2.0 fsi bvy nokka-akselien ketjun asennus.

Aloittaja veksi11, 29.03.23 - klo:12:00

« edellinen - seuraava »

veksi11

Passattiin kansiremontti menossa ja uutta osaa paljon laiteltu mm. pakoventtiilit, keinuvivut, pako nokka-akseli, ketju, kiristin.
Kone lyötiin jo kerran läjään nokkien lukitustyökalua käyttäen mikä oli kyllä helvetin väljä, molemmat nokat pääsi heilumaan vaikka oli lukituytyökalu paikoillaan. No ketju asennettiin paikoilleen ja vähän epävarmuutta oli että tuleeko se oikein kun pääsi nokat liikkumaan.
No hyvin lähti käyntiin mutta koeajon jälkeen rupesi antamaan vikakoodia p0016

Youtube videoita katseltu missä ketju menee säätimen kanssa helposti kun imunokkaa vähän vaan kääntää pakonokkaa päin ja samalla painaa säätimen paikoilleen, itse sai kyllä pitkään suhrata että sai sen menemään paikoilleen ja siinä samassa varmaan nokat kääntyi vähän.

Onko tähän jotain selkeää ohjeita että  ajoituksen saa varmasti oikein?

suurin osa videoista mitä netissä on niin tfsi koneista missä imunokan pään muoto kolmiomainen ja tuossa fsi koneessa se on ovaalin muotoinen, onko asennus täysin samanlainen tuossa fsi koneessa?

o.b.

Onkohan lukitustyökalu kunnossa ja varmasti oikea?






veksi11

Noita samoja kuvia oon katellu myös ja eipä tuossa edes mitään epäselvää ole mutta silti vaan se meni pieleen😮‍💨. Varmaan ainoa vaihtoehto että lukitustyökalussa liikaa väljää.

Tämän sarjan tilasin https://www.expondo.fi/msw-moottorin-ajoitustyoekalu-vw-audi-2-0-l-fsi-tfsi-10061756

Säädintä irrottaessa katkesi toisen lukitustapin pultti mikä pitää sen paikallaan mutta uudella 12,9 m5-pultilla oli taas toimiva, oli todella tiukassa sai vajaan metrin jatkovarrella vääntää auki sitä.

veksi11

Ketjukoppa aukaistu ja imupuolen nokkaa käännettiin yhellä hampaalla ja nyt heittää p0341 vikakoodia ja tehot hukassa. Alkaa pikkuhiljaa usko loppua tämän kanssa.

veksi11

Auto kävi korjaamolla tarkistivat jaon, ketjun, anturit ja liitoksia ja kaikki pitäis olla kunnossa ja oikein asennettu😂. Epäilivät että uusi tarvikenokka viallinen (freccia cm05-2249)

tuon jälkeen uusin vielä nokan säätimen eli sekin uusi ja sama vikakoodi tulee välittömästi kun auton käynnistää🤌 pitää seuraavaksi vanha kulunut pakonokka laittaa takaisin ja toivoa parasta.

Löytyiskö kellään vinkkejä?

veksi11

Öljynpaineet mittailin ja ihan rajojen sisään menivät ei ongelmaa niiden kanssa.
Sitten vaihdoin vanhan nokka-akselin rupesi toimimaan
Eli vika oli uudessa tarvike-nokassa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy