Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - avtsi

#1
ID.3 / Vs: VW ID.3
29.08.23 - klo:19:58
Edellisessä volkkarissa oli ominaisuus, jolla sai oikean sivupeilin kääntymään alaspäin peruutusvaihteen kytkeytyessä päälle. Toimiakseen piti peilinsäätönupin olla käännettynä oikean peilin asentoon.

Löysin täsmälleen saman ominaisuuden ID.3:sta, ja se toimikin..kunnes auton sammutti. Onko tosiaan niin, että tuo peilinsäätörulla ei muista mihin asentoon sen jättää, vaan se lähtee joka kerta 0-asennosta kun lähtee liikkeelle? Ei tuosta ominaisuudesta ole juuri hyötyä, jos sen joutuu itse aina aktivoimaan kun kytkee pakin.
#2
ID.3 / Vs: VW ID.3
06.07.23 - klo:09:14
Viikon verran auto valittanut, että liikennemerkkien tunnistusjärjestelmälle ei saatavilla tietoja tällä alueella. Auton oma navigaattori näyttää sijainnin noin 150km pieleen. Kellään kokemuksia tai vinkkejä ennen kuin soittelen huoltoon?
#3
ID.3 / Vs: VW ID.3
10.06.23 - klo:08:21
Pari viikkoa ajeltu nyt ID.3:lla, ja pari kertaa kuulunut erikoinen kolahdus/kumahdus jostain pohjasta, äsken 30min pikalatauksen jälkeen. Kuulostaa vastaavalta kun löisi nyrkillä konepeltiin. ,,sken ääni tuli liikennevaloissa paikallaan seistessä, eli ei pitäisi tulla mistään voimansiirrosta tai alustasta. Jotain lämpölaajenemisesta johtuvaa akkukotelon peltien kuminaa?

Onko vastaavasta kokemuksia?
#4
ID.3 / Vs: VW ID.3
25.05.23 - klo:12:55
Lainaus käyttäjältä: id135 - 25.05.23 - klo:12:16
Käytettynä ostettu? Kallistuksenvakaajan pystytankoja eli koiranluita on näihin vaihdettu takuuseen.
Juu käytetty, -20 joulukuussa ensirekisteröity. Takuu on siis jo ummessa, mutta autoliikkeen jatkotakuun tähän sain mukaan. Nuo vaan taitaa olla kuluva osa, vai onko valmistaja todennut siis alkuperäisten koiranluiden olleen jotenkin viallisia/alimitoitettuja?
#5
ID.3 / Vs: VW ID.3
25.05.23 - klo:09:41
ID.3 nyt ajeltu vajaa vuorokausi, pari ihmetystä herättävää asiaa tullut esille:

liikennemerkkien tunnistus on usein löytänyt jostain 80km/h motarilla 120km/h rajoituksen paikoissa, missä ei ole mitään liikennemerkkejä näkyvillä. Ongelman häiritsevyys laski huomattavasti kun pistin pois päältä asetuksen, että vakkari reagoi näihin, mutta aluksi vähän aiheutti harmaita hiuksia kun auto alkaa täysillä kiihdyttämään yhtäkkiä. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Mittaristoon on tullut muutaman kerran ilmoitus "vaaravaroituksen vajaatoiminta" tai jotain vastaavaa. Mitä tämä meinaa?

Koeajolla en huomannut mitään, mutta nyt aloin kiinnittämän huomiota, että takapäästä kuuluu liikkeellelähdöissä ja pysähdyksissä narinaa/ehkä joskus kolahdus. Olettaisin, että jostain puslista kuuluu, onko tyypillistä ID.3:lle? Vastaavanlainen ominaisuus on ollut kahdessa edellisessä golffissa. Sateella aina hiljeni, kun sai vähän voitelua vedestä. Pitänee myyjäliikkeestä kysellä tästä vielä.
#6
ID.3 / Vs: VW ID.3
23.05.23 - klo:08:28
ID.3 hommaaminen mielessä, Pro Performance Life versiota näyttää olevan pääasiassa käytettynä myynnissä omassa hintaluokassa. Sinällään varusteet edelliseen Golfiin verrattuna eivät jää vajaiksi, mutta peruutuskameran puuttuminen oli yllätys ja mietityttää kun siihen on kerran tottunut. Onko kellään kokemusta tuommoisen asennuksesta retrofittinä? Näemmä noin 500e saisi osat ja vaatisi vdcs päälle, mutta onko jotain mahdollisia sudenkuoppia tuossa? Jostain olin lukevinani, että softapäivitykset ei enää onnistunut tämän jälkeen.

Yksilö jotai katselin on tuotu Ruotsista, onko tuontiauton kanssa jotenkin eri asemassa kun maahantuojalta tulee korjauskamppiksia?
#7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
29.08.22 - klo:12:24
Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 27.08.22 - klo:16:40
kannattaa katsoa, kun on täysi. Obdeleven näyttää kuljettajan käytössä olevan kapasiteetin. Mitä nopeesti lueskelin niin brutto olisi 8,7 ja siitä karkeesti 6 olisi kuskin käytössä, jos menee samalla tavalla kuin Passatissa eli ~70%. Obdelevenillä kyllä näkee live datasta paljon akuissa on potkua jäljellä, kun polttis hörähtää. Passatissa niin että täytenä 95% ja kuskille tyhjänä 25% jäljellä. Mulla isompi akkuinen( brutto 13) Passat lataa akkuihin 8- 8,8 kwh ja siltii pääsee sen 50-60 km kesällä. kesäkeleillä. En olis niin hirveen huolissaan.
Kiitos, tarkemmalla googlauksella löysinkin noita luettelemiasi lukuja vastaavia tietoja nettokapasiteetista, käytettävissä olevasta siis. ,,sken luin 92,5% varaustasolla akun energiasisällöksi 5,4kWh, ja netin keskusteluista täyden latauksen lukemaksi kerrotaan 5,8-6kWh. Tähän nähden akku olisi siis ihan kunnossa.

Kävinpä vielä varmuudeksi huoltiksella tarkastamassa renkaiden ilmanpaineet, kun vähentynyt range tosiaan ihmetytti. Kesän alussa ostin uudet renkaat, joten aluksi en uskonut paineissa olevan vikaa. Ovat tainneet pistää väärät paineet renkaisiin, sillä kaikki oli 1,9bar. Ei ihme jos noilla paineilla kulutus noussut. Nyt laitoin kaikkiin 2,6bar, ehkä tällä saa muutaman kilometrin rangea lisää.
#8
Olisiko kellään GTE omistajalla täällä mahdollisuutta katsoa OBDelevenillä akun energiamäärän kun latausta 100%?
#9
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
27.08.22 - klo:14:32
Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 27.08.22 - klo:13:10
Helpoimmalla pääset, kun lasket akun ulosannin: km*kwh/100. Toinen tapa on hankkia obdeleven, jolla pystyy katsomaan kuinka paljon akku on ottanut löylyä sisään latauksessa.Hyvin vähän on tullut 1,5 vuoden aikana eteen kokonaisten akkujen vaihtoja.
OBDelevenillä katsoin akun energiamäärän ja lataustason, 55% lataustasolla sanoi akussa olevan 2800Wh energiaa -> 100% vastaisi 5,1kWh. Kyseessä siis Golf GTE, akun nettokapasiteetti speksien mukaan ilmeisesti 7,8kWh. Lataus tyhjästä täyteen vie 6,2kWh energiaa seinästä.
#10
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
27.08.22 - klo:12:48
Onko kellään täällä tietoa GTE-yksilöistä, joihin olisi volkkarin takuuna vaihdettu akkuja? Epäilen oman auton akun hiipuvan (kokemusten ja lukujen valossa). Volkkarilla olivat epäileväisiä ja sanoivat, että olisi todella harvinaista, kuulma vain pari autoa käynyt koskaan edes tutkimuksissa. Lisäksi muistuttivat, että voisi tulla 1000e lasku tutkimuksista, jos ei todeta akun olevan viallinen.

Autolla ikää alle 5v ja ajettu 100tkm, olisiko näin tuoreeltaan hiipunut akku tosiaan niin harvinainen, ettei huoltoneuvoja muista edes kuulleensa vastaavasta?
#11
Elektroniikka / Vs: Obdeleven
27.08.22 - klo:12:43
Osaako joku ottaa kantaa miten tarkka tieto on OBDelevenin antama hybridiauton (Golf GTE) akun energiasisällön lukema? Voiko tähän luottaa jos lähtee reklamoimaan viallista akkua?

#12
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
08.08.22 - klo:11:32
Miten selvittäisin ajoakun kunnon ennen kuin alan kyselemään maahantuojalta akkutakuusta? Range viime kesästä tipahtanut 25%, ja latausasema näyttää ladatun sähkön määrän olevan noin 78% akun ilmoitetusta nettokapasiteetista. Tässä nyt kyse Golf GTE:stä, mutta tällä puolella foorumia keskustelu on aktiivisempaa.

Eli kun lataan kotona töpselistä (ja välissä energiamittari) tai julkisesta latausasemasta, niin ladattu energiamäärä on noin 6,1kWh, ja tämä sisältänee lataushäviötä 10-20%(?). Akun nettokapasiteetti googlattuna olisi 7,8kWh. Jos lataushäviöksi ajatellaan 10%, niin akkuun menee siis noin 5,5kWh, joka on 70% nettokapasiteetista. Tämä on käsittääkseni viallisen akun määritelmän raja. Volkkari ilmeisesti ottaa aika tuntuvan palkkion akun tarkastuksesta mikäli eivät totea sitä vialliseksi, joten olisiko joku varma keino selvittää tilanne itse?
#13
Aikaisempi golffini oli vm 2013 1.4TSi moottorilla (140hv), ja nyt on ajossa vm. 2017 GTE. GTEllä tyhjällä akulla mökiltä lähtiessä keskikulutus 150km matkalla asettunut yleensä johonkin 5-5,5l/100km tienoille. Täydellä akulla matkaan lähtiessä päässyt alimmillaan 4,3l/100km. Matkasta noin 100km on motaria, missä 120km/h rajoitus.

Edellisellä 1.4TSi:llä kulutus pyöri samoissa lukemissa. Alimmillaan mentiin maantiellä noin 4,5l/100km kulutuksella, motariajot ehkä 5,5-6/100km.

GTE:ssä on viisi ajotilaa: e-mode (täysin sähköllä), hybridi (ajaa välillä sähköllä, liikkeellelähdöt ja pienet nopeudet), hold (pitää varaustason yllä), charge (lataa akkua ajossa) ja GTE (pitää akun varaustason puolillaan, avustaa reippaasti sähköllä ja antaa tarvittaessa koko tehon käyttöön). Auton ilmastointi ja lämmitys toimivat täysin sähköllä, eli jos akku loppuu kokonaan, niin hybriditilakin generoi sinne vähän sähköä.
#14
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.02.22 - klo:15:11
Lainaus käyttäjältä: Olbo - 13.02.22 - klo:20:07
Ekaa ongelmaa passatissa... Matka-ajossa vähän väliä nykäisee. Vaikee kuvailla sen tarkemmin mutta esim 90kmh vauhdissa ehkä 15-45 sekunnin välein pieni "katkos"
Jos pelkälle sähkölle vaihtaa niin ei mitään ongelmia. Ainut vaan että huomenna tarttis ajaa 400km niin sitä ei hybridin rangella pääse.
Onkos kellään ollut vastaavaa? Sateinen/loskanen keli niin voisko vaikuttaa?
Golffi teki reilu vuosi sitten samaa, nykäisi ikään kuin olisi yrittänyt vaihtaa vaihdetta isommalle, vaikka mentiin jo isoimmalla vaihteella. Ongelma ilmeni juurikin jossain 80km/h vauhdissa, motarilla meni tasaisesti. Huollossa tästä mainitsin, päivittivät ECUn ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmaa. Mitään en tuosta päivityksestä joutunut maksamaan.
#15
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
09.02.22 - klo:14:52
Lainaus käyttäjältä: mattix - 09.02.22 - klo:10:22
Tai 2v / 30000km edellisestä tarkastushuollosta.
GTE Golffissa ainakin on 1v/15000km myös tarkastushuollon väli?
#16
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
31.01.22 - klo:15:05
Osaisiko joku avata vähän tuota e-managerin toimintalogiikkaa; millon lataus alkaa ja loppuu, millon lämmitys alkaa ja loppuu? Tuntuu, että useammin on akku vajaa kuin täynnä kun ajastuksen jälkeen lähden liikenteeseen.

Alempi varausraja asetettu 50%, latausvirta max.

Pari esimerkkiä:

Lähdin liikenteeseen 20 minuuttia ajastetun ajan jälkeen. Akku oli noin 85% täynnä, lämmitys yhä päällä. Alkaako auto siis lähtöajan jälkeen käyttämään lämmitykseen virtaa akusta eikä laturista?

Lähdin liikenteeseen tunnin ajastettua aikaa aiemmin. Auto luonnollisesti kylmä, mutta akku jo lähes täynnä. Jotenkin kuvittelin, että tuon ajastuksen idea olisi ajoittaa lataus loppumaan kutakuinkin lähtöaikaan, jotta akku olisi mahdollisimman lämmin liikkeelle lähtiessä? Jos tuo tunnin etuajassa on jo täynnä, niin sehän on taas kylmä kun lähdetään liikkeelle.

#17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
26.01.22 - klo:14:24
Lainaus käyttäjältä: avtsi - 26.01.22 - klo:13:58
Ja kuuma ilma nousee ylöspäin, ainakin teoriassa lämmittäen moottoritilaa. Laitoin ihan mielenkiinnosta webaston hyrisemään ja mittaan 20min päästä onko mitään vaikutusta moottoritilan lämpötilaan.
20min jälkeen infrapunamittari näytti moottoritilassa 2-4c, auton ulkopuolelta mitattuna -2c. Eli ei nyt merkittävää nousua ainakaan tässä ajassa.
#18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
26.01.22 - klo:13:58
Lainaus käyttäjältä: M_M - 26.01.22 - klo:13:28
Webaston pakoputki tohottaa suoraan alaspäin, olisiko se lätäkkö kuitenkin vain kuumien pakokaasujen sulattama...?
Ja kuuma ilma nousee ylöspäin, ainakin teoriassa lämmittäen moottoritilaa. Laitoin ihan mielenkiinnosta webaston hyrisemään ja mittaan 20min päästä onko mitään vaikutusta moottoritilan lämpötilaan.
#19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
26.01.22 - klo:13:27
Onkohan webaston käytöstä moottorin kannalta jotain teoreettista hyötyä kovilla pakkasilla? Ilmeisestihän webasto ei moottoria lämmitä, mutta olen pannut merkille, että moottorin alla on sula lätäkkö aina webaston käytön jälkeen. Teoriassa ainakin siis moottoritilan lämpötila nousee webastoa käyttäessä.

Ajattelin tänään mittailla minkälainen merkitys tuolla moottoritilan lämpötilaan on, mutta onkohan esim. 10c lämpötilan muutoksella mitään käytännön merkitystä moottorin lämpötilaan webaston 20-30min käyttöajalla? Onko kukaan tämmöistä pohtinut?

#20
Lainaus käyttäjältä: Sergey - 02.05.21 - klo:23:33
Minulla taittaa nyt olla tuo edellä mainittu Hollannista tuotu yksilö. Huoltokirjan merkinnät täsmää ja kilsoja 86tkm.

Mutta asiaan, tuo akun range on kyllä merkillinen. Oulussa ollaan eli nollakeliä ja aurinkoa ollut viikkokausia, ja range vaihtelee 32-43 km. Säät ei ole vaihdellut noin paljoa, 32-34km on hyvin yleinen lähtötilanne ajastimella. Range yleensä on kyllä varsin tarkka, esim kun lupautui kestämään 38 km, pääsin 38.6 km tai kun oli 43, pääsi 41.5km.

Kannattaako siinä ajastimessa pitää 100% vai mikä olisi hyvä? Mikä on oletus? Vähän tuo kismittää tuo range kun koeajolla pääsi 41 km, ja kun kotiin pääsi, niin aika harvoin ollut yli 35. Koeajo oli suoraan lämpimästä hallista. Minulle 40 km tulee päivittäin, ja muuttamana päivänä on sen päässyt.
Onko tuossa 2015 mallissa nähtävillä "potential range" tjsp? Eli kun radion näytöstä katson omassa 7.5 GTE:ssä "e-näytöt" valikkoa, niin se näyttää rangen ja paljonko rangea saa lisää mikäli pistää pois lämmitystä, ilmastointia jne. Kun auto on lämmin, niin lämmityslaitteen pitäminen esim. 20c asetuksella ei juurikaan vähennä ilmoitettua rangea, mutta kylmänä saattaa näyttää rangeksi 30km ja potentiaaliksi +12km. Yhteenlaskettuna noista tulee aika tasaisesti kyllä jotain 40-45km väliltä, mutta auto tosiaan arvio todellista rangea varmaan ulkolämpötilan, akuston lämpötilan ja sisälämpötilan funktiona.
#21
Lainaus käyttäjältä: makelja - 09.03.21 - klo:10:08
Kyllä se tuossa vanhemmassa mallissa on todellisuudessa vain sen 30km. Jotta pääsisit 50 tai yli se pitäisi olla Golf 7.5.
Ja talvi vielä vähentää tuota matkaa. En ole minäkään päässyt 2020 mallisella Passat GTE:llä vasta kuin 50 kilometriin, vaikka lähdöt duunista on lämpimästä parkkihallista.
Oma 7.5 GTE näyttää täyteen ladattuna maksimissaan 45km rangeksi, ja 40km olen tällä onnistunut kesällä ajamaan. Talvella kylmästä hallista suoraan latauksesta lähtiessä 30km on ihan maksimi. Rangesta tosiaan lähtee heti 12km jos ei ole esilämmitetty ja lämmitystä pitää päällä.
#22
Öljynvaihtohuolto ja tarkastushuolto ovat toisistaan riippumattomasti 15tkm/1v välein. Mielestäni molemmilla on tuo sama väli, joten outoa jos sanoo huollon olevan ajankohtainen 15tkm myöhemmin, kun se on se huoltoväli?

Viimeisin tarkastushuolto oli 140e ilman raitisilmasuodattimen vaihtoa, öljynvaihtohuolto vähän alle 200e.
#23
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
12.10.20 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: avtsi - 05.10.20 - klo:09:32
Kysäsen tälläkin puolella, kun on Golfin keskustelua aktiivisempaa ja sama tekniikka kuitenkin.

2017 Golf GTE alkoi eilen erikoisesti nykimään...

Kellään muulla kokemusta vastaavasta?
Pävitetään nyt tilanne täälläkin, vaikka ei välttämättä Passatiin pädekään. Tähän tuli ehkä selvyys määräaikaishuollossa asiasta mainittuani. Tehtaalta oli elokuussa tullut tiedote, jonka perusteella päivittivät moottorinohjauksen. Ei koitunut kuluja minulle.
#24
Lainaus käyttäjältä: avtsi - 05.10.20 - klo:09:25
2017 Golf GTE alkoi eilen erikoisesti nykimään...

Onko kokemusta vastaavasta? Auto menossa perjantaina määräaikaishuoltoon, niin pitänee mainita tästä siellä.
Tähän saatiin ehkä jokin ratkaisu huollossa. Sanoivat tehtaalta tulleen elokuussa tiedotteen, jonka perusteella päivittivät moottorinohjauksen.
#25
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
05.10.20 - klo:09:32
Kysäsen tälläkin puolella, kun on Golfin keskustelua aktiivisempaa ja sama tekniikka kuitenkin.

2017 Golf GTE alkoi eilen erikoisesti nykimään. About nopeuksilla 50-80km/h tuntui kerran pari minuutissa nykäisy, ikään kuin veto olisi katkennut ja kytkeytynyt takaisin päälle. Ehkä vähän vastaavasti, kun akun loppuessa käyttövoiman siirtyessä sähköstä polttomoottoriin, mutta selkeästi voimakkaammin (kun moottori on ensin käynnistynyt lämpeämään, ja sitten käynnissä ollessa kytkeytyy voimalinjaan). Normaalit vaihdot sähkön/polttomoottorin välillä eivät tunnu juuri miltään.

Aluksi jännitti pääseekö kotiin asti, kun nykiminen tuntui pahenvan/yleistyvän. Pysähdyin ja käynnistin auton uudelleen. Tällä ei ollut vaikutusta. Vaihdoin hybriditilasta sähköön, niin sitten ei nykinyt. Sitten kun päästiin motarille, niin 120km/h vauhdissa kulki taas ihan tasasesti hybriditilassakin. Taas kun poistuttiin motarilta, niin nykäisi pariin otteeseen 60-80km/h vauhdeissa ja sitten loppui. Nyt eilisen jälkeen en ole enää samaa huomannut.

Viikko sitten kun peruuttelin pihassa pelkällä sähköllä lähes tyhjällä akulla, niin hitaasti kantin yli ryömiessä sähköllä alkoi myös auto täristämään, vähän kuin olisi ollut huono kontakti jossain sähkömoottorin kaapelissa. Tämä meni ohi uudelleenkäynnistyksellä, ja tosiaan eilen ei ainakaan sähköllä nykinyt.

Kellään muulla kokemusta vastaavasta?
#26
2017 Golf GTE alkoi eilen erikoisesti nykimään. About nopeuksilla 50-80km/h tuntui kerran pari minuutissa nykäisy, ikään kuin veto olisi katkennut ja kytkeytynyt takaisin päälle. Ehkä vähän vastaavasti, kun akun loppuessa käyttövoiman siirtyessä sähköstä polttomoottoriin, mutta selkeästi voimakkaammin (kun moottori on ensin käynnistynyt lämpeämään, ja sitten käynnissä ollessa kytkeytyy voimalinjaan). Normaalit vaihdot sähkön/polttomoottorin välillä eivät tunnu juuri miltään.

Aluksi jännitti pääseekö kotiin asti, kun nykiminen tuntui pahenvan/yleistyvän. Pysähdyin ja käynnistin auton uudelleen. Tällä ei ollut vaikutusta. Vaihdoin hybriditilasta sähköön, niin sitten ei nykinyt. Sitten kun päästiin motarille, niin 120km/h vauhdissa kulki taas ihan tasasesti hybriditilassakin. Taas kun poistuttiin motarilta, niin nykäisi pariin otteeseen 60-80km/h vauhdeissa ja sitten loppui. Nyt eilisen jälkeen en ole enää samaa huomannut.

Viikko sitten kun peruuttelin pihassa pelkällä sähköllä lähes tyhjällä akulla, niin hitaasti kantin yli ryömiessä sähköllä alkoi myös auto täristämään, vähän kuin olisi ollut huono kontakti jossain sähkömoottorin kaapelissa. Tämä meni ohi uudelleenkäynnistyksellä.

Onko kokemusta vastaavasta? Auto menossa perjantaina määräaikaishuoltoon, niin pitänee mainita tästä siellä.
#27
2017 Golf GTE alkoi eilen erikoisesti nykimään. About nopeuksilla 50-80km/h tuntui kerran pari minuutissa nykäisy, ikään kuin veto olisi katkennut ja kytkeytynyt takaisin päälle. Ehkä vähän vastaavasti, kun akun loppuessa käyttövoiman siirtyessä sähköstä polttomoottoriin, mutta selkeästi voimakkaammin (kun moottori on ensin käynnistynyt lämpeämään, ja sitten käynnissä ollessa kytkeytyy voimalinjaan). Normaalit vaihdot sähkön/polttomoottorin välillä eivät tunnu juuri miltään.

Aluksi jännitti pääseekö kotiin asti, kun nykiminen tuntui pahenvan/yleistyvän. Pysähdyin ja käynnistin auton uudelleen. Tällä ei ollut vaikutusta. Vaihdoin hybriditilasta sähköön, niin sitten ei nykinyt. Sitten kun päästiin motarille, niin 120km/h vauhdissa kulki taas ihan tasasesti hybriditilassakin. Taas kun poistuttiin motarilta, niin nykäisi pariin otteeseen 60-80km/h vauhdeissa ja sitten loppui. Nyt eilisen jälkeen en ole enää samaa huomannut.

Viikko sitten kun peruuttelin pihassa pelkällä sähköllä lähes tyhjällä akulla, niin hitaasti kantin yli ryömiessä sähköllä alkoi myös auto täristämään, vähän kuin olisi ollut huono kontakti jossain sähkömoottorin kaapelissa. Tämä meni ohi uudelleenkäynnistyksellä.

Kellään kokemusta vastaavasta? Auto menossa perjantaina määräaikaishuoltoon, niin pitänee mainita tästä siellä.
#28
Lainaus käyttäjältä: jkk8 - 25.06.20 - klo:12:33
Niin ja ennen edellämainittua törmäyksenestovaroitin sekosi, hälytti ja äkkijarrutti vaikkei edessä ollut mitään.
Varasin juuri ajan vianetsintään, kun autossa on viikon aikana kahdesti alkanut törmäyksenestovaroitin hälyttämään ja samaten ACC valittanut vikaa. Kummallakaan kerralla ei auto jarruttanut, sainkohan sen ohitettua, kun hieman painelin jarrua/kaasua eli reagoin siihen?

Onko kellään kokemusta, että auto olisi mennyt limp modeen? Tämmöinenkin kävin keväällä, en edes tajunnut ensin kun sähkö toki avusti liikkumisessa. Sitten kun sähkö oli käytetty, niin ei motarilla saanut enää kiihdytettyä. Vaihtoi vain pienempää sisään ja ei kiertänyt yli 5000rpm.

Kaikki viat toistaiseksi mennyt ohi auton uudelleenkäynnistyksellä. Tuo limp mode vaan muistuttaa edellisestä tsi-golfista, jossa oli ahtopaineensäädin hajoamassa.
#29
Mites tuo välys vauhtipyörässä tarkalleen tuntui? Itse olen välillä ihmetellyt esim. parkkipaikalla vekslatessa jonkinlaisia nykäyksiä, ikäänkuin vaihde olisi pois ja vähän terävästi kytkeytyy takaisin päälle. Ehkä useimmin tullut esiin kun on sähköllä peruuttanut hitaasti ruutuun, jolloin on siis välllä kaasupoljin täysin ylhäällä ja välillä varovasti painettu lisää "kaasua". Tai ehkä jopa niin, että on jarrulla säädellyt vauhtia, kun ryömiihän tuo ilman kaasun painamista.

Samanlainen välillä tuntunut, kun on vaihteisto B-asetuksella hidastanut valoihin ja alkanutkin kiihdyttämään ennen auton pysähtymistä kokonaan. Nimenomaan tuntunut, kuin olisi jotain välystä jossain. DSG-vaihteistoista kun ei ole kokemusta, niin en tiedä missä määrin tuommoiset nykäykset on normaaleja. Joku taisi joskus sanoa, että ainakin 1->2 vaihto on vähän kulmikkaampi, kuin muut.

Oma auto on kuitenkin alle 50tkm ajettu, joten herättänyt vähän ihmetystä jos jossain välystä olisi. No, sattumalta tuli juuri Volkkarilta kirje, että uuden asiakkuuden kunniaksi saan autolle veloituksetta kuntotarkastuksen. Ehkä tuosta voisi mainita siellä.
#30
Lainaus käyttäjältä: passo_s - 26.03.20 - klo:10:29
Passat GTE 2019, 22 tkm
^ mulla oli DSG 7 portainen laatikko  Passat 1.6 TDi:ssä vm 2017, se toimi jotenkin perstuntumalta siistimmin kuin GTE:n laatikko. GTE:n DSG:ssä häiritsee eniten se että luiskalle pysäköidyllä autolla liikkeelle lähtiessä vaihdekeppi on ”jumiutunut” P asentoon, kyllä se irrottaa parkilta mutta hieman tarpeettomasti vaatii kädestä voimaa.
Jostain muistan lukeneeni, että juuri tästä syystä DSG:llä pysäköidessä vinoihin paikkoihin tulisi käyttää käsijarrua? Ja käsijarru päälle ennen, kuin laitetaan vaihde P:lle (tai ainakin ennen, kuin jalkaa nostaa jarrulta).

Itse viikko sitten ihmettelin motarilla, kun auto ei halunnut kulkea mihinkään. Aluksi ei huomannut kun sähkö avusti alkukiihdytyksessä GTE modissa, mutta hybriditilassa kaasun painaminen vain pudotti vaihteen pienemmälle eikä kiertänyt yli 5000rpm. Oli mennyt limp-modeen, vaikka mitään vikailmoituksia ei tullut. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimi taas normaalisti.

Erikoista, sillä edellinen golffi kun teki näin niin siitä oli hajoamassa ahtopaineensäädin, mutta syttyi sentään vikavalo.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy