Passatin 3c kuskin penkin sähkösäädöt mykistyy

Aloittaja Vankka, 08.09.11 - klo:14:55

« edellinen - seuraava »

Vankka

Minun passatin kuskin penkin sähkösäädöt mykistyy. Ne saa toimimaan hetkeksi siten, että ottaa sen penkin alla olevan töpselin yöksi irti ja avot aamulla säädöt taas pelaavat ja hetken jälkeen taas mykistyvät. MItään muisteja sun muita hienouksia ei ole. Onko noissa moottoreissa jotain älyä tai muuta vastaavaa mikä vois parata.

Säätöjen kytkimelle tulee 12V ja penkin moottoreita mitattaessa näkyy 3-5ohm vastus. Moottoreille menee noin 350mA virta kun niitä ohjaa hyppylanka+virtamittari yhdistelmällä. Mikähän tuota mahtaisi vaivata. Kesällä tuoteki saman tempun, mutta silloin se alkoi toimii ja toimikin monta kuukautta nyt onki sitten nihkeempää saada taas pelaan.


Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Vankka

Osaako kukaan sanoa rikonko mitään jos annan irto akulta virtaa penkin moottoreille? Penkissä oleva kytkin on rajattu pois. Enään jää jäljelle pääsähkökeskus (Kaiketi virta tulee sieltä) taikka moottorit. Ellei moottoreilla/penkissä ole jotain älyä.

On kyllä hämärä vika. En enään keksi muuta kuin et virtaa ei tule tarpeeksi moottoreiden pyörimiseen.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Arcca

Minusta kuulostaa kosketushäiriöltä jossain liittimessä, esimerkiksi juuri mainitsemassasi liittimessä jota olet välillä irroittanut, koska siihen koskemalla olet saanut sen pelaamaan. Kenties hapettumaa tai johtokatkos.
Itse kokeilisin taivutella liitintä johtoineen ja samalla painaa sähkösäätimiä niin huomaisi pätkiikö. Liittimeen voisi myös suihkuttaa jotain sopivaa ainetta joka puree hapettumisiin (CRC?)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Vankka

#3
Olen  noita johtoja väännelly ja käännelly ei vaikutusta. Pinnit on kyllä puhtaan näköiset. Pitääpä vielä testata niin, että jätän sen pistokkeen vielä välistä poissa  jos sieltä ois piuha osittain murtunut. Kiitos vinkistä!! :D

Tutkailin tuossa auton piirikaavioita. Näyttäs siltä eittei siellä mitään alyä ole. Jerkku tuolee suoraan 80A päävirtapiiristä. akulta. Välissä on vain S44 lämpösulake. Eli piuhoja tutkimaan. Taitaa jokin johtimen pinnit olla osittan murtuneet poikki :( Itse liitokset olivat siistit ja puhtaan näköiset.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Vankka

#4
Oxide cleania ja yön yli odotus ja perään contact protectoria. Nyt näyttäs toimivan tai ainakin näyttää lupaavalta. Jospas se tästä. Liittimet näytti puhtaalta, mutta paikka on kyllä sellanen että kostetutta sinne pääsee.  Kiitos Arccalle vinkist

EDIT: Ei ollu vika johtimissa/liittimissä. Vika oli lämpösulakkeessa (S44) Purin sen ja se oli aika täynnä kaiken mailman moskaa. Korvasin sen 15A normi sulakkeella katsotaan jos se toimis sillä. Pitää vielä koittaa mitä tuo lämpösulake sanoo.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy