelle lähtöaikaa. Tänään kaksi lähtöä suoraan latauksesta -22 kelissä ja sähköllä käynnistyi ja myös kaikki matkat ajettu kun ollut alle 25km matkoja.

Mistä olet löytänyt uuteen malliin sopivat maskisuojat?
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Hego

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 15.01.21 - klo:18:28
Itselle lohko mahdottomuus kun rivitalossa ja yksi lämmitystolpan schuko pistoke lataus käytössä.

Periaatteessa tarkemmin ajateltuna tuo lohkon hyöty aika mitätön tai itseassa mikä tahansa moottorin lämmitysmuoto jos ajoprofiili sähköpainotteinen myös talvella. Mitä hyötyöä lohkolämmittimestä jos ajaa sähköllä ja polttis hörähtää kesken ajon esim 10km päästä päälle. Silloin polttis jo jäähtynyt ainakin kovemmilla pakkaskeleillä. Ajattelin vielä tänään illalla laittaa maskisuojat, kun tuntuu etelässäkin olevan talvi.

Lähtenyt nyt eilen ja tänään aina sähköllä jos lataus ajastettu lähelle lähtöaikaa. Tänään kaksi lähtöä suoraan latauksesta -22 kelissä ja sähköllä käynnistyi ja myös kaikki matkat ajettu kun ollut alle 25km matkoja.

Aika jees jos -22 antaa mennä pelkällä sähköllä. SuperbIV ketjusta sai hieman eri käsityksen. Mutta kai se riippuu siitä latauksen ajoituksesta, et on akku sopivan lämpöinen.
Seat León ST PHEV Xcellence

zuigga

Viikon ollut nyt Cupra ajossa. Näköjään tuo kessy ja connect on ihan ominaisuuksia. Muuten ensimetrit pakkasista huolimatta ovat olleet miellyttäviä. Jousituskin pelaa hienosti verrattuna aiempaan  F30 korin bemmiin.
BMW 520D xDrive -18 G30
Cupra Leon Sportstourer PHEV 2021
Ilmavolkkareita (ketjut ei katkea eikä turbot petä)

exVAG: SEAT Altea 1.6 Stylance Sport-Up -05, SEAT Toledo Tdi -01, SEAT Ibiza 1.6 -99

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 15.01.21 - klo:18:28
Itselle lohko mahdottomuus kun rivitalossa ja yksi lämmitystolpan schuko pistoke lataus käytössä.

Periaatteessa tarkemmin ajateltuna tuo lohkon hyöty aika mitätön tai itseassa mikä tahansa moottorin lämmitysmuoto jos ajoprofiili sähköpainotteinen myös talvella. Mitä hyötyöä lohkolämmittimestä jos ajaa sähköllä ja polttis hörähtää kesken ajon esim 10km päästä päälle. Silloin polttis jo jäähtynyt ainakin kovemmilla pakkaskeleillä. Ajattelin vielä tänään illalla laittaa maskisuojat, kun tuntuu etelässäkin olevan talvi.

Lähtenyt nyt eilen ja tänään aina sähköllä jos lataus ajastettu lähelle lähtöaikaa. Tänään kaksi lähtöä suoraan latauksesta -22 kelissä ja sähköllä käynnistyi ja myös kaikki matkat ajettu kun ollut alle 25km matkoja.

Laittaa moodiksi hybridin kun starttaa ja akun varauspidoksi 100%, niin varmasti pörähtää kone käyntiin. Pakkoko sillä pelkällä sähköllä on kovalla kelillä ajaa, jos on pelko, että bensakone pärähtää 20 km tai ekan kiihdytyksen kohdalla umpijäästä käyntiin? Kun bensakoneen esilämmittää ja käyttää sitä heti lähdöstä, niin tuota ei tarvitse pelätä ja tulee matkustamoon lämpöä. Miedommilla keleillä voi ajella taas täyssähköllä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Hego - 15.01.21 - klo:19:11
Aika jees jos -22 antaa mennä pelkällä sähköllä. SuperbIV ketjusta sai hieman eri käsityksen. Mutta kai se riippuu siitä latauksen ajoituksesta, et on akku sopivan lämpöinen.

Latauksen ajastus tosiaan merkitsevä tekijä. Tänään lähdin akulla joka ehti olla latauksessa vain reilun tunnin niin käynnistyi bensalla ja 5km matka mentiin polttiksella jonka jälkeen sähkö alkoi avustamaan ja olisi voinut vaihtaa emoden päälle. Lämpötila noin -19.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy