A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Juupa

Tänään ei ole koko päivänä toiminut online update palvelu. Ilmoittaa "Error accessing update server". Muutaman päivän ajellut nyt uudella A4 ja vikoja mitä oon huomannut juurikin nämä online päivitykset, myöskään muistikortilla ei saa poi pisteitä ladattua. Järjestelmän versio on 0917. Lämpömittari näyttää autohallissa viimeisintä lämpötilaa, mikä oli ulkona. Muuten positiivinen vaikutelma autosta ja sen ajettavuudesta.
Audi A4 Avant S line Land of quattro 2,0 TFSI (185kw) S tronic -17

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: tpu - 03.03.17 - klo:18:04
Noniin. Peräkoukku tuli etupuskuriin ja nyt mittaristossa palaa airbagin valo, sekä teksti: "Safety system: Fault. Check owner's handbook" Mikähän tuolla on mennyt? Sattu sopivasti perjantai-iltaan, ettei ehtinyt huoltoonkaan konsultaatiota hakemaan.

Oliskohan joku Pre-safe cityn käyttämistä antureista ottanut osuman vastaan. Ja Airbagin valo varmaan palaa jos kyseessä on saman ohjausyksikön takana oleva komponentti.

Oliko oma vika vai peruuttiko joku urpo keulaan?

q neljä

Viikon verran on Applen CarPlay häröillyt: jos tulee tekstari puhelimeen, painan valintapyörästä ja Siri ilmoittaa että "etsin uusia viestejä". Kuluu muutama sekunti ja uusi ilmoitus: "sinulle ei ole uusia viestejä". Jos niitä yrittää hakea uudelleen, sama toistuu. Olen buutannut  puhelimen ja myös auton asetuksista kaikki vähänkään puhelimeen tai Smartphonen asetuksiin liittyvät jutut.
Onko CarPlayhyn mahdollisesti tullut uusia päivityksiä vai mistä mahtaa olla kysymys?  Muuten CarPlay ja Siri toimii ihan kuin ennenkin.
Ihan missä vaan käytössä neljä vetävää pyörää yleensä riittää =  Quattro Tdi
Audi A4 Avant TDI quattro S-tronic -17

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: q neljä - 04.03.17 - klo:00:21
Viikon verran on Applen CarPlay häröillyt: jos tulee tekstari puhelimeen, painan valintapyörästä ja Siri ilmoittaa että "etsin uusia viestejä". Kuluu muutama sekunti ja uusi ilmoitus: "sinulle ei ole uusia viestejä". Jos niitä yrittää hakea uudelleen, sama toistuu. Olen buutannut  puhelimen ja myös auton asetuksista kaikki vähänkään puhelimeen tai Smartphonen asetuksiin liittyvät jutut.
Onko CarPlayhyn mahdollisesti tullut uusia päivityksiä vai mistä mahtaa olla kysymys?  Muuten CarPlay ja Siri toimii ihan kuin ennenkin.

Ihan tismalleen sama tilanne täällä! Kirosin tilannetta ja kietin pitäisikö puhelimelle vetästä factory resettiä.. seuraillaan tilannetta.

roadrunner

Kuskin puolen takaheijastin näemmä päättänyt työsuhteen  :( (takapuskurin alareunasta) tosin en tajua millaisen osuman ja mistä on siihen saanut, korissa eikä puskurissa näy jälkeäkään.
Heijastimesta vain puuttuu puolet. Tosin kiinnitys vaikuttaa aika heppoiselta kun tuota kokeilen kai siinä on haettu joustavaa rakennetta ettei ihan pienestä osumasta hajoaisi.
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

Juupa

Saako virtual cockpittiin tallennettua viimeisintä näkymää. Nyt aina auton käynnistämisen jälkeen hetkellinen kulutus näkymä. Tarkoituksena olisi saada navi heti auton käynnistäessä.
Audi A4 Avant S line Land of quattro 2,0 TFSI (185kw) S tronic -17

Rauska

Kyllä mulla navi näkyy, jos sillä olen auton sammuttanut.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Juupa

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 06.03.17 - klo:23:15
Kyllä mulla navi näkyy, jos sillä olen auton sammuttanut.

Joo olen aina ennen sammuttamista laittanut sen navin näkymään, mutta silti hetkellistä kulutusta näyttää käynnistäessä. Ja aina on sama avain käytössä.
Audi A4 Avant S line Land of quattro 2,0 TFSI (185kw) S tronic -17

Rauska

^Jommalla kummalla on vika  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

TeePee66

#3369
Lainaus käyttäjältä: Juupa - 07.03.17 - klo:20:05
Joo olen aina ennen sammuttamista laittanut sen navin näkymään, mutta silti hetkellistä kulutusta näyttää käynnistäessä. Ja aina on sama avain käytössä.

Sama homma, aina palaa date/time-tilaan, vaikka olisi mikä muu valittuna kun sammuttaa. Huollosta tätä kysyin ja vastaus oli, että se on virtual cockpitin ominaisuus, johon ei voi vaikuttaa, eli palaa huollon vastauksen mukaan date/time-tilaan aina.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

Juupa

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 08.03.17 - klo:16:32
Sama homma, aina palaa date/time-tilaan, vaikka olisi mikä muu valittuna kun sammuttaa. Huollosta tätä kysyin ja vastaus oli, että se on virtual cockpitin ominaisuus, johon ei voi vaikuttaa, eli palaa huollon vastauksen mukaan date/time-tilaan aina.

Pienen testauksen jälkeen muistaa kyllä hetken (muutaman minuutin sammuttamisesta), mutta ei esimerkiksi yön yli.

Mites muilla toimiiko myaudi palvelussa erityismääränpäiden lähettäminen autoon. Nyt muutaman päivän ilmoittanut "Sivua ei löytynyt. Tarkista tiedot". Taloudessa kaksi autoa ja molemmissa sama ongelma.
Audi A4 Avant S line Land of quattro 2,0 TFSI (185kw) S tronic -17

Rauska

^Tuolla aiemmin vastasin minulla näkyvän navin (isossa näytössä), mutta nyt kaiketi puhutaan siitä mittarien välissä olevasta näytöstä?
Siinä ei navi pysy.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

tpu

Tämä mittariston näyttö on kyllä erikoinen tapaus :) Minulla oli aiemmin tuo vm -16 B9 ja siinä tosiaan näkymä palasi aina Date/Time-ruutuun vaikka olinkin valinnut digitaalisen nopeusmittarin. Joku sitten täällä kertoi, että se mittaristo pikkuhiljaa "oppii" eniten käytetyn ja ottaa sitten aina käynnistyksessä sen näkymän. Ja niinpä kun aikani aina laitoin sen digitaalisen nopeusmittarin päälle, niin about viikon sisällä se alkoi käynnistymään aina siihen näkymään :)

Mutta, nyt kun vaihdoin auton vm -17 versioon, niin tässä se näkymä jäi aina samantien siihen, mihin sen oli edellisellä kerralla jättänyt. Eli ekalla ajokerralla laitoin sen digitaalisen mittarin näkyviin ja siitä asti se on aina siinä ollut. Eli mitään "oppimiskäyrää" ei tässä tarvittu.

Joten välillä tuntuu että nämä Audin systeemit on ihan henkimaailman hommia...

th

Lainaus käyttäjältä: tpu - 10.03.17 - klo:12:51
Mutta, nyt kun vaihdoin auton vm -17 versioon

Onnittelut ainoaan oikeaan vetotapaan siirtymisestä!
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

tpu

Lainaus käyttäjältä: th - 11.03.17 - klo:16:47
Onnittelut ainoaan oikeaan vetotapaan siirtymisestä!

Joo, ensimmäinen neliveto ja kyllä on ollut avartava kokemus ja suuresti sitä nyt ihmettelee, kuinka sitä on ennen viitsinyt noilla vajaavetoisilla ajella ;)

q neljä

^^jlindstrom ja muutkin joilla iPhonessa ja  Carplaylla Siri ei lue/löydä tekstareita: tehkääpä ns. powerbuutti puhelimeen (virta- ja kotinäppäin pohjaan kunnes omppulogo tulee näytölle). Taas alkaa Siri lukea viestejä👍🏼
Ihan missä vaan käytössä neljä vetävää pyörää yleensä riittää =  Quattro Tdi
Audi A4 Avant TDI quattro S-tronic -17

Flat

Onkos jollain muullakin ollut satunnaisia ongelmia pissapojan täyttämisessä ?  Välillä on ihmeelline ongelma kun säiliö on varmasti meilkein tyhjä ja sitten kun yrittää sinne nestettä kaaataa, niin vähän menee , mutta sitten tulee stoppi, ihan kun säiliö olis täynnä. Sitten parin päivän päästä valo syttyy ja sinne hurahtaakin sitten kanisterillinen nestettä. Ja ei voi olla jäätymisestä kyse, ellei sitten pakkasnesteen valmistaja kuseta.


Rauska

^eo oo. Eilen meni lähes 4 litraa kivuttomasti. Toki pitää rauhallisesti liruttaa..
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Latexi

Jos innostuu kaatamaan liian isolla vauhdilla sitä nestettä säiliöön, saattaa pullahtaa yli. Rauhallisesti kaatamalla sinne menee melkoinen määrä tavaraa. En ole viitsinyt selvittää sitä tilavuutta, mutta kyllä sitä tuntuu olevan melko mukavasti. Ei tarvitse enää pelätä kuten aikoinaan kuplafolkkarin pissapojan ottaessa paineensa vararenkaan venttiilistä. 
Latexi

Flat

Kelien lämmetessä on alkanut taas ärsyttämään start&stop. Liian herkkä, moottori sammuu jo liikkeessä. Saakohan tuota säädettyä? Muuten tuo S&S on ihan ok ja hyvä idea.

DongFeng

Automaatilla ainakin pystyy jarrupoljinta painamalla säätämään S/S toimintaa, jos painaa kevyesti ei moottori pysähdy. Hyvin toimii liikennevaloissa, ei ole ongelmia, käytän jatkuvasti.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.03.17 - klo:19:33
Kelien lämmetessä on alkanut taas ärsyttämään start&stop. Liian herkkä, moottori sammuu jo liikkeessä. Saakohan tuota säädettyä? Muuten tuo S&S on ihan ok ja hyvä idea.
Joo, se sammutttaa moottorin jo risteysalueelle hidastettaessa. Sitten taas starttaa, kun tehostimeen pitää saada lisää potkua eivätkä pyörät käänny.
Latexi

Flat

Lainaus käyttäjältä: DongFeng - 14.03.17 - klo:19:51
Automaatilla ainakin pystyy jarrupoljinta painamalla säätämään S/S toimintaa, jos painaa kevyesti ei moottori pysähdy. Hyvin toimii liikennevaloissa, ei ole ongelmia, käytän jatkuvasti.

Tuollainhan se menee, mutta kyllä turhia sammutuksia tule vaikka kuinka yrittää niitä välttää...Voisi auto nyt odottaa että ei sammuta autoa ennkuin ollaan oikeasti pysähdyksissä ja mielellään siinäkin voi odotella sekunnin tai pari ennekuin moottori sammutetaan.

rami

S/S-rakkine. Yksinkertainen ratkaisu olisi,että kuljettaja saisi valita oletusasetuksen itse. Turhaa tuo sammuttelee Perähikiän korvessa. Ruuhka-ajossa suurissa kaupungeissa toki jotain hyötyä rakkineesta on. Itse painan aina napista pois sen jälkeen kun olen auton käynnistänyt ja vältyn moottorin turhasta renkutuksesta. >:(

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: rami - 15.03.17 - klo:07:50
S/S-rakkine. Yksinkertainen ratkaisu olisi,että kuljettaja saisi valita oletusasetuksen itse. Turhaa tuo sammuttelee Perähikiän korvessa. Ruuhka-ajossa suurissa kaupungeissa toki jotain hyötyä rakkineesta on. Itse painan aina napista pois sen jälkeen kun olen auton käynnistänyt ja vältyn moottorin turhasta renkutuksesta. >:(

Kyllä ne Perähikiältäkin tulevat CO2:t vaikuttavat aivan samalla tavalla maapallon lämpenemiseen kuin kaupunkialueiltakin tulevat ;).
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

pizza_delivery

Onko B9 tulossa 6 sylinterisenä bensana muuta kun S4? Voisi olla aika vaihtaa bensaan takaisin, jos oikeanlaiset koneet löytyvät.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 15.03.17 - klo:09:53
Onko B9 tulossa 6 sylinterisenä bensana muuta kun S4? Voisi olla aika vaihtaa bensaan takaisin, jos oikeanlaiset koneet löytyvät.
Ei ole kuulunut mistään tuollaisesta. Se S4:n kone on kolmelitrainen eli pykälää suurempi. Kakkosen V6:sta en ole kuullut, vaikka niitäkin lienee jossain käytössä.
Latexi

rami

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 15.03.17 - klo:08:57
Kyllä ne Perähikiältäkin tulevat CO2:t vaikuttavat aivan samalla tavalla maapallon lämpenemiseen kuin kaupunkialueiltakin tulevat ;).

No eipä Perähikiän CO2:t ole kärpäsenpaskata tikullakaan hakemalla löytyviä päästöjä kun verrataan johonkin Kiinan saasteisiin. Kiinassa ei ihmiset uskalla edes aina ulos. ;D ;D ;D

stenu

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 15.03.17 - klo:09:53
Onko B9 tulossa 6 sylinterisenä bensana muuta kun S4? Voisi olla aika vaihtaa bensaan takaisin, jos oikeanlaiset koneet löytyvät.
Varmaan lähinnä Saksan Audilta kannattaisi kysellä. Tuskinpa kuitenkaan tulee Audilta pienempitehoista bensakutosta, kun Porschekin on siirtynyt hinnat alkaen -malleissa kakslitraiseen turbokoneeseen.
MY2017 Audi A4 2.0TFSI 185kW sedan

rami

Niih.... Nuista päästöistä ja Perähikiästä. Onko tutkimustietoa paljonko enemmän moottori tuottaa päästöjä silloin kun se käynnistyy toistuvasti uudelleen.
Olettaisi käynnistymisen lisäävän enemmän päästöjä kuin muutan sekunnin ajan käynnissä oleva moottori.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy