Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

tet

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 03.11.20 - klo:09:16
Itsekin olisin varmasti kiinnostunut tuosta tekniikasta, jos ajo olisi kaupunkipainotteista, jos/kun latausmahdollisuus on huono. Kalliimmaksi omissa ajoissa tulisi tällä hetkellä Toyotan vastaava corolla ja monesta asiasta joutuisin tinkimään, eli oma lehmä ojassa.

No kuten todettua, tuota tekniikkaa saa myös lataushybridinä, valitettavasti valikoima ei ole kovin kaksinen. Toyotalta löytyy tällä hetkellä Prius ja RAV4, luulisi että tulevaisuudessa muitakin. Fordilta löytyy vain tämä Kuga tällä hetkellä. Mondeota ja C-Maxia on myös tehty lataushybridinä aiemmin, mutta vain jenkeissä, joten meiltä tuskin löytyy edes käytettynä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tmr97

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 03.11.20 - klo:10:38
Tämä on kyllä niin offtopiikkia osaltani, kuin olla voi.
Kaikissa sulla saman kokoiset renkaat? Loppujen lopuksi polttoainekulut tuollaisissa uusissa autoissa ovat normaalilla suomalaisen ajosuoritteella mitätön tekijä kokonaiskuluissa. Monet muut asiat ratkaisee valinnan noissakin autoissa.

Golfissa ja Corollassa sama rengaskoko. Itse unohtaisin tuon Golfin tai vastaavat ja valitsisin joko Leon e-Hybridin tai Corollan. Koska VAG hybridisofta on hyvä niin Leonin kulutus pitäisi olla taajamassa selvästi pienempi ilman latailujakin, niin vaikka latailisi vain satunnaisesti, niin silti säästää kulutuksessa reilusti. Corolla sitten halvempi vaihtoehto.

Kun autolla ajaa 100tkm, niin Corolla vs Golf 1,3L/100km kulutuserolla (1,45â,¬/l) säästää 1885â,¬. Vähän vai paljon sen jokainen päättää itse. Leonissa on sitten potentiaalia suurempaan säästöön.

bowtie81

mites tuo Hyundau Ionic plugin, sitäkin on myyty nyt samaan hintaan kuin Leon. Hieman vähemmän tilaa, mutta plussapuolena pitkä takuu ja varmaan käyttövarmempi tekniikka. Lisäksi infotainment osasto ei ole ihan niin kosketusnäyttökeskeinen, löytyy ilmanvaihdon säädöt erikseen jne. Varusteita siinäkin piisaa.
Onkohan plugin autoihin suunnitteilla jotain hankintatukiporkkanaa, vai pysyykö se yksinomaan sähköautojen etuna?

atapi

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 03.11.20 - klo:12:44
mites tuo Hyundau Ionic plugin, sitäkin on myyty nyt samaan hintaan kuin Leon. Hieman vähemmän tilaa, mutta plussapuolena pitkä takuu ja varmaan käyttövarmempi tekniikka. Lisäksi infotainment osasto ei ole ihan niin kosketusnäyttökeskeinen, löytyy ilmanvaihdon säädöt erikseen jne. Varusteita siinäkin piisaa.
Onkohan plugin autoihin suunnitteilla jotain hankintatukiporkkanaa, vai pysyykö se yksinomaan sähköautojen etuna?

Korean plugarit eivät lämmitä sähköllä eli moottori käy tyhjäkäynnillä ja vie 2-3l/100km, mikä on aika typerää lyhyillä matkoilla. Sähkömoottorin teho myös vain jotain 45kW eli ei kovin etevä plugari siltäkään osin. Itse ottaisin Leonin, vaikka Ioniqissa onkin mm. nuo manitsemasi hyvät puolet.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 03.11.20 - klo:09:59
Oma kokemus kun samaan aikaan on Toyotan hybridi ja VAG TDI tai TSI. Vasta moottoritiellä hybridin hyöty pienenee pois. Maantiellä on mäkiä ja nopeudenmuutoksia. Samoin maantienopeuksissa hybridi menee välillä esim 0,5 - 1km matkoja sähköllä (tasaista tai alamäkeä). Seka-ajossa toyotan hybridi säästää. Uusimman TM:n testissä toiseksi parhaan kulutus on maantie ja kaupunkikulutuksen keskiarvona noin 1,3 kertainen vs Corolla. Ero on siis merkittävä ja Corolla oli paras myös maantiellä.

Corolla ero Golfiin maantiellä oli marginaalinen (muistakseni 0,1 l/100 km). Golfissa ei ollut mitään hybriditekniikkaa, ei edes 48-V sähköjärjestelmää, vain uudempi TSI-kone Miller-työkierrolla ja ACT:lla. Maantiellä Corollan hybriditekniikan edut ovat siis marginaalissa, varsinkin kun tuo Corollan kone oli vielä täysin hengetön: hitain 0-100 km/h ja huono ohituskiihtyvyydessäkin.

Leonin (ja muutkin) lataushybridi(t) taas menee pienemmällä kaupungissa kuin Tojon "Itselataava (tm)" ja tarjoaa tien päällä enemmän potkuakin. Lisäksi ainakin ekat 100 km Leon menee pienemmällä maantieajossakin. Kun akku on tyhjä, niin tilanne voi olla toinen. Se pitää nyt testissä nähdä.

Nykyinen oma 1.4 TSI ACT menee maantiellä liikenteen mukana taiten ajaen myös 4,5 alle menevillä lukemilla, joten hybridin edut maantieajossa ovat joka tapauksessa, ottaen huomioon paljon monimutkaisemman teknologian huoltotarpeineen kyseenalainen tai pieni.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 03.11.20 - klo:12:26
Golfissa ja Corollassa sama rengaskoko. Itse unohtaisin tuon Golfin tai vastaavat ja valitsisin joko Leon e-Hybridin tai Corollan. Koska VAG hybridisofta on hyvä niin Leonin kulutus pitäisi olla taajamassa selvästi pienempi ilman latailujakin, niin vaikka latailisi vain satunnaisesti, niin silti säästää kulutuksessa reilusti. Corolla sitten halvempi vaihtoehto.

Kun autolla ajaa 100tkm, niin Corolla vs Golf 1,3L/100km kulutuserolla (1,45â,¬/l) säästää 1885â,¬. Vähän vai paljon sen jokainen päättää itse. Leonissa on sitten potentiaalia suurempaan säästöön.
Kokonaiskuluissa uusina ostettuina corolla hybrid ja leon plugin hybrid on kalliimpia autoja ylläpitää, kuin vaikkapa uusi litrainen leon. Huollot, pääomakulut ja muut kustannukset nousevat vaikkapa tuolla 100tkm:n matkalla korkeammiksi. Teho tai varusteet on ehkäpä sitten syynä noilla ladattavilla ajella. Eikä corollakaan(mielellään 2.0) halpa ole ja kulutuksenkin näki laittamastani kuvasta, joka oli verrokkeja suurempi muualla kuin kaupungissa.

Akuille ei tee hyvää olla pitkään vajaana tai täytenä. Siksi sitä ladattavaa tulisi latailla ja käyttää. Bensalla lataaminen on sitten taas kallista ja auton idea häviää.

Tuli aikanaan laskettua seatin ja bemarin kesken lähinnä polttoainekuluja. Vaikka bemari olisi litran kuluttanut enemmän, olisi ajaminen tullut lähes saman hintaiseksi leonin kanssa leonin jakopään vaihtohinnan takia(600-700â,¬/90tkm). Toki jos itse olisi tehnyt, olisi siinä säästänyt aika paljon. Tällä tarkoitan sitä, että auton pidossa ne kokonaiskulut ratkaisevat melko paljon, ei pelkkä kulutus. Siihen päälle mielihalut ja mielikuvat, niin ollaan aivan eri autoissa, kuin olisi fiksua.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 03.11.20 - klo:09:59
Oma kokemus kun samaan aikaan on Toyotan hybridi ja VAG TDI tai TSI. Vasta moottoritiellä hybridin hyöty pienenee pois.

Minun kokemukseen mukaan taas Toyotan hybridit vievät vain kaupungissä vähemmän kuin vaikka Leon 1.0 TSI farmari. Maantiellä heti alkaen 50 km/h TSI vie vähemmän. Moottoritiellä ero kasvaa jo litraan.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

tet

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 03.11.20 - klo:13:41
Minun kokemukseen mukaan taas Toyotan hybridit vievät vain kaupungissä vähemmän kuin vaikka Leon 1.0 TSI farmari. Maantiellä heti alkaen 50 km/h TSI vie vähemmän. Moottoritiellä ero kasvaa jo litraan.

Se johtuu siitä, että sinä olet pihistelijä. Suurin osa kuljettajista ei ole, joten tmr97:n kokemus pätee paljon suurempaan joukkoon, kuin sinun kokemuksesi. Hybridi hoitaa pihistelyn kuljettajan puolesta, niin hyvin kuin pystyy. Suurin osa kuljettajista ei pääse manuaali-Leonilla lähellekään sinun lukujasi, mutta kaikki pääsevät hybridillä hyvin lähelle optimia.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

atapi

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 03.11.20 - klo:13:41
Minun kokemukseen mukaan taas Toyotan hybridit vievät vain kaupungissä vähemmän kuin vaikka Leon 1.0 TSI farmari. Maantiellä heti alkaen 50 km/h TSI vie vähemmän. Moottoritiellä ero kasvaa jo litraan.

Pätee varmaan aerodynamiikaltaan huonoihin malleihin, kuten Corollaan. Priuksen kohdalla epäilen tuota litran eroa.

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 03.11.20 - klo:13:24
Leonin (ja muutkin) lataushybridi(t) taas menee pienemmällä kaupungissa kuin Tojon "Itselataava (tm)" ja tarjoaa tien päällä enemmän potkuakin. Lisäksi ainakin ekat 100 km Leon menee pienemmällä maantieajossakin. Kun akku on tyhjä, niin tilanne voi olla toinen. Se pitää nyt testissä nähdä.

Nykyinen oma 1.4 TSI ACT menee maantiellä liikenteen mukana taiten ajaen myös 4,5 alle menevillä lukemilla, joten hybridin edut maantieajossa ovat joka tapauksessa, ottaen huomioon paljon monimutkaisemman teknologian huoltotarpeineen kyseenalainen tai pieni.

Tuo itselataavan laiskuus pätee vain 1.8:aan. 2.0 (tai 2.5) on ihan kilpailukykyinen suorituskyvyn puolesta  max. 40ke plugareiden kanssa.

Hybridien tiheämpi huoltoväli on toki harmillinen, mutta se on sitten eri asia että johtuuko monimutkaisesta tekniikasta vai mistä. Ainakin Toyotalla sama huoltoväli sekä hybrideillä että ei-hybrideillä. Kieltämättä harmittaa hieman esim. jarrunesteiden vaihto vuosittain kun ajoa tulee se 30tkm/vuosi.

Polouni

Kyllä tuo Leonin hintaluokka alkaa jo olemaan lähellä järkevää. Toisaalta en tiedä miten uusi Captur sopii tähän listaan, josta keskustellaan. Siitä ei liene vielä Suomessa paljon kunnon koeajoja. Hinta kuitenkin 30k.
Itsellä ei tällä hetkellä tarvetta kyllä hybridille.

bowtie81

Capturia seuraa vielä Megane hybridi samalla tekniikalla. Itse en tykkää näistä cross over malleista yhtään, farkku on paras korimalli useimpiin käyttötarkoituksiin. Rellun osalta hinnan pitää olla halvempi koska jm-arvo on aina huonompi. Lisäksi varustelu pitää olla hyvä jotta kiinnostaa.

Polouni

Toki farkku on paras jos on tarvetta. Varmuuden vuoksi en tietenkään farkkua ostaisi. Voi Meganen hinta nousta kuitenkin korkemmalle. Onko jälleenmyyntiarvo sitten selkeästi huonompi? En osaa sanoa näistä uusista.

Aanaa

Nyt on farmari plugari Leon tilattu.

Huolto-ohjelmasta ja hinnoista en tullut kysyneeksi, ja nyt luin että kallista olisi. Mistä löytyy huolto-ohjelma hintoineen, en ole netistä löytänyt?

Toinen mikä askarruttaa on kattotelineet: käyvätkö edellisen Leonin kattokiskoihin sopivat telineet tähän uuteen? Myyjä ei tiennyt.

Epes

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 03.11.20 - klo:12:44
mites tuo Hyundau Ionic plugin, sitäkin on myyty nyt samaan hintaan kuin Leon. Hieman vähemmän tilaa .........

.......... ja reilusti vähemmän yhteistehoa (141hv) sekä dramaattisesti vähemmän sähkötehoa (n. 60hv).

miz

Lainaus käyttäjältä: Aanaa - 03.11.20 - klo:16:14
Nyt on farmari plugari Leon tilattu.

Huolto-ohjelmasta ja hinnoista en tullut kysyneeksi, ja nyt luin että kallista olisi. Mistä löytyy huolto-ohjelma hintoineen, en ole netistä löytänyt?

Toinen mikä askarruttaa on kattotelineet: käyvätkö edellisen Leonin kattokiskoihin sopivat telineet tähän uuteen? Myyjä ei tiennyt.

En ole itsekään löytänyt noita, ja phev tulossa.
Mitä nyt etsinyt passat gte huoltohintoja, niin niiden perusteella ei tule yhtään kalliimmaksi huollot kuin nykyisen 1.8 tsi DSG:n. Poikkeuksena 60tkm huollossa tuleva DSG:n öljynvaihto, mutta muut hinnat on jopa halvempia.

Jasca

Tarjoutui tänään tilaisuus kokeilla niin Seat Leon 1.4 TSI eHybrid FR (150 kW), Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV RS iV (180 kW) kuin Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI (180 kW) -malleja. Kaikki DSG-vaihteistolla ja etuvedolla. Eniten näistä miellytti Octavia RS. Sen istuimet ovat kuitenkin omalle sutjakalle takapuolelle liian leveät. Vaikutti kuitenkin hiljaisemmalta kuin Leon FR - niin ajettaessa sähköllä kuin bensamoottorillakin. Golf GTI jätti yllättäen jotenkin vaisun fiiliksen...

Pöräytin myös Cupra Formentor 2,0 TSI 4Drivella (228 kW) ja Volkswagen ID.3 1ST Maxilla (150 KW). ID.3:ssa rattia sai pyörittää ihan tosissaan, ohjaus on välitetty todella hitaaksi.

Näiden kokemusten myötä jään mielenkiinnolla odottamaan Cupra Leon eHybrid ST mallia. Ehkä myös 4Drivea (228 kW)...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Epes

Lainaus käyttäjältä: miz - 03.11.20 - klo:20:03
En ole itsekään löytänyt noita, ja phev tulossa.
Mitä nyt etsinyt passat gte huoltohintoja, niin niiden perusteella ei tule yhtään kalliimmaksi huollot kuin nykyisen 1.8 tsi DSG:n. Poikkeuksena 60tkm huollossa tuleva DSG:n öljynvaihto, mutta muut hinnat on jopa halvempia.

Onko PHEV-DSG:n öljynvaihto jotenkin erityisen kallis? Tavallisen DSG:n on jo aika kovan hintainen .......

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Epes - 04.11.20 - klo:21:47
Onko PHEV-DSG:n öljynvaihto jotenkin erityisen kallis? Tavallisen DSG:n on jo aika kovan hintainen .......

Kuiva DSG 7 ei tarvitse öljynvaihtoa.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 04.11.20 - klo:22:07
Kuiva DSG 7 ei tarvitse öljynvaihtoa.

Plugarissa on 6-vaihteinen DQ400e johon täytyy vaihtaa öljyt.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)


Fikim

Tulipa itsekin koeajettua tuo PHEV , 5d fr varusteilla. Oli 25km mittarissa, kuulemma myyjäkään ei ollut sitä vielä ajanut, enkä minkäänlaista opastustakaan saanut..
Oli näköjään sport asetuksilla tuo ajotila, sillä ihmettelin kun hybriditilassa piti bensamoottoria käynnissä, kun sitten valikosta laitoin olikohan normal tilaan niin sammutti moottorinkin. On tuon keskinäytön hallinta ajaessa hiukan haastavaa, eihän nii saisi vissiin tehdäkkään.. onhan siellä melkoisesti erillaisia säätötiloja , mutta toki niihin ei tarvitse koskea kovin usein kun ne kerran on asetettu, vai pitääkö ..
Tosi hyvän oloinen kulku voimalinjan puolesta, lähtee hiipien matkaan jos niin haluaa ja voimaakin riittävästi.
Alla oli hakkapeliitta 9 225/45x17, niistä en pitänyt, oli melkoista jollotusta tuo rengasmelu, en ole vielä päättänyt otanko omaani kitkat vai nastat, nyt kyllä kitkat tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta.
Tässä autossa taisi olla nuo full ledit, ei ollut tarpeeksi pimeää että olisi nähnyt niiden tehon.
Kulutus tuossa 46km lenkissä oli 1,6l/100km, Range alussa näytti 49km sähköllä ja 4 km jäi ajomatkaa jäljelle.

Erkka

25 km oli mittarissa lähtiessä. Paljonko koeajon jälkeen? Rangea siis kului 45 km ja 1.6l/100km.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Antore

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 07.11.20 - klo:20:14
25 km oli mittarissa lähtiessä. Paljonko koeajon jälkeen? Rangea siis kului 45 km ja 1.6l/100km.

Autolla oli siis ajettu vain 25 km. Koeajolenkki oli 46 km mittainen, jonka päätteeksi auto näytti sähkörangeksi 4 km. Koeajon jälkeen matkamittari lienee näyttänyt 71 km näin lyhyellä matikalla laskettuna. Vai mitä mahdoit tarkoittaa?

Erkka

Jep, ymmärsin väärin tuon koeajolenkin. Kiitos oikaisusta.  :)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

pasi

Pikkuhiljaa alkaa tulla arvioita nyt myös Seat-merkillä myydyistä hybrideistä.

Nämä kaksi sisältävät aivan samat tekstit:
https://myroadnews.com/car-reviews/new-seat-leon-e-hybrid-2020-review/
https://www.autoexpress.co.uk/seat/leon/353638/new-seat-leon-e-hybrid-2020-review



bowtie81

aika iso hintaero Skoda Octavian ja Leonin kohdalla tässä Phev mallissa, onko joku verrannut tarjouksia / hyvityksiä, onko Skodassa enemmän alennusvaraa hinnassa? Onko Seatilla vielä 5 vuoden takuu?

Skodan edut: arvostetumpi merkki, jm-arvo kenties täten parempi, matrix led valot, hiukan nappeja vielä jäljellä kojelaudassa

Seat: hienompi muotoilu, hinta, takavalot hienommat ja sisätilojen ambient ledit myös (lisävaruste suomessa?) En ole täysin ymmärtänyt mitä se noin 1000â,¬ lisäpaketti led valoihin sisältää, kun ledvalot piti olla kuitenkin vakiona eikä matrix ole edes lisävaruste, tuntuu vähän kalliilta kun matrix ei kuulu pakettiin? Niin ja yksi etu, tuo xllence varustelun verhoilu ja puusomiste kojelaudassa näyttää videoissa hyvältä

Janus

Ainakin mulla oli alennus isompi Seatiin kuin Skodaan väännön jälkeen eli hintaero kasvoi vain entisestään suoralla kaupalla. Ja siis Xcellence farkku plugariin päädyin. En kyllä millään saanut itselleni Skodaa perusteltua noiden hintaerolla vaikka se vähän hienompi auto sisältä ehkä onkin, ulkoa minusta Seat vie taas voiton. Takuu on edelleen 5 vuotta ja se entisestään kallisti vaakaa Seatiin mun tapauksessa.

pasi

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 08.11.20 - klo:16:46
aika iso hintaero Skoda Octavian ja Leonin kohdalla tässä Phev mallissa, onko joku verrannut tarjouksia / hyvityksiä, onko Skodassa enemmän alennusvaraa hinnassa? Onko Seatilla vielä 5 vuoden takuu?

Skodan edut: arvostetumpi merkki, jm-arvo kenties täten parempi, matrix led valot, hiukan nappeja vielä jäljellä kojelaudassa

Seat: hienompi muotoilu, hinta, takavalot hienommat ja sisätilojen ambient ledit myös (lisävaruste suomessa?) En ole täysin ymmärtänyt mitä se noin 1000â,¬ lisäpaketti led valoihin sisältää, kun ledvalot piti olla kuitenkin vakiona eikä matrix ole edes lisävaruste, tuntuu vähän kalliilta kun matrix ei kuulu pakettiin? Niin ja yksi etu, tuo xllence varustelun verhoilu ja puusomiste kojelaudassa näyttää videoissa hyvältä
Itse näitä aikanaan puntaroin, ja onhan ero iso. Skodassa on jotenkin "hybridilisä" paljon isompi kuin Seatilla.
Omassa vertailussa oli Skodan 5-ovinen ja Seatin Sportstourer, sillä Seatin hatchbackin tavaratila on naurettavan pieni.

Loppujen lopuksi Seatin viiden vuoden takuu, vetokoukun saatavuus ja useamman tonnin nettohintaero (vielä senkin jälkeen kun otin Seatiin ne paremmat valot joiden ero on ulkonäön lisäksi parempi valoteho, sekä safety pack XL:n) kallistivat vaa'an Seatin suuntaan. Harmittamaan jäi oikeastaan vain webaston puute Seatissa.

Itse päädyin siis xcellence-farkkuplugariin, jonka pitäisi toivottavasti tulla luovutukseen tammikuussa.


miz

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 08.11.20 - klo:16:46

Seat: hienompi muotoilu, hinta, takavalot hienommat ja sisätilojen ambient ledit myös (lisävaruste suomessa?) En ole täysin ymmärtänyt mitä se noin 1000â,¬ lisäpaketti led valoihin sisältää, kun ledvalot piti olla kuitenkin vakiona eikä matrix ole edes lisävaruste, tuntuu vähän kalliilta kun matrix ei kuulu pakettiin?

Ambient ledit taitaa olla ovissa ja jalkatilassa vakiona (varma en ole), kojelaudan läpi kulkeva ja a-pilarin vieressä oleva raita tulee "wrap around" paketissa joka on pakollinen turvallisuuspaketti L:n ja XL:n kanssa. Esim kuolleen kulman varoitukset ja törmäysvaroitin käyttää tuota ledistöä varoituksiin tunnelmavalon lisäksi.

LED paketista sanotaan lisävarustelistassa näin: "Vakiona olevia LED-ajovaloja tehokkaammat ajovalot.Signature LED -päiväajovalot, tervetulovalo Hola-tekstillä ulkopeileissä, dynaamiset takavilkut"

Ajovaloista tietoa tässä:
https://share.icloud.com/photos/0NdRc7BMXreSfT9Lb7fX_VGuA
https://share.icloud.com/photos/0eB3HTpc4wj5YvrSkPuwgEyvA


Le.ON

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 08.11.20 - klo:16:46
En ole täysin ymmärtänyt mitä se noin 1000â,¬ lisäpaketti led valoihin sisältää, kun ledvalot piti olla kuitenkin vakiona
LED-ajovalot on vakionakin, mutta tonnilla saat nuo signature LED:it. Vaikuttaa mielestäni merkittävästi auton ulkonäköön. Lähes tuplasti enemmän valotehoa myös, joten ei todennäköisesti tarvitse asennella mitään rumia lisävaloja. Käsittääkseni vakiovalopaketissa se takaluukun valopalkki ei ole koko leveydeltä valaistu, joka sekin on ulkonäköön vaikuttava asia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy