A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: europe - 15.09.15 - klo:13:18
S4 B9, 3.0TFSI, 354hv/500Nm. 170g/km.

Ensimmäinen ajatus oli, että uuden testaussyklin käyttöönotto saattaa iskeä karusti Audiin, koska en mitenkään usko että tuolla pelillä pääsee noihin päästöihin/kulutukseen. Tosin inssit ovat varmaan Audilla jo pitkään treenanneet uutta sykliä... ;)

Mutta epäilemättä hieno peli, valitettavasti reilusti oman hintahaarukan tuolla puolen...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

MMV

Eikö ketään muuta haittaa tuo irtotabletti kojelaudassa? Mersussakin vastaava viritelmä on aivan kammottava.

rs-mies

Lainaus käyttäjältä: MMV - 16.09.15 - klo:07:45
Eikö ketään muuta haittaa tuo irtotabletti kojelaudassa? Mersussakin vastaava viritelmä on aivan kammottava.

Kyllä "haittaa", se on niin iso kehitysaskel taaksepäin, että hyvin pitkälti pilaa muuten niin hienon kabiinin tyystin.  :(

batman14

Kyllähän se on ärsyttävä. Ainoa syy minkä keksin miksi se on kiinteä on että se on halvempi kuin sisään liukuva. Toivottavasti tämä ei tule muihin Audin malleihin vaikka sitä pahaa pelkäänkin. Eikös Q7:ssa ole nykyään kiinteä näyttö?

exlex

Itseän ei häiritse. Totuin vastaavaan jo A3:sessa ja nyt se tuntuu modernilta ja täysin normilta. Itse asiassa tälläiset perinteisetm kuten alhaalla kuvassa näyttää tällä hetkellä omaan silmään todella vanhanaikaiselta. En tykkää että näyttöä saa katsella alaspäin koelautaan. Toi korkeammalla oleva näyttö on helpompi katsoa, kun ei tarvitse laskea katsetta. Melkein kaikissa uusissa autoissa on tuollainen näyttö. Mazda, MB, Audi, BMW jne...



Eli sanoisin, että tämä on täysin tottumiskysymys. Kun saatte autoonne tuollaisen, niin totutte siihen hetkessä ja muut ratkaisut tuntuu vanhanaikaislta. Ja mielummin kiinteä näyttö, kuin tuollainen nouseva näyttö mikä on vaikka omassa autossani. Se vain näyttää hyvältä, mutta todellisuudesta sillä nousu ja laskuominaisuudella ei tee mitään.


psxgamer

Se näyttääkö näyttö kojelautaan integroituna tai kojelaudan päälle nostettuna paremmalta, on toki mielipidekysymys. Kojelaudan päällä oleva näyttö toki irrottaa katsetta hiukan vähemmän tiestä, joten sille on plussa. Tuossa kojelautaan Volkswagen/Seat/Skoda -tyyliin integroidussa näytössä on kuitenkin yksi tulevaisuuden kannalta aika oleellinen, huomattava etu:

Nimittäin kosketusnäyttöä on paljon helpompi käyttää kun näyttö on alhaalla ja helposti käden ulottuvilla. Kojelaudan päällä olevaan näyttöön joutuu jo kurkottamaan huomattavasti enemmän. Tällä on tulevaisuudessa vielä enemmän merkitystä kun Applen CarPlay ja Googlen AndroidAuto alkavat yleistyä autoissa, niitähän siis käytetään luonnollisesti kosketuksen avulla.

Taky

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 16.09.15 - klo:09:47
Nimittäin kosketusnäyttöä on paljon helpompi käyttää kun näyttö on alhaalla ja helposti käden ulottuvilla.

Siihen taas on kätevämpi erillnen käden kohdalla oleva systeemi, kuten esim MB:n....

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

exlex

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 16.09.15 - klo:09:47
Nimittäin kosketusnäyttöä on paljon helpompi käyttää kun näyttö on alhaalla ja helposti käden ulottuvilla...

Se on totta, että kosketusnäyttöä on helpompi käyttää, kun se on käden ulottuvilla. Kosketusnäyttö autossa jakaa kyllä mielipiteitä melko rankasti. Itsekkin olen hieman kahden vaiheilla tuon kanssa. Mielestäni se on ajaessa erittäin vaikea käyttää, kun tuollainen rolli mitä vaikka Audi käyttää ei pakota irrottamaan katsetta maantiestä. Itse asissa missään premiumautossa ei ole kosketusnäyttöä. Ei BMW:llä, MB:llä, Audilla jne... Luulen että juuri tuon vaikeuden vuoksi. Taas Skodilla, VW:neilla löytyy toi ja mielestäni se on ihan hirveä käyttää ajaessa. Tai oikeastaan vaarallista käyttää ajaessa, mutta parkkipaikalla se on mukava. Mutta toistaiseksi itse pidän enemmän tuollaisesta rollista, että voin käyttää sitä myös ajaessa ilman, että katse irtoaa tiestä.

Tesla on mennyt vuorostaan äärimmäisyyksiin tuon kosketusnäytön kanssa.


rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 16.09.15 - klo:09:40
Itseän ei häiritse. Totuin vastaavaan jo A3:sessa ja nyt se tuntuu modernilta ja täysin normilta. Itse asiassa tälläiset perinteisetm kuten alhaalla kuvassa näyttää tällä hetkellä omaan silmään todella vanhanaikaiselta. En tykkää että näyttöä saa katsella alaspäin koelautaan. Toi korkeammalla oleva näyttö on helpompi katsoa, kun ei tarvitse laskea katsetta. Melkein kaikissa uusissa autoissa on tuollainen näyttö. Mazda, MB, Audi, BMW jne...



Eli sanoisin, että tämä on täysin tottumiskysymys. Kun saatte autoonne tuollaisen, niin totutte siihen hetkessä ja muut ratkaisut tuntuu vanhanaikaislta. Ja mielummin kiinteä näyttö, kuin tuollainen nouseva näyttö mikä on vaikka omassa autossani. Se vain näyttää hyvältä, mutta todellisuudesta sillä nousu ja laskuominaisuudella ei tee mitään.
Eihän tää nyt mikään vanhahtava ole tää Pasuunan juttu.
Ei se ainakaan rämise kuen tuo A3:sen vikaherkkä hyppivä läpyskä. Monella on ollut jo ongelmia kyseisen läpyskän kanssa.
Aina VAG autoissa parempi mitä vähemmän on liikkuvia vikaherkkiä kohteita.
Mielestäni tuo MMI-näyton läpyskä on täysin turhanpäiväinen "hetkuttelija".
Kuinka useasti jotain kosketusnäyttöä yleensä tarvitsee räpelöidä?
Luulisin aika harvoin.

batman14

Lainaus käyttäjältä: exlex - 16.09.15 - klo:09:40
Itseän ei häiritse. Totuin vastaavaan jo A3:sessa ja nyt se tuntuu modernilta ja täysin normilta. Itse asiassa tälläiset perinteisetm kuten alhaalla kuvassa näyttää tällä hetkellä omaan silmään todella vanhanaikaiselta. En tykkää että näyttöä saa katsella alaspäin koelautaan. Toi korkeammalla oleva näyttö on helpompi katsoa, kun ei tarvitse laskea katsetta. Melkein kaikissa uusissa autoissa on tuollainen näyttö. Mazda, MB, Audi, BMW jne...



Eli sanoisin, että tämä on täysin tottumiskysymys. Kun saatte autoonne tuollaisen, niin totutte siihen hetkessä ja muut ratkaisut tuntuu vanhanaikaislta. Ja mielummin kiinteä näyttö, kuin tuollainen nouseva näyttö mikä on vaikka omassa autossani. Se vain näyttää hyvältä, mutta todellisuudesta sillä nousu ja laskuominaisuudella ei tee mitään.


Siis nyt puhutaan eri asiasta koska eikös sinulla A3:ssa ole juuri ylös ja alas menevä näyttö eikä kiinteä? Eihän sillä itse ajossa niin suurta eroa ole, mutta jos menet vaikka A6 Audiin istumaan niin onhan se ihan tyylikkäästi toteutettu ja se on juuri siellä samassa kohtaa missä uuden A4:sen näyttö nyt on. Näyttää vaan niin ''dorkalta'' kun se törröttää siinä kun auto ei ole käynnissä. Jotenkin erittäin irrallinen kaikesta muusta. Tyylikkäämpää kun menee piiloon ja ei riko linjoja kojelaudassa. Melko varmasti kustannuskysymys miksi se ei mene alas piiloon, koska mitään haittaa siitä ei ole.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: exlex - 16.09.15 - klo:09:40
Ja mielummin kiinteä näyttö, kuin tuollainen nouseva näyttö mikä on vaikka omassa autossani. Se vain näyttää hyvältä, mutta todellisuudesta sillä ei tee mitään.

Se, tekeekö nousu ja laskuominaisuudella jotakin, riippuu tietysti kunkin käyttäjän henkilökohtaisista mieltymyksistä. Jos kuljettaja tykkää "siivota" kojelaudan sileäksi näyttö piilottamalla, niin silloin laskuominaisuudella tekee jotakin. Jos kuskin mielestä taas on kiva, että näyttö on koko ajan ylhäällä, niin silloin laskuominaisuus on tietysti turha. Pääasia onkin, että valinnanmahdollisuus on tarjolla. Rehellisyyden nimissä on kuitenkin todettava, että homman toteutus on A3:ssa jäänyt puolitiehen. Jos näytön nimittäin haluaa pysyvän koko ajan alhaalla ilman uusiutuvia painalluksia, loppuu myös musan kuuntelu siihen. Mukava toteutus olisi ollut sellainen, että halutessaan näytön saisi pysymään koko ajan alhaalla medioiden hallinnan jatkuessa ratin näppäimillä.

A4:n näytöstä on paha mennä sanomaan mitään, ennen kuin sen on livenä nähnyt. Mutta ainakin Mersussa nämä kiinteät näytöt ovat näyttäneet aika tökeröiltä. En tosin ole livenä tutustunut kuin A-Mersun "tablettiin", ja se ainakin oli mielestäni aika ruma. Toki tämä on parhaasta päästä makuasia. Mutta, kuten sanottu, laskeutuvan näytön kiva puoli on siinä, että jokainen voi sen suhteen tehdä oman valintansa: ylhäällä tai piilossa.

Lainaus käyttäjältä: rami - 16.09.15 - klo:10:21
Kuinka useasti jotain kosketusnäyttöä yleensä tarvitsee räpelöidä? Luulisin aika harvoin.

Kuinka toimiva ratkaisu kosketusnäyttö on, riippuu varmasti hyvin paljon juuri siitä, mikä on sen käyttötarve ajon aikana. Paikallaan ollessa kaikkia näyttöjä on kohtuullisen helppo käyttää, mutta ajoon siirryttäessä tilanne muuttuu. Itse en haluaisi käyttää kosketusnäyttöä ajon aikana, ja tässä suhteessa Audin käyttämättä "rullat" ovat mielestäni huomattavasti parempi ratkaisu. Ainakin A3:ssa homma on toteutettu mielestäni varsin tyylikkäästi ja loogisesti. Eli jos kuski kovasti tykkää erilaisia valikoita ajon aikana räplätä, niin silloin rullasysteemi saattaa olla helpompi ja turvallisempi ratkaisu.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: exlex - 16.09.15 - klo:09:58
Se on totta, että kosketusnäyttöä on helpompi käyttää, kun se on käden ulottuvilla. Kosketusnäyttö autossa jakaa kyllä mielipiteitä melko rankasti. Itsekkin olen hieman kahden vaiheilla tuon kanssa. Mielestäni se on ajaessa erittäin vaikea käyttää, kun tuollainen rolli mitä vaikka Audi käyttää ei pakota irrottamaan katsetta maantiestä. Itse asissa missään premiumautossa ei ole kosketusnäyttöä. Ei BMW:llä, MB:llä, Audilla jne... Luulen että juuri tuon vaikeuden vuoksi. Taas Skodilla, VW:neilla löytyy toi ja mielestäni se on ihan hirveä käyttää ajaessa. Tai oikeastaan vaarallista käyttää ajaessa, mutta parkkipaikalla se on mukava. Mutta toistaiseksi itse pidän enemmän tuollaisesta rollista, että voin käyttää sitä myös ajaessa ilman, että katse irtoaa tiestä.

Tesla on mennyt vuorostaan äärimmäisyyksiin tuon kosketusnäytön kanssa.
Etkö laske Teslaa premium-autoksi? Tai miten olisi Volvo? XC90:n käyttöliittymä pohjautuu myös varsin vahvasti kosketusnäyttöön ja piakkoin uudistuva mallisto jatkaa samoilla linjoilla.

Minulla oli hiljattain testailla uuden C-Klassen ja A8 D3:n järjestelmiä. Noiden jälkeen aloin arvostamaan oman Skodan kosketusnäyttöä enemmän. Jotenkin kun on tottunut tökkimään tarvittavat tiedot suoraan ruudulta, niin se tietysttä järjestyksessä tapahtuva numeroiden ja kirjaiden edestakainen rullailu tuntui todella kömpelöltä. Kaikki aina sanovat, että kosketusnäytön ongelma on se, että joutuu irroittamaan katseen tiestä. Tottahan tuokin on, mutta haluaisinpa nähdä sen, kun joku syöttää maan, kaupungin ja katuosoitteen naviin onnenpyörällä irroittamatta katsetta tiestä. Kosketusnäytöllä nuo tiedot tulee syötettyä vain pirusti nopeammin. Samat pätee lintu- ja 3D-perspektiivien vaihtoa ja ihan auton asetusten valikoissa liikkumistakin. Eroa voi hyvin verrata Nokian nappipuhelimiin ja iPhoneen.

Itse pidän tilannetta sellaisena, että tällä hetkellä parhaat kosketusnäytöt ovat jo edellä nappeihin perustuvia järjestelmiä ja ero tulee kasvamaan. Kosketusnäytöy itse kehittyvät responsiivisemmiksi ja niihin kehitetään aina vain lisää älyä. Esimerkiksi eleet tekevät kovaa vauhtia tuloaan laajalla rintamalla.

Mitä tulee ilmastoinnin lämmön asetuksiin, penkinlämmittimiin ja sen sellaisiin, niin se on kokolailla yksi ja sama millä käyttöliittymällä nuo hoidetaan. Tuo on osattu tehdä jo ennen syntymääni. Monimutkaisemmat toiminnot ovat niitä, missä veri punnitaan. Nokialaisillakin soitti ja naputteli tekstareita ihan hienosti, mutta vagareenan lukeminen alkoi jo tökkimään.

V-O

Lainaus käyttäjältä: MMV - 16.09.15 - klo:07:45
Eikö ketään muuta haittaa tuo irtotabletti kojelaudassa?
HEP! Häiritsee!

Samasta oon mussuttanu ittekin joskus - oliko se nyt A3:n vai Bemari:n osalta... Aivan kauhee sätös.

V-O

Näytön ja ilmasuuttimien paikkaa pitäisi vaihtaa: näyttö 10 cm ylemmäksi ja suuttimet näytön alapuolelle.
-



kolli

Eikö tälläinen kosketusnäyttö ole kohta ihan historiaa.Puhe komennoillahan toimintoja ohjataan jo suht onnistuneesti halvoissakin autoissa kuten omassa Mazda kakkosessa.Ei vielä täydellisesti, mutta tulevaisuudessa varmasti.

MMV

Onhan noita puheohjauksia ollut jo vaikka kuinka kauan, yleensä ongelma on kuitenkin siinä, että puheen tunnistus erityisesti kun kyse on vieraasta kielestä, on välillä kohtuullisen epävarmaa.

kolli

Lainaus käyttäjältä: MMV - 16.09.15 - klo:17:43
Onhan noita puheohjauksia ollut jo vaikka kuinka kauan, yleensä ongelma on kuitenkin siinä, että puheen tunnistus erityisesti kun kyse on vieraasta kielestä, on välillä kohtuullisen epävarmaa.
Mazdassa toimii ihan Härmällä, mutta vaatii kyllä tarkkaa artikulointia .Onhan noissa parannettavaa, myönnetään.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 16.09.15 - klo:16:08
Etkö laske Teslaa premium-autoksi? Tai miten olisi Volvo? XC90:n käyttöliittymä pohjautuu myös varsin vahvasti kosketusnäyttöön ja piakkoin uudistuva mallisto jatkaa samoilla linjoilla.

Minulla oli hiljattain testailla uuden C-Klassen ja A8 D3:n järjestelmiä. Noiden jälkeen aloin arvostamaan oman Skodan kosketusnäyttöä enemmän. Jotenkin kun on tottunut tökkimään tarvittavat tiedot suoraan ruudulta, niin se tietysttä järjestyksessä tapahtuva numeroiden ja kirjaiden edestakainen rullailu tuntui todella kömpelöltä. Kaikki aina sanovat, että kosketusnäytön ongelma on se, että joutuu irroittamaan katseen tiestä. Tottahan tuokin on, mutta haluaisinpa nähdä sen, kun joku syöttää maan, kaupungin ja katuosoitteen naviin onnenpyörällä irroittamatta katsetta tiestä. Kosketusnäytöllä nuo tiedot tulee syötettyä vain pirusti nopeammin. Samat pätee lintu- ja 3D-perspektiivien vaihtoa ja ihan auton asetusten valikoissa liikkumistakin. Eroa voi hyvin verrata Nokian nappipuhelimiin ja iPhoneen.

Itse pidän tilannetta sellaisena, että tällä hetkellä parhaat kosketusnäytöt ovat jo edellä nappeihin perustuvia järjestelmiä ja ero tulee kasvamaan. Kosketusnäytöy itse kehittyvät responsiivisemmiksi ja niihin kehitetään aina vain lisää älyä. Esimerkiksi eleet tekevät kovaa vauhtia tuloaan laajalla rintamalla.

Mitä tulee ilmastoinnin lämmön asetuksiin, penkinlämmittimiin ja sen sellaisiin, niin se on kokolailla yksi ja sama millä käyttöliittymällä nuo hoidetaan. Tuo on osattu tehdä jo ennen syntymääni. Monimutkaisemmat toiminnot ovat niitä, missä veri punnitaan. Nokialaisillakin soitti ja naputteli tekstareita ihan hienosti, mutta vagareenan lukeminen alkoi jo tökkimään.

parashan on sellainen systeemi, missä on käden lopuutustuen edessä (silloin kun käsi makaa rentoja) on systeemi millä ohjataan näyttöä. Ja siihen kun vielä tehdään myös kosketukseen perustuja ohaus näppäimien ohella niin ollaan lähellä täydellistä ratkaisua. Ei tarvi kurottua näyttöön kun hyvässä asennossa ajaa suht takana. Ainiin ylempänähän sellaisesta jo laitettiinkin kuva  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mattinen

Ja näyttöjen ongelmat ovat pikkujuttuja silloin, kun moottorissa on vikoja  ;)
http://www.hs.fi/autot/a1305985793735?ref=hs-nprio-A6

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 16.09.15 - klo:18:20
Ja näyttöjen ongelmat ovat pikkujuttuja silloin, kun moottorissa on vikoja  ;)
http://www.hs.fi/autot/a1305985793735?ref=hs-nprio-A6

1 tapaus vs vag tuhannet ketjut ja dsg  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Taky - 15.09.15 - klo:22:04
Mersun ILS LED:t - ei sumareita.
Kyllä Mersun ILS valoissa on sumarit vaikkei niitä näe.Sumarit ovat aktiiviset kun takasumarit kytketty ja nopeus on alle 70 km/h.
Always lead, never follow

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 16.09.15 - klo:20:24
Kyllä Mersun ILS valoissa on sumarit vaikkei niitä näe.Sumarit ovat aktiiviset kun takasumarit kytketty ja nopeus on alle 70 km/h.

led kuviota muutetaan jotta saadaan aikaan sumari efekti, eli sumuvaloja ei ole, on vain ils led valot  :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 16.09.15 - klo:18:10
parashan on sellainen systeemi, missä on käden lopuutustuen edessä (silloin kun käsi makaa rentoja) on systeemi millä ohjataan näyttöä. Ja siihen kun vielä tehdään myös kosketukseen perustuja ohaus näppäimien ohella niin ollaan lähellä täydellistä ratkaisua. Ei tarvi kurottua näyttöön kun hyvässä asennossa ajaa suht takana. Ainiin ylempänähän sellaisesta jo laitettiinkin kuva  ;)
Uuden C-Klassen ratkaisua voisi kai koonseptiltaan tuollaisena pitää, mutta itse pidin sitä lähinnä kömpelönä. On aika vaikea ymmärtää aakkospyörän edestakaisen pyörittelyn, aakkosten piirtelyharjoitusten tai radiokanavien korttipakan pläräämisen täydellisyyttä. Hyvä ajoasento ei muuten ole sellainen, että kädet eivät meinaa yltää hallintalaitteisiin.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 16.09.15 - klo:21:04
Uuden C-Klassen ratkaisua voisi kai koonseptiltaan tuollaisena pitää, mutta itse pidin sitä lähinnä kömpelönä. On aika vaikea ymmärtää aakkospyörän edestakaisen pyörittelyn, aakkosten piirtelyharjoitusten tai radiokanavien korttipakan pläräämisen täydellisyyttä. Hyvä ajoasento ei muuten ole sellainen, että kädet eivät meinaa yltää hallintalaitteisiin.

OT mutta ajoasento on henkilökohtainen ja riippuu kuljettajan koosta ja mieltymyksistä  :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 16.09.15 - klo:20:16
1 tapaus vs vag tuhannet ketjut ja dsg

Tapauksia voi kenties olla enemmän kuin yksi. Kaikki eivät nimittäin välttämättä ylitä uutiskynnystä.  ;D ;D

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 16.09.15 - klo:21:09
OT mutta ajoasento on henkilökohtainen ja riippuu kuljettajan koosta ja mieltymyksistä  :)
Ajamiseen hyvä asento on sellainen, että ratti ja sitä kautta muutkin kontrollit ovat käsien hyvin tavoitettavissa. Aikoinaan kotikylillä monet jannut toki pyrkivät kallistamaan penkkinsä mahdollisimman takakenoon, mutta tuohon hölmöilyyn ei hyvää ajoasentoa voi mitenkään yhdistää.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 16.09.15 - klo:21:55
Tapauksia voi kenties olla enemmän kuin yksi. Kaikki eivät nimittäin välttämättä ylitä uutiskynnystä.  ;D ;D
Kaikilla merkeillä on omat epäonnistumisensa historiassa. Niitä ei toki kannata unohtaa, mutta vanhojen mallien vikoja on hölmö' soteka tämän päivän tuotteisiin. Joillakin näyttää olevan tarve joka keskustelussa ylistää omaa merkkiään ja haukkua tiettyjä brändejä, vaikka on siellä omanin kerkin historiassa isoja epäonnistumisia. Tulee mieleen 80-luku, jolloin se kaikkein neekerimallein Mersu oli toisille täydellisyys, jota ei tultaisi koskaan ylittämään. Syytön autoveroa ja kansan eristäytyneisyyttä tuosta.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 16.09.15 - klo:23:29
Ajamiseen hyvä asento on sellainen, että ratti ja sitä kautta muutkin kontrollit ovat käsien hyvin tavoitettavissa. Aikoinaan kotikylillä monet jannut toki pyrkivät kallistamaan penkkinsä mahdollisimman takakenoon, mutta tuohon hölmöilyyn ei hyvää ajoasentoa voi mitenkään yhdistää.

Tämä oli siis sinun mielipiteesi. Työautossa hyvä ajoasento on juuri sellainen että kädet on käsinojissa ja lepää niiden ja ratin päällä, muihin hallintalaitteisiin ei siinä sitten yletäkkään, poislukien polkimet ja vaihdevalitsin.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 17.09.15 - klo:00:00Joillakin näyttää olevan tarve joka keskustelussa ylistää omaa merkkiään ja haukkua tiettyjä brändejä, vaikka on siellä omanin kerkin historiassa isoja epäonnistumisia.

Tämä on mielenkiintoinen ilmiö. Lähtökohtaisesti lienee niin, että useimmat meistä haluavat keskustella automerkistä/merkeistä, jolla ajamme, tai jonka olemme aikeissa ostaa. Jos siis henkilö ajaa merkillä X, niin voisi kuvitella hänen keskustelevan merkin X foorumilla. Kun hän kuitenkin on aktiivinen keskustelija merkin Y foorumilla, herää kysymys hänen motiiveistaan. Niitä voi olla useitakin, mutta yksi niistä näyttäisi olevan merkkiä X koskevan ilosanoman levittäminen. Tyytyväisyys valittuun merkkiin on hieno juttu, mutta mistä syntyy jatkuva tarve propagoida merkkiä X merkin Y foorumilla? Onko kyse halusta provosoida? Vai arveluttaako oma valinta sittenkin jollain tavalla, ja tämän vuoksi merkin X kaikkivoipaisuus on yhä uudelleen ja uudelleen nostettava esiin. Mene tiedä.

rs-mies

Audi alkaa tosissaan karttaa S-troniccia vähänkään tehokkaammissa malleissa, nyt S4 on TipTronic.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy