Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

Monimerkkimies

En tiedä auttaako näihin connect ongelmiin, mutta superb foorumilla jollakin oli hypännyt "e-sim"aktivointitäppä valikosta pois päältä ja kun rustas takaisin alkoi toimimaan. Onko Leonissa tälläistä kohtaa?

Lionman

En usko että tuosta johtuu, Connect kyllä synkkaa auton tietoja joten yhteys toimii. Ajoittain ainakin, itselläni on vielä vähän seurantaa.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

No nyt! 2 peräkkäistä etäohjattua esilämmitystä onnistuneesti toimi. Ajon aikana edelleen asentaa eilistä päivitystä. Ja taitaapa Kessy-avauskin nyt toimia. 🤔
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Ja se esim-nappi oli mulla aktiivinen.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Jontigga

En myös usko et on tosta e-sim täpästä kiinni kun muuten connect päivittää auton tietoja ihan ok. Laittelin jo autoliikkeelle kyselyä et onko yleisesti samaa ongelmaa ja lupasi selvittää huollosta.

Eipä tuo ajastus kovin hankalaa ole autosta käsin tehdä mutta olisihan se kiva jos connecti alkaa vielä toimimaan miten esitetään. Malttia vaan  8)
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 16.12.20 - klo:11:47
En myös usko et on tosta e-sim täpästä kiinni kun muuten connect päivittää auton tietoja ihan ok. Laittelin jo autoliikkeelle kyselyä et onko yleisesti samaa ongelmaa ja lupasi selvittää huollosta.

Eipä tuo ajastus kovin hankalaa ole autosta käsin tehdä mutta olisihan se kiva jos connecti alkaa vielä toimimaan miten esitetään. Malttia vaan  8)
Ei ole kuulemma mitään tekemistä siinä maapallon kuvakkeessa jos on poissa tai päällä. Näin Helkamalta vastattiin. Koko connect on suuri vitsi ja murheen kryyni. Eipä ole juuri toiminut syyskuun jälkeen. Liian pienet serverit ovat syypäitä, uskoisin. Ei toimi connect Skodalla eikä VW:llä. Olen kysellyt tehtaalta miksi ei toimi. Vaan eivät tohdi vastata. Yli viikko sitten laitoin postia. Pyysivät lisätietoja ja saivat.maanantaina kyselin taas ja tänään laitan uudestaan kyselyn.
Always lead, never follow

nalle80

En usko että on pelkästään servereistä kiinni tuo homma. Itselläni toimii seiska Golfin kanssa WeConnect hyvin. Viime keväänä oli viikon verran nurin ja silloin tuli Volkkarilta sähköpostia jossa pahoiteltiin ongelmaa. Käytän WeConnectia useita kertoja viikossa webaston käynnistykseen ja tässä koko tämän syksyn onnistunut aina laakista.
Golf Variant VII Highline Limited 1.0 tsi dsg 2019

Lionman

Seatilla on pelkkä Connect. On jätetty se We pois kun sillä ei useimmat pääse yhdistymään.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

passo_s

^lupaako nimi silti liikoja :) Nokia connecting people ja sitten myöhemmin yt kierre ja disconnecting.

0db

Tänään tilattu otsikon auto ST tehdaskoukulla. Toimitus luvattu 3kk päähän. Näin tehtaan järjestelmät sanoo ja sillä on kuulemma mentävä. Vaihtoauton tarjous on sitova niin mikäs tässä odotellessa vaikka myöhästyisi.

Pihistelijä

Mikä tehoinen se auton sisäinen laturi nyt onkaan? Useassa lehtijutussa kerrottiin sen olevan 7,2 kW. Eilen katsoin yhden videon YouTubesta ja siinä näkyi latausluukku selvästi. Rasissa ei ole edes yhdistetty 2 ja 3-vaiheita. Sama näkyi uuden TM:n Octavian luukusta. Eli ei ainakaan tue 2x16 A latausta. Jos sitten tukisi 7,2 kW latausta, pitäisi virtaa syöttää 1x32 A.

Minulle ei olisi juuri hyötyä tuota 1x32 A latauksesta, koska tulen latamaan sekä kotona että töissä sukolla 8 A virralla. Mökillä tosin olisi voimavirta 3x16 A, muttei siitäkään ole hyötyä, jos auto ei tue latausta kahdella vaiheella. Vain yleisillä latausasemilla pääsisi satunnaisesti hyödyntämään 1x32 A latausta.

Tosin luulempa, ettei Leon edes tue tuota 1x32 A latausta ja laturin teho on vain 3,6 kW.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

miz

Jep, 3,6 kW on auton sisäinen laturi.
Mukana tulevalla matkapiuhalla latausteho 1,8 kW.

zepor

Lainaus käyttäjältä: miz - 19.12.20 - klo:10:42
Jep, 3,6 kW on auton sisäinen laturi.
Mukana tulevalla matkapiuhalla latausteho 1,8 kW.
Onko tähän siis ollenkaan järkevää tila Volkkarin ”Elli”-latauslaitetta?
Se on ilmeisesti 3x16.
Itse ajattelin 1x16 laturia, mutta onko sen sijoituksen arvoinen..
SEAT Leon Sportstourer 1,4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG


EX : Jetta 2008, Seat Leon 2014 1.4tsi FR, Golf 1,4tsi Highline

miz

Lainaus käyttäjältä: zepor - 19.12.20 - klo:13:03
Onko tähän siis ollenkaan järkevää tila Volkkarin ”Elli”-latauslaitetta?
Se on ilmeisesti 3x16.
Itse ajattelin 1x16 laturia, mutta onko sen sijoituksen arvoinen..

Riippuu haluatko / tarvitsetko nopeampaa latausta ja talvella isompaa lämmitystehoa piuhan nokassa.

Hego

Elli asennettiin tällä viikolla omaan katokseen. 3-vaiheisena tuli, juurikin sen takia että saa ainakin täydet tehot lataukseen sekä lämmitykseen ja onpahan sit tulevaisuudessa mahdollisuus latailla 11kWh:lla täyssähkäriä jos sellainen joskus tullee...
Seat León ST PHEV Xcellence

Matskasi

Lainaus käyttäjältä: zepor - 19.12.20 - klo:13:03
Onko tähän siis ollenkaan järkevää tila Volkkarin ”Elli”-latauslaitetta?
Se on ilmeisesti 3x16.
Itse ajattelin 1x16 laturia, mutta onko sen sijoituksen arvoinen..

Minä ainakin tuon hommasin ja eilen sähkäri sen asensi.

Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

pasi

Laturi on 1x16A, jossain on voinut virheellisesti olla muutakin.
Mutta osaako auto hyödyntää toisia vaiheita esim. lämmitykseen, vai onko ne tyystin kytkemättä?
Eli siis onko 3-vaihekytkennästä laturissa mitään iloa Leonin kanssa?

Jos osaa, niin sitten menee vielä asennus uusiksi, nyt on ajateltu kytkettäväksi vain yhteen vaiheeseen Elli charger....

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: pasi - 19.12.20 - klo:15:36
Mutta osaako auto hyödyntää toisia vaiheita esim. lämmitykseen, vai onko ne tyystin kytkemättä?
2- ja 3-vaiheiden pinnit ovat kytkemättä, joten ei pysty hyödyntämään.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

tet

Lainaus käyttäjältä: pasi - 19.12.20 - klo:15:36
Laturi on 1x16A, jossain on voinut virheellisesti olla muutakin.
Mutta osaako auto hyödyntää toisia vaiheita esim. lämmitykseen, vai onko ne tyystin kytkemättä?

En jaksa uskoa, että missään ladattavassa autossa olisi vaihtovirralla toimivaa seisontalämmitystä. Sieltä DC-korkeajännitepuolelta se lämmityssähkö otetaan, samasta mistä ajosähkökin. Eli auton oman laturin läpi se lämmityssähkökin tulee.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

zepor

Lainaus käyttäjältä: Matskasi - 19.12.20 - klo:14:09
Minä ainakin tuon hommasin ja eilen sähkäri sen asensi.
Ootko päässyt jo latailemaan?


Minä sain eilen ajoon Xcellence Phev Sporttourerin. On kyllä mukava ajella sähköllä, mutta tuo 1,8kw lataus on kyllä hidasta. Eli nyt pitäisi latausasema hankkia. Meillä on ilmeisesti 3x16 mahdollisuus, mutta varmaan 1x16 ajatuksena.  Olisko tuo Elli silloin ratkaisu? Hinta olisi ainakin kilpailukykyinen esim Webaston malliin.

SeatConnect.. Tämän kanssa mennyt aikaa. En saa puhelinta yhdistettyä autoon. "S-pin on vaihdettu, jonka vuoksi pitää kirjautua autossa uudelleen avaimien kanssa". Nyt oon kolmesti kirjautunut ulos ja takaisin autosta/appista. Mutta silti tulee virheilmoitus.

Onko jollakin vinkkejä? Huomenna aukeaa vasta SeatConnectin aspa..

SEAT Leon Sportstourer 1,4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG


EX : Jetta 2008, Seat Leon 2014 1.4tsi FR, Golf 1,4tsi Highline

Epes

Lainaus käyttäjältä: 0db - 16.12.20 - klo:20:32
Tänään tilattu otsikon auto ST tehdaskoukulla. Toimitus luvattu 3kk päähän. Näin tehtaan järjestelmät sanoo ja sillä on kuulemma mentävä. Vaihtoauton tarjous on sitova niin mikäs tässä odotellessa vaikka myöhästyisi.

Tosi positiivista kehitystä on tapahtunut tässä suhteessa sillä puoli vuotta aikaisemmin tilattu samanlainen luovutetaan nykytiedoilla kaksi kuukatta myöhemmin :D

Yaffa0

Ellin ohjeet:

https://uploads-ssl.webflow.com/5f2271e9820e0bb93e6f3499/5f4cc6054b082f533d314e56_Elli_Wallbox_Manual_G2_da_fi_sv_no_screen.pdf


Suomenkieliset ohjeet alkaa sivulta 51. Onhan noita wallboxeja muillakin, esim. Defalla.

Tiedänkin jo muuten minkä kappaleen laitan heti ensimmäiseksi soimaan, kun sitten joskus haen auton. Se on tietenkin AD/DC:n High Voltage  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=e3RlOhqmMms&feature=youtu.be



Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Matskasi

Lainaus käyttäjältä: zepor - 20.12.20 - klo:10:07
Ootko päässyt jo latailemaan?

No en, auto tilattu heinäkuussa ja tuotantoviikoksi vahvistettu 5/21 eli odottelu jatkuu.

Kolmivaiheisena asennutin tuon latausaseman, vaikka ilmeisesti tuleva auto hyödyntää siitä vain yhtä vaihetta. Onpahan kuitenkin valmiina tehokkaampi latausvalmius.

Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: zepor - 20.12.20 - klo:10:07
Ootko päässyt jo latailemaan?


Minä sain eilen ajoon Xcellence Phev Sporttourerin. On kyllä mukava ajella sähköllä, mutta tuo 1,8kw lataus on kyllä hidasta. Eli nyt pitäisi latausasema hankkia. Meillä on ilmeisesti 3x16 mahdollisuus, mutta varmaan 1x16 ajatuksena.  Olisko tuo Elli silloin ratkaisu? Hinta olisi ainakin kilpailukykyinen esim Webaston malliin.

SeatConnect.. Tämän kanssa mennyt aikaa. En saa puhelinta yhdistettyä autoon. "S-pin on vaihdettu, jonka vuoksi pitää kirjautua autossa uudelleen avaimien kanssa". Nyt oon kolmesti kirjautunut ulos ja takaisin autosta/appista. Mutta silti tulee virheilmoitus.

Onko jollakin vinkkejä? Huomenna aukeaa vasta SeatConnectin aspa..

Mulla oli kans alkuviikosta vaikeuksia saada connect yhdistettyä auton kanssa. Hyväksyi yhdistyksen vasta noin liki kymmenennen yrityksen jälkeen. Yhtäkkiä yhteys löytyi ja auto kehotti painamaan molempien avaimien ovien avaus nappia ja avot. Koko viikon on toiminut huonolla menestyksellä apin kautta lämmityksen/latauksen ajastus. Perjantaina ja nyt tänään ajastus onnistui sovelluksen kautta, joten alkaa varmaan bugit korjaantua. Muuten sovellukses on toiminut ihan hyvin. Harmittaa vaan kun pitänyt lompsia autolle ja laittaa lähdön ajastus auton valikoista.


Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Kuuki

Onko muita joiden auto olisi jo keritty päivittämään? Auto kävi eilen huollossa sumuvalo ongelman takia ja auto päivitettiin samalla. Nyt on tullut jonkinlainen virran rajoitus E-MODEen sillä auto kiihtyy sähköllä todella nuhaisesti. Tietääkö kukaan saako sen pois päältä? Ohjekirjasta ei tunnu löytyvän.

Löytyyköhän jostain tietoa mitä muutoksia noissa päivityksissä on? Vanha kunnon change log.

Kuuki

Lainaus käyttäjältä: Kuuki - 22.12.20 - klo:12:15
Onko muita joiden auto olisi jo keritty päivittämään? Auto kävi eilen huollossa sumuvalo ongelman takia ja auto päivitettiin samalla. Nyt on tullut jonkinlainen virran rajoitus E-MODEen sillä auto kiihtyy sähköllä todella nuhaisesti. Tietääkö kukaan saako sen pois päältä? Ohjekirjasta ei tunnu löytyvän.

Löytyyköhän jostain tietoa mitä muutoksia noissa päivityksissä on? Vanha kunnon change log.

Näköjään täydellä akulla lähtiessä oli E-MODEssakin kaikki tehot käytössä eli sininen palkki oli ylös asti. Ilmeisesti olosuhteissa oli eilen jotain joka esti täyden tehon käytön, ainakaan ennen huoltoa en ole huomannut tehonrajoitusta. Huoltomies veikkasi muuten että seattiinkin olisi alkuvuoden aikana tulossa päivityskampanja. En muista mainitsinko aikaisemmin että uusin käyttöohje on tällähetkellä suomennettavana. Itselläni ainakin oli manuaalissa kahteen kertaan infotainmentin ohjeet muttei auton ohjeita.

Ja nyt näyttäisi etälämmityskin toimivan niinkuin pitää, eli käyttää pistokesähköä lämmittämiseen vaikka akku olisi ladattuna täyteen, ei enää herjaa connectissa että ei virtaa, käytetäänkö akkua.

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Kuuki - 22.12.20 - klo:12:15
Onko muita joiden auto olisi jo keritty päivittämään? Auto kävi eilen huollossa sumuvalo ongelman takia ja auto päivitettiin samalla. Nyt on tullut jonkinlainen virran rajoitus E-MODEen sillä auto kiihtyy sähköllä todella nuhaisesti. Tietääkö kukaan saako sen pois päältä? Ohjekirjasta ei tunnu löytyvän.

Löytyyköhän jostain tietoa mitä muutoksia noissa päivityksissä on? Vanha kunnon change log.

Kylmällä akulla (pakkasella), tai jos akku alkaa olla jossain 0-30% välitä (muistaakseni) alkaa maksimitehotkin tippumaan e-modessa. Kylmällä myös energian talteenotto ei ole yhtä tehokas kuin lämpimällä akulla. Näin siis itsellä autossa joka ei ole käynyt päivityksessä. Ihan normisettiä, samahan se on vaikka Teslan autoissa.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Kuuki

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 22.12.20 - klo:13:40
Kylmällä akulla (pakkasella), tai jos akku alkaa olla jossain 0-30% välitä (muistaakseni) alkaa maksimitehotkin tippumaan e-modessa. Kylmällä myös energian talteenotto ei ole yhtä tehokas kuin lämpimällä akulla. Näin siis itsellä autossa joka ei ole käynyt päivityksessä. Ihan normisettiä, samahan se on vaikka Teslan autoissa.

Lämpötila oli plussalla ja akku oli kyllä jossain 30% tienoilla. En vain aikaisemmin ole huomannut että olisi tehoa rajoitettu. Nytkin huomasin tosin vasta siinä kohtaa kun kiihdytin rampilla. Oli pakko painaa kick pedaali puhjaan että sain reilun 80 nopeudeks, näytti mittaristossakin että tehoa oli käytössä n. 50% täydestä. Helvetin typerää jos tekee tommosta vaikka akkua on vielä kolmasosa jäljellä (ainakin soisi olevan asetuksissa jotain säätöä siihen). Toivon mukaan ei liity siihen kotiinpaluu ominaisuuten ja siihen että en ollut laittanut kohdetta navigointiin (näähän vaikuttaa akun käyttöön).

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Kuuki - 22.12.20 - klo:14:17
Lämpötila oli plussalla ja akku oli kyllä jossain 30% tienoilla. En vain aikaisemmin ole huomannut että olisi tehoa rajoitettu. Nytkin huomasin tosin vasta siinä kohtaa kun kiihdytin rampilla. Oli pakko painaa kick pedaali puhjaan että sain reilun 80 nopeudeks, näytti mittaristossakin että tehoa oli käytössä n. 50% täydestä. Helvetin typerää jos tekee tommosta vaikka akkua on vielä kolmasosa jäljellä (ainakin soisi olevan asetuksissa jotain säätöä siihen). Toivon mukaan ei liity siihen kotiinpaluu ominaisuuten ja siihen että en ollut laittanut kohdetta navigointiin (näähän vaikuttaa akun käyttöön).

Ei mulla ehkä ihan niin paljon tuo ole vaikuttanut, etteikö moottoritievauhtiin pääsisi. Ei toki niin nopeasti kuin hybridimodella, mutta pääsee kuitenkin. Vasta vedin ainakin 35%:lla 115km/h asti, tosin sitä vauhtia ei sitten montaa kilometriä mentykään ennen kuin akku oli jo yksinumeroisissa prosenteissa.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Epes


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy