Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Killer

#1
Käsittääkseni jos jää vilkuttamaan valoa, niin auto ei ole vastannut kaukosäätimen käskyyn mennä päälle. Jos jäisi palamaan vihreä niin käsky on mennyt perille ja webasto käynnistyy.
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=28879.0
#2
Lähtee kohtuu helposti kun laittaa puskurin ja ritilän väliin noita lastoja niin irroittavat helposti klipsit ja saa vedettyä ulos puskurista..
Itse upotin lisävalon tuohon alaritilään.
#3
Jotenkin tuntuu, että keulan/puskurin johtosarjassa taitaa olla ongelmaa.
#4
Itse laitoin reilu vuosi sitten jos XBB:n bluetooth donglella ja releellä lisävalon ledivalolliseen ja todella hyvin pelannut. Releessä 2 ulostuloa 15A ja 5A. Isommassa lisävalo ja pienemmässä parkki.
Sovelluksessa pitää koodata mitä releen ulostulot seuraa, esim pitkiä ja virtoja kuten itsellä.
Todella helppo ja nopea asennus sekä toiminta varmaa, kertaakaan ei ole jäänyt lisävalo päälle sekä lisävalo sammuu niin nopeasti, että kerkeää huomata omien pitkien sammumisen.
#5
Vaikuttaa ainoastaan alustan jäykkyyteen pehmeästä jäykäksi.
#6
Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 04.11.23 - klo:16:502016 kääntyvillä ledeillä. Pinnistä 11 otetulla herätteellä ei lisävalo heränny. Ihmettelen suuresti, eikös se nimenomaan se 11 pitäny olla. En keksi millä sen sais mitattua kun jos liittimen ottaa irti niin virtaahan tuonne ei tule ollenkaan. Takapuolikin täynnä jotain silikonin tapaista suoja-ainetta.
Skodassa xenonien kanssa tuo 11 toimi oikein hyvin

Ledeillä ei yleensä ajeta pitkille oikeaa +12v, vaan can-väylän kautta tieto valoille.
Tällä pääsee helpolla kytkennässä XBB rele + dongle
#7
Lainaus käyttäjältä: vmx - 28.10.23 - klo:22:04Lainaan ketjua, kun en uuttakaan viitsi pikkukysymyksen takia avata. Vaihdoin tänään -07 passatin termostaatin, ja huomasin jotain outoa. Kyseessä siis -07 passat 1.9tdi, paremman puoliskon uutena ostama. Autossa ei ole koskaan ollut mitään kaukosäädintä, kojelaudan nappia, eikä tietokoneen asetuksistakaan löydy mitään webastoon ohjaamiseen viittaavaa. Jäähdytysnesteitä laskiessa huomasin oikean etupyörän ja puskurin välissä omituisen mötikän, johon menee vesiletkut, ja lähtee joku pakoputken näköinen jutskuli. Syylärin päällysmuovissa on myös webaston tyyppitarra. Eli autossa on näköjään webasto, jota ei ole tarkoitettu käytettäväksi, vai mikähän homma tuo on? Miten tuon saisi helpoiten käyttöön?

Siinä on ajonaikainen tehdaswebasto joka käynnistyy automaattisesti kun nesteet on kylmät tai jäähtyneet riittävästi.
Kellosarjalla ja koodauksella on mahdollisuus muuttaa esilämmittäväksi.
#8
Lainaus käyttäjältä: sms - 02.09.23 - klo:11:44
Onkohan ohjausmoduli 5E0 959 107 B sopiva 5E0 959 107 A:n tilalle?

On se. Tuo viimeinen kirjain kertoo monesko parannettu versio tuotteesta on kyseessä.
#9
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
15.07.23 - klo:08:10
Lainaus käyttäjältä: Opla - 12.07.23 - klo:17:00
Hei. Onko muilla tullut Combissa varoituksia kun kytkee peräkärryn 13/7 adapterilla kiinni. Minulla alkaa kaikenlainen kilkatus: sanoo että peräkärryn toinen valo palanut (toimii), vakkari pudonnut pois päältä, tulee lane assist herja, kerran syttyi SOS valo mittaristoon. Lisäksi takaluukun sähköavaus lakkaa toimimasta, manuaalisesti pitää vetää pystyyn. Ongelmat poistuu kun irrottaa kärryn. Adapteri ei ole Skodan oma.

Pari kertaa käynyt vastaava Octavian kanssa, toisella kerralla oli sen 13/7:n adapterin sisäosa pyörähtänyt 180astetta paikallaan, joten kytkentä vituillaan. Toisella kerralla oli kärryn pistokkeen sisältä irronnut johtimia ja olivat oikosulussa.

Tuo avaamattomuus on tosiaan turvallisuus toiminto pistokkeen ollessa paikoillaan.
#10
Aiemmassa -16 mallisessa xenon-valollisessa RS:ä oli sama homma ja valitin siitä merkkihuoltoon niin on kuulemma ominaisuus.
Leventää valokeilaa hitaassa vauhdissa, muistaakseni kääntyy suoraan eteenpäin kun vauhti ylitti 60 km/h.
#11
Itse säädin ihan vaan umpion päältä. Hyvin on pysynyt jo reilu vuoden verran.
#12
Tosiaan TOS:n mainitsema perusasetukset kannattaa tosiaan kokeilla ensin.
Muistaakseni joka ilmakanavalle on oma läppämoottori, eli 4 tai 5 kpl taitaa löytyä.
#13
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
01.07.23 - klo:08:10
Nykyään löytyy juuri pistokehybrideitä varten kehitetty T2 latauslaite, joka kuormittaa verkon puolelta 2-vaihetta max 2x16A ja autolle antaa 25A.
https://wallelaturit.fi/tuote/walle25a/
#14
Todennäköisesti ilmansuuntaa säätävän läpän moottori joko rikki, tai säätötanko irronnut moottorista/läpästä.
#15
Viime syksynä 2:n ledilliseen Ocuun lisävalot laittaneena, suosittelen tätä https://www.lumise.fi/lisavalot/xbb-obd-dongle-ja-powerunit-kytkentasarja/p/8020103700/ jos helpolla haluat asian tehdä. Maksaa kyllä vähän tietenkin.
Tämän kanssa johtosarjan voi tehdä ihan itse, jolloin johtoviidakko pysyy todella pienenä konehuoneessa.

Jos halvalla haluat niin kuskin jalkatilaan a-pilarin juureen laitat korjausjohdon tyhjään paikkaan, joka koodataan sitten pitkien ohjausjohdoksi. Tämä ei maksa kuin reilu 10â,¬, mutta harrastusaikaa ja vaivaa vähän enemmän.
#16
Muuttuuko valojen kuvio molemmissa umpioissa kun laitat pitkät päälle?

Ettei vaan toisen valon suuntaus olisi vaan tosi ylhäällä josta tulee vaikutelma, että pitkä toisessa päällä.
#17
Nätti peli, kyllä tuolla kelpaa ajella.
Kyllä kannatti myllyttää!
Ei ole eturoiskeläpät R-lineen tarkoitetut kun noin iso rako jää levikkeen kohdalle.
#18
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
10.03.23 - klo:07:49
Keskusta ajossa kun päällä niin 4:n menee päälle vasta n.55 km/h vauhdissa, kun ilman polttoa 4:n menee päälle 42km/h vauhdissa.
Noin on ollut kaikissa 5 edellisessä dpf dsg Vaggineissa.
#19
Meillä oli kesällä lähes identtiset viat Skodassa.
Ei korjaantunut kuin vetokoukun johtosarjan vaihdolla, oli tarvikesarja tilalle tuli alkuperäinen.
Vikakoodit ja databus ongelmat loppui heti.
#20
Yhteys on muistaakseni max 200m, mutta kantamaa on mahdollista lisätä toistimen avulla.
#21
Walle:ssa dynaaminen virranrajoitus on langattomalla yhteydellä jossa on ihan mekaaninen potikka (kuvassa sini/valk) josta haluttu virtaraja säädetään. Lisäksi tuohon kuormanhallinta yksikköön kytkeä useamman aseman perään ja jakaa niille tarpeen mukaan sähköä.
Suomalainen valmistaja jos sillä on mitään merkitystä.
#22
Garolta ainakin löytyy twinejä ja dynaamista kuormanhallintaa https://garo.fi/tuoteryhma/twin-latauslaitteet/
#23
Nätti peli ja hyvillä varusteilla!
#24
Lainaus käyttäjältä: JVR - 26.12.22 - klo:10:44
Löytyikö tukkeentumiselle mitään syytä? Itsellä sama ongelma ja diagnoosi, kenno on vielä vaihtamatta.

Eivät kertoneet mitään syytä. Diagnoosin ja korjauksen vain, lasku 710â,¬.
Oli tarkoitus pyytää vanha kenno itselle, mutta unohdin.
#25
Nuo edellisen kuvan mittaukset on tehty -10 ast pakkasessa. -20 ast niin oikealle enää 7asteista ilmaa.
Auto kävi lämmityslaitteenkennon vaihdossa Pörhöllä ja nyt taas tarkenee.
#26
Ensin pitää irroittaa reunaritilät. Nurkissa ruuvit ja sitten peräkontissa olevalla metallikoukulla reiästä vetämällä eteenpäin irtoaa ne. Sitten keskimmäinen ritilä irtoaa eteenpäin vetämällä.
#27
Tuli omaan Rs:n vastaanlainen ongelma. Apukuskille tulee huonosti lämmintä.
Kuskille ja taakse ihan kohtuullisesti tulee lämmintä.
Paisuntasäiliössä kylmänä neste alarajassa ja lämpimänä ylärajassa, kun kone lämmin ja käyttää paisuntasäiliön korkkia auki niin nestetaso nousee n.3cm ja sisälle rupeaa tulemaan vähän paremmin lämmintä kuskille/taakse.
Vikakoodeja ei ole ja keskikonsolin reunassa olevan läppämoottorin liikerata näyttää hyvälle kun säätää lämpötilaa.
#28
Vastaavanlainen ongelma on ollut itselläkin aikoinaan ja ratkesi tankissa olevan polttoaineen siirtopumpun vaihdolla.
En tiedä voisiko tandempumppu tehdä vastaavaa.
#29
Passat B7 (11-14) / Vs: Haldex suodatin???
03.09.22 - klo:07:35
Kyllä siellä suodatin on ja pystyy vaihtamaan. Jos et itse ole suodatinta ostanut ja pyytänyt vaihtamaan niin ei oke koskaan vaihdettu.
Merkkiliike ei sitä vain saa hommattua mitenkään.

Tuolta voit tilata sen ja vaihdattaa:
https://www.elekma.com/auton-varaosat-ja-lisavarusteet/vag-gen-iv-oljysuodatin-2003085/p/152/?gclid=EAIaIQobChMIs_vrruX3-QIVQkWRBR2XSgA_EAQYAiABEgIw2vD_BwE
#30
Lainaus käyttäjältä: rawpower - 16.07.22 - klo:14:56
Okei. Onko siis ohjeistukset muuttuneet jostain syystä vai mistähän tämä? Vai kyselitkö sen tarkemmin?

En kysellyt tarkemmin, kun autoon on vaihdettu takuuseen uusi moottori 2021/162tkm jakohihnan katkettua.
Entiselle omistajalle tuli maksettavaa 250â,¬ kun kokonaislasku yli 11kâ,¬. Oli jo 3:s omistaja autolla, mutta täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja löytyy.
Kuitti löytyy remontista autosta, sen takia kyseinen yksilö sattui valikoitumaan parin yksilön joukosta omaksi.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy