Passat 2011 Pariisissa...

Aloittaja vagwhore, 30.09.10 - klo:09:33

« edellinen - seuraava »

Riisseli

Onkohan tässä mallissa niitä aikaisemmin retosteltuja varusteita, kuten 8 lovinen dsg, pyyhkimetön tuulilasi...?

Taidetaan mennä aikas perustekniikalla. Diisseli koneissa näytti olevan ne vanhat tuttavat.
Koskahan se 200hv diisseli on tulossa?
Ex. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9 TDI Luxline -07
Ex. Audi A4 "Le Mans" Avant 2.0TDi Multitronic -10
VW Passat 2.0 TDI B7 Variant DSG -14

Filixon

Eikös tuossa faceliftissä ole vähän samaa ilmettä kuin tässä 80-luvun Santanan keulassa. Retroako?

[ylläpito on poistanut liitteen]
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Antza

Lainaus käyttäjältä: Jussi101 - 30.09.10 - klo:19:32
Toivottavasti ovat ymmärtäneet parantaa äänieristystä erityisesti rengasmelun vaimentamisen osalta. Nykyinen Passatti kun ei pärjää sen osalta edes Volvo V50:lle.
"Edes"? Oliko V50 tässä esimerkkinä meluisasta vai hiljaisesta autosta - epäilisin sanamuodon viittaavan meluisaan.

Kokoluokassaan V50 on hiljaisimmasta päästä - ero esimerkiksi sisarmalli Focukseen on dramaattinen. Samoin Golfiin. Passat sijoittuu johonkin Golfin ja V50:n välimaastoon. Ja Passatia pitäisi kuitenkin verrata ennemminkin 70- kuin 50-sarjan Volvoon. Mutta eipä tuo pikku-Volvokaan absoluuttisen hiljainen ole. Esim. V70 on aivan eri planeetalta (vertailu perustuu aistinvaraisiin havaintoihin - vertailun Volkkareissa 16" vanteet, Volvoissa 17")
Skoda

MTu

Saksan vw sivuilla surffatessani katselin että Pasuunan hinta olis vähän pudonnut. Esim. uus variant lähtis 25425e pinnasta, kun vanha trendline on ollut 26275e. Liekö hinta oikeasti alempana, vai onko vakiovarustelua karsittu. Viilattu polttoainetalous tietysti tietäis hyvää suomenkin hinnoille, mutta aika näyttää.
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Jussi101

Lainaus käyttäjältä: Antza - 01.10.10 - klo:00:19
"Edes"? Oliko V50 tässä esimerkkinä meluisasta vai hiljaisesta autosta - epäilisin sanamuodon viittaavan meluisaan.

Kokoluokassaan V50 on hiljaisimmasta päästä - ero esimerkiksi sisarmalli Focukseen on dramaattinen. Samoin Golfiin. Passat sijoittuu johonkin Golfin ja V50:n välimaastoon. Ja Passatia pitäisi kuitenkin verrata ennemminkin 70- kuin 50-sarjan Volvoon. Mutta eipä tuo pikku-Volvokaan absoluuttisen hiljainen ole. Esim. V70 on aivan eri planeetalta (vertailu perustuu aistinvaraisiin havaintoihin - vertailun Volkkareissa 16" vanteet, Volvoissa 17")

epäilysi on väärä, kyllä valitettavasti nykyinen Passat on rengasmelun osalta äänekkäämpi kuin Volvo V50 (facelift 2008 ->). Itseltä löytyy Passat Variant 1.8 TSI tiptronic -08. Pari viikkoa sitten ajoin v50 D4 automaatilla Hämeenlinnaan päin Kaivokselasta moottoritien vasenta kaistaa, jossa on nastojen syömät urat ja karhea pinta. Molemmissa rengaskoko 205/16. Passat on selkeästi äänekkäämpi rengasmelun osalta.



 

V.N

Kyllä tuo omaa silmää miellyttää.. Eihän ne muutokset aina kauhean radikaaleja tarvii olla..
A4 b8 2.0 tfsi quattro
Bmw s1000rr

JTjones

Voei helvata..::) Meni sitten Passatti "uusiksi".

Ja niinku meikäläinen päätti, ettei seuraava auto ainakaan Volkkari oo. Hmm... Aikani Youtuben Pariisin videoita tuijoteltuani alkaa Passatti kummasti houkuttaa. Täytynee siis siirtää auton ostopäätös Passatin Suomen lanseeraukseen saakka. Onpahan sitten ainakin yksi ehdokas lisää uudeksi kulkineeksi...

Harras toive, dear Volkswagen Finland, on se, ettette überhinnoittele uutta Pasuunaa. Jos vaikka yllättäisitte kerrankin positiivisesti ja laskisitte hintaa muiden vastaavan kokoluokan autojen tasolle. Pliis...

Kapa

Rengasmerkin vaikutus rengasmeluun saattaa olla yllättävän suuri.

tdi_tdo

Ã,,änekäs ja nitisevä autohan tuo Passatti on, eikä siitä mihinkään pääse. Sikäli sen hinta ei vastaa laatua millään tavalla, ainakaan jos vähänkään varustellumpaa autoa ostaa. Tosin luxline olikin jo järkiostos ettei siinä mitään. Mutta jos joku comforline automaattina menee reippaasti yli 40te niin jotain on vialla...Volkkarin pitäisi jo lopettaa fantasioinnit premium merkistä ja palata takaisin ihan vain kansanautoihin. Skoda jo näytti miten kauppa käy ja tavara liikkuu kun vain hinta on oikea - tosin heilläkin alkavat hinnat jo karkaamaan utopian puolelle ainakin Octavian kanssa. Mutta verratkaan Passatin ja Superbin hintaa ja sitä mitä rahalla saa, niin ei voi kuin ihmetellä highline passattien ostajien motiiveja.

Aikaisempi autoni oli V70 ja ero hiljaisuudessa, laadussa ja ergonomiassa oli kyllä aivan tajuton. Passatti kyllä hakkaa ajettavuudessa Volvot ihan sokeana kädet selän taakse sidottuna ja raputankkiin upotettuna. Vollen kanssa ei oikein koskaan tiennyt minne ollaan menossa, kuljettaja olikin enemmän matkustaja. Sama vaiva oli uusikoppaisessakin V70:ssä kun paria kävin koeajamassa.

Mutta asiaan: olisivat IMHO saaneet uudistaa Passattia vähän räväkämmin. Nyt kori on about sama ja lamput vain otettu Superbista. Ohjaamo on ratin vaihtoa vailla sama. Noista kuvistahan on aina paha sanoa minkälainen auto sieltä oikeasti tulee, kun promoihin valitaan ultra-highlineä kuutinnahkapenkeillä ja audiosysteemeillä. Trendlineihin taitavat edelleen pistää samat kuppaiset jakkarat ja onnettomat soittimet. Tai sitten eivät, toivottavasti.
-09 V70 2.4DA

pekkax

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 02.10.10 - klo:22:57
Rengasmerkin vaikutus rengasmeluun saattaa olla yllättävän suuri.

Rengasmerkki, koko ja nopeusluokka. Siinä muuttujia joilla hiljaisesta autosta voidaan tehdään meluisa ja päin vastoin. Oma 3C oli miellyttävän hiljainen kitkoilla kun talvella sen ostin, mutta Dunlopin senttiä leveämmillä jäykillä ja kovilla W-luokan kesärenkailla mökä on tolkuttomasti kovempaa.

T.S.

Lainaus käyttäjältä: pekkax - 05.10.10 - klo:13:34
Rengasmerkki, koko ja nopeusluokka. Siinä muuttujia joilla hiljaisesta autosta voidaan tehdään meluisa ja päin vastoin. Oma 3C oli miellyttävän hiljainen kitkoilla kun talvella sen ostin, mutta Dunlopin senttiä leveämmillä jäykillä ja kovilla W-luokan kesärenkailla mökä on tolkuttomasti kovempaa.

Niinpä.  Ongelma on siinä, että ajo-ominaisuudet ovat luokattoman huonot noilla kovuudeltaan sulatejuustoa vastaavilla kitkoilla.  Kesärenkaidenkin välillä on tietysti eroja, mutta niiden merkkiä tai mallia vaihtamalla ei äänekkäästä autosta saa hiljaista. 

Ã,,änekkäästä autosta saa siis erittäin pehmeillä renkailla hiljaisen mutta samalla menetetään ajo-ominaisuudet.

Jussi101

totta, että rengasmerkillä ja mallilla on vaikutusta ääneen. Hyvin äänieristetyssä autossa tosin eristäminen on hoidettu kuntoon myös alustarakentein, jolloin värinät eivät johdu renkaista koriin. Samoin myös äänieristysmateriaalit on toteutettu harkitummin. Tuo Volvon löysä alusta ja ohjaus on varmaankin osasyy siihen, että se on myös äänettömämpi.

Nää on toisaalta makuasioita, jotkut tykkää ajaa autolla jossa on todella täsmällinen ajotuntuma (madallettu jäykkä alusta ja isot mataprofiiliset renkaat/vanteet), toiset taas pitää mukavammasta menosta, jossa jousitus ja renkaat nielee tien epätasaisuudet mutta ajotuntuma on taas hieman epätarkempi. Näin vuosien kertyessä omalla kohdalla mukavuudenhalu alkaa voittamaan...

MTu

Lainaus käyttäjältä: Jussi101 - 05.10.10 - klo:18:08
totta, että rengasmerkillä ja mallilla on vaikutusta ääneen. Hyvin äänieristetyssä autossa tosin eristäminen on hoidettu kuntoon myös alustarakentein, jolloin värinät eivät johdu renkaista koriin. Samoin myös äänieristysmateriaalit on toteutettu harkitummin. Tuo Volvon löysä alusta ja ohjaus on varmaankin osasyy siihen, että se on myös äänettömämpi.

Nää on toisaalta makuasioita, jotkut tykkää ajaa autolla jossa on todella täsmällinen ajotuntuma (madallettu jäykkä alusta ja isot mataprofiiliset renkaat/vanteet), toiset taas pitää mukavammasta menosta, jossa jousitus ja renkaat nielee tien epätasaisuudet mutta ajotuntuma on taas hieman epätarkempi. Näin vuosien kertyessä omalla kohdalla mukavuudenhalu alkaa voittamaan...

Joo... Ja ei? Itellä oli taannoin tilanne, että taloudessa oli uus Passat variant 1.9TDI ja 116i 5D bemari. Molemmat about samaa ikäluokkaa (hankittu muutaman kuukauden välein), molemmissa saman kokoiset 17" renkaat alla. Passatti hävis kaikessa kinnerille 6-0, niin ajotuntuman tarkkuudessa, mukavuudessa kuin hiljaisuudessakin. Eli kyse on tasan siitä että kun halutaan panostaa johonkin, niin se joskus myös tuottaa tulosta. Olis erittäin suotavaa että Volkkarin tämän uuden passatin kohdalla esiin tuoma "tason kohotus kohti premiumluokkaa" olis jotain muuta kuin merkonomien markkinahömpötystä. Hiukan se epäilyttää, sillä miksi VAG olisi tuomassa passattia kilpailemaan audin kanssa? Toisaalta, parannus nykyiseen onnistuu jos vain yksinkertaisesti HALUTAAN tehdä asiat paremmin ja siihen panostetaan vähänkin.
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

JTjones

Voihan itku, kun ovat hinnoitelleet tuon uuden Passatin pilviin ainakin Saksassa.  :'(

Tässä esim Passat Variant Comfortline hinnasto:

   1.4 TSI BlueMotion Technology
   90 kW   6-Gang   6,1 l/100km   142 g/km   27.900,00 â,¬   Technische Daten anzeigen   
   1.4 TSI BlueMotion Technology
   90 kW   7-Gang-DSG   6,1 l/100km   140 g/km   30.075,00 â,¬   Technische Daten anzeigen   
   1.8 TSI
   118 kW   6-Gang   6,9 l/100km   160 g/km   30.225,00 â,¬   Technische Daten anzeigen   
   1.8 TSI
   118 kW   7-Gang-DSG   7,1 l/100km   165 g/km   32.400,00 â,¬   Technische Daten anzeigen   
   2.0 TSI
   155 kW   6-Gang   7,2 l/100km   169 g/km   33.150,00 â,¬   Technische Daten anzeigen   
   2.0 TSI
   155 kW   6-Gang-DSG   7,9 l/100km   183 g/km   35.325,00 â,¬   Technische Daten anzeigen   
Diesel
   1.6 TDI BlueMotion Technology DPF
   77 kW   6-Gang   4,4 l/100km   116 g/km   29.300,00 â,¬   Technische Daten anzeigen   
   2.0 TDI BlueMotion Technology DPF
   103 kW   6-Gang   4,6 l/100km   120 g/km   31.100,00 â,¬   Technische Daten anzeigen   
   2.0 TDI 4MOTION BlueMotion Technology DPF
   103 kW       5,3 l/100km   139 g/km   32.975,00 â,¬   Technische Daten anzeigen   
   2.0 TDI BlueMotion Technology DPF
   103 kW   6-Gang-   5,2 l/100km   135 g/km   33.275,00 â,¬   Technische Daten anzeigen   
   2.0 TDI BlueMotion Technology DPF
   125 kW   6-Gang-   5,3 l/100km   139 g/km   34.825,00 â,¬   Technische Daten anzeigen   
   2.0 TDI 4MOTION BlueMotion Technology DPF
   125 kW       5,7 l/100km   149 g/km   36.700,00 â,¬   Technische Daten anzeigen   

Meikäläisen, kun pitäisi saada farkku automaatilla, eli ainoa vähänkään hinnaltaan järkevä olisi tuo 90kw DSG, mutta siihen Suomen autovero päälle ja avot!  :o

Toki Suomen autoverottomat hinnat voivat olla hivenen halvempia, mutta kalliista autosta tullaan puhumaan kyllä. ::)

njs

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 13.10.10 - klo:13:31
Voihan itku, kun ovat hinnoitelleet tuon uuden Passatin pilviin ainakin Saksassa.  :'(

Saksan hinnat vanhalle mallille?
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

MTu

Lainaus käyttäjältä: njs - 13.10.10 - klo:13:55
Saksan hinnat vanhalle mallille?

Eiku uudelle.. Siellä on uudelle mallille jo konfiguraattori volsun saksan sivuilla. Suomen hinnat taas vaihteeks kanittaa...
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

njs

Lainaus käyttäjältä: MTu - 13.10.10 - klo:14:53
Eiku uudelle.. Siellä on uudelle mallille jo konfiguraattori volsun saksan sivuilla. Suomen hinnat taas vaihteeks kanittaa...

Juujuu, mutta tarvis vanhat vertailua varten.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

MTu

Tosa variant comfort vanha malli....

1.4 TSI 
90 kW 6-Gang 6,8 l/100km 158 g/km 27.400,00 â,¬   
1.4 TSI BlueMotion Technology 
90 kW 6-Gang 6,1 l/100km 142 g/km 27.950,00 â,¬   
1.4 TSI 
90 kW 7-Gang-DSG 6,6 l/100km 154 g/km 29.500,00 â,¬   
1.4 TSI BlueMotion Technology 
90 kW 7-Gang-DSG 6,0 l/100km 139 g/km 30.925,00 â,¬   
1.8 TSI 
118 kW 6-Gang 7,5 l/100km 174 g/km 29.975,00 â,¬   
1.8 TSI 
118 kW 7-Gang-DSG 7,4 l/100km 171 g/km 32.075,00 â,¬   
2.0 TSI 
147 kW 6-Gang 7,9 l/100km 185 g/km 31.900,00 â,¬   
2.0 TSI 
147 kW 6-Gang-DSG 8,1 l/100km 187 g/km 34.000,00 â,¬   
3.2 V6 FSI 4MOTION 
184 kW 6-Gang-DSG 10,0 l/100km 238 g/km 39.400,00 â,¬   
Diesel
1.6 TDI BlueMotion Technology DPF
77 kW 5-Gang 4,5 l/100km 119 g/km 29.425,00 â,¬   
2.0 TDI DPF
81 kW 5-Gang 5,6 l/100km 146 g/km 28.775,00 â,¬   
2.0 TDI DPF
103 kW 6-Gang 5,7 l/100km 148 g/km 30.450,00 â,¬   
2.0 TDI BlueMotion Technology DPF
103 kW 6-Gang 4,8 l/100km 127 g/km 31.000,00 â,¬   
2.0 TDI 4MOTION DPF
103 kW 6-Gang 6,1 l/100km 159 g/km 32.325,00 â,¬   
2.0 TDI DPF
103 kW 6-Gang-DSG 6,1 l/100km 159 g/km 32.550,00 â,¬   
2.0 TDI DPF
125 kW 6-Gang 5,7 l/100km 149 g/km 31.675,00 â,¬   
2.0 TDI DPF
125 kW 6-Gang-DSG 6,2 l/100km 163 g/km 33.775,00 â,¬   
2.0 TDI 4MOTION DPF
125 kW 6-Gang-DSG 6,4 l/100km 169 g/km 35.650,00 â,¬
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

MTu

Taitaa olla ihan korkeimman kädessä noi suomen hinnat. Saksassa näyttäis joku malli kallistuneen - joku taas on halvempi kuin vanha. Ja kun esim. suomessa vanhan mallin 2.0TDI 140hv dsg version päästögrammat oli 159g, niin toi saksan uus BlueMotion versio siittä näyttäis pudottavan päästöt 135g paikkeille.

Saas nähdä kui käy - ja miten kauan saadaan suomen hinnastoa odotella.
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

njs

Eihän tuossa hinnat ole juuri muuttuneet  ???

Vanhat:
1.4 TSI BlueMotion Technology 90 kW 7-Gang-DSG 6,0 l/100km 139 g/km 30.925,00 â,¬
1.8 TSI 118 kW 7-Gang-DSG 7,4 l/100km 171 g/km 32.075,00 â,¬

Uudet:
1.4 TSI BlueMotion Technology 90 kW   7-Gang-DSG   6,1 l/100km   140 g/km   30.075,00 â,¬
1.8 TSI 118 kW   7-Gang-DSG   7,1 l/100km   165 g/km   32.400,00 â,¬

1.4TSI jopa laskenut lähes 900â,¬, joten missä ongelma? :)
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

JTjones

Melkoinen ero autoverottomassa hinnassa, kun vertaa esim. vanhan Variant Comfortline 90kw DSG:n Saksan hintaa vastaavaan suomalaiseen: 29500 EUR (GER) vs. 25790 EUR (FIN).

Joten ota noista nyt selvää. Ehkä pitää vaan kaikessa rauhassa odotella Suomen hintoja.


Ranssi

Ei tullut yllättäen Passattia ainakaan oheisen hinnaston mukaan saataville TDI+DSG -yhdistelmällä nelivedon kanssa. Skoda Octaviaan ja Superbiin kyseinen paketti pitäisi tulla tarjolla tämän syksyn aikana.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Kale - 30.09.10 - klo:21:17
Tätä juuri tarkoitin, että aika köyhä uudistus kun vain nuo kolme kohtaa uusittiin uusimmissa 3C:ssä. Kojelautaan jäi siis paljon asioita uusimatta.

Rupesi melkein naurattamaan kun tänään satuin vertailemaan vanhan ja uuden Passatin sekä Superbin kojelautoja. Ei ihmekään, että volkkari haluaa painaa Skodan brandia alas, kun uuden Passatin sisätilojen ilmettä ei käytännössä tulla päivittämään ollenkaan. Superb näyttää kuskin paikalta uuttakin Passatia arvokkaammalta autolta. Ulkopuolella muutokset ovat sentään näkyvämpiä, mutta itseeni nuo muutokset eivät oikein uppoa. Uusi Jetta näyttää kivemmalta.

Mikseivät voineet ottaa mallia NCC:stä?

Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

JTjones

Upea pätkä uudesta Passatista.

Volkswagen on aina hallinnut mainonnan ja tämä uuden Passatin esittelyvideokin koukuttaa. (Varsinkin autokuumeista ;))


Paris Motor Show 2010: New VW Passat

turbovolga

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 17.10.10 - klo:22:14
Upea pätkä uudesta Passatista.
Paris Motor Show 2010: New VW Passat

Olipa pitkä ja tylsä video. Niinku siinä esitelty autokin ;) Kiiltoa oli, mutta muuten en tajunnu koko videon ideaa, vaikka kiiltoa ja kuvakulmia olikin.


VAG!

#55
aa

Riisseli

Oma auto alkaa olla kohta vaihtoiässä ja tavallaan olen odottanut tätä "uutta" pasuunaa. Enpä usko että tästä rahat pois muodonmuutoksesta tulee kauppoja, ainakaan minun kanssa. Ulkomuoto lähes sama ja suurin pettymys on melkeimpä tuo tismalleen sama sisusta.

Pitää ehkä sittenkin tosissaan katsella Skodan suuntaan.
Ex. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9 TDI Luxline -07
Ex. Audi A4 "Le Mans" Avant 2.0TDi Multitronic -10
VW Passat 2.0 TDI B7 Variant DSG -14

Markku J

Harmi kyllä tämä muutoksen mietous ja Passatin profiilin pitäminen näin alhaalla noilla halvoilla materiaaleilla. Pettymys minullekin, kun ajatuksena on pyörinyt mielessä sellainen, että todennäköisen muuttoni toteuduttua ottaisin työsuhdeautoksi jonkin kohtuuhintaisen VAG -tuotteen (perus vajaaveto A4, varustellumpi uusi Passat tai Golf GTI). Näiden kuvien pohjalta Passat ei isoa autokuumetta sytytä.

Ihmettelen tätä siksi, että sillä on vastassaan kuitenkin aikalailla jalostuneita kilpailijoita, ja Passat näyttää pysyvän paikoillaan. Hyvä autohan se on nykyäänkin, mutta kehitystä sentään pitää jatkuvasti tapahtua.

MTu

Tuolta http://www.zercustoms.com/news/2011-Volkswagen-Passat-In-Depth.html kun lukee VW:n pressireleasee, niin mainitaan siellä kyllä 2dB pienempi äänitaso kabiinissa + kaikenlaista muuta pientä. Mutta mikä se todellisuus sitten on, sitä nyt ei vielä tiedä. Ei toi nyt ihan hyvältä näytä, mutta pakko se on käydä koittamassa, ja vasta sitten päättää että onko Go vai NoGo..  :)
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

JTjones

Siis onko nuo Kukkanen otettu Pariisissa nuo kuvat, vai missä pääsit koeistumaan?

Hirvittävän negatiivistä palutetta tuntuu saavan tämä Passatin "uudistus". Minulle ainakin kuvien perusteella riittäisi.Toki lapsikin ymmärtää, että kyse on ainoastaan faceliftatusta versiosta, vert. Golf V & VI. Mutta uus on aina uus. Pääasia, että tekivät etes jotakin kohtuullisen iäkkäälle mallille. Nyt voi edes harkita Passattia uudeksi autoksi, koska tietää, että tällä mennään ainakin pari vuotta ennen seuraavaa uudistusta. Vanhaa en olisi edes harkinnut.

Ja kuvien perusteella ainakin Comfortlinen sisusta on helvetin paljon paremman näköinen verrattuna vanhaan. Edellisen Passatin Comfortlinen penkit oli kyllä meikäläisen silmään todella rumat.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy