Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Flat

#1
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
26.01.24 - klo:07:48
En tiedä mitä tapahtui, mutta jokin muuttui. Mielestäni android auto oli käynnistettävissä siitä MMI:n navigointinappulasta, kun puhelin on liitetty autoon. Nyt navigointinappulasta käynnistyy auton oma navigointi ( jota autossa ei ole ). Tai auton navigointinappula korvaantui Android auto nappulalla kun puhelin on kytketty.

Onko muilla näin ?
#2
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
16.01.24 - klo:09:44
Lainaus käyttäjältä: eepeli2 - 18.12.23 - klo:13:00Missä 1.4 ja 2.0 (tfsi) keskikulutukset ovat pyörineet todellisesti?

Omalla ajoprofiililla  2.0 TFSI
1 auto : 75 tkm otoksella,  6,98 l/ 100 km, vaihteluväli:  5,82 - 8,9l tankillisella
2 auto : 112 Tkm otoksella, 6,64 l/100 km, vaiheluväli  5,77 - 8,15 l tankillisella
#3
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
04.07.22 - klo:16:48
Jos meinaat ottaa exclusive värin, niin eikö kannataisi ottaa joku oikea exclusive väri ? Tuo daytona kun on aika tavallinen kuitenkin.
Kai nuo s-linen alumiinisomisteet saa mustana, ainakin ennen. Lisämaksusta . Renkaat nyt varmaan saa vaihdetttua ?. Mutta ei huo vakiot mitkään sporttiset ole, jos sitä pelkäät  Aika korkea profiili noissa on.
#4
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
04.07.22 - klo:14:30
Daytonalle vahva peukku täältäkin. Toinen daytona putkeen menossa.
Mutta eikös daytona kannata ostaa aina s-linen kanssa, silloin sen saa tavallisen metallivärin hinnalla. S-linen taas saa about tuon exclusive värin hinnalla.(joka on posketon hinta pelkästää väristä)
#5
Lainaus käyttäjältä: Pushead - 11.03.22 - klo:10:00
Jo energiansäästösyistä ei ole järkevää ajaa kaupungissa katuvalojen alla pitkät päällä. Melko vaivaton tönäistä kerran viiksestä kun haluaa pitkät käyttöön, en koe sitä ylimääräiseksi säätämiseksi.

Ei kai se nyt pitkiä käytä valoisalla/katuvaloaluella ? Ei ainakaan pitäisi, kyllä automatiikan pitäisi tuon ymmärtää.
#6
Kyllähän tuo siis tarkkaile nopeutta ( taitaa mennä 60 km/h pääle ) ja valoisuutta. En tiedä havaitseeko tuo katuvalot (vain valoisuuden ) maantieajossa. Sillä kaukot menee pois päältä maantiellä jos katuvalot ovat läsnä. Välillä tuntuu että se havaitsisi katuvalot ?
#7
Toimiikohan Audin Matrixit sitten eri lailla. Ei siinä tarvitse säätää tai koodailla kaukovalojen osalta mitään. Kaukot menee päälle itsestään kun auton niin päättää. ( nopeus ja ja pimeys aktivoi siis kaukovalot ). En edes muista onko siellä jokin asetus tuohon liittyen. Jos on niin olen sen sitten varmaan päivänä yksi laittanut pääle ja sen jälkeen en ole valoihin liittyviin nappuloihin koskenut.
#8
Lainaus käyttäjältä: Pushead - 10.03.22 - klo:20:37
Ei kai pitkät mene automaattisesti päälle. En ole sellaista asetusta huomannut.

Tuohan on se koko homman juju että menee. Ei tarvii valoihin koskaan koskea ja pitkillä voi ajella huoletta toisten perässä ja vastaan.
#9
Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 19.12.21 - klo:13:44
Kuulostaa ihan dieseliltä ja hiukkassuodattimen poltolta mutta teikäläisellä lienee bensa... toki onhan tuoreemmissa bensoissakin DPF, ei kyllä omaa kokemusta...

Huolto piti varata muutenkin autolle, niin otin asian puheeksi. DPF:ää  epäilivät.  ( En tiennyt että tässä sellainen edes on ). Tutkailevat tuotakin huollon yhteydessä.
#10
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
21.12.21 - klo:13:23
Onko B10 suhteen mitään virallsita tietoa, esittelyä on huhuiltu mid 22 - late 22 ?
#11
Tänään tuli ihme oire. Ajelin ja huomasin että auto ei vaihda 7:lle millään. Normaalisti se menee jossain 85 km/h kohdalla päälle, mutta nyt ei edes sadassa. Manuuaalillakaan ei mennyt 7:lle, ihan kuin 6:nen olisi ollut ison vaihde.  Räpläsin drive selectiä muutaman kerran ja sitten alkoi toimimaan taas normaalisti. Pitääkö olla huolissaan ?
#12
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9 Tehdaswebasto?
11.12.21 - klo:09:45
Tyhmä kysymys vuosien käytön jälkeen. (Käytän kaukohjainta )
Mikä ero on myaudi appissa olevalla lämmityksellä ja sulatuksella ?
#13
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9 Tehdaswebasto?
09.12.21 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Popovice - 08.12.21 - klo:21:10

Jos et jaksa alkaa selvitellä asiaa auton lisävarusteluettelon kautta niin eiköhän helpointa ole, jos laitat sen lämmittimen päälle MMI valikoista auton ollessa sammutettuna ja jäät katselemaan tuleeko auton alta savuja ja alkaako kabiiniin tulemaan lämpöä.

Toivottavasti ei savua sentään :) Höyryä korkeintaan....Ja kyllähän tuo pitää ääntäkin, toiminan kuulee kyllä heti auton vieressä seisoessa.
#14
Edessä ei ole subbaria ja ilmeisesti autossa on siis ASS. Audi sound system siis, jos takana hattuhyllyllä semmoinen löytyy.

Autoon on napsittu myös aikoinaan VC, virtual cockpitti siis, sen mukana tuli isompi keskinäyttö.

Ei nuo vakiovarusteita ole sielläkään. Kovalla rahalla ostettu.
#15
B9 on kysesssä, kuten aikaisemminkin manittiiin.  Kiinassa on pidempi malli nimeltään  A4L .

Nyt sinulla on saumat pyytyy ostajalta hieman extraa koska kyseessä on oiken limusiini hänen mielestään  :) Harvininen keräilykappale.

Ja tosiaan, saksasta löyty sellaisia "karvalakki" malleja joita suomesta ei saa edes rahalla. Eroavia kohtia voi olla hyvinkin paljon. Valot , listat, mankka, lämmittimet yms... Suomalainen karvalakki Audi on luksusta verrattuna saksalaiseen karvalakkiin.
#16
A4 B9 (14-) / Vs: Peruutuskamera
24.09.21 - klo:22:31
Vaikuttasi olevan suht työläs operaatio ja joitakin edellytyksiäkin on orkkis systeemin asentamiseksi:

suitable for vehicles with:
MMI Navigation (PR-No .: 7UF)
MMI Navigation Plus (PR-No .: 7UG)
Preparation for Navigation System (PR-No .: 7UH or 7UZ)

https://www.kufatec.com/en/audi/a4/a4-b98w/aps-advance-rear-view-camera-for-audi-a4-8w-41295
#17
hmm, 2 x 4 ohm keloilla ?

Tuo jamppahan omassa videossaan linkkaa 2 ohmin version ja videollakin on 2 ohm versio.
#18
laitoitko juuri tuon kickerin tilalle ?
#19
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
12.09.21 - klo:10:00
Lainaus käyttäjältä: A4blackavantB8 - 11.09.21 - klo:20:40
Mututuntumalla toi kässäri mennee päälle, jos auto ei ole tasaisella alustalla.Itse ajattelen,
että se olisi olla hyvä pois päältä kovilla pakkasilla,muuten en nää ongelmaa.


Miksi kässärin pitäisi olla pois pakkasella ? Joku urbaanilegenda että jumiutuu ?  Saattahan toki noin käydä, mutta todennäköisyys sille on hyvin pieni.
Hyötyjen ja riskin suhdetta voi sitten jokainen painottaa omalla tavallaan.
#20
Kiirehän tässä tulee aidoila moottoreilla varustettuja autoja hankkiville

Audi on vahvistanut sen, mistä pääjohtaja Markus Duesmann puhui jo aiemmin: Vuodesta 2026 alkaen Audi ei esittele enää lainkaan uusia polttomoottorilla varustettuja autoja, vaan jo viiden vuoden kuluttua sen kaikki päivänvalon näkevät uudet mallit ovat täysin sähköisiä.

Audi suunnittelee tuovansa markkinoille 20 täyssähköautoa vuoteen 2025 mennessä. Niiden joukkoon lukeutuvat tiettävästi muun muassa A3:n, A4:n, A5:n ja A6:n täyssähköiset e-tron-versiot.

https://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/nyt-se-on-varmaa-saksalaismerkki-panee-pisteen-polttomoottoreille-lopullisesti/ar-AANOC1m?ocid=winp1taskbar


Jos vielä yhden polttiksen hankkis....hankintahinta on se määräävä. Bensaa tai sähköä nyt voi aina ostella tarpeen mukaan.
#22
Käytän harvoin navigointia, mutta nyt tuli tälläinen ongelma. Kysessä siis Google maps.  Jos käynnistän mapsin puhelimessa ja sanon suomalaisen osoitteen, niin ei ongelmia. Android auton kautta Maps ei ymmärrä suomea, eli samaa osoitetta kuin suoraan puhelimeen sanottuna.

Missä vika ?
#23
A4 B9 (14-) / Vs: Huoltojen hinnat
03.07.21 - klo:08:35
Mikä syy?
Miten huolenpitosopimus tulisi edullisemmaksi?

Onko tietoo muuten miten audin täyssähköautojen huolto-ohjelma menee ja mitä kustantaa?
Vaikea usko että hevillä luopuisivat tälläisrstä lypsylehmästä? Jossakin muodossa rahastavat varmasti. Ovat ihan varmasti laskeneet elinkaaren tuotot tarkkaan.
#24
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
27.06.21 - klo:21:13
Lainaus käyttäjältä: hph - 27.06.21 - klo:20:38
Mitä tarkoitat perusautolla???...voihan drive selectin kautta muuttaa ohjaustakin jäykemmäksi tai herkemmäksi.
Mutta minun puolesta voit olla siinä uskossa, että mikään ei muutu Drive Selectissä kun sammutat auton. Minä elän oman mielipiteeni kanssa.

Uskon sinua, ei hätää.

Mikäs tämä auto sitten on ? Kai siinäkin on jokin perusasetus vakiona ? mikä sen on ? Ainakin itse ymmärrän auton sillä, että se käyttää muita olemassaolevia moodeja ja vaihtelee niitä sitten tarpeen mukaan. Itse auto moodia ei tavallaan ole olemassa ?

Onko tieto mitä auto sitten tekee  ja miten se vaihtelee moodeja ?
#25
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
27.06.21 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: hph - 27.06.21 - klo:10:07

Drive Select Individual antaa sinun asettaa haluamasi mukavuustason moottoria ja vaihteistoa lukuun ottamatta nämä asetukset säilytetään sytytysjakson jälkeen.



Perusautossahan drive select ei vaikuta muuhun kun vaihteistoon ja moottorinvasteeseen. Jos tuo em . pitää paikkaansa, on idioottimaista että näytöllä lukee jotain muuta jos mikään ei pidä paikkaansa, mitä drive select teksti yrittää kuskille  kertoa.  Miksi siinä ei sitten lue auto ?
Jotenkin vaikea uskoa.
#26
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
26.06.21 - klo:22:45
Lainaus käyttäjältä: hph - 26.06.21 - klo:21:41
Moottorinohjaus palautuu auto asentoon, vaikka mikä moodi olisi valittuna kun sammutat autosi, turha tässä siitä on kinastellla.

Siis jos sammutat auton dynamic moodissa ja käynnistät sen uudestaan, niin moottorinohjaus ei olekaan enään dynamic moodissa vaikka näytöllä lukee dynamic ?

Puhummeko nyt että moottorinohjaus = kaasuvaste ( miten moottori reagoi kaasun painamiseen )
#27
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
26.06.21 - klo:21:12
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 26.06.21 - klo:11:05
Samoin Android Auto ei toimi kuin piuhalla ja se nyt on aika kivikautista vuonna 2021. Langaton lataus ei toimi kuin repimällä kalliista puhelimesta lompakko malliset suojakuoret pois. Lataus on myös aika hidas piuhalla ja ilman. Ei mersunkaan nopea ollut mutta nopeampi.

Ostin tuollaisen AAwirelesin, toimii erinomaisesti langattomasti. https://www.cpeb.it/

Lataus on hidas varsinkin kyynärnojan alla olevasta pistokkeesta. Latausteho on tuplat keskikonsolin pistokkeesta. Mittasin tuo itse kännykän Ampere sovelluksella

Referenssinä kännykän mukana tullut laturi  2200-2300 mA

Takapenkillä 800 -1200 mA (USB-A)
Keskikonsolin edessä 800-1200 mA (USB-A)
Keskikyynärnojan alla 200-500 mA ( USB-C )

Tuntuu aika lailla elävän tuo lautausvirta autossa.

Yllättävää on,  että tuo USB-C liitin pukkaa tosi huonosti virtaa ulos.
#28
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
26.06.21 - klo:21:08
Pakko todeta että olin väärässä. Dynamic napauttaa vaihteiston S:lle.
Puolustukseksi voin sanoa että ajan aina dynamicilla ja ilmeisesti joskus olen sen laittanut D:lle ja sen jälkeenhän se on aina dynamicilla D:llä , ellei vaihda drive selectiä. Oon reilun vuoden ajellut dynamicilla + D asetuksella ja kun sitä ei ole tarvinnut mitenkään säätää, niin olen tullut siihen uskoon että dynamic on vakiona D:lllä.

Lainaus käyttäjältä: hph - 26.06.21 - klo:20:57
Sammutuksen jälkeen asetukset palautuu Auto asentoon, oli sitten valittunna mikä tahansa ajomoodi.

Ei palaudu. Kts vastaukseni yllä.
#29
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
25.06.21 - klo:11:46
Hmm, tässähän alkaa usko horjua kun noin intätte :)

Mites individual, jos siihen laittaa samat asetukset kuin dynamicciin, niin heittääkö se S;lle kanssa ?
#30
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
25.06.21 - klo:10:16
Ei mulla noin toimi, Vaan tuoimii ihan tämän kuvausen mukaiseti :

Dynamic - Precise control and responsiveness are prioritized in this mode. Suspension dampening is stiffened and ride height is lowered in adaptive air suspension models. Throttle response is increased with shifts taking place at higher RPMs and steering feel is stiffened to allow for more precise input.

Vaihdot vaan tapahtuu vähän korkeammalla.





Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy