Passat 2011 Pariisissa...

Aloittaja vagwhore, 30.09.10 - klo:09:33

« edellinen - seuraava »

-o-

Kuten tässä ketjussa jossain välissä jo aiemmin todettiin, kyseessä ei ole "uusi" Passat vaan se normaali facelift, joka on aina ennenkin seurannut sitä "uutta" Passattia noin neljän, viiden vuoden perästä. Muutosten määräkin nyt jotakuinkin sama, ellei jopa enempi (etupää ja takapää). Aina on sivuprofiili pysynyt samana.

Uusi / facelift (vuosimalli), jotensakin näin:

-81/86
-88/94
-97/01
-05/10

Riisseli

Eihän tämä mikään uusi todellakaan ole mutta kun valmistaja sitä uutena mainostaa. Mainostaisi edes uudistettuna, mikä vastaisi totuutta.
Näyttää tuo 211hv bensapata olevan sitä laimeampaa mallia väännöltään. Ei ilmeisesti voida audilta antaa sitä täystehoista pataa käyttöön.
Ex. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9 TDI Luxline -07
Ex. Audi A4 "Le Mans" Avant 2.0TDi Multitronic -10
VW Passat 2.0 TDI B7 Variant DSG -14

-o-

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 18.10.10 - klo:16:04
Ja kuvien perusteella ainakin Comfortlinen sisusta on helvetin paljon paremman näköinen verrattuna vanhaan. Edellisen Passatin Comfortlinen penkit oli kyllä meikäläisen silmään todella rumat.

Presiis samaa mieltä sekä trendlinen että comfortlinen sisustasta 3C mallissa, siksi suurelta osin päädyin sportlineen, kun 3C:n hankin. Lisähinta oli joitakin tonneja, mutta en päivääkään ole katunut.

VAG!

#63
aa

Quality

LainaaPuhui kuitenkin koko ajan uudesta (la nouvelle Passat) Passatista.

Semantiikka on hauskaa :). Uusi tarkoittaa yhdelle hänelle uutta, vaikkapa käytettyä, toiselle se taas ei ole totta ellei malli ole täysin uudistunut. Eiköhän uusi tarkoita uutta ainakin silloin, kun kyseessä on käyttämätön yksilö.

Uudistunut voi sekin merkitä eri tasoisia uudistuksia, joten senkin sanan tulkinta voi vaihdella melkoisesti. Näin ollen valmistajaa tai myyjää on vaikea saada kiinni valheesta tai edes totuuden vääristelystä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

MTu

Nojooooh... Uusi ja uusi. Ei se nyt kaksiselta näytä, mutta tehkääpä testi: Surffailkaa vähän aikaa näitä kuvia, ja menkää sitten vaikka autotalli.com:iin katsomaan uusien autojen puolelta passatin myyntikuvaa. En tiedä - mutta ehkä tää uusi on sittenkin uusi;D
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

JTjones

Uusittu Passat päässyt jo tien päälle...

Volkswagen Passat


Markku J

Farkkupassatin muotoilusta pidän edelleen. Eipä tuota kovin helppoa olisi radikaalisti paremmaksi muuttaa sivulinjaltaan. Uusi maski vaan näyttää minusta kovin köyhältä, halvalta, persoonattomalta (vrt. vaikkapa Audin onnistunut singleframe). Nykyinen R -koristeltu malli on räyhäkkäämmän näköinen.

-o-

Arvauksena vaan, olisko tämä uudistunut Passatti tahallaan muotoiltu konservatiiviseksi, jotta se ei kilpailisi samoista asiakkaista vanhenevan B8 ja ensivuonna esiteltävän uuden A6:den kanssa?

Itsellä ensimmäinen uusi auto oli 3B Passatti 11 vuotta sitten, jolloin juuri Passatin muotoilu veti pidemmän korren silloisesta uudesta A4:stä, tietenkin toisessa kupissa painoi raha ja sen lisäksi Passatin sai heti ajoon.  ;D
Sama toistui 3BG:n ja 3C:n kanssa. Nyt ei vaan ole vastaavaa imua...eli voin rauhallisin mielin odotella esim. B9 mallia (A4) tai vaikka kuuta nousevaa.

Jos työsuhdeautoa hankkisin, en epäröisi tilata tätä faceliftiä, vaihtoehdot hintaluokasta huomioiden.

Tos®

Kuinka tulee toipota mieleen videon kohdas 2:31
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Jamo

Lainaus käyttäjältä: Habe - 18.10.10 - klo:20:13
Arvauksena vaan, olisko tämä uudistunut Passatti tahallaan muotoiltu konservatiiviseksi, jotta...

Todettava (hieman kommenttisi sivuun), ettei Passat ole minään versiona viimeiseen pariin vuosikymmeneen ollut "se" sykähdyttävästi muotoiltu, uutuutta, uutta ja ihmeellistä sisältävä design-kapistus, vaan aina enemmän tai vähemmän se perinteisen VW-imagon omaava, perustyydyttävästi muotoiltu käyttöhyödyke. Itselle tosin pettymys tämä fl tässä vaiheessa - muotoilullisesti odotin enemmän minäkin. Kuten edellä todettu, niin Passatin koreille näemmä tavoitellaan vajaan kymmenen vuoden elinkaarta yhden ryppyjen oikomisen avulla.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

SciroSJK


-o-

Lainaus käyttäjältä: Jamo - 18.10.10 - klo:22:28
Todettava (hieman kommenttisi sivuun), ettei Passat ole minään versiona viimeiseen pariin vuosikymmeneen ollut "se" sykähdyttävästi muotoiltu, uutuutta, uutta ja ihmeellistä sisältävä design-kapistus, vaan aina enemmän tai vähemmän se perinteisen VW-imagon omaava, perustyydyttävästi muotoiltu käyttöhyödyke.

Kyllä, samaa mieltä, mutta siinäpä se onkin, että mikä Passatin asema olisi jos se muotoiltaisiin design tuotteeksi? Silloin se astuisi monille varpaille ja toisaalta ei välttämättä kutsuisi kaikkia yritysautoilijoita, joista osa tietoisesti haluaa auton joka ei aiheuta esim. asiakaskunnassa epätoivottua huomiota.

Aikanaan kun 3B esiteltiin, Passatin muotoilussa otettiin suuri harppaus eteenpäin ja minulle se oli semmoinen tuote, jonka todella halusin: turvallinen, tilava, hyvä ajettava ja kivannäköinen. Eiköhän noilla kriteereillä kelpaa aika monelle Passatit jatkossakin.

P.Alikka

Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Flat

Uudet hinnat UK:ssa noin 750 puntaa kalliimmat kuin vanhat. Eli jos täällä uusi malli olisi noin tonnin kalliimpi ?

MTu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.10.10 - klo:13:47
Uudet hinnat UK:ssa noin 750 puntaa kalliimmat kuin vanhat. Eli jos täällä uusi malli olisi noin tonnin kalliimpi ?

Ku ei tiiä yhtään.. Toisaalta jos esim. 2.0TDI DSG variantti pudottaa grammat vanhan 159g/km arvosta tonne uuden 135g/km arvoon, niin toi tietäis about -3% veronkevennystä, joka taas about 30te hintaluokassa olis noin 900â,¬ rahana. Et ihan herran haltuun on menossa. Toisaalta - sellaiset automyyjien heitot kuin "jos ne tosissaan meinaa toyotan ohittaa, ni hinnat.. blabla.." antais ymmärtää että kenties ollaan iskemässä Toyotaa kuuppaan toyotan herkkänä hetkenä (laatuongelmat). Eli mikä se markkinastrategia nyt tällä kertaa sitten mahtaakin olla -niin VAG:n osalta kuin maahantuojan osalta Suomessa??

EDIT: IMHO - ahneus voittaa kuitenkin taas kaiken  >:(
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

JTjones

-Uudistuneen Passatin hinnat myyjille 2 vko:n päästä.
-Esittelyautot liikkeisiin marraskuun puolella.
-Suomen kiintiö tälle vuodelle n. 400 autoa.

Näin tarinoi automyyjä VW-Centerissä tänään.

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 24.10.10 - klo:17:59
-Uudistuneen Passatin hinnat myyjille 2 vko:n päästä.
-Esittelyautot liikkeisiin marraskuun puolella.
-Suomen kiintiö tälle vuodelle n. 400 autoa.

Näin tarinoi automyyjä VW-Centerissä tänään.
Perjantaina soitellut vw centerin myyjä, olikohan toi Espoosta arveli kyllä että esittelyautojen saaminen menisi joulukuulle ainakin. No mutta helvatta hyvä noin jos aiemmin.

Se vaan että olis sittenkin pitänyt tehdä ja cloussata hankinta (käytetystä) A6:sta jo aiemmin. Nyt jokin piru pään sisällä on saanut kiinnostumaan tuosta uudesta Passatista. Ja sitten tuo aiemmin kommentoimani muotoilun muuttumattomuus.. nyt se alkaakin passatin keulalla näyttää hyvältä, eieiei... tässä alkaa olla samaa tautia kuin muutamalla muulla palstalaisella. Sen minkä sanon, sen myös perun.

MTu

On muuten naurettavaa busineksen hoitoo suomen volkkarilta... ensin myydään eioota pari kk vanhan mallin osalta, ja sitten kun uus malli on esitelty ja muut maat myy sitä jo täyttä häkää, ni täällä mietitään että mitäs pistetään hinnaks. Myyjät viiltelee ranteitaan ku asiakkaat kiusaa, eikä heillä oo hintoja - ja tuotannossa jonot eikun täyttyy & toimitusajat venyy kun myyntiä kuitenkin on .. siellä missä on hintojaki.  :'(
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

JTjones

LainaaSen minkä sanon, sen myös perun.

Minusta ihan helvetin hyvä motto.  :D

LainaaJa sitten tuo aiemmin kommentoimani muotoilun muuttumattomuus.. nyt se alkaakin passatin keulalla näyttää hyvältä, eieiei...

Minulle kävi juuri noin. Ensin katoin et no plaah - onpa tylsä. Mutta, kun aikansa Yotube videoita ja kuvia pyörittelee alkaa kummasti uudet muodot miellyttämään. Sama oli aikanaan Golf VI-hatchin kanssa. Alkuun näytti jotenkin tylsältä ja epäonnistuneelta muodonmuutokselta, mutta nyt näyttää paaaljon paremmalta kuin Golf V. Saas näkee sit millanen on livenä ja millanen ennen kaikkea ajaa - ja tietenkin mikä tärkeintä: oltava riittävän vähän ylihinnoiteltu.

LainaaOn muuten naurettavaa busineksen hoitoo suomen volkkarilta... ensin myydään eioota pari kk vanhan mallin osalta, ja sitten kun uus malli on esitelty ja muut maat myy sitä jo täyttä häkää, ni täällä mietitään että mitäs pistetään hinnaks. Myyjät viiltelee ranteitaan ku asiakkaat kiusaa, eikä heillä oo hintoja - ja tuotannossa jonot eikun täyttyy & toimitusajat venyy kun myyntiä kuitenkin on .. siellä missä on hintojaki.  Itkee

Kyllä se vaan niin on, että Suomen markkinat on kuin hyttysen pashka suuressa meressä autonvalmistajille. Kävin tuossa juuri Deltalla kyselemässä uuden Sportagen rantautumisesta Suomen kamaralle. Sportagea myydään jo Ruotsissa, Virossa, Venäjällä jne jne täyttä häkää. Vaan ei Suomessa. Ja näillä näkymin ehkä marraskuussa tulee ensimmäiset esittelyautot Suomeen. Surkeata, surkeata.  :'(


nolte

Saksan lisävarusteluetteloista tulkitsin, että tuohon saa jo ilmastoidut istuimet 295 eurolla.

Komfortsitze vorn, Stoff "Nardo" mit aktiver Klimatisierung

Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

JTjones

VW Passat Test

Oheisessa pätkässä esitellään uuden Passatin elektronisia apuvälineitä, joista osa toimii kuten pitää - ja osa ei (kuten ääniohjattu radiojärjestelmä).

En kyllä oikein ymmärrä, että mikä hyöty on tuosta parkkiruudun park assist-systeemistä. Jotenkin luulisi käyvän nopeammin, kun vain itse vääntää auton ruutuun. Mutta ehkä vaimoni kommentti ("no mutta tuohan on oikein kätevä systeemi. Nyt ei enää tarvitse jännittää, jos joutuu peruttamaan ruutuun") kertoi kaiken oleellisen. Eli joillekin kenties tuiki tärkeä apuväline tulevaisuudessa.  ;)

VAG!

#82
aa

Tommi13

Jep, olihan siinä hienoja ominaisuuksia (jopa minun Superbiin verrattuna). Vetokoukun lisäksi tuo herätysavustin nukkuville autoilijoille ja hierova penkki olisivat mukavia lisiä, mutta miten lienee saatavuus tulevissa Skodissa.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

JTjones

Passat gör en Volvo

... ja aina ei elektroniikkakaan pelasta törmäykseltä.  :D Liekö tässä kyseessä liian suuri nopeus - ei systeemi ehdi mukaan. Tosin aivan selvästi vauhti hidastuu, joten kori -ja henkilövahingot jäisivät todennäköisesti pienemmiksi systeemin kanssa, kuin ilman.

Volkkarilla oltiin sentäs Volvoa viisaampia, eikä asetettu törmäyskohteeksi kuorma-autoa, vaan jotain pehmeämpää.  ;D

Tos®

#85
Lainaus käyttäjältä: JTjones - 28.10.10 - klo:12:03
Oheisessa pätkässä esitellään uuden Passatin elektronisia apuvälineitä, joista osa toimii kuten pitää - ja osa ei (kuten ääniohjattu radiojärjestelmä).
Saahan sen jo nyt rns510:n jatkoksi alle 40â,¬.

NEKST TAITEL! ;)
Hyvin se pelittää kun oppii muistaan navi-akan komennot... se osaa jopa suomalaiset kadunnimetkin. Sanoo vain suomeks... sit akka toistaa sen kuten windowsin ohjauspaneelista löytyvä puhe toiminto (jossa on vain lontoo).
Valtaisa miinus on, ettei kaupunkia voi sanoa ääneen vaan joutuu näpytteleen sen ruudulle.

Masiinan muistista löytyy 7 osainen käyttökoulutus puhetunnistukselle. En vain muista millä käskyllä sen sai ulos.  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tn62634

Nyt kun Mersukin on jo niin dynaamisesti muotoiltu, on hyvä, että saksalaisvalmistajilta löytyy tarjonnasta noinkin konservativiista muotoilua... Melkoisen pappamainen ilmestys!

tn62634

Bemarikin on alkanut taantua. Mielestäni se vanha viitoskoppa oli selvästi erikoinen auto myyntiin tullessaan, uusi taas vanhaa konservatiivisempi.

Mutta palataksemme Passattiin: Esim. Tuossa Iltasanomien ylistävässä jutussa on keulakin aika möhkön näköinen: http://www.iltasanomat.fi/autot/2269703

Miettikääpä tuota jonain kaputsiinon beessin värisenä ja 15"-vanteilla kokopeittävillä pölykapseleilla. No, onhan Tiidan omistajillekin sitten 'premiumia' tarjolla, kun harkitsevat auton vaihtoa... Mutta kai se on nissanmiehilläkin sama kuin mersukuskeilla, että kerran kun on ostanut, ei enää muita merkkejä tule.

Anshjelm

Hesarikin jaksoi uutisoida http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Uusi+Volkswagen+Passat+uudistui+riskej%C3%A4+karttaen/1135261278864 muutakuin valokuvia.

Tästä johtuen käväsin sitten kyselemässä fiiliksiä naapuriliikkeessä. Jos nyt jostain saan päähäni tosissaan hankiskella Passatin, niin taitaa mennä siihen että sokkona tilataan ilman ko. mallin perstuntumatestiä. En vaan tiedä onko niin kovasti pokkaa. Seatti piti kolmesti koeajaa ennen tilauspäätöstä. Helmikuu puoliväli lähenee huolestuttavasti :o. Noh ensi viikolla saadaan suomi-hinnat reposteltavaksi.

Uutena viehätyksenä on noussut mieleen maakaasu-dsg yhdistelmä. Mistäköhän tuollaista löytyis edes edellisestä mallista jotta pääsis kokeilemaan? Tietysti perus 2.0 tdi cr + dsg on helppo ja yksinkertainen ratkaisu jos tuo maakaasu on turhan eksoottinen.


JTjones

Lainaataitaa mennä siihen että sokkona tilataan ilman ko. mallin perstuntumatestiä. En vaan tiedä onko niin kovasti pokkaa.

Nooh eiköhän tuo ole aikaslailla samanlainen ajaa kuin nykyinen, joten jos ei muuta, niin käy vaikka koeajamassa joku nykyinen vähän ajettu Passat-vaihdokki. Saat ainakin jonkinlaisen käsityksen.
VV-autolla esim. näyttäis olevan ainakin muutama 2010-malli myynnissä. Riippuen vähän missä päin asut siis...

Tuo maakaasu-malli on kyllä melko eksoottiinen näillä leveyspiireillä ja tankkausverkoston pienuus pitää minut kyllä kaukana moisista vekottimista.  :-\ Onhan siellä myös tuo Etanoli-vaihtoehto, jos haluaa kokeilla jotain uutta. Se ymmärtääkseni käy myös tavisbensalla...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy