Volkswagen Up

Aloittaja RTWteam, 21.08.11 - klo:13:59

« edellinen - seuraava »

jni

Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

nemos

AMS:n testissä Poloa vastaan Up sai samat pisteet ajo-ominaisuuksista: jäi hieman suuntavakavuudessa, mutta vastaavasti ohjaus arvioitiin Poloa paremmaksi. Sisätiloissa ero Polon hyväksi oli pienin mahdollinen. Eroa Polon hyväksi tuli istuimissa, melutasossa, jousitusmukavuudessa ja varustetasossa.

Upin sisustus olisi minun mielestäni huomattavasti tasokkaamman näköinen, jos ovet olisi ollut varaa verhoilla kokonaan. Nyt peltiä on aika laajasti näkyvissä. Joka tapauksessa Up tuntuu päihittävän vanhemmat kokoisena selvästi. Sama taitaa päteä suomalaiseen hinnoitteluun.
Volvo XC60 T8 Inscription

vee50

Lisää ovia.


Urlaub

Lainaus käyttäjältä: nemos - 08.01.12 - klo:17:16
Joka tapauksessa Up tuntuu päihittävän vanhemmat kokoisena selvästi. Sama taitaa päteä suomalaiseen hinnoitteluun.

Ainakin Suomessa päävastustaja lienee Aygo/107/C1 -kolmikko ja myös Suzuki Alto. Se taas aiheuttaa painetta Upin hinnoittelulle. Kaikki mikä menee hinnat alkaen mallissa yli 9.999,- euron, on liikaa. Pahaa pelkään, että Upin hinta alkaa 12 tai jopa 13 tonnista.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 23.01.12 - klo:13:45
Ainakin Suomessa päävastustaja lienee Aygo/107/C1 -kolmikko ja myös Suzuki Alto. Se taas aiheuttaa painetta Upin hinnoittelulle. Kaikki mikä menee hinnat alkaen mallissa yli 9.999,- euron, on liikaa. Pahaa pelkään, että Upin hinta alkaa 12 tai jopa 13 tonnista.
Riippuu paljolti myös siitä mitä varusteita on vakiona. Perusmallin hinta voi olla halpakin, koska kaikki tilaavat kuitenkin ilmastoinnin radion jne. Toinen vaihtoehto on sitten tarjota tuohon 12 kâ,¬:n hintaan hyvät varusteet.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 23.01.12 - klo:17:41
Riippuu paljolti myös siitä mitä varusteita on vakiona. Perusmallin hinta voi olla halpakin, koska kaikki tilaavat kuitenkin ilmastoinnin radion jne. Toinen vaihtoehto on sitten tarjota tuohon 12 kâ,¬:n hintaan hyvät varusteet.

Ainakin C1:een on tuohon 9.999,- euroon saanut kampanjoissa radion ja ilmastoinninkin. Takaovista on joutunut maksamaan extraa.

Tuossa hintaluokassa on ongelmana lisävarusteiden myötä liian nopeasti kasvava hinta.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 23.01.12 - klo:13:45
Ainakin Suomessa päävastustaja lienee Aygo/107/C1 -kolmikko ja myös Suzuki Alto. Se taas aiheuttaa painetta Upin hinnoittelulle. Kaikki mikä menee hinnat alkaen mallissa yli 9.999,- euron, on liikaa. Pahaa pelkään, että Upin hinta alkaa 12 tai jopa 13 tonnista.

13 t on realismia, kun Saksassa Move Up -version hinta on 10 650 ja ilmastointi+radio 895. Siihen veroa pari tonnia.
Volvo XC60 T8 Inscription

ePa


Urlaub

Lainaus käyttäjältä: nemos - 23.01.12 - klo:18:55
13 t on realismia, kun Saksassa Move Up -version hinta on 10 650 ja ilmastointi+radio 895. Siihen veroa pari tonnia.

Melko tiukaksi voi mennä myyminen, kun kilpailijoilta saa samalla tuhatluvalla selvästi pykälää suurempia autoja.  :-\ Eipä Volkkari koskaan se halvin mahdollinen vaihtoehto ole toki ollutkaan, mutta silti puhutaan mini- vs. pikkuautoista.

Esimerkkejä 13 tonnin hintaluokasta:

Renault Clio 13.300
Ford Fiesta 13.500
Nissan Micra 13.900
Skoda Fabia 13.900



VAG!

Lainaus käyttäjältä: nemos - 23.01.12 - klo:18:55
13 t on realismia,

Kova on hinta, jos noin ylös kipuaa. Kuten Urlaubkin toteaa, niin tuolla rahalla saa jo "oikeita" autoja. VW ei sentään ole niin Premiumia, että siitä voisi pyytää ihan mitä vain.

eGetin

Toivottavasti saisivat jollain kikkailtua 11kâ,¬ pintaan perusmallin niin olisi edes jotain toivoa saada tuota kaupaksi Suomessa.

Cyclic Stig


eGetin

1.0TSI? Tulisikohan tuo syrjäyttämään 1.2TSI:n jossain vaiheessa :)

Cyclic Stig


eGetin

Up! tullut konfiguraattoriin - ei hyvä. Lähtöhinta 13kâ,¬ tappaa tuon mallin Suomessa totaalisesti. Ilmastointikin on lisävaruste josta joutuu maksamaan 500â,¬.

hosee

Ohhoh. Onhan hinnoittelussa menty pahasti metsään; jos maahantuoja ei tuon parempaan ole pystynyt, olisi kannattanut olla ottamatta mallia hinnastoon lainkaan.....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 01.02.12 - klo:10:06
Up! tullut konfiguraattoriin - ei hyvä. Lähtöhinta 13kâ,¬ tappaa tuon mallin Suomessa totaalisesti. Ilmastointikin on lisävaruste josta joutuu maksamaan 500â,¬.

Just..

Ruksitaan varusteiksi "pakolliset" eli ilmastointi, talvipyörät ja lohkolämmitin niin ollaan jo 14.500 eurossa. Metalliväristä ei kannata edes haaveilla. Tulevaisuudessa vielä tonni lisää takaovista.

Täytyy nyt laskea sisarmerkkien varaan. Seatilta on turha odottaa mitään, kun on Volkkarin kanssa sama maahantuoja. Näin ollen pitää laskea Skodan varaan.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 01.02.12 - klo:11:33
Ruksitaan varusteiksi "pakolliset" eli ilmastointi, talvipyörät ja lohkolämmitin niin ollaan jo 14.500 eurossa.

Kyllä on VV-auton neukkarissa kovat luulot oman merkin arvosta. Aivan posketon hinta tuosta autosta. Se on kuitenkin vain volkkari, ei Audi.

765turbo

Ei auta ku odottaa kuumeisesti Citigoa, josko hinta jäis naftisti yli 10kâ,¬:n
Tsekeissä alkaen 8219â,¬, joten toivo elää kivasta kakkosautosta :)

http://cc.skoda-auto.com/cze/pages/step1.aspx?carlinecode=61112


Riku Rassi

LainaaKyllä on VV-auton neukkarissa kovat luulot oman merkin arvosta. Aivan posketon hinta tuosta autosta. Se on kuitenkin vain volkkari, ei Audi.

Kompaan kyllä tässä asiassa, etekin kun halvin Fabia taitaa olla about 14.000 â,¬uroa. Se täytyy kyllä sanoa, että turbolla varustettuna tehoja on ainakin tarpeeksi. 
A lawyer with his briefcase can steal more money than a hundred men with guns

bowtie81

harmi joo että hinnoiteltu noin pieleen. Mutta tuo GT versio alkoi kyllä heti oikeasti kiinnostaa, se on varmaan hauska ja hyvä ajaa. Mutta voiko tuolla sitten korvata ykkösauton, kun ei ole kuin yksi auto, tilaa ei tarvi mutta hiljainen ja mukava matka-auto kyllä pitäisi olla, mukava matka-ajossa tuo up! on mutta onko hiljainen? Veikkaan, että kun tuo GT joskus tänne tulee myyntiin, hinta on 20kâ,¬:on paikkeilla, joka on kyllä sitten taas hirvee summa tollasesta kiposta.. Ehkä Mii FR tai Citigo vRS :)

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 01.02.12 - klo:11:33
Just..

Ruksitaan varusteiksi "pakolliset" eli ilmastointi, talvipyörät ja lohkolämmitin niin ollaan jo 14.500 eurossa. Metalliväristä ei kannata edes haaveilla. Tulevaisuudessa vielä tonni lisää takaovista.

Täytyy nyt laskea sisarmerkkien varaan. Seatilta on turha odottaa mitään, kun on Volkkarin kanssa sama maahantuoja. Näin ollen pitää laskea Skodan varaan.
Laskeskelin omaksi setupiksi 15 500â,¬, että taisi jäädä meikäläisen suunnitelmat Upin hankinnasta sitten siihen ;D No, onneksi Nettiauto on täynnä halpoja bensa-Golffeja... :)

Moveup

Oma Move up! tilattu tänään. Musta, 55kW, Cool&Sound ja tekniikka paketti. Alle pitäs saada 22.2.2012. Normi toimitus aika noin 3kk. Sain ennakkotilatuista autoista yhden. Navin oisin ottanut, muttei ollut saatavilla noissa ennakko autoissa.

Nils

up! ensiesittelyssä 17.-18.3.Auton vaihto edessä syksyllä,joten ehtii nähdä Seat- ja Skoda-versioiden hinnat.
Lieneekö jälleenmyyntiarvoissa eroa,vaikka tehdään samassa paikassa vrt.Toyota Aygo/Peugeot 107/Citroen C1.
Noista Aygolla paras arvostus.

eGetin

Pitääpi käydä Tampereen Laakkosella huomenna kummastelemassa josko olisi koeajettavana mokoma. Sisällä oli jo alkuviikosta kun piti marssia jälleen kerran varaosatiskille. Ei vaikuttanut ainakaan pikavilkaisulla yhtään hassummalta, ei vain uskaltanut jäädä pidemmäksi aikaa siihen pällistelemään kun kolme innokasta myyjää jo odottelivat koska aukaisen oven ja he voivat hyökätä myymään autoa ;D

E: Takakontti oli äkkiseltään katsottuna melkein samankokoinen kuin Polossa! :D

eGetin

Kävikö täältä muut kokeilemassa up!:a nyt koeajoviikonloppuna? Oli erittäin positiivinen yllätys nimittäin, parempi ajaa kuin mitä oletin.

Ohjaus oli siis about samanlainen kuin Polossa - kevyt mutta suht tunnokas. Todella vaivaton pyöritellä taajamassa ja maantiellä ei tarvitse paljoa kaitseta kun auto menee suoraan ja vakaasti (motarillakin 120 lasissa). Motarilla ei isotkaan heitot tuntuneet pahoilta jäykän alustan ansiosta, taajamassa enempikin häiritsi kun jokainen töyssy tuli pintakovan alustan läpi. No, auto on pohjimmiltaan kymppitonnin hintainen joten eipä tuosta liikaa voi valittaa. Näppärä ajella kuitenkin eikä pelota mennä motarillakaan isojen autojen seassa. Melkein voisi sanoa että tämä on kuin Polo ajaa hieman jäykemmällä alustalla varustettuna.

Näkyvyys... voiko nykyautossa olla oikeasti näin hyvä näkyvyys ulos?! Kaksiovisuus mahdollistaa isot sivuikkunat ja taakse katsottaessa ei haittaa että sivuikkunat ovat vähän hölmösti muotoillut kun oikeasti sitä katsoo melkeinpä takaikkunasta ulos ;D Katvealueita ei pahemmin ollut 180 asteen alueella eteenpäin katsottaessa mutta tosiaan takaviistoon katsottaessa takaikkunat ovat aika huonosti muotoiltu (juuri siitä mistä luulisi katsovan ulos tuleekin kapeneva kohta). Taakse näki hyvin ja peileistä pystyi peruuttelemaan oikein mainiosti. Tässä suhteessa siis reilusti Poloa parempi.

Melutaso... heh, no tämä on pikkuauto. Hakkapeliitta 7:t (175/65 R14) kuuluivat aika reippaasti sisään - seikka mikä ei itseä häiritse kun tuossa Mk3 Golfissa on yhtä paljon metakkaa sisällä. Poppeja ei paljoa kokeiltu mutta kyllä sieltä jotain mökää tuntui tulevan ulos.

Navigaattoriviritys oli oikein hauska. Koeajoautossa ei voinut tietenkään olla tekniikkapakettia (kuka nyt vakkaria tai ajotietokonetta haluaisi?!) mutta tosiaan tuossa navigaattorissa on myös radion kontrolleja jos ei halua perinteistä kautta ohjastaa sekä sieltä löytyy kattava ajotietokone. Ajotietokoneen puolelta oli hauska huomata että koko päivän koeajorupeaman päätteeksi (olin viimeinen koeajaja) kokonaisuudessaan navigaattorissa ollut keskikulutus oli 5.6l/100km! Ja arvatenkin tuollaista pikkukinneriä poljetaan kuin vierasta sikaa. Kun katseltiin hetkellistä kulutusta niin tuo kulkee suunnilleen höyryillä tasamaalla. Vakionopeudensäätimellä voisi saada maantieajossa vielä parannettua kulutusta sillä kaasu on yhtä suurpiirteinen kuin 1.2 vaparibensa Polossa. Jos vain haluaa niin eiköhän tuon tosissaan saa menemään luvattuihin lukemiin. Ihan heti ei päästy kuitenkaan jyvälle mitä ne navigaattorin "Think blue" -jutut oikein olivat. Tämän lisäksi yllättävänä yksityiskohtana koko systeemi oli tosissaan suomeksi. Tämä lienee Navigonin ansiota, navigaattoritoiminnon takaa kun tosissaan paljastui täysiverinen Navigonin navigaattori.

Moottori oli veikeä. Koeajoautossa oli se tehokkaampi 55kW versio ja autossa oli minä sekä kaksi muuta ihmistä. Normaalia isompi kuorma siis tämän auton kohdalla. Suhteessa isohkosta kuormasta huolimatta tuo litrainen maitopurkki tuntui jaksavan kuljettaa kevyttä koria iloisesti eikä edes motarilla tullut mitään ongelmaa. Kulkupuolen suhteen tuolla uskaltaa lähteä maantielle pidemmällekin reissulle, sillä rekasta pääsee ohi siinä missä vaikkapa äitini 1.6TDI 4motion farkku-Golfilla. Paperilla kiihtyvyysarvot ovat hyvin samaa luokkaa ja ihan käytännössäkin kulkupuoli on hyvin samanlainen (joskin Golfilla ajaessani ei kyydissä ole ollut ketään, nyt up!:ssa oli kaksi henkeä meikän lisäksi tosiaan). Kuten aiemmin mainitsin ei moottori syö bensaa oikeasti juuri ollenkaan. Olisi hauskaa saada tällainen vaikka viikoksi ajoon ja katsoa millaiseksi kulutuslukemat muodostuisivat. Moottorista lähtevät äänet ovat juurikin sitä mitä kolmipyttyiseltä bensakoneelta voisi olettaa. Samanlaista ärjyntää oli siis tarjolla kuin 1.2 Polossakin :) Kaasupoljin oli yhtä suurpiirteinen kuin tuossa vapari-Polossakin, eli vakkari olisi kyllä aika "pakollinen" jos ajaa muuallakin kuin kaupungissa. Konepellin avatessa oli hauska huomata että itse moottori oli samankokoinen kuin vieressä pönöttävä akku :D Konehuoneessa oli tilaa valtavasti, moottori oli sijoitettu aivan keulaan ja sen takana näkyi olevan tilaa vielä toiselle mokomalle. Pohjapanssaria ei konetilasta pällistelemällä näkynyt olevan eli luulen tämän olevan aika helppo huollettava itse reilun tilan ja simppelin rakenteensa ansiosta.

Tilat olivat yllättävän hyvät tällaiseksi pikkukinneriksi. Takakonttiin mahtuu välipohjan laskemisen jälkeen viikon ruokaostokset ja mikäjottei kahden henkilön matkatavaratkin. Takapenkille mahtuu tilapäisesti kaksi aikuista olettaen että etupenkeillä ei istu yli 180cm körmyjä. Edessä kuskilla ja pelkääjällä oli rutkasti tilaa, siellä ei tullut sellaista tunnetta että ajaisi pikkuautoa. Ei siis mikään perheen ykkösauto, mutta tällainen menisi varsinkin meikäläisen kaltaiselle nuorelle sinkulle helposti.

Ajoasento oli... noh, ei sitä nyt ihan täydelliseksi saanut. Itselleni sain siitä ihan toimivan, ehkä sen takia että tuossa joutui tekemään samat kompromissit kuin omassa Golfissakin. Ratti oli siis vähän turhan kaukana tai käänteisesti polkimet liian lähellä. Tällainen 175cm sintti kuitenkin saa siihen ihan passelin ajoasennon kun ei halua kytkinjalkaa täysin suoraksi ja tinkii puoli senttiä käsien etäisyydestä rattiin. Jakkarat ovat ihan pätevät eli sivuttaistukea on ihan sopivasti ja penkit tukevat hyvin kroppaa. Penkin korkeuden saa säädettyä joko aivan lattiaan (loistavaa että VW on tajunnut korjata tämän Polosta) tai sitten kattoon ja selkänojan saa säädettyä niin makuuasentoon että autossa voisi kuvitella nukkuvansa parin tunnin "torkut" tien päällä ;D Pientä miinusta antaisin kiinteistä pääntuista sillä niitä olisi ihan kiva saada säätää. Kaikkea ei kuitenkaan voi saada joten ymmärrettävästi tuosta on ollut ns. pakko säästää.

Mitähän vielä... Kokonaisuudessaan auto oli erittäin hauska ajaa ja yllätti meikäläisen positiivisesti. Odotin että tuo olisi ollut enemmän pikkuautomaisempi mutta ihan täysiverinen Volkkarihan sieltä paljastui alta. Pitää kuitenkin muistaa että auton lähtöhinta on kaikkialla muualla kuin Suomessa alta kymppitonnin joten täydellistä autoa ei voi saada. Joka tapauksessa oikein hyvä auto hintaisekseen, erittäin hyvin voisin kuvitella itseni ajamassa tällaisella tulevaisuudessa intin jälkeen. Nyt täytyikin todeta Laakkosen sihteerille että enpä taida vielä vaivata myyjää, josko sitten tulevaisuudessa kylläkin ;)

nemos

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 18.03.12 - klo:21:09
Pitää kuitenkin muistaa että auton lähtöhinta on kaikkialla muualla kuin Suomessa alta kymppitonnin joten täydellistä autoa ei voi saada.

Ei ihan kaikkialla lähde halvalla: Sveitsissä Upin hintataso on Suomen kaltainen, vaikka kilpailijoita saa alle kymppitonnin.
Volvo XC60 T8 Inscription

eGetin

Lainaus käyttäjältä: nemos - 18.03.12 - klo:21:32
Ei ihan kaikkialla lähde halvalla: Sveitsissä Upin hintataso on Suomen kaltainen, vaikka kilpailijoita saa alle kymppitonnin.
Millainen autoverotus Sveitsissä on? Vai onko sielläkin tehty sama kuin Suomessa eli ehtaa karvalakkimallia ei tarjota?

nemos

#58
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 18.03.12 - klo:21:33
Millainen autoverotus Sveitsissä on? Vai onko sielläkin tehty sama kuin Suomessa eli ehtaa karvalakkimallia ei tarjota?

Veikkaisin ettei Sveitsissä ole muuta kuin alv. Euroissa mitattuna kaikki nyt vaan on Sveitsissä kallista, kun euro on heikko frangiin verrattuna.

Karvalakki-Up eli take up! maksaa Sveitsissä 13 000 euroa. Hivenen halvemmalla saa vaikkapa Ibizan tai Fabian perusversiot. Samoin Skoda Yetin saa halvemmalla kuin halvimman Golfin. Ilmeisesti siellä VW:n kauppa käy liian hyvin?
Volvo XC60 T8 Inscription

eGetin

No tuopa on jo mielenkiintoista ;D Ihan niin paljoa en maksaisi autosta jossa ei ole edes keskuslukkoa... Tuossa Suomen karvalakissakin on sentään ihan rehellinen kauko-ohjattu keskuslukko (<3) ja muuta ns. tarpeellista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy