Passat 3C tyyppivikoja

Aloittaja Maakis, 26.07.12 - klo:12:57

« edellinen - seuraava »

Maakis

En löytänyt keskusteluista kovin laajaa käsititystä 3c passatin tyyppivioista.

Itse olen nyt ajellut 5kk -10 mallin r-linella.

Ostettaessa oli vielä takuuta jäljellä ja takuuseen kerkesin vaihtamaan uuden Bi-xenon umpion (korkeudensäätöautomatiikka ei toiminut) ja poltoainemittarin anturin.

Joku kertoi että laakerit olivat menneet 245tkm kohdalla joka on minulla kohta edessä.

206tkm kohdalla omasta autosta on vaihdettu dsg-vaihteiston kaksoismassavauhtipyörä joka ilmeisesti on vaihdettavakin määrävälein.

Itsellä nyt mittarissa 235tkm, mitähän on odotettavissa?
Passat -10 R-Design DSG 2.0 Tdi
Transporter -07 2.5 Tdi Aut. Carsport GL VIP

firstvw

#1
Takapyöränlaakereista toinen meni 137tkm ja toinen ääntää jo vähän, eli ei ne ainakaan aina kestä yli 200tkm. Aika hyvin on rullattu -10 mallilla..

Vankka

#2
Itsekkin olen takalaakerin joutunut vaihtaan mittarissa oli 235tkm en tiedä oliko alkuperänen.


Tyyppivikoja joita äkkiseltään tulee mieleen:

-Rattilukko/ohjauselektroniikka
-Käsijarru katkaisin ja jarrusatulat
-Ohjaustehostin (Sähkömekaaninen)
-Pumppusuuttimet osassa 2.0TDI
-Kaksoismassavauhtipyörä TDI
-Polttoaineen siirtopumppu TDI (Bensa?)
-ilmastoinnin läpät narisee (ominaisuus)
-2.0TDI öljypumpun akselin pyöristyminen

edit: Lisätty yksi lisää
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Maakis

Taksina ollut ennen hankintaa.

Pumppusuutin ongelmat lienevät olleet PD-koneissa?

Mitähän ongelmia ohjaustehostimissa on ollut?
Passat -10 R-Design DSG 2.0 Tdi
Transporter -07 2.5 Tdi Aut. Carsport GL VIP

qwe

#4
Tuossa sivun ylälaidassa pyörii oikotien banneri, siitä voi klikata kaikki mahdolliset "tyyppiviat"  ;) uskoo ken haluaa.

Meinasikin unohtua...surullisenkuuluisat, näitä ei vielä ole kukaan esittänyt.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Tuomo

Itselläni meni passatista (1.9 tdi) moottorista alakerta, ölypumppu+vermeet, ja turbo laukesi samaan pakettiin. Jonkun aikaa toimi, mutta alkoi uudestaan oireilemaan, niin pistin pois. Susi koko auto. Kilometrejä mittarissa kun pistin pois n180tkm.

Maakis

Lukaisin tuon oikotien tyyppivikalistan ja oli melko kattava ;D.

eipä tuolta listalta tainnut mitään enää puutuakkaan. Kaikki mikä voi rikki mennä löytyi listalta.

luotanpa enemmän käyttäjien kokemuksiin :)
Passat -10 R-Design DSG 2.0 Tdi
Transporter -07 2.5 Tdi Aut. Carsport GL VIP

firstvw

Jep. Listalla on ainakin yksi, erityisesti juuri sinun passattiin osuva tyyppivika - kuluneet jarrut!

Esim tätä palstaa lukemalla saa aika nopeasti kuvan mahdollisista tyyppivioista. Sitten kun kategorisoi viat vaikka moottorikoodin mukaan niin voi päästä lähelle totuutta kun lisäksi huomioi että esimerkiksi kaksoismassat, suuttimet ja turbot väsyvät muillakin merkeillä. PD:t onkin VAGin ihan ikioma murhe. Ei kai noilla komponenteilla kovin montaa valmistajaa ole..

Varsinainen suunnittelu/mitoitus/valmistusvirhe tai muuten huonolaatuinen komponentti on minusta tyyppivika ja niitä on tuossa Vankan listallakin

duke7

#8
Lisätään muutama itse koettu ja/tai täältä usein luettu vika:
- etupenkkien airbagien liittimien kosketushäiriöt saavat vikavalon palamaan. Nollattava huollossa tai VCDS:llä. Putsailu, crc tai kolvaus auttaa tähän.
- ovien lukkomekanismeissa häiriöitä, ovi ei aukea ollenkaan kahvasta tai vaatii monta kertaa keskuslukituksen avauksen/sulkemisen. Tästä saa lukea aina välillä mutta en muista onko tähän varsinaista syytä löytynyt.
- alkupään autoissa etupään alatukivarsien puslat liian heikkoja. Tästä on service bulletin ja olisikohan 2007 vuosimallista alkaen muutettu vahvemmiksi. Mulla nuo hajosi noin 100 tkm kohdalla.
- Bi-xenoneissa pitkät valot häviävät kun umpion sisällä oleva liitin irtoaa tai johtojen liitos hapettuu. Huolto tarjoaa lääkkeeksi umpion vaihtoa mutta kannattaa käyttää se ensin pöydällä..

Monet näistä vioista toki esiintyvät muissakin konsernin autoissa.

TKe_

Itsellä ollut 1.9TDI pasuuna nyt reilu kolme vuotta ja 100tkm. Tänä aikana on mennyt:
- Ilmastoinnin läppiä vaihdettu takuuseen
- Kaksoismassavauhtipyörä takuuseen
- Webaston tulipesä
- Käsijarrun kytkin
- Ohjausakseliin liittyvä mukavuusboksi. Ihanan halpa remontti...
- Vasemman puolen ovien avausmekanismit (kahvat löivät tyhjää säännöllisen epäsäännöllisesti)
- Oikean puolen etuovi ja takaluukku maalattu takuuseen, kun niissä oli jotain "paukkua" maalipinnan alla

Olikohan vielä jotain muuta.. Kuluvista osista ainoastaan takajarrupalat on vaihdettu 150tkm kohdalla.

Kaksoismassalla on nyt ajettu 95tkm ja se on alkanut jälleen vatkata. 100tkm se vissiin kestää. Lisäksi webaston tulipesä osoitti jo viime talvena väsymisen merkkejä (vaikka minä käskytän webastoa kellosta enkä anna sen käynnistyä lyhyeksi aikaa).


jarsiv

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 31.07.12 - klo:12:45
- Vasemman puolen ovien avausmekanismit (kahvat löivät tyhjää säännöllisen epäsäännöllisesti)
Nyt tartun tähän. Kannattaako tuonne ruutata jotain aseöljyä kahvan välistä talveksi? Kuullut että monella on tuota tyhjää lyöntiä, mutta hetken päästä saattaa toimia normaalisti? Joku vaijeriko siellä jumittaa?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Arppa

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 31.07.12 - klo:11:30
- alkupään autoissa etupään alatukivarsien puslat liian heikkoja. Tästä on service bulletin ja olisikohan 2007 vuosimallista alkaen muutettu vahvemmiksi. Mulla nuo hajosi noin 100 tkm kohdalla.

Olisiko tuosta puslien heikkoudesta jossain lisätietoja? Mitä tuo service bullet tarkoittaa tässä tapauksessa?

duke7

#12
Lainaus käyttäjältä: Arppa - 31.07.12 - klo:13:17
Olisiko tuosta puslien heikkoudesta jossain lisätietoja? Mitä tuo service bullet tarkoittaa tässä tapauksessa?
Tämmöinen löytyy: http://nateronline.com/Technical_Bulletins/2008.02.21_front_suspension_creaking_noise_ALL.pdf
Tuossa puhutaan äänestä, jota kyllä esiintyi, mutta oli myös kaksi neljästä puslasta hajalla.

Edit: tässä ketjussa juttua puslista http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7119.0

Vankka

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 31.07.12 - klo:14:38
Tämmöinen löytyy: http://nateronline.com/Technical_Bulletins/2008.02.21_front_suspension_creaking_noise_ALL.pdf
Tuossa puhutaan äänestä, jota kyllä esiintyi, mutta oli myös kaksi neljästä puslasta hajalla.

Edit: tässä ketjussa juttua puslista http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7119.0

Alku pään passateissa narisi jotku puslat pakkasella. Tyyppivikoja tulee mieleen vielä ruostuminen listojen alta/kohilta
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy