1.9 BXE vauhtipyörästä ja muusta huollosta

Aloittaja rjokela002, 20.03.21 - klo:18:54

« edellinen - seuraava »

rjokela002

Morjes! Vaikuttais nyt siltä, että Passatin (1.9tdi BXE) massapyörä on tullut tiensä päähän. Mittarissa on 284tkm ja alkoi yks päivä tossa ronklottaa ja pakilla täristää. On siis vissiin ihan selkeä massapyörän/kytkimen vika?? Samalla vedot hiipunut yläkierroksella. Onko normaalia?

Autossa siis vielä alkuperäinen kytkin ja kaksoismassapyörä.

Onko järkeä vaihtaa uusi. Ja jos on niin kannattaako laittaa kiinteä pyörä? Samalla vähän ohjeita, että minkälainen vaihtaa :)) Kiinteitten hinnat taisi olla siinä 300-400â,¬ euron paikkeilla kytkimen kanssa (Valeo ja Stark)

Samalla ois tarkotus vaihtaa PA-suodatin ja öljyt. Tarviiko polttoainejärjestelmä ilmata suodattimen vaihdon yhteydessä?
Passat 1.9TDI 2007

VCDS HEX-V2 Keski-Suomessa

JPL

Täällä sama tilanne (Passat -06 2.0 TDI). Alkuperäinen kytkin (DSG) ja massavauhtipyörä ja kilometrejä takana 320t.

Itseä kiinnostaa tietää, pitääkö olla jo huolissaan ja missä vaiheessa kannattaa viimeistään lähteä tuo vauhtipyörä uusimaan? Auto on muuten hyvässä tikissä, niin tuo tonnin remontti on vielä luultavasti järkevä tehdä. Ja kannattaako samalla laittaa kytkin ja mitä se kustantaa siinä sivussa laitettuna?

Tyhjäkäynnillä lonksuttaa ihan selkeästi varsinkin kylmänä, mutta muita oireita en ole huomannut. Välillä tuo kuuluu ajossakin, mutta ei selkeästi.

Kiitosta vastauksista jo etukäteen.

rjokela002

Mä vaihdoin ite. Samalla vaihdoin kiinteeseen pyörään, joka oli halvempi ja onhan se myös kestävempi. Eroa kaksoismassaan ei oikeastaan edes huomaa. Tais maksaa 360â,¬ motonetissä toi paketti. Jos löytyy vähänkään näppäryyttä niin suhtkoht helppo vaihtaa itekkin. Mulla oli apumies ja auto tunkeilla ilmassa.
Passat 1.9TDI 2007

VCDS HEX-V2 Keski-Suomessa

ukormi

Lainaus käyttäjältä: rjokela002 - 11.04.21 - klo:10:53
Mä vaihdoin ite. Samalla vaihdoin kiinteeseen pyörään, joka oli halvempi ja onhan se myös kestävempi. Eroa kaksoismassaan ei oikeastaan edes huomaa. Tais maksaa 360â,¬ motonetissä toi paketti. Jos löytyy vähänkään näppäryyttä niin suhtkoht helppo vaihtaa itekkin. Mulla oli apumies ja auto tunkeilla ilmassa.

Meillä on nyt moottoriremppa 2.0 TDI koneiseen Audiin ja siinä tuo massapyörä oli jo niin huono että olisi varmaan kohta tullut kopasta läpi. Tuota kiinteää vaan mietiskelin.. Kun kaipa massapyörän valinnassa on valmistajajalla ollut joku pointti mielessä. Joku on jopa huhuillut että laatikko ei välttämättä tykkää siitä koneen rynkytyksestä jonka massapyörällä saa pois mutta kiinteällä ei. Itse mainasin ostaa massavauhtipyöräpaketin.
Kestosta tuskin kannattaa olla huolissaan jos ostaa laadukkaan paketin. Mikäli alkuperäinen on kestänyt liki 290tkm niin meinasitko että auto on vielä liikenteessä vuonna 2033 kun mittarissa alkaa olla se 500tkm? Eiköhän tuohon mennessä ole jo nämä vanhat dieselit kielletty kokonaan  :o
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

rjokela002

Voi olla juu. Onhan tuossa kiinteässäkin joustoa kun kytkinlevystä löytyy jouset jotka vähän vaimentaa.
Passat 1.9TDI 2007

VCDS HEX-V2 Keski-Suomessa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy