Passat 3C 74kw (vm: 2006-2008) kommentteja, vinkkejä... ym

Aloittaja Kamppi, 18.03.11 - klo:12:29

« edellinen - seuraava »

Kamppi

Tässä tutkaillu seuraavaa kulkinetta. Entuudestaan kokemusta kolmesta 3B mallin passatista. Yksi oli 66kW ja muut 81kW koneella olleita. Yksi ollut automaatti joka oli kiva mutta harmillinen. Nykyisessä kilometrejä takana yli 400tkm ja tuntuu vieläkin olevan kaikki hepat tallella. Tosin turbo (vnt) vaihdettu 150tkm sitten siipien jumisen takia. Muuten pelannut todella kiitettävästi. Kiinnostus on herännyt tuosta 3C -mallisesta. Lueskelin tuolta eräästä topikista jotta näissä myös on käytössä vnt:tä. Onkos niiden perusominaisuutena samainen harmi jotta siivet jumiutuu johtuen karstan kerääntymisestä liukupinnalle? Tämän mainitsemani asian kertoili turbon vaihtanut (myynyt) garret:in liike. Mulle antoi silloin neuvoksi jotta kannattaa silloin tällöin verättää kunnolla jotta siivet tekevät koko liikeradan ja siten hiukan ainakin ehkäisee karstan muodostumisen tiettyyn kohtaan. Näin olenkin tehnyt eikä mitään ongelmaa vielä ainakaan ole havaittavissa. Onko tässä 74kW koneessa turbo ja pakosarja samaa rautaa vai turbo "erillinen" kuten tuossa 3B -koneessa (mikäli joutuu uusimaan) ?
Tarkastelemissani farkuissa ei ollut yhdessäkään vetokoukku. Varsinaisesti sen mekaaninen asentaminen ei liene vaikea mutta entä ne sähköt. Tarkoitan koodaamista järjestelmään. Siitä oli juttua myös jotta sen tulisi tehdä johtuen esp:stä... vai mikä se nyt olikaan  ;D .
Niin ja sitten se vauhtipyörä asia... Siitä kirjoiteltu että se on aiheuttanut harmia joillakin ja uusiminen on kohtuu tyyris. Mistä mallista lähtien sitä esiintyy...

Nyt saa avatutua  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy