Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 10.12.20 - klo:16:38
Yläpalkista klikkaa AC niin sieltä saa tuulilasilämmityksen. Veikkaan että tuossa ei mitään vastuksia ole, vaan sähkölämmitin on vaan sen verran tehokas että sulattaa sen lasin aika äkkiä kun puhaltaa lasille. Ei ole mitenkään varmaa tietoa kyllä :D Tosi nopeaa tuo vaan lämpeää vaikka ihan autolle kävellessä vasta klikkaisi lämmityksen päälle.
Taisi sieltä ratin vasemmalla puolella olevasta valo-ohjauspaneelista saada myös tuulilasipuhalluksen käyttöön, kuten myös takalasilämmityksen. Nämä siis ihan fyysiset nappulat. En koeajossa tuota tuulilasipuhallusta kokeillut, mutta ainakin Volvoissa on fiksusti toteutettu, että kääntää tuulilasipuhalluksessa myös lämpöä päälle.

tgotj

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 10.12.20 - klo:17:29
Volsussa ja skodassa on lisävarustelistalta tuulilasin lämmitys kalvo, ei näy lankoja,muttei ole saatavana plugariin. Seat plugariin ei tälläistä saa.
kyllä Kamiqissa ainakin langat näkyy tuulilasissa, eli ei ole kalvo.

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 10.12.20 - klo:11:06
Tein samat päätelmät. Cupran listahinnalla sai tuon FR:n varusteltua kiireestä kantapäähän XL-paketilla, koukulla, DCC-aktiivijousituksella ja Alcantara-sähkösäätöpenkillä. Cupra vastaavasti (vaikka osa kuuluu perusvarustukseen) olisi jäänyt tosiaan n. +3 tonnin päähän. En nähnyt järkeä, kun renkaatkin olisi pitänyt vaihtaa 19" vanteista pienemmäksi.


Itse ajoin ehybrid FR:n 1,5kk sitten ja Cupran reilu pari viikkoa sitten. Cuprassa saa aika paljon kaikkea mukavaa varustetta vakiona, joita normi Leon FR joutuisi nappailla lisävaruste listalta. Toki nämä on puhtaasti makuasioita, jotka jakaa mielipiteitä. Itse koen että Cupralla erottuu vähän massasta. Leonia tullaan näkemään älyttömästi enemmän liikenteessä ensi vuonna kuin aiemmin. 5F oli jo loistava auto hinta-laatusuhteessa, mutta nyt näyttää että otettu vielä pari napsua lisää parempaan suuntaan. Päätökseen saattoi vaikuttaa, että olen haikaillut cuprasta viimeiset 4 vuotta. Uusi Cupra Leon on omaan silmään vielä paremman näköinen ja siitä on saatu myös taloudellinen.

Itse päädyin Cupraan näistä syistä:
- paremmat penkit omaan kroppaan. Penkissä pysyy kuin liimattuna paikoillaan.
- cupran tuomat sisäpuoliset lisämausteet
- kattavat vakiovarusteet
- cupra ajo mode nappula hauska lisä
- auto on tehokas mutta silti taloudellinen. 1,5h koeajolenkin keskikulutus lähes pelkällä hybrid modella ajettaessa 3,3l/100 ja koeajo ei tosiaankaan ollut taloudellisimmasta päästä
- hintaero vastaavilla varusteilla olevaan FR leoniin noin 3000â,¬ ja silti cuprassa on upgreidausta vakiovarusteena, joita ei Leoniin edes saa lisävarusteena. mm "kuppipenkit", sisäpuoliset hiilikuitu jäljitelmät, värimaailma auton sisällä, 19" vanteet (jollekin miinus jollekin plussa), auton ulkomuodot

Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 11.12.20 - klo:09:12

Itse ajoin ehybrid FR:n 1,5kk sitten ja Cupran reilu pari viikkoa sitten. Cuprassa saa aika paljon kaikkea mukavaa varustetta vakiona, joita normi Leon FR joutuisi nappailla lisävaruste listalta. Toki nämä on puhtaasti makuasioita, jotka jakaa mielipiteitä. Itse koen että Cupralla erottuu vähän massasta. Leonia tullaan näkemään älyttömästi enemmän liikenteessä ensi vuonna kuin aiemmin. 5F oli jo loistava auto hinta-laatusuhteessa, mutta nyt näyttää että otettu vielä pari napsua lisää parempaan suuntaan. Päätökseen saattoi vaikuttaa, että olen haikaillut cuprasta viimeiset 4 vuotta. Uusi Cupra Leon on omaan silmään vielä paremman näköinen ja siitä on saatu myös taloudellinen.

Itse päädyin Cupraan näistä syistä:
- paremmat penkit omaan kroppaan. Penkissä pysyy kuin liimattuna paikoillaan.
- cupran tuomat sisäpuoliset lisämausteet
- kattavat vakiovarusteet
- cupra ajo mode nappula hauska lisä
- auto on tehokas mutta silti taloudellinen. 1,5h koeajolenkin keskikulutus lähes pelkällä hybrid modella ajettaessa 3,3l/100 ja koeajo ei tosiaankaan ollut taloudellisimmasta päästä
- hintaero vastaavilla varusteilla olevaan FR leoniin noin 3000â,¬ ja silti cuprassa on upgreidausta vakiovarusteena, joita ei Leoniin edes saa lisävarusteena. mm "kuppipenkit", sisäpuoliset hiilikuitu jäljitelmät, värimaailma auton sisällä, 19" vanteet (jollekin miinus jollekin plussa), auton ulkomuodot

Kyllähän nuo FR Leonin Alcantara-penkit voittaa Cupran vakiokangaspenkit... ainakin materiaaleiltaan ja kestävyydeltään. Tulee myös sähkösäädöt muistilla.

Jos Cupra olisi ollut myynnissä 2.0 TSI-koneella (245 hv) ja manuaalikepillä, niin olisin tilannut. Automaatti ja tämä sähköpelleily.... blääh... sitä voi ajaa sitten 41 hv vähemmällä, paremmilla/mukavemmilla renkailla ja runsaimmilla varusteilla. Leon ei ole mahtunut 30 eniten rekisteröidyn malliin joukkoon vähään aikaan, joten eiköhän sitä erottaudu (jos on tarvetta) ihan normi-leonillakin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 11.12.20 - klo:10:29
Kyllähän nuo FR Leonin Alcantara-penkit voittaa Cupran vakiokangaspenkit... ainakin materiaaleiltaan ja kestävyydeltään. Tulee myös sähkösäädöt muistilla.

Jos Cupra olisi ollut myynnissä 2.0 TSI-koneella (245 hv) ja manuaalikepillä, niin olisin tilannut. Automaatti ja tämä sähköpelleily.... blääh... sitä voi ajaa sitten 41 hv vähemmällä, paremmilla/mukavemmilla renkailla ja runsaimmilla varusteilla. Leon ei ole mahtunut 30 eniten rekisteröidyn malliin joukkoon vähään aikaan, joten eiköhän sitä erottaudu (jos on tarvetta) ihan normi-leonillakin.

Alcantara materiaalina on erittäin hyvä auton penkeissä kokemusta yhdessä Leonissa. Lähinnä jaoin omaa fiilistä cupran penkin muotoilusta ja istuvuudesta. Se on totta ettei Leon ole mahtunut tuohon top 30 joukkoon aiemmin, mutta luulen siihen olevan ihan realistiset mahdollisuudet ensi vuonna. Tähän vaikuttaa oleellisesti se, että Leon on kasvanut sisämitoiltaan Octavia luokkaan ja saataville tuli plugari.

Mutta niin kuin mainitsin aiemmin makuasioista ei kannata alkaa väittelemään. Toiset tykkää tummista toiset vaaleista  :)
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Pertsaperustyyppi

Mitä veikkaatte missä järkestyksessä on Leonin värien suosituimmuus? Tummanharmaan Octavian omistajana vähän tuskaistuin välillä auton etsimiseen megaparkkihalleista. Tilasin siten tourer Leononin sinisenä, toivoen että se ei olisi ihan suosituimmasta päästä. Löytääköhän sen parkkihallista?

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: Pertsaperustyyppi - 12.12.20 - klo:15:22
Mitä veikkaatte missä järkestyksessä on Leonin värien suosituimmuus? Tummanharmaan Octavian omistajana vähän tuskaistuin välillä auton etsimiseen megaparkkihalleista. Tilasin siten tourer Leononin sinisenä, toivoen että se ei olisi ihan suosituimmasta päästä. Löytääköhän sen parkkihallista?
Harmaa tulee varmaan olemaan se suosituin väri. Eiköhän musta ja valkoinen ole myös kärkipäässä. Tuota sinistä jotenkin veikkaisin vähiten tilatuksi, mutta kuka tietää. Itselle tuo sininen ei vain kolahtanut, vaikka sinisestä muuten tykkään. Olisi saatu ottaa malliksi esimerkiksi Bemarin Estoril blue -sinistä tai Volvon Bursting blue -sinistä.

Erkka

Off Topic

...Tai VW Kings Red -metalliväri, joka varmasti erottuu parkkihallista autoa etsiessä.

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Pertsaperustyyppi

Toivottavasti se sininen nyt yhtään näyttää metalliväriltä luonnossa, kun joissain kuvissa aika perussinisen näköinen. Toisissa kuvissa eri valossa kivan näköinen. Sama pätee punaiseenkin. Siten se tumamharmaa metalliväri on hyvä että puhtaana hienon näköinen ja tosiaan näyttää metalliväriltä eikä perusväriltä.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Pertsaperustyyppi - 12.12.20 - klo:16:48
Toivottavasti se sininen nyt yhtään näyttää metalliväriltä luonnossa, kun joissain kuvissa aika perussinisen näköinen. Toisissa kuvissa eri valossa kivan näköinen. Sama pätee punaiseenkin. Siten se tumamharmaa metalliväri on hyvä että puhtaana hienon näköinen ja tosiaan näyttää metalliväriltä eikä perusväriltä.

Minulla on nykyisessä Leonissa tuo sama sininen, mystery blue. Se vastaa väriltään aika lailla R-Golfin sinistä. Värissä on hiukan violettia tietyssä valossa. On selkeä metalliväri kyllä, metallihileet näkyvät auringossa. Olisin ottanut sen tähän tulevaankin, mutta muut perheenjäsenet huusivat muutosta. Ei saanut olla punainen eikä sininen, joten nyt tulee Nevada White (metallivalkoinen). Se on vähän tylsä, mutta mustat kattokaiteet, listat jne. tuovat FR:ssä vähän kontrastia.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 12.12.20 - klo:18:49
Ei saanut olla punainen eikä sininen, joten nyt tulee Nevada White (metallivalkoinen). Se on vähän tylsä, mutta mustat kattokaiteet, listat jne. tuovat FR:ssä vähän kontrastia.
Mulle tulee myös Nevada White. Sama kuin tässä nykyisessäkin 1.0 TSI:ssä. Hyvä väri. Auto pysyy pitkään puhtaan näköisenä. Lisäksi heijastaa aurinkoa kaikkein parhaiten, joten ilmastoinnin tarve on pienimmillään.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

geezer

Jos on harkitsemassa tätä autoa ja joku valmiiksi maassa oleva yksilö kiinnostaa voi kannattaa kysyä tarjousta. Ainakin Octavian phev-malleihin on nyt tarjolla joku lisä-porkkana, jonka saa jos auton ehtii rekisteröidä tän vuoden puolella.

Matskasi

Lainaus käyttäjältä: Pertsaperustyyppi - 12.12.20 - klo:15:22
Mitä veikkaatte missä järkestyksessä on Leonin värien suosituimmuus? Tummanharmaan Octavian omistajana vähän tuskaistuin välillä auton etsimiseen megaparkkihalleista. Tilasin siten tourer Leononin sinisenä, toivoen että se ei olisi ihan suosituimmasta päästä. Löytääköhän sen parkkihallista?
Osittain samasta syystä valitsin minäkin Mystery Bluen. Nykyinen on Desire Red, johon olen kyllä ollut tyytyväinen, vaikka jossain valossa taittaa vähän ikävästi oranssiin. Mutta nyt siis väri vaihtuu siniseen siinä uskossa, ettei samanlaisia tule niin usein vastaan ja näyttää hyvältä. Ja sähköltä.  :D
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 12.12.20 - klo:19:26
Mulle tulee myös Nevada White. Sama kuin tässä nykyisessäkin 1.0 TSI:ssä. Hyvä väri. Auto pysyy pitkään puhtaan näköisenä. Lisäksi heijastaa aurinkoa kaikkein parhaiten, joten ilmastoinnin tarve on pienimmillään.

Väität että valkoinen pysyy pitkään puhtaan näköisenä? Pahimmat värit pitää puhtaana on valkoinen ja musta.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Lionman

Kyllä en ymmärrä, että jotkut valihtee värin sillä perusteella, että erottuu joukosta tai että löytyy parkkihallista. Itse valihen värin, joka miellyttää silimee ja käy ko. autoon omasta mielestä. Nooh, nämä on niitä makuasioita.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

ukormi

Kaksi aiempaa oli valkoisia, nykyinen punainen.
En kyllä varsinaisesti ole huomannut kumpi väri näyttää likaisemalta. Kyllä tuo punainenkin näyttää likaiselta kun se on likainen, eikä sen edes tartte olla kovin röpössä kun se on jo likaisen näköinen. Meinasin ottaa Scalankin valkoisena mutta oli sekin lisähintainen väri ja tuo ei näyttänyt Scalassa kovinkaan hyvältä väriltä, Octaviaan se kävi tosi hyvin.

Pari muinaista oli harmaita ja ne kyllä sieti likaa paremmin. Vaikka olivat likaisia, ei suoraan näkynyt vaikka kiilto puuttuikin.

Roadster on musta ja siinä kyllä näkyy ihan kaikki  :o
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 12.12.20 - klo:23:04
Kyllä en ymmärrä, että jotkut valihtee värin sillä perusteella, että erottuu joukosta tai että löytyy parkkihallista. Itse valihen värin, joka miellyttää silimee ja käy ko. autoon omasta mielestä. Nooh, nämä on niitä makuasioita.

Toki värin pitää miellyttää. Tuo erottovuus on vain yksi kriteeri monien joukossa, väriä valitessa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 12.12.20 - klo:21:30
Väität että valkoinen pysyy pitkään puhtaan näköisenä? Pahimmat värit pitää puhtaana on valkoinen ja musta.
Off topic ollaan, mutta en malta olla sanomatta että... Itselläni on ollut sekä mustia että valkoisia autoja, ja kyllä valkoinen kestää likaa paaaaaljon paremmin kuin musta - joka on likainen jo samantein kun sen pesuhallista ulos ajaa.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

tet

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 12.12.20 - klo:19:26
Lisäksi heijastaa aurinkoa kaikkein parhaiten, joten ilmastoinnin tarve on pienimmillään.

No mutta entäs kevättalvella, jää kevätauringon lämpö saamatta. Polttiksessa riittää hukkalämpöä, joten ei haittaa, mutta plugarissa range kärsii kun joutuu maaliskuun auringonpaisteessa lämmittämään? ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mfroberg

#289
Lainaus käyttäjältä: Lionman - 12.12.20 - klo:23:04
Kyllä en ymmärrä, että jotkut valihtee värin sillä perusteella, että erottuu joukosta tai että löytyy parkkihallista. Itse valihen värin, joka miellyttää silimee ja käy ko. autoon omasta mielestä. Nooh, nämä on niitä makuasioita.

Luulisin että tämä on vain sananparsi, itsekin käytän sitä joskus. Auton löytäminen parkkihallista kun aina liittyy siihen että on katsottu lähimmän tolpan/käytävän tiedot autolta poistuttaessa. Eiköhän kyse ole lähinnä siitä ettei haluta samanväristä autoa kuin kaikilla muilla ja näitä yleisimpiä ovat kai valkoinen, musta ja kaikki harmaan sävyt siltä väliltä.

Likainen auto on likainen väristä riippumatta ja myös näyttää siltä. Sitten se pestään ja likaantuminen alkaa uudelleen taas väristä riippumatta. Eilen kävi lämpötila plussalla joten oli pesupäivä kotipihassa. Meillä on nyt, ainakin tänään, kun ei ajeta, kaksi puhdasta kansanautoa pihassa. Väreinä vaimolla peacock green ja itsellä cranberry red. Meillä tykätään väreistä, edellinen pirssi mulla oli Leon ST värissä bohemian purple( muistaakseni nimi oli näin).

Suomalaiseen kansanluonteeseen kuuluu ettei tehdä numeroa mistään ja katsaus autojen väreistä isoilla parkkipaikoilla vahvistaa tämän.

VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Yaffa0

Joo, pidän itsekin väreistä kyllä, vaikka valkoinen nyt tulossa. Uuden Leonin värivalikoima oli jotenkin suppeahko. Siellä oli vain harmaan eri sävyjä hopeasta tummaan. Ja ainoita oikeita värejä olivat musta, valkoinen, sininen ja punainen. Minulla on ollut muutama valkoinen auto aiemmin ja olen huomannut, että kiveniskemät yms. näkyvät siinä vähiten, ja kuten pihistelijä sanoi, niin kesällä se ei ole kaikkeista kuumin. Lika toki näkyy, mutta ei aivan mahdottomasti.

Alla kahden edellisen Seat Leonin värit:

Vuoden 2014 Leon ST, peruspunaisena:
https://drive.google.com/file/d/1fZlKIO0gI6xN3pqO11PT778tGYaJB7yY/view?usp=sharing

Nykyinen, 2017 Leon ST, Mystery Blue sinisenä:
https://drive.google.com/file/d/1N5C4KwMpXwewRZwdHxrnwCCAHtc_DU17/view?usp=sharing


Poissa ovat aiemmat vuosilta ihanan värikkäät vaihtoehdot. Miksiköhän...?

Olisipa edelleen saatavilla esim. Alor Blue:
https://images.app.goo.gl/rQqZ2CzZrTuqpYxm7

Tai limen vihreä:
https://images.app.goo.gl/wfyEHK8wvY9dsW6m8
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Le.ON

Tuo Alor Blue olisi sopinut tämän Leonin kanssa hienosti!

psxgamer

Joko PHEV mallia on koeajettavissa farkkuna? Viistoperänä on ollut toki jo pidemmän aikaa, mutta farkun myyjä puhui joskus tulevan ajettavaksi joskus talvella.

jukkanen

Onkohan muilla toiminut tänään seat.fi-sivuston "rakenna"-konfiguraattori?
Yritin tänään kokeilla eri vaihtoehtoja mutta kaikki vaihtoehdot saavat aikaan virheilmoituksen:
"Palvelua päivitetään.
Valitsemasi mallin tietoja päivitetään parhaillaan ja tiedot julkaistaan lähiaikoina.
Hyväksy"

Nooh, onneksi vaihtoehtoja ei ole saatavilla muutenkaan kovin runsaasti. Eniten harmittaa että värivalikoima on omiin mieltymyksiin puutteellinen (yksikin oikeasti mieluinen riittäisi), ja että takapenkille ei saa lämmitintä... (kaikenmaailman skodiin, kioihin ja ooppeleihin yms. kyllä saa mutta ei juuri tähän Espanjan ihmeeseen.) Toki matriisivalotkin olisi voinut olla tarjolla.

Erkka

^ Kävin testaamassa. Virhettä pukkaa. "Valitsemasi mallin tietoja päivitetään parhaillaan ja tiedot julkaistaan lähiaikoina".
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 13.12.20 - klo:12:26
Joo, pidän itsekin väreistä kyllä, vaikka valkoinen nyt tulossa. Uuden Leonin värivalikoima oli jotenkin suppeahko. Siellä oli vain harmaan eri sävyjä hopeasta tummaan. Ja ainoita oikeita värejä olivat musta, valkoinen, sininen ja punainen. Minulla on ollut muutama valkoinen auto aiemmin ja olen huomannut, että kiveniskemät yms. näkyvät siinä vähiten, ja kuten pihistelijä sanoi, niin kesällä se ei ole kaikkeista kuumin. Lika toki näkyy, mutta ei aivan mahdottomasti.

Valkoinen on ainoa väri jonka valintaan on edes yksi perusteltava järkisyy, se ei kuumene niin paljoa suorassa auringonpaisteessa. Etelän vuokrapirssit ovat usein juuri valkoisia. Valkoisessa ei näy kiveniskemät koska myös pohjamaali on tunnetusti valkoista. Värivalikoimat ovat nykyään aika ankeat, sama koskee uutta golfia. Kuulin ohimennen kun automyyjä kertoi asiakkaalle että tähän suuntaan mennään ekologisuuden(?) nimissä, moottorivalikoima ja värivaihtoehdot sen kuin supistuvat tulevaisuudessa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Kuuki - 10.12.20 - klo:09:00
Juurikin tuota sukoon laitettavaa mode 2 latausjohtoa tarkoitin, myyjä kysyi asiaa maahantuojalta ja vastaus oli että mode 2 johto katkaisee virran syötön autolle kun akku on täynnä. Kuulemma jokin turvallisuus ominaisuus. Virran syöttö alkaa uudestaan kun johto kytketään autoon uudestaan. Latausaseman kanssa näin ei pitäisi tapahtua, vaan virtaa on saatavissa jatkuvasti.
Tämä ei pidä paikkaansa ainakaan e-UP:n ja e-Golfin tapauksessa, enkä usko kyllä pitävän Seatissakaan. Laturi on plugareissa sama. Laturi on aina valmis antamaan sähköä ulos, auto päättää koska sitä haluaa. Juuri noin se täyssähkärin kanssakin menee. Akku ladataan ajastuksen mukaisesti täyteen. Sitten kun lämmitetään, joko ajastetusti tai sovelluksesta käynnistettynä otetaan lämmityksen haluama virta sähköverkosta, ei akusta.

Tässä on myös pieni ongelma. e-UP:n lämmitysvastus on 6kW (epäilen että on sama näissä plugareissakin) mutta tuo tilapäislaturi antaa vajaan 2kW. Tuo tilapäislaturi siis rajoittaa tehon, piuha irti tai laturista sähkö pois niin auto lämpenee akusta 6kW teholla.

Huomatkaa myös esilämmittäessä, että kannattaa aina pyytää lämpöä joko HI tai LO, tällöin ja vain tällöin käytetään maksimitehoa. Pyynti 24 lämmityksessä ei käytä maksimitehoa, vaikka autossa olisi -20 lähtötilanteessa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lionman

Lopultakin Connect toimii. Lämmityksen etäkytkentä jää nyt odottamaan sen seuraavaa tarvetta. 4.12 kun auton sain ei vahva tunnistauminen liikkeessä onnistunut. Sain tiedon, että ko. porttaalissa id:ni meni läpi lopulta 11.12. Eilen illalla en onnistunut vaihtamaan itseäni pääkäyttäjäksi, mutta äsken se onnistui. Näyttäisi ohjelmaan auton status päivittyvän. Samalla kun tätä kylmässä autossa värkkäsin niin näytölle tuli tieto ohjelmapäivityksestä. En sitä sen enempää tutkinut, kun siinä luki että päivittyy taustalla. Onko muut havainneet vastaavia päivityksiä?
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 15.12.20 - klo:00:07
Lopultakin Connect toimii. Lämmityksen etäkytkentä jää nyt odottamaan sen seuraavaa tarvetta. 4.12 kun auton sain ei vahva tunnistauminen liikkeessä onnistunut. Sain tiedon, että ko. porttaalissa id:ni meni läpi lopulta 11.12. Eilen illalla en onnistunut vaihtamaan itseäni pääkäyttäjäksi, mutta äsken se onnistui. Näyttäisi ohjelmaan auton status päivittyvän. Samalla kun tätä kylmässä autossa värkkäsin niin näytölle tuli tieto ohjelmapäivityksestä. En sitä sen enempää tutkinut, kun siinä luki että päivittyy taustalla. Onko muut havainneet vastaavia päivityksiä?

Eilen sain oman cupran ja hieman oli ongelmia myös minulla pääkäyttäjäksi lisäämisessä ja siten yhteydessä cupra connectiin. Taisi onnistua noin kymmenen yrityksen jälkeen. Nyt kaikki pelaa connectin kautta paitsi ajastettu lähtöajan lataus/lämmitys. Kun painaa connectista päivitä tiedot niin lataa melko kauan eikä saa jostain syystä yhteyttä autoon. Kokeilin huvikseen latauksen katkaisua sovelluksesta ja se onnistui mutta taas latauksen aloitus ei onnistunut. Jonkin verran on vielä softa ja connect yhteensovitus bugeja mutta eiköhän nuo päivityksillä korjaannu.

Nyt aamulla auto ehdotti uutta ohjelmistoversion päivitystä jonka aloitin. Reilu 1v muksu kyydissä jolla ei riittänyt maltti istua autossa ja odottaa päivitystä. Päivitys katkeaa kun avaa auton oven  ;D täytyy sen päivityksen jälkeen kokeilla ajastettua latausta/lämmitystä.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Lionman

Joo, eipä se minullakaan suostunut lämmitystä etänä kytkemään. Kertoi vaan, että autoon "ei juuri nyt saada yhteyttä". Ajon aikana ohjelmapäivityksen asentuminen jatkui. Toivotaan, toivotaan.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy