Passat 3C takajarrulevyt ja palat, mistä saa?

Aloittaja janir82, 15.03.11 - klo:18:58

« edellinen - seuraava »

janir82

Tuossa katsastus lähenee ja nytkun autokin saatu kuntoon, pitäisi vielä vaihtaa taakse jarrulevyt ja palat. Mistä näitä osia oikeen saa? Motonet myy vain eteen levyjä ja paloja, mutta ei taakse. Ovatko nämä jotain salaisia tuotteita vai saako näitä ihan varaosamyymälöistä?   ::)

Jossain luki että tarvii VAG-com kun vaihtaa taakse levyjä ja paloja. Miksi näin? Eikö käsijarrun poiskytkentä vedä ne tapit ihan ulos asti? Eli jos ei käsijarru ole päällä niin eikö tämä ole ihan perus levyjen ja palojen vaihto-operaatio?  ???

Passat 2,0 Tdi Vm 2008 140hp

Late

Lainaus käyttäjältä: janir82 - 15.03.11 - klo:18:58
Tuossa katsastus lähenee ja nytkun autokin saatu kuntoon, pitäisi vielä vaihtaa taakse jarrulevyt ja palat. Mistä näitä osia oikeen saa? Motonet myy vain eteen levyjä ja paloja, mutta ei taakse. Ovatko nämä jotain salaisia tuotteita vai saako näitä ihan varaosamyymälöistä?   ::)

Jossain luki että tarvii VAG-com kun vaihtaa taakse levyjä ja paloja. Miksi näin? Eikö käsijarrun poiskytkentä vedä ne tapit ihan ulos asti? Eli jos ei käsijarru ole päällä niin eikö tämä ole ihan perus levyjen ja palojen vaihto-operaatio?  ???

Ensinnäkin mikä sinun auton malli  ja vuosimalli ? Niin ja millä koneella?
 

LS

DIY / tee-se-itse -artikkeleissa mihin olen törmännyt VAG-Comia on tarvittu.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3865092

janir82

Lainaus käyttäjältä: Mike Holder - 15.03.11 - klo:19:44
DIY / tee-se-itse -artikkeleissa mihin olen törmännyt VAG-Comia on tarvittu.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3865092


Kiitos. Tuo jeesaa jo paljon! :) Itse meinaan kokeilla ilman tietokoneita jne, ihan perus välineillä vaan. Mutta kiinostaa vielä tuo, että mistä niitä levyjä oikeen saa sitten?

LS

Luulisin nuita normaalisti löytyvän varaosaliikkeistä. Lähimpään varaosaliikkeeseen vain soittamaan  :)

axe

ei vaihdettu levyjä mutta palat.Seisontajarrun takia oli jotakin ylimääräistä jumppaa mutta mitään softahommia ei tarvinnut tehdä.Vaikka levyt olis vaihdettu myös niin tuskinpa softia olis tarvinnu puukottaa (1,9tdi 06)

tsiih

Mahtoikohan tuo tehdä hyvää käsjarrumekanismille painaa männät väkisin sisään ilman testeriajoa...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Helix


axe

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 15.03.11 - klo:20:23
Mahtoikohan tuo tehdä hyvää käsjarrumekanismille painaa männät väkisin sisään ilman testeriajoa...
Ei noita tarvi väkisin painaa,tietääkseni siinä pitää pyöritellä jotenki tuota mäntää  niin menee ilman väkivaltaa

Jamo

Kilkkeet esim. Kahan jälleenmyyjiltä (http://www.kaha.fi/retailer.php?id=44). Ja sitten kun varaosagubbe alkaa tyrkyttämään mielestäsi kalliita jarrulevyjä - koska paketissa maaginen merkintä esim. "Brembo" - niin kysypä sitä halvempaa vaihtoehtoa samaan tapaan kuin apteekissa. Saat siitä sen ilmaisen lounaan. Ja viinit.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: axe - 15.03.11 - klo:20:49
Ei noita tarvi väkisin painaa,tietääkseni siinä pitää pyöritellä jotenki tuota mäntää  niin menee ilman väkivaltaa

Juu, joissakin volkkareissa takajarrun mäntää pitää pyörittää. Passat 3C-mallissa ei saa pyörittää, tai rikot jarrut 100% varmasti!

Männät painetaan sisään kun käsijarrumoottori on ajettu VCDS:llä lepotilaan. Eli en suosittele mäntien painamista jollet ole valmis uusimaan takajarrut. Voipi nimittäin tulla kallis remontti.

Itse hankin taakse ihan orginaali levyt ja palat eivätkä mielestäni olleet hirveän hintaiset. Eteen laitoin brembon levyt muistaakseni ferodon palat. Noissa halvemmissa brembon levyissä ei tosin ollut korroosiasuojamaalia, joten aluvanteiden kanssa näkyy vähän ruostetta. Mutta jos nyt tekisin saman homman niin ostaisin kaikki marmorilta, ei se hinta nyt niin paljon enemmän ole kun ottaa huomioon että levyilla ja paloilla ajetaan 50-100 tkm.

Helix

LainaaPassat 3C-mallissa ei saa pyörittää, tai rikot jarrut 100% varmasti!

Perustele!!
Mistäs tuon tiedon sait?
Mitä tuolta rikkoontuu?
Ite vaihoin just noin pyöritä / painele menetelmällä, 40tkm. on ajettu rempan jälkeen ja katsastettukin.
Saat pienentää tuota rikkomisprosenttia minun osuuden verran.

Killer

Muistaakseni joku kehui että kun syöttää 12v suoraan jarrusatulan napoihin niin voi ajaa männät sisään/ulos, mutta pitää todealla nopeasti ottaa piuhat irtu kun moottori on ääripäässä ettei pala.
Napaisuutta kääntämällä ajetaan sisään/ulos.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

axe

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 15.03.11 - klo:23:11
Juu, joissakin volkkareissa takajarrun mäntää pitää pyörittää. Passat 3C-mallissa ei saa pyörittää, tai rikot jarrut 100% varmasti!


Juu poista mutkin tuosta 100%:sta, noin 20000 ajettu rempan jälkeen ja myös katsastettu eikä mitään ongelmia. En seurannu mikroskoopin kanssa miten asentaja tuon teki mutta softahommia ei tuohon kuitenkaan kuulunut eikä luultavasti myöskään sähköhommia vaan pelkästään mekaanista pyörittelyä...

tapanixxx

#14
Lainaus käyttäjältä: axe - 16.03.11 - klo:09:22
Juu poista mutkin tuosta 100%:sta, noin 20000 ajettu rempan jälkeen ja myös katsastettu eikä mitään ongelmia. En seurannu mikroskoopin kanssa miten asentaja tuon teki mutta softahommia ei tuohon kuitenkaan kuulunut eikä luultavasti myöskään sähköhommia vaan pelkästään mekaanista pyörittelyä...

Okei, en tiedä minkälaisessa korjaamossa kävit (oliko merkkihuolto?)  mutta Passat 3c korjaamokäsikirjasta lukien männät pitää ajaa lepoasentoon (esim vcds:llä) ja tämän jälkeen mäntä työnnetään suoraan sisään. ei siis kierretä..

Mutta jos joku on onnistunut tekemään remontin ilman koodauksia ja kiertämällä mäntää niin uskon että on mahdollista. Turha sitä on kiistää. Mutta tuo proseduuri ei mene korjaamokäsikirjan mukaisesti. Ja kun homma pelittää niin hyvä niin.

Itse teen jokatapauksessa tuon huollon niinkuin käsikirja kertoo.

tossa on yksi linkki josta voi katsoa miten homma menee: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3865092

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy