A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

exlex

#750
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 16.12.15 - klo:12:45
Itse olen tästä eri mieltä. En vetäisi johtopäätöstä pelkän nimen perusteella, tuohan se valot myös ovien ulkokahvoihin. Ja sana laajennettu valopaketti taas viitaisi useampiin valoihin. Olen edelleen sitä mieltä, että QQ2 tuo mukanaan valaistut ovitaskut, mitä ei ole QQ1 paketissa. Tämä käsitykseni perustuu Saksan konfiguraattoriin ja myyjän kertomaan tietoon.

Tosiaan sen nimi on laajennettu sisävalopaketti, joten en kyllä ihan käsitä miten se lisää auton ulkopuolelle valoja, mutta voihan se näin olla?

Ilmeisesti vakiona tulee LED-sisävalaistus ja se sisältää lukuvalot edessä ja takana, keskikonsolin valon, valaistun hansikaslokeron sekä tavaratilan valon. Kopioin tämän audin sivuilta. mm. http://www.audi.fi/fi/brand/fi/models/a4/the-new-a4-saloon/equipment/accessories.html Sitten erikseen voi valita (LED-sisävalopaketin) tai (Laajennettu LED-sisävalopaketti, sisältää 30-värivaihtoehtoa). Se että onko noiden kahden paketin välillä jotain muuta ero, kuin toi värin vaihtaminen niin sitä ei kerrota.

Tässä pari kuvaa sisavalopaketista.









TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 17.12.15 - klo:16:37
Toi ei koske kaikkia Audin malleja, koska A6:een saa mukautuvan vakkarin ilman MMI Plussaa, toki hinta sillekin jo turhan korkea.
Tässä ketjussa kyse juuri tuosta A4:stä ja sen erilaisesta linjauksesta. Sikäli tosiaan outoa että uusimman mallin osalta muuttaneet tuota varustepolitiikkaa hankalampaan suuntaan verrattuna juuri vaikka A6:een tai vaikkapa A3:eenkin.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

exlex

#752
Samaa mieltä ja olishan esim. myös tuon virtual cockpitin voinut saada joko vakiona tai sitten erikseen raksittua listalta esim. 600â,¬:lla. Nyt pitää hankki lisävarusteita 3500â,¬:lla että tuon saa. Jää itsellä sen vuoksi hankkimatta, koska en tee yhtään mitään Laajennetulla navigointipaketilla. Sitäpaitsi koska communikaatiopaketti tukee Apple CarPlayta ja jos omistaa iPhonen, niin se tukee omaa navigaattoria. Samoin mukana tulee Androidin vastaava.

mi16

Lainaus käyttäjältä: exlex - 17.12.15 - klo:18:28
Samaa mieltä ja olishan esim. myös tuon virtual cockpitin voinut saada joko vakiona tai sitten erikseen raksittua listalta esim. 600â,¬:lla. Nyt pitää hankki lisävarusteita 3500â,¬:lla että tuon saa. Jää itsellä sen vuoksi hankkimatta, koska en tee yhtään mitään Laajennetulla navigointipaketilla. Sitäpaitsi koska communikaatiopaketti tukee Apple CarPlayta ja jos omistaa iPhonen, niin se tukee omaa navigaattoria. Samoin mukana tulee Androidin vastaava.

Mikäli auton ostaa omalla rahalla taitaa olla taloudellinen itsemurha jättää virtual cockpit pois... varmasti näkyy vaihtohyviyksessä. Kolmen vuoden päästä  kaikki haluu tuon.

Flat

päinvastoin, taloudellinen itsemurha on hankkia se kun sen arvo menee murto-osaan hankintahinnasta myyntivaiheessa.

idea virtuaalimittarista on hyvä, mutta evoluution alkuvaiheessa. odotan innolla versiota 2.0.

Latexi

Mulla on ihan sama juttu sen seuraavan version kanssa, odottelen sitä. Siihen saakka ajattelin pärjätä tuon Omenan kartoilla.
Latexi

optilab

Uutta autoa ostaessa kukin tietää saavansa enemmän, tai vähemmän turpaan myöhemmin, jos kovasti ostohintaan vertailee. Itse en kokenut missään vaiheessa tuota virtuaalimttaria hankinnan arvoiseksi tuohon hintaan, vaan iskin saman summan muuhun lisävarustekilkkeeseen. Pelkän mittarin olisin voinut ruksia, mutta reippaasti alta tonnin olisin nähnyt sille arvoa, varsinkin kun mainitut kartat potkii hyvin ennakkotilaajan ilmaisella kommunikaatiopaketilla.
Vaihdossa ei olla koskaan kyselty minkään yksittäisen varusteen perään mitään, jossei nyt nelivetoa ja ehkä automaattia lasketa.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

th

Liian tiukka hinta oli virtual cockpitille. Mikäli olisi saanut ilman navia, niin olisin saattanut harkita vakavasti, mutta navista en kuitenkaan vähäisen tarpeen takia ole valmis maksamaan euroakaan.

Ylipäätään autoa vaihtaessa todella vähän lisäarvoa on tullut varusteista ja s-line paketeista. Tuntuu menevän pelkästään vuosimalli, korimalli, moottori, vetotapa, yleinen siisteys mukaan.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

jos haluaa virtuaalimittariston,tai minkä muun härvelin,on henkinen itsemurha olla ottamatta sitä. jossittelu ottaa enemmän päähän kuin eurot.
tämä on matkan varrella opittua...

-o-

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.12.15 - klo:19:18
päinvastoin, taloudellinen itsemurha on hankkia se kun sen arvo menee murto-osaan hankintahinnasta myyntivaiheessa.

idea virtuaalimittarista on hyvä, mutta evoluution alkuvaiheessa. odotan innolla versiota 2.0.

Juniorin kanssa käytiin b9 quattrolla koeajolla ja käynnistettyäni auton oma ensireaktio oli: voi ei - "virtuaalinen munavarikko", mistä tän saa pois! En ole toistaiseksi sulattanut tietokonepelimäisiä mittaristoja. Ihan haluamalla haluan oikeat analogimittarit ja navigaattori erikseen keskinäyttöön. Makuasia ja tottumuskysymys.

Myyjä ilahdutti tiedolla että oma koppero pannaan kasaan tammikuussa ja ajoon saa helmikuussa, kun aikaisempi arvaus oli maaliskuulle.

exlex

#760
Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.12.15 - klo:20:00
jos haluaa virtuaalimittariston,tai minkä muun härvelin,on henkinen itsemurha olla ottamatta sitä. jossittelu ottaa enemmän päähän kuin eurot.
tämä on matkan varrella opittua...

Väitän että tuolla ei ole mitään merkitystä vaihtoarvon kannalta. Tuollainen mittaristo on ollut esim. Volvolla jo kohta 5-vuotta eikä ole ollut mitään merkitystä käytettyjen myynnin kannalta. Jos et käytä navigointia et tee tuolla yhtään mitään. Perusmittaristossakin on keskellä julmetun kokoinen näyttö. Mittariston hinta on 3500â,¬ paketteineen päivineen, niin voin antaa vaihtohinnassa vaikka 1000â,¬ tuosta "puutteesta" alennusta ja silti voitan 2500â,¬. Huomasin liikkeessä muutenkin, että toi LCD-paneeli vuotaa valkoista valoa läpi, joka on pimeällä hieman häiritsevä.

Virtual Cockpit:


Vakiomittaristo:

tpu

Tuota samaa pohdin itsekin, että eihän tuolla virtuaalisella mittaristolla ole mitään muuta funktiota kuin navigointi.

keinonen

Eiköhän digimittaristot ole muutaman vuoden päästä aika perusvarusteita. Onhan noi analogiviisarit ihan retrohenkisiä tietysti, jos semmosesta tykkää ;).




wtf

Kyllähän teistä jokainen virtuaalimittariston ottais jos sen ilmaiseksi sais. Rahastahan tässä on kysymys. Näitä autoja ei ole suunnattu tuulipukukansalle.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Q.Atro

Itse kyllä ottaisin vakiomittariston, on paremman näköinen. Mielenkiintoista nähdä, miten tuo virtuaalinen toimii kovilla pakkasilla.
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

Ranssi

Kyllähän tuo digimittaristo komea on, mutta selvää on se, että nyt sillä rahastetaan, kun idea on vielä uusi. Voisi veikata, että seuraavan fl:n yhteydessä siitä tulee vakiokamaa, kun kaikenmaailman korealaisetkin jo tarjonnevat jotain vastaavaa. Saattaa olla, että kun volyymit kasvavat, tuo on jopa halvempi valmistaa kuin perinteinen mittaristo. Eihän nuo näyttöpaneelit nimittäin taida sinänsä maksaa juuri mitään.

exlex

#766
Lainaus käyttäjältä: wtf - 18.12.15 - klo:05:42
Kyllähän teistä jokainen virtuaalimittariston ottais jos sen ilmaiseksi sais. Rahastahan tässä on kysymys. Näitä autoja ei ole suunnattu tuulipukukansalle.

No vähän riippuu. Osa tykkää analogimittaristosta enemmän, kuin tuosta tietokonepelimittaristosta esim. Omalla kohdallani on, niin että vaikka olisi rahaa maksaa toi, niin en miellään maksaisi 3500â,¬ mittarista. 3500â,¬ mittarista on ihan sikana rahaa. Auto mitä olen katsonut maksaa varusteineen lähempänä 50-60kâ,¬ väliin, niin en viitsisi maksaa enää jostain hikisestä mittarista tuollaista rahaa. Eli on se myös vähän siitä kiinni miten rahat haluaa käyttää. Menen mielummin tuolla rahalla perheeni kanssa ulkomaille viikoksi. :D Mutta jos tuon mittarin hinta olisi jotain 500â,¬ pintaa saattaisi raksia sen ehkä. Livenä en oikein tykännyt tuosta.

Valintojen maailma. :D

tpu

Rehellisesti sanottuna itseäni vähän häiritsi se, kun autossa oli 2 erillistä näyttöä joissa molemmissa pyörii grafiikkaa. Makein ratkaisu olisi ollut se, jos tuohon virtuaaliseen mittaristoon olisi integroitu sitten kaikki ja sillä päästy eroon siitä keskikonsolin päällä törröttävästä näytöstä, kuten TT:ssä on tehty.

mi16

Lainaus käyttäjältä: wtf - 18.12.15 - klo:05:42
Kyllähän teistä jokainen virtuaalimittariston ottais jos sen ilmaiseksi sais. Rahastahan tässä on kysymys. Näitä autoja ei ole suunnattu tuulipukukansalle.

Silloin kun B8 tuli myyntiin ja katselin itselle sellaista oli myynnissä muutama kaksiväri näytöllä varustettua ja ei ne nettiauton sivuilta juuri kadonneet.... itse en olisi ostanut millään hinnalla.

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: wtf - 18.12.15 - klo:05:42
Kyllähän teistä jokainen virtuaalimittariston ottais jos sen ilmaiseksi sais. Rahastahan tässä on kysymys. Näitä autoja ei ole suunnattu tuulipukukansalle.
+1

roadrunner

ja ennakkoilmoituksen mukaisesti auto valmistukseen eilen ja nyt näkyy kuljetusmoodissa.... matka kotiin on alkanut.  8)
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

Mjkarhu

Lainaaja ennakkoilmoituksen mukaisesti auto valmistukseen eilen ja nyt näkyy kuljetusmoodissa.... matka kotiin on alkanut.  8)

Oletko saanut arviota luovutuksesta? Itselleni myyjä ilmoitti maanantaina että auto valmis, odottaa kuljetusta. Luovutus tammikuun puolivälissä. Ehkä

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 18.12.15 - klo:12:17
Oletko saanut arviota luovutuksesta? Itselleni myyjä ilmoitti maanantaina että auto valmis, odottaa kuljetusta. Luovutus tammikuun puolivälissä. Ehkä

Samaa tarjoaa noin tammikuun puoltaväliä, Joulun/uudenvuoden takia. Normisti kuulemma hieman nopeammin tulee mutta ei osannut antaa tarkempaa arviota pyhistä johtuen.
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

batman14

Kyllä tuollainen valopaketti tuo paljon sellaista kivaa fiilistä kabiiniin, varsinkin pimeään aikaan mitä Suomessa riittää. Oudoksuttaa vaan tuo että pitää olla noin paljon värivaihtoehtoja. Luulisi jonkun sinisen tai punaisen näyttävän vähän oudolta? Ihan perus ''Led'' valkoinen tunnelmavalo näyttää kivalle. Kuvista on myös vaikea sanoa miltä näyttää oikeasti. Mutta kyllä itse ruksisin kaikki mahdolliset valopaketit sisätiloihin jos itselle asia olisi ajankohtainen.

th

17. yötä vielä odotettavaa ::) noh se menee nopsaan kun on joulut ja uudetvuodet tässä.
Eilen kun tankkasin täyteen niin mietin samalla, että meniköhän siinä viimeinen tankillinen itseltä tuohon a3:seen. diiselin hinta oli yli 20 senttiä litra halvempaa, kuin ekalla tankkauksella. Sää vastaava, vettä satoi ja pimeää.

Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

mi16

Lainaus käyttäjältä: th - 19.12.15 - klo:10:09
17. yötä vielä odotettavaa ::) noh se menee nopsaan kun on joulut ja uudetvuodet tässä.
Eilen kun tankkasin täyteen niin mietin samalla, että meniköhän siinä viimeinen tankillinen itseltä tuohon a3:seen. diiselin hinta oli yli 20 senttiä litra halvempaa, kuin ekalla tankkauksella. Sää vastaava, vettä satoi ja pimeää.

15 yötä.... auto jo suomessa.

optilab

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 19.12.15 - klo:11:33
15 yötä.... auto jo suomessa.

Taitaa olla tungosta vuoden alkupäivinä luovutuksissa. Itselläni uutukaisen tapaaminen myös heti ensimmäisenä arkipäivänä, eli 4.1.2016. Hitaasti, niin hitaasti päivät vaihtuu... :P
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Jiiman

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 19.12.15 - klo:11:33
15 yötä.... auto jo suomessa.

Onko tietoa milloin auto on saapunut suomeen? Itsellä sama tuotantoviikko ja ei ole ainakaan vielä mitään kuulunut. :)

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 29.09.15 - klo:17:38
Liitynpä minäkin uutena tähän ketjuun, kun eilen (28.9) lähti tilaus:
A4 Avant First Edition Business Sport 2,0 TFSI 185 kW quattro S tronic.

Pääsin tänään tyypittämään 252hp bensa-quattron ja ei voi kuin todeta, että onpa hauska ja menevä peli. Yllättävän suurelta tuntuu ero nykyiseen 211hp A5:een kun kaasun polkaisee pohjaan. Automaattiloota on itselleni uusi tuttavuus, kun olen aiemmin tykännyt manuaaleista ja tähän ei sellaista saanut. No, näppärältähän tuo automaatti kyllä tuntuu ja kai siihenkin tottuu. Harmi että täällä etelässä on tällaiset kurakelit, olisi ollut niin kivaa päästä vähän lumellekin kokeilemaan! Nyt ei auta kuin odottaa oman saapumista, koneella valmistusviikko näyttää nyt olevan 4, eli aikaa siihen vielä on.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

exlex

#779
Lainaus käyttäjältä: mi16 - 18.12.15 - klo:10:40
Silloin kun B8 tuli myyntiin ja katselin itselle sellaista oli myynnissä muutama kaksiväri näytöllä varustettua ja ei ne nettiauton sivuilta juuri kadonneet.... itse en olisi ostanut millään hinnalla.

Tietenkin nyt tässä on hieman eriasiasta kyse. Olen nähnyt molemmat mittarit useamman kerran livenä ja perusmittariston näyttö on jo tosi iso normaalikäyttöön. Jos käytät Virtualcockpitia vain mittarina, etkä käytä navigointia, niin mittarit näyttää tuolloin ihan samanlaisilta. Toi perusmittariston keskinäyttö ei ole sellainen perinteinen neliönmallinen, vaan se kiertää mittareita osittain ympäri. Taas VC-näyttö on muuten samannäköinen, mutta mittari näytetään grafiikkana.

Ihan käytännön kysymys. Mitä VC-mittaristolla tekee, jos ei käytä ikinä navigaattoria tai jos käyttää navigointia esim. CarPlayn kautta? Mikä on se hyöty mitä tuolla saavuttaa tälläisessa tapauksessa. Kannattaako maksaa 3500â,¬ tuosta. No nämä on makuasioita ja tietenkin näistä on sinänsä turha inttää ja jos saisin tuon mittarin edelleen raksittua lisävarusteena noin 500â,¬ hintaan, niin ottaisin todennäköisesti tuon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy