A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.08.19 - klo:13:04
Onko nahka alcantara penkkien kanssa oviverholu alcantara vai nahkaa (teko)?

Vain käsikahvaosuus on nahkaa(teko). Sen sijaan verhoilupaneeli keskellä on alcantaraa muistuttavaa kangasta joka ei mielestäni ole samaa kuin penkkien alcantara. Ainakin minulla on eri väristäkin. Auto vm 2016.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Flat

Bongasin yhdestä lehtijutusta että 2020 mallissa virtuaalimittaria on päivitetty grafiikoiden suhteen.

Not only does the 12.3in Virtual Cockpit display we mentioned earlier take the place of conventional analogue instruments, it can also mirror the infotainment screen's media, phone and navigation information onto the instrument panel where it’s just a little below your view of the road ahead. The system has updated graphics for 2020 which make it even easier to use than previous versions.

Mitähän tuossa on uudistunut ?

https://www.whatcar.com/audi/a4/estate/review/n101

Tonttu66

Tuossa taitaa olla uutta Virtual Cockpittiä esitelty
https://www.youtube.com/watch?v=rxaA9uxPwo4
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

th

Mites ne, jotka on autoon päässy istumaan jo on tykänny siitä kosketusnäytön asemoinnista?
Mikäli koitan nykyisessä 2018 mallissa kurotella näyttöön, niin se on aivan liian kaukana.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

Kaukana se on vieläkin, vaikka onkin inasen lähempänä. MMI rullaa tulee ikävä. Audishoppiin on ilmestynyt uusi lisävaruste:





Flat

Tänään olisi varmaan liikkeissä näytillä 2020 mallisia nelosian, kun sitä kovasti mainostavat vähän joka paikassa....

Hieman ihmetyttää mistä ihmeen hinnoista puhuvat mainoksissa ?


Tervetuloa Audi A4 -viikonloppunäyttelyyn 6.-8.9.

Uusi Audi A4 Sedan Business alk. 39 131 ,
Audi Yksityisleasing esim. 479 ,/kk**

Uusi Audi A4 Avant Business alk. 41 196 ,

Flat

Joo, mutta hinnastosta ei löydy tuollaisia hintoja? Tarkoittaako että ennakkohinnat kohta päättyvät, nyt kun autoja on saatu näytille asti?

Mk233

#4447
Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.09.19 - klo:10:19
Tänään olisi varmaan liikkeissä näytillä 2020 mallisia nelosian, kun sitä kovasti mainostavat vähän joka paikassa....

Hieman ihmetyttää mistä ihmeen hinnoista puhuvat mainoksissa ?


Tervetuloa Audi A4 -viikonloppunäyttelyyn 6.-8.9.

Uusi Audi A4 Sedan Business alk. 39 131 ,
Audi Yksityisleasing esim. 479 ,/kk**



Uusi Audi A4 Avant Business alk. 41 196 ,

Airportista löytyy ainakin punanen avant business s line, mustalla optiikalla. Käyn huomenna kattomassa, voin laittaa pari kuvaa tänne.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.09.19 - klo:10:19
Tänään olisi varmaan liikkeissä näytillä 2020 mallisia nelosian, kun sitä kovasti mainostavat vähän joka paikassa....

Hieman ihmetyttää mistä ihmeen hinnoista puhuvat mainoksissa ?


Tervetuloa Audi A4 -viikonloppunäyttelyyn 6.-8.9.

Uusi Audi A4 Sedan Business alk. 39 131 ,
Audi Yksityisleasing esim. 479 ,/kk**

Uusi Audi A4 Avant Business alk. 41 196 ,

Tuossa on uuden 20.8.2019 Audi A4 Business hinnaston hinnat ja 600 , toimituskuluja päälle.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Qman

Hyvin outo ilmiö autossa tänään. Toki autolla (190hp diesel Q) onkin jo ajettu melkoisesti eli juuri tuli 50tkm täyteen.
Tänään siis n. 12 astetta lämmintä ja lähdin asioimaan markettiin minne 5km matkaa. Auto ei tietysti lämmennyt täysin lämpimäksikään. Olisko 3/4 ledeistä lämpömittarissa (4 siis normaali lämmin).
Kaupassa meni ehkä 45min jonka jälkeen auto käyntiin ja lämpömittari näytti 2/4. Se mikä outoa niin flektit lähti täysille heti kun virrat oli päällä ja pysivät päällä kotiin asti ja pyörivät vielä sammuttamisen jälkeen muutaman minuutin.
Ilmastointi ei ollut päällä ja nopeus oli enimmillään 53km/h. Suurmman osan matkaa kitenkin 40km/h.

Flekti piti käsittämättömän kovaa melua. Se kuului ajosskin sisälle.
Tämä oli kaikkein ihmeellisin softa/sähkö ihmetys mitä ollut. Pienempi oli ekan pari vuotta jatkuvasti. Softapäivityste myötä ne poistuivat kunnes tämän päiväinen flketin pyörittely lähes kylmälle koneelle.
Hiukkasloukun putsauskaan ei itäisi lähteä max 50km/h vauhdeissa päälle eikä ainakaan puolilmäpöiselle koneelle.

Vaihteisto on viime alkuvuoden säädätyksen jälkeen palannut tavalliseen nykimiseensä. No matkaa onkin jo säädätyksen jälkeen tullut liki 10tkm joten kaippa se selittää. pari kertaa vuodessa saisi olla säädättämättä askin jos askin kuvittelee toimivan edes lähes kuin  edes 90-luvun oikean automaatin.



Flat

Lainaus käyttäjältä: Qman - 07.09.19 - klo:18:27
Hyvin outo ilmiö autossa tänään. Toki autolla (190hp diesel Q) onkin jo ajettu melkoisesti eli juuri tuli 50tkm täyteen.
Tänään siis n. 12 astetta lämmintä ja lähdin asioimaan markettiin minne 5km matkaa. Auto ei tietysti lämmennyt täysin lämpimäksikään. Olisko 3/4 ledeistä lämpömittarissa (4 siis normaali lämmin).
Kaupassa meni ehkä 45min jonka jälkeen auto käyntiin ja lämpömittari näytti 2/4. Se mikä outoa niin flektit lähti täysille heti kun virrat oli päällä ja pysivät päällä kotiin asti ja pyörivät vielä sammuttamisen jälkeen muutaman minuutin.
Ilmastointi ei ollut päällä ja nopeus oli enimmillään 53km/h. Suurmman osan matkaa kitenkin 40km/h.
Flekti piti käsittämättömän kovaa melua. Se kuului ajosskin sisälle.

Oliko kertaluontoinen juttu vai tekeekö vielä samaa uudestaan yrittämällä?

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: Qman - 07.09.19 - klo:18:27
Hyvin outo ilmiö autossa tänään. Toki autolla (190hp diesel Q) onkin jo ajettu melkoisesti eli juuri tuli 50tkm täyteen.
Tänään siis n. 12 astetta lämmintä ja lähdin asioimaan markettiin minne 5km matkaa. Auto ei tietysti lämmennyt täysin lämpimäksikään. Olisko 3/4 ledeistä lämpömittarissa (4 siis normaali lämmin).
Kaupassa meni ehkä 45min jonka jälkeen auto käyntiin ja lämpömittari näytti 2/4. Se mikä outoa niin flektit lähti täysille heti kun virrat oli päällä ja pysivät päällä kotiin asti ja pyörivät vielä sammuttamisen jälkeen muutaman minuutin.
Ilmastointi ei ollut päällä ja nopeus oli enimmillään 53km/h. Suurmman osan matkaa kitenkin 40km/h.

Flekti piti käsittämättömän kovaa melua. Se kuului ajosskin sisälle.
Tämä oli kaikkein ihmeellisin softa/sähkö ihmetys mitä ollut. Pienempi oli ekan pari vuotta jatkuvasti. Softapäivityste myötä ne poistuivat kunnes tämän päiväinen flketin pyörittely lähes kylmälle koneelle.
Hiukkasloukun putsauskaan ei itäisi lähteä max 50km/h vauhdeissa päälle eikä ainakaan puolilmäpöiselle koneelle.

Vaihteisto on viime alkuvuoden säädätyksen jälkeen palannut tavalliseen nykimiseensä. No matkaa onkin jo säädätyksen jälkeen tullut liki 10tkm joten kaippa se selittää. pari kertaa vuodessa saisi olla säädättämättä askin jos askin kuvittelee toimivan edes lähes kuin  edes 90-luvun oikean automaatin.

Veikkaan polttoa,  nuot kuvaamasi oireet sopisi siihen...

Mikä sun askia vaivaa, millä tavalla se nykii?
Audi A4 1.8 TFSI

Qman

Ei kai poltto lähde puolilämpöisellä koneella päälle eikä heti kun virrat on päällä, jopa ennen kuin startti pyörähtää. Flektit siis lähti täysille jo ennen kuin kone hörähti pyörimään. Aiemmin kun ajon aikana on poltto lähtenyt päälle, flekti kyllä pyörii ja pyörii ajon jälkeenkin mutta se on llut huomattavasti hiljaisempi.
Hiukkaspolton muuten saa loppumaan sammuttamalla koneen. Nyt tuokaan ei vakuttanut mitään vaan flektit pyöri jatkuvasti .
Itse veikkaan että kyseessä oli taas näitä Audin satunnaisia softa "vikoja" mille paja ei ikinä löydä mitään syytä.


Aski nykii aika rajusti vaihtaessaan 4->3 ja erityisesti 3->2 ja edelleen 2->1.  Välillä päät heilahtelee kuin olisi wanha manuaali aski ja ratissa ensikertalainen suoraan autokoulusta.
Lisäksi jos hiljentää alle 20 vauhtiin ja taas painaa kaasua niin sen piiitkään viiveen (ominaisuus) jälkeen kytkeytyminen on terävää.

Liikkeelle lähdössä kierrokset nousee liki 2000 vaikka kiihdyttäisi hyvin rauhallisesti kaupunkiletkan mukana. Näin oli aiemminkin mutta tämä oire katosi joka kerta kun perusäädöt oli tehty. Samoin nykiminen katoaa kalibroinnilla tai miksi sitä mahtavat kutsuakaan.
Tuo perussäätö vaan pitäisi tehdä 5000km välein.
Vanha 6v öljykylpy DSG 2-kopan Superbissa oli tässä mielessä yhtä surkea. Liikkeelle lähdössä se oli vielä huonompi. Tämä Audin  7v öljykylpy sentään lähtee paikaltaan liikkeelle ilman muuta viivettä kuin järjetön turboviive.


JJKR

Lainaus käyttäjältä: Qman - 07.09.19 - klo:23:00
Ei kai poltto lähde puolilämpöisellä koneella päälle eikä heti kun virrat on päällä, jopa ennen kuin startti pyörähtää. Flektit siis lähti täysille jo ennen kuin kone hörähti pyörimään. Aiemmin kun ajon aikana on poltto lähtenyt päälle, flekti kyllä pyörii ja pyörii ajon jälkeenkin mutta se on llut huomattavasti hiljaisempi.
Hiukkaspolton muuten saa loppumaan sammuttamalla koneen. Nyt tuokaan ei vakuttanut mitään vaan flektit pyöri jatkuvasti .
Itse veikkaan että kyseessä oli taas näitä Audin satunnaisia softa "vikoja" mille paja ei ikinä löydä mitään syytä.

Minulla on tullut muutaman kerran sama ilmiö eteen omassa ajokissani (190hv diesel) eli flekti on lähtenyt pyörimään vaikka vasta virrat ovat olleet päällä ja kone täysin kylmä. Itse asiassa tästä taidetaan varoittaa konepellin allakin keltaisella lappusella, että flekti voi lähteä pyörimään yllättäen "itsekseen". Viimekertainen flektin huudatus kesti koko työmatkan kotiin eli noin 45 minuuttia ajelua Kehä III:sta ja Lahdentietä pitkin ja jäi vielä varmuuden vuoksi huutamaan auton sammuttamisen jälkeenkin muutamaksi minuutiksi. Hiukkassuodattimen polttoon se varmaankin liittyy.
A4/B9 (2017) LOQ Sedan, 2.0 TDI 140kW quattro S-tronic, Ibisweiss

Qman

JJKR, juuri tuo aivan sama juttu oli minun autossa jossa myös 190hp diesel. Sen täytyy olla jokin softavika.

En kyllä ymmärrä miksi DSG:tä pitäisi jotenkni oppia ajamaan. Miten pitäisi ajaa kun hiljennät risteykseen? Pitäisikö vaihde siirtää tuoksiaikaa vapaalle vai mitä jönglööraaja tarkoittaa?  En kertakaikkiaan ymmärrä miten tuon pienemmälle vaihtamisnykiminen olisi osaamisesta kiinni, tai siis onhan sen tehtaan osaamisesta.

Mk233

Tässä pari kuvaa  :)










Flat

No miltäs siinä näytti livenä ? Oliko hallissa vanhaa rinnalla? Edelleenkään ei ihan vakuuta tämä uusi ilme.

Eilen pällistelin uutta kutosta tuolla parkkipaikalla. Vähän samaa vikaa, särmä puuttuu ja ilme jopa tyslistynyt mallimuutoksen myötä.

Vekkula

Perjantaina käytiin tuon renkaita potkimassa, ainoa mitä jäi mieleen oli että ei tarvitse enää pakko-ostaa navipakettia että saa digimittariston ja matrix ledit myös kohtuu hintaiset näin Audiksi.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Mk233

Lainaus käyttäjältä: Flat - 08.09.19 - klo:13:12
No miltäs siinä näytti livenä ? Oliko hallissa vanhaa rinnalla? Edelleenkään ei ihan vakuuta tämä uusi ilme.

Eilen pällistelin uutta kutosta tuolla parkkipaikalla. Vähän samaa vikaa, särmä puuttuu ja ilme jopa tyslistynyt mallimuutoksen myötä.

Ihan hyvältä näytti mun silmään.

Ehkä olet oikessa siinä, että kaipaisi hieman lisää särmää. Vaikka terävämpää muotoilua puskurin kanttauksiin tai jotain. En huomannut vanhaa mallia katsella. Sedanina oli business, keskityin slineen.

Vakio vanteet aika rumat. Ton punasen kanssa kun olis laittanut Vaikka kiiltävän mustat 19" niin ilme olis aivan toisenlainen.

Tässä oli musta optiikka, se oli hieno. Poislukien kattokaiteet, ne oli mattamustat tai melkeinpä harmaat. Minkä takia ne ei voisi olla kiiltävän mustat myös.

Konepellin ja maskin välinen rako vaatii kyllä hieman totuttelua.

Täällä oli joskus puhetta, s linen alustan korkeudesta. Mun mielestä on aivan riittävän alhaalla.




mi16

Onko tullut kiinnitetyä huomiota, että onko tuossa uutuudessa roiskeläppiä edessä?

Mk233

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 08.09.19 - klo:14:53
Onko tullut kiinnitetyä huomiota, että onko tuossa uutuudessa roiskeläppiä edessä?

Olettaisin et lisävarusteena saa. Nostaa muuten päästojä nekin...

Enskatus

Näissä on ollut flektissä vikaa ilmeisesti yleisemminkin. Omassa oli kuulemma hapettunut liitin ja sehän aiheutti tuollaista huutamista :o

Qman

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 08.09.19 - klo:09:21
Kyllä ainakin minun autossa kun automaatti vaihtaa pienemmälle hiljaisissa nopeuksissa on nykäys niin pieni, että tuskin sitä edes aina huomaa. Varmaankin jos reilummasta vauhdista alkaa voimakkaammin jarruteleen voi nykäykset tunnistaa. Minulla on kyllä aikaa sen verran, että annan auton hidastumisen ja automaatin sopeutua keskenään. Silloin vaihtamiset ovat tosi pehmeitä.
On tietenkin olemassa remmivetoinen laatikko jossa ei kaiketi ole samaa ilmiötä.

No minun autossa nykäykset on rajuja, eikä kyse ole viasta pajan mukaan. Asiaa on viritelty useampi vuosi. Jääkyllä viimeiseksi missä on kyseinen vaihteiston irvikuva mutta olen jo luopunut toivosta Audin vaihteiston suhteen. Flektin pyörittely viileälle koneelle heti virtojen kytkemisen jälkeen vain ihmetyttää. No onpahan taas yksi asia mistä on turha pajalle mennä. Ei se siitä muuksi muutu.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 08.09.19 - klo:13:37
Ihan hyvältä näytti mun silmään.

Vakio vanteet aika rumat. Ton punasen kanssa kun olis laittanut Vaikka kiiltävän mustat 19" niin ilme olis aivan toisenlainen.


Vakiovanteet on kyllä aika rumat. Varsinkin vielä jos ovat auton eri puolilla "eri suuntaan kaartuvat". Omituinen valinta tehtaalta.

mi16

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 08.09.19 - klo:15:30
Olettaisin et lisävarusteena saa. Nostaa muuten päästojä nekin...

Olisko tyhmempi idea lattaa roiskeläppien tilalle kiveniskuteippaus?

Flat

Mielenkiintoinen hyttysverkko rinkuloiden sisällä. Taitaa olla aikamoinen itikkaloukko kesällä?


Mk233

Mulle markkinoitiin stardust käsittelyä maalipinnalle. Onko kokemuksia?

TLU13

Lainaus käyttäjältä: Qman - 07.09.19 - klo:18:27
Hyvin outo ilmiö autossa tänään. Toki autolla (190hp diesel Q) onkin jo ajettu melkoisesti eli juuri tuli 50tkm täyteen.
Tänään siis n. 12 astetta lämmintä ja lähdin asioimaan markettiin minne 5km matkaa. Auto ei tietysti lämmennyt täysin lämpimäksikään. Olisko 3/4 ledeistä lämpömittarissa (4 siis normaali lämmin).
Kaupassa meni ehkä 45min jonka jälkeen auto käyntiin ja lämpömittari näytti 2/4. Se mikä outoa niin flektit lähti täysille heti kun virrat oli päällä ja pysivät päällä kotiin asti ja pyörivät vielä sammuttamisen jälkeen muutaman minuutin.
Ilmastointi ei ollut päällä ja nopeus oli enimmillään 53km/h. Suurmman osan matkaa kitenkin 40km/h.

Flekti piti käsittämättömän kovaa melua. Se kuului ajosskin sisälle.
Tämä oli kaikkein ihmeellisin softa/sähkö ihmetys mitä ollut. Pienempi oli ekan pari vuotta jatkuvasti. Softapäivityste myötä ne poistuivat kunnes tämän päiväinen flketin pyörittely lähes kylmälle koneelle.
Hiukkasloukun putsauskaan ei itäisi lähteä max 50km/h vauhdeissa päälle eikä ainakaan puolilmäpöiselle koneelle.

Haiskahtaa tyyppivialta.
Oma tekee hyvin satunnaisesti samaa. Jollain foorumilaisella tuon aiheutti hapettunut flektin liitin. Yleensä tuo vika ilmaantuu pesun jälkeen joten taitaa olla sama syy. Dpf poltosta ei ole kyse.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Simo

DPF polton huomaa kierroslukumittarista, tyhjäkäynti on normaalisti vajaat 900 rpm mutta  polton ollessa toiminnassa tyhjäkäynti on tasan 1000 rpm
Audi A4  quattro business sport 2,0 tdi sedan 2016

Flat

Tänään tuli vastaan uusi A4 ( tai ainakin näin luulen, vain hetken ehdin nähdä sen ) S line trimmattuna. Oli itse asissa varsin hyvän näköinen, yllätyin positiivisesti. Ilme selvästi agressivisemman näköinen kuin nykymallin s-line. Auto pyöri espoossa joten oliskohan espoon audicenttterin joku esittelyauto? Auto oli harmaa , oliskohan ollut tuo quantum harmaa , black optics paketilla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy