Golf 8 Chat

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:31

« edellinen - seuraava »

Tos®

Lainaus käyttäjältä: JGekko - 21.04.22 - klo:21:42
Tyhmä kysymys, kun liian moderni auto yksinkertaiselle käyttäjälle. Auto teki tänään jonkun ohjelmistopäivityksen. Pystyykö käyttäjä jostain näkemään, että mitä päivitys koskee, tai onko mitään muuta paikkaa ,mistä voisi saada tietää mihin päivitys liittyy?
Ainoastaan tuo mistä laitoin kuvan, ennen päivitystä se kertoo mihin liittyy... useimmiten:
"Pieniä parannuksia ja korjauksia"

Asetuksista versiotietosivu, mutta siellä näkyy vain kartan versio (22.1 -> 2022 tammikuu) joka päivittyy itsestään - muut vain huollon kautta.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

En tiedä onko tämä tullut tuon viimeisen 189x päivityksen myötä, mutta lämpötilaa saa säädettyä helpommin.

Riittää että sormi edes jotenkin osuu vasempaan reunaan, mistä lämpötilaa saa napsuteltua. Sitten sormi painettuna vispaa vaikka kokonaan volume-säädön yli oikeaan reunaan ja takaisin sopivan asteluvun saavuttamiseksi.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

JGekko

Tämä kysymys sopisi 6-koppasesta lähtien mihin mallikohtaiseen keskusteluun tahansa, mutta laitetaan tähän kun nykyään on toi 8-koppqinen. Onko tietoa mitä TSI moottorin käynnistyksessä tapahtuu, kun hyvin usein kun käynnistää niin noin puolen minuutin ajaksi kierrokset nousevat noin 1500rpm ja hetkellinen tunti kulutus nousee jonnekin 3-5l/h tasolle ja moottori pitää ikäänkuin pörisevää ääntä. Noin puolen minuutin jälkeen tyhjäkäynti normalisoituu ja tunti kulutus tippuu normaaliin ,noin 0,5-0,7l/h tasolle. Tämä on minulla 5. TSI moottorilla varustettu auto ja jokaisessa ollut sama. Ja kaikissa koeajamissa autoissa ollut sama. Miksi hetkellisesti käynnistyksessä auto syöttää polttoainetta monin kertaisen määrän? Joskus huollosta asiaa tiedustelin ja vastaus oli vaan emmätiiä emmätiiä. Toisena autona mulla on vapaasti hengittävä Polo ja siinä tätä ominaisuutta ei ole, joten olen miettinyt liittyykö se jotenkin TSI tekniikkaan.
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

vmp

Se lämmittää katalysaattorin mahdollisimman nopeasti käyttölämpöön. En tiedä onko muita erityisiä syitä kuin vihanneskommunismi...
2022 Golf R

JGekko

Mielestäni aika typerää. Lisää huomattavasti polttoaineen kulutusta kun ajaa paljon lyhyttä matkaa ja tosiaan toi vapari 1,0 polo ei sitä tee.
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

Tos®

#815
Tänään infoteinmenttit tilttasi/käynnistyi uudelleen ja sen jälkeen tarjosi entistäkin suurempaa päivitystä... näin montaa kohdetta ei ole aiemmin päivitetty yhtäaikaa:



Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Atsii

Sama lista tuli Skoda Octaviallekkin.
Saapa nähdä onko niillä mitään vaikutusta mihinkään  ::)
Parempia aikoja odotellessa aika kuluu mukavasti  ;)
Täytyy kuitenkin kiittää valmistajaa hyvästä yrityksestä  :)
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Reneto

Eilen tuli OBDeleven postiin, ja värkkäsin kaistavahdin muistavaan muotoon. Näytti onnistuneen kerralla.
Olen ollut tuohon kaistavahtiin tosi kypsynyt. Ihme temppuja tekee ja kiskoo rattia. Pientareella pyöräilevän päälle yrittää ajattaa, kun vähän väistää ja koukkaa vastaantulevien puolelle. Talvella säikytti muutaman kerran, kun alkoi liukkaalla yhtäkkiä ohjailemaan. Ei hyvä  >:(
Tuolla ohjeet:
https://forum.obdeleven.com/thread/13873/setting-lane-assist-memory-failed
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 04.05.22 - klo:19:00
Pientareella pyöräilevän päälle yrittää ajattaa, kun vähän väistää ja koukkaa vastaantulevien puolelle. Talvella säikytti muutaman kerran, kun
Sitä varten on se vilkuksikin kutsuttu toimnito, jolla systeemi tietää väistöliikkeen  ;D

Itsellä ei ole ollut tuon kanssa vielä ongelmia, että se pitäs pakottaa pois päältä
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

On tämä auto yrittänyt ajattaa mua vasemmalle kääntyvän takanurkkaakin kohti, kun on lähtenyt oikealta ohittamaan. Siinä ei vilkun käyttö ole mitenkään perusteltua.
Mulla ei ole edes travel assistia, se kai vaatisi aktiivista lane assistia.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

dolmar

Meillä piti myös jo parin viikon ajon jälkeen hankkia OBDeleven kaistavahdin takia. Aika ikävä kapine tempoiluineen. Huomasin aikanaan koeajolla, että ID.3 kaistavahti oli paljon Golfin vastaavaa sivistyneempi. Vielä kun saisi startstopin eliminoitua pysyvästi tästä manuaalivaihteisesta moponmoottorista.

Tos®

Vaikuttaakohan tuohon toimintaan kameran versio? Nyt kun Teillä on obd11 käytössä, niin se on helppo katsoa

Omassa
A5 Driver Assistance

    System description: MQB MFK 3.0
    Software number: 5WA980653A
    Software version: 3129
    Hardware number: 5WA980653
    Hardware version: H06
    Serial number: E5783071121130000074
    ODX name: EV_MFK3ValeoMQB
    ODX version: 005050
    Long coding: 00000888116CC040109E40001030008000418000000000000000000000000000


OBD11 näyttää myös ohjausboksien infosivuilla, jos softasta on tuoreempi versio toisessa autossa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

On tossa joku ero omaan

A5 Etuanturit kuljettajan apujärjestelmiä varten

    Järjestelmän kuvaus: MQB MFK 3.0
    Ohjelmistonumero: 5WA980653A
    Ohjelmistoversio: 3129
    Laitteiston numero: 5WA980653
    Rauta versio: H05
    Sarjanumero: E2673511220177000040
    ODX nimi: EV_MFK3ValeoMQB
    ODX versio: 005050
    Pitkä koodaus: 0000088821684040409E00001030008000018000000000000000000000000000
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

Varaosanumero ja ohjelmisto on samat, rauta (H05 vs H06) on pykälää tuoreempi versio.

Koodauksessa lienee ero siinä, että omassa on travel assist.
Tuo koodaus ei toki kerro kaikkea, adaptation kanavia on paljon ja niiden vertaamiseen tarvitaan jotain erillistä ohjelmaa  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Tänään tuli vielä pari päivitystä lisää, eka ei kertonut ollenkaan sisältöä - toinen lävähti heti perään ja samat asiat kuin viimeksi, paitsi ohjekirjaan ja datapakettiin liittyvät
https://photos.app.goo.gl/fA2MGM8cdvcKT4BcA

Jostain syystä vei pitkään ennenkuin asentui...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Wiiseli

Noita on tullu Passattiinkin useampana päivänä peräkkäin. Ettei olis samoja päivityksiä?
PASSAT GTE VM. 2020

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 05.05.22 - klo:19:50
Noita on tullu Passattiinkin useampana päivänä peräkkäin. Ettei olis samoja päivityksiä?
Varmasti on, sama rautahan siellä on takana
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Erwin näköjään näyttää "kenttätoimenpiteet" osiossa OTAt.



Kuvaus
Kampanjan piiriin kuuluville autoille tulee saataville Infotainment-järjestelmän "over the air -ohjelmistopäivitys" (OTApäivitys).
Huomioitavaa: Kyseinen OTA-päivitys koostuu kahdesta datapaketista, ja se tulee saataville kampanjoina OUB8 (paketti
1) ja OUB9 (paketti 2).
Kumpikin ohjelmistopäivitys näkyy infotainment-järjestelmän näyttö- ja käyttöyksikössä, ja asiakkaan on itse suoritettava
päivitys.

Seuraavien edellytysten pitää aina täyttyä, jotta asiakas pystyy suorittamaan OTA-päivityksen MQB-autossaan:
• Auton pitää olla rekisteröity.
(rekisteröity = We Connect -sopimuksen oltava aktiivinen ja pääkäyttäjä / Volkswagen ID oltava kohdistettu
sopimukselle)
• Autolla pitää olla pääkäyttäjä.
• Auto ei saa olla privacy-tilassa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 05.05.22 - klo:19:55
Varmasti on, sama rautahan siellä on takana
Meinasin et oisko jääny samat päivitykset pyörimään uudestaan. Että ei olisi rekisteröinyt, että on asennettuna jo.
PASSAT GTE VM. 2020

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 05.05.22 - klo:19:50
Noita on tullu Passattiinkin useampana päivänä peräkkäin. Ettei olis samoja päivityksiä?

Sama homma myös tällä hetkellä ajossa olevaan Seat Tarraco e-hybridiin. Parina päivänä peräkkäin tullut noita OTA päivityksiä ja tänään pamahti viimeisin jossa ei ollut mitään tietoa mitä päivitys sisältää. Hinkkasi viimeistä kymmenystä päivityksestä varmaan 20 minuuttia.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 05.05.22 - klo:21:08
Hinkkasi viimeistä kymmenystä päivityksestä varmaan 20 minuuttia.
Saman teki golffissakin...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

JGekko

Minulla teki kanssa tänään jonkun päivityksen, josta ei tullut mitään infoa mitä se koskee ja se loppuosan lataaminen kesti myös todella pitkään
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

Reneto

Onkohan ihan normaalia että kun OBDeleven on kiinni, yhdistetty luuriin ja virrat autossa päällä (ei käynnissä), muutaman minuutin välein radio vaimenee sekunniksi ja kaiuttimissa poksahtaa. Alkaa sen jälkeen kuulua normaalisti. Tämä siis tapahtui n.10 min istunnon aikana kolme kertaa. Enkä plärännyt sovelluksessa mitään radioon/infotainmenttiin liittyviä valikoita  ???

Vuosi sitten auton hommattuani kaiuttimet rupsuttivat ajoittain kun oli lähdössä liikkeelle ja aukaisi oven. Se ominaisuus on mielestäni hävinnyt, tai en ainakaan muista aikoihin kuulleeni sitä.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

^Tuo tapahtuu aina kun testeri käy systeemin läpi.
Ainakin yksi kerta on normaalia  :o

Eilen tuli taas päivitys, joka koski ohjekirjaa ja rekisteröitymistä
https://photos.app.goo.gl/9NUPYifrHZp8e2VW7
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

^
Ok. Vielä sellainen tyhmä kysymys, että mistä ne one-click appsit löytyy? Olisin skandinavian drl:t koodannut, mutta ei näkynyt.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Reneto

Nyt löysinkin. Kannattaisi varmaan pitää sovellus englannin kielisenä, appsit oli suomennettu "ohjelmat".
Valojen muokkaaminen jäi kuitenkin tekemättä, koska vaatii jonkun kaksivaiheisen tunnistuksen. Latasin googlen autentisointisovelluksen, mutten tajua miten tää toimii. Olkoon  :(
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 08.05.22 - klo:21:11
Nyt löysinkin. Kannattaisi varmaan pitää sovellus englannin kielisenä, appsit oli suomennettu "ohjelmat".
Valojen muokkaaminen jäi kuitenkin tekemättä, koska vaatii jonkun kaksivaiheisen tunnistuksen. Latasin googlen autentisointisovelluksen, mutten tajua miten tää toimii. Olkoon  :(
Guuglen sovellus myös itsellä, eikö siinä ollu helpot ohjeet aluksi...?  https://www.youtube.com/watch?v=IfBBySC-ObQ
Varmuuskopion ottamisen jälkeen konepelti auki, niin koodaus menee perille.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

JGekko

Mikähän mahtaa olla syy, kun ajaa tommosta vähän pienempää asfalttitietä ja kun tulee 60km/h nopeusrajoitus, niin tunnistin haistaa sen kyllä ja mittaristossa jonkun matkaa näkyy tuo 60 merkki, kunnes se kohta muuttuu 50 merkiksi. Jos jossain kohtaa tulee uusi 60 liikennemerkki, niin taas hetken aikaa näkyy mittaristossa 60 merkki  kunnes se taas vaihtuu 50 merkiksi, vaikka nopeusrajoitus ei muutu. Huomasin ilmiön tänään ja ainakaan vielä tällä hetkellä en ole havainnut sitä muuta kuin 60 nopeusrajoitus alueella, mutta pitää tarkkailla lisää.
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

tigeli

Lainaus käyttäjältä: JGekko - 09.05.22 - klo:22:15
Mikähän mahtaa olla syy, kun ajaa tommosta vähän pienempää asfalttitietä ja kun tulee 60km/h nopeusrajoitus, niin tunnistin haistaa sen kyllä ja mittaristossa jonkun matkaa näkyy tuo 60 merkki, kunnes se kohta muuttuu 50 merkiksi. Jos jossain kohtaa tulee uusi 60 liikennemerkki, niin taas hetken aikaa näkyy mittaristossa 60 merkki  kunnes se taas vaihtuu 50 merkiksi, vaikka nopeusrajoitus ei muutu. Huomasin ilmiön tänään ja ainakaan vielä tällä hetkellä en ole havainnut sitä muuta kuin 60 nopeusrajoitus alueella, mutta pitää tarkkailla lisää.

Karttapohjan data ajaa yli. Se on maantielläkin hienoa kun järjestelmä nappaa karttapohjasta 100km/h alueella 50km/h nopeuden jos antaa auton vielä muuttaa nopeuden vakiosnopeussäätimelle.

Valitettavasti joku käyttökokemusasiantuntija on päättänyt, että sellaista asetusta jolla voisi tuon karttapohjan nopeusdatan ottaa pois päältä ei ole.

JGekko

Höh.. onpas typerää. Eli periaatteessa ihan hienosta toiminnosta on tehty täysin käyttökelvoton.
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy