Auto hold toiminto 09-10 vuosimalleissa ?

Aloittaja joukose, 02.04.11 - klo:17:32

« edellinen - seuraava »

joukose

Onko kokemuksia, kun tietojeni mukaan bluemotion malleissa ei tällaista pitäisi olla. :o
Kuitenkin omassani ihan selkeästi on sellainen. Jos pysähdyn ylämäkeen ja lähden liikkelle niin jarrut pitävät auton paikallaan. ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

joukose

Ja tämä pasuuna oli siis manuaalivaihteinen.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Arcca

CC:säni (vm -10) se on koukun mukana tulleena lisävarusteena, ja siinä se on erikseen omalla "Auto hold" napilla päällekytkettävissä tarpeen mukaan. Mutta jos muistan oikein, sen pystyy myös konfiguroimaan jatkuvasti päällä olevaksi ajotietokoneen kautta.
Löytyisiköhän sinulta autohold valikoista ja ruksi siinä...?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Kale

Oliskohan kaverinkin -10 bluemotionissa hill hold. Auto hold tulee joko automaagin tai vetokoukun mukana.

joukose

Mulla on kyllä oston yhteydessä asennettu jälkiasenteinen koukku. Oisko saaneet toiminnon kytkettyä samalla. ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Kale

Auto hold pitää autoa paikoillaan vaikka kuinka kauan, hill hold vain pari sekuntia jarrun vapauttamisen jälkeen. Auto hold pitää käsittääkseni aktivoida joka kerta vaihdekepin vierestä auton käynnistämisen jälkeen.

PLe

Mittariston valikosta voidaan aktivoida jatkuvasti päälle. Mulla siis AutoHold+DSG6.
Volvo V70 D4 AWD
Passat 3C Variant 2.0 TDI DSG6
Passat 3BG Variant 1.9 TDI Tiptronic
Golf IV GTI 1.8T
Golf mk2 1.8T
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
VW Cärry

joukose

Kiitos vastauksista. Mulla on sitten näköjään tuo hill hold ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

janir82

Tuli vain mieleen tästä, että vanhemmissa 3C malleissa, joissa ei ole automaattista jarrua toimii se puoliautomaattisesti. Eli jos laittaa jarrun päälle esim.ylämäessä tai missä vain ja lähtee nostamaan kytkintä normaalisti kaasua painamalla, kytkeytyy sähköjarru samantien pois ja meno jatkuu. Huomasin itse tämän vahingossa. Ihan hyvä siis esim mäkilähdössä.. jos syö kesäkuumalla vaikka jäätelöä samalla  ;)

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: janir82 - 04.05.11 - klo:09:40
Tuli vain mieleen tästä, että vanhemmissa 3C malleissa, joissa ei ole automaattista jarrua toimii se puoliautomaattisesti. Eli jos laittaa jarrun päälle esim.ylämäessä tai missä vain ja lähtee nostamaan kytkintä normaalisti kaasua painamalla, kytkeytyy sähköjarru samantien pois ja meno jatkuu. Huomasin itse tämän vahingossa. Ihan hyvä siis esim mäkilähdössä.. jos syö kesäkuumalla vaikka jäätelöä samalla  ;)

Hmm... -08-mallisessa toimii kyllä tasamaalla tuolla tavalla, mutta ala- tai ylämäessä ei vapauta sähköistä pysäköintijarrua puoliautomaattisesti.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

janir82

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 04.05.11 - klo:11:02
Hmm... -08-mallisessa toimii kyllä tasamaalla tuolla tavalla, mutta ala- tai ylämäessä ei vapauta sähköistä pysäköintijarrua puoliautomaattisesti.

Itselläni 04/2008 malli ja toimii tasa ja mäkiolosuhteissa tuolleen puoliautomaattisesti hienosti. Ainoa jolloin ei toimi, jos yrittää pakittaa  ;D

janir82

Huomasin tänään että tuota jarrua voi jekuttaakkin. Jos vaihde vapaalla ja painaa kaasua+nostaa kytkintä, se kytkee jarrun pois päältä :D

Jalopeno

Itselläni 04/08 , ja kyllä irroittaa myös peruuttamaan lähtiessä automaattisesti... myös mäessä.
SKODA SuperbII 2,0 TDI CR DPF -09
ex VAG:t
VW Passat 3C Variant 1.9 TDI -08
Octavia II Combi 1.9 TDI -05

Kale

Muistakaa, että turvavyö pitää olla kytkettynä jotta sähkökäkkäri irroittaa automaattisesti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy