A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Dis

Minusta tuo paikallaanpitoavustin on rasittavan hidas kaupunkiajelussa. Paljon vekkelämmin pääsee valoista ilman tuota nytkyttelyä.

Tuli huomattua stronicin kanssa kun vetää vaihdeläppyjä saa vapaan päälle myös manuaaliasetuksilla.

Huomenna biilii  joku ohjelmistopäivitys ja kuskinoven joku korjaus ettei tyhjennä akkua. Soittelivat oikein perään että pitäis tuoda näytille.

Joillain pikkutiellä kummuilla presense välähtänyt vaikkei edessä mitään näkynyt.

rami

Lainaus käyttäjältä: Dis - 13.06.16 - klo:20:16
Minusta tuo paikallaanpitoavustin on rasittavan hidas kaupunkiajelussa. Paljon vekkelämmin pääsee valoista ilman tuota nytkyttelyä.

Tuli huomattua stronicin kanssa kun vetää vaihdeläppyjä saa vapaan päälle myös manuaaliasetuksilla.

Huomenna biilii  joku ohjelmistopäivitys ja kuskinoven joku korjaus ettei tyhjennä akkua. Soittelivat oikein perään että pitäis tuoda näytille.

Joillain pikkutiellä kummuilla presense välähtänyt vaikkei edessä mitään näkynyt.
Mun mielestä tuo paikallaanpitoavustin on erittäin hyvä,varsinkin kaupungissa.
Mielestäni liikkeelle lähtö on paljon tasaisempaa (pehmeämpää) avustimen ollessa toiminnassa.
Tuo vaan ottaa hepuliin keskuslukituksen lukkiutuminen aina kun lähtee ajeleen. En ole vielä löytänyt asetusta moiselle kloksuttimelle.
Tuntuu jotenkin omituiselta kun auto lukittuu liikkeelle lähtiessä.
Tarkoitan tuota kuskin ovessa olevaa  lukitusnappia jossa on punainen valo.
Kai se asetus löytyy jostain MMI:n kautta.

Mjkarhu

Millaista pikkuvikaa teillä on ollut autojen kanssa? Mietin itse listaa, mistä voisi kysyä huollon yhteydessä ja onhan niitä muutamamia:

-Carplayn toiminta on välin ärsyttävää, ei vaan suostu kytkemään puhelinta aina (voi toki olla puhelimen päässä)
-Peruutuskameran kuva kaataa carplayn
-Välillä ääni ei suostu siirtymään BTn yli, puhelun hallinta kyllä onnistuu (voi taas olla puhelimessakin)
-Lukitusnappi kontissa ei toimi aina ekalla kerralla, näin ehkä joka viides kerta
-Välillä potku avaa vain lukituksen, ei lähde nostamaan takaluukkua
-ESP menee päälle ihme paikassa, katkasee vedon ja valot vilkkuu. Tämä tapahtuu alle 30km/h nopeuksissa. Tapahtunut vain muutaman kerran
-Peruutuskameran kuva ei tule välillä näyttöön, valo kyllä syttyy kytkimeen
-Ajotavan valinnaksi valittu näppäin kuolee ratissa. Pitää käydä poistamassa ja asettamassa uudestaan valikosta
-Navin suosikit ja viimeiset kohteet ei lataudu välillä mittariston näyttöön, löytyvät kyllä keskinäytöstä
-Ulkolämpötilamittari näyttää välillä hyvin alhaista lukemaa. Pari päivää sitten näytti 2,5 (ulkona 16). Nousi pikkuhiljaa ja vasta 20min ajon jälkeen näytti oikein
-jotain muuta pientä mitä ei nyt muista

Kaikki nämä pieniä ja satunnaisesti ílmeneviä, mutta osa hieman häiritseviä. Varmaan kaikki korjaantuu ajan myötä

rami

Yli 3000 km mittarissa ei vielä minkäänlaista vikaa ole pirsissä ollut.

Hawtin

Karmea määrä sähkövikoja Mjkarhulla! Vaikea kuvitella niiden kaikkien itsestään korjautuvan - pajalle, lomps!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: rami - 13.06.16 - klo:21:25
Mun mielestä tuo paikallaanpitoavustin on erittäin hyvä,varsinkin kaupungissa.
Mielestäni liikkeelle lähtö on paljon tasaisempaa (pehmeämpää) avustimen ollessa toiminnassa.
Tuo vaan ottaa hepuliin keskuslukituksen lukkiutuminen aina kun lähtee ajeleen. En ole vielä löytänyt asetusta moiselle kloksuttimelle.
Tuntuu jotenkin omituiselta kun auto lukittuu liikkeelle lähtiessä.
Tarkoitan tuota kuskin ovessa olevaa  lukitusnappia jossa on punainen valo.
Kai se asetus löytyy jostain MMI:n kautta.

Samaa mieltä auto holdista. Itsellä vielä B8.5 ajossa, mutta tuo on siinäkin ihan kuningas varuste. Homma paranee entisestään nyt kun se toimii sitten yhteen star&stop kanssa B9:ssä.

Ovien automaattinen lukitus on ainakin B8:ssa mmi säädettävissä. Olisi ihme jos ei olisi myös uudemmassa. Löytynee car valikon takaa lukituksen asetuksista.

tpu

#2136
Lainaus käyttäjältä: rami - 13.06.16 - klo:21:25
Tuo vaan ottaa hepuliin keskuslukituksen lukkiutuminen aina kun lähtee ajeleen. En ole vielä löytänyt asetusta moiselle kloksuttimelle.
Tuntuu jotenkin omituiselta kun auto lukittuu liikkeelle lähtiessä.
Tarkoitan tuota kuskin ovessa olevaa  lukitusnappia jossa on punainen valo.
Kai se asetus löytyy jostain MMI:n kautta.

Ei ole asetusta tuolle. Sanoin myyjälle, että laittaa Audille viestiä eteenpäin, että lisäävät sen asetuksen seuraavan ohjelmistopäivityksen yhteydessä. Katsotaan tapahtuuko mitään :)

Myyjällekin tuli yllätyksenä, että ko. asetus on poistunut tästä A4 B9 -mallista, vaikka muissa malleissa se on.

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 13.06.16 - klo:21:53
Millaista pikkuvikaa teillä on ollut autojen kanssa? Mietin itse listaa, mistä voisi kysyä huollon yhteydessä ja onhan niitä muutamamia:

-Ulkolämpötilamittari näyttää välillä hyvin alhaista lukemaa. Pari päivää sitten näytti 2,5 (ulkona 16). Nousi pikkuhiljaa ja vasta 20min ajon jälkeen näytti oikein


Kaikki nämä pieniä ja satunnaisesti ílmeneviä, mutta osa hieman häiritseviä. Varmaan kaikki korjaantuu ajan myötä

Tuota ulkolämmön väärinnäyttämistä on minullakin tapahtunut muutaman kerran.

-Antti

rami

Lainaus käyttäjältä: tpu - 14.06.16 - klo:11:32
Ei ole asetusta tuolle. Sanoin myyjälle, että laittaa Audille viestiä eteenpäin, että lisäävät sen asetuksen seuraavan ohjelmistopäivityksen yhteydessä. Katsotaan tapahtuuko mitään :)

Myyjällekin tuli yllätyksenä, että ko. asetus on poistunut tästä A4 B9 -mallista, vaikka muissa malleissa se on.
Jas sso vai ei ole. No ei ihme että en löytänytkään kyseistä toimintoa.
Ensimmäinen selvä hölmöys. Joka tulee vastaan minun autossa.
Jossakin suurkaupungissahan toiminta on OK jos tulee vierasta jalkaa työntämään kuskin suuhun. ;D

MoFFe

Noh...Tuohan jo tapahtuu Helsingissä. Vuosi sitten yhdelle tuttavalle joku "ulkomaalainen" avasi liikennevaloissa oven ja pölli laukun häneltä. Joten ei tarvii edes mennä kauemmas jossa tuo on jo hyvä olla. Sen jälkeen mulla on se aina aktivoitu, ihan vaan varmuuden vuoksi.  :(

msuomal

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 14.06.16 - klo:16:46
Noh...Tuohan jo tapahtuu Helsingissä. Vuosi sitten yhdelle tuttavalle joku "ulkomaalainen" avasi liikennevaloissa oven ja pölli laukun häneltä. Joten ei tarvii edes mennä kauemmas jossa tuo on jo hyvä olla. Sen jälkeen mulla on se aina aktivoitu, ihan vaan varmuuden vuoksi.  :(
Minustakin hyvä ominaisuus. Ovethan aukeaa sisäpuolelta ihan normaalisti tuon automaattilukituksen jälkeen, mutta eivät vaan aukea ulkoa.

rami

Mielestäni kumminkin autonkäyttäjällä pitäisi olla mahdollisuus valita. Joko/ Tai.
On jotkut joutuneet VG autoista ryömimään takaboksin kautta reknaageli edellä ulos. ;D ;D ;D

msuomal

Jaahans, tämä alkoi... melkosta sirinää/särinää pitää pelkääjän paikan ovi (tai joku muu siellä päin). Kuuluu musiikin yli. Ei koko ajan, mutta usein karhealla asvaltilla. Olikos jollain täällä jo fiksattu tommosta?

tpu

Minulla oli. Keskuslukituksen kytkin ja sen ympärillä oleva muovipaneeli pääsivät likkumaan ja tästä aiheutui häiritsevä särinä. Mitä lie laittoivat sinne väliin niin se loppui.

EDIT: luin huolimattomasti, sinulla olikin pelkääjän ovi, jossa ei koko kytkintä edes ole. Mutta voisi olla se muovipaneeli. Pyydä seuraavalla kerralla särinän ilmetessä kaveria painamaan kevyesti kädellä sitä paneelia, niin varmistuu onko se särinän lähde.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: tpu - 14.06.16 - klo:20:45
Minulla oli. Keskuslukituksen kytkin ja sen ympärillä oleva muovipaneeli pääsivät likkumaan ja tästä aiheutui häiritsevä särinä. Mitä lie laittoivat sinne väliin niin se loppui.
Nyt oli apukuski paikalla ja särinä hävisi ovesta, kun painoi melko takaosasta ovea siitä ikkunan alla olevasta pehmeästä muovista. Ã,,äni kuulosti kuulemma tulevan selkeästi oven sisältä. Onpa ärsyä, auto on muuten aivan hiljainen eikä natise yhtään mistään. Varasin ajan huoltoon, eihän tuota nyt jaksa kuunnella, kun innostuessaan tulee B&O:n ylikin häiritsemään musiikkia.

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 14.06.16 - klo:11:39
Tuota ulkolämmön väärinnäyttämistä on minullakin tapahtunut muutaman kerran.

-Antti

Samoin täällä eräänä päivänä +15 lämpötilassa näytti ulkolämpötila mittari autossa lumihiutaletta ja +2...

Toinen ärsyttävämpi asia on radio. Sen äänen voimakkuus heittelee ihan miten sattuu, väliin hiljaisempaa ja sitten taas voimakkaammin. Mietin ensi radiosignaalia, mutta en sitä usko kun tekee kaikilla kuuntelemillani asemilla, että lienee itse laitteessa hämminkiä... No kesälomareissun jälkeen yhteyttä marmorille ajattelin.

jlindstrom

Nyt kun näitä B9:jä alkaa foorumilla olla, niin ihan vinkkinä/pyyntönä: laittakaa nyt ihmeessä joku näistä tarinaa tuonne Autotallin puolelle myös! Olisi kiva nähdä vähän enemmän/parempia kuvia herrojen ajopeleistä sekä tietoa varusteluista ja kokemuksista.

Itsellä vääntö kaupasta työn alla..

Esmi

Keskuslukituksen päällemeno automaattisesti häiritsee myös minua. Mutta onko kukaan keskinyt miten mittarien välissä olevaan näytön saa oletuksena näyttämään esim. digitaalisesti nopeutta. Minulla näyttö palaa aina käynnistäessä näyttämään aikaa ja päivämäärää. Soitin Audicenteriin, jossa sanotiin ettei tätä voi tallentaa oletukseksi, mutta automyyjän mukaan hänen omassa autossa onnistui, mutta ei muista miten sen teki. On ärsyttävää, kun joutuu kelaamaan vasemmasta rullasta aina oikea näytön esiin.

Mjkarhu

Kyllä mulla se näyttö pysyy siinä, minkä siihen on jättänyt viimeksi. Eli ei ole koskaan mennyt siihen päivämäärä/aika näyttöön.

Esmi

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 15.06.16 - klo:14:09
Kyllä mulla se näyttö pysyy siinä, minkä siihen on jättänyt viimeksi. Eli ei ole koskaan mennyt siihen päivämäärä/aika näyttöön.

Onkohan tuohon joku asetus? En löydä mistään, miksi näyttö palaa aina näyttämään aikaa/päivämäärää. Autolla on ajettu vasta 100 km, joten säätämistä riittää.

a4b8

Joko on vm 2017, voisi johtua siitä?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Esmi

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 15.06.16 - klo:16:26
Joko on vm 2017, voisi johtua siitä?
[/quot

Valmistusviikko on 18, joten ei ole vielä 2017 mallia. Voi olla joku uusi softaversio kenties. Todella ärsyttävää katsoa isolla keskellä mittaristoa päivämäärää. Onko kenelläkään ideaa tästä?

Ktk

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 15.06.16 - klo:11:49
Samoin täällä eräänä päivänä +15 lämpötilassa näytti ulkolämpötila mittari autossa lumihiutaletta ja +2..

Tuohon on tulossa päivitys.

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 15.06.16 - klo:14:09
Kyllä mulla se näyttö pysyy siinä, minkä siihen on jättänyt viimeksi. Eli ei ole koskaan mennyt siihen päivämäärä/aika näyttöön.

Samoin, ja tuohon ei ole mitään asetusta. Esmille suositus että aja sillä autolla vähän aikaa ja katso muuttuuko toiminta.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Esmi - 15.06.16 - klo:16:45
Todella ärsyttävää katsoa isolla keskellä mittaristoa päivämäärää. Onko kenelläkään ideaa tästä?
Mulla on nyt ollu vähän yli viikon auto ajossa ja aluksi minullakin palasi aina käynnistyksen jälkeen siihen päivämääränäyttöön. Nyt kuitenkin viimeiset pari päivää se on käynnistyksen jälkeen säilyttänyt sen näytön, jota olen eniten käyttänyt (keski/hetkellinen kulutus), ei sitä jolla viimeksi sammutin auton. Voisiko olla jopa niin hieano systeemi, että se "oppii" siitä miten käytät mittaristoa...?

Esmi

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 16.06.16 - klo:09:49
Mulla on nyt ollu vähän yli viikon auto ajossa ja aluksi minullakin palasi aina käynnistyksen jälkeen siihen päivämääränäyttöön. Nyt kuitenkin viimeiset pari päivää se on käynnistyksen jälkeen säilyttänyt sen näytön, jota olen eniten käyttänyt (keski/hetkellinen kulutus), ei sitä jolla viimeksi sammutin auton. Voisiko olla jopa niin hieano systeemi, että se "oppii" siitä miten käytät mittaristoa...?

Jään tätä seuraamaan. Katsotaan, muuttuuko toiminta. Laitan sitten viestiä miten kävi.

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 15.06.16 - klo:18:06
Tuohon on tulossa päivitys.


Tänään audi oli taas sitä mieltä, että on se kuuluisa nollakeli...  :o En minä kyllä uskonut, että alle kahdentuhannen kilometrin alkaa uudessa autossa ilmetä vikoja. >:( Entinen Volvo sentään kesti takuuajan ennen pitkittäiskiihtyvyys anturin hajoamista, toki maahantuoja auliisti maksoi takuun päätyttyäkin kivat 90pinnaa yli 700e osasta.

S-tronicista pitänee mainita kans kun perinteisestä automaatista siirryttiin niin ei oikein vieläkään maistu, se ajoittainen miettiminen ja liikkeelle lähtöjen kankeus ärsyttää jossakin määrin. Edit. Käytössä on Auto-moodi.

a4b8

Poljinpintoja ei ole ainakaan esitetietojen mukaan saatavilla, luulisi jonkun muun mallin pinnat käyvän? Onko kokemusta?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Flat

eiköhän ne rosteripinnat ole saatavilla kun s-linessä ne on. Kysy hinta liikkeestä odanumeroineen...sen jälkeen on helppo googlailla. Tai siitten voisi hommata etkan josta saa osanumerot ihan ite.

Piti ostaa jo elsawin, mutta ebayssa oli versio 5.2 joka riitti nelosen osalta vain b8:siin asti. Onko joku bongannut tuoreempaa elsawiniä?

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 15.06.16 - klo:14:09
Kyllä mulla se näyttö pysyy siinä, minkä siihen on jättänyt viimeksi. Eli ei ole koskaan mennyt siihen päivämäärä/aika näyttöön.

Minulla taas virtuaalimittariston keskinäyttö palaa aina tuohon päivämäärä/aika näyttöön, ei muista edellistä valintaa. Ã,,rsyttävää, kun haluaisin, että radiokanavat olisi oletusnäkymä.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

rami

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 16.06.16 - klo:19:30
Minulla taas virtuaalimittariston keskinäyttö palaa aina tuohon päivämäärä/aika näyttöön, ei muista edellistä valintaa. Ã,,rsyttävää, kun haluaisin, että radiokanavat olisi oletusnäkymä.
Minulla näyttää aina ensimmäiseksi päivämäärän/kellon ja sen jälkeen muuttuu viimeksi asetettuun asetukseen.
Ja näinhän se olla pitää.
Yleensä pidä tuota neljän kohdan asetusta päällä.
Kulutus/ajoaika/kilometrit jne...
Ei ongelmaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy