Webaston uusiminen

Aloittaja Hengsteri, 29.09.16 - klo:18:15

« edellinen - seuraava »

Hengsteri

Mula olis tehdasasenteinen lämmitin 2009 tdi variant pasunaattorissa. On mennyt huonoon kuntoon, ja Laakkosella (Hyvinkää) lupasivat laittaa kuntoon 1200â,¬:lla! Ei ihme että siellä on marmorilattiat  ;). Peilivilkun vaihtdon hintakin olisi ollut 110â,¬.
Lämmittimen sytytys on siis antanut vikakoodia ja alhainen jännite myös. Lämmittimen akun uusin viime talvena, kun luulin että vika oli siinä.
No nyt pitäis asialle tehdä jotain ennen talvea. Olisko vinkkejä, että saako jostain ulkomailta tilattua halvemmalla? Asennuttais sen sitten jossain hiukan edullisemmassa korjaamossa. Ja onko myös mahdollista muuttaa lämmittimen ohjausta kauko-ohjaimesta vaikka kännykkään?

axe

saattais mennä pelkällä palopään vaihdolla kuten mulla aikoinaan 2006 passatissa.Osa volkkarilta ja asennus halpispajassa noin 500 yhteensä.Volkkarilta osassahan on takuu 2v.Kesti sen n. 5v mitä auto mulla oli eikä myytäessäkään ollut takunnut kertaakaan.

repomies

Remucin voi laittaa kännykkäohjaukseksi, esimerkiksi.

Palopesän vaihto voi riittää taikka sitten ei. TTV-Webasto on herkkä imu ja pakopuolen tukkeutumiselle, koska se vaikuttaa suoraan seokseen. Käytännössä seos menee rikkaaksi ja karstaa tulee. Eli jos imuäänenvaimennin on likaantunut tai jokin pakoputkessa ahistaa niin seos pitäisi säätää. Se ei ole kovin kummoinen temppu vcds:n tai thermotestin avulla, kunhan on co2 mittari, ja pääsee säätämään kylmää autoa. Lämpimänä ei voi säätää kun weba ei mene täysteholle. Omassa oli co2 yli 12% kun piti olla 10% ja puhaltimen kierroksia sai lisätä aika runsaasti.

Paras ratkaisu taitaa olla VEVO malli joka on plug and pray. Mutta maksaa vähän enempi tietysti, kuin pelkkä palopesä.

axe

Lainaus käyttäjältä: axe - 29.09.16 - klo:19:01
saattais mennä pelkällä palopään vaihdolla kuten mulla aikoinaan 2006 passatissa.Osa volkkarilta ja asennus halpispajassa noin 500 yhteensä.Volkkarilta osassahan on takuu 2v.Kesti sen n. 5v mitä auto mulla oli eikä myytäessäkään ollut takunnut kertaakaan.
semmonen vielä että kun tuohon vaihdettiin se palopää niin  tietääkseni co2 yms. säätöihin ei koskettu ollenkaan eikä myöhemminkään vaan pelkkä palopää vaihdettiin ja pakoputkea jotenkin hierottiin.Asentaja oli Eberi asentaja jolla luultavasti ei edes ollu kummoisia työkaluja TTV:tä varten

JPN_V70D3OR

Webasto on varsin pommin varma peli, kunhan vaan seokset ovat kohdallaan. Lyhyet (<15min) käyttöjaksot karstoittavat myöskin helposti, aina välillä olisi hyvä pitää käynnissä pidempään - mikä on tietty kaupunkipyörityksessä akulle rankkaa  :(
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Hengsteri

Pystyiskö Repomies vähä tarkentaa tota mallia ku en oikein saanu kiinni tosta VEVO:stä. Heitä joku merkki ja malli, millä mä voin sit googlailla edullisinta. Vaikutat olevan sen verran ammattimies näissä asioissa, että luotto on kova.  ;)

repomies

Kyseessä on siis webasto thermo top v evo. Käsittääkseni noita on mahdollista saada VW yhteensopivina niin että kaikki valikot ja ohjaukset toimivat kuten ennenkin.

Nimimerkiltä "mauh" voi kysäistä mistä moinen löytyisi halvimmalla.

Jotain lisätietoa: http://autoalarm.fi/epages/12022010-1049.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/12022010-1049/Categories/Webasto_ei_toimi&Locale=fi_FI

MiCCo_81

#7
Itsellä oli sama probleema pari vuotta sitten ja palopesän putsauksella on nyt pöhissyt kaksi talvea hienosti, kunhan muistaa käyttää ahkerasti. Webasto on nimenomaan niitä laitteita jotka tykkää että niitä käytetään (kummelia lainatakseni).

Itse kyselin myös silloin hintoja vaihosta varmempaan evo malliin ja vaihto olisi marmorilla ollut joku 1200â,¬ ja pelkkä uusi palopesä nykyiseen n.350â,¬. Päätin koittaa silloin josko pelkkä putsaus auttaisi ja näytti se auttavan. Noin 4h tunnin homma tuo oli. Vähän keulaa joutuu purkamaan (puskuri, umpio, pissapojan säiliö, sisälokari). Jos se nyt tänä talvena alkaa temppuilemaan, niin luultavasti vaihdan palopesän enkä enään tyydy putsaus yritykseen. Auto ei kuitenkaan enään itsellä ole kuin vuoden pari niin ei varmaan evoon raaski vaihtaa. Mutta jos autoa kauemmin meinaa pitää niin ehkä tuohon evo malliin päivitys voisi olla viisainta, pääsisi eroon (kai?) noista karstoittumis ongelmista ym...

edit: joo käsittääkseni tuo evo sopii aikalailla yksyhteen tehdasasenteisen tilalle. Evo malli vaatii myös uuden polttoainepumpun, sekä päivitysohjelman. Päivitysohjelmankin vain siinä tapauksessa jos on kaukosäädin tai kello yms... (näin kerrottiin ainakin volkkariliikkeestä)

repomies

Umpiota ei pidä irroittaa webastoa irroittaessa. Kirjoitin joskus siihen pitkään webastoketjuun seikkaperäiset ohjeet siitä miten se lähtee, kaivakaa sieltä. Tämä kommentti tähän vain ettei kukaan turhaan sitä umpiota ota pois. Menee vaan suuntaukset siitäkin.

MiCCo_81

Ahaa, hyvä korjaus. Tietää antaa senkin olla paikoillaan ensi kerralla. Joku täällä joskus puheli, että olisi onnistunut tuon tekemään ilman puskurinkin irroitusta, mutta se varmaan onkin jo kinkkisempää?

repomies

Aika hintsusti on tilaa jos ei puskuria irroita. Nosturin kanssa ehkä mahdollista alakautta.

Puskurin raottaminen riittää kyllä, ainakin jos toista kertaa on jo asialla. Ensikertalaisen on ehkä parempi ottaa se puskuri suosiolla kokonaan pois.

Hengsteri

#11
Suur kiitos repomiehelle ja Micco_81:lle!
Mä taidan alkaa purkaa tuota omaa lämmitintä, ku on tässä reilu viikko vapaata sopivasti. Koitan rassata sitä palopesää, josko se siitä tokenis. Oon opintovapaalla ja pinkka ei olis nyt siinä kunnossa, että raaskis uuden ostaa. Ens vuonna ku on takas töissä, ni sit ei oo niin väliö.
Miten / millä sitä karstaa kannattaisi koittaa putsata? Ihan raapimalla, vai onko jotain hyvää kemikaalia millä lähtee?

Niin ja sitten vielä kysymys, että saako lämmittimen lukituksen pois päältä koti konstein? Hälyttää aux hheater system erroria.

DJDH

Varovasti raapimalla ja jollain kaasarinputsausaineella. Vaikkapa one shotilla. Kannattaa sitten varata suosiolla uusi tiivistesarja mukaan, niin ei tarvi kasatessa kiroilla.
Skoda Superb LB 2020
Passat B8 Variant BiTurbo

MiCCo_81

Joo ainakin se yksi tiiviste tuli itsellä sieltä "jauhona" pois, eli uusi sarja valmiiksi. Lukitushommaan en osaa sanoa muuta kuin, että itse kävin webastohuollossa lukemassa koodit ja avaamassa lukituksen samalla ennen kuin aloin putsaus talkoisiin. Kesällä tehty tuo homma niin ei ollut vaaraa että automaattikäyttö sen lukitsee taas uudestaan.


Tuon velivenäläisen videon katsoin ennen hommiin ryhtymistä, siitä sai hyvin selville (ei puheesta kylläkään) miten mikäkin irroiteltiin ja mitä piti putsailla, itsellä kun ei ollut mitää hajua hommasta ennen tota.

https://www.youtube.com/watch?v=IQ-lRnmGzLg

mla

Tehdasasenteisesti Webastosta saa lukituksen pois päältä vain VAS-testerillä tai VCDS:llä. Webaston testerillä se ei onnistu.

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Hengsteri

Näkeekö tuon lämmittimen mallin jotenkin, että osaa tiivisteet hommata etukäteen? Vai täytyykö eka ottaa pöydälle nähdäkseen mitä tilata? Onkohan noi tehdasasenteiset kaikki samoja?
Mistäs Miggo_81 hommasit tiivisteet?

panu

Jäähdyttäjän päällä olevassa muovissa pitäisi olla tarra, missä lämmittimen tiedot.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

MiCCo_81

Kai se on Hengsteri myönnettävä, että en mistään:) laitoin kasaan ilman sitä yhtä murentunutta tiivistettä ja hyvin näyttää toimivan ilmankin. Mutta ens kerralla on kyllä sarja odottamassa jos tuohon hommaan uudelleen alan.

Käyt volkkariliikkeessä niin saat sarjan ja luulisi auton tiedoillakin selviävän lämmittimen tyyppi, ellei löydy tuota tarraa.

qwe

Lainaus käyttäjältä: mla - 12.10.16 - klo:07:53
Tehdasasenteisesti Webastosta saa lukituksen pois päältä vain VAS-testerillä tai VCDS:llä. Webaston testerillä se ei onnistu.
Hö............... Tehdasasenteisen saa myös Webaston laitteilla toimimaan. Ainakin vm.- 11 asti
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

mla

Lainaus käyttäjältä: qwe - 12.10.16 - klo:20:49
Hö............... Tehdasasenteisen saa myös Webaston laitteilla toimimaan. Ainakin vm.- 11 asti

Ei ole tullut itsellä vastaan vielä, mutta kiitos täsmennyksestä. Siis ongelma on lähinnä näissä malleissa jotka juttelevat CANin kautta eivät W-busin -> Webaston testeri ei osaa jutella niiden kanssa eikä nollata niitä.
Ja tehtaanlaitteisiin on aika vaikea saada Webaston testeriä kiinni kun liittimet ovat erilaiset ja laitteelle menee vain CAN yhteys. W-bus on pääsääntöisesti poissa käytöstä.
Jos tehdassenteinen on päivitetty esim. jälkiasenteiselle kellosarjalla niin silloin voi W-bus yhteys olla olemassa ja on mahdollista jutella sille Webaston testerillä, mutta silloin ei ole enää omasta mielestäni kyse tehdasasenteisesta laitteesta.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

panu

Autossa sekä CECM että CAN Gateway herjanneet pidempään ajoittaisista Webaston yhteysongelmista. Itse lämmitin kuitenkin vaikuttaa toimivan loistavasti. Vkl:na lämmitin ei yht'äkkiä enää käynnistynyt eikä VCDS saanut yhteyttä. Syyksi paljastui palanut sulake F21 moottoritilassa. Sen uusimalla lähti taas pöhisemään. Alkaakohan johtosarja olemaan vaihtokunnossa vai mistä nuo johtuu?


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Hengsteri

Sain nyt vihdoun revittyä ton irti ja vähän purettua ylimäärästä pois. Mitä mun nyt kannattas tehä ja putsata?


repomies

Vaahtomuoviselle imuvaimentimelle voit antaa paineilmaa ja yrittää saada sitä virtaamaan paremmin sillä tapaa. Sen saa purettua. Ã,,lä anna vettä, se ei välttämättä turpoa takas entisiin mittoihinsa enää sen jälkeen.. älä kysy mistä tiedän. Pakoputki on ahdas mutta jos sulla on joku jolla rassata sitä, anna mennä ja rassaa sekin.

Varsinainen putsattava on se palopesä ja sen purkaminen sekä putsaus on tuossa pitkässä videossa joka on jo linkattu tähän ketjuun. Mutta koska kertaus on opintojen äiti: https://www.youtube.com/watch?v=IQ-lRnmGzLg

Suosittelen viimeisenä toimenpiteenä CO2 säätöä pajalla jolla on VCDS ja pakokaasuanalysaattori, ja se säätö pitää tehdä kylmän moottorin kanssa jotta webaston saa täysille. Oikea arvo on noin 10%.

Hengsteri

Tuli tässä vaan mieleen tän purkuhomman kanssa, että voiko kotikonstein testata tota lämmitintä tän rassauksen jälkeen. Voin kertoo, et hermo palaa jos toi paska ei toimikkaan, ku oon saanu sen taks autoon kiinni. Houkuttelis kyllä suuresti hakee uus mööpeli nyt, ku autokin on levällään.

repomies

Webaston testaus pöydällä vaatii erinäisiä virityksiä joihin tuskin pystyt. VCDS:n se vaatii autossakin todennäköisesti jotta saat lukituksen pois.

Koko vehkeen vaihto on toimivuuden kannalta toki paras vaihtoehto.

Sinänsä webastopajat todennäköisesti omistavat testipenkin jossa voi testata thermotopin. Onhan itsellänikin sellainen setuppi rakennettuna, ei se rakettitiedettä ole. Mutta erinäisiä komponentteja ja piuhaspagettia koekäyttö vaatii.

vez

Hei
Onko kenelläkään tietoa noista TT-VEVO:n(diesel) varaosanumeroista niitä kun tuntuu olevan muutamaa erilaista
esim 1K0815005MP, 1K0815071AN, 1K0815065AR,
Mitä eroa noilla on kun normi TT-V:tä(diesel) taisi olla paria erilaista mallia 
Tarkoituksena vaihtaa  tt-v:n tilalle vevo

Hengsteri

Pystynkö Repomies avaan webaston lukituksen obd2 Elm bluetooth lähettimellä ja ilmais vcds softalla? Vai tarviiko olla pelit ja vehkeet, eli hex-can kaapelit ja kalliit ohjelmat?

ps. Kiitti muuten tosta videolinkistä, vaikka venäjä ei taitukkaan, niin apua siitä on  :) ... siis videosta.

repomies

^en ole koskaan käyttänyt ilmaisversiota joten en siitä tiedä. Tokkopa onnistuu, mutta vannomatta paras.

repomies

Vevojen osanumeroista minä en tiedä mitään ja sulakkeen palaminen on outo homma. Jos se useamman kerran palaa niin selvähän se on että jotain on pahemmin vialla. Johtosarjaa en ensimmäisenä epäilisi, ellei sulake pala heti. Meinaan webastolle menee jatkuvasti sähköä vaikka se ei käy. Eli jos johtosarja on rikki niin sen pitäisi polttaa se sulake about heti. Paitsi jos johto lyö maihin vain kovassa kiihdytyksessä tai jarrutuksessa.

Jultsu

Mikään VCDS:n versio ei mun tietääkseni toimi bluetoothin yli, vaatii fyysisen piuhan tai sitten sen ihan uusinta uutta olevan wifi-mokkulan.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy